Gazdaság

5 hasznos SEO tipp, ha 2020-ban is növelnénk weboldalunk népszerűségét

Ismét rengeteg hasznos keresőoptimalizálási tippet kaphattunk a Google-től, ha figyelemmel követtük a keresőóriás legutóbbi Webmester Konferenciáját, ahol szinte kizárólag olyan információk hangzottak el, melyek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy weboldalunk organikus  növekedése és sikere a jövőben is fenntartható maradjon. Az eseményről elhoztunk öt olyan hasznos és trendi tanácsot, melyet minden honlap-tulajdonosnak érdemes lehet megfogadni, illetve alkalmazni! Jöjjön akkor az 5 hasznos SEO tipp!

Strukturált adatok támogatása

Az utóbbi években a Google nagy figyelmet fordított a strukturált adatokra, terveik szerint pedig ezen a téren a jövőben sem szeretnének változtatni. Olyannyira nem, hogy az adatmegjelölés ezen formáját alaposabban is kibővítik majd. A strukturált adatok ugyanis olyan információk, melyekkel megjelölhetünk kulcsfontosságú részleteket, ezáltal egy vállalkozásnál a kapcsolódó honlap HTML-forráskódjában kiemelhető a robotok számára a kérdéses cég címe, telefonszáma, és még rengeteg releváns információ, ami javítja a keresések megértését, pontosságát – főként a helyalapú lekérdezések esetén –, de nagy segítséget jelent akkor is, amikor hangalapú keresést indítunk az okostelefonunk segítségével.

A változások magában foglalják, hogy a keresési eredmények nemcsak pontosabb, de sokkal gazdagabb eredményeket is hozhatnak, miközben egy sor más egyéb opciót nyithatnak meg az emberek előtt. Egy vállalkozás megtalálásában, vagy szolgáltatásainak kiemelésében tehát lényegesen pontosabb keresési eredmények születhetnek majd a strukturált adatokkal, így érdemes minél jobban kiaknázni az ezekben rejlő lehetőségeket.

Emoji alapú keresés

Kevesen tudják, de a Google-nek több mint egy teljes évébe telt, hogy megvalósítsa az emoji alapú keresést, ami a jövőben egyre nagyobb szerepet kap majd a keresőoptimalizálásban is. A hangulatjelek ugyanis annyira meghatározóvá váltak az internetes kommunikációban, hogy a folyamatosan bővülő készlet a jövőben ugyanúgy indexelődik a keresési eredményekben, mint bármelyik másik szöveg, tehát használjuk őket bátran és merészen, hiszen biztosan találunk néhányat, ami hellyel-közzel illeszkedik a vállalkozásunkhoz.

Hogy nem érdemes még nagy energiákat fektetni ebbe? A Google szerint ez ebben a formában nagy tévedés, hiszen hivatalos adataik szerint már nemcsak indexelik, hanem rangsorolják is az emojikat, napi szinten pedig több mint 1 millió keresés kizárólag a hangulatjelekkel történik. Egy kis kreativitással meglepően jópofa emoji kereséseket és találatokat dolgozhatunk ki honlapunk számára.

Hasznos deduplikációs tanácsok

„A keresőoptimalizálásban állandó, mondhatni visszatérő probléma – főként a sok tartalmat és több aloldalt kezelő portáloknál – a duplikáció. A szakma azt illeti ilyen elnevezéssel, amikor ugyanaz a tartalom egyszerre több URL-en is megtalálható – egy és ugyanazon a domain név alatt. Ez a SEO tekintetében rendkívül káros lehet, ezért a Google a jövőre nézve több egyszerű és hasznos tippel szolgált annak érdekében, hogy a duplikációk ne rontsák organikus teljesítményét az oldalunknak.” – jegyzi meg Kristóf Antal, a hellooo digitális ügynökség SEO szakértője.

A Google tanácsai a következők:

  • Használjunk (megfelelő) átirányításokat
  • Alkalmazzunk beszédes HTTP eredménykódokat (404, 410, stb.)
  • Ellenőrizzük a rel=canonical linkeket
  • A lokalizációhoz használjunk hreflang elemet
  • Jelentsük a fórumokon a hibákat, eltéréseket
  • Legyen mindig egyértelmű a canonical használata

Feltérképezési és indexelési tippek

A Google keresője minden weboldalt feltérképez és indexel, amire azért van szükség, hogy megfelelő helyen tudja tárolni a rajta megtalálható tartalmakat, és az embereknek mindig a lehető legpontosabb találatokat tudja adni, ha keresnek a világhálón. Mivel minden egyes honlap esetében nagyon fontos, hogy a Google megfelelően térképezze fel és indexelje, ezért a jövőre nézve néhány aktuális tanács is elhangzott a webmestereknek. Ezek a következők voltak:

  • Óvatosan a cacheléssel, mert a Google nem veszi figyelembe
  • Tartsuk észben viszont, hogy a Google próbálja kordában tartani a lekérdezéseket, nem biztos, hogy minden tartalmat feldolgoz az oldalunkon
  • Mielőtt a Google feltérképezi az oldalt, mindig ellenőrzi a robots.txt fájlt, tehát ügyeljünk ennek aktualizálására és rendben tartására
  • Amennyiben a Google robotja valamiért nem tudja elérni a robots.txt fájlt, abban az esetben a weboldal nem kerül feltérképezésre
  • A Google általában mindazt látja (rendereli), amit a Chrome böngészőben láthatunk a weboldalból
  • Oldalanként általában 50-60 erőforrás-lekérést végez a Google, ami egy 60-70 százalékos gyorsítótárazási arány, tehát nagyjából 20 letöltés oldalanként

Szinonimák

Igencsak érdekes és hasznos bemutatót kaptunk Paul Haahrtól, a Google egyik keresőspecialistájától a konferencián a szinonimákkal kapcsolatban. A szinonimák használata ugyan a szöveges tartalmaknál is rendkívül fontos, hiszen erősítheti az oldalak helyezését számos találatra, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy egy szó vagy rövidítés miként jelenik meg egy-egy weboldalon. A „csoki” ugyanis egy csokoládégyár esetében evidens kifejezés, egy villanyszereléssel foglalkozó portálon azonban ugyanúgy megjelenhet, csak éppen a „sorkapocs” szinonimájaként.

A Google ma már annyira fejlett rendszerekkel rendelkezik, hogy ezekre is nagyon fontos odafigyelniük a webmestereknek. Paul konkrét példával is szolgált, ezáltal megmutatta, hogy a Google miként tudja kezelni az egyes webáruházakban a „GM” rövidítést, így valahol a General Motors-ra, máshol a genetikai módosításra, esetleg a „general manager”-re utalhat környezetétől függően.

Jó helyezésekre fel, webmesterek!

További hasznos SEO tipp és webfejlesztési javaslatot olvashatsz ebben a cikkünkben: „Hogyan szúrhatjuk ki, ha súlyos SEO hibája van a honlapunknak?”

 

Gazdaság

Rekord a Balatonon: akár már 3,2 millió egy újlakás négyzetmétere

balaton

Változatlanul Siófok az új építésű lakást vásárlók kedvence a Balaton-parton, amit az áremelkedés sem tört meg.

Az Otthon Centrum mérése szerint a tóparton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések újépítésű projektjei között. A rekorder egy fővároshoz közeli község, 3,2 millió forintos négyzetméterárral.

„Jellemzően az ingatlan vízparttól, illetve fővárostól való távolsága a két legmeghatározóbb tényező egy nyaraló árának alakulása során,”

– összegezte a Balaton-parti ingatlanpiac érték befolyásoló tényezőit Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója.

A legnépszerűbb hazai nyaralóövezetben 65 projektben összesen 2500 lakás épül, ezeknek nagyjából a fele érhető el jelenleg. A projektek kínálati fajlagos átlagára 1,81 millió forint négyzetméterenként – jegyezte meg a cég vezérigazgatója, aki arról is beszámolt, hogy a projektszámok ugyan megegyeznek az előző negyedéves értékkel, ám jelenleg 7 százalékkal kevesebb lakás épül. A kínálati négyzetméterárról szólva Kosztolánczy György elmondta, hogy már 1,8 százalékkal magasabb a téli átlagnál. Az év első negyedévében öt projekt 85 lakása jelent meg az online térben, ami ugyancsak több az előző negyedév 3 projektjének 35 lakásánál.

A legtöbb projekt és lakás Siófokon épül: a balatoni új építésű lakások nagyjából harmada köthető a tópart legnagyobb városához, ahol 19 projektben 740 lakás kivitelezése kezdődött el. Siófokon átlagosan 2,1 millió forintért kínálják az új lakások négyzetméterét, ami 2,8 százalékkal múlja felül az előző negyedéves értéket, a többi balatoni projekt átlag értékénél pedig már 15,9 százalékkal magasabb ez az ár. Siófok után kilenc projekttel Balatonlelle a legnépszerűbb, míg Balatonfüreden, Balatonszemesen, Keszthelyen és Zamárdiban négy-négy projekt van folyamatban. A tóparti települések felén, összesen 19 helyen van aktív beruházás.

Az épülő lakások számában szintén Siófok az első (740), majd Balatonszemes következik (~350), ahol egyetlen projektben a tóparti települések legnagyobb beruházása indult el (153 lakással). Keszthely is aktív (263), de a projektekben bővelkedő Balatonlelle sem sokkal maradt el az épülő lakások számában (218).

A szakember kiemelte, hogy a legolcsóbb és a legdrágább település átlagos kínálati négyzetméterára között háromszoros a különbség:

„Talán még soha nem nyílt ennyire szét az árolló”

– kommentálta a vezérigazgató a négyzetméterenkénti átlagot. A legolcsóbb város Balatonfüred 1,18 millió forinttal, amelyet Badacsonytomaj 1,2, Fonyód 1,44 millió forinttal követ.

A tópart legdrágább települése Balatonakarattya, ahol az új építésű lakások négyzetméterét átlagosan 3,2 millió forintért kínálják a fejlesztők. Ezzel Akarattya jócskán lekörözte a második Zamárdit (2,24) és a harmadik Alsóörsöt (2,14 millió forint). A legtöbb településen 1,5–2,0 millió forint közötti sávban mozog egy négyzetméter fajlagos átlagára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Tovább erősíti regionális szerepét a piacvezető villamossági cég

Székesfehérváron második telephelyét nyitotta meg 2024. április 24-én a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság.

Az évi nettó 40 milliárd forintot meghaladó árbevételű, piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik. A közel 500 főt foglalkoztató, immár 39 telephellyel és webáruházzal is rendelkező vállalat a jövőben még markánsabb szerepet kíván betölteni a régió vállalkozásainak életében.

Az ipari szereplők szolgálatában

Magyarország elsőszámú villamossági kis- és nagykereskedése, a magyar és nemzetközi viszonylatban is jelentős eredményeket felmutató Daniella Villamosság második székesfehérvári telephelyének 50 millió forintos árukészlete, neves stratégiai beszállítók, úgy, mint a Schneider, a Siemens, a WAGO, a Phoenix Contact, a Weidemüller, az ELKO EP támogatásával áll az ipari partnerek rendelkezésére.

A lokáció más vevőszegmenst szólít meg, mint a nyüzsgő belvároshoz közeli B2C kereskedés. A mindössze négy hónap alatt kialakított új egység – a célcsoport összetett igényeire figyelemmel – az általános villanyszerelési termékek kereskedelme mellett tanácsadói, mérnöki, tervezési és automatizálási feladatokra is felkészült. A Daniella Villamosság Ipari Divíziója műszaki javaslatokkal, megoldásokkal, termékspecifikációk kidolgozásával is támogatja az értékesítést. A cég a régióban, megerősített személyes jelenlétével, rendkívül széles kapcsolati tőkével kívánja hangsúlyozni a vármegye gazdasági fejlődése iránti elköteleződését.

Az innovatív vállalatcsoport magas minőségű kiszolgálással fokozza az ügyfélélményt

A vállalat országos lefedettséget megcélzó hosszútávú stratégiai elképzelése 2024 április 24-én következő szintre lépett azáltal, hogy megnyitotta második üzletét Székesfehérváron. A közel 500 m2 alapterületű, 3000-3500 db, az ipari vállalkozások igényeire specializálódott, azonnal elérhető termékkel rendelkező telephely a Videoton Ipari Parkhoz közel található. A hazai villamossági piac legmodernebb robotizált nagytarcsai központi raktárában pedig további 250 000 db tétel áll az ügyfelek rendelkezésre, melyet akár másnapi kiszállítással biztosítanak a Fejér vármegyei üzletben vásárlók számára is.

„A nagy múltú családi vállalkozás és az ipari szereplők vállalatirányítási rendszereinek összekapcsolása lehetővé teszi a logisztikai, a beszerzési, az anyaggazdálkodási folyamatok összefűzését. Ezáltal szorosabb technológiai és stratégiai összefonódások jönnek létre az üzleti partnerek között.”

– hangsúlyozta Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója.

A cég központi értéke az emberi erőforrás

Az országos lefedettségű vállalat sikeres működésének fontos összetevője a tudásbázis megőrzése, a vevők legjobb kiszolgálása, a stabilitás, illetve a munkahelyek megtartása a családias értékrend megőrzése mellett. A második székesfehérvári telephely megnyitása további 5 munkahelyet teremtett, ezzel már 8 főre növelve a közvetlenül kiszolgáló egységekben dolgozók számát. Rajtuk kívül két területi képviselő aktív munkája is hozzájárul a partneri kapcsolatok ápolásához és kiépítéséhez.

Székesfehérvár és a Daniella Villamosság kapcsolata példaértékű

„Örömmel üdvözlöm, hogy a magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Daniella Villamosság második kereskedelmi egységét nyitotta meg Székesfehérváron. Egy új telephelyének létrejötte mindig nagy jelentőségű mind a beruházó, mind pedig a befogadó város életében. Együttműködésünk példaértékű, ami – reméljük – további cégek számára is vonzóvá teszi a vármegyeszékhelyt.”

– emelte ki beszédében dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.

Felvillanyozzák a várost

„Arra törekszünk, hogy a cég ne csak egy elszigetelt kereskedelmi egységként működjön a városban. Elkötelezettek vagyunk a régió fejlődésének irányába, ezért üzleti magatartásunkat a városi szereplők lüktetéséhez és elképzeléseihez igazítjuk. Közös projektek megvalósításában gondolkozunk az oktatás, a kultúra és a sport területén. Számunkra fontos, ahol befogadó közösséget találtunk, ott együtt nagyszerűt és jót tegyünk.”

– emelte ki Barabás Borbála, a Daniella Villamosság stratégiai fejlesztési vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására

kyndryl

A Kyndryl (NYSE: KD), a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában.

Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.

Az 1979-ben alapított CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport tagjaként közel 455 000 ügyfelet szolgál ki. A technológiai innovációk által irányított, gyorsan fejlődő pénzügyi szektorhoz igazodva a CIB Bank élvonalbeli technológiai integrációval alkalmazkodik a digitális bankolás korszakához, amelyet az ügyfelek rugalmasság és zökkenőmentesség iránti igénye vezérel.

A CIB Bank ügyfélközpontú megoldásokra törekszik, célja, hogy egyensúlyt teremtsen a versenyképesség és a szabályozási megfelelés között, bizalmat és biztonságot nyújtson egy dinamikusan változó piacon. Ennek érdekében bízta meg a Kyndrylt egy informatikai modernizációs projekt megvalósításával, melynek célja a bank fedezetlen hitelekkel kapcsolatos munkafolyamatainak átalakítása, a kisvállalkozói hitelezési szolgáltatás felhasználói felületének frissítése, valamint a jelzáloghiteleket és kisvállalkozásokat kezelő platform korszerűsítése. A projekt során jelentősen átalakították a CIB Bank hitelkártyák, folyószámlahitelek és személyi kölcsönkérelmek kezelésére szolgáló folyamatát, egyszerűsítették a programkódokat, újratervezték az üzleti műveleteket, miközben az alaptechnológiát változatlanul hagyták.

„Nagyon örülünk, hogy a Kyndryl partnerünk ebben a projektben”

– mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működésirányítás vezérigazgató-helyettese.

„A Kyndryl alkalmazásfejlesztés és működési támogatás terén szerzett szakértelme segítségével modernizáltuk hitelezési folyamatainkat, fejlesztettük belső képességeinket, személyre szabottabb és hatékonyabb szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek.”

„A Kyndryl büszke arra, hogy együttműködhet a CIB Bankkal ebben a modernizációs projektben. Jelentős mérföldkő számunkra, hogy a hagyományos IT szolgáltatói szerepkörünkön túllépve megbízható üzletialkalmazás-szolgáltatóvá váltunk”

– mondta Marosvári Tamás Bence, a Kyndryl Magyarország üzleti folyamatok tanácsadásáért felelős vezetője.

„Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink elvárásait felülmúló megoldásokat nyújtsunk.”

A projekt központi eleme a Kyndryl átfogó szolgáltatásainak integrálása volt, amely lehetővé tette a bank hitelezési munkafolyamatainak és rendszereinek teljeskörű átalakítását.  A Kyndryl az alkalmazási rétegtől az infrastruktúráig mindent modernizált, és már üzemelteti is az eszközöket és alkalmazásokat.

A fejlesztések jelentősen javították a CIB Bank hatékonyságát, így a bank még rugalmasabban képes reagálni a piaci és üzleti változásokra. A termékfejlesztés ésszerűsítésével a CIB Bank felgyorsította az innovációt, és csökkentette a piacra vezetési időt. A hitelezési folyamatok egyetlen platformon történő központosítása csökkentette a működési költségeket a technológiai infrastruktúra egyszerűsítésével, valamint a műveletek és a támogatás konszolidálásával.

A minőségellenőrzéssel ellátott üzemeltetési és támogatási modell bevezetése lehetővé teszi, hogy a CIB Bank szükség szerint módosítsa az alkalmazás egyes összetevőit. Az új rendszernek köszönhetően a hitelügyintézők már kevesebb időt töltenek az adatbeviteli rendellenességek javításával és a belső hibák miatt elutasított kérelmek kezelésével. Ez a munkatársak elégedettségét is növeli.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss