Szórakozás
Eseménydús kiberbiztonsági küldetésre hív a Kaspersky
A [Dis]connected címen futó interaktív kalandban egy közeljövőben élő személy napi rutinjába vethetjük bele magunkat, akinek küldetése az, hogy egészséges egyensúlyt tartson fenn a munkája és a magánélete között, valamint mind a karrierjében, mind a kapcsolataiban sikeres legyen. A vállalatok hagyományos biztonságtudatossági képzési programjainak kiegészítésére szolgáló játék látványosan szemlélteti a biztonságos viselkedés előnyeit, így segítségével megerősíthetők a képzések során tanultak. A játék országos oktatási és médiaprojektek keretében is használható.
Az IT és a kiberbiztonsági szakemberek körében készített közelmúltbéli Kaspersky-felmérés szerint a vállalatok 50%-a tart rendszeresen kiberbiztonsági tanfolyamokat. Előfordulhat azonban, hogy a dolgozók nem szívesen vesznek részt az ilyen képzéseken. A munkatársak azt gondolhatják, hogy valaki más munkájának az elvégzésére kényszeríthetik rá őket, hiszen van egy kifejezetten ezért a területért felelős osztály, és nem látják át, miként hat a kiberbiztonság az ő életükre is. Ezért fordulhat elő az, hogy még a tanfolyam elvégzése és a legjobb gyakorlatok elsajátítása után is ugyanúgy viselkednek, mint a képzésen való részvétel előtt.
A Forrester 2021-es Now Tech jelentésének átfogó biztonságtudatossági és képzési (SA&T) funkciókat kínáló szállítói szegmensében szereplő, biztonságtudatossági képzéseket nyújtó elismert piacvezetőként a Kaspersky folyamatosan fejleszti oktatási megoldásait és vezet be új, naprakész tanulási technikákat. Ennek jegyében a vállalat most egy új vizuális játékkal, a [Dis]connecteddel jelentkezett, melynek célja a képzések érdekesebbé tétele és a dolgozók informatikai biztonság iránti érdeklődésének növelése.
A játékban a játékosok egy teljes napot (24 órát) élhetnek át a jövőben, amikor az okosotthon-asszisztensek reggelit készítenek, az emberek víz alatti otthonokban élnek, és az embertökéletesítés már teljesen mindennapos dolog. Azonban a technológiai fejlődés ellenére is vannak még olyan problémák, amelyek a jelenkor emberei számára is ismerősek. A játékoskarakternek például egyszerre kell megoldania több üzleti és munkafeladatot. A játékbeli karakter nagyon szeret egy innovatív implantátumgyártónál dolgozni. A céget azonban egy versenytárs fogja felvásárolni, és az akvizíció feltételei nagyban függenek attól, mennyire sikeresen hajtja végre a játékos a projektjét. A magánéletében a cél az, hogy ne szakítson a partnerével, aki szomorú amiatt, hogy kevesebb időt töltenek együtt, ám eközben jó kapcsolatot kell fenntartania a kollégákkal, és produktívnak kell maradnia.
A [Dis]connected játékfelülete
Kiderül, hogy a játékos különféle területeken hozott döntései szorosan összefüggenek egymással. Például, ha konfliktusba kerül egy kollégájával, akkor nem tájékoztatják a projektjével kapcsolatos fontos változásokról. Ugyanakkor, ha túl sokáig beszélget a kollégákkal, akkor nem végzi el határidőre a munkáját.
A készítők a kiberbiztonsági elemeket természetes módon szőtték bele a történetbe, hogy megmutassák, miként segíthetik elő az ehhez a szférához kapcsolódó döntések a karakter céljainak elérését, illetve miként hiúsíthatják meg azt. Azok a játékosok például, akik úgy döntenek, hogy időmegtakarítás céljából nem frissítik az implantátumukat, nem tudják növelni a produktivitásukat, így nem tudják időre befejezni a projekteket. A játék során a felhasználónak összesen 24 esetet kell megoldania a jelszavak és fiókok, az e-mailek, a webes böngészés, a közösségi hálózatok és az üzenetküldő szolgáltatások, a számítógépes biztonság és a mobileszközök témájában.
A sztori több alternatív módon végződhet a meghozott döntésektől függően. A felhasználók összefoglalót kapnak arról, hogy milyen sikeresen birkóztak meg a projekttel, és hogy mi történik a magánéletükben, valamint a biztonsági készségeiket és tudásukat is kiértékelik.
Az egy órás játék kisebb szakaszokban játszható, minden menet maximum tíz percig tart. Ezáltal a tanultak könnyebben befogadhatók, és jobban meg is maradnak a játékos fejében. A játékot a képzések elvégzése után érdemes felkínálni a dolgozóknak az ott megszerzett kiberbiztonsági ismeretek megszilárdítására, illetve a készségek gyakorlatban való alkalmazásának ösztönzésére. Önkormányzati és országos szintű projektekben használva a játék fejleszti a lakosok kiberbiztonsági ismereteit.
„Ez a történetileg gazdag játék a modern világban meghozandó döntéseket és dilemmákat boncolgatja. Használjuk-e a legújabb technológiákat az előnyünkre még akkor is, ha további biztonsági kockázatokat jelentenek? Vagy mondjunk le róluk a biztonság javára és legyünk kevésbé hatékonyak a munkánkban? Kényelem vagy biztonság – megtalálhatjuk-e közöttük az egyensúlyt? Az ilyen jellegű döntések meghozatala a játékban nemcsak a technológiák biztonságos használatának elsajátítását segíti elő, de a játékosoknak is segít jobban megérteni, hogyan fonódik össze a kiberbiztonság a napi rutinnal, és hogyan hat valójában az életükre”
– fejtette ki Miroslav Koren, a Kaspersky Kelet-Európáért felelős igazgatója.
- A [Dis]connected egyelőre csak vállalati ügyfelek számára érhető el. A játék Android és iOS rendszerű okostelefonokon fut.
- Az ingyenes demoverzió az App Store és a Google Play áruházban érhető el.
- A [Dis]connectedről ezen a linken található bővebb információ.
Szórakozás
Budapest adott helyet az UEFA játékvezetői találkozójának
Az európai labdarúgás kulisszái mögött fontos esemény zajlott Budapesten. Az MLSZ elnöke, Csányi Sándor fogadta Roberto Rosettit, az UEFA játékvezetésért felelős vezetőt, hogy megvitassák a sportág jövőjét a nemzetközi játékvezetői fórum keretében.
Hogyan működik a játékvezetők képzése és toborzása a labdarúgás világában? Erről és sok másról volt szó az egyhetes találkozó során, amelynek a magyar főváros adott otthont. A Focicipőbolt cipő kínálatát mindenképp érdemes megnézni, ha te is elkötelezett híve vagy a futballnak!
A játékvezetés kulcsszerepe a futballban
Ne gondold, hogy a játékvezetés csupán a síp fújásáról szól. A megfelelő képzettséggel rendelkező bírók nélkülözhetetlenek a mérkőzések sportszerűségének megőrzésében. Az UEFA szakemberei és a kontinens különböző nemzeti szövetségeinek képviselői Budapesten találkoztak, hogy megosszák tapasztalataikat és stratégiáikat a játékvezetők toborzásáról és megtartásáról. Vajon miért van ekkora hangsúly a képzésen? Az utánpótlás és a sportághoz való hosszú távú elköteleződés mind-mind alapja a jól működő játékvezetői rendszernek.
Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) fontosnak tartja, hogy a játékvezetők folyamatosan fejlődjenek, és ehhez elengedhetetlenek az olyan szimpóziumok, mint amit Budapesten rendeztek. A technológia térhódítása, például a videóbíró használata, még bonyolultabbá teszi a bírók feladatát, így az ilyen találkozók különösen relevánsak.
Nem csak síppal és lapokkal – továbbképzés minden szinten
Az esemény további fontos eleme volt az európai játékvezetők képzésének megszervezése. Az ilyen jellegű szakmai rendezvények lehetőséget nyújtanak arra, hogy a különböző országokból érkező szakemberek megismerkedjenek modern technikákkal és új irányzatokkal. Az UEFA célja, hogy minden szinten professzionálisan képzett játékvezetői gárda alakuljon ki.
Bár a játékvezetés alapjai évtizedek óta nem változtak jelentősen, a modern technológia és az adatvezérelt döntések egyre nagyobb szerepet kapnak. Vajon hogyan képesek a játékvezetők alkalmazkodni a futball világában tapasztalható gyors változásokhoz? Az ilyen találkozók választ kínálnak erre a kérdésre.
Az MLSZ és a nemzetközi kapcsolatok
Az európai fórumon Magyarországot Juhos Attila és Hanacsek Attila képviselte, akik aktívan részt vettek a szakmai diskurzusban. Az esemény célja nemcsak az aktuális problémák és lehetőségek feltérképezése volt, hanem az is, hogy a különböző országok közötti együttműködést erősítse. Ezzel lehetőséget teremtve a nemzetközi kapcsolatok szorosabbá tételére. Az ilyen találkozókról mindig értékes tapasztalatokkal térhetnek haza a résztvevők.
Az eseményt a Focicipőbolt is figyelemmel kísérte, mint a sportfelszerelések egyik meghatározó szereplője. Rendelkeznek termékek széles skálájával, amely a legjobb minőséget kínálja mind a profi, mind az amatőr játékosok számára. Érdekes látni, hogy a sportszerek és a rajtuk megjelenő technológiai újdonságok is hogyan változtathatják meg a játék menetét.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
Töltés felsőfokon – Kipróbáltuk a VOLTME csúcskategóriás töltőit és kábeleit
Nálunk a szerkesztőségben nemcsak a kávé fogy gyorsan, hanem a telefonok, laptopok és tabletek aksija is – szóval nem kis elvárásokkal vágtunk bele, amikor a VOLTME küldött nekünk egy rakás high-tech töltőt és kábelt. Mondhatni: jött az energia!
Mutatjuk, mit próbáltunk ki, és miért lettünk fanatikus VOLTME-hívők.
VOLTME PowerLink RUGG – a túlélő kábel
Elsőként a PowerLink RUGG USB-C kábelt vettük kézbe, ami ránézésre is úgy néz ki, mint ami simán túléli, ha véletlenül a szék alá esik és a macska megrágja, vagy egy hátizsák mélyén tekergőzik egy fesztivál hétvége alatt. Ez nem véletlen, mert a gyártó katonai minőségű szövettel vonta be a kábelt, így valóban, a kíméletlen körülmények között sem kell féltenünk.
Az 1,8 méteres hossz arany középút – nem túl rövid, nem túl hosszú, pont jó, ha az íróasztal alatt van a konnektor, de közben még kényelmesen pötyögsz a kanapén. Töltési sebesség: simán hozza az ígért 100W-ot, és adatátvitelre is korrektül teljesít (480 Mbps), szóval nem csak töltésre jó, hanem fájlokat is simán rátolhatsz. A gyártó különböző igényekre is gondolt, így több színben és hosszúságban is válogathatsz, hogy megtaláld a hozzád illőt.
VOLTME Revo 67 Triple-Port – kompakt, de brutál erős
Annak, aki sokat utazik, de nem akar mindig kábel- és adapter rengeteget hurcolni magával, annak a Revo 67 Triple-Port egy kis fekete csoda. Három port (2x USB-C + 1x USB-A), 67W GaN töltő, ami úgy néz ki, mintha semmi extra nem lenne benne, de közben lazán elbír egy laptopot, egy telefont és egy fülest vagy tabletet egyszerre.
A GaN technológia miatt nem melegszik, nem hangoskodik, és nem foglal sok helyet – nálunk konkrétan kiváltott két külön töltőt a laptoptáskában. Apple, Samsung, Xiaomi? – mind mehet rá. Full kompatibilis, okosan osztja el az energiát.
VOLTME PowerLink UTRON – a kábel, ami versenyt fut a villámmal
Na ez a kábel az a kábel. 240W teljesítmény, USB 4.0 szabvány, 40 Gbps adatátvitel, aranyozott eloxált csatlakozók – ez már nem csak töltőkábel, ez egy komoly tech eszköz. Ha van egy combos laptopod (pl. MacBook Pro vagy valami power-user PC), PowerLink UTRON kábel garantálja, hogy sosem kell lelassítanunk.
A kialakítás masszív, szövött borítás, nem gubancolódik, és még jól is néz ki. Több színben és hosszúságban elérhető, hogy mindenki megtalálja a neki ideális társat.
VOLTME Revo 240 Desktop Power Station – a főnök az asztalon
Ez a Revo 240 Desktop Power Station konkrétan egy töltőállomás. Hat port (4x USB-C, 2x USB-A), max 240W teljesítmény, PD3.1 kompatibilitás, és simán elvisz mindent, amit rádugsz. A szerkesztőségben egy ponton egy MacBook, egy Steam Deck, egy iPad, egy telefon és egy vezeték nélküli egér töltődött róla – és nem omlott össze.
Az asztalon jól mutat, nem csúszkál, halkan működik, és totálisan új szintre emeli a „mindig minden töltve van” élményt. Komolyan, ha sok eszközöd van, vagy irodában dolgozol, ez az új legjobb barátod.
VOLTME Revo 140 Triple-Port – a nagyágyú, amit még zsebre is vághatsz
És akkor jött a Revo 140 Triple-Port. Három portos falitöltő, ami 140W-ot tol ki magából – szintén GaN technológiás, így hűvös marad, mégis bivalyerős. Ezzel már tényleg minden mehet egyszerre: laptop, telefon, tablet, még egy másik laptop is, ha kell.
Utazáshoz ideális: kicsi, ráadásul a töltés gyors, stabil és kiszámítható – nincs az a random “most miért csak 20 wattot ad?” meglepetés, amit más eszközöknél tapasztaltunk korábban.
És ha ez nem lenne elég, dizájnban is erős: a Revo 140 nem véletlenül nyerte el a Red Dot Design Award 2023 díjat. Ez az adapter nemcsak okos és erős, de még jól is néz ki – és ebben a műfajban ez ritka.
VOLTME = kompromisszummentes töltés
Ha eleged van a gagyi, összegabalyodó kábelekből, a forrósodó töltőkből és abból, hogy minden eszközöd más adaptert akar, akkor itt az ideje, hogy feljebb válts. A VOLTME termékek nemcsak brutál jók technikailag, de felhasználóbarát kialakításuk miatt napi szinten is élmény őket használni. Kábelek, amik bírják a strapát, töltők, amik nem szállnak el, ha három dolgot raksz rájuk egyszerre – ez ma már nem luxus, hanem elvárás. És a VOLTME hozza is.
Mi itt a szerkesztőségben biztosan megtartjuk őket. A kávénk lehet elfogy, de az aksink töltve marad.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
A Gemini Live frissítéssel érkezik a valós idejű vizuális AI a Galaxy S25 szériára
A Samsung új mesterségesintelligencia-alapú élmény érkezését jelentette be a Gemini Live szoftverfrissítéssel.
Elsőként a Galaxy S25 széria felhasználói folytathatnak valós idejű, vizuális-nyelvi beszélgetéseket az AI-jal térítésmentesen, a szoftverfrissítésnek köszönhetően. A Gemini Live a multimodalitás jegyében képes a felhasználók környezetét a kameraképen keresztül értelmezni és valós időben reagálni a felhasználók kérdéseire.
A mesterséges intelligencia vezérelte funkciók segítségével a Galaxy felhasználók természetesebb módon léphetnek interakcióba a készülékükkel, megkönnyítve a mindennapi feladatok elvégzését. Az oldalsó gomb megnyomásával és nyomva tartásával megmutathatják a telefon kameráját aktiválva a Gemini Live-nak, amit látnak, miközben élő beszélgetést is folytathatnak vele.
A Gemini Live megkönnyítheti a mindennapi döntéseket, például öltözékünk kiválasztásakor vagy szekrényünk rendszerezésekor. Ehhez csupán telefonunk kameráját szükséges az adott ruhadarabokra irányítani, és máris javaslatokat kaphatunk a tárgyak kategorizálására és a hely optimalizálására. Ezenkívül megoszthatjuk képernyőnket, miközben online boltokat böngészünk, és a mesterséges intelligencia személyre szabott stílustanácsokat adhat. Az AI valós időben reagálva észleli, amit a felhasználó lát, így a Galaxy S25 széria egy megbízható barátként állhat mindig készen a segítségnyújtásra.
„A Google-lel együtt egy merész lépést teszünk a mobil AI jövője felé, intelligensebb interakciókat kínálva, amelyek szoros összhangban állnak azzal, ahogyan élünk, dolgozunk és kommunikálunk. – mondta Jay Kim, a Samsung mobilélmény üzletágának ügyvezető alelnöke és az ügyfélélményért felelős vezetője. – Ezzel az új vizuális képességgel a Galaxy S25 széria életre kelti a következő generációs AI élményeket, új mércét állítva abban, ahogyan a felhasználók az eszközeiken keresztül kapcsolódnak a külvilággal.”
A Gemini Live kamerás és képernyőmegosztó funkciói térítésmentesen elérhetők lesznek minden Galaxy S25 széria felhasználó számára április 7-től kezdődően. További információk a Galaxy S25 szériáról a https://www.samsung.com/hu/ weboldalon olvashatók.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Az e-kereskedelem átalakítja Európa logisztikai térképét
-
Gazdaság1 hét ago
Így lesz a feszültségből stratégiai előny a munkahelyen
-
Gazdaság1 hét ago
Pénzügyi hullámvasúton navigál a vállalati treasury
-
Ipar2 hét ago
Milliméteres pontosság és adatvezérelt működés
-
Egészség2 hét ago
Mitől remeghet a kezünk állandóan?
-
Okoseszközök1 hét ago
A Honor 400 széria bemutatta az AI-alapú képmozgató funkcióját
-
Ipar2 hét ago
Bemutatkozott az OptimScan Q12 3D szkenner: 5 mikron pontosság, ipari megbízhatóság
-
Gazdaság1 hét ago
Magyarországon is elindult a Wolt és a Telekom együttműködése