Connect with us

Mozgásban

Sokan vannak még mindig, akik a nyári gumikon közlekednek télen

nyári

Bár folyamatosan nő az érdeklődés a négyévszakos abroncsok iránt, sokan vannak, akik a téli időszakban is a nyári gumik használatát kockáztatják meg, derült ki az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. felméréséből.

A szakértő szerint ez balesetveszélyes és így nem lehet biztonságosan közlekedni.

Sajnos időről időre felmerül az autósok körében, hogy a nyári gumikkal lehet-e közlekedni télen. A Google keresések azt mutatják, hogy az első hidegebb időszakban, szeptember 16-án nagyon sokan kerestek rá a „nyári gumi télen” kulcsszavakra, sőt, szeptember 2. felében is voltak kiugró értékek. Ezek előreláthatólag folytatódnak az ősz folyamán.

„Ha belegondolunk, az év nagyobb részében, körülbelül 7 hónapon keresztül a nyári abroncsokon közlekedünk, ezért nem mindegy, hogy bánunk velük és mekkora figyelmet fordítunk rájuk. Arról nem is beszélve, hogy a tél sosem olyan enyhe, hogy érdemes legyen megkockáztatni a nyári gumikon közlekedést. Ez súlyosan balesetveszélyes, éppen ezért semmiképp ne spóroljunk se a téli gumin, se a megfelelő szerelésen”

– figyelmeztetett Mikolai Béla, az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. szakértője.

Ősszel a gumicserére és a futásteljesítményre figyelnek a magyar autósok

Érdekes információ, hogy bár az év nagyobb részében a nyári gumikon közlekednek az autósok, mégis kevesebbet beszélnek róla, különösen az őszi, szerelési időszakban, amikor több mint háromszor annyi információt osztanak meg a téli abroncsokról. Ez az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. felméréséből derült ki, amely szeptember 10. és október 10. között vizsgálta a hazai autósok internetezési szokásait.

Az őszi időszakban a szezonalitáshoz kötődő témák iránt érdeklődnek leginkább az autósok, mint a csere vagy a futásteljesítmény. Utóbbit az is indokolja, kíváncsiak rá, hogy a meglévő téligumikat meddig lehet biztonságosan használni és mikor jön el az a pont, amikor újakat kell vásárolni. Mivel már kopogtat az ajtón a szerelési időszak is, ezért mind a fórumokon, mind a blogokon egyre többen mélyedtek el ebben a témában, a cserével konkrétan 75-ször annyit foglalkoztak az elmúlt hónapban, mint az azt megelőző időszakban.

A vizsgált időszakban 357 említés született a téli, 114-114 pedig a nyári és négyévszakos abroncsokról, ami azt jelzi, hogy bár volumenében még nem éri el a téli abroncsok szintjét, komolyan nő az érdeklődés a négyévszakos gumik iránt. A négyévszakos abroncsok esetében 100 százalékkal nőtt a témával foglalkozó posztok, kommentek és cikkek száma az elmúlt hónapban, míg a téli gumiknál ugyanebben az időszakban ez mindössze 37%.

Ez is azt igazolja, ahogy közeledik a tél és az átszerelési időszak, a magyar autósok jelentős része lát már alternatívát a négyévszakos termékekben. A hozzászólások alapján a magyar internetezők körében ugyanakkor még vegyes a megítélése, de az érdeklődés folyamatosan nő. Míg a téli gumik esetében a semleges megjelenéseken felül a vélemények kétharmada pozitív, egyharmada negatív, addig a négyévszakos abroncsok esetében ez fele-fele, de a szakértő szerint nem kéne így lennie, amit a jelentős piaci növekedés is igazol.

„Hazánkban a négyévszakos abroncs alternatívát jelenthet azoknak, akik nem szeretnének két szett gumit kezelni. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ne kéne időnként meglátogatni a gumist, centíroztatni, ellenőriztetni az abroncsok állapotát”

– tette hozzá Mikolai Béla, az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. szakértője.

Az érdeklődést mutatja, hogy Facebook-on szeptember 10. és október 10. között a négyévszakos gumikról 219 százalékkal több említés született, mint az azt megelőző 30 napos periódusban és a fórumokon is több mint harmadával nőtt a témával foglalkozó bejegyzések száma.

A felmérés rámutatott arra is, ha abroncsot keresnek a magyarok, egyre kevesebben gondolkoznak használt gumiban, ugyanakkor az akciós termékeket sokan keresik.

Fórum, blog, Facebook: innen tájékozódnak a magyar autósok

Kiderült, hogy a magyarok még mindig a fórumokat használják fő információforrásként, ezek a portálok a Facebook-nál is nagyobb forgalmat generálnak. A legnépszerűbb közösségi oldal mindössze a harmadik helyen található, mivel a blogokon is többen foglalkoznak az abroncsokkal.

Szinte minden közösségimédia- és sajtófelületen, így például Instagramon és Twitteren is vannak az abroncsokkal foglalkozó posztok és cikkek, a főleg a fiatalok által használt TikTok-on viszont egyáltalán nem volt ilyen aktivitás, így elmondható, hogy a Z generációt egyelőre még kevésbé érdekli a téma.

Mozgásban

GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.

Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.

A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.

Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.

Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:

  • Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
  • Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss