Egyéb kategória
Díjazták az elmúlt év kiemelkedő e-sport-teljesítményeit
Átadták a K&H Az Év E-sportolója díjakat 2023. április 22-én, a Magyar Sport Házában. Közel 90 jelölt közül 21 kategóriában 26 díjazott nyerte el az elismerést az e-sportban az elmúlt évben nyújtott kiemelkedő teljesítményéért a szakmai zsűri döntése és a közösségi szavazatok alapján.
Az Év Felfedezettje Varga Bende „BendeJuice” lett, aki a Magyar E-sport Válogatott tagjaként az eFootball 2023 versenyjátékban már biztosan részt vesz a 2023. szeptemberi 15-ei IESF Világbajnokságon.
Az Év E-sportolója díjat 2014-ben hívta életre hagyományteremtő céllal az Egymillióan a Magyar E-sportért Egyesület (Esportmilla) a kiemelkedő magyar e-sportolók, e-sport-szervezetek és az e-sportban végzett kivételesen magas színvonalú közösségi munka elismeréseként. Az Év E-sportolója díjban minden magyar és/vagy külföldi csapatban játszó magyar játékos részesülhet, nemtől és kortól függetlenül.
„Kilenc évvel ezelőtt azért hoztuk létre az Év E-sportolója díjat, hogy elismerjük azon versenyzők, szervezetek, szakemberek munkáját, akik nap mint nap kiemelkedő teljesítményt és munkát nyújtanak, és ezzel az e-sport hazai és nemzetközi színterén egyaránt öregbítik a magyar e-sport hírnevét. Az e-sportban elért nemzetközi és hazai sikerek – a hagyományos sportágakhoz hasonlóan – fegyelmezett munkát, gyakorlást és kitartást kívánnak. Elismerés jár a magas színvonalú, példaértékű eredményekért, azért a munkáért, amelyet e-sportolóink és a háttérben dolgozó szakembereink a hazai elektronikus sportért év közben végeznek”
– emelte ki Biró Balázs, a HUNESZ és az Esportmilla elnöke a díjak átadásakor.
„Immár 19 éves K&H mozdulj! sporttámogatásunk részeként 6 éve a sport leginnovatívabb, legdinamikusabban fejlődő területének, vagyis a hazai e-sportnak a támogatásában is aktív szerepet vállalunk, amelyre a jövő sportjaként tekintünk. Olyan hazai kezdeményezéseket, rendezvényeket karolunk fel, amelyek alapvetően meghatározzák és hozzájárulnak a hazai e-sport fejlődéséhez, emellett a hazai e-sport legkiemelkedőbb tehetségeinek munkáját, elhivatottságát külön is elismerjük. A K&H Az Év E-sportolója díjra az e-sport közösségből 90 jelölés érkezett, akik közül 21 kategóriában 26 díjazottat választott ki a szakmai zsűri, valamint a közönség
– mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
A K&H Az Év E-sportolója díjat az FPS-kategóriában Torzsás „torzsi” Ádám, hazánk eddigi legeredményesebb Counter-Strike: Global Offensive játékosa nyerte el, a többi között annak elismeréseként, hogy a tavaly őszi IEM Rio CS:GO Major világversenyen elért elődöntős helyezés révén profi csapatával, a németországi MOUZ-zal és magyar versenyzőként is történelmet írt. A Magyar E-sport Válogatott kiválóságának kiemelkedő teljesítményét idén januárban a Magyar Sportújságírók Szövetsége (MSÚSZ) is díjazta: a 2022-es Év e-sportolójának választotta meg. A szakmai zsűri Az Év E-sport-szervezete díjat a Lenovo Legion Honvéd Esport Akadémiának ítélte oda.
Az Év Felfedezettje Varga Bende „BendeJuice” lett, aki a Magyar E-sport Válogatott tagjaként az eFootball 2023 versenyjátékban már biztosan részt vesz a szeptemberi 15. IESF Világbajnokságon Romániában, K&H Az Év E-sportolója közönségdíját pedig Subicz Dániel Bluerzor League of legends játékos vehette át.
A K&H Az Év E-sportolója 2022 díj kategóriái és díjazottjai:
Játékos:
- K&H Az Év E-sportolója – FPS: Torzsás Ádám „torzsi” (CS:GO)
- K&H Az Év E-sportolója – szimulátorsport: Tóth Dávid
- K&H Az Év E-sportolója – sportszimuláció: Seregély Bence „Sero” (FIFA)
- K&H Az Év E-sportolója – RTS és kártyajáték: Forray Noel „Noel” (TFT)
- K&H Az Év E-sportolója – MOBA: Subicz Dániel „Bluerzor” (League of Legends)
Csapat:
- K&H Az Év E-sport-csapata – FPS: a Rapid Ninjas (Valorant)
- K&H Az Év E-sport-csapata – sportszimuláció:Puskás Akadmia Esport
- K&H Az Év E-sport-csapata – MOBA: a Magyar E-sport Válogatott (DOTA2)
- K&H Az Év E-sport-edzője: Kosda Bence és Benedek Dániel (DOTA2)
- K&H Az Év Szakmai vezetője: Koszecz Atilla (Békéscsabai Esport Egyesület)
- K&H Az Év E-sport-szervezete: Lenovo Legion Honvéd Esport Akadémia
- K&H A magyar e-sportért: Tóth Dávid „davil” (Rainbow Six Siege)
- K&H Az Év Felfedezettje: Varga Bende „BendeJuice” (eFootball)
- K&H Az Év E-sport-kommentátora: Pál Dániel „Shane”; Sipos Szabolcs „R3H4B” (CS:GO)
- K&H Az Év E-sport-helyszíne: MTK Aréna; GamerLand
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei.
Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
A mobiltársaság egyre nagyobb fókuszt helyez a digitális ügyfélélményre, hivatalos alkalmazásában is egyre több hasznos és kényelmi funkciót biztosít, ami megkönnyíti az ügyfelek mindennapi életét, vagy szükség esetén a kapcsolattartást a vállalattal. A kényelmes, digitális megoldások előretörésével a személyes kapcsolatfelvétel lehetőségét biztosító Yettel üzletek továbbra is várják az ügyfeleket, sőt, a szolgáltató teljesen újragondolta, amit a személyes ügyintézésről eddig ismerhettek az emberek: a kiszolgálásban mostantól a közvetlenség kapja a főszerepet. Ezt erősíti az új üzletkialakítás is, elsősorban, hogy a megszokottól eltérően nem egymással szemben elhelyezkedő asztalok és székek alkotják a berendezést, hanem egy kényelmes kanapén, egymás mellett ülhetnek az ügyintézők és a vendégek. A készülékgyártók termékei is új módon jelennek meg az üzlet területén: nem különálló eszközöket, hanem azok teljes ökoszisztémáját mutatják be az erre kialakított prémium felületeken.
Az új design mellett a Yettel digitális vállalatként eddig is nagy hangsúlyt fektetett új funkciók bevezetésére; most az akadálymentesítés terén vezetnek be egy új innovációt. A fogyatékossággal élő vendégek az online időpontfoglalásnál jelezhetik speciális igényeiket, ezt követően pedig a helyszínen már a vállalat kollégái segítik őket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bejelentkezéskor SMS-ben kapott válaszban található linkre kattintva nemcsak az üzleten belüli eligazodáshoz kérhetnek személyes támogatást, hanem a megközelítéshez és a bejutáshoz is. A funkció novembertől országszerte közel 90 üzletben érhető el.
Az új, egységes dizájnt valamennyi Yettel országban alkalmazzák majd; a tervek szerint több hazai üzlet is ennek megfelelően alakul át. Az előkészítő szakasz után, mérlegelve a tapasztalatokat, a mobilcég azon dolgozik, hogy további üzletei is e szerint újuljanak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Gerillaakcióval lepte meg hétfő reggelre a fővárost az SOS Gyermekfalvak
Mit keres egy baba hordozókendőben a Nagymező utcai Radnóti-szoborra, Hofi-szoborra, a Széll Kálmán-szoborra vagy a Madách téren álló Táncosnőre kötve?
Hogy kerül egy rácsos babaágy a Blaha Lujza térre? Az SOS Gyermekfalvak utcai gerillaakciójával a kórházban hagyott több száz csecsemő ügyére hívta fel a figyelmet.
Közel 300 kisbaba tölti élete első hónapjait kórházban, mert szülei elhagyták, vagy nem tudják hazavinni.
Az SOS Gyermekfalvak október 7-én, az állami gondoskodásban élő gyerekek napján az elhagyott csecsemőkre és a drasztikus nevelőszülő hiányra hívta fel a figyelmet kreatív utcai gerillaakciók keretében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Az internet ugyanúgy kell, de másképpen használják a generációk.
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Az idén nyáron bemutatott Yepp, a fiatalabb közönségnek tervezett mobilszolgáltatás fogadtatásából kiderült, hogy a 18-35 éves korosztály mellett a 36-55 éves korcsoportban is megvan az igény a digitálisan igénybevehető szolgáltatásokra, az egyszerű, ‘bárhol-bármikor’ ügyintézésre. Mivel a mobilnet-használók adatigénye folyamatosan növekszik és a Yepp korlátlan belföldi mobilnet-hozzáférést kínál, így a Yettel országos reprezentatív kutatásában arra kereste a választ, hogy – bár az internethez való hozzáférés módja azonos az egyes generációkban – a különböző korcsoportok mire és hogyan használják a netet. Az eredmények alapján ez már jelentős különbségeket mutat a korosztályok között.
Kevesen használjak keveset a netet (sokak sokat)
100 fő Z generációs válaszadó közül mindössze 1, az Y generációsok közül 4, és még az X generáció tagjai közül is csak 12 olyan felhasználó van, aki legfeljebb naponta csak egyszer használja netezésre az okostelefonját. A 16-25 évesek közel fele (49%), de még a 46-55 évesek egyharmada és az 56 év fölöttiek egynegyede is mobilon netezik „amikor csak lehetséges” – azaz szinte egész nap. Az okostelefon ezzel minden más eszközt megelőz – a következő legnépszerűbb a laptop és a notebook, amelyet a megkérdezettek közel fele (48%) használ naponta legalább egyszer internetezésre.
A közösségi médiában a legtöbb időt az Y generáció tölti, közülük is leginkább a 26-35 évesek. A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenység a posztok, bejegyzések olvasása – minden második válaszadó naponta legalább 1-2 órát tölt ezzel. Ezt a videónézés követi, majd jóval rövidebb időtartamban a saját poszt, bejegyzés vagy hozzászólás írására fordítanak időt. A videó egyértelműen a legfiatalabbak, a Z generáció tagjainak a szórakozása: kétharmaduk (66%) naponta legalább 1-2 órát, 20 százalékuk pedig több mint három órát fordít erre naponta.
Még mindig a Facebook és az Instagram vezet
A fiatalok közösségi platformja egyértelműen a TikTok és az Instagram – előbbit a Z generáció fele, utóbbit pedig 55 százaléka naponta többször is használja. A Facebook a 26 éven aluliak körében némileg kevésbé népszerű, de így is döntő részük (81%) naponta belép a felületre. A YouTube inkább a Z és az Y generációk platformja, az X (korábbi nevén Twitter) pedig a kevésbé elterjedt oldalak közé tartozik itthon. Az egyéb közösségi oldalakat már kevésbé használjuk, de a Reddit, a BeReal és főleg a Snapchat a legfiatalabbak között azért népszerű (utóbbin a Z generáció tagjainak 37 százaléka legalább napi szinten küld üzenetet). Bár a Teams sokaknak munkaeszköz, mégis inkább az Y és Z generáció használja, nem pedig az idősebb X generáció.
Így üzenünk a neten
Az üzenetküldő és chatszolgáltatások esetén is megfigyelhetők a korosztály szerinti különbségek: minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban messengerezik – de még az 56 év fölöttiek 56 százaléka is naponta többször használja az alkalmazást. A Viber és a Whatsapp esetén hasonló a helyzet: bár az Y és az X generáció is sűrűn lép fel ezekre a platformokra, de utóbbiak körében magasabb a szolgáltatást egyáltalán nem használók aránya. A Gmaillel, az Outlookkal és az irodai levelezőprogramokkal inkább az Y és az X generáció küld e-maileket.
Leginkább az Y generáció, különösen a 26-35 évesek töltenek időt munka- és magáncélú e-mailek írásával (sorrendben 51, illetve 46 százalék legalább napi félórát foglalkozik ezzel). Munka miatt szintén az Y generáció chatel a legtöbbet (47 százalékuk naponta legalább félórát), magáncélból viszont már a Z generáció tagjai (minden második fiatal naponta legalább 2-3 órát). A chatelésről is elmondható, hogy a kor előrehaladtával egyre rövidül az ezzel töltött idő.
Látható tehát, hogy generációnként eltérő mértékben, de rengeteg időt töltünk a digitális térben. A az ország első digitális előfizetése, a Yepp éppen azoknak a felhasználóknak jelent jó megoldást, akiknek elsősorban adatra van szükségük, és ügyeiket online szeretik intézni. A tarifa korlátlan belföldi adatkeretet és 50 GB EU/1-es díjzóna roamingot biztosíté, hűségszerződés nélkül vehető igénybe, és digitálisan, teljes egészében a Yettel alkalmazáson keresztül rendelhető meg. Így ugyanazt a felhasználói élményt hozza, mint amit sok közkedvelt szolgáltatás a streamingtől az ételrendelésen át az autómegosztásig. Ezzel is biztosítja a digitálisan érettebb felhasználóknak az elvárt, kötöttségek nélküli szabadságot.
Az egyes generációk kutatásban használt életkori meghatározása: Z: 16-24 évesek, Y: 25-44 évesek, X: 45-65 évesek.
A kutatás 1006 fő online megkérdezésével zajlott 2024. március 14-25. között. A minta reprezentatív a 16-65 éves magyar lakosságra életkor, nem, régió, településtípus és iskolai végzettség szerint (Impetus Research).
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Egészség2 hét ago
Hogyan óvjuk egészségünket a számítógépes munka mellett?
-
Ipar2 hét ago
A Prologisnak újból bizalmat szavazott a piac vezető szereplője
-
Szórakozás2 hét ago
BME RobonAUT 2025 verseny – A jövő mérnökei összecsapnak
-
Gazdaság2 hét ago
Idén végre Magyarországon is duplázódhat az ingatlanbefektetések értéke
-
Egészség2 hét ago
Mellnagyobbítás vagy mellfelvarrás? Így döntsd el, melyik a neked való műtét!
-
Mozgásban2 hét ago
„Projekt cargo” szállítmányozás globális szinten
-
Gazdaság1 hét ago
Januárban megelőzték az elektromos autók a hibrideket
-
Okoseszközök2 hét ago
A HONOR a hardverfejlesztéshez használható hasznos kiegészítőkkel tréfálta meg a Samsungot