Connect with us
Hirdetés

Tippek

Mindig a természetességről papolnak, de a fotókon azért be van kapcsolva az öregedés elleni filter

Súlygyarapodás, kopaszodás, szem alatti karikák – az öregedés e jelei zavarják a leginkább a magyarokat, derül ki a Huawei legújabb kutatásából.

A gyártó több mint 700 okostelefon-tulajdonos körében végzett felmérésében többek között arra volt kíváncsi, hogy a 25-45 év közötti nők és férfiak elfogadják-e saját öregedésüket, illetve felvállalják-e vagy megpróbálják különböző filterekkel eltüntetni a kor látható jeleit a közösségimédia-felületeken.

Az eredmények alapján a felhasználók inkább a természetességet kedvelik, mégis negyedük szerkesztett már át fotót azért, hogy ne látszódjanak az arcán, vagy a testén az öregedés nyomai.

A magyarok közel fele inkább rossz véleménnyel van a szépítő filterek használatáról, mégis többségük csak jól beállított, előnyös fotókat tölt fel magáról a közösségi média oldalakra. A Huawei Észrevétlen szépség elnevezésű kampánya keretében – amely fókuszában az öregedés elfogadása és a természetesség áll – arról kérdezte a 25-45 év közötti mobilfelhasználókat, mit gondolnak a képmanipulációs alkalmazások használatáról, milyen a saját koruk előrehaladtához való viszonyuk és az idő múlásával megjelenő mely változásokat tartják a legzavaróbbnak saját magukon. A gyártó online és offline kutatásának eredményei szerint a nők megengedőbbek a retusált, szerkesztett fotókkal kapcsolatosan, a férfiak viszont csak ritkán módosítják filterekkel és egyéb alkalmazások segítségével a saját fotóikat.

A legfontosabb szempontok egykép posztolásánál

Online szokásaink

A Huawei online kérdőíves kutatásából kiderült, a felhasználók harmada havonta tölt fel magáról friss tartalmat a Facebook-ra vagy az Instagramra. Utóbbi esetében csak a férfiak 59 százalékának, illetve a nők 48 százalékának nyilvános a profilja. A megkérdezettek mintegy 40-40 százaléka nemtől függetlenül mindössze félévente cseréli a profilképét a közösségi oldalán, általában akkor, ha valamilyen látványos változást mutatna meg az előző profilfotóhoz képest (barnulás, fogyás stb). A felhasználók ennek leginkább a Facebook-on tulajdonítanak jelentőséget. A megkérdezettek a népszerű közösségi oldalakon a legkevésbé a reklámokat, az idézeteket, valamint a szelfiket kedvelik, viszont szívesen néznek természeti témájú, baráti összejöveteleken készült vagy sport- és étel tematikájú fotókat. A kutatás résztvevőinek 38 százaléka saját bevallása alapján szinte soha nem készít szelfit, közel 10 százalék azonban rendszeresen így örökíti meg önmagát.

A legzavaróbb öregedési jelek

Az idő vasfoga

Már a legfiatalabb válaszadók is beszámoltak apró ráncokról, a bőrük változásáról, amelyek kimondottan zavarják őket. A kitöltők 43 százaléka tapasztalt már magán az öregedést jelző sötét karikákat a szeme alatt, 38 százalék az őszüléssel küzd, a megkérdezettek harmada pedig a szarkalábakkal nincs kibékülve. A nők számára a súlygyarapodás és a narancsbőr a legzavaróbb jelek, a férfiakat pedig legjobban a kopaszodás és a regenerációs képességük csökkenése – egy megterhelő edzés vagy átmulatott éjszaka után – zavarja. A lekérdezésben résztvevők közel negyede használt már valamilyen fotómanipulációs alkalmazást arra, hogy a korral járó kellemetlen változásokat eltávolítsák a róluk készült képekről: vékonyították már a testrészeiket, arcukat, vagy eltüntették a ráncaikat.

A Huawei kutatása keretében kiderült többek között az is, hogy a népszerű társadalmi szépségmítosz, miszerint a két nem közül a férfiaknak áll jobban az öregedés, még mindig tartja magát. A résztvevők válaszaikban egyöntetűen azt fogalmazták meg, hogy míg „a férfiakhoz hozzátartoznak a ráncok és szarkalábak”, addig „a nőknél sajnos az a jellemző, hogy leírják őket, tehát eltűnnek, hogyha öregszenek”.

Filterhasználat megítélése

Filter vagy nem filter, ez itt a kérdés

Az online lekérdezésben résztvevők 42 százaléka inkább negatív véleménnyel van azokról az emberekről, akik filtereket használnak képeik feljavítása céljából. A téma megosztó mivoltát erősíti, hogy a második legnagyobb csoport a bizonytalanok tábora, akik a válaszadók egyharmadát adják. A lekérdezés során kiderült, a nők összességében majdnem kétszer annyian használnak filtereket (46 százalék), mint a férfi résztvevők. A hölgyek számára sokkal fontosabb az, hogy jól nézzenek ki egy képen és minél kevesebb testi- vagy bőrhibájuk látszódjon a fotókon.

A Huawei online kutatásában arról is megkérdezte a válaszadókat, hogy milyen szempontok a legfontosabbak számukra, mikor képet tesznek közzé magukról a közösségi médiában. A megkérdezettek mintegy 80 százalékának kifejezetten fontos, hogy minél természetesebb fotó készüljön róluk. Érdekes azonban, hogy a válaszadók ugyanilyen arányban tartják elengedhetetlennek, hogy jól nézzenek ki a fényképen, illetve kétharmaduk szerint az ütős fotó titka a jó beállítás.

Mások filter használatát illetően a nők bizonyultak megengedőbbnek: szerintük a képmanipuláció inkább játék, legtöbbször puszta kísérletezés a színekkel és fényekkel, a férfiak azonban mást gondolnak erről. Ők úgy látják, azok szerkesztik át a képeiket, akiknek alacsony az önbizalmuk és nincsenek rendben magukkal.

Szépítő filter használati gyakorisága

A kutatás során mindössze egy kérdésben nem volt bizonytalanság és megosztottság a válaszadók között: a résztvevők háromnegyede úgy gondolta, a képmódosító alkalmazások és a közösségi oldalak elterjedése kifejezetten rossz hatással van a fiatalok önképére.

A Huawei Észrevétlen szépség kampányának online kutatását és a hozzá tartozó, Trokán Nóra okostelefonos portréképeiből álló kiállítást a gyártó nemzetközi mobilfotós-versenye, az Infocus Arcok kategóriája ihlette. A tárlat szeptember 17-től 28-ig, keddtől szombatig minden nap, 12 és 20 óra között várja a látogatókat a Société Budapest-ben.

Tippek

A hatékony a karácsonyi készülődés alapja – Hogyan készülhet el a karácsonyi vacsora a konyhai főzőlapon?

Az európai háztartásokban a főzőlap alapeszköz a konyhában, amelyet a felhasználók 64 százaléka[i] rendszeresen használ. Ugyanakkor ezeknél is előfordulhatnak nehézségek.

A kutatások[ii] azt mutatják, hogy a felhasználók harmada (36%) számára a tisztán tartás jelenti a legfőbb kihívást, 35 százalékuk pedig aggódik a magas energiafogyasztás miatt. Ezen kívül a felhasználók 31 százaléka nehezen talál helyet a főzőlapon a nagyobb edényeknek és serpenyőknek, így kevésbé tudnak sokoldalúan főzni, például az ünnepi fogások elkészítése is tovább tarthat.

A karácsonyi készülődésnek mindig is része volt a család kedvenc fogásainak elkészítése. Ez azonban kellemetlen pillanatokkal is járhat, amikor egyszerre készítenénk minden finomságot, vagy amikor a takarításra kerül a sor. A Samsung ezeket a kihívásokat felismerve fejlesztette ki a FlexZone technológiát is tartalmazó indukciós főzőlapjait, amelyeket úgy terveztek, hogy innovatív funkcióikkal és élvonalbeli kialakításukkal megoldást hozzanak ezekre a nehézségekre.

Sima felületek, könnyebb tisztítás

A Samsung indukciós főzőlapjainak egyik legfontosabb előnye a könnyű tisztíthatóság. A hagyományos főzőlapokon, különösen a gázégős vagy elektromos típusokon, gyakran kis réseket és egyenetlen felületeket találunk, amelyeken megragad az ételmaradék és a zsír, ezzel időigényessé és bosszantóvá téve a tisztításukat. A Samsung indukciós főzőlapjai ezzel szemben elegáns, sima üvegfelülettel érkeznek, amely minimalizálhatja a szennyeződés felhalmozódását és egyszerűsítheti a takarítását.

A sima felületről a felhasználók könnyedén letörölhetik a fröccsenéseket és az ételmaradékot, így a tisztítás gyors és könnyű lehet. Ráadásul az indukciós technológia biztosítja, hogy csak az edény melegedjen fel, a környező felület pedig hideg maradjon. Ez nemcsak a biztonságot növelheti, hanem megakadályozhatja, hogy az étel ráégjen a főzőlapra, tovább egyszerűsítve a tisztítási folyamatot. Az ünnepi rohanásban, amikor az idő nagy érték, ez a megoldás kellemes megkönnyebbülést jelenthet a folyamatos takarításhoz képest.

Energiahatékonyság

A magas energiafogyasztás szintén gyakori probléma lehet a főzőlapot használók körében. A Samsung indukciós főzőlapjai energiahatékony melegítési technológiával a serpenyőkben keletkező mágneses súrlódást használják fel a hő közvetlen átvitelére, ahelyett, hogy a környező levegőt melegítenék. Ez a célzott megközelítés rövidebb főzési időt és hatékonyabb energiafelhasználást eredményezhet.

A gyors felmelegedés és a pontos hőmérséklet-szabályozás fokozhatja a főzés hatékonyságát is, így a felhasználók gyorsabban készíthetik el az ételeiket és pontosabban követhetik a recepteket.

FlexZone technológia a sokoldalú főzéshez

A nagy edények és serpenyők elhelyezésére kevésbé alkalmas kialakítás könnyen okozhat frusztrációt a felhasználóknak, különösen akkor, amikor nagy adagokat szeretnének főzni, például a karácsonyi vacsorára. A Samsung FlexZone technológiával ellátott indukciós főzőlapjai megoldhatják ezt a problémát, mivel nagyobb rugalmasságot biztosíthatnak a főzőedények elhelyezésében. A FlexZone funkció automatikusan az edény tényleges méretéhez igazítja az indukciós fűtési zónát, így mindenféle edénytípus elhelyezhető rajta, a kis serpenyőktől a nagyobb, ovális alakú, tűzálló edényekig, vagy akár a téglalap alakú sütőedényekig.

Ennek az alkalmazkodóképességnek köszönhetően a felhasználók maximálisan kihasználhatják a főzési teret, anélkül, hogy a teljesítmény közben romlana. Akár családi vacsorát készítünk, akár nagyobb vendégségre készülünk, a FlexZone technológia gondoskodhat róla, hogy megfelelően felkészüljünk a kedvenc fogásainkkal.

Az esztétikus kialakítás és a praktikus funkcionalitás találkozása

A Samsung indukciós főzőlapjainak tervezésében a funkcionalitás az első, de az esztétika sem marad figyelmen kívül. A főzőlapok letisztult, modern megjelenése a minimalista kialakításnak és a ferde élű kivitelnek köszönhetően bármilyen konyhai berendezéshez illeszkedhet. Akár a klasszikus, akár a kortárs stílust kedvelik a felhasználók.

A slim fit kialakítású indukciós főzőlapok zökkenőmentesen passzolhatnak a különböző konyhai munkalapokba, és nagyobb tárolóhelyet biztosíthatnak a készülék alatt. A praktikus funkcionalitás és az esztétikus megjelenés kombinációjának köszönhetően a Samsung indukciós főzőlapjai könnyen a magyar felhasználók kedvencei is lehetnek.

Jövőálló konyhai megoldás

Egy olyan korszakban, amikor a kényelem, a hatékonyság és a tudatosság is kiemelten fontos, a Samsung FlexZone technológiával ellátott indukciós főzőlapjai jelentős előrelépést jelenthetnek a konyhai fejlesztések terén. A sima felületek és a sokoldalú FlexZone technológia révén ezek az eszközök a konyhai fejlesztések új szintjét jelenthetik. Ezek nemcsak régóta fennálló kihívásokat oldhatnak meg, hanem szervezettebb, hatékonyabb és élvezetesebb főzési élményt is nyújthatnak. Ahogy a háztartások igényei is folyamatosan fejlődnek az intelligens otthoni megoldások terén, a Samsung indukciós főzőlapjai mind a funkcionalitás, mind a stílus terén teljesítik az elvárásokat.

[i] Forrás: A Samsung Digital appliances, 1500 fős mintán végzett kutatása a prémium szegmenshez tartozó felhasználók körében. Az adatfelvétel az Egyesült Királyságban, Németországban és Lengyelországban történt 2024 novemberében.

[ii] Forrás: A Samsung Digital appliances, 1500 fős mintán végzett kutatása a prémium szegmenshez tartozó felhasználók körében. Az adatfelvétel az Egyesült Királyságban, Németországban és Lengyelországban történt 2024 novemberében.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon

Kép forrása: Pexels

A járműtörténet-ellenőrző szolgáltatások terjedésével ma már egyre több autós számára magától értetődő, hogy vásárlás előtt megvizsgálja a kiválasztott jármű előéletét.

A tudatos vásárlás célja nem más, mint elkerülni az olyan autókat, amelyeknek a múltja kockázatokat hordoz. Akár elhanyagolt állapotról, akár korábbi balesetről vagy rejtett hibákról van szó, a biztonságos közlekedés szempontjából ezek a járművek aggályosak lehetnek, és gyakrabban hibásodhatnak meg.

Érdemes azonban tudni, hogy nem minden sérülés jelent valós veszélyt. Egy felületi karcolás vagy apró horpadás nem veszélyezteti az autó biztonságos használatát. A szakértők szerint sokkal beszédesebb a kár összege – ez árulkodhat arról, hogy történt-e komolyabb ütközés a jármű múltjában.

A carVertical autóipari adatelemző cég friss tanulmánya szerint az év bizonyos hónapjaiban rendre magasabb a balesetek aránya. De mikor nő igazán a kockázat?

Nem a rossz útviszonyok okozzák a legtöbb balesetet

Sokan úgy gondolják, hogy a kemény téli időjárás ugrásszerűen megnöveli a balesetek számát. A statisztikák azonban mást mutatnak: a téli ütközések többsége kisebb koccanás, amelyet leggyakrabban gyorshajtás, nem megfelelő követési távolság vagy rossz látási viszonyok okoznak. A közlekedésbiztonsági szakértők egyetértenek abban, hogy a téli hónapokban az autósok rendszerint óvatosabban vezetnek – ennek köszönhetően kevesebb a súlyos baleset.

Magyarországon a legtöbb kárbejegyzést májusban (9,3%), januárban (9,2%) és júniusban (9,2%) rögzítették, míg a legkevesebbet decemberben (6,4%), novemberben (7,5%) és áprilisban (8%) jegyezték fel.

„Ezeket a kiugró értékeket részben a januári kedvezőtlen útviszonyok, valamint a tavasszal és a nyár elején megnövekedett forgalom magyarázhatja. Ahogy emelkedik a hőmérséklet, az autósok magabiztosabban vezetnek – a sűrűbb forgalommal együtt ez azonban gyakran növeli a balesetek kockázatát”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autópiaci szakértője.

Használtautó-vásárláskor döntő lehet a kár­előzmény ellenőrzése

A legmagasabb átlagos kárértéket – 2267 eurót (mintegy 913 600[B1]  forintot) – októberben rögzítették. A legalacsonyabb értéket ezzel szemben májusban mérték, amely 12%-kal maradt el az őszi csúcsértéktől.

Az októberi magasabb átlagos kárérték összefüggésben állhat a változó időjárási viszonyokkal, a sötétben vezetett órák számának növekedésével, illetve az őszi ünnepek miatt megnövekedett forgalommal. Ezek a tényezők növelhetik a balesetek valószínűségét és súlyosságát, ami magasabb javítási költségeket eredményezhet.

Buzelis szerint használtautó-vásárlás előtt elengedhetetlen a jármű előéletének ellenőrzése.

„Ha a jelentés több ezer eurós korábbi kárról árulkodik, érdemes komolyan mérlegelni a vásárlást. A rejtett szerkezeti sérülések ugyanis csökkenthetik az ütközésbiztonságot, és baleset esetén súlyos következményekkel járhatnak.”

„Nagyon fontos, hogy alaposan átnézzük a járműtörténeti jelentésben szereplő kárbejegyzéseket. Vigyük el az autót hivatalos szervizbe, és kérjük meg a szerelőt, hogy ellenőrizze: szakszerűen javították-e ki a korábbi sérüléseket. Enélkül az autóvásárlás túlságosan kockázatossá válhat, és csak a szerencsénkben bízhatunk”

– teszi hozzá Buzelis

Módszertan

A carVertical tanulmánya a vállalat felhasználói által 2018 és 2024 között vásárolt járműtörténeti jelentéseit elemezte. A jelentésekben szereplő kárbejegyzéseket havi bontás szerint százalékos arányokká alakították, majd ezeket rangsorolták.

A 30 országban működő carVertical több mint 900 nemzetközi adatbázisból, köztük rendvédelmi szervek, kormányzati és állami nyilvántartások, pénzügyi intézmények, valamint apróhirdetési portálok információiból gyűjt adatokat. A vállalat évente több millió járműtörténeti jelentést dolgoz fel, amelyek alapján friss, egyedi információkkal szolgál a használtautó-piacról, beszámol a legújabb trendekről és átfogó előrejelzéseket készít.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A Google már válaszol helyetted – de vajon hivatkozik rád?

GEO, automatizált kampányok, prediktív célzás és dinamikus kreatívok – ez már nem sci-fi, ez a jelen.

A következő egy-két évben a generatív AI által vezérelt keresési élmény tovább fog terjedni. Az AI-összefoglalók a találati lista élén jelennek meg, ami csökkentheti az organikus forgalmat bizonyos weboldalak számára. Ugyanakkor a PPC hirdetések egyre inkább integrálódnak ezekbe az AI-alapú válaszokba, miközben a kampánykezelés szinte teljesen automatizálttá válik.

A hangsúly a jövőben az adatvezérelt stratégiaalkotásra helyeződik át. A legnagyobb változás a Generative Engine Optimization (GEO) térnyerése lesz, amely az AI keresőkre való optimalizálást célozza. A Google AI Mode hazai bevezetése, az Agent 2 Agent protocol és a Model context protocol megjelenése tovább növeli a márkajelenlét és az említések fontosságát a linkekkel szemben.

Tartalomkészítés az AI-nak is: új elvárások, új lehetőségek

A tartalomkészítés és kulcsszókutatás terén is paradigmaváltás zajlik. Varjú János az INTREN analitika és CRO, SEO, valamint fejlesztés üzletágainak vezetője kiemeli: az AI keresők – különösen a Google AI Overview és AI Mode – már nem csupán a beírt szavakat, hanem a mögöttes felhasználói szándékot is értelmezik. „A tartalmaknak rövid, önállóan értelmezhető bekezdésekből kell állniuk, amelyek egy-egy gondolatot fejeznek ki, maximum 20 szavas mondatokkal. A query-fan-out mechanizmus miatt nem elég a konkrét kulcsszavakra válaszolni – a látens kérdésekre is reagálni kell. Mostantól nem csak a felhasználónak és a Google-nek, hanem az AI-nak is tartalmat kell készítenünk” – hangsúlyozza a szakértő. Az AI-generált tartalmak használata nem tiltott, sőt segíthet a folyamatok gyorsításában, de a végső minőségért továbbra is emberi kontroll szükséges.

Új SEO korszak: a GEO megjelenése

Az AI-alapú keresőalgoritmusok térnyerésével új optimalizálási szemlélet vált szükségessé: ez a Generative Engine Optimization (GEO). Varjú János elmondta: a GEO a klasszikus SEO alapjaira épül, de kiegészül azokkal a technikákkal, amelyek lehetővé teszik, hogy a tartalmak megjelenjenek az AI által generált keresési válaszokban. „Technikai szempontból elengedhetetlen a Semantic HTML és a strukturált adatok alkalmazása, míg tartalmi oldalon az AI standardek – rövid bekezdések, kérdés-válasz párok, tartalmi mélység és hitelesség – kerülnek előtérbe. A topical clustering, vagyis a tartalmi központok kialakítása kulcsfontosságú lett a témák teljes lefedéséhez” – emeli ki a szakértő.

PPC kampányok új motorja: az AI és automatizált siker

A mesterséges intelligencia mára a PPC platformok szíveként működik. Az AI nemcsak az organikus kereséseket, hanem a fizetett kampányokat is új szintre emelte. Bakóczy Bence, az INTREN Ad Operations üzletág vezetője szerint a PPC kampányok teljesítménye négy kulcsterületen javult: hatékonyabb licitálás és költségkezelés, prediktív célzás, dinamikus hirdetési kreatívok és teljesen automatizált kampánytípusok. „Kevesebb erőforrásból nagyobb valószínűséggel lehet sikeres kampányokat futtatni az AI segítségével” – fogalmaz. A szakértő szerint az AI az automatizált licitstratégiáktól kezdve a hirdetési kreatívok és szövegek generálásán át a célközönségek prediktív elemzéséig minden szinten jelen van. „Az algoritmusok folyamatosan tanulnak a kampányadatokból, hogy egyre hatékonyabban találják meg azokat a felhasználókat, akik a legnagyobb valószínűséggel konvertálnak” – hangsúlyozta. Ez a fejlődés lehetővé teszi, hogy a kampányok gyorsabban, pontosabban és kevesebb emberi beavatkozással érjenek el eredményeket.

Stratégia előtérben, kontroll kézben

Az AI eszközök megjelenésével a kampányoptimalizálás fókusza jelentősen átalakult. A napi szintű operatív feladatok helyett ma már a stratégiai tervezés került előtérbe. „A szakember feladata az AI számára a megfelelő üzleti célokat és kereteket meghatározni, a rendszerek által generált javaslatokat felügyelni, és a mélyebb, stratégiai elemzésekre koncentrálni” – emelik ki az INTREN szakértői. Ugyanakkor figyelmeztetnek: a túlzott AI-függőség „fekete doboz” effektust eredményezhet, ahol a hirdető elveszíti az átláthatóságot. Az algoritmusok nem mindig képesek reagálni a hirtelen piaci változásokra vagy a márkaépítési szempontokra, ezért a szakértői kontroll továbbra is elengedhetetlen lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss