Gazdaság

Az emberek majdnem 90%-a simán feketelistára tesz bármilyen márkát

Az Oracle új felmérése szerint a fogyasztók több mint harmada azonnal elpártol egy márkától, ha rossz élmény éri

Az emberek többsége elégedetlen és kiábrándult a cégek által nyújtott vásárlói élmények miatt, derül ki az Oracle legújabb kutatásából, amelyet Jeanne Bliss vásárlói élmény szakértő közreműködésével készítettek.

A négy különböző generáció körében több mint 1100 fogyasztó megkérdezésével készült „One Size Doesn’t Fit All” című felmérés szerint az emberek 43%-a elpártol azoktól a márkáktól, amelyek nem felelnek meg az elvárásaiknak, továbbá a márkákba vetett bizalom hiánya mellett egyre nehezebbé válik a vásárlói viselkedés befolyásolása.

„A márkák és a fogyasztók közötti kapcsolat ott kezdődik, amikor a vásárló bizalmat szavaz az adott vállalatnak, ezt a bizalmat azonban ki kell érdemelni, mégpedig folyamatos munkával. A márkába vetett hitet nem lehet egyszerűen megvásárolni, ugyanakkor nagyon könnyű elveszíteni”

mondta Jeanne Bliss, a Customer Bliss nevű cég alapítója.

„Ahogy a mostani felmérésünk is mutatja, a fogyasztók azokat a márkákat részesítik előnyben, amelyek extra lépéseket tesznek, hogy személyre szabott élményekkel vonzzák magukhoz az érdeklődőket, és amelyek képesek határozott döntéseket hozni, ha az ügyfelek elvárásai nem teljesülnek. Az igazi tanulság, hogy nem lehet mindenkit egy kalap alá venni, és ha a vásárlói élménybe fektet valaki, a vásárlók viszonozni is fogják azt a hűségükkel.”

A fogyasztók kiábrándultak és azonnal továbbállnak

Az emberek többségének (82%) már volt kiábrándító tapasztalata egy márkával kapcsolatban, és több mint háromnegyedük (78%) találkozott már kifejezetten rossz ügyfélkiszolgálással. Amint egy márka alulteljesít, a vásárlók azonnal továbblépnek:

  • A fogyasztók közel felével (43%) történt már olyan rossz vásárlási élmény, ami miatt elpártoltak egy márkától. Több mint harmaduk (34%) pedig azt állítja, hogy soha többé nem vásárolna olyan vállalattól, amely csak egyszer is csalódást okozott.
  • A vásárlók 88%-a megosztja a negatív élményeket másokkal. Többségük a családnak és a barátoknak (59%) számol be, míg 35%-uk közvetlenül felkeresi az adott céget, hogy esélyt adjon a kárpótlásra.
  • Arra a kérdésre, hogy milyen egyéb szituációhoz hasonlítanák leginkább az ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos élményeiket, a válaszadók 18%-a a fogorvosi vizsgálatot említette, míg 13%-a a lábujja beütéséhez vagy egy kellemetlenül hosszú öleléshez hasonlította azt.

A vásárlói bizalom a családra és a barátokra korlátozódik

A felmérés rámutat arra is, hogy a vállalatok egyre kevésbé képesek befolyásolni a vásárlói szokásokat, ahogy a fogyasztók egyre kevésbé hisznek az influenszereknek, a celebeknek, a politikusoknak vagy a technológiai forrásoknak, mint a közösségi média, a mobil hirdetések és a hangalapú szolgáltatások.

  • A fogyasztók kétszer nagyobb eséllyel bíznak egy családtag (77%) vagy egy barát (75%) véleményében, mint bármely más vásárlói javaslatban. A következő legmegbízhatóbb forrásnak a kollégákat (38%) tekintik.
  • A politikusok (2%), a hírességek (7%), az adott vállalat online kapcsolattal elért munkavállalója (12%), valamint az influenszerek és a bloggerek (14%) a legutolsó helyen szerepelnek a vásárláshoz kapcsolódó megbízható források listáján.
  • A vásárlók fenntartásokkal fordulnak a technológiai forrásokhoz is. 92%-uk nem tartja hitelesnek a chatablakokban vagy weboldalak felugró ablakaiban kapott ajánlatokat. A fogyasztók 89%-a nem bízik a hangalapú szolgáltatásokban, mint az Alexa vagy a Siri, 81%-uk pedig a mobileszközökön megjelenő hirdetésekben. A leginkább megbízható technológiai forrásnak a közösségi média hirdetéseket tartják, de ezekre is csak a fogyasztók 23%-a szavazott.

Nem kapnak személyre szabott ajánlatokat

A fogyasztók hajlandóak többet fizetni a személyre szabott, újdonságot jelentő élményekért, és a válaszadók több mint fele (57%) személyes információkat is megoszt ennek fejében. Ám a többség nem számít arra, hogy a szolgáltatók teljesítenék az elvárásaikat.

  • A fogyasztók 41%-a, illetve az Y generációsok közel fele (47%) hajlandó akár 20%-kal többet fizetni a kivételes vásárlói élményért.
  • A felmérésben résztvevők 68%-a szerint egy boltnak fontos, hogy az egyedi igényekhez és ízlésekhez igazítsa a vásárlói élményt.
  • Az emberek 42%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan cégtől, amely új élmények keretében kínálja termékeit, szolgáltatásait. Ez különösen igaz a Z generációsokra (58%) és az Y generációsokra (56%).
  • A különböző korcsoportok tagjai másképpen viszonyulnak a személyes adatok megosztásához. Az Y és Z generációs fiatalok 64%-a szívesen oszt meg személyes információkat jobb élményekért cserébe; ugyanez az arány az X generációsok esetében 50%, a baby boomereknél pedig csak 35%.
  • Az egyértelmű elvárások ellenére a fogyasztók csupán 15%-a várja, hogy a preferenciái alapján vállalatok személyre szabott ajánlatokkal keressék meg.

Rugalmasságot és szabadságot szeretnének

Az elvárások vonatkozásában a válaszadók a nagyobb fokú rugalmasságot emelték ki, illetve hogy szabadabban tudjanak feliratkozni termékekre, szolgáltatásokra. Emellett kiemelték még az igényeiknek nem megfelelő termékek és szolgáltatások ingyenes visszatérítését is.

  • A felmérésben megkérdezettek 75%-a jelenleg is használ különféle termékeket, illetve szolgáltatásokat, és 97%-uk azt állította, hogy az előfizetéseik száma várhatóan növekszik vagy nem fog változni a következő 3 évben. A fiatalabb korcsoportok körében sokkal népszerűbbek az előfizetések: a Z generációsok 80%-nak van filmes vagy televíziós szolgáltatása, míg ez a baby boomerek körében csak 40%-ot ér el.
  • A fogyasztók elvárják, hogy a termékeket ingyenesen visszaküldhessék (66%) és visszatérítést kapjanak, ha egy termék vagy szolgáltatás nem felel meg az elvárásaiknak (64%).
  • Nagyon kevesen várják el egy márkától a közösségi média jelenlétet (15%), a szociális vagy környezetvédelmi ügyek melletti kiállást (9%) vagy a politikai állásfoglalást (4%).
  • A fogyasztók emellett a vásárlás helyét és idejét is rugalmasan szeretnék kezelni. A válaszadók számos meglepő vásárlási helyet és alkalmat említettek, a bolti sorban állás (17%) után például munkahelyi megbeszéléseket (9%), vezetést (9%), randevút (6%) és zuhanyzást (4%).

“Magyarországon is dinamikus ütemben növekszik az online vásárlások volumene, az eNet adatai szerint közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni – ez a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Ezzel együtt a vásárlók egyre tudatosabbak, a magyar cégeknek is sokkal kevesebb lehetőségük van „hibázni”. Mivel ugyanaz a szolgáltatás, termék rengeteg forrásból elérhető, ha nem megfelelő az ügyfél-élmény, a vásárlók rögtön megbüntetik őket”

emelte ki Horváth Tibor, az Oracle Marketing Cloud régiós szakértője.

„Egyre inkább elvárás, például a fogyasztók részéről, hogy minden csatornán (online, email, social, stb.) ugyanolyan magas szintű kiszolgálásban részesüljenek: ugyanazokat a releváns, testreszabott információkat kapják vagy ugyanazokat a kedvezményeket tudják érvényesíteni.

Az amerikai kutatással ellentétben azonban Magyarországon még nincsen igazán erős ellenérzés a bloggerekkel és az influenszerekkel szemben, a jelenség még egy korai fázisban van, amellyel a fogyasztók – sőt a márkák egy része is – még csak ismerkedik. Főleg a fiatalabb generációk körében pedig kimondottan népszerűek a véleményvezérek, így ez egy hatékony csatorna lehet bizonyos célcsoportok elérésére.” 

Gazdaság

Partnerségre lépett az LG és a Mo-Sys

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy részesedést szerzett a virtuális gyártási megoldások és a kamerarobotika piacvezető fejlesztőjeként ismert Mo-Sys Engineeringben (Mo-Sys).

A stratégiai korai fázisú befektetés és partnerség bővíti az LG képességeit a virtuális gyártási és műsorszórási technológiai szegmensekben, és lehetővé teszi, hogy a vállalat kifinomult hardver- és szoftveralapú megoldások átfogóbb kínálatát nyújtsa.

A korábban kizárólag a filmiparra fókuszáló virtuális produkciós stúdiók egyre népszerűbbek a televíziós műsorszolgáltatók, valamint az olyan vállalatok és oktatási intézmények körében, amelyek saját tartalmakat szeretnének létrehozni. A fejlett technológiák széles skáláját, többek között nagyméretű LED-képernyőket, kamerakövetést, LED-vezérlőket és médiaszervereket alkalmazó virtuális produkciós terek új dimenziót – és új lehetőségek tárházát – hoztak a vizuális történetmesélés művészetébe.

A piacvezető kijelzőtechnológiájáról ismert LG már megvetette a lábát ebben a növekvő szegmensben, Micro LED és LED képernyőit mind a virtuális valóság (VR) stúdiók, mind a kiterjesztett valóság (XR) terek számára biztosítja. A Mo-Sys-szel nemrég aláírt stratégiai partnerség révén az LG a virtuális produkciós és XR-stúdiók számára teljesebb körű megoldásokat kínál majd. A partnerségnek köszönhetően a két cég hatékonyan tudja majd támogatni azokat az ügyfeleket, akik az LG LED-kijelzőit és vezérlőit a Mo-Sys XR-termékeivel és rendszereivel kombinálják, azaz teljeskörű megoldásra vágynak a VR és XR tartalmak készítéséhez.

„Azzal, hogy az LG kijelzőtechnológiai tudását a Mo-Sys virtuális gyártási megoldások terén szerzett szakértelmével ötvözzük, egyedülálló értéket tudunk kínálni ügyfeleinknek” – mondta Paik Ki-mun, az LG üzleti megoldások divíziójának szenior alelnöke és információs kijelzőkért felelős vezetője. „Az LG folyamatosan keresi az együttműködési lehetőségeket más cégekkel, hogy B2B szolgáltatásait és termékeit a partnerségek révén bővítse és erősítse.”

Michael Geissler, a Mo-Sys Engineering vezérigazgatója hozzátette: „Nagyon örülünk annak, hogy az LG támogatja innovációink fejlesztését a következő generációs virtuális gyártási technológia területén. A befektetésük lehetővé teszi számunkra, hogy fokozzuk K+F erőfeszítéseinket, többet tegyünk a fenntarthatóságért és hatékonyabb gyártási megoldásokat hozzunk létre.”

Az LG produkciós megoldásairól bővebb információ az üzletág angol nyelvű weboldalán olvasható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Magyarország legjobb munkáltatói között a Yettel

Mit jelent a céges kultúra vagy a munkavállói jóllét, hogyan lehet a jelölteket bevonzani, miként lehet hatékony a munkatársak hosszú távú elköteleződése és hol a helye a fenntarthatóságnak?

Többek közt ezeket a szempontokat vizsgálta egy független nemzetközi intézet, a TOP Employer Institute. Az eredmények alapján a Yettel hazánk legjobb munkáltatói közé került – az elismeréssel Magyarországon mindössze 17 cég rendelkezik.

Idén már második alkalommal ismerték el a mobilszolgáltatót munkáltatóként: év elején a jelenlegi és korábbi kollégák véleménye alapján lett a legmagasabbra értékelt munkaadó, ezúttal pedig a független, globális Top Employers Institute auditja alapján került Magyarország legjobb munkáltatói közé a Yettel. A vállalatnak egy több hónapos audit során, egy 240 szempontot vizsgáló értékelésben kellett bizonyítania, hogy HR-gyakorlata a nemzetközi mezőnyben is kiemelkedő. A szigorú és objektív értékelési folyamat a humánerőforrás valamennyi aspektusát, 6 főterület 20 altémájában ellenőrizte. Ezek többek közt a HR-stratégia, a digitális HR-vezetés, a munkakörnyezet és munkakörülmények, a munkáltatói márka és toborzás, a karriermenedzsment, az értékek/etika és CSR-politika, a javadalmazás és munkahelyi elismerés, az elkötelezettség, a jóllét, valamint a sokszínűség és befogadás területei.

A munkavállalói jóllétet és visszajelzéseket, valamint a jutalmak és elismerések rendszerét összegző kategóriában kiemelkedően szerepelt a mobilszolgáltató. A legmagasabb értéket (85%) az üzleti- és HR-stratégiát, illetve a vezetést magában foglaló kategóriában kapta. Emellett a szervezetfejlesztés, a digitális HR és a munkakörnyezet témaköröket összefogó kategóriában teljesített 80% fölött a vállalat.  A Yettel összesített értékelése 74,73%, tehát az összes vizsgált jógyakorlat közel háromnegyedét alkalmazza.

Az értékelés alapján a mobilszolgáltató számos területen kiemelkedően teljesít. Több olyan gyakorlattal is rendelkezik – például a munkavállalói juttatások területén –, amelyet a többi vizsgált vállalat közül sokan még nem vezettek be, vagy nem tettek széles körben és rendszeresen elérhetővé. Ilyen például az apasági távollét, amelynek keretében a törvényileg biztosított öt napon felül további 4 hetes fizetett távollétet igényelhetnek azok, akiknek partnere gyermekvállalás miatt szülési szabadságra megy. A vállalatnál öt nap fizetett szabadság jár azon munkavállalóknak is, akiknek unokájuk született. Minden kollégának alanyi jogon jár élet-, betegség- és balesetbiztosítás, valamint magánegészségügyi szolgáltatás. Évek óta jól működik a Számíthatsz Ránk! program, amely minden munkavállalónak díjmentesen elérhető szakmai tanácsadást nyújt jogi, pénzügyi, egészségügyi és életmódbeli, vagy akár lelki, magánéleti problémák esetében. A koronavírus járvány idején hozta létre és azóta is működteti a vállalat a Szolidaritási Alapot, amelynek célja, hogy azokat a kollégákat segítse, akiknek váratlan és nehéz pénzügyi helyzettel kell szembenézniük.

„A Yettelnél kiemelt figyelmet fordítunk munkavállalóinkra, hiszen az ő munkájuk révén tudunk színvonalas szolgáltatást, megbízható mobilhálózatot nyújtani ügyfeleinknek. Minden külső elismerés nagyon fontos számunkra, hiszen ez igazolja, hogy jó úton járunk – mondta Szalai Enikő, a Yettel Magyarország HR-vezérigazgató-helyettese. – A minősítés egyszerre jelent inspirációt és iránytűt számunkra ahhoz, hogy a már elért sikereinket megőrizzük, és azonosítsuk azokat a lehetőségeket, ahol még jobbak lehetünk.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Hogyan változik a kereslet a contracting szolgáltatások iránt Magyarországon?

IT contracting
Kép forrása: Freepik

Hogyan változik a kereslet a contracting szolgáltatások iránt Magyarországon és kik a legnagyobb contracting cégek IT területen?

Az IT contracting piaca Magyarországon egyre növekvő tendenciát mutat, mivel a vállalatok folyamatosan keresik a rugalmas munkaerőpiaci megoldásokat és a gyorsan változó technológiai igényekhez igazodó szolgáltatásokat. Ebben az írásban részletesen áttekintjük, hogyan alakult az IT contracting szolgáltatások iránti kereslet az országban, és bemutatjuk, kik a legnagyobb szereplők ezen a piacon.

Az IT contracting piac jelentősége Magyarországon

Magyarország az elmúlt 20-30 évben az egyik IT központtá vált a közép-európai régióban. Az IT szektor fejlődése különösen Budapesten és a nagyobb városokban, mint Debrecen és Szeged valósult meg. A technológiai vállalatok növekednek, és ezzel együtt egyre nagyobb szükség van olyan szakemberekre, akik ideiglenes, de magas szintű szakértelmet biztosítanak – ezt kínálják a contracting szolgáltatások.

Az IT contracting különösen vonzó azoknak a vállalatoknak, amelyek gyorsan alkalmazkodni kívánnak a technológiai változásokhoz, de nem akarnak hosszú távra elköteleződni a munkavállalók felé. A contracting lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy szükség szerint alkalmazzanak szakértőket, legyen szó egy rövid távú projektről vagy egy hosszabb időszakra szóló szerződésről.

Hogyan változott a contracting szolgáltatások iránti kereslet?

Az elmúlt években az IT contracting iránti kereslet drámaian megnőtt. A pandémia hatására felgyorsult digitalizáció, a távmunkára való átállás, és az ezzel kapcsolatos új technológiai igények mind hozzájárultak ahhoz, hogy egyre több vállalat forduljon contracting szolgáltatókhoz.

A piacon észlelhető trendek közé tartozik a felhőalapú szolgáltatások, az adatbiztonság, valamint a szoftverfejlesztési projektek iránti növekvő igény. Az IT contracting egyre népszerűbbé válik, mivel a vállalatok gyorsabban képesek szakértői erőforrásokat mozgósítani egy-egy speciális feladatra anélkül, hogy hosszú toborzási folyamatokat kellene lebonyolítaniuk.

A contracting modell előnye, hogy a cégek csak addig veszik igénybe a szakembereket, amíg valóban szükségük van rájuk, így csökkentve a munkaerővel járó állandó költségeket. Ez a rugalmasság kulcsfontosságú tényezővé vált a jelenlegi piaci környezetben.

Kik a legnagyobb contracting cégek az IT területen Magyarországon?

Magyarországon több nagy contracting szolgáltató is működik, amelyek kifejezetten az IT szektorra specializálódtak. Az alábbiakban bemutatunk néhány jelentős szereplőt, akik kiemelkednek ezen a területen:

  1. Bluebird
    A Bluebird magyar alapítású IT contracting cég, amely kifejezetten a szoftverfejlesztés, rendszerintegráció és adatmenedzsment területére fókuszál. Kiemelkedő helyi piaci ismereteik és széleskörű szakértői hálózatuk révén nagyvállalati és kis- és középvállalkozói ügyfelek számára is kiváló megoldásokat nyújtanak.
  2. Reed Specialist Recruitment
    A Reed Specialist Recruitment szintén vezető szereplő Magyarországon, különösen az IT és technológiai szakértők contracting szolgáltatásainak területén. A cég erős kapcsolatokkal rendelkezik a nemzetközi vállalatokkal, és szakértői erőforrásokat biztosít rövid és hosszú távú IT projektekhez.
  3. Kelly Services
    A Kelly Services globális munkaerőpiaci szolgáltatóként szintén jelentős jelenléttel bír Magyarországon, különösen az IT contracting területen. A cég széleskörű IT szolgáltatásokat nyújt, beleértve a szoftverfejlesztést, rendszermérnökséget és IT tanácsadást.

Miért választják a cégek egyre inkább a contracting szolgáltatásokat?

A contracting szolgáltatás sok előnnyel rendelkezik, és a vállalatok számára különösen vonzóak a változó piaci környezetben. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány főbb okot, amiért a contracting egyre nagyobb teret nyer Magyarországon:

Rugalmasság
A cégeknek lehetőségük van arra, hogy pontosan akkor és annyi IT szakembert alkalmazzanak, amikor és amennyire szükségük van. Ez lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan alkalmazkodjanak a projektek változó követelményeihez, valamint a piaci igényekhez.

Költséghatékonyság
A contracting modell költséghatékony, hiszen a vállalatok csak a ténylegesen elvégzett munkáért fizetnek, és nincs szükségük hosszú távú elköteleződésre. Az állandó alkalmazottakkal járó költségeket, mint a juttatások és egyéb munkáltatói terhek, jelentősen csökkenteni lehet.

Gyors toborzási folyamat
Míg a hagyományos munkaerő-közvetítés folyamatok hónapokat vehetnek igénybe, a contracting szolgáltatások lehetővé teszik, hogy a vállalatok gyorsan találjanak megfelelő IT szakértőket. Ez különösen fontos a technológiai szektorban, ahol a gyorsaság és az időbeli megfelelés kritikus tényezők.

Specializált szakértelem
A contracting szakemberek általában nagyon specializáltak, és pontosan olyan készségekkel rendelkeznek, amelyek szükségesek egy adott projekt sikeres megvalósításához. Így a vállalatok hozzáférhetnek olyan szakértői tudáshoz, amelyet egyébként nehezen vagy költségesen tudnának házon belül biztosítani.

A jövő kilátásai: Tovább növekvő igény az IT contracting szolgáltatásokra

A technológiai iparág folyamatos fejlődése és a digitalizáció iránti növekvő kereslet arra enged következtetni, hogy a contracting szolgáltatások iránti igény a következő években is tovább fog növekedni Magyarországon. A cégek egyre inkább felismerik, hogy a rugalmas munkaerő és a specializált IT szakemberek alkalmazása versenyelőnyt biztosíthat számukra.

Míg az IT contracting jelenleg elsősorban a nagyvállalatok és multinacionális cégek körében népszerű, a jövőben egyre több kis- és középvállalkozás is nyitni fog ezen megoldások felé. Az új technológiák, mint a mesterséges intelligencia, a big data és az IoT (Internet of Things) további igényeket generálnak majd, amelyek kielégítésére a contracting szakértők jelenthetik a választ.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss