Tippek

Sérült termékek, kézbesítetlen csomagok – így csomagoljunk, hogy idén elkerüljük

packeta

A karácsonyi időszakban ugrásszerűen nő a csomagfeladások száma is.

Ez azonban azzal is jár, hogy még több rosszul feladott csomag kerül a raktárba, amit nem lehet kézbesíteni, megsérül a benne lévő tárgy, vagy félreértésekre adhat okot. A csomagszállítási piacon Magyarországon meghatározó szerepet játszó Packeta szakemberei összegyűjtötték, hogy mit csomagoljunk, mibe csomagoljunk, és ami a legfontosabb, hogyan csomagoljunk úgy, hogy a feladott tárgy gond nélkül célba érjen.

„A karácsony előtti csomagszezon az év legerősebb időszaka a futárszolgálatok számára, ugyanakkor egész évben is érdemes odafigyelni a csomagolásra, mivel így nagymértékben csökkenthető annak esélye, hogy küldeményünk sérülten vagy egyáltalán nem jut el a címzetthez”

mondta el Mihályi Sándor, a Packeta Hungary Kft. operációs igazgatója.

„Munkatársaink számos olyan esettel találkoztak az elmúlt években, amelyben a nem megfelelő csomagolás hiúsította meg a kiszállítást. Többször előfordult, hogy újságpapírban adtak fel akár túlsúlyos csomagot, ami már a raktárig is alig jut el egyben, de láttunk már zacskóban feladott díszhalakat is, noha például nem is vállaljuk élő állatok szállítását.”

A hasonló esetek elkerülése érdekében az alábbi tanácsokat érdemes figyelembe venni:

  1. Mit csomagoljunk?

Először is mindig győződjünk meg róla, hogy a futárszolgálat engedélyezi-e az adott küldemény szállítását! Itt elsősorban a tárgy megengedett maximális méretére és értékére kell gondolni, de speciális küldemények esetében fokozott körültekintésre van szükség. Romlandó élelmiszert például nem minden futárszolgálat szállít, élő állatot még kevesebben, ezért érdemes utánanézni, mielőtt feladjuk az ékszerteknőst. A pontos szabályokról az adott futárszolgálat ÁSZF-jében tájékozódhatunk. Illegális árut (drog, csempészáru stb.) természetesen már a gyanú esetén is minden futárszolgálat azonnal köteles jelenteni a hatóságoknak.

Külön kategóriát képeznek az elektronikus eszközök, IT-termékek. Ezek csomagolásánál a legfontosabb, hogy ne tudjanak szállítás közben véletlenül bekapcsolódni, illetve hogy ne alakulhasson ki rövidzárlat. Ezért az elemek végződéseit szigetelőanyaggal kell külön letakarni, vagy az elemeket külön műanyag tasakban elhelyezni, óvatosan elkülönítve minden más fémrésztől. A legjobb az eredeti gyári csomagolás, amennyiben az megfelel a csomagolási feltételeknek.

  1. Mibe csomagoljunk?

A főszabály az, hogy jó minőségű, száraz, vízhatlan kartondobozba csomagolunk. Könnyű áru esetén elég a háromrétegű karton, alul felül ragasztószalaggal megfelelően zárva. Apróbb alkatrészek csomagolásához használhatunk tasakokat. Nehéz árut csak ötrétegű, dupla falú, vastag kartondobozba csomagoljunk, a tetején, alján és oldalán elhelyezett papírlapokkal. Ne csomagoljunk sérült vagy gyűrött, gyenge anyagba (például használt újságpapírba), vagy nedves csomagolóanyagba.

  1. Hogyan csomagoljunk?

A legfontosabb, hogy megakadályozzuk a feladott tárgy sérülését.

„Munkatársaink minden esetben a legkörültekintőbben járnak el a csomagküldési folyamat minden szakaszában, de így sem tudják garantálni, hogy a nem megfelelően csomagolt küldemények sértetlenül jutnak célba – mondja Mihályi Sándor. – A szállítás közben ugyanis sokféle behatás érheti a csomagot, egy teljesen megpakolt autóban, rosszabb közúton például olyan rázkódások és erők léphetnek fel, mint ha a csomagot egy méter magasságból leejtenénk. A helyes csomagolás ilyen esetekben is megvédi a terméket.”

De milyen a megfelelő csomagolás? Először is, amennyire lehetséges, a tárgyat a csomag közepén helyezzük el. Ha több tárgyat teszünk egy dobozba, külön csomagoljuk őket, hogy egymásnak ütközve ne sérülhessenek, és a kisebb csomagokat tegyük egy nagyobba. Sose töltsük ki teljesen a kartondobozt, mindig hagyjunk helyet a gyűrődésnek. Töltsük ki az üres helyet a dobozban valamilyen térkitöltő anyaggal. Könnyebb áru esetén megteszi a habfólia, a jól ismert buborékpárna, vagy akár a papír is. Nehezebb árú esetén azonban használjunk kemény habot, formázható habot vagy hullámpapírt.

Végezetül ragasszuk le a csomagot. A cél, hogy senki ne férjen hozzá, ne nyílhasson ki véletlenül a raktárban vagy szállításkor, és csak úgy lehessen kinyitni, hogy az látható nyomot hagy. Mindig vastag és széles ragasztószalagot használjunk (tehát ne celluxot!). Minden élt és sarkot ragasszunk le. Nehezebb áru esetén erősebb, dupla ragasztást használjunk, és pántoló anyagot is. Nehéz áru esetén mindig használjunk él- és sarokvédelmet is.

+1: Hogyan címkézzünk?

Miután a csomagolással megvagyunk, már csak a címkézés van hátra. A Packeta esetében, ha magánszemély küldi a csomagot, a címkét az átvevőhelyen ragasztják fel a küldeményre feladáskor, így ezzel a nincs dolgunk. Általános szabály azonban, hogy úgy helyezzük el a címkét a csomag külső felületén,  hogy azt részben se takarja el semmi, még fólia, nylon, vagy más átlátszó anyag sem, és ne essen le a csomagról. A címke ne legyen félrevezető, ne tartalmazzon pontatlan információt, és ne legyen egyszerre több címke a csomagon. Ragaszthatunk „Törékeny tárgy” és más matricákat a csomagra, de vegyük figyelembe, hogy ez csak óvatosságra int, nem védi meg a csomag tartalmát, és nem hárítja át a felelősséget a szállítóra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss