Tippek

Last minute karácsonyi ajándék ötletek a Sony-tól

sony

A Sony számos innovatív és izgalmas terméket kínál a technológia szerelmeseinek, amelyekkel megajándékozhatják barátaikat és szeretteiket az ünnepi szezonban.

A Sony 2022-ben megjelent termékei tökéletes – és pénztárcabarát – karácsonyi ajándékok lehetnek a tévékészülékektől kezdve a fényképezőgépeken és fejhallgatókon át egészen az okostelefonokig.

Világszínvonalú fejhallgató zajszűréssel…

Kapcsolódj zenére, filmre vagy sorozatra útközben és tarts szünetet az ünnepi nyüzsgésben a WH-1000X piacvezető zajszűrős fejhallgatóval. A termék a Sony 1000X csúcskategóriás fejhallgatócsaládjának legújabb tagja, megújult kialakítással és 30 órás akkumulátor-üzemidővel. Fekete és ezüst színben kapható.

Stílusos vezeték nélküli fejhallgató utazáshoz…

A kisméretű, könnyű és hatékony vezeték nélküli LinkBuds S fejhallgató ideális azok számára, akik állandó mozgásban vannak. Az innovatív kialakítás lehetővé teszi a kiváló vezeték nélküli használatot telefonálás és zenehallgatás céljából egyaránt, így tökéletes ajándék lehet valamennyi korosztály számára. Fehér, fekete, ekrü és bolygókék színben kapható.

Buliteremtő hangszóró…

Az XG300 hangsugárzó tökéletes azok számára, akik szeretik a bulit és a „Live Life Loud” életérzést. Az eszköz erőteljes hangzással és hangulatvilágítással, valamint egy praktikus fogantyúval is rendelkezik, hogy útközben düböröghessen a zene. Fekete és világosszürke színben kapható.

Hangprojektor filmnézéshez…

Ajándékozz karácsonyra elképesztő hangzást az otthoni filmnézés élményének növelése érdekében egy vadonatúj hangprojektorral! Azok számára, akik egyszerű, de gazdag térhatású hangzásra vágynak otthon is, a HT-A3000 ideális választás a kedvenc filmek és tévésorozatok megtekintéséhez. Fekete színben kapható.

Egy prémium okostelefon tartalomgyártáshoz…

Akik egy nagy teljesítményű telefonra vágynak, azoknak az Xperia 1 IV prémium okostelefon kiváló választás tartalomgyártásra. A világ első valódi optikai zoomobjektívjével, a valós idejű Eye Autofocus (AF) funkcióval és a 4K felbontású, 120 képkocka/másodperc sebességű rögzítési móddal garantáltan nem maradsz le egyetlen varázslatos családi karácsonyi pillanatról sem. Lila, fehér és fekete színben kapható

Telefon a divatrajongóknak…

Stílusos, látványos és kompakt telefonok esetén az Xperia 10 IV remek választásnak fog bizonyulni. A nagy akkumulátorral, különleges kamerával, kijelzővel és hangtechnikával rendelkező készülék tökéletes karácsonyi ajándék. Menta, levendula, fehér és fekete színben kapható.

A gamerek kedvence…

A tapasztalt és kezdő játékosok számára a Sony legújabb technológiájával felszerelt, kényelmes és prémium minőségű INZONE H7 fejhallgatója lesz a befutó. Akár egész éjjel használható a hosszú akkumulátor-üzemidő jóvoltából, a kiváló minőségű boom mikrofon kialakítása pedig lehetővé teszi, hogy a tisztább hangzás érdekében közvetlenül a száj elé helyezze azt a felhasználó.

Az INZONE H7 fejhallgatót 360 Spatial Sound for Gaming funkcióval és bevált hardveres Sony-technológiával szerelték fel, így érzékelteti a használója számára, hol és milyen messze találhatóak az ellenfelek. Halld meg őket, mielőtt meglátnának – még az árnyékban, falak és akadályok mögött rejtőzködő játékosok sem maradhatnak sokáig rejtve! Fehér színben kapható.

Elsőrangú látvány videojátékhoz…

Az INZONE M9 gaming monitor 4K felbontással és maximális kontraszttal rendelkezik, ezáltal a formák élesebbek, így az ellenfeleket könnyebben láthatja a képernyőn a felhasználó. A Sony elegáns kialakítása pedig stílusosan illeszkedik bármilyen játékfelszereléshez – a gamerek imádni fogják ezt a terméket. Fehér színben kapható.

Kamera a vloggerek örömére…

Egy kezdő tartalomgyártónak keresel ajándékot? Kényeztesd őt a hibátlan felvételek és hosszú videók rögzítéséhez használható legjobb kamerával, a ZV-E10-zel: a precíz autofókusz funkcióval, a fényképezőmarkolattal és a cserélhető objektívekkel az alapoktól kezdve az eszközt a csúcsminőségű vlogolás élményéhez tervezték. Fekete színben kapható.

Az α7S III teljes képkockás rögzítési teljesítményével, beleértve a magas érzékenységet (kibővített ISO 409600-ig), a 15 fokozatú széles dinamikatartományt, a 4K 120p1 felbontást, a gyors és megbízható autofókusz funkciót, valamint az extra erős képstabilizációt, ismét magasra teszi a lécet a filmkészítők számára.

Egy nagysikerű televízió…

A BRAVIA A95K széria kifogástalan prémium kategóriás ajándék, amellyel valóban lenyűgözheted szeretteid. A kiváló képminőségnek köszönhetően idén karácsonykor garantált a maximális filmélmény. A Sony BRAVIA XR™ TV-k forradalmi Cognitive Processor XR™ processzora hihetetlenül élethűen, az emberi érzékekre szabott filmélményt nyújt. Az eszköz érti, hogyan fókuszál az emberi szem, ráadásul a képek keresztelemzésével valós mélységet, rendkívüli kontrasztot és gyönyörűen élénk színeket biztosít.

TERMÉKINFORMÁCIÓK 

WH-1000XM5 zajszűrő fejhallgató

  • A Sony legkiemelkedőbb zajszűrő funkciója hozzájárul a magával ragadó zenehallgatás élményéhez, két processzorral rendelkezik, amelyek nyolc mikrofont vezérelnek
  • Az 1000XM5 precíz hangfelvevő technológia iparágvezető hívásminőséget tesz lehetővé
  • A teljesen új, zajmentes kialakítás gyönyörűen kidolgozott, újonnan kifejlesztett, puha illeszkedésű, szintetikus bőrből készült, fokozatmentesen állítható

LinkBuds S

  • A LinkBuds S ideális az online és offline világban való kapcsolattartáshoz a mindig kényelmes használat élményével, valamint a LinkBuds innovatív környezeti hangzás koncepciójának és a kiváló minőségű zajszűrő technológiának kombinálásával.
  • A mindössze 4,8 grammos LinkBuds S a kényelmet tartja szem előtt, ezért az emberi fülhöz illeszkedő formát és az ergonomikus kialakítást ötvözte.
  • Élvezd a hangzást úgy, ahogyan azt az alkotó elképzelte, hiteles reprodukcióval, miközben a fejhallgató teljes mértékben vezérelhető érintéssel a hangbeállítások megváltoztatásához.

XG300 X-sorozatú hordozható, vezeték nélküli hangsugárzó

  • Az XG300 MEGA BASS funkcióinak köszönhetően mély, klubszerű basszusokat nyújt, tiszta magas frekvenciájú hanggal a kedvenc dalok hallgatásához.
  • Éjszakai klubhangulat teremthető otthon a zene ütemére szinkronizált hangulatvilágítással.
  • Az XG300 fogantyújának köszönhetően tetszőlegesen hordozható, teljesen feltöltött állapotban 25 órányi üzemidővel bír. Egy tízperces gyorstöltést követően pedig akár 70 percig használható.

HT-A3000

  • Merülj el kedvenc szórakozásodban a Sony forradalmi 360 Spatial Sound Mapping technológiájával a rendkívül kiterjedt hallgatási tartományért.
  • Az opcionális mélynyomókkal és hátsó hangszórókkal a környezeéhez igazítható a hangzás.
  • Élvezd az integrált audiovizuális élményt az Acoustic Centre Sync funkcióval rendelkező BRAVIA™ tévékészülékekhez csatlakoztatva.

Xperia 1 IV

  • Ne maradj le egyetlen pillanatról sem az Xperia 1 IV 85-125 mm-es objektívjével, amely a világ első valódi optikai zoomobjektívjét kínálja, így a rögzíteni kívánt tartalmak széles skáláját megörökítheti. Az Eye AF funkció segítségével elmosódás nélkül örökíthetők meg a gyerekek első lépései, de arról is lehet gondoskodni, hogy a háziállatok mindig a családi képek középpontjában legyenek.
  • A „Music Pro” alkalmazás kiváló minőségű hangfelvételek készítésében, a „Cinematography Pro” pedig professzionális filmekhez hasonló felvételek rögzítésében nyújt segítséget.
  • A játékosok imádni fogják a Game Enhancer funkciót, amely finomítja a kép- és hangminőséget, miközben támogatja az élő közvetítéseket – ezáltal a lehető legjobb mobil játékélményt biztosítják.

Xperia 10 IV

  • Ajándékozd idén karácsonyra a világ legkönnyebb 5G okostelefonját, amely nagy kapacitású, 5000 mAh vagy annál nagyobb akkumulátorral rendelkezik, és mindössze 161 gramm súlyú, így könnyen kezelhető. Gyönyörű képernyővel és fényes (menta, levendula) vagy klasszikus (fekete, fehér) színben kapható.
  • Az Xperia 10 IV háromlencsés kamerával és olyan funkciókkal rendelkezik, amelyek ideálisak az állóképek és videók rögzítésére. A Superior Auto funkcióval már elsőre megfelelő felvételek készíthetők, miközben a telefon kiválasztja az optimális ISO-értéket és zársebességet az ideális minőség eléréséhez.
  • A mindennapi használatra tervezett kijelző strapabíró Corning® Gorilla® Glass Victus® üveggel készült a telefon biztonsága érdekében, emellett IP65/68 víz- és porállósági minősítést kapott, így aggodalomra nem marad ok.

INZONE H7 fejhallgató

  • Az INZONE H7 40 órás akkumulátor-üzemidejével egész nap lehetőség nyílik a játékra. A maximális komfort érdekében 10 perces gyorstöltéssel akár egy órányi játékidő is elérhető.
  • A Sony hangtechnológiája a lehető legteljesebb játékélményt nyújtja a hang- és a chatfunkciók összehangolásával, valamint a 360 Spatial Sounddal, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy a személyre szabott fülformára optimalizálva hallják a lépteket és mozdulatokat.

INZONE M9 monitor

  • Lenyűgöző képminőség az M9 4K felbontásával és magas kontrasztjával – beleértve a Full Array Local Dimming funkciót, amely mély feketékkel és fényerővel, valamint gyors 144 Hz-es frissítési frekvenciával fokozza a látványt.
  • A karcsú Sony stílusban tervezett egyedi monitor zökkenőmentesen illeszkedik a környezethez, könnyű helyet biztosítva a ferde billentyűzetnek és a nagyméretű gaming egérpadoknak az igazi játékosok számára. Tematikus beállítások a hátsó világítás színeivel elérhetők a teljes élmény érdekében.
  • A két számítógéppel rendelkező játékosoknak az Auto KVM Switch (Auto USB Hub Switch) használata könnyíti meg, hogy egyetlen billentyűzettel, egérrel és a monitorhoz csatlakoztatott headsettel irányítsák az eszközöket.

ZV-E10 vlogkamera

  • A tartalomkészítésre tervezett vlogolás-specifikus funkciók közé tartozik a „Background Defocus” , amellyel az elmosódott (bokeh) és az éles háttér között válthatunk; valamint a „Product Showcase Setting” mód, amellyel a fókusz automatikusan vált az arcról a tárgyra. Ideális a legújabb szépségápolási vagy gaming fogások bemutatásához.
  • Használd a ZV-E10-et kiváló minőségű webkameraként vagy élő streaming közvetítésre asztali számítógéphez vagy okostelefonhoz Használd ki a kristálytiszta hang és a Soft Ski Effect előnyeit videóhívások közben!
  • Tartalomgyártás egész nap, ugyanis az akkumulátor egy teljes feltöltéssel akár 125 percet és 440 fotót  képes rögzíteni.

α7S III

  • Az α7S III teljes képkockás rögzítési teljesítményével, beleértve a magas érzékenységet (kibővített ISO 409600-ig), a 15 fokozatú széles dinamikatartományt, a 4K 120p1 felbontást, a gyors és megbízható autofókusz funkciót, valamint az extra erős képstabilizációt, ismét magasra teszi a lécet a filmkészítők számára.
  • Az új full-frame 12,1 megapixeles, hátsó megvilágítású Exmor RTM CMOS képérzékelő jelentős újításokat tartalmaz a fénygyűjtés, a kábelezés és a kimenet optimalizálása terén.

A95K széria

  • Az A95K sorozat forradalmi Cognitive Processor XR™ processzorának köszönhetően kiváló képet biztosít a világbajnokság kedvenc csapatainak meccseihez vagy a legújabb Marvel-filmek megtekintéséhez. Az eszköz hihetetlenül élethűen, az emberi érzékekre szabott filmélményt nyújt, valósághű mélységet, rendkívüli kontrasztot és gyönyörűen élénk színeket biztosít.
  • A BRAVIA CORE alkalmazás segítségével akár 10 film is letölthető és 24 hónapig korlátlanul streamelhető, így a kasszasikerek és a Sony Pictures legjobb filmjei az otthonokba költözhetnek.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Országos kutatás: még mindig keveset tudnak a magyarok az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

A Betadine oldat országos, reprezentatív kutatás készítését kezdeményezte, hogy felmérje, mennyire tudatosak a hazai szülők gyermekeik internethasználatával kapcsolatban. Szinte minden 6-14 év közti gyermek használhat digitális eszközt, kétharmaduk ráadásul rendelkezik is sajáttal. A szülők tudomása szerint a leggyakrabban játszanak ezekkel a készülékekkel (73%), tanulnak, házi feladatot készítenek a segítségükkel (54%) vagy kapcsolatot tartanak másokkal (53%), de emellett minden harmadik gyermek közösségi oldalakat is használ. Utóbbi azért is érdekes, mert a szülők 60%-a gondolja a social mediát a legveszélyesebb nyilvános térnek, megelőzve ezzel a tömegközlekedést (48%) és az iskolát (26%). A válaszadók harmada ennek ellenére sem szokott beszélgetni a gyermekével az online tér veszélyeiről. A kutatás alapján a fő veszélyforrásnak a közösségi médiában az idegeneket és azokat a felnőtteket látják, akik gyereknek adják ki magukat (a diplomás válaszadók 79%-a teszi ezt az első helyre); emellett ugyancsak rizikósnak tartják az ismeretlen fiatalkorúakat és más, idegen gyerekeket is.

Nem tudunk eleget az online veszélyekről

A kitöltők több mint fele úgy érzi, nem elég tájékozott, vagy lenne még mit tanulnia a digitális biztonság témakörében. Ezt is mutatja, hogy míg a válaszadók jelentős része ismeri az adatlopás, az álprofil és az online zaklatás kifejezéseket, viszont a “FOMO” (félelem attól, hogy kimarad valamiből) vagy “grooming” (bizalomba férkőzés szexuális kizsákmányolás céljából) szavak jelentését már kevesen tudják. Emellett a háztartások felében nincsenek szabályok az eszközhasználatra vonatkozóan és a többség nem használja az elérhető biztonsági beállításokat a gyermekek védelmére: például csupán harmaduk állított be gyerekbarát szűrőt a digitális eszközökre.

Bántalmazottak és bántalmazók

Az online bántalmazás az egyik leggyakoribb internetes veszély, amely minden 5. gyereket érinthet. A Betadine oldat kutatásban résztvevők harmada ismer olyan fiatalt, akit ért már online bántalmazás; a 16-19 éves korosztálynál ez a válaszolók kétharmadára igaz. Emellett 10-ből 1 kitöltőnél előfordult már, hogy a saját gyermeküket érte bántalmazás, ami pedig jellemzően vagy úgy derült ki, hogy beszámolt róla az érintett, vagy gyanús lett a helyzet, és rákérdeztek a szülők. A legtöbben ezt úgy kezelték, hogy leültek közösen és átbeszélték a szituációt (59%) vagy beszélgettek a bántalmazóval (39%); minden ötödik szülő azonban nem tudta, miként lehetne megoldani egy ilyen helyzetet.

„Nagyon fontos, hogy a szülő az online bántalmazás előfordulása esetén ne essen pánikba, hanem gondolja végig, majd beszélje át gyermekével a lehetséges forgatókönyveket. Van néhány olyan praktikus eszköz, amely a probléma közvetlen kezelésére szolgál: például az érintett tartalmak eltávolíttatása az internetről, annak jelentése a lehetséges fórumokon (pl. Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline felület), a zaklató letiltása vagy szükség esetén eljárás indítása. Az eset kezelése azonban itt nem állhat meg, a gyereknek segíteni kell a feldolgozásban, továbblépésben is. Egy online bántalmazás áldozatává esett gyereknek az egyik legtöbbet az jelentheti, ha érzi, hogy a szülője, vagy más bizalmi felnőtt mellette áll, bizalommal fordulhat hozzá. Mindenekelőtt persze a nulladik lépést bármelyik nap megtehetjük, hogy sokszor beszélgetünk a gyerekünkkel arról, hogy pontosan mit csinál az online térben”

– tette hozzá dr. Rácz Dominika.

Bár ezt talán még nehezebben ismerik be a gyerekek, mégis tízből egy szülőnél az is előfordult már, hogy a gyermeke volt a bántalmazó – a fővárosban ez minden negyedik szülőre igaz. Legtöbbször ez úgy derült ki, hogy a szülő észrevette a jeleket és rákérdezett; és csupán az esetek harmadában mondta el a gyermek magától. A szülők harmada nem tudta, hogyan lehet kezelni a helyzetet vagy bízott abban, hogy megoldódik magától, pedig a válaszadók háromnegyede szerint a szülők feladata megelőzni az online bántalmazást.

A szülői tudatosság növelése érdekében a Betadine oldat és a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány közös küzdelembe fogott, melynek keretében elindítják a „Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem. Az online térben is.” kampányukat.

„A Betadine oldat elsőszámú célcsoportja a szülők, így felelősségünknek érezzük, hogy olyan problémákra reagáljunk, amelyek aktuálisan foglalkoztatják őket. A digitális gyermekvédelem ilyen téma, amit a társadalmi felelősségvállalásunk keretében mi is fontosnak tartunk. Ahogy a Betadine oldat a seb körüli láthatatlan kórokozók ellen nyújt látható védelmet, úgy küzd a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány a láthatatlan online veszélyek ellen is. Az együttműködésünk részeként segítünk a szülőknek felkészülni a digitális veszélyekre, hogy ezzel is megelőzzék vagy kezeljék a felmerülő problémákat. A tudatosító kampány mellett májusban minden patikában eladott 30 ml-es Betadine oldat után 100 forintot adunk az alapítványnak”

– mondta Valtner Vivien, az Egis Gyógyszergyár Zrt. vénynélküli gyógyszer üzletágának marketing menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Legjobban a műszaki cikkeinket és a háztetőnket féltjük

műszaki

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást* végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat? Milyen szempontok alapján választunk lakásbiztosítást? Hol és hogyan szeretünk lakásbiztosítást kötni? A kutatásból kiderült.

Budapesten a szomszédtól félünk, vidéken a vihar a legnagyobb aggodalom-faktor 

Budapesten – vélhetően a társasházak nagyobb aránya miatt – a válaszadók legnagyobb aggodalma, hogy leáztatja őket a szomszéd, de a régi készülék által okozott elektromos tűz vagy egy nagyobb esőzés okozta tető beázás is előkelő helyen szerepel az otthonunkkal kapcsolatos félelmeink listáján. Vidéken a nagyobb viharoktól és az esőzések okozta tető károktól tartunk leginkább, míg a régi készülék okozta elektromos kár itt is a második helyen szerepel. A kerti munka vagy főzés során bekövetkezett kisebb-nagyobb otthoni balesetektől való aggodalom itt felkerült a lista harmadik helyére.

Otthonunkkal kapcsolatos aggodalmaink az életkorral is változnak: a 40 év alatti megkérdezettek elsősorban azon szoktak aggódni, hogy bezárták-e az ajtót, vagy véletlenül bekapcsolva felejtették-e a vasalót vagy a tűzhelyet. Az 50 felettiek inkább a természeti károktól, viharoktól féltik otthonukat, és az elektromos tűz miatt aggódnak.

Mitől tartunk igazán jónak egy lakásbiztosítást?

Lakóhelytől és életkortól függetlenül az egyöntetű vélemény az, hogy egy jó lakásbiztosítás betörés, üvegtörés és vízkárok esetén is térít, akár a szomszéd, akár egy nagyobb vihar okozza. Lakásbiztosítást elsősorban a biztosító ismertsége és megbízhatósága alapján választunk, a megkérdezettek 22%-ának ez a legfontosabb szempont, de a top 3-ban van a kedvező ár és a biztosítás saját igényeinkre való alakíthatósága is.

A kutatás rávilágít, hogy a lakásbiztosítás kötésnél továbbra is fontos az emberi hang és a szakértői segítség: a kérdőív kitöltőinek fele állítja azt, hogy lakásbiztosítást legszívesebben személyesen vagy telefonon, biztosítási tanácsadó segítségével köt; 30%-uk online összehasonlító oldalakon kalkulálja ki a díját, és vagy ott, vagy a kiválasztott biztosító weboldalán köti meg a biztosítást.

A válaszadók körében lakóhelytől függetlenül a műszaki cikkeinkre köthető kiterjesztett garancia kiegészítő biztosítást övezi a legnagyobb érdeklődés. A vidéki válaszadók a garázsban tárolt gépjárműre köthető kiegészítő biztosítást és a vészelhárításra szolgáló assistance szolgáltatást tartják további hasznos kiegészítőknek, míg a budapestiek körében az assistance szolgáltatás és az okoseszközökre köthető kiegészítő biztosítás mutatkozik népszerű szolgáltatásnak a kiterjesztett garancia mellett.

A hűségnek ára van

A legtöbb biztosító kedvezménnyel jutalmazza, ha 2-3 év hűséget vállalunk szerződésünkre, így kíváncsiak voltunk, milyen mértékű kedvezményért köteleződnének el a megkérdezettek.  A válaszadók több, mint fele 20-30% vagy akár annál magasabb díjkedvezményért cserébe tenne ígéretet arra, hogy 3 évig nem vált lakásbiztosítást más biztosítóhoz. Hűségünkért cserébe a kedvezményeken túl vásárlási utalványoknak és egyéb termékekre beváltható kuponoknak is örülünk.

Egyre tudatosabbak vagyunk?

A lakásbiztosítással kapcsolatos olyan fontos fogalom jelentésével, mint az alulbiztosítottság, a kitöltők 65%-a tisztában van. A lakásbiztosítás fontos téma, ez abból is látszik, hogy a kitöltők 60%-a életkortól és lakóhelytől függetlenül évente minimum egyszer felül szokta vizsgálni lakásbiztosítását, legalább akkor, amikor a biztosító küldi az évfordulós értesítőt. A megkérdezettek 43%-a kifejezett érdeklődést mutatott az évfordulótól független lakásbiztosítás váltás lehetősége iránt. Ez a kiemelt érdeklődés a Genertel Biztosító 2024. márciusi kötési statisztikáiban is megmutatkozott.

Tanulságos első kampány volt, a Genertel jó ajánlattal, sikeresen, állománynövekedéssel zárta ezt az időszakot. Sok érdeklődő keresett bennünket közvetlenül és az alkusz partnereinken keresztül, érezhető volt a kampány mobilizáló hatása.  Az új ügyfeleink a kampány segítségével a szükségleteikre jobban szabott, teljesebb körű biztosítást tudtak kötni”

– mondta Csikós Dániel, a Genertel Biztosító Értékesítési és marketing területért felelős igazgatója.

A részvevők számokban

A lekérdezés egybeesett az első országos lakásbiztosítás kampánnyal, így ebben az időszakban kiemelten nagy érdeklődés mutatkozott a téma iránt: közel 8400 fő válaszai kerültek feldolgozásra. A megkérdezettek közel 75%-a rendelkezik lakásbiztosítással, az arányban nincs különbség a vidéki és a fővárosi lakosság között. Talán nem meglepő, hogy az életkor előrehaladtával egyre több kitöltőnek van lakásbiztosítása, a 30 év alatti megkérdezettek 28.6%-a rendelkezik lakásbiztosítással, míg a 60 év feletti kitöltők közel 90%-a óvja otthonát biztosítással.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

A szexi foglalkozásnevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök között?

A gyakorlatban nem sok: az álláshirdetések többségében mindhárom megnevezés az értékesítő pozíciót jelenti, a különbség annyi, hogy másképp nevezik az egyes cégeknél. Ezt viszont az álláskeresők többsége nem tudja, így gyakran eszükbe sem jut jelentkezni az állásra. Ezzel pedig mindenki veszít.

A legtöbbet a munkáltató veszíti, mert kevesebb lesz a megfelelő jelölt, elhúzódik a toborzás ideje, nő a toborzás és a betöltetlen munkakör költsége (COV). Veszít a munkavállaló, mert kevesebb ajánlat közül választhat és elszalaszthatja a kedvező lehetőségeket. Veszít a társadalom is, mert rengeteg erőforrás, idő, pénz és tehetség megy így veszendőbe.

„Tömeges jelenség, hogy a vállalatok azért találnak kínkeservesen megfelelő jelöltet, mert rossz néven keresik, miközben tetemes összegeket fizetnek a tévesen megfogalmazott pozíciók hirdetésére”

– állítja Horányi-Kiss Annamária recruitment tanácsadó, a JIT Talent vezető tanácsadója.

A szakértő szerint a probléma abból ered, hogy az egyes pozíciók megnevezését az iparági sajátosságok mellett a vállalati méret és kultúra, és az éppen aktuális trend is befolyásolja. Máshogy nevezhetnek egy pozíciót az iparban és másképp a kereskedelemben. És megint másképp, ha a cég francia vagy ha amerikai, ha közepes cég, vagy ha globális nagyvállalat.

Az utóbbi évek trendje, a pozíciók minél hangzatosabb, izgalmasabb elnevezései, tovább bonyolítják az egyébként sem egyszerű helyzetet. A vállalatok vonzóvá akarják tenni a pozíciókat a munkavállalóik és ügyfeleik szemében, ezért jól csengő, imponáló neveket adnak a munkaköröknek. Így lett az álláshirdetésekben az értékesítő pozícióból sales manager, majd brand manager, azután sales executive, business developer, business coordinator, végül business development executive. Imponáló titulus ide vagy oda, a gyakorlatban mindegyik pozícióra értékesítőt kerestek a hirdetést feladó cégek.

„Hozzá kell tenni, hogy ez egy természetes folyamat, ami alól a HR szakma sem kivétel. Kezdetben toborzót vagy fejvadászt kerestek a cégek. Ma többnyire ugyanezt a feladatot végzi a recruitment consultant, a talent acquisition, a people and culture manager vagy az executive recruiter”

– tette hozzá némi öniróniával Horányi-Kiss Annamária.

A baj az, ha az így meghirdetett pozíció által sugallt presztízs nem áll összhangban azzal a tudással, tapasztalattal és személyiséggel, amire a pozíció betöltéséhez szükség lenne. Emiatt például túl- vagy éppen alulkvalifikált jelöltekkel terheli meg a HR-t, míg az alkalmas jelöltek távol maradnak.

De nem csak az imponáló megnevezés okoz gondot. Van, amikor a jelentkezők nem ütik meg a mércét a pozíció hibás megnevezése miatt, mert a betöltéséhez összetettebb tudás, nagyobb tapasztalat szükséges, mint ami a jelentkezőknek valójában megvan. Egy pozíciónál lényeges az iparági különbség is – más egy ügyfélszolgálat egy SSC-ben (Shared Services Center, azaz Megosztott Szolgáltatási Központ). Ha nem megfelelően keresünk ilyen kollégát, az óriási csalódásokat fog maga után vonni, miután az első jelentkezők anyagait átnézik vagy belekezdenek az interjúkba.

A tartalom fontosabb, mint a pozíció neve

Horányi-Kiss Annamária szerint a jelöltek személyiségére, tudására és tapasztalatára kell összpontosítani, ahelyett hogy a munkakörök megnevezésére helyeznék a hangsúlyt. Kritikusan fontos, hogy a vállalatok meghatározzák a keresett munkakörök jellemzőit, beleértve a feladatokat, az elvárásokat, a pozícióhoz szükséges kvalitásokat, a hosszú távú célkitűzéseket, valamint azt, hogy ezek hogyan illeszkednek a szervezeti struktúrába.

Egyes esetekben a pozíció pontos elnevezése és a feladat betöltéséhez szükséges feltételek közötti eltérés áthidalásához tanácsadói közreműködésre is szükség lehet. Különösen a nem közismert munkakörök esetében lehet ez indokolt. Például a sales representative, sales support és sales after, fiatalok feladatkörök, ezért nem közismertek. Ha meghirdetésre kerül e pozíciók valamelyike, előfordulhat, hogy a jelöltek nem ismernek magukra a pozíció megnevezésében, ezért nem is jelentkeznek. A másik probléma, hogy bár vannak különbségek e pozíciók között, a hirdetők gyakran ugyanazt a hirdetést használják, ezért nem azt az önéletrajzot kapják, amilyen sales funkcióra célzottan munkatársat keresnek.

Az üres pozíciók gyors és hatékony betöltése érdekében elengedhetetlen a munkaerőpiac, az iparági trendek, naprakész ismerete, tisztában kell lenni a munkakörök alakulásával. Egy iparági tapasztalattal rendelkező HR szakember segíthet abban, hogy a vállalat a pozíció megnevezése helyett a jelöltek valós készségeire és tapasztalataira összpontosítsan a toborzási folyamatban.

Végül Horányi-Kiss Annamária megjegyzi, hogy a jól csengő pozícióelnevezések alkalmazása bizonyos esetekben természetesen indokolt lehet, de a vállalatoknak mindig tudatában kell lenniük annak, hogy a pozíció elnevezése önmagában nem elegendő a megfelelő jelölt megszerzéséhez. A sikeres toborzás érdekében a jelöltek valódi képességeire és a szervezet hosszú távú céljaira kell összpontosítani.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss