Tippek
3 dolog, amit ne hagyj az utolsó pillanatra utazásaid alkalmával
Utazásaik szervezésekor sokan hátradőlnek a repülőjegy és a szállás lefoglalását követően, ez viszont nagy hiba lehet, hiszen akad még teendő bőven, aminek az elvégzéséről időben gondoskodni kell.
Cikkünkben összegyűjtöttük, mik azok az elintéznivalók, amiket érdemes nem halogatni az utolsó percig.
1. Kijutás a repülőtérre
Bár szép és jó, ha már megvettük a repjegyünket, ne felejtsünk el gondoskodni arról sem, hogy odáig is el kell jutnunk valahogy. Tervezzük meg pontosan, hogy milyen módon fogjuk ezt az utat megtenni, tömegközlekedés választása esetén pedig alaposan nézzük át az aznapi menetrendeket.
Amennyiben autóval fogunk érkezni, fontos, hogy időben foglaljunk magunknak parkolóhelyet. A Reptéri Parkoló Centrum reptéri parkolás szolgáltatása például akár online vagy telefonon is lefoglalható, így akár már a repülőjegyek megvásárlását követően el tudjuk intézni.
Bár ez a lépés egyszerűnek tűnik, kellemetlen perceket élhetünk át, ha az utolsó napra hagyjuk, hiszen ekkor már bőven csökken a lehetőségeink száma. Ha el akarjuk kerülni, hogy végső elkeseredésünkben egy ismerőst vagy családtagot kelljen azzal terhelnünk, hogy szállítson minket oda és vissza, akkor igyekezzünk ezt a teendőt is a lista elejére venni.
2. Iratok
Hivatalos irataink általában a zsebünkben vagy a táskánk mélyén pihennek úgy, hogy akár hetekig rájuk sem nézünk. Ha utazni szeretnénk, akkor viszont itt az idő, hogy elővegyük őket! Rémálommá válhatnak az utazás előtti napok, ha csak akkor tudatosul bennünk, hogy lejár az egyik okmányunk.
Ha pedig egy távolabbi, egzotikus ország a célunk, és az útlevél is bejön a képbe, az még alaposabb utánajárást kíván meg. Ne sajnáljuk az időt, és olvassunk utána, hogy pontosan mit kérnek az országba történő belépéshez. Vannak olyan esetek, ahol nem elég önmagában az, hogy az utazásunkkor érvényes a nálunk lévő útlevél, hanem ennél hosszabb, akár fél évvel későbbi lejáratot is kérhetnek.
3. Utasbiztosítás
A legtöbb biztosítás ma már gyorsan, online elintézhető, ezért sokan hajlamosak az utolsó napokra hagyni ezt az ügyintézést. Ez akár kivitelezhető is, ha egy olyan országba megyünk, ahol már többször jártunk, és már tudjuk, melyik biztosítónál melyik csomagot kell választanunk.
Egy új, esetleg egzotikusabb úti célnál viszont nem ilyen egyszerű a dolgunk, és könnyen találhatjuk magunkat abban a helyzetben, hogy nem tudunk választani a cégek számtalan csomagajánlata közül.
Hagyjunk tehát elegendő időt a biztosítási ügyintézésre is, ha pedig először járunk egy országban, kérjük ki olyan ismerősök véleményét, akik esetleg már voltak ott, szükség esetén pedig vonjunk be biztosítási alkuszt is a tranzakcióba.
A szabadidős célú utazások, nyaralások az évünk azon időszakai, amikor pihenésre, feltöltődésre vágyunk. Ne okozzunk hát magunknak felesleges rossz pillanatokat, és készüljünk fel megfelelően az ország elhagyására.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
A hatékony a karácsonyi készülődés alapja – Hogyan készülhet el a karácsonyi vacsora a konyhai főzőlapon?
Az európai háztartásokban a főzőlap alapeszköz a konyhában, amelyet a felhasználók 64 százaléka[i] rendszeresen használ. Ugyanakkor ezeknél is előfordulhatnak nehézségek.
A kutatások[ii] azt mutatják, hogy a felhasználók harmada (36%) számára a tisztán tartás jelenti a legfőbb kihívást, 35 százalékuk pedig aggódik a magas energiafogyasztás miatt. Ezen kívül a felhasználók 31 százaléka nehezen talál helyet a főzőlapon a nagyobb edényeknek és serpenyőknek, így kevésbé tudnak sokoldalúan főzni, például az ünnepi fogások elkészítése is tovább tarthat.
A karácsonyi készülődésnek mindig is része volt a család kedvenc fogásainak elkészítése. Ez azonban kellemetlen pillanatokkal is járhat, amikor egyszerre készítenénk minden finomságot, vagy amikor a takarításra kerül a sor. A Samsung ezeket a kihívásokat felismerve fejlesztette ki a FlexZone technológiát is tartalmazó indukciós főzőlapjait, amelyeket úgy terveztek, hogy innovatív funkcióikkal és élvonalbeli kialakításukkal megoldást hozzanak ezekre a nehézségekre.
Sima felületek, könnyebb tisztítás
A Samsung indukciós főzőlapjainak egyik legfontosabb előnye a könnyű tisztíthatóság. A hagyományos főzőlapokon, különösen a gázégős vagy elektromos típusokon, gyakran kis réseket és egyenetlen felületeket találunk, amelyeken megragad az ételmaradék és a zsír, ezzel időigényessé és bosszantóvá téve a tisztításukat. A Samsung indukciós főzőlapjai ezzel szemben elegáns, sima üvegfelülettel érkeznek, amely minimalizálhatja a szennyeződés felhalmozódását és egyszerűsítheti a takarítását.
A sima felületről a felhasználók könnyedén letörölhetik a fröccsenéseket és az ételmaradékot, így a tisztítás gyors és könnyű lehet. Ráadásul az indukciós technológia biztosítja, hogy csak az edény melegedjen fel, a környező felület pedig hideg maradjon. Ez nemcsak a biztonságot növelheti, hanem megakadályozhatja, hogy az étel ráégjen a főzőlapra, tovább egyszerűsítve a tisztítási folyamatot. Az ünnepi rohanásban, amikor az idő nagy érték, ez a megoldás kellemes megkönnyebbülést jelenthet a folyamatos takarításhoz képest.
Energiahatékonyság
A magas energiafogyasztás szintén gyakori probléma lehet a főzőlapot használók körében. A Samsung indukciós főzőlapjai energiahatékony melegítési technológiával a serpenyőkben keletkező mágneses súrlódást használják fel a hő közvetlen átvitelére, ahelyett, hogy a környező levegőt melegítenék. Ez a célzott megközelítés rövidebb főzési időt és hatékonyabb energiafelhasználást eredményezhet.
A gyors felmelegedés és a pontos hőmérséklet-szabályozás fokozhatja a főzés hatékonyságát is, így a felhasználók gyorsabban készíthetik el az ételeiket és pontosabban követhetik a recepteket.
FlexZone technológia a sokoldalú főzéshez
A nagy edények és serpenyők elhelyezésére kevésbé alkalmas kialakítás könnyen okozhat frusztrációt a felhasználóknak, különösen akkor, amikor nagy adagokat szeretnének főzni, például a karácsonyi vacsorára. A Samsung FlexZone technológiával ellátott indukciós főzőlapjai megoldhatják ezt a problémát, mivel nagyobb rugalmasságot biztosíthatnak a főzőedények elhelyezésében. A FlexZone funkció automatikusan az edény tényleges méretéhez igazítja az indukciós fűtési zónát, így mindenféle edénytípus elhelyezhető rajta, a kis serpenyőktől a nagyobb, ovális alakú, tűzálló edényekig, vagy akár a téglalap alakú sütőedényekig.
Ennek az alkalmazkodóképességnek köszönhetően a felhasználók maximálisan kihasználhatják a főzési teret, anélkül, hogy a teljesítmény közben romlana. Akár családi vacsorát készítünk, akár nagyobb vendégségre készülünk, a FlexZone technológia gondoskodhat róla, hogy megfelelően felkészüljünk a kedvenc fogásainkkal.
Az esztétikus kialakítás és a praktikus funkcionalitás találkozása
A Samsung indukciós főzőlapjainak tervezésében a funkcionalitás az első, de az esztétika sem marad figyelmen kívül. A főzőlapok letisztult, modern megjelenése a minimalista kialakításnak és a ferde élű kivitelnek köszönhetően bármilyen konyhai berendezéshez illeszkedhet. Akár a klasszikus, akár a kortárs stílust kedvelik a felhasználók.
A slim fit kialakítású indukciós főzőlapok zökkenőmentesen passzolhatnak a különböző konyhai munkalapokba, és nagyobb tárolóhelyet biztosíthatnak a készülék alatt. A praktikus funkcionalitás és az esztétikus megjelenés kombinációjának köszönhetően a Samsung indukciós főzőlapjai könnyen a magyar felhasználók kedvencei is lehetnek.
Jövőálló konyhai megoldás
Egy olyan korszakban, amikor a kényelem, a hatékonyság és a tudatosság is kiemelten fontos, a Samsung FlexZone technológiával ellátott indukciós főzőlapjai jelentős előrelépést jelenthetnek a konyhai fejlesztések terén. A sima felületek és a sokoldalú FlexZone technológia révén ezek az eszközök a konyhai fejlesztések új szintjét jelenthetik. Ezek nemcsak régóta fennálló kihívásokat oldhatnak meg, hanem szervezettebb, hatékonyabb és élvezetesebb főzési élményt is nyújthatnak. Ahogy a háztartások igényei is folyamatosan fejlődnek az intelligens otthoni megoldások terén, a Samsung indukciós főzőlapjai mind a funkcionalitás, mind a stílus terén teljesítik az elvárásokat.
[i] Forrás: A Samsung Digital appliances, 1500 fős mintán végzett kutatása a prémium szegmenshez tartozó felhasználók körében. Az adatfelvétel az Egyesült Királyságban, Németországban és Lengyelországban történt 2024 novemberében.
[ii] Forrás: A Samsung Digital appliances, 1500 fős mintán végzett kutatása a prémium szegmenshez tartozó felhasználók körében. Az adatfelvétel az Egyesült Királyságban, Németországban és Lengyelországban történt 2024 novemberében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon
A járműtörténet-ellenőrző szolgáltatások terjedésével ma már egyre több autós számára magától értetődő, hogy vásárlás előtt megvizsgálja a kiválasztott jármű előéletét.
A tudatos vásárlás célja nem más, mint elkerülni az olyan autókat, amelyeknek a múltja kockázatokat hordoz. Akár elhanyagolt állapotról, akár korábbi balesetről vagy rejtett hibákról van szó, a biztonságos közlekedés szempontjából ezek a járművek aggályosak lehetnek, és gyakrabban hibásodhatnak meg.
Érdemes azonban tudni, hogy nem minden sérülés jelent valós veszélyt. Egy felületi karcolás vagy apró horpadás nem veszélyezteti az autó biztonságos használatát. A szakértők szerint sokkal beszédesebb a kár összege – ez árulkodhat arról, hogy történt-e komolyabb ütközés a jármű múltjában.
A carVertical autóipari adatelemző cég friss tanulmánya szerint az év bizonyos hónapjaiban rendre magasabb a balesetek aránya. De mikor nő igazán a kockázat?
Nem a rossz útviszonyok okozzák a legtöbb balesetet
Sokan úgy gondolják, hogy a kemény téli időjárás ugrásszerűen megnöveli a balesetek számát. A statisztikák azonban mást mutatnak: a téli ütközések többsége kisebb koccanás, amelyet leggyakrabban gyorshajtás, nem megfelelő követési távolság vagy rossz látási viszonyok okoznak. A közlekedésbiztonsági szakértők egyetértenek abban, hogy a téli hónapokban az autósok rendszerint óvatosabban vezetnek – ennek köszönhetően kevesebb a súlyos baleset.
Magyarországon a legtöbb kárbejegyzést májusban (9,3%), januárban (9,2%) és júniusban (9,2%) rögzítették, míg a legkevesebbet decemberben (6,4%), novemberben (7,5%) és áprilisban (8%) jegyezték fel.
„Ezeket a kiugró értékeket részben a januári kedvezőtlen útviszonyok, valamint a tavasszal és a nyár elején megnövekedett forgalom magyarázhatja. Ahogy emelkedik a hőmérséklet, az autósok magabiztosabban vezetnek – a sűrűbb forgalommal együtt ez azonban gyakran növeli a balesetek kockázatát”
– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autópiaci szakértője.
Használtautó-vásárláskor döntő lehet a kárelőzmény ellenőrzése
A legmagasabb átlagos kárértéket – 2267 eurót (mintegy 913 600[B1] forintot) – októberben rögzítették. A legalacsonyabb értéket ezzel szemben májusban mérték, amely 12%-kal maradt el az őszi csúcsértéktől.
Az októberi magasabb átlagos kárérték összefüggésben állhat a változó időjárási viszonyokkal, a sötétben vezetett órák számának növekedésével, illetve az őszi ünnepek miatt megnövekedett forgalommal. Ezek a tényezők növelhetik a balesetek valószínűségét és súlyosságát, ami magasabb javítási költségeket eredményezhet.
Buzelis szerint használtautó-vásárlás előtt elengedhetetlen a jármű előéletének ellenőrzése.
„Ha a jelentés több ezer eurós korábbi kárról árulkodik, érdemes komolyan mérlegelni a vásárlást. A rejtett szerkezeti sérülések ugyanis csökkenthetik az ütközésbiztonságot, és baleset esetén súlyos következményekkel járhatnak.”
„Nagyon fontos, hogy alaposan átnézzük a járműtörténeti jelentésben szereplő kárbejegyzéseket. Vigyük el az autót hivatalos szervizbe, és kérjük meg a szerelőt, hogy ellenőrizze: szakszerűen javították-e ki a korábbi sérüléseket. Enélkül az autóvásárlás túlságosan kockázatossá válhat, és csak a szerencsénkben bízhatunk”
– teszi hozzá Buzelis
Módszertan
A carVertical tanulmánya a vállalat felhasználói által 2018 és 2024 között vásárolt járműtörténeti jelentéseit elemezte. A jelentésekben szereplő kárbejegyzéseket havi bontás szerint százalékos arányokká alakították, majd ezeket rangsorolták.
A 30 országban működő carVertical több mint 900 nemzetközi adatbázisból, köztük rendvédelmi szervek, kormányzati és állami nyilvántartások, pénzügyi intézmények, valamint apróhirdetési portálok információiból gyűjt adatokat. A vállalat évente több millió járműtörténeti jelentést dolgoz fel, amelyek alapján friss, egyedi információkkal szolgál a használtautó-piacról, beszámol a legújabb trendekről és átfogó előrejelzéseket készít.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
A Google már válaszol helyetted – de vajon hivatkozik rád?
GEO, automatizált kampányok, prediktív célzás és dinamikus kreatívok – ez már nem sci-fi, ez a jelen.
A következő egy-két évben a generatív AI által vezérelt keresési élmény tovább fog terjedni. Az AI-összefoglalók a találati lista élén jelennek meg, ami csökkentheti az organikus forgalmat bizonyos weboldalak számára. Ugyanakkor a PPC hirdetések egyre inkább integrálódnak ezekbe az AI-alapú válaszokba, miközben a kampánykezelés szinte teljesen automatizálttá válik.
A hangsúly a jövőben az adatvezérelt stratégiaalkotásra helyeződik át. A legnagyobb változás a Generative Engine Optimization (GEO) térnyerése lesz, amely az AI keresőkre való optimalizálást célozza. A Google AI Mode hazai bevezetése, az Agent 2 Agent protocol és a Model context protocol megjelenése tovább növeli a márkajelenlét és az említések fontosságát a linkekkel szemben.
Tartalomkészítés az AI-nak is: új elvárások, új lehetőségek
A tartalomkészítés és kulcsszókutatás terén is paradigmaváltás zajlik. Varjú János az INTREN analitika és CRO, SEO, valamint fejlesztés üzletágainak vezetője kiemeli: az AI keresők – különösen a Google AI Overview és AI Mode – már nem csupán a beírt szavakat, hanem a mögöttes felhasználói szándékot is értelmezik. „A tartalmaknak rövid, önállóan értelmezhető bekezdésekből kell állniuk, amelyek egy-egy gondolatot fejeznek ki, maximum 20 szavas mondatokkal. A query-fan-out mechanizmus miatt nem elég a konkrét kulcsszavakra válaszolni – a látens kérdésekre is reagálni kell. Mostantól nem csak a felhasználónak és a Google-nek, hanem az AI-nak is tartalmat kell készítenünk” – hangsúlyozza a szakértő. Az AI-generált tartalmak használata nem tiltott, sőt segíthet a folyamatok gyorsításában, de a végső minőségért továbbra is emberi kontroll szükséges.
Új SEO korszak: a GEO megjelenése
Az AI-alapú keresőalgoritmusok térnyerésével új optimalizálási szemlélet vált szükségessé: ez a Generative Engine Optimization (GEO). Varjú János elmondta: a GEO a klasszikus SEO alapjaira épül, de kiegészül azokkal a technikákkal, amelyek lehetővé teszik, hogy a tartalmak megjelenjenek az AI által generált keresési válaszokban. „Technikai szempontból elengedhetetlen a Semantic HTML és a strukturált adatok alkalmazása, míg tartalmi oldalon az AI standardek – rövid bekezdések, kérdés-válasz párok, tartalmi mélység és hitelesség – kerülnek előtérbe. A topical clustering, vagyis a tartalmi központok kialakítása kulcsfontosságú lett a témák teljes lefedéséhez” – emeli ki a szakértő.
PPC kampányok új motorja: az AI és automatizált siker
A mesterséges intelligencia mára a PPC platformok szíveként működik. Az AI nemcsak az organikus kereséseket, hanem a fizetett kampányokat is új szintre emelte. Bakóczy Bence, az INTREN Ad Operations üzletág vezetője szerint a PPC kampányok teljesítménye négy kulcsterületen javult: hatékonyabb licitálás és költségkezelés, prediktív célzás, dinamikus hirdetési kreatívok és teljesen automatizált kampánytípusok. „Kevesebb erőforrásból nagyobb valószínűséggel lehet sikeres kampányokat futtatni az AI segítségével” – fogalmaz. A szakértő szerint az AI az automatizált licitstratégiáktól kezdve a hirdetési kreatívok és szövegek generálásán át a célközönségek prediktív elemzéséig minden szinten jelen van. „Az algoritmusok folyamatosan tanulnak a kampányadatokból, hogy egyre hatékonyabban találják meg azokat a felhasználókat, akik a legnagyobb valószínűséggel konvertálnak” – hangsúlyozta. Ez a fejlődés lehetővé teszi, hogy a kampányok gyorsabban, pontosabban és kevesebb emberi beavatkozással érjenek el eredményeket.
Stratégia előtérben, kontroll kézben
Az AI eszközök megjelenésével a kampányoptimalizálás fókusza jelentősen átalakult. A napi szintű operatív feladatok helyett ma már a stratégiai tervezés került előtérbe. „A szakember feladata az AI számára a megfelelő üzleti célokat és kereteket meghatározni, a rendszerek által generált javaslatokat felügyelni, és a mélyebb, stratégiai elemzésekre koncentrálni” – emelik ki az INTREN szakértői. Ugyanakkor figyelmeztetnek: a túlzott AI-függőség „fekete doboz” effektust eredményezhet, ahol a hirdető elveszíti az átláthatóságot. Az algoritmusok nem mindig képesek reagálni a hirtelen piaci változásokra vagy a márkaépítési szempontokra, ezért a szakértői kontroll továbbra is elengedhetetlen lesz.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric
-
Gazdaság2 hét ago
Megbillentette az ingatlanpiac forgási sebességét az Otthon Start Program
-
Mozgásban2 hét ago
Amikor a forma találkozik a teljesítménnyel: bemutatkozik a Wilier Filante SLR ID2
-
Gazdaság2 hét ago
A vásárlók 160 000 forint felett is hajlandóak költeni a Black Friday alatt, a kedvezmény mértéke a fő motivátor
-
Tippek2 hét ago
Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon
-
Szórakozás1 hét ago
Pamkutya könyv – Osbáth Norbert: Amiről nem készült fotó
-
Gazdaság2 hét ago
A magyarok figyelik az árfolyamokat, de az utalások rejtett díjai még mindig sokakat meglepnek
-
Gazdaság2 hét ago
Nő a verseny, nőnek az elvárások: a technológiai felkészültség dönti el, ki marad talpon Black Friday alatt







