Okoseszközök

Nem kell sok a digitális személyi realitásához

Ősztől már okostelefonnal is igazolhatják magukat azok, akik csatlakoznak a Digitális állampolgárság programhoz.

Egyre közelebb a Digitális állampolgárság program megvalósulása, melynek célja, hogy az államigazgatási ügyintézést jóval egyszerűbbé tegye, emellett teljesen újfajta, mobilalapú azonosítási rendszert vezessen be, kiváltva ezzel a ma még kötelező plasztik személyi igazolványokat. Rogán Antal miniszterelnöki kabinetirodát vezető miniszter tavaly ősszel osztotta meg, hogy a program valamikor 2024 júliusa és szeptembere között indulhat majd, a rajtig pedig elérhetővé válik majd a Digitális állampolgár mobilalkalmazás is.

Május 10-én elérhetővé vált és már látogatható a Digitális Állampolgárság Programot (DÁP) és annak ütemezését, valamint a készülő mobilalkalmazást bemutató portál, a dap.gov.hu – számolt be a kormány.hu. A DÁP központi mobilapplikáció tesztüzeme idén nyáron indul, a honlapon olvasható tájékoztatás szerint május 18-tól tölthetik le az érdeklődők, míg szeptembertől pedig használatba is vehetők az első funkciók.

Az applikáció első alapfunkciói között a felhasználók megtekinthetik és továbbíthatják alapvető személyes adataikat, valamint a tulajdonukban vagy üzemeltetésükben lévő gépjárműveikét. A kiválasztott adatok másokkal megoszthatók és hitelesítve továbbküldhetők e-mailben, hogy a hivatalos iratokat többé ne kelljen szkennelni.

A digitális erkölcsi bizonyítvány lesz Magyarország első digitális okmánya, amelyet egy gombnyomással igényelhetnek az állampolgárok. A DÁP mobilalkalmazás ezek mellett biztosítja majd minden felhasználónak a minősített elektronikus aláírást.

Május közepétől a kormányablakokban elindulhat az előregisztráció a DÁP mobilalkalmazáshoz, így a felhasználóknak a szeptemberi éles induláskor már csak egy frissítésre lesz szükségük, hogy elsők között kezdhessék el használni a mobilalkalmazást.

Az alkalmazás letöltését első körben azoknak fogja felajánlani a rendszer, akik egyébként is rendelkeznek Ügyfélkapu-eléréssel – a projektet koordináló Digitális Magyarország Ügynökség azzal számol, hogy 2024-ben „kevesebb mint egymillió”, 2025-ben viszont már 3-5 millió felhasználója lehet majd a programnak – azaz effektíve minden felnőttkorú, okostelefonnal rendelkező állampolgárral számolnak a koordinátorok.

További várakozások szerint 2025-ben már minden 10 ezer feletti esetszámú ügy digitálisan intézhető lesz, ahogy az életesemények közül a születéssel és az autóátírással összefüggő ügyek is, illetve megkezdődik a piaci szereplők bevonását is megkezdik, így az alkalmazás a tervek alapján akár banki vagy biztosítási ügyintézésre is használható lesz majd.

Forrás: HWSW


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Már a zsebünkben is elférnek a webáruházak, és ezt ki is használjuk

Az okostelefonok szerepe évről évre egyre kiemelkedőbb az online vásárlások során – többek között ez derült ki a Reacty Digital átfogó éves e-kereskedelmi felméréséből, mely a 18-79 éves magyar lakosság körében vizsgálja az online vásárlással kapcsolatos attitűdöket, szokásokat.

A fordítóprogramok és a globális logisztika segítségével egyre inkább tűnnek el a korlátok, így bár a többség magyar nyelvű webáruházakat preferál, a távol-keleti piacterek jelentősége is növekszik, elsősorban az olcsó termékeknek köszönhetően.

Ruhát még mindig sokan rendelnek online, a háztartási gépek iránti kereslet némileg visszaesett

Továbbra is a ruházat a legnépszerűbb online, a kategória évek óta a lista élén áll, az elmúlt egy évben az online vásárlók kétötöde (42%) rendelt ide tartozó terméket. Az egészséghez kapcsolódó termékek is őrzik helyüket a toplistán, amire ebben az évben a barkács és kerti termékek, a játék-ajándék, valamint a háztartási- és vegyiáruk fértek fel, ezekből a kategóriákból tízből három online vásárló rendelt a megelőző egy évben. A sokáig élmezőnyben lévő háztartási kis- és nagygépek kategória az elmúlt évek folyamatos csökkenése után kimaradt a TOP5-ből, de továbbra is a rendelők negyede választotta ezt a kategóriát (is).

Kis képernyőn is nagy élmény kell

Az utóbbi évek egyik meghatározó e-kereskedelmi trendje az okostelefonon történő vásárlás. Évről évre egyre többen vannak, akik legalább a vásárlási folyamat egy részét (pl. információszerzés, rendelésleadás, fizetés) ilyen eszközön végzik, a 2024-es felmérés alapján az online vásárlók közel háromnegyede (73%) tesz így, míg három évvel ezelőtt még csak tízből hatan (60%) nyilatkozták ezt. Ezzel párhuzamosan csökkenő tendencia látszik az asztali számítógépek, illetve laptopok használatában, így egyértelmű az átrendeződés a kisebb képernyők irányába. Nem meglepő hát, hogy minden második (55%) online vásárlónak fontos, hogy a webáruház mobilról/tabletről is könnyen kezelhető legyen, akár optimalizált weboldal, akár saját applikáció segítségével. Az okostelefont/tabletet használók több mint fele (56%) inkább az utóbbi verzióra szavaz, bár a reszponzív weboldal kedvelői (37%) sincsenek kevesen, egy szűk réteg (7%) pedig bizonytalan abban, melyiket részesíti előnyben.

A többség magyar nyelvű webáruházból rendel szívesen…

Az online vásárlók háromnegyedének (76%) fontos, hogy a webáruház magyar nyelven elérhető legyen, 49 százalék számára ez kiemelt tényező. Ezzel összhangban az online vásárlók több mint fele (54%) csak magyar nyelvű weboldalról rendelt az elmúlt egy évben. A nőkre jellemzőbb, hogy az anyanyelvükhöz ragaszkodnak, mint ahogy az idősebbekre és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezőkre is. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy vásárolt valamilyen külföldi oldalról akár eredeti nyelven használva azt, akár a böngésző által kínált automatikus fordítást igénybe véve. A legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők fele (49%) vásárolt valamilyen külföldi oldalról, így körükben legmagasabb ez az arány, de közöttük vannak legnagyobb arányban azok is, akik nem tudják eldönteni, vagy nem emlékeznek pontosan. A fordítóprogramok felődésével ma már pillanatok alatt magyar nyelvűvé alakítható bármilyen webáruház, ha ez jó minőségben történik, akkor a felhasználó akár észre sem veszi, hogy nem hazai oldalt használ.

…de nem zárkóznak el akár a Távol-Kelet elől sem

A külföldi oldalak közül egyértelműen az újonc Temu a legnépszerűbb, tízből négy (39%) online vásárló rendelt innen az elmúlt egy évben, a nők átlag feletti arányban. A nők egyébként is hajlamosabbak olyan terméket rendelni, melyet online hirdetésben láttak, így a Temu intenzív reklámkampánya elsősorban őket szólítja meg. Az oldal ráadásul magyar nyelven is olvasható, aminek köszönhetően még szélesebb réteget tud elérni. A SHEIN-ről az online vásárlók 15, AliExpress-ről pedig 13 százaléka vásárolt a vizsgált időszakban, a többi felsorolt webáruházból (pl. Amazon, Wish, Zalando) ennél kevesebben.

A külföldi rendeléseknek kedvez, hogy az online vásárlók bő fele (55%) szívesen vár hosszabb szállítási időt is, ha cserébe olcsóbban kaphatja meg a rendelését, tízből négy (40%) online vásárlót pedig nem érdekel, hogy valójában kitől vagy honnan vásárol, amíg azt a terméket / szolgáltatást kapja, amit megrendelt. Csupán az online vásárlók harmada (33%) jelezte, hogy saját bevallása szerint figyel arra, hogy inkább hazai cégektől, vállalkozóktól rendeljen a külföldiek helyett.

A külföldi weboldalak előnye a vásárlók szerint, hogy olcsóbban juthatnak hozzá a termékekhez és nagyobb választékot találnak ezekben az áruházakban, akár olyasmit is, ami hazai szinten nem elérhető. Ellenérv a szemükben, hogy általánosságban kevésbé bíznak meg ezekben a külföldi, sokszor csak angol nyelven elérhető webshopokban, bár kellően alacsony ár esetén akár azt a kockázatot is könnyebben bevállalják, hogy mégsem kapják meg a terméket, vagy a vártnál rosszabb minőségben. Néhány vásárlót a hosszú szállítási idő is inkább a hazai webáruházak felé terel, hiszen bizonyos esetekben az alacsonyabb ár sem kompenzálja, hogy 3 nap helyett 3 hetet kell várni a csomagra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár

Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.

De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.

100 000 és 200 000 Ft között választunk tévét

A felmérés válaszadóinak negyede 1-3 éve vásárolta meg jelenlegi, legújabb televízióját, de közel ennyi (22%) azoknak az aránya is, akik már 3-5 évvel ezelőtt vettek készüléket. A kitöltők egytizede azonban több mint 9 éve vásárolt utoljára ilyen eszközt, 7 százaléknak pedig egyáltalán nincs tévéje.

A legutóbb vásárolt televízióját 100 000 és 200 000 Ft közötti áron szerezte be a magyarok 40 százaléka, míg 29 százalék az olcsóbb, 100 000 Ft alatti kategóriából választott. Érdekesség, hogy a kitöltők 1 százaléka 1 000 000 Ft feletti áron vette meg tévéjét.

Minél idősebbek vagyunk, annál kevésbé számít az ár?

Az LG azt is felmérte, hogy milyen szempontok alapján választunk televíziót. Az ideális készülék kiválasztásakor Magyarországon még mindig a legfontosabb szempontnak az ár bizonyult, amit a funkciók és tulajdonságok, illetve a kijelzőtechnológia követ holtversenyben. A képernyőméret és a márka csak e szempontok után merül fel. A legkevésbé fontos tényező a kitöltők számára a formatervezés és dizájn, ami az utolsó helyre szorult a választási szempontok között.

Az életkor jelentős befolyásoló tényező a választási szempontok tekintetében: a felmérés eredményeiből az látszik, hogy az ár a 30-39 éves korosztály számára a legfontosabb. Az 50-59 éves korosztály számára bár szintén az ár a legfontosabb, de ez sokkal kevésbé hangsúlyos, mint bármely más korosztályban – ebben a korcsoportban minden más életkorhoz képest fontosabb szempont a készülék márkája. A válaszadók 7 százalékának saját bevallása szerint egyáltalán nem számít a márka, elvből nem vásárolnak tévét.

Sokan nem tudják, milyen felbontású a tévéjük

A válaszadók többségének (58%) LCD / LED televíziója van, amit a sorban a képernyőtechnológia tekintetében a legmagasabb kategóriát képviselő, önálló fénykibocsátású pixelekkel dolgozó, új és prémium technológiájú OLED tévék követnek, miközben a válaszadók 5 százaléka saját bevallása szerint a mai napig hagyományos, képcsöves képernyőt használ. Ez főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező kitöltőkre igaz, vagyis valószínűsíthetően főként anyagi okok állnak a háttérben.

Felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmadának (36%) Full HD televíziója van, ezt követik 27 százalékos aránnyal a 4K televíziók, majd a HD, vagy ennél kisebb felbontás kategóriája. A 4K televíziók tulajdonosai főleg férfiak – több mint kétszer annyi férfinak van ilyen felbontású tévéje, mint nőnek. A tipikus 4K tévétulajdonos 40-49 éves, diplomás férfi. Érdekesség, hogy a válaszadók 18 százaléka egyáltalán nem tudja, milyen felbontású a televíziója. Köztük több mint kétszer annyi a nő, mint a férfi, és e válaszadók 36 százaléka 16-19 év közötti.

Streamelés és YouTube-ozás a tévén

Az LG felmérésének eredményei szerint hazánkban a tévénket továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használjuk, a streamingplatformok és a YouTube használata még kevésbé jellemző. Kedvelt funkciók még a telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések nézése és a gaming is. Egyéb applikációkat (TikTok, online játékok, böngészés) kevésbé használnak a tévétulajdonosok a készülékeiken.

A tévéműsorok a nők, míg a streamelés és YouTube-ozás a férfiak körében népszerűbb. Szintén a férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál inkább néz tévéműsorokat. Míg az 50-59 éves korosztályban ez az arány 77, a 16-19 éves korosztályban már csak 32 százalék. A streamelés a 20-29 éves korosztályban a legnépszerűbb, az 50-59 éves korosztályban pedig a legkevésbé népszerű – hasonlóan a YouTube-ozáshoz és a gaminghez.

Ilyen tévét vennénk, ha bármit megtehetnénk

Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának tévét, a legtöbben – a válaszadók közel negyede – 77-100” közötti képernyőméretű kijelzőt választana, és a falra szerelné azt. A második legnépszerűbb képernyőméret az 50-65 hüvelykes, miközben a magyarok 18 százaléka akár 100 hüvelykesnél nagyobb tévét is választana, ha nem lennének anyagi korlátai. Minden tizedik válaszoló saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.

Erre számíthatunk a fociláz idején

Az LG tapasztalatai szerint a nagy sportesemények időszakában jelentősen fellendül a kereslet a nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű televíziók iránt.

„Arra számítunk, hogy most egyrészt a prémium kategória felé tolódik el a piac, így előtérbe kerülnek az OLED televíziók, másrészt a nagyméretű, legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozhat a legnagyobb kereslet. Az elmúlt esztendőhöz képest az OLED tévék terén mintegy 20 százalékos keresletnövekedést várunk, összességében pedig a mostani futballszezon lendületbe hozhatja az idei évet viszonylag gyengén kezdő hazai televíziópiac egészét”

– mondta Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője.

„A vásárlók ilyenkor a lehető legjobb sportközvetítési élményt keresik nem csak saját maguk, de a meghívni tervezett baráti társaság számára is. A sportközvetítésekhez ideális kijelző legfőbb jellemzői a széles betekintési szög, a villódzás- és szakadozásmentes kép, az alacsony válaszidő és a minél nagyobb felbontás. Az LG tévék sportnézéshez való optimalizálása is könnyen megvalósítható a beállításoknál található SPORT üzemmód kiválasztásával. Így a televízió úgy konfigurálja a képi és hang beállításokat, hogy az a lehető legnagyobb élményt nyújtsa. Hasznos kiegészítő az LG készülékek operációs rendszerébe, a WebOS-be épített ún. Sportriasztás funkció, ami amellett, hogy értesítést jelenít meg, ha hamarosan egy mérkőzés kezdődik, naprakészen mutatja az összes friss sporthírt és a kedvenc csapatokra vonatkozó információkat is.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

A L’Oréal bionyomtatott bőrrel, GenAI tartalomlaborral és AI asszisztenssel hozza el a jövőt

A Viva Tech-en egy figyelemre méltó bionyomtatott bőrtechnológiát mutatott be a L’Oréal, amely képes teljesen megváltoztatni a termékek tesztelését a jövőben.

Emellett egy AI-alapú labort is létrehozott a vállalat az elmúlt évben, amely új megvilágításba helyezi a szépségápolási tartalmak készítését. Az intelligens szépségasszisztens vagy a fejlett bőrelemző pedig személyre szabott szépségápolást  nyújtanak. A Meta-val kötött stratégiai partnerség keretében pedig a L’Oréal tovább erősíti pozícióját a 3D, AR és AI szépségipari fejlesztések kutatásában.

„Szilárdan hiszünk abban, hogy a technológia kitolhatja a szépségápolás határait, és világszerte javíthatja az emberek életét. A fejlett diagnosztikával, a kiterjesztett szépségápolási szolgáltatásokkal, a GenAI asszisztensekkel, a GenAI-korszakban kibővített kreativitással és egyedülálló elektronikus eszközökkel úgy alakítjuk a jövő szépségét, hogy az még személyre szabottabb, inkluzívabb és felelősségteljesebb legyen”

– mondta Barbara Lavernos, a L’Oréal Csoport kutatásért, innovációért és technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese.

A biológia, a mechanika és az elektronika összefonódásával a L’Oréal még pontosabban modellezi a valódi, emberi bőr széleskörű változatosságát, beleértve az olyan bőrállapotokat, mint az ekcéma, a pattanások, valamint a barnulás és a gyógyulás képessége. A márka világszerte számos start-uppal és intézettel dolgozik együtt, hogy továbbfejlessze a rekonstruált bőrrel kapcsolatos technológiát. A vállalat bemutatta a házon belüli GenAI Beauty Content Lab-ját,a CREAITECH-et, egy fejlett laboratóriumot, amely olyan eszközökkel rendelkezik, amelyek átalakítják a tartalomgyártást. A CREAITECH biztonságos térként szolgál a GenAI-alapú kísérletezéshez, s lehetővé teszi a L’Oréal számára, hogy 37 szépségápolási márkájánál szélesítse a márkához illeszkedő és lokalizált tartalmak létrehozását, és ezzel párhuzamosan biztosítsa marketingesei számára a kreatív technológiákkal kapcsolatos továbbképzést. A vállalatcsoport partnerséget jelentett be a Meta-val és más vezető tartalomkészítőkkel is.

A VivaTech-en a vállalatcsoport a következő újdonságokat mutatta be:

SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA A FELHASZNÁLÓK SZÁMÁRA

  • A Kiehl’s Derma-Reader klinikai képalkotó technológia segítségével értékeli a vásárlók bőrét, több mint 11 bőrtulajdonságot mér a bőrfelszínen és a bőrfelszín alatt, majd megfelelő összetevőket és életmódbeli tippeket ajánl, amelyek beilleszthetőek a napi bőrápolási rutinba.
  • A Lancôme RENERGIE NANO-RESURFACER| 400 BOOSTER egy olyan szépségápolási eszköz, amelyet kifejezetten arra a célra fejlesztettek ki, hogy fokozza a kozmetikumok behatolását a szarurétegbe, valamint felerősítse a termékek hatékonyságát. Ez a készülék áttörést jelentő, szabadalmaztatott nanochip technológiával működik, amely több mint 400 ultraprecíz nanohegyből áll, és klinikailag tesztelt eredményeket biztosít otthoni felhasználás esetén is.
  • A L’Oréal Paris Beauty Genius egy mesterséges intelligenciával működő, mindenre kiterjedő szépségápolási asszisztens, amely személyre szabott diagnosztikát és tanácsokat kínál felhasználóinak. Ily módon egyszerűen és könnyen megtudhatnak bármit a szépségápolásról.
  • A L’Oréal Professionnel AirLight Pro a hajszárítás forradalma, amely jobb a hajnak és a környezetnek. A szakmabelieknek és az otthoni felhasználóknak egyaránt használható AirLight Pro az infravörös fényt nagy sebességű széllel kombinálja, hogy hatékonyan szárítsa meg a haj felszínén lévő vizet,, sima, fényes hajat eredményezve.
  • A L’Oréal Professionnel My Hair [iD] Hair Reader egy egyedülálló hajszín-elemző készülék, amely ultraprecíz optikát használ a haj egészségének elemzésére és a hajszín mérésére. Vizsgálja a természetes színt, a színt a hajhosszon, az őszülés százalékos arányát, a hajszálak átmérőjét és sűrűségét, hogy a vásárlóknak minden egyes alkalommal a megfelelő, személyre szabott hajszínt ajánlhassa.

SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA AZ IPAR SZÁMÁRA

  • Skin Technology by L’Oréal Több mint 40 éve a L’Oréal a legmodernebb tesztmodellekkel rekonstruált emberi bőrt alkalmazza a biológiai és bőrgyógyászati kutatásokhoz. A Skin Technology by L’Oréal egyesíti a biológia, a mechanika és az elektronika legjavát, hogy olyan inkluzív tesztmodelleket hozzon létre, amelyek az emberi bőr komplexitását utánozzák, ezáltal javítva a kozmetikai ipar tesztelési szabványait, miközben az egészségügyi iparágak szereplői, start-up cégek és kutatóintézetek is profitálhatnak ebből a szaktudásból.
  • L’Oréal CREAITECH GenAI Beauty Content Lab: Az elmúlt nyolc hónap során a CREAITECH Gen AI Beauty Content Lab a WPP NVidia motorját, valamint számos más nagy nyelvi modellt, diffúziós modellt és partnert használt. A kísérletezés biztonságos tereként a csoport több mint 20 Gen AI Tech-et tesztelt, és több tucatnyi workshopot tartott a márkáival, hogy több mint 1000 szépségápolási képet hozzon létre. Ezen túlmenően a CREAITECH úttörő szerepet játszik a L’Oréal márkák alapvető kódjaival kiképzett Brand Custom Models kifejlesztésében, hogy a márkának megfelelő tartalmakat hozzon létre. A La Roche-Posay és a Kérastase az elsők, akik ezt a személyre szabott szolgáltatást használják tartalomkészítési folyamatukban.
  • New Codes of Beuty: Creator Economy: A vállalat a Meta-val együtt bemutatta a New Codes of Beauty Creator Programot, hogy a 3D, AR és AI alkotók következő generációját ösztönözze, valamint új kreatív határokat fedezzen fel a szépségiparban. A L’Oréal Paris, a Lancôme és a La Roche-Posay márkák úttörő szerepet vállalnak és felkarolják ezeket az új területeket egy 30 alkotóból álló, a legmodernebb eszközöket és technikákat használó csapattal együttműködve.
  • Digitális fenntarthatóság: A világ negyedik legnagyobb hirdetőjeként a L’Oréal elkötelezett amellett, hogy az iparág élére álljon: méri a digitális tevékenységeink által generált CO2-kibocsátást, valamint azonosítja a környezeti hatás csökkentését célzó eszközöket. A VivaTech-en három olyan partnerségünket emeltük ki, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy 360 digitális fenntarthatóságra törekedjünk:
  • Az IMPACT+, egy francia Sustaintech startupsegítségével nyomon követjük a digitális média szénlábnyomát,
  • Az ADGREEN Greentech-partnerként lehetővé teszi számunkra, hogy mérjük a tartalomgyártásunk szénlábnyomát.
  • A FRUGGR francia startup segít weboldalunk szénlábnyomának csökkentésében.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss