Okoseszközök

Fejhallgató és légtisztító egyben? A Dyson megcsinálta!

dyson

A Dyson ZoneTM a Dyson első viselhető, fejhallgatóval egybeépített légtisztítója, mely nemcsak megszűri a városi levegő szennyeződéseit – a gázokat, allergéneket és a szálló port – hanem fejlett zajszűrésével és tiszta, magas minőséget kínáló hangzásával a nem kívánt zajokat is kint tartja.

Jake Dyson ma bemutatta a Dyson Zone™ légtisztítós fejhallgatót, a Dyson első viselhető eszközét. A Dyson Zone™ egy zajszűrős, kiváló hangélményt nyújtó, a teljes fület befedő fejhallgató, amely egyszerre biztosít magával ragadó hangzást a fülnek és tiszta levegőt az orrnak és a szájnak. A több mint egy évtizedes kutatás és fejlesztés eredményeként megszületett készülék egyszerre kínál megoldást a levegőminőség és a zajszennyezés tipikus városi problémáira.

A világ városainak lakossága folyamatosan nő, és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becslése szerint tízből kilenc ember olyan levegőt lélegzik be, amely meghaladja a szervezet szennyezőanyag-határértékeit. Ugyan a koronavírus-járvány idején csökkent a városok nitrogén-dioxid-szennyezettsége, ez számos nagyvárosban mostanra visszatért a szokásos szintre – vagy meg is haladta a járvány előtti értékeket. A hosszútávú zajterhelést illetően pedig becslések szerint több mint 100 millió ember – azaz az európai lakosság mintegy 20%-a – van kitéve a WHO iránymutatása feletti értékeknek.

„A légszennyezés globális probléma – bárhová is megyünk, szembesülünk vele. Otthonunkban, az iskolában, a munkahelyünkön és utazás közben is, akár gyalog, akár kerékpárral, akár tömegközlekedéssel vagy saját autónkkal közlekedünk. A Dyson Zone™ megtisztítja az útközben belélegzett levegőt. Az arcmaszkokkal ellentétben pedig anélkül lát el bennünket friss levegővel – köszönhetően a nagy teljesítményű szűrőknek és a két miniatürizált légszivattyúnak –, hogy hozzáérne az arcunkhoz. Hat év fejlesztés után izgatottan várjuk, hogy tiszta levegőt és tiszta hangzást biztosíthassunk a felhasználóknak, akárhol is járjanak.”

6 év – 500 prototípus

A Dyson Zone™ légtisztítós fejhallgató a Dyson 30 évnyi, a légáramlási, szűrési és motortechnológiák területén megszerzett tapasztalatán, illetve a beltéri és kültéri levegő minőségének alapos megértésén alapszik. A fülhallgatókban található kompresszorok kétrétegű szűrőkön keresztül szívják be a levegőt, az érintésmentes – szájat és orrot takaró – részen keresztül vezetve pedig két sugárban tisztított levegőt juttatnak a felhasználó orrához és szájához. Az orr és száj előtti rész aerodinamikai kialakítása biztosítja, hogy a megtisztított levegő az orr és a száj közelében maradjon és a külső oldalszél a lehető legkevésbé rontson a minőségén. A Dyson Zone™ a fejlett aktív zajszűrésnek (ANC), az alacsony torzításnak és a semleges frekvenciaválasznak köszönhetően gazdag, magával ragadó hangzást biztosít, az alkotó szándékainak megfelelően a leginkább élethűen visszaadva a zenét és hangokat, így megkímélve a viselőt a nemkívánatos városi zajoktól.

A hatéves fejlesztés során drámai fejlődésen ment keresztül a Dyson Zone™ légtisztító fejhallgató koncepciója, amely a kezdetekben egy búvárpipához hasonlító szájrészből és egy hátizsákból állt, melyben a motor és más alkatrészek kaptak helyet. A több mint 500 prototípus kifejlesztése során az eredetileg a tarkónál elhelyezett motorból két kompresszor lett, melyek a fülhallgató kagylóiba kerültek.  A búvárpipára hajazó szájrész is átalakult egy korszakalkotóan új, tiszta levegőt szállító megoldás kifejlesztésével: hatékony, érintésmentes, szájat és orrot takaró arcpajzs lett belőle, mely úgy biztosítja a tiszta levegőt, hogy nem érintkezik az arccal.

Tesztelés lélegző bábuval

A Dyson mérnökei számára elengedhetetlen volt az érintkezés nélküli megoldás, mivel így elkerülhető a diszkomfort érzet és az irritáció. Az arcpajzs megtervezése kritikus elem volt, ennek és a légáramlási útvonalaknak a kialakítása biztosítja a tiszta levegőt a viselő számára. Az arcpajzs kialakítása, valamint a két irányból érkező légáramlatot összevegyítő központi hálószerkezet biztosítja, hogy a szűrőkből kiáramló tisztított levegő megfelelően jusson el az orrhoz és a szájhoz oldalszélben is úgy, hogy közben a különböző arcformákhoz is illeszkedik. A Dyson mérnökei a fejlesztés során – a meglévő tesztelési módszereken túlmenően – egy orvosi szabványoknak megfelelő mesterséges tüdővel és érzékelővel felszerelt lélegző bábut is felhasználtak, amely egy ellenőrzött kamrában, az emberi légzési mintákat követve „belélegezte” a szennyeződéseket. A mérnökök aztán megmérték az orrba és a torokba jutott szennyeződés szintjét, hogy információkat szerezzenek a szűrési hatékonyságról.

A fülhallgatókban található precíziós kompresszorok a levegőt a kétrétegű szűrőkön keresztül szívják be, melyek az intelligens tervezésnek köszönhetően a lehető legjobban használják ki a rendelkezésükre álló szűk helyet. A negatív töltésű elektrosztatikus szűrőközeg felfogja az ultrafinom részecskéket, például az allergéneket, valamint a fékport, az ipari égés és az építőipar által kibocsájtott szennyeződéseket. A káliummal dúsított szénréteg felfogja a városi gázszennyező anyagokat, például a nitrogén-dioxidot és az kén-dioxidot. A kompresszor a megtisztított levegőt a viselő orrához és szájához irányítja az érintkezésmentes arcpajzson keresztül, amelynek aerodinamikus kialakítása a viselő orrához és szájához vezeti a megtisztított levegőt.

Tudományos megközelítés

A Dyson mérnökei először léptek be az audio eszközök világába, és sok más fejlesztővel ellentétben tudományos megközelítést alkalmaztak. A Dyson hangmérnökökből és hangtechnikusokból álló csapata arra törekedett, hogy kiváló – egzakt mérési adatokon és széles körű hangpróbákon nyugvó – hangzásvilágot alkosson. Az eredmény: tiszta, gazdag hangzás és fejlett zajszűrés. A hordozható eszközökre jellemző, hogy a fejlesztések során meg kell küzdeni a rendelkezésre álló tér szűkösségével, hiszen az eszközök nem lehetnek túl nagyok. A hordozhatósággal járó helyszűke ellenére a Dyson mérnökei egy nagy teljesítményű neodímium elektroakusztikus rendszert fejlesztettek ki. A széles sávú frekvenciaválasz, a pontos bal-jobb egyensúly és az emberi fül által érzékelhetőnél lényegesen alacsonyabb torzítás úgy adja át a hangzást a viselőnek, ahogy azt a zenészek és alkotók elképzelték.

A Dyson egy fejlett zajszűrő rendszer kifejlesztésével oldotta meg a kihívást, amelyet az új eszköz megalkotásával saját maga számára támasztott. A készülék passzív csillapítása és az aktív zajszűrés (ANC) az egyedülálló mikrofoncsoporttal kiegészülve csökkenti a nem kívánt környezeti zajokat és motorhangokat úgy, hogy mindenhol – otthon, a munkahelyen és útközben is fejlett zajszűrést biztosít. A nagyméretű fülpárnák a hallgató fülére simulnak, a habsűrűséget és a fejpánt szorítóerejét pedig a kényelmet és az optimális zajcsökkentést szem előtt tartva alakították ki a mérnökök.

Kényelemre tervezve

Minden ember fejformája egyedi, ezért a Dyson első viselhető eszközénél a mérnököknek a kényelemről is gondoskodniuk kellett. A fej és az arc geometriájának részletes feltérképezésével a mérnökök adatokat nyertek arról, hogy miként illeszkedik és hogyan viselkedik a Dyson Zone™ a különböző fejformákon – ez alapján határozták meg a fejpánt szorítóerejét, az arcpajzs kialakítását és anyagát, a készülék állíthatóságát és még sok minden mást.

A Dyson Zone™ megalkotói a lónyereg formájából és kialakításából merítettek ihletett: úgy tervezték meg a készüléket, hogy a súlyt a fej oldalára, ne pedig a fej tetejére helyezze. A nyereg jellemzően a ló gerince fölött ível és így a terhelést a gerinctől balra és jobbra lévő területekre osztja el: ezt a megoldást alkalmazták a fejpánt központi párnájánál is.

A fülpárnák kialakítása a kényelem, a fejre helyezett stabilitás és a passzív csillapítás szempontjából is fontos tényező. A hab magától értetődő választás a fülpárnák anyagának, a Dyson mérnökei pedig mélyen beleásták magukat a különböző habok összetételébe, hogy a sűrűséget, a tömörítési és visszarugózási arányt is figyelembe véve válasszák ki a legmegfelelőbb megoldást, ugyanis ezek a tényezők mind befolyásolják a fejre gyakorolt nyomást. A fül- és fejpántpárnákhoz való optimális hab kiválasztásakor fontos volt a megfelelő egyensúly biztosítása a kényelem, a fülhöz való illeszkedés és az akusztikai tulajdonságok között. A fülhöz való idomulás jobb illeszkedést tesz lehetővé és hozzájárul a városi zajok kiszűréséhez. A párna szándékosan laposabb, mint a hagyományos fülpárnák és az optimális kényelem érdekében a fül fejjel bezárt szögéhez idomul.

Globális erőfeszítések

Dyson Zone™ légtisztítós fejhallgatót az Egyesült Királyságban, Szingapúrban, Malajziában és Kínában működő csapatok fejlesztették, míg a délkelet-ázsiai csapatok különösen fontos szerepet kaptak a szoftverfejlesztésben. Az alkalmazásfejlesztés és integráció kulcsszerepet játszott a zökkenőmentes csatlakozási élmény megteremtésében, valamint az intelligens levegő- és zajszennyezettség-követési funkciók biztosításában. A robusztus kivitel és a tartósság központi szerepet játszik egy ilyen hordozható terméknél. Mint minden Dyson készüléket, a Dyson Zone™-t is a végletekig tesztelték hőmérséklet-szabályozott kamrákban, cseppteszteléssel, anyag- és szövetkopási valamint a gombok robusztusságát vizsgáló tesztekkel és még sok mással. A Dyson malajziai fejlesztőközpontjában dolgozó tesztmérnökök és földrajzi helyzetük fontos részét képezték a tesztelésnek: a készüléket az Egyesült Királysághoz képest melegebb éghajlaton és magasabb páratartalom mellett is próbára tették.

Okoseszközök

Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat

one ui

A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el.

A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.

Bevezetésük óta mintegy 8,8 millió Samsung felhasználó töltötte le és használja rendszeresen a Galaxy AI funkciókat. A mesterséges intelligenciát igénybe vevő felhasználók száma folyamatosan növekszik, a vállalat kitűzött célja, hogy 2024 végéig több mint 100 millió felhasználó alkalmazza ezeket a szolgáltatásokat.

Most, hogy egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a kommunikációt támogató Galaxy AI funkciók előnyeit, és választhatja ki az új szolgáltatások közül az igényüknek leginkább megfelelőt, máris kirajzolódnak a leginkább népszerű lehetőségek. A bevezetés óta leggyakrabban használt Galaxy AI szolgáltatások, többek között az Élő fordítás, az Átírósegéd, a Chatsegéd vagy a Bekarikázással keresés a Google-lel.

A Galaxy Z Fold5 felhasználók közel 75 százaléka, az S23 Ultra felhasználók mintegy 80 százaléka, valamint a Tab S9 felhasználók csaknem 65 százaléka töltötte le Európában a One UI 6.1-es frissítést, így ez a Samsung egyik legnépszerűbb szoftverfrissítése.

A One UI 6.1 szoftverfrissítések első szakasza után, a Samsung bejelenti a szoftverfrissítés kiterjesztésének második körét. Májustól még több Galaxy okostelefonon és tableten válhatnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, így a Galaxy S22 szérián, a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 hajlítható okostelefonokon, valamint a Galaxy Tab S8 tableteken is.

További információ érhető el a Samsung weboldalán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor

okosmonitor

Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.

A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.

Okostévé és monitor egyben

A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.

Elegáns kialakítás

Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.

Home office funkciók

A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.

A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.

Monitor távirányítóval

A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.

Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss