Connect with us
Hirdetés

Zöld

Jövőre megduplázza a fenntartható termékei számát a MediaMarkt

fenntartható

A magyarok közel kétharmada számára fontos a fenntarthatóság, több mint felük akár felárat is fizetne érte.

Átvilágította a termékkínálatát fenntarthatósági szempontból a MediaMarkt Saturn Csoport, valamint tulajdonosa, a CECONOMY AG, és vállalást tettek arra, hogy jövő év végéig a jelenlegi 1200-ról több mint 2000-re emelik a fenntartható termékeik számát – derül ki a cégcsoport most megjelent fenntarthatósági stratégiájából. A termékek felmérése folyamatos, az átvilágításnál környezeti és társadalmi szempontokat egyaránt figyelembe vettek, így például nem csak a termékek újrahasznosíthatóságát, tartósságát vizsgálták, hanem az előállításuk munkahelyi körülményeit is. A jövőben ezeket a minősített termékeket a vállalat BetterWay nevű, zöld címkéje jelöli, a minősített termékek listája folyamatosan bővül; Magyarországon első körben közel 250 árucikken jelent meg a jelzés a webshopban, de a közeljövőben az áruházakban is láthatóak lesznek a minősített termékek az új logó segítségével. A vállalatcsoport saját működésére vonatkozóan is szigorú vállalásokat tett.

2023-ban már több mint kétezer termék viselheti a MediaMarkt új fenntarthatósági logóját

Mostantól a zöld „BetterWay” logó tűnik fel minden olyan elektronikai terméken a MediaMarkt kínálatában, amelyet a hivatalos vizsgálószervezetek és tanúsítást végző külső szakmai intézmények fenntarthatónak minősítettek. A MediaMarktSaturn csoport célja, hogy jelenleg 1200 ilyen termékből álló palettájuk méretét 2023-ra megduplázzák. Magyarországon 200-nál is több fenntartható terméket találhatnak a vásárlók az áruházakban. A BetterWay-besorolást olyan termékek kaphatják meg, amelyeknél a fenntarthatóság környezeti és társadalmi szempontjai egyaránt érvényesülnek – ez a lista havonta is bővülhet.

A fenntarthatóság nem alku tárgya számunkra. Elköteleződésünk felelős társadalmi részvételt jelent a gyakorlatban, és szeretnénk az iparágon belül példaképként elől járni a fenntartható működésben. Ez komoly üzleti lehetőség is”

– mondta Dr. Karsten Wildberger, a CECONOMY és a MediaMarktSaturn vezérigazgatója. Hozzátette:

„jó úton haladunk, és már számos dolgot a helyére tettünk, elsődlegesen a saját márkás termékeink tekintetében.”

A MediaMarkt saját márkái gyártási helyszíneinek nem kevesebb mint 97%-át ellenőrizték már a környezetterhelést vagy például emberi és munkajogoknak való megfelelést szem előtt tartva.

Cél a termékek életciklusának növelése

A fenntarthatósággal szembeni elvárások a termékek életciklusában is megjelennek. Ennek kapcsán a frissen közzétett stratégia kiemeli, hogy az elmúlt pénzügyi évben körülbelül 2,6 millió készüléket javítottak meg a nemzetközi csoport szervizeiben. További 480 000, kis hibával működő készüléket állítottak helyre gyorsan és szakértelemmel a különböző országok áruházi Okospultjaiban, összesen nagyjából 11000 tonna elektronikai hulladék kitermelését előzve meg ezzel.

A magyar fogyasztóknak fontos a fenntarthatóság

A magyarok több mint fele (56 százalék) vallja azt, hogy még felárat is hajlandó fizetni egy fenntarthatónak minősített termékért – derült ki a MediaMarkt Saturn Csoport megbízásából készült kutatásból. Némileg nagyobb arányban vannak a magyar fogyasztók körében azok, akik fontosnak tartják a fenntarthatóságot (59 százalék). A kutatás arra is rávilágított, hogy az újravásárlás és visszavét, valamint újhasznosítási lehetőségek a legfontosabb „zöld” szempontok egy termék megvásárlásánál Magyarországon; ezeket követi szorosan a termékek javíthatósága.

A termékkínálat mellett a vállalati működéssel kapcsolatban is szigorú vállalásokat tettek

A vállalat jelenlegi energiaigényének 80 százalékát már megújuló forrásból biztosítja, a cél, hogy 2023-ra ez az arány 100% legyen. Emellett kulcsfontosságú szerep jut a stratégiában a társadalmi diverzitásnak is. A 2020/21-es pénzügyi év végén már 135 nemzet képviseltette magát a munkavállalók körében a nemzetközi csoportban (2019/20-ban még 128), míg a nők aránya a teljes munkaerő-állományban több mint 39% volt. A vállalat elkötelezett a diverzitás növelésében és a mintegy 52000 munkavállalójuk fejlesztésében a jövőben.

Az elsők között az európai kiskereskedelmi vállalatok körében

A CECONOMY AG az egyik első európai kiskereskedelmi vállalat volt, amely csatlakozott az Európai Bizottság „Zöldfogyasztási Vállalásához” (Green Consumption Pledge) 2021-ben. Ez az Európai Éghajlati Paktum részeként jött létre, amellyel a vállalatok vállalják, hogy részt vesznek a klímavédelmi intézkedésekben és hozzájárulnak a „zöld átalakuláshoz”. A MediaMarkt ennek ismeretében fogalmazta meg vállalásait a termékpalettában megjelenő termékkel, az energiafelhasználással vagy akár a saját működésének körkörös gazdaság-alapú átalakításával kapcsolatban. A nemzetközi csoport a fenntarthatóság érdekében tett lépéseit átláthatóan közzéteszi a CECONOMY AG éves nem-pénzügyi kimutatásában.

A magyarországi „BetterWay”- kezdeményezésekkel kapcsolatos további tájékoztatás megtalálható a mediamarkt.hu/fenntarthatosag oldalon.

Zöld

Honda Motor Europe közzétette 2025. évi Európai Fenntarthatósági Jelentését

A Honda Motor Europe közzétette 2025. évi Európai Fenntarthatósági Jelentését, amely részletesen ismerteti az egész régióra kiterjedő, a vállalat termékei és a műveletei révén megvalósuló, a környezetvédelem és fenntarthatóság érdekében tett erőfeszítéseinek eredményét.

Az új dokumentum felváltja a 2012 óta megjelenő éves Környezetvédelmi Jelentést, és szélesebb körű információt nyújt, hiszen nemcsak környezetvédelmi, hanem társadalmi, irányítási és CSR-(Corporate Social Responsibility azaz vállalati társadalmi felelősségvállalás ) tevékenységeket is tartalmaz immár.

Az elmúlt 12 hónap egyik kiemelkedő példája a Honda Italia Industriale (HII) fejlesztései, amely magában foglalja egy szennyvíztisztító telep kiépítését, ami évente 4000 tonna szennyvizet képes kezelni, és ennek mintegy 75%-át újrahasznosítani. Emellett a gyártóüzemben a csomagolóanyagok ismételt felhasználása és/vagy reciklálása is említést érdemel, hiszen ezzel körülbelül 2044 tonna CO₂-megtakarítást értek el a munkatársak.

Ez az új Fenntarthatósági Jelentés kulcsszerepet játszik a fejlődés nyomon követésében és a mérföldkövek kiemelésében, mindeközben hozzájárul a Honda Motor Europe globális céljának eléréséhez: 2050-re a teljes termék- és vállalati tevékenység karbonsemlegessé tételéhez a „káros környezeti hatások nullára csökkentése” azaz a Triple Action to Zero keretrendszer iránymutatása alapján.

Victoria Friend, a Honda Motor Europe Adat részleg- és ESG[1]-vezetője elmondta:

„A fenntarthatóság a Honda működésének középpontjában áll, és a karbonsemlegesség elérésére irányuló törekvésünk minden üzleti területen töretlen – ezt bizonyítják az elmúlt pénzügyi évben tett lépéseink. A jelentés kibővített tartalmával és az első ESRS-nek (European Sustainability Reporting Standards, azaz Európai Fenntarthatósági Jelentéstételi Szabványok) megfelelő kettős lényegességi értékelésünk befejezésével még világosabb képet kaptunk hatásainkról, kockázatainkról és lehetőségeinkről az európai értékláncban, valamint előrehaladásunkról a körforgásos, erőforrás-hatékony gazdaságon alapuló, zéró környezeti hatású társadalom megvalósítása felé.”

Honda Európai Fenntarthatósági Jelentés 2025

A 2024 áprilisától 2025 márciusáig tartó pénzügyi évre vonatkozó jelentés célja az átláthatóság további növelése. Tartalmazza a társadalmi és környezeti kérdésekből fakadó kockázatokat és lehetőségeket, valamint a Honda hatásait az emberekre és a környezetre, összhangban a legújabb Vállalati Fenntarthatósági Jelentéstételi Irányelvvel.

A Honda ismét előrelépett az elektrifikáció, a hibrid és intelligens technológiák fejlesztésében, így a márka főbb autómodell-kínálata már hibrid meghajtással rendelkezik. Emellett az elektromos motorkerékpárok fejlesztésében is élen jár, kínálata folyamatosan bővül. 2025 elején két modellre nőtt a választék az új CUV e: robogó bevezetésével, amely az EM1 e: moped mellé érkezett.

Az autókon és motorokon túl a jelentés részletesen bemutatja az európai termelés, logisztika és értékesítés környezeti teljesítményét. Kiemelt példaként említi a HII „Train Project” továbbfejlesztését, amely az alkatrészszállítást közútról vasútra helyezte át, így közel 800 tonna CO₂-megtakarítást ért el.

A jelentési időszakban a Honda kettős lényegességi értékelést (Double Materiality Assessment, DMA) is végzett, amely a fenntarthatósági témákat vizsgálta a régiós működés, termékek és értéklánc szintjén. Ez az értékes elemzés segített feltárni a tevékenységek tényleges és potenciális környezeti hatásait. Az eredmények közvetlenül befolyásolják a vállalat stratégiáját, célkitűzéseit, kockázatkezelését és érintetti prioritásait a következő években, támogatva a „Triple Action to Zero” cél elérését.

A Fenntarthatósági Jelentés a Honda teljes régióra kiterjedő társadalmi, irányítási és CSR-teljesítményét is bemutja. Ez magában foglalja a vállalat folyamatos elkötelezettségét a pozitív társadalmi hatások megteremtése és a munkavállalói jólétet szolgáló programok iránt, valamint a biztonsági kezdeményezéseket is, összhangban azzal a célkitűzéssel, hogy 2050-re nullára csökkentse a Honda járműveivel összefüggő közúti halálesetek számát. Ezek közé tartoztak:

  • Segélycsomagok Ukrajnának, köztük orvosi eszközök és ruházat, a Honda Motor Europe Logistics (Aalst, Belgium) adományaként
  • A Honda Germany, a Honda Bank-Germany és a Honda R&D munkatársai Frankfurtban több mint 100 kg hulladékot gyűjtöttek össze a helyi hatóságokkal együttműködve
  • „Mum’s Project” program a HII-nél, amely támogatja a női munkavállalókat a gyermekvállalás előtt és a munkába való visszatéréskor
  • A Honda átfogó motorkerékpár-képzési rendszere jelenlegi és jövőbeli motorosok számára, online eszközökkel, személyes oktatással és teljesen felszerelt tréninghelyszínekkel, például Spanyolországban és Törökországban

A teljes 2025-ös Honda Európai Fenntarthatósági Jelentés innen tölthető le.

[1] Environmental (környezet), Social (társadalom), and Governance (vállalatirányítás)

 


 

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Zöld

Világszinten is példaértékű az Allee működése fenntarthatósági szempontból

Nemzetközi szintű fenntarthatósági teljesítményt mutatott az Allee a BREEAM minősítésben.

Az Allee a magyarországi bevásárlóközpontok és épületek közül egyedüliként érdemelte ki a BREEAM International In-Use Management Performance kategóriájában a legmagasabb, Outstanding szintet, amit globálisan is csupán a minősített épületek 1–2 százaléka tud teljesíteni.  Kizárólag azok a létesítmények képesek erre, amelyek üzemeltetése példaszerű, átlátható és nemzetközi összevetésben is kivételesen magas színvonalú.

A BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) a világ egyik legismertebb és legszélesebb körben alkalmazott fenntarthatósági minősítési rendszere. Célja, hogy objektív mérőszámok alapján értékelje az épületek környezeti teljesítményét. A BREEAM In-Use kifejezetten a meglévő épületek működését vizsgálja, így az elért eredmények közvetlenül tükrözik az adott ingatlan mindennapi gyakorlatát. Az Allee Management Performance kategóriában Outstanding, míg Asset Performance kategóriában Excellent szintet ért el.

„A fenntartható ingatlanüzemeltetés ma már messze túlmutat a „zöld technológiák” bevezetésén. A modern megközelítés lényege a komplex gondolkodás: a kockázatok felmérése, az energia- és vízhasználat optimalizálása, a bérlők aktív bevonása, valamint a környezetvédelmi és társadalmi szempontok integrálása. Az Allee-ban következetesen végrehajtott és folyamatosan felülvizsgált fenntarthatósági stratégiával rendelkezünk. Ez az eredmény jól mutatja, hogy a fenntarthatóság terén tett beruházásaink és folyamatos fejlesztéseink milyen fontos hatással vannak a működésünkre”

– emelte ki Tuska Dávid, az Allee Center műszaki vezetője.

Az Allee-nak megítélt Outstanding és Excellent minősítések jelentősége túlmutat ezek megszerzésén. Szarvas Gábor, a minősítés megszerzését tanácsadóként támogató Greenbors Consulting ügyvezetője szerint az épület bizonyítani fogja, hogy a befektetés a fenntarthatóságba üzleti értéknövekedést eredményez az ingatlanpiacon.

„Ezen túlmenően az Allee Magyarország és tágabb értelemben az Európai Unió zéró emissziós irányelvei teljesüléséhez is közelebb visz. Nagy öröm látni, ahogyan a korábban közösen lefektetett fenntarthatósági stratégia elemei valóra válnak. Minden adott hozzá, hogy ez a projekt viszonyítási ponttá, követendő példává váljon az ingatlanpiac szereplői számára”

– fűzte hozzá Szarvas.

Az Allee Management Performance kategóriában elért Outstanding minősítése a hazai bevásárlóközpontok között egyedülállónak számít. Ez a kategória az üzemeltetési modellek részleteit vizsgálja: hogyan működik a létesítmény – mennyire energiahatékony, előrelátó a fenntarthatóság területén, hogyan kezeli a kockázatokat, milyen kapcsolatot ápol a bérlőkkel és hogyan építi be a környezettudatos szemléletet a napi gyakorlatába.  Az Allee esetében a szakértők kiemelten értékelték a “zöld” bérleti szerződéseket, amelyek energia- és vízhatékonysági ajánlásokat, hulladékcsökkentési célokat és fenntartható beszerzési elvárásokat is megfogalmaznak. A bevásárlóközpont részletes környezetvédelmi stratégiát követ, és segíti a bérlőit, hogy a saját folyamataikat ehhez igazítsák. Ide tartozik az energiamenedzsment, az anyaghasználat optimalizálása és a vízfogyasztás folyamatos monitorozása is. Az Allee már korábban telepített napelemrendszert, amely a megújuló energiafelhasználás bővítésén túl hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt években folyamatosan csökkenjen az épület villamosenergia- és távhőfogyasztása. A bevásárlóközpont évente energetikai auditot készít, belső jelentési rendszert működtet az energia- és vízhasználatról. Az épületautomatikai rendszere klímakövető, amely meteorológiai előrejelzések és valós időben mért külső adatok alapján szabályozza az épület energiafelhasználását. A minősítés során külön pontszámot kapott az éghajlatváltozásból fakadó környezeti kockázatok értékelése, valamint az a stratégia, amely a klímaberendezésekben használt hűtőközegek alacsonyabb környezeti hatású alternatívákkal való helyettesítését célozza. A hulladékgazdálkodási terv a hulladékhierarchia elveire és célrendszerére épül, szigorú adatgyűjtéssel a bérlőket is bevonva. A minősítésben jelentős szerepet játszottak még a rendszeres bérlői elégedettségi vizsgálatok, valamint az a részletes beltéri levegőminőség-kezelési terv, amely a napi takarítástól a felújítási munkákig minden folyamat környezet-egészségügyi hatását figyelembe veszi.

Az Asset Performance kategóriában elért Excellent eredmény az épület fizikai jellemzőit értékelte. Az Allee kiváló közlekedési adottságainak, a fenntartható mobilitást támogató infrastruktúrának – például az elektromosautó-töltőknek és a kerékpáros létesítményeknek –, valamint a munkavállalók számára biztosított szolgáltatásoknak köszönhetően ért el kiemelkedő pontszámot.  A vízhatékonyságot víztakarékos megoldások támogatják, a LED-világítás, az épületfelügyeleti rendszer és az energiafogyasztás részletes mérése együttesen járulnak hozzá a hatékony üzemeltetéshez. A szelektív hulladékgyűjtés, amely során az újrafelhasználható anyagok elkülönítése megvalósul is erősítette a kiváló eredményt. A több mint 12.000 m2   zöldfelületnek köszönhető jobb levegőminőség, és a számos belső és külső pihenőhely kialakítása növelik az épülethasználók jóllétét.

Az Allee célja, hogy hosszú távon is példát mutasson a fenntartható működésben, környezettudatos épületüzemeltetés terén továbbra is a legjobb gyakorlatokat elkötelezett képviselje, a látogatók és bérlők számára is környezettudatos helyet biztosítson.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Zöld

Lendületben a 2030-as célok felé – újabb lépéseket tett a Siemens a fenntarthatóságért

Ismét jelentős eredményeket ért el a Siemens a fenntarthatóság terén a 2025-ös üzleti évben.

A technológiai vállalat immár második egymást követő évben tette lehetővé, hogy ügyfelei több károsanyag-kibocsátást kerüljenek el, mint amennyi a Siemens teljes értékláncában keletkezett.

A vállalat robusztus ökodesign stratégiája, ami a környezeti hatásokat csökkentő tervezési döntéseket is meghatározza, már a releváns portfólió több mint 67 százalékára kiterjed, hozzájárulva a körforgásos gazdaság előmozdításához. Az elmúlt három év innovatív megoldásai – például a digitalizáció, az elektrifikáció, a megújuló erőforrások integrálása és az energiahatékonyság növelésének területén – összesen 694 millió tonna CO₂-kibocsátás elkerülését tették lehetővé a Siemens ügyfelei számára, ami Németország teljes 2024-es kibocsátásával egyenértékű.

A társadalmi hatás, illetve felelősségvállalás terén is komoly előrelépéseket tett a Siemens:

fenntarthatósági és digitalizációs tanulási programjaival világszerte több mint egymillió embert támogatott. Emellett a Siemensnél dolgozók évente képzéssel töltött ideje átlagosan 36,6 órára nőtt, különös hangsúlyt helyezve a mesterséges intelligenciával kapcsolatos ismeretekre.

Továbbá a kibervédelem és adatbiztonság terén is fontos mérföldköveket tudhat maga mögött a cég:

a Siemens szigorú azonosítási és jogosultsági ellenőrzéseket előíró Zero Trust megközelítése már a releváns alkalmazások 62 százalékában jelen van, ami jelentős növekedés a tavalyi 16 százalékhoz képest.

A vállalat elkötelezettségét az is mutatja, hogy jogosult bevételének több mint fele megfelel a klímaváltozás mérséklésére és a körforgásosságra vonatkozó, kiemelten magas uniós szabványoknak. A Siemens emellett idén első alkalommal publikálta auditált Fenntarthatósági Nyilatkozatát az EU vállalatainak fenntarthatósági erőfeszítéseit mérő és összehasonlító Vállalati Fenntarthatósági Jelentéstételi Irányelvvel (CSRD) teljes összhangban, ami így a cég éves beszámolójának részét is képezi.

A Siemens fenntarthatósági jelentésének összefoglalója itt érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss