Connect with us
Hirdetés

Tippek

Mivel töltjük az időnket karantén idején?

Mindenki tudja, mert megtapasztalta: a pandémia alatti bezártság alatt az ember napirendje, életvitele, lelki egyensúlya sokféle módon megbomlik.

A megváltozott rendszerben új napirendre, más életvitelre rendezkedünk be. Vajon mit csinálunk a bezárt napokon? Természetesen vásárlunk – webshopokból rendeljük házhoz nemcsak az élelmiszert, hanem az életvitelünkhöz szükséges eszközöket is: ez pedig rámutat arra, hogy mivel is töltjük ki az időnket. Ennek jártunk utána az Alza.hu saját belső kutatása alapján.

Az Alza webáruház termékkínálata elég széles skálán mozog ahhoz, hogy általános képet alkossunk arról, hogy mik a legnépszerűbb programok manapság Magyarországon a pandémia idején. Takács Csaba, az Alza magyarországi vezetője elmondta:

„Mivel a jelenlegi szigorítások között a webshopok azon kevés lehetőség közé tartoznak, ahol az emberek beszerezhetik a számukra szükséges legtöbb terméket, az online vásárlás hűen tükrözi jelenlegi érdeklődésüket és tevékenységeiket. Ezért értékesítési adataink mélyére ástunk, hogy felderítsük a legforróbb trendeket.”

Már az első öt legnépszerűbb kategória is sokat elárul.

A LEGNÉPSZERŰBB KATEGÓRIÁK

  1. home office eszközök
  2. sportolás, kertészkedés eszközei, autós-motoros kiegészítők
  3. háztartási eszközök, konyhai nagygépek, világítás
  4. játékkonzolok és játékok, digitális fotózás és videózás
  5. szépségápolás

Tehát az biztos, hogy rengetegen vagyunk, akik otthonról dolgoznak, tanulnak. Ebben nincsen semmi meglepő, hiszen már a karantén első szakaszában is sok szó esett a távmunkáról, távtanulásról, digitális oktatásról. Ennek minden bizonnyal vannak előnyei is, mint például a közlekedési igény csökkenése, a mérsékeltebb stresszfaktorok, a megszokott otthoni környezet, de a második csoport rámutat a hátrányaira is. Valószínűleg sokunknak megy már az agyára az otthon üléssel és monitornézéssel töltött egész napos robot, ezért egyre népszerűbb a sportolás, kertészkedés, az otthonból a természetes környezetbe való menekülés vagy éppen pihenés, terápia terjedése.

Az otthonnal való foglalkozás a harmadik legnagyobb csoport, ami magától értetődően következik abból, hogy túl sokat vagyunk otthon és sokkal több minden szemet szúr. Főleg a háztartási munkára és a konyhára koncentrálunk, így aztán azt szépítgetjük, oda választunk új berendezéseket.

A szabadidőt, feltöltődést úgy tűnik, egyre szélesebb körben szeretjük konzolok előtt tölteni, és a fotózásra, filmezésre is több időt fordítunk, mint normális időkben. Ez mind arra mutat, hogy a családdal töltött többlet időből megpróbáljuk a legtöbbet kihozni, és pozitívan megélni a kényszerhelyzetet.

És nem felejtettünk el magunkkal foglalkozni, sőt minden jel arra mutat, hogy több időt szánunk magunkra: a szépségápolás termékkategóriája az ötödik helyével azt mutatja, hogy bizony kihasználjuk a megnövekedett szabadidőt a saját magunkkal való törődésre.

A LEGNÉPSZERŰBB TERMÉKEK

Ha a legnépszerűbb termékeket nézzük, ez is megerősíti a fentiekben elmondottakat.

Az egyik legkeresettebb laptop az ASUS Vivobook sorozat egyik középkategóriás gépe, amely munkához és szórakozáshoz egyaránt megfelelő eszköz – ez még nem is annyira meglepő, de ha hozzátesszük, hogy a Microsoft 365 programcsomag előfizetésére is jelentősen megélénkült az érdeklődés, már karakteresebb képet kapunk: az otthoni, profi munkához profi eszközöket használunk. A HP nyomtatópatronjai iránti kereslet pedig rávilágít, hogy még mindig jobban szeretünk otthon nyomtatni, mint egy nyomtatószalonban, és az is lehetséges, hogy a távoktatás közel sem annyira digitális, mint amennyire hisszük: a papír-alapú tanulás még mindig erős alternatívája a képernyőn történő munkának.

A Garmin Tri mellkaspántja megerősítheti azt a megfigyelésünket, hogy a futás, kerékpározás, túrázás egyre népszerűbb elfoglaltság: kimozdulást jelent a levegőre, terhelést, elfáradást, ezzel is kompenzáljuk a sok otthon töltött időt. Az is sokat mondó, hogy a Compass Dolphin vonóhorogra szerelhető, egyszerre 3 kerékpár szállítására alkalmas eszköz népszerűsége is ennyire megnőtt: sokunk valószínűleg autóval megyünk a természetbe egy-egy kerékpártúrára, ahol kisebb esélyünk van tömegbe keveredni. Vannak, akik otthon maradnak, a kertesek kedvence, a Crefit Premium trambulin is a legnépszerűbb termékek egyike – arról nem is beszélve, hogy a gyerekeket végre valami megmozgatja, addig se foglalják a mi laptopjainkat, és békésen el tudjuk végezni a saját munkánkat, amíg a gyerekek a kertben kiugrálják magukat.

Nem meglepetés, hogy a háztartási gépek közül mik a legnépszerűbbek. A Concept 2 az 1-ben robotporszívójának ilyen emelkedése alátámasztja a feltételezést, hogy a háztartások egyre gyakrabban választják az önmaguktól eljáró robotporszívókat. Ha többet vagyunk otthon, több koszt csinálunk, a robotporszívó viszont ezt, ha nem is észrevétlenül, de legalább az aktív közreműködésünk nélkül is lerendezi. Nem tudjuk, hogy a teregetés mennyire népszerű, de ismerőseinket körbekérdezve valószínűleg ez a leggyűlöltebb háztartási munka. Ezt mindenképpen alátámasztja, hogy a Bosch ruhaszárítója megelőzi népszerűségben a mosógépeket: úgy tűnik, mindenkinek elege lett a lakást betöltő szárítókból, és az otthoni létezést kifejezetten akadályozza a teregetett ruhák okozta akadálypálya. Az otthoni okoseszközök között a Philips Hue GO v2 vezet, ami egy hordozható beltéri lámpa hangvezérléssel, mobilvezérléssel és különleges, nyugtató fénykombinációkkal – elősegíti például a pihentető alvást vagy a relaxálást. Főleg egy nagyobb családi környezetben ad kapaszkodót a szülőknek az ellazuláshoz.

Az aktív feltöltődést, regenerációt segítő Xbox X széria népszerűsége sem okoz nagyobb meglepetést, de a Canon EOS M50 élre törése már karakteresebbé rajzolhatja a képet. Valószínűleg a konzolozás egy idő után nem szolgálja a valós, természetközelben eltöltött fizikai igényeinket, és nem vagyunk képesek minden szabadidőnket a monitor előtt tölteni. A Canon M50-es gépe egyszerre tökéletes választás fotózáshoz is és videózáshoz, középkategóriás ára pedig elérhetővé teszi a lelkes amatőrök számára is, hogy a családi eseményeket megörökítsük vele, legyen az egy másfél órás séta vagy egy egész napos túra a természetben. Igen, gyíkemberek, lövöldözés és robbanások nélkül.

A L’Oreal Casting hajfestékjei közül a karamell szín viszi a prímet, és nem meglepő, hogy a fodrászatok bezárásával, a szabadidő megnövekedésével milyen sokan választják az önálló hajfestést, a saját szépségükért is, és azért a programért, ami a hajfestéssel jár. És amíg hajat festünk, a gyerekek eljátszhatnak a jacuzziban. Ami megint csak egy népszerűségében nagyot ugró termék: a Belatrix Luxury felfújható, mobil jacuzzija beltéren és kültéren egyaránt felállítható. Kifejezetten segíti a regenerációt, a fejben való kikapcsolódást, stresszoldást, és jól jön az egész családnak, ha már mindenkinek kezd az agyára menni a karantén.

Tippek

Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon

Kép forrása: Pexels

A járműtörténet-ellenőrző szolgáltatások terjedésével ma már egyre több autós számára magától értetődő, hogy vásárlás előtt megvizsgálja a kiválasztott jármű előéletét.

A tudatos vásárlás célja nem más, mint elkerülni az olyan autókat, amelyeknek a múltja kockázatokat hordoz. Akár elhanyagolt állapotról, akár korábbi balesetről vagy rejtett hibákról van szó, a biztonságos közlekedés szempontjából ezek a járművek aggályosak lehetnek, és gyakrabban hibásodhatnak meg.

Érdemes azonban tudni, hogy nem minden sérülés jelent valós veszélyt. Egy felületi karcolás vagy apró horpadás nem veszélyezteti az autó biztonságos használatát. A szakértők szerint sokkal beszédesebb a kár összege – ez árulkodhat arról, hogy történt-e komolyabb ütközés a jármű múltjában.

A carVertical autóipari adatelemző cég friss tanulmánya szerint az év bizonyos hónapjaiban rendre magasabb a balesetek aránya. De mikor nő igazán a kockázat?

Nem a rossz útviszonyok okozzák a legtöbb balesetet

Sokan úgy gondolják, hogy a kemény téli időjárás ugrásszerűen megnöveli a balesetek számát. A statisztikák azonban mást mutatnak: a téli ütközések többsége kisebb koccanás, amelyet leggyakrabban gyorshajtás, nem megfelelő követési távolság vagy rossz látási viszonyok okoznak. A közlekedésbiztonsági szakértők egyetértenek abban, hogy a téli hónapokban az autósok rendszerint óvatosabban vezetnek – ennek köszönhetően kevesebb a súlyos baleset.

Magyarországon a legtöbb kárbejegyzést májusban (9,3%), januárban (9,2%) és júniusban (9,2%) rögzítették, míg a legkevesebbet decemberben (6,4%), novemberben (7,5%) és áprilisban (8%) jegyezték fel.

„Ezeket a kiugró értékeket részben a januári kedvezőtlen útviszonyok, valamint a tavasszal és a nyár elején megnövekedett forgalom magyarázhatja. Ahogy emelkedik a hőmérséklet, az autósok magabiztosabban vezetnek – a sűrűbb forgalommal együtt ez azonban gyakran növeli a balesetek kockázatát”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autópiaci szakértője.

Használtautó-vásárláskor döntő lehet a kár­előzmény ellenőrzése

A legmagasabb átlagos kárértéket – 2267 eurót (mintegy 913 600[B1]  forintot) – októberben rögzítették. A legalacsonyabb értéket ezzel szemben májusban mérték, amely 12%-kal maradt el az őszi csúcsértéktől.

Az októberi magasabb átlagos kárérték összefüggésben állhat a változó időjárási viszonyokkal, a sötétben vezetett órák számának növekedésével, illetve az őszi ünnepek miatt megnövekedett forgalommal. Ezek a tényezők növelhetik a balesetek valószínűségét és súlyosságát, ami magasabb javítási költségeket eredményezhet.

Buzelis szerint használtautó-vásárlás előtt elengedhetetlen a jármű előéletének ellenőrzése.

„Ha a jelentés több ezer eurós korábbi kárról árulkodik, érdemes komolyan mérlegelni a vásárlást. A rejtett szerkezeti sérülések ugyanis csökkenthetik az ütközésbiztonságot, és baleset esetén súlyos következményekkel járhatnak.”

„Nagyon fontos, hogy alaposan átnézzük a járműtörténeti jelentésben szereplő kárbejegyzéseket. Vigyük el az autót hivatalos szervizbe, és kérjük meg a szerelőt, hogy ellenőrizze: szakszerűen javították-e ki a korábbi sérüléseket. Enélkül az autóvásárlás túlságosan kockázatossá válhat, és csak a szerencsénkben bízhatunk”

– teszi hozzá Buzelis

Módszertan

A carVertical tanulmánya a vállalat felhasználói által 2018 és 2024 között vásárolt járműtörténeti jelentéseit elemezte. A jelentésekben szereplő kárbejegyzéseket havi bontás szerint százalékos arányokká alakították, majd ezeket rangsorolták.

A 30 országban működő carVertical több mint 900 nemzetközi adatbázisból, köztük rendvédelmi szervek, kormányzati és állami nyilvántartások, pénzügyi intézmények, valamint apróhirdetési portálok információiból gyűjt adatokat. A vállalat évente több millió járműtörténeti jelentést dolgoz fel, amelyek alapján friss, egyedi információkkal szolgál a használtautó-piacról, beszámol a legújabb trendekről és átfogó előrejelzéseket készít.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A Google már válaszol helyetted – de vajon hivatkozik rád?

GEO, automatizált kampányok, prediktív célzás és dinamikus kreatívok – ez már nem sci-fi, ez a jelen.

A következő egy-két évben a generatív AI által vezérelt keresési élmény tovább fog terjedni. Az AI-összefoglalók a találati lista élén jelennek meg, ami csökkentheti az organikus forgalmat bizonyos weboldalak számára. Ugyanakkor a PPC hirdetések egyre inkább integrálódnak ezekbe az AI-alapú válaszokba, miközben a kampánykezelés szinte teljesen automatizálttá válik.

A hangsúly a jövőben az adatvezérelt stratégiaalkotásra helyeződik át. A legnagyobb változás a Generative Engine Optimization (GEO) térnyerése lesz, amely az AI keresőkre való optimalizálást célozza. A Google AI Mode hazai bevezetése, az Agent 2 Agent protocol és a Model context protocol megjelenése tovább növeli a márkajelenlét és az említések fontosságát a linkekkel szemben.

Tartalomkészítés az AI-nak is: új elvárások, új lehetőségek

A tartalomkészítés és kulcsszókutatás terén is paradigmaváltás zajlik. Varjú János az INTREN analitika és CRO, SEO, valamint fejlesztés üzletágainak vezetője kiemeli: az AI keresők – különösen a Google AI Overview és AI Mode – már nem csupán a beírt szavakat, hanem a mögöttes felhasználói szándékot is értelmezik. „A tartalmaknak rövid, önállóan értelmezhető bekezdésekből kell állniuk, amelyek egy-egy gondolatot fejeznek ki, maximum 20 szavas mondatokkal. A query-fan-out mechanizmus miatt nem elég a konkrét kulcsszavakra válaszolni – a látens kérdésekre is reagálni kell. Mostantól nem csak a felhasználónak és a Google-nek, hanem az AI-nak is tartalmat kell készítenünk” – hangsúlyozza a szakértő. Az AI-generált tartalmak használata nem tiltott, sőt segíthet a folyamatok gyorsításában, de a végső minőségért továbbra is emberi kontroll szükséges.

Új SEO korszak: a GEO megjelenése

Az AI-alapú keresőalgoritmusok térnyerésével új optimalizálási szemlélet vált szükségessé: ez a Generative Engine Optimization (GEO). Varjú János elmondta: a GEO a klasszikus SEO alapjaira épül, de kiegészül azokkal a technikákkal, amelyek lehetővé teszik, hogy a tartalmak megjelenjenek az AI által generált keresési válaszokban. „Technikai szempontból elengedhetetlen a Semantic HTML és a strukturált adatok alkalmazása, míg tartalmi oldalon az AI standardek – rövid bekezdések, kérdés-válasz párok, tartalmi mélység és hitelesség – kerülnek előtérbe. A topical clustering, vagyis a tartalmi központok kialakítása kulcsfontosságú lett a témák teljes lefedéséhez” – emeli ki a szakértő.

PPC kampányok új motorja: az AI és automatizált siker

A mesterséges intelligencia mára a PPC platformok szíveként működik. Az AI nemcsak az organikus kereséseket, hanem a fizetett kampányokat is új szintre emelte. Bakóczy Bence, az INTREN Ad Operations üzletág vezetője szerint a PPC kampányok teljesítménye négy kulcsterületen javult: hatékonyabb licitálás és költségkezelés, prediktív célzás, dinamikus hirdetési kreatívok és teljesen automatizált kampánytípusok. „Kevesebb erőforrásból nagyobb valószínűséggel lehet sikeres kampányokat futtatni az AI segítségével” – fogalmaz. A szakértő szerint az AI az automatizált licitstratégiáktól kezdve a hirdetési kreatívok és szövegek generálásán át a célközönségek prediktív elemzéséig minden szinten jelen van. „Az algoritmusok folyamatosan tanulnak a kampányadatokból, hogy egyre hatékonyabban találják meg azokat a felhasználókat, akik a legnagyobb valószínűséggel konvertálnak” – hangsúlyozta. Ez a fejlődés lehetővé teszi, hogy a kampányok gyorsabban, pontosabban és kevesebb emberi beavatkozással érjenek el eredményeket.

Stratégia előtérben, kontroll kézben

Az AI eszközök megjelenésével a kampányoptimalizálás fókusza jelentősen átalakult. A napi szintű operatív feladatok helyett ma már a stratégiai tervezés került előtérbe. „A szakember feladata az AI számára a megfelelő üzleti célokat és kereteket meghatározni, a rendszerek által generált javaslatokat felügyelni, és a mélyebb, stratégiai elemzésekre koncentrálni” – emelik ki az INTREN szakértői. Ugyanakkor figyelmeztetnek: a túlzott AI-függőség „fekete doboz” effektust eredményezhet, ahol a hirdető elveszíti az átláthatóságot. Az algoritmusok nem mindig képesek reagálni a hirtelen piaci változásokra vagy a márkaépítési szempontokra, ezért a szakértői kontroll továbbra is elengedhetetlen lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Újra startol a Megoldások a holnapért kihívás

A jövő formálói ismét színre lépnek.

A Samsung és az EdisonKids elismert kezdeményezése nemzetközi lehetőségekkel és 6 millió forintos összdíjazással várja a jelentkezőket. A Megoldások a holnapért idén hatodik alkalommal hívja kreatív kihívásra a 7–12. osztályos diákokat és tanáraikat. A program célja, hogy a fiatalok saját ötleteikkel, közösségi szemléletükkel és technológiai kreativitásukkal formálják a jövőt – most három izgalmas irányban: az egészség, a fenntarthatóság és a sport területén. A kihívás 6. évadára idén november 27-ig lehet jelentkezni.

A Megoldások a holnapért kihívás a Samsung nemzetközi Solve for Tomorrow programján           alapszik, amely mára 68 országban több mint 2,8 millió diákot ért el. A hazai kihívás 2021 óta minden évben több száz fiatalnak ad lehetőséget arra, hogy professzionális, szakmai támogatással, inspiráló közösségben fejlessze ötleteit, és megtapasztalja, hogy mindez hogyan válhat a társadalom hasznára. Az ötletek ráadásul igazán nagyot is szólhatnak! A nyertesek akár nemzetközi szinten is megmérethetik magukat, az idei összeurópai döntőn is szerepelt magyar csapat, akik nemzetközi zsűri előtt mutathatták be a projektjüket.

A mostani évadban a résztvevők új tematikus irányokat kapnak inspirációnak, ugyanakkor bármilyen megoldási javaslatot kidolgozhatnak, amely valóban jobbá teheti a mindennapokat és a helyi közösségük életét. „Az idei kiemelt témák a nemzetközi program irányát tükrözik, egyúttal olyan területek, amelyekről tudjuk, hogy fontosak a fiatalok számára. Az egészséges, sportos életvitel és a fenntartható gondolkodás számukra tényleg nem csak buzzword-ök, hanem a mindennapjaik fontos része – mondta el Witsch Gerda, a Samsung Magyarország marketingvezetője és a verseny egyik zsűritagja. – A fiatalok ötletei gyakran sokkal előremutatóbbak, mint azt gondolnánk. Fontos célunk, hogy segítsünk nekik kibontakoztatni ezt a kreativitást, és megmutassuk, hogyan lehet a technológia a pozitív társadalmi változás kiindulópontja.” A kihívásra jelentkezők Az egészség jövője téma kapcsán a tudatos kütyühasználattól az egészségesebb alváson és táplálkozáson át egészen a mentális egészség megóvásáig hozhatnak ötleteket. A Fenntartható megoldások között az újrahasznosítással, szennyezés csökkentésével, zöld projektekkel foglalkozhatnak a diákok. A Változás a sport erejével az a témakör, ahol a csapatok – akár sportegyesületekben együtt mozgó fiatalok – megoldásai az aktív életmód és a csapatsport pozitív hatásait felhasználva érnek el társadalmi változást.

A verseny célja ugyanakkor nem csupán a kreatív ötlet megszületése, hanem annak a megértése is, hogyan épül fel egy megvalósítható projekt – a tervezéstől a kommunikáción és a bemutatáson át egészen a megvalósításig. Pontosan ebben különleges a Megoldások a holnapért. Olyan szakmai támogatást és mentorációt kínál a résztvevőknek – mind a diákoknak, mind tanáraiknak – amely segítheti őket a közös munkában és a kreatív problémamegoldásban, a versenyen túl pedig a továbbtanulásban és később a munkában is.

A TOP 50-be jutó csapatok egy személyes eseményen és a magyar Blue Colibri startup által fejlesztett online platformon tanulhatnak, ahol lépésről lépésre ismerkednek meg a tervezői gondolkodás szemléletével és ennek eszköztárával. A folyamat során a diákok nemcsak jövőformáló ötleteket dolgoznak ki, hanem ezzel párhuzamosan egyszerre fejlesztik kommunikációs és együttműködési készségeiket, tanulhatnak az AI tudatos használatáról és beleláthatnak a jövőkutatás izgalmas területébe is. A legjobb nyolc csapat személyes workshopokon, tréningeken és mentorálásokon vehet részt, ahol szakmai támogatást kapnak a döntőre.

A mai diákoknak a 21. században komplex kihívásokkal kell szembenézniük, és éppen ezért fontos, hogy már fiatalon gyakorolják a kritikai gondolkodást, a kreatív problémamegoldást és az együttműködést – nyilatkozta Borsos Dorottya, az Edisonplatform és az EdisonKids program vezetője a kihívás kapcsán. – A Megoldások a holnapért ötletverseny pontosan erre készíti fel őket: tudatosan végiggondolják, mi zavarja őket a környezetükben, és megtapasztalják, hogy az ötletük, a véleményük számít. A program során olyan szuperkompetenciákat sajátítanak el, amelyek a tanuláson túl a közösségépítésben, a társadalmi felelősségvállalásban és a jövő munkaerőpiacán is kulcsfontosságúak.

A Megoldások a holnapért minden évadban külön figyelmet fordít a csapatokat segítő tanárokra is, hiszen ők azok, akik nap mint nap inspirálják a fiatalokat. A pedagógusok mentorációs és médiatudatossági képzéseken vehetnek részt, amelyek segítenek, hogy hatékonyabban tudják támogatni a diákjaik fejlődését, motiválni tudják őket és otthonosan mozogjanak azokon az online felületeken, amelyek meghatározzák a fiatalok mindennapi kommunikációját. A program így nemcsak verseny, hanem közösségi alkotóműhely is, ahol diákok és tanárok együtt fejlődnek.

A jelentkezés folyamata és nyeremények

A nevezéshez a csapatoknak egy 2 perces bemutatkozó videót kell beküldeniük 2025. november 27-ig, amelyben röviden ismertetik a választott problémát és megoldási javaslatukat. A szervezők még az év vége előtt, december 16-án kihirdetik a legjobb 50 csapatot, akik továbbjutnak a kihívás következő fordulójába. Nekik 2026. január 10-től egészen február 13-ig lesz lehetőségük jövőálló készségeket elsajátítására. Ezen időszak alatt, január 31-én személyesen is lehetőségük lesz találkozni a      szakértőkkel. Arról, hogy kik kerültek be a legjobb 8 közé, 2026. március 4-én értesítik a résztvevőket. Március 6-tól április 14-ig tovább folytatódik a mentorálás, és a csapatokra szabott támogatás a zsűri szakértőinek bevonásával. Végül 2026. április 17-én a TOP 8-ba jutott csapatok a már elsajátított tudásukkal bemutatják a már végleges ötletet és annak lehetséges megvalósítását. A döntőben kiválasztott legjobb 3 csapat tagjai és az őket nevező intézmények a szakmai elismerés mellett összesen 6 millió forint értékben választhatnak Samsung eszközöket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss