Connect with us

Gazdaság

5 hasznos SEO tipp, ha 2020-ban is növelnénk weboldalunk népszerűségét

Ismét rengeteg hasznos keresőoptimalizálási tippet kaphattunk a Google-től, ha figyelemmel követtük a keresőóriás legutóbbi Webmester Konferenciáját, ahol szinte kizárólag olyan információk hangzottak el, melyek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy weboldalunk organikus  növekedése és sikere a jövőben is fenntartható maradjon. Az eseményről elhoztunk öt olyan hasznos és trendi tanácsot, melyet minden honlap-tulajdonosnak érdemes lehet megfogadni, illetve alkalmazni! Jöjjön akkor az 5 hasznos SEO tipp!

Strukturált adatok támogatása

Az utóbbi években a Google nagy figyelmet fordított a strukturált adatokra, terveik szerint pedig ezen a téren a jövőben sem szeretnének változtatni. Olyannyira nem, hogy az adatmegjelölés ezen formáját alaposabban is kibővítik majd. A strukturált adatok ugyanis olyan információk, melyekkel megjelölhetünk kulcsfontosságú részleteket, ezáltal egy vállalkozásnál a kapcsolódó honlap HTML-forráskódjában kiemelhető a robotok számára a kérdéses cég címe, telefonszáma, és még rengeteg releváns információ, ami javítja a keresések megértését, pontosságát – főként a helyalapú lekérdezések esetén –, de nagy segítséget jelent akkor is, amikor hangalapú keresést indítunk az okostelefonunk segítségével.

A változások magában foglalják, hogy a keresési eredmények nemcsak pontosabb, de sokkal gazdagabb eredményeket is hozhatnak, miközben egy sor más egyéb opciót nyithatnak meg az emberek előtt. Egy vállalkozás megtalálásában, vagy szolgáltatásainak kiemelésében tehát lényegesen pontosabb keresési eredmények születhetnek majd a strukturált adatokkal, így érdemes minél jobban kiaknázni az ezekben rejlő lehetőségeket.

Emoji alapú keresés

Kevesen tudják, de a Google-nek több mint egy teljes évébe telt, hogy megvalósítsa az emoji alapú keresést, ami a jövőben egyre nagyobb szerepet kap majd a keresőoptimalizálásban is. A hangulatjelek ugyanis annyira meghatározóvá váltak az internetes kommunikációban, hogy a folyamatosan bővülő készlet a jövőben ugyanúgy indexelődik a keresési eredményekben, mint bármelyik másik szöveg, tehát használjuk őket bátran és merészen, hiszen biztosan találunk néhányat, ami hellyel-közzel illeszkedik a vállalkozásunkhoz.

Hogy nem érdemes még nagy energiákat fektetni ebbe? A Google szerint ez ebben a formában nagy tévedés, hiszen hivatalos adataik szerint már nemcsak indexelik, hanem rangsorolják is az emojikat, napi szinten pedig több mint 1 millió keresés kizárólag a hangulatjelekkel történik. Egy kis kreativitással meglepően jópofa emoji kereséseket és találatokat dolgozhatunk ki honlapunk számára.

Hasznos deduplikációs tanácsok

„A keresőoptimalizálásban állandó, mondhatni visszatérő probléma – főként a sok tartalmat és több aloldalt kezelő portáloknál – a duplikáció. A szakma azt illeti ilyen elnevezéssel, amikor ugyanaz a tartalom egyszerre több URL-en is megtalálható – egy és ugyanazon a domain név alatt. Ez a SEO tekintetében rendkívül káros lehet, ezért a Google a jövőre nézve több egyszerű és hasznos tippel szolgált annak érdekében, hogy a duplikációk ne rontsák organikus teljesítményét az oldalunknak.” – jegyzi meg Kristóf Antal, a hellooo digitális ügynökség SEO szakértője.

A Google tanácsai a következők:

  • Használjunk (megfelelő) átirányításokat
  • Alkalmazzunk beszédes HTTP eredménykódokat (404, 410, stb.)
  • Ellenőrizzük a rel=canonical linkeket
  • A lokalizációhoz használjunk hreflang elemet
  • Jelentsük a fórumokon a hibákat, eltéréseket
  • Legyen mindig egyértelmű a canonical használata

Feltérképezési és indexelési tippek

A Google keresője minden weboldalt feltérképez és indexel, amire azért van szükség, hogy megfelelő helyen tudja tárolni a rajta megtalálható tartalmakat, és az embereknek mindig a lehető legpontosabb találatokat tudja adni, ha keresnek a világhálón. Mivel minden egyes honlap esetében nagyon fontos, hogy a Google megfelelően térképezze fel és indexelje, ezért a jövőre nézve néhány aktuális tanács is elhangzott a webmestereknek. Ezek a következők voltak:

  • Óvatosan a cacheléssel, mert a Google nem veszi figyelembe
  • Tartsuk észben viszont, hogy a Google próbálja kordában tartani a lekérdezéseket, nem biztos, hogy minden tartalmat feldolgoz az oldalunkon
  • Mielőtt a Google feltérképezi az oldalt, mindig ellenőrzi a robots.txt fájlt, tehát ügyeljünk ennek aktualizálására és rendben tartására
  • Amennyiben a Google robotja valamiért nem tudja elérni a robots.txt fájlt, abban az esetben a weboldal nem kerül feltérképezésre
  • A Google általában mindazt látja (rendereli), amit a Chrome böngészőben láthatunk a weboldalból
  • Oldalanként általában 50-60 erőforrás-lekérést végez a Google, ami egy 60-70 százalékos gyorsítótárazási arány, tehát nagyjából 20 letöltés oldalanként

Szinonimák

Igencsak érdekes és hasznos bemutatót kaptunk Paul Haahrtól, a Google egyik keresőspecialistájától a konferencián a szinonimákkal kapcsolatban. A szinonimák használata ugyan a szöveges tartalmaknál is rendkívül fontos, hiszen erősítheti az oldalak helyezését számos találatra, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy egy szó vagy rövidítés miként jelenik meg egy-egy weboldalon. A „csoki” ugyanis egy csokoládégyár esetében evidens kifejezés, egy villanyszereléssel foglalkozó portálon azonban ugyanúgy megjelenhet, csak éppen a „sorkapocs” szinonimájaként.

A Google ma már annyira fejlett rendszerekkel rendelkezik, hogy ezekre is nagyon fontos odafigyelniük a webmestereknek. Paul konkrét példával is szolgált, ezáltal megmutatta, hogy a Google miként tudja kezelni az egyes webáruházakban a „GM” rövidítést, így valahol a General Motors-ra, máshol a genetikai módosításra, esetleg a „general manager”-re utalhat környezetétől függően.

Jó helyezésekre fel, webmesterek!

További hasznos SEO tipp és webfejlesztési javaslatot olvashatsz ebben a cikkünkben: „Hogyan szúrhatjuk ki, ha súlyos SEO hibája van a honlapunknak?”

 

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

7 kritikus pont ingatlanjogász szemmel az Otthon Start hitellel kapcsolatban

Megjelent az Otthon Start hitel feltételeiről szóló rendelet, ami azon túl, hogy számos helyen pontosította a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetet, újdonságokat is tartalmaz.

A hatályos jogszabály szerint azonban sokan nem örülhetnek majd. Tóth Renáta ingatlanjogász szerint például osztatlan közös tulajdonú ingatlan nem lesz megvásárolható a konstrukcióval, mint ahogy arra sem lesz lehetőség, hogy a családtagok kivásárolják egymást tulajdonrészét egy örökölt ingatlanból.

1. Nagyon sok ház jogviszonya rendezetlen

Nem kifejezetten az Otthon Start hitelhez kapcsolódó, ám nagyon gyakori probléma, hogy sok családi háznak – egylakásos lakóház ezek hivatalos megnevezése – rendezetlen a jogi státusza. Ez leginkább a 70-es, 80-as és 90-es években épült házaknál fordul elő, amelyek sok esetben családi összefogással épültek.

Előfordul például, hogy nem volt rájuk építési engedély, vagy ha volt is, végül nem az épült meg, mint ami az engedélyben szerepelt. Szintén gyakori, hogy volt építési engedély, maga az épület is rendben van, ám nem tüntették fel a tulajdoni laphoz tartozó térképszelvényen.

Azért jelenthetnek ezek problémát hiteligényléskor, mert az értékbecslőnek meg kell győződnie arról, hogy a tulajdoni lapon feltüntetett adatok megegyeznek a valós állapottal. Amennyiben ez nem teljesül, akkor a bank vagy elutasítja az igénylést, vagy a forgalmi értékhez képest csak kisebb hitelösszeget ad. Vagyis 10 százalék önerő ebben az esetben biztosan nem lesz elegendő.

Ugyancsak gyakori, hogy a közművek a szomszédon keresztül jönnek be, ám nem kapcsolódik ehhez szolgalmi jog. Tóth Renáta ügyvéd, ingatlanjogász szerint ráadásul sok ingatlannak nincs főmérője, csak almérője, ami ugyancsak nehézséget okozhat.

2. Nem feltétlenül hitelezik a bankok a korszerűtlen ingatlanokat

Bár az Otthon Start rendelet mindössze annyit köt ki, hogy a megvásárolt vagy megépített ingatlannak lakhatónak kell lennie, a gyakorlatban a bankok ennél szigorúbbak.

Az ingatlanjogász szerint a CSOK Plusz esetében a bankok például nem hitelezik a “H” vagy ennél alacsonyabb energetikai besorolású ingatlanokat, amelyekből vidéken még mindig sok van. A Lechner Tudásközpont adatai szerint például 2020-ban a kiállított energetikai tanúsítványok több mint negyede HH, II vagy JJ minősítésű volt.

3. Nem hitelezhető egy osztatlan közös tulajdon

Az, hogy a jogszabály nem teszi lehetővé a tulajdonrész vásárlást, az Tóth Renáta szerint egyben azt is jelenti, hogy osztatlan közös tulajdonban lévő ingatant sem lehet majd vásárolni az Otthon Start hitellel. Akkor sem, ha használati megosztási szerződése van a tulajdonosoknak, ami egyébként piaci hitel igényléséhez elegendő lehet. A szakember szerint ez sok ingatlant kizár a lehetőségből.

4. Nem lehet az örökölt ingatlanból kivásárolni egy családtagot

Gyakori élethelyzet, hogy például testvérek örökölnek meg egy ingatlant, így abban többüknek is tulajdonrésze van. Innen úgy tudnak továbblépni, ha eladják az ingatlant, majd osztoznak a vételáron, vagy egyikük kivásárolja a másikat. Az előbbit követően jogosultak lehetnek majd az Otthon Start hitelre, ám arra nem igényelhető a konstrukció, hogy egyikük kivásárolja a másikat. Ugyanis az eladó nem lehet a vevőnek közeli hozzátartozója.

5. Garázsra és tárolóra nem igényelhető az olcsó hitel

Amennyiben a lakáshoz olyan garázs, tároló vagy más olyan helyiség tartozik, ami külön helyrajzi számon van, akkor az nem finanszírozható az Otthon Start hitellel. Ezt vagy saját megtakarításból kell kifizetni, vagy piaci hitelt kell igényelnie a vevőnek.

6. A tanya megvétele megfinanszírozható, de a hozzá tartozó földterület már nem

Az Otthon Start hitel szabályait rögzítő rendelet szerint tanya is vásárolható a 3 százalékos hitellel, ám itt is van egy kis csavar. A tanyákhoz ugyanis sok esetben tartozik földterület is, mégpedig rendszerint külön helyrajzi számon, szántóként vagy erdőként. Ebben az esetben a tanya megvásárlására fordítható a Start hitel, ám a földterületet már piaci hitelből lehet csak megfinanszírozni.

7. Ellentmondás a 10 százalékos önerővel kapcsolatban

Az Otthon Start hitel akár 10 százalékos önerővel is igényelhető, ám a hitelfedezeti arányok szabályozásáról szóló 32/2014. (IX. 10.) MNB rendelet egyelőre ellentmond ennek. Itt ugyanis az szerepel, hogy kizárólag abban az esetben elegendő a 10 százalék önerő, ha az igénylő nem töltötte még be a 41. életévét, valamint nincs és korábban sem volt lakóingatlanban 50 százalékot elérő tulajdoni hányada. Ezért Tóth Renáta ügyvéd, ingatlanjogász szerint a két rendelet összehangolására mindenképpen szükség lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják

Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.

A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.

A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.

„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”

– fogalmazott Zala Mihály

A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.

A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára

– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.

Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss