Ipar

Új megoldásokat mutat be a Schneider Electric Hannoverben

schneider

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat több új technológiát és szoftvermegoldást mutat be a Hannover Messe 2023 kiállításon, amelyek támogatják a vállalkozásokat a nagyobb energiabiztonság és hatékonyabb erőforrás-felhasználás elérésében, valamint a fenntarthatósági céljaik megvalósításában.

A Hannover Messe a világ első számú ipari szakvására, amelyet idén április 17. és 21. között rendeznek meg a németországi Hannoverben. A Schneider Electric a rendezvényen számos új innovációt mutat be IoT-képes, nyílt, interoperábilis EcoStruxure megoldásához kapcsolódóan.

Továbbfejlesztett integráció

A Hannover Messe szakvásáron bemutatott újdonságok közé tartozik az EcoStruxure Automation Expert V23.0. A világ első szoftverközpontú ipari automatizálási rendszerének legújabb változata már a vízsótalanítással foglalkozó vállalkozások számára is szoftveralapú, redundáns automatizálási megoldásokat kínál. A V23.0 újdonságai közé tartozik az AVEVA System Platformmal való továbbfejlesztett integráció, amely lehetővé teszi a meglévő alkalmazások grafikai elemeinek újrafelhasználását a gyorsabb rendszertervezés érdekében, valamint egy új grafikus szerkesztő az üzemeltetés hatékonyság növelésére. Az új verzióban az EcoStruxure Automation Expert HMI és archívum a Windows mellett már Linuxon is elérhető.

Csatlakoztatott termékek

A Schneider Electric motormenedzsment megoldásának legújabb változata már Spacial SFN burkolattal kerül forgalomba, ami bármilyen körülmények között megvédi a berendezéseket, és a több mint 1000 lehetséges konfiguráció révén gyorsabb és rugalmasabb panel-összeállítást tesz lehetővé. Az új burkolatok 35 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátással készülnek, mint a korábbi verziók, részben a szén-dioxid-mentesített acél alapanyagok használatának köszönhetően. Az új Altivar ATV320 napelemes meghajtók megbízható áramellátást biztosítanak a motorvezérlési megoldások számára hálózaton belüli és kívüli kompatibilitással.

Az új GM AirSeT Performance megoldással a Schneider Electric bővíti és erősíti fenntartható SF6 gáz-mentes portfólióját. A különleges kapcsolóberendezés segíti az ipari felhasználókat a Fluor gázokra vonatkozó szigorodó előírások betartásában, és megkíméli őket a gáz újrahasznosításával járó feladatoktól. A tiszta levegőt használó, digitálisan csatlakoztatható, integrált szolgáltatásokkal rendelkező GM AirSeT Performance a Schneider Electric portfóliójának legerősebb és legrugalmasabb SF6-mentes középfeszültségű kapcsolóberendezése, amely alkalmas a legtöbb energiaigényes és kritikus infrastrukturális projekthez.

A Hannoverben bemutatott újdonságok között van az Easy UPS 3-fázisú moduláris (50-250kW/400V) – szünetmentes tápegység (UPS). A megoldás egy IEC tanúsítvánnyal rendelkező moduláris UPS, cseremodulokkal. Az új, kompakt kialakítású szünetmentes tápegység elsőosztályú áramvédelmet és rendelkezésre állást biztosít, így ideális a kis és közepes adatközpontok, valamint az üzletileg kritikus kereskedelmi és ipari alkalmazások számára.

A PowerLogic™ P7 érintésvédelmi relét a legösszetettebb és legfejlettebb ipari alkalmazásokhoz tervezték, hogy maximalizálja az üzemi hatékonyságot és a folyamatos áramellátást. Az új eszköz továbbfejlesztett digitális élményt nyújt, nagyobb teljesítményt és a rugalmasságot kínál annak érdekében, hogy egy moduláris, kiberbiztonsági szempontból is megfelelő, jövőbiztos platform álljon a felhasználók rendelkezésére. Az új alkalmazásorientált firmware-rel, valamint a hozzáadott Ethernet kommunikációs modulokkal és I/O-kártyákkal a berendezés a speciális, egyedi igényekhez igazítható.

Új vízió

A Schneider Electric új, integrált elektromos digitális ikerplatformja, az ETAP alkalmas a teljes elektromos rendszer életciklusának kezelésére, a tervezéstől és a mérnöki munkától az üzemeltetésig és a karbantartásig. Képessé teszi a felhasználókat a termelékenység, az együttműködés és a hatékonyság növelésére.

A már teljes mértékben a Schneider Electric tulajdonában lévő, de önálló vállalatként működő AVEVA Hannoverben bemutatja az ipari szoftverekkel kapcsolatos új vízióját: egy agnosztikus és felhőalapú platformot, ahol a vállalatok együttműködhetnek, innoválhatnak és adatokat oszthatnak meg egymással.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss