Zöld
A Continental a zéró emissziós mobilitást célozza meg
Philip Nelles, a Mobile Fluid Systems igazgatója: „A tömlők és csövek mindenképpen nélkülözhetetlenek az emissziómentes és alacsony kibocsátással járó mobilitás megteremtésében.”
A Continental technológiai vállalat új stratégiát jelentett be tömlő és cső üzletága számára, amely két fő célkitűzés körül mozog:
„Egyrészről nagyobb hangsúlyt fektetünk az e-mobilitásra, mint komoly növekedési piacra. Másrészről pedig elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy segítsünk az autógyártóknak tovább csökkenteni a kibocsátást és megfelelni az egyre szigorodó emissziós előírásoknak”
– magyarázza Philip Nelles, a Continental Mobile Fluid Systems, azaz az autóipari tömlők és csövek gyártásáért felelős üzleti egységének igazgatója.
„A tömlők és csövek mindenképpen nélkülözhetetlen tényezőt jelentenek az emissziómentes és alacsony kibocsátással járó mobilitás megteremtésében. Mi ebben a körben tesszük meg jelentős hozzájárulásunkat a fenntartható mobilitás felé, és a beérkező megrendelések már most alátámasztják mindezt. Csak tavaly nagyjából 275 millió euró értékben kaptunk megrendeléseket német, ázsiai és észak-amerikai vállalatok által gyártott járművek akkumulátoros és hibrid meghajtásában használt tömlőkre és csövekre”
– folytatja Nelles. Ez az emelkedő tendencia a zéró emissziós elektromos és hibrid járművek iránti növekvő globális keresletnek köszönhető.
A Continental váci gyárában is fókuszban a fenntartható mobilitás
„A Continental váci gyáregységében a jelent és a jövőt egyaránt jelentő fém és műanyag csőrendszerek előállításával a környezettudatos iparági trendeket tudjuk kiszolgálni. A termék portfólió átalakulásával a károsanyag kibocsátás csökkentése kerül fókuszba, mely által meghatározó szereplővé válunk ezen szegmensben. Magas igénybevételnek ellenálló, kis súlyú, szenzorokkal ellátott megoldások segítik vevőinket az elvárások teljesítésében, melyeket modern, munkavállaló központú környezetben állítunk elő. Célunk az innováció alkalmazásával a magasabb hozzáadott érték előállítása, mely meghatározó mértékben hozzájárul a versenyképességünk erősítéséhez”
– teszi hozzá Purgel Csaba, a Continental váci gyárának ügyvezető igazgatója.
A kifinomult hőkezelés meghosszabbítja az elektromos és hibrid járművek hatótávolságát
A Continental tömlőinek és csöveinek legfőbb jellemzője a kifinomult hőkezelés. Erre azért van szükség, mert az elektromos járművek akkumulátorai akkor a leghatékonyabbak, ha 20 és 40°C közötti hőmérsékleten működnek. Az akkumulátor élettartama a környezeti hőmérséklet függvényében, hűtéssel vagy fűtéssel növelhető meg.
Ehhez összetett áramkörökre van szükség, amelyek lényegesen nagyobb követelményeket támasztanak az egyes alkatrészekkel szemben, ideértve a tömlőket és a csöveket is. A tömlők és csövek segítenek hidegen tartani az akkumulátorokat és a rendkívül érzékeny vezérlő áramköröket az elektromos és hibrid járművekben. Ez többek közt jótékony hatással van az akkumulátoros járművek hatótávolságára is.
“Emellett az anyagok optimális keverékének köszönhetően jelentős súlymegtakarítást is sikerül elérnünk. Hiszen minél kevesebb a jármű súlya, annál kevesebb energia veszik el a gyorsulás és a fékezés során, és annál tovább is tud menni”
– magyarázza Nelles. A kisebb keresztmetszetű csövek – például a nagynyomású oldalon és az akkumulátor hűtőcsövei esetén – súlyt takarítanak meg, mivel a korábbi rendszerekhez képest kevesebb hűtőfolyadékra van szükség. A gumi, poliamid és alumínium megfelelő keveréke, és a csövek hatékony geometriája biztosítja az így kapott rendszerek megfelelő eredendő stabilitását. Ennek érdekében nagyteljesítményű műanyagokat használnak a Continental csöveinek és összekötő elemeinek fejlesztése során.
A Continental jövőre felkészített tömlői és csövei abból is profitálnak, hogy a vállalat globális erőfeszítéseket tesz a műanyagokkal kapcsolatos szakértelmének bővítéséért.
„Az a célunk, hogy a legjobb pozícióban legyünk akkor, amikor az ígéretes e-mobilitás növekedési piac igényeinek kielégítésére kerül a sor. Ezért van szükségünk korszerű fejlesztőközpontokra és mérnökökre, akik elkötelezettek a jövőt érintő úttörő szerep mellett, és ez pontosan az, amit mi is képviselünk”
– jelentette ki Nelles.
A Continental csúcstechnológiás csöveinek egy másik ígéretes alkalmazására az R744-et, azaz a jelenleg elérhető leginkább klímabarát hűtőközeget használó légkondicionáló rendszerekben nyílik lehetőség. Ezek a következő generációs csövek segítenek a súlymegtakarításban, miközben az utastér hőmérsékletét rendkívül hatékonyan és klímabarát módon szabályozzák. A jármű hőmérsékletszabályozó-rendszerének szerves részeként hozzájárulnak a hatékonyság és a hatótávolság növeléséhez.
Alacsony kibocsátású mobilitás: tömlők és csövek az egyre szigorúbb emissziós előírások betartásának megkönnyítésére
A Continental továbbá segít az autóipari gyártóknak abban, hogy megfeleljenek az egyre keményebb kipufogógáz- és emissziós előírásoknak.
„Hatékony tömlő- és csőrendszereink segítségével ügyfeleink következetes és fenntartható módon csökkenthetik a szénhidrogének, a szén- és nitrogén-oxidok, valamint a részecskék kibocsátását, például részecskeszűrőket vagy szelektív katalitikus redukciót (SCR) tartalmazó kipufogógáz-tisztítási technológiák révén”
– magyarázza Nelles. A kisebb súly pedig mindemellett alacsonyabb kibocsátással is jár.
A Continental mérnökei további súlycsökkentést érnek el, miközben növelik a teljesítményt. A műanyag alkatrészek csökkentik a jármű tömegét, ezzel is hozzájárulva az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztáshoz és a szén-dioxid-kibocsátáshoz. Hasonlóképpen, a jelenleg népszerű plug-in hibrid meghajtások esetén is csökken a belső égésű motorok és kiegészítő alkatrészeik számára elérhető hely a motorháztető alatt. Ez viszont emelkedett követelményeket támaszt az érintett csövekkel és csatlakozókkal szemben a megnövekedett nyomás és hőterhelés miatt a könnyebb, magas szinten tömörített (kicsinyített) meghajtások során.
Például az újonnan kifejlesztett belső égésű motorokban használt kiegészítő alkatrészeknek ki kell állniuk 3000 óra folyamatos használat mellett a 160°C-os hőmérsékletet, valamint az akár 210°C-t is elérő csúcsokat. A nagyteljesítményű műanyagok, például a hőstabilizált poliamid, teljes mértékben megfelelnek ezeknek a követelményeknek. Sok esetben a nagyon vékony falú, formázható rozsdamentes acélcsövek jelentik a legjobb kompromisszumot a tartósság és a súlycsökkentés között a turbófeltöltő alkalmazások számára.
Növekszik az igény a tiszta, emissziómentes mobilitásra
Jól példázza a piac dinamikus növekedését a Német Közúti Közlekedési Hatóság jelentése, miszerint 2020-ban 194.163 új elektromos autót és 200.469 plug-in hibridet regisztráltak. Az előző évhez képest ez kétszer annyi új elektromos autót, és több mint háromszor annyi hibrid modell regisztrációt jelent. A legfrissebb Continental Mobilitási Tanulmány is emelkedő keresletről számol be. A tanulmány szerint Németországban az elektromos autó vásárlása iránti érdeklődés 17-ről 35%-ra ugrott, azaz több mint a kétszeresére nőtt 2013 óta. A tanulmány egy másik megállapítása azt mutatja, hogy Kínában még sokkal nagyobb a piaci fogékonyság az elektromos járművek iránt. Az ázsiai országban megkérdezettek 86 százaléka jelezte, hogy el tudják képzelni azt, hogy egy elektromos autót vásároljanak.
„Ez szintén jelentős lendületet adhat az elektromobilitásnak”
– teszi hozzá Nelles az Ázsiában megfigyelhető piaci növekedést érintő kilátások kapcsán.
“Ennek a gyorsan növekvő piacnak az optimális kiszolgálása érdekében stratégiai jelentőségű belső átalakítást hajtottunk végre, összevontuk szakértelmünket, és egyúttal megerősítettük együttműködésünket külső partnereinkkel”
– teszi hozzá Nelles. Az aft automotive-val tavaly indított JoinPlas közös vállalkozás például az új kialakítású tengelykapcsolók gyártására koncentrál, kifejezetten az alkalmazáshoz igazított műanyagok felhasználásával. Ezek gyártására a tervek szerint akár már 2021 végén is sor kerülhet Németországban.
A 2020 decemberének elején meghirdetett „Karbonsemlegesség az emissziómentes járművekhez” programmal a Continental a világ első autóipari beszállítójává válik, amely ötvözi a kibocsátásmentes mobilitás és a szén-dioxid-semlegesség két témakörét – és ezzel egy új, nagyratörő ipari referenciaértéket állít fel. A „Karbonsemlegesség az emissziómentes járművekhez” program részeként a Continental minden emissziómentes autó, busz és villamos – más szóval zéró kipufogógáz-kibocsátású járművek (ZTEV-ek) – által használt termékét szén-dioxid semleges úton fogja gyártani 2022-től.
Zöld
Kizöldíthető-e az energiaintenzív MI szerverek áramigénye?
A mesterséges intelligencia szolgáltatás áramigénye 2030-ra elérheti a globális összfogyasztás 3-4%-át is.
A mesterséges intelligencia (MI) szerverek áramigénye napjaink legdinamikusabban növekvő energiafogyasztási ágazatává teszik az MI fejlesztést és szolgáltatásokat, különösen a nagy nyelvi modellek (pl. GPT, Claude, Gemini) és más generatív MI rendszerek térnyerésének köszönhetően.
Jelenlegi áramigény egyetlen MI szerver-rendszer (OpenAI) 2024-es adataiból kiindulva úgy néz ki, hogy az OpenAI fejlesztése és adatokkal való folyamatos feltöltése 1-5 gigawattóra (GWh) áramot fogyaszt évente. Ezt nagyrészt a gyorsítókártyák áramfelvétele és a szerverrendszerek hűtése teszi ki. Az MI-szolgáltatások futtatása, az ún. inferencia (pl. csevegés, képgenerálás) szintén jelentős, több tíz–száz megawatt (MW), folyamatos terhelést jelent.
A fentiek alapján az OpenAI, a Microsoft Azure MI, a Google, vagy az Amazon regionális alközpontjai egyenként 100–500 MW-nyi beépített áramtermelő teljesítményt igényelnek, ezek pedig egyenként nagyerőműnyi áramtermelést.
Nem meglepő ezek után, hogy a globális MI-infrastruktúra (beleértve felhőszolgáltatókat) becsült áramtermelő kapacitásigénye 2024-ben elérte az 5 GW-ot. Összehasonlításképpen Magyarország csúcsidei áramfogyasztása 7,5 GW körül van.
Ez az áramigény növekedés szinte a semmiből jött pár év alatt, viszont nagyon is kézzelfogható és kalkulálható lesz a jövőben. A Nemzetközi Energiaügynökség (International Energy Agency) becslése szerint 2030-ban a szükséges új áramtermelő kapacitások elérik a 100 GW-ot is, ami hússzoros növekedés lenne a 2024-es helyzethez képest.
Hogyan biztosítható ez a többlet áramigény úgy, hogy a klímavédelmi törekvések se sérüljenek?
A Nemzetközi Energiaügynökség becslése szerint 2030-ra a világ teljes villamosenergia-felhasználásának akár 3–4%-át is elérheti a digitális infrastruktúra fogyasztása. Az MI-szektor gyors áramigény-növekedése miatt nem csak a termelő kapacitásokat kell növelni és fejleszteni, hanem a villamosenergia hálózatok teljesítőképességét és rezilienciáját is.
Bár az MI fejlesztők és szolgáltatók általában a klímavédelem és a zöldítés gazdasági élharcosai közé tartoznak, az MI szervereinek áramellátását kizárólagosan megújuló forrásból jelenleg nem lehet biztosítani, mert a nap- és a szélerőművek termelése időjárásfüggő, és a vízerőműveké is egyre inkább azzá válik. Az áramtermelés egyenetlenségeinek ellensúlyozására pedig nem elég az akkumulátor kapacitás, fosszilis forrásokat is igénybe kell venni.
Ezért napjaink legelterjedtebb megoldása a hálózati vegyes forrásból való ellátás. Az MI-szerverek többsége országos vagy régiós energiahálózatra csatlakozik, amely kevert forrásokból (fosszilis, nukleáris, megújuló) látja el őket árammal. Ez a legmegbízhatóbb megoldás, mivel folyamatos, skálázható és kiszámítható. Hátránya, hogy a szén-dioxid-kibocsátás az energia mix összetételétől függ.
Vannak olyan MI-szolgáltatók is, melyek demonstratív céllal saját naperőművet, szélerőművet vagy vízerőművet üzemeltetnek (pl. Google, Microsoft) az adatközpontjaik mellett. Őszintén szólva ez egy kicsit zöldre mosás ízű egyelőre, hiszen az időjárásfüggő áramtermelés kiegyensúlyozására legtöbbször hagyományos erőműveket kell igénybe venni.
Talán a legoptimálisabb megoldás a nukleáris energia alkalmazásában rejlik, hiszen így nullára redukálható az üvegházgáz kibocsátás és az áramtermelés is folyamatos és kiszámítható. Egyre több techcég vizsgálja a kisméretű moduláris reaktorok (Small Modular Reactors) alkalmazásának a lehetőségét az adatközpontjaik ellátására (Microsoft, Google-Alphabet, Amazon Web Services, Oracle). Sajnos azonban nem minden országban élvez többségi támogatást az atomenergia alkalmazása, így az ilyen esetekben a nukleáris projektek jelentős politikai kockázatokat hordoznának.
Van-e hatása az orosz-ukrán háborúnak és a szankcióknak az EU MI szektorára?
Egyrészt az orosz földgáz rendelkezésre állásának van jelentősége az MI adatközpontok áramellátása szempontjából, másrészt az oroszok kis moduláris reaktorokkal kapcsolatos tudásának és technológiáinak, hiszen ne felejtsük, hogy globálisan egyelőre csak az oroszoknak van működő SMR-e. Az orosz gáz szabad elérhetősége ellátásbiztonságot növelő-, valamint gáz és áramár csökkentő hatású lehetne. Ez pedig csökkenthetné az MI-szolgáltatók költségeit, ami egy alacsonyabb szolgáltatási díjat eredményezhetne. A 18. szankciós csomag árnyékában jelenleg nagyon magas az európai tőzsdei gázár. Az EU kereskedelmi gáztározóiba 35 eur/MWh áron folyik a betárolás, ami több, mint duplája a háború előttinek. El kehet képzelni, mi lesz majd az ára az ilyen áron betárolt gáznak az olyan országokban, ahol a lakosság is piaci árat fizet. De a földgáztüzelésű erőművek földgáz felhasználásán keresztül és amiatt, hogy a földgáz és az áram árazása hagyományosan ma is kapcsolt a piacokon, az áram ára is lényegesen magasabb lenne, ami sok minden más mellett az MI szolgáltatásokat is megdrágítaná.
Végezetül térjünk vissza a címben feltett kérdésre: kizöldíthető-e a jövő kulcstechnológiája az egyébként energiafaló MI szolgáltatás?
Ahogy az előzőekben tárgyaltuk, klímavédelmi és áram ellátásbiztonsági szempontból is az atomenergia, ezen belül is a kis moduláris reaktorok alkalmazása lenne a legmegfelelőbb az MI-szerverrendszerek ellátására. Később, a 2050-es klímasemlegességi cél eléréséhez közeledve már a vegyes betáplálású hálózatoknak is dekarbonizáltá kell válniuk, tehát megfelelő kapacitások rendelkezésre állása esetén, akár simán a hálózatról is vételezhetnek majd teljesen zöld áramot az adatközpontok. Sőt, ha a dekarbonizálttá válik a villamosenergia rendszerek kiegyensúlyozása, és a rendszerszintű áramtárolás problematikája is megoldódik piacképes áron, akkor a nap- és a szélerőművek is megoldást jelenthetnek. A tervek és a stratégiák ezt a célt jelölik ki, remélhetőleg a megvalósítás is eszerint halad majd.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Zöld
Újabb fejezetéhez ért a Schneider Electric fenntarthatósági képzése
Elérhetővé vált a Schneider Electric ingyenes, online fenntarthatósági képzési programja, a „Sustainability School” legújabb modulja.
A harmadik fejezetben azt sajátíthatják el a vállalkozások, hogyan lehet az elektrifikáció és a digitalizáció révén előre lépni a dekarbonizációban és kihasználni a fenntarthatóságból származó versenyelőnyöket.
Újabb fejezetéhez érkezett a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat „Sustainability School” programja, amelynek célja, hogy a társaság értékesítési ökoszisztémájához tartozó partnereknek olyan hasznos tudást nyújtson, amivel vezető szerepet tölthetnek be a fenntarthatósági törekvések támogatásában. Azok a cégek, amelyek nem alkalmazkodnak az éghajlati kockázatokhoz, 2035-re az éves bevételük akár 7 százalékát is elveszíthetik. Ebben a helyzetben egyértelmű, hogy sürgős intézkedésekre van szükség az üzleti szektor szereplői részéről, hogy kezeljék ezt a kihívást.
A „Sustainability School”, amely először 2023-ban vált elérhetővé a Schneider Electric partnerei számára, interaktív kurzusokat kínál, amelyek célja, hogy segítse a szervezeteket fenntarthatósági teljesítményük javításában. A három részből álló program a kulcsfontosságú fenntarthatósági témákról szóló, hozzáférhető, megvalósítható képzések iránti növekvő igényt elégíti ki. A már elérhető 1. és 2. fejezet a fenntarthatóság alapjait és azokat a lépéseket tárgyalja, amelyeket a vállalatok a szén-dioxid-mentesítési stratégia kialakításához és végrehajtásához megtehetnek.
A „Sustainability School” 3. fejezete arra összpontosít, hogy a napi gyakorlatban jól hasznosítható tudást adjon át, bemutassa a vállalkozásoknak, hogyan képesek dekarbonizálni tevékenységüket a villamosítás és a digitalizáció révén és felszabadítani a fenntarthatóságból származó potenciális versenyelőnyöket. A program testreszabott terveket ismertet a kulcsfontosságú ágazatok számára. Így például az energia- és ingatlanszektor kapcsán a program különböző stratégiákat vázol a beépített CO2-kibocsátás korlátozására. A képzési anyagok között az energiafelhasználás és a kibocsátások automatikus mérésére, nyomon követésére és csökkentésére szolgáló eszközök bemutatása mellett a közlekedés villamosítására, az épületmenedzsment-rendszerekre és az elektromos infrastruktúra korszerűsítésére, valamint a megújuló energiaforrások helyben történő felhasználására vonatkozó ismeretek is helyet kaptak. Az információs technológia (IT) kapcsán a képzési anyag bemutatja, hogyan lehet a digitalizációt hasznosítani a fenntarthatósági adatok gyűjtésére, illetve hogyan tudják a szervezetek innovatív technológiai megoldások révén előmozdítani a dekarbonizációs törekvéseiket. Az ipari automatizációval foglalkozók számára pedig többek között a fejlett motorvezérlő platformok, illetve a fenntarthatósági szempontok alapján tervezett rendszer-architektúrák bemutatásával nyújt hasznos segítséget a képzés.
„Büszke vagyok arra, hogy elindíthatjuk a „Sustainability School” következő fejezetét, amely egy nagyon fontos mérföldkő. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy partnereinket és ügyfeleinket támogassuk fenntarthatósági törekvéseikben, és ez az új fejezet olyan tudást és eszközt ad nekik, amellyel elérhetik a fenntarthatóságot saját szervezetüknél és ügyfeleiknél”
– mondta el Sorouch Kheradmand, a Schneider Electric „Partner Sustainability” területért felelős vezetője.
„Ahogy a világ egyre inkább a digitalizáció és elektrifikáció felé mozdul el, partneri ökoszisztémánk egyedülállóan jó pozícióban van ahhoz, hogy kezelni tudja napjaink energetikai kihívásait. Minden vállalkozás fontos szerepet játszik az energetikai átmenetben. Célunk, hogy segítsük őket abban, hogy ötvözve a környezeti és gazdasági fenntarthatóságot valódi versenyelőnnyé váljon számukra ez a törekvés és így megállják helyüket a gyorsan változó világban”
– tette hozzá Frederic Godemel, a Schneider Electric „Energy Management” üzletágért felelős ügyvezető alelnöke.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Zöld
Az LG közzétette 2024-2025-ös fenntarthatósági jelentését
Közzétette 2024–2025-ös fenntarthatósági jelentését az LG Electronics (LG), amelyben hivatalosan is beszámolt a 2030-as környezetvédelmi célok elérése felé tett jelentős előrelépésekről, beleértve az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátásának csökkentését és a körforgásos gazdálkodás terén elért eredményeket.
A jelentés bemutatja a vállalat átfogó erőfeszítéseit a fenntarthatóság céges működésbe való beépítése kapcsán, összhangban a Jobb élet mindenkinek nevet viselő fenntarthatósági víziójával.
2024-ben az LG Scope 1 (közvetlen) és Scope 2 (közvetett) kibocsátása összesen 910 000 tonna szén-dioxid-egyenértéket (CO₂eq) tett ki, amellyel a vállalat már közel került a 2030-ra kitűzött, 878 000 tonnás célhoz. A vállalat korábban azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra 54,6 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2017-es szinthez képest. A cél idő előtti elérését a több gyártási folyamatban alkalmazott energiahatékony berendezések és szén-dioxid-kibocsátást csökkentő technológiák proaktív alkalmazása tette lehetővé.
Az LG szintén lépéseket tesz a Scope 3 kibocsátások – azaz a termékek használatából származó szén-dioxid-kibocsátás – csökkentéséért a mesterséges intelligencia és más energiatakarékos technológiák szélesebb körű alkalmazásával. 2024-ben a vállalat 19,4 százalékkal csökkentette a termékek használatából származó szén-dioxid-kibocsátást a 2020-as szinthez képest. Külön figyelemre méltó, hogy az LG volt az első dél-koreai háztartásigép-gyártó, amelynek kibocsátáscsökkentési céljait a Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) hivatalosan is elismerte. Az SBTi célkitűzései közé tartozik a Scope 3 kibocsátások 20 százalékos csökkentése hét kulcsfontosságú termékkategóriában 2030-ig, a 2020-as bázisévhez viszonyítva.
Előrelépés történt a körforgásos gazdálkodás terén is. Az LG 2024-ben globális gyártóüzemeiben 97,4 százalékos hulladék-újrahasznosítási arányt ért el, ezzel túlteljesítve a 2030-ra kitűzött 95 százalékos célt. A vállalat emellett tavaly 56 ország 91 helyszínéről összesen 532 630 tonna használt elektronikai eszközt gyűjtött be, így 2006 óta több mint 5 millió tonnára nőtt az összegyűjtött mennyiség. Az LG emellett 36 százalékkal növelte a termékeiben felhasznált újrahasznosított műanyagok mennyiségét is az előző évhez képest.
Az LG továbbra is elkötelezett amellett, hogy termékei és szolgáltatásai mindenki számára könnyen hozzáférhetőek és használhatóak legyenek. Az LG Comfort Kit – amelyet azért terveztek, hogy a háztartási gépek használata kortól, nemtől és fizikai képességektől függetlenül egyszerűbbé váljon – immár 14 terméket foglal magában. Az olyan akadálymentesítési funkciók, mint az LG OLED TV-ken elérhető képernyőfelolvasás és a hallókészülékeken és hangszórókon történő egyidejű hangkimenet, valamint az állítható magasságú és tapintható billentyűzettel ellátott kioszkok, mind bizonyítják ezt az elköteleződést. A vállalat emellett inkluzív szolgáltatásokat is nyújt, például fogyatékossággal élőknek szóló gondozási programokat, jelnyelvi konzultációkat, idősek támogatását, valamint bolti oktatási foglalkozásokat biztonság, informatika és kultúra témákban.
Az LG folyamatosan erősíti felelős vállalatirányítási gyakorlatát is, egy megfelelésre és etikára épülő irányítási struktúrán keresztül. A vállalat igazgatótanácsa a függetlenség, szakértelem és átláthatóság elvei mentén működik, míg az ESG Bizottság egyre fontosabb szerepet játszik a fenntarthatósági kezdeményezések felügyeletében. Az ellátási láncában az LG a közös fejlődést támogatja harmadik fél által végzett ESG-auditokon keresztül, amelyek a Responsible Business Alliance (RBA) szabványainak megfelelően zajlanak.
Folyamatos erőfeszítéseinek eredményeként az LG második egymást követő évben került be az S&P Global vállalati fenntarthatósági értékelésének (Corporate Sustainability Assessment – CSA) „Top 1%”-ába. A vállalat emellett öt egymást követő éven át „A” minősítést kapott a Morgan Stanley Capital International (MSCI) értékelésében, és immár 13 éve folyamatosan szerepel a Dow Jones „Best-in-Class World Index” fenntarthatósági rangsorában.
Az LG 2006 óta évente teszi közzé fenntarthatósági jelentését. A teljes 2024–2025-ös jelentés a vállalat weboldalán angol nyelven érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban6 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Gazdaság2 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Gazdaság2 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése
-
Ipar3 nap ago
Hazai cég biztosít automata raktárrendszert egy amerikai gyárnak
-
Gazdaság2 hét ago
Stratégiai partnerséget kötött a 4iG és az IAI a Spacecom adósságrendezésére
-
Ipar2 hét ago
Vadonatúj, modern irodába költözött a Lufthansa Systems Hungária Szegeden
-
Zöld2 hét ago
Az LG közzétette 2024-2025-ös fenntarthatósági jelentését