Ipar

Átlátható és mérhető: megjelent a Vitesco Technologies első fenntarthatósági riportja

Vitesco éghajlatvédelem

Egyértelmű elkötelezettség a párizsi klímacélok mellett: a vállalat az ENSZ Globális Megállapodás aláírója.

A Vitesco Technologies, a legmodernebb erőátviteli technológiák vezető nemzetközi fejlesztője bemutatta első fenntarthatósági jelentését. A vállalat több mint 150 oldalon keresztül ismerteti céljait és a fenntarthatóság terén elért, átlátható és mérhető eredményeit. A dokumentum a Globális Jelentéskészítési Kezdeményezés (GRI) és más, fenntarthatósági jelentési irányelvek szerint készült.

„Vállalati stratégiánk egyik kulcsfontosságú témája a fenntarthatóság”

– hangsúlyozza Ingo Holstein, a Vitesco Technologies humánerőforrás-vezetője.

„A tény, hogy egy új, fiatal vállalatot tudtunk létrehozni, lehetőséget adott arra, hogy az alapoktól kezdjük a fenntarthatóságról való gondolkodást, és ezt minden üzleti folyamatunkba beillesszük és megvalósítsuk. Ezáltal sokkal többet adunk a tiszta mobilitásnál. Az ENSZ fenntarthatósági céljait is kezdettől fogva támogatjuk.”

Az ENSZ Globális Megállapodás aláírójaként a vállalat átláthatóan bemutatja, hogy fenntarthatósági menetrendje hogyan támogatja a környezetvédelem, a munkaügyi normák, az emberi jogok és a korrupció elleni küzdelem alapelveit, és milyen konkrét fejlesztési célokat vesz figyelembe.

Az első prioritás a tiszta mobilitás, amely már most is szerves részét képezi a vállalati stratégiának a klímasemleges hajtástechnológiákra való szisztematikus összpontosítással. A cég értékesítésének 10,6 százalékát jelenleg is elektromos és villamosított üzleti megoldásokkal termeli. A vállalat ezt az arányt az elkövetkező években jelentősen növelni szeretné.

A Vitesco Technologies fenntarthatósági menetrendjének másik kiemelt területe az éghajlatvédelem. Az első fenntarthatósági jelentés már bizonyítékkal szolgál e tekintetben: a Vitesco Technologies saját működése 2021-ben már 90,6 százalékban karbonsemleges volt. A vállalat termelési, kutatási és fejlesztési helyszíneihez szükséges külső energia 100 százalékban megújuló forrásokból származott.

A vállalat 2030-ra teljes karbonsemlegességet szeretne elérni minden tevékenységi területén. Ezenkívül a Vitesco Technologies azt az ambiciózus célt tűzte ki maga elé, hogy legkésőbb 2040-ig eléri, hogy teljes értéklánca karbonsemleges legyen. Ez magában foglalja a vállalat saját folyamatain kívüli üzleti tevékenységeit is – például a nyersanyagok kitermelését vagy a termékek felhasználását. Karbonlábnyoma kiszámításához a vállalat a beszállítóktól származó kibocsátási adatokat, valamint matematikai számítási modelleket használ.

Az erőforrás-hatékonyság és a körforgás a fenntarthatóság további területei, amelyeken a Vitesco Technologies előremozdíthatja a fejlődést. A vállalat 2021-ben már 92,6 százalékos hulladék-újrahasznosítási kvótát ért el. Ez az arány 2030-ra várhatóan 95 százalék lesz.

A Vitesco Technologies a tisztességes munkakörülmények és a vállalaton belüli sokszínűség tekintetében is jó kiindulási helyzetet teremtett. Ezen a területen az egyik legfontosabb teljesítménymutató a munkavállalói nettó promóter pontszám, amely a munkatársak elégedettségét és a vállalat mint munkáltató vonzerejét tükrözi. A 19-es átlagpontszámmal a Vitesco Technologies már most nagyon közel áll ahhoz a stratégiai célhoz, hogy 2030-ra 20 fölötti értéket érjen el.

Egy erre a célra létrehozott interdiszciplináris munkacsoport is részt vesz az emberi jogi gondosságnak az értéklánc mentén történő rögzítésében és a meglévő irányítási rendszerekbe való integrálásában. Ennek fontos alapjait már lerakták, többek között a vállalat saját emberi jogi irányelveinek, valamint az alkalmazottakra és üzleti partnerekre vonatkozó magatartási kódexeinek közzétételével. A Vitesco Technologies 2021 júniusa óta tagja a Felelős Vállalkozások Szövetségének is, amely többek között az emberi jogok ellenőrzése mellett kötelezte el magát. Ezek és a további intézkedések, valamint a kezdeti eredmények a felelős beszerzés és partnerkapcsolatok fejezetben, valamint a fenntarthatósági jelentés számos más részében is fellelhetőek.

„Fenntarthatósági menetrendünket lépésről lépésre dolgoztuk ki azzal a világos felismeréssel, hogy ép ökoszisztémák nélkül nincs ép gazdaság”

– emeli ki Anja Rivera de la Cruz, a Vitesco Technologies fenntarthatósági vezetője.

„Természetesen egy vállalat egyedül nem tudja megmenteni a világot. De minden vállalat hozzájárulhat és hozzá is kell járulnia az éghajlatvédelemhez és ökoszisztémáink megőrzéséhez. Ez a mi meggyőződésünk, amelyet következetesen képviselünk.”

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss