Ipar

2030-ra a teljes irodapiac 30%-át teszik ki az üzemeltetett coworking irodák

Míg 2020-ban 1,95 millió, 2028-ra már 8,65 millió fő fog rugalmas coworking irodákban dolgozni világszerte.

A cégek skálázhatóbb, ugyanakkor teljeskörűen kiszolgált környezetet keresnek, a jelenlegieknél sokkal rugalmasabb szerződési feltételekkel. A globális trendek hatására a magyar irodapiac is jelentős változásokon megy keresztül. A Budapestre érkező Puzl CowOrKing szerint a teljes körű szolgáltatást nyújtó coworking irodák hazai piacán még jelentős a kiaknázatlan potenciál.

Sokan még mindig azt hiszik, hogy a coworking egyenlő azzal, hogy digitális nomádok és szabadúszók bérelnek íróasztalokat. A coworking piac ehelyett egyre inkább a teljes körű szolgáltatást nyújtó flexibilis munkaterületek felé mozdul el, az üzemeltetett rugalmas irodák irányába, amelyek akár 100+ fős csapatok számára is kínálhatnak irodákat vagy munkaállomásokat magas hozzáadott értékű szolgáltatásokkal.

Irodaparkok helyett dinamikus coworking?

Az irodahelyiségek piaca jelenleg a legnagyobb átalakuláson megy keresztül a fehérgalléros forradalom óta. A hibrid munkavégzés és a networking felértékelődése miatt nagyobb a kereslet a rugalmas munkaterületek, de a plusz szolgáltatások iránt is. Ez arra készteti a cégeket, hogy újragondolják hosszú távú (5+ éves) bérleteiket az üvegkocka típusú irodaparkokban. Rugalmasabb, skálázhatóbb, ugyanakkor teljeskörűen szolgáltatott környezetet keresnek. Az is fontos szempont, hogy a pénz ne álljon eszközökben, például irodaberendezésben, és a hosszútávú bérleti szerződések helyett legyen könnyű reagálni a piaci változásokra.

Az üzemeltetett coworking irodában a bérlők kizárólag az üzletre kell, hogy koncentráljanak, míg a szolgáltató gondoskodik az összes lényeges működtetési feladatról. „Egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy a nagyobb cégek is nagyra becsülik ezeket az all-inclusive, teljesen felszerelt és berendezett munkaterületeket, amelyek a rugalmasan alakítható irodák mellett valódi üzleti közösséget és fontos szolgáltatásokat is kínálnak a csupasz négyzetméterek bérbeadása helyett” – mondja Thibaut Taittinger, a Puzl CowOrKing alapító ügyvezetője.

Így nem meglepő, hogy a rugalmas irodák piaca a következő 8 évben várhatóan évi 14,9% és 19,2% közötti átlagos éves növekedési ütemet (CAGR) fog elérni.

Ez a munkavállalók tekintetében azt jelenti, hogy míg 2020-ban 1,95 millió, 2028-ra már 8,65 millió fő fog rugalmas irodákban dolgozni. Így a rugalmas irodák és a coworkingek – melyek átlag 30-70 fős cégeket szolgálnak ki – 2030-ra a jelenlegi 2,5%-ról a globális irodahelyiség-piac 30%-át fogják elérni. (DeskMag Global Coworking Survey) (CBRE H1 2024 European Flex Ofice Market report)

„Az üzemeltetett coworking az USA-ban a mainstream irányba mozdult el, Észak-Európa és Délkelet-Ázsia pedig követik ezt. A közép-kelet-európai régió általában 3-5 évvel lemarad az ingatlanpiaci trendekhez képest, így hamarosan itt is láthatunk majd egy nagyobb elmozdulást

– mondja Taittinger.

A hazai piac és a nemzetközi trendek

A magyar piacon jellemzően kisebb coworking irodák találhatók, amelyek szabadúszókat, digitális nomádokat, valamint kis IT- és startup csapatokat vonzanak. Az elmúlt 5 évben itthon csökkent a coworking irodákat bérlő cégek száma. Ez nem a vállalatok érdeklődésének hiánya miatt alakult így, hanem mert a rugalmas iroda szolgáltatók nem tudtak elég tőkét bevonni az impozáns terek és megteremtéséhez, a piac stagnált. Ez egyelőre ellentétes a globális trendekkel.

A teljes körű szolgáltatást nyújtó coworking irodák piacán jelentős a kiaknázatlan potenciál, mivel ez a típus kevesebbért nyújt többet. Ár összehasonlítás alapján a rugalmas iroda – bár elsőre drágábbnak tűnhet – általában olcsóbb, mint egy hagyományos A vagy B osztályú iroda vagy egy lakásiroda. Nincsenek extra négyzetméterek, nincsenek menedzsment-díjak, berendezési költségek, irodavezetői munkadíj, villanyszámla, internet, takarítás, karbantartás stb.

“A Puzl CowOrKing irodáiban a hatékonyságot és együttműködést elősegítő elrendezés, az egyedi design, a gyors internet, a takarítás, karbantartás, irodai eszközök, a teljesen felszerelt konyha, a megfelelő számú tárgyaló mind benne van a bérleti díjban, nincsenek további költségek. Ezek egy A osztályú épület teljes költségeihez viszonyítva átlagosan 30%-kal kedvezőbb árban érhetők el”

– magyarázza Thibaut Taittinger.

Ahogy növekszik a munkaterületek rugalmassága iránti kereslet, úgy nő a bérleti szerződések rugalmassága iránti igény is. Érdekesség, hogy a coworking piacon nem a szerződések hossza változik (hiszen már most is vannak 1-3 éves szerződések), de a szerződési feltételekben megjelenő rugalmasság – mint például a bővítés vagy csökkentés lehetősége, egy másik irodába költözés ugyanazon szolgáltató területén belül, ugyanazon kondíciók mellett – egyre fontosabbá válik. A Puzl CowOrKing szakértői szerint a piaci trendekre leggyorsabban válaszoló coworking szolgáltatók az ingatlanokat és szolgáltatásaikat ezekhez az újonnan megjelent igényekhez igazítják, így ők lehetnek a piac trendszetterei.

Az Egyesült Királyságban megkérdezett iroda-bérbeadók 10%-a azt jósolja, hogy portfóliója 2030-ra szinte teljes egészében (91-100%) rugalmas vagy közösségi munkaterületből fog állni, szemben a jelenlegi 3%-kal. A kereslet kielégítése és a bérlői igények teljesítése érdekében a bérbeadók több mint fele (52%) úgy gondolja, hogy irodaházaikat át kell tervezni vagy fel kell újítani. (Coworkinginshights.com)

A coworking mint üzleti koncepció

A coworking mint üzleti koncepció felnőtt, eltávolodott attól, hogy csak szabadúszókat és digitális nomádokat szólítson meg: mára könnyedén akár 100+ fős cégeket is ki tud szolgálni. A magyar rugalmas irodapiac jelenlegi stagnálása is változni fog a globális munkatér-trendek hatására. A változás kulcsa pedig a hozzáadott szolgáltatásokban rejlik, amelyek megkönnyítik

vállalkozások életét és időt és extra költségeket takarítanak meg számukra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

A BigRep nagy formátumú 3D nyomtatók a közép- és kelet-európai régióban

A BigRep, az ipari nagy formátumú 3D nyomtatók gyártója új viszonteladót jelentett be.

Az ADMASYS International cégcsoport fejlett és megfizethető, ipari 3D nyomtatókat és 3D szkennereket kínál Magyarországon, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Romániában. A cégcsoport magyar lába és a BigRep nyomtatók új hazai forgalmazója a már 12 éves additív gyártási tapasztalatra visszatekintő FreeDee Kft.

A BigRep, amelyet a nagyméretű, műanyagszál-olvasztásos (FFF) 3D nyomtatók egyik vezető gyártójaként tartanak számon, szerződést kötött az ADMASYS International céggel, ezen belül a hazai FreeDee Kft-vel is, mint hivatalos szakmai viszonteladóval. Ez a partnerség kiterjeszti a BigRep gépek globális elérhetőségét a magyar, a cseh, a szlovák és a román piacra is.

Az ADMASYS cégcsoport tagjai nemcsak a BigRep alacsony és magas hőmérsékletű ipari 3D nyomtatóinak átfogó portfólióját fogják kínálni a régióban, hanem a gyártó minősített alapanyagait is, valamint teljes körű, értékesítés előtti és utáni támogatást és szolgáltatást nyújtanak minden jövőbeni felhasználónak. A több évtizednyi additív gyártási tapasztalatot összehozó partnerség lehetővé teszi a nagy formátumú 3D nyomtatást kereső cégek számára, hogy lerövidítsék a termékfejlesztési ciklusokat, felgyorsítsák a tervezési iterációkat és csökkentsék a külső gyártóktól való függést.

Tomáš Soóky, a cseh 3Dwiser vezérigazgatója, az ADMASYS International tagja elmondta:

„Az első nagyformátumú, köbméteres térfogatú 3D nyomtató megjelenésétől kezdve egyértelmű volt számunkra, hogy nőni fog az igény a magas minőségű és nagyméretű nyomtatásra képes gépek iránt. A folyamatos piaci trendek és a vásárlói igények azóta is ezt erősítik meg. Ráadásul a BigRep nyomtatók minőségi tervezést, német precizitást és teljesen új gyártási lehetőségeket kínálnak ügyfeleink számára.“

Koperniczky Ferenc, a magyar FreeDee Kft. vezérigazgatója, az ADMASYS International tagja hozzátette:

„Izgatottan várjuk, hogy elinduljunk ezen az úton a BigReppel. Magyarország egyik úttörő 3D nyomtatási specialistájaként a FreeDee mindig is elkötelezett volt a válogatott, professzionális 3D technológiai megoldások biztosítása mellett, amelyek maximális értéket tudnak nyújtani a magyar vállalkozások számára. 12 éves piaci tapasztalatunkkal azt látjuk, hogy az országban egyre nagyobb a kereslet a nagyméretű 3D nyomtatási megoldások iránt. Magyarország erős gyártószektora és kiemelkedő autóipara jelentős mértékben profitálhat a BigRep megbízható, nagyméretű 3D nyomtatóiból akár prototípusok készítésére, gyártósablonokra, szerszámozásra és végfelhasználásra szánt alkatrészek előállítására gondolunk. „

Az ADMASYS cégcsoport, egyben a FreeDee Kft. a BigRep portfóliójában szereplő ​​3D nyomtatók közül a felsoroltak viszonteladására fog összpontosítani:

  1. VIIO 250: A BigRep legújabb nagyméretű, következő generációs, automatizált 3D nyomtatója a megbízható és folyamatos ipari gyártáshoz műszaki alapanyagokból.
  2. PRO: Köbméteres munkaterű „erőmű“, amely az igazán nagy formátumú vagy volumenű nyomtatást kereső ipari felhasználókat szolgálja ki a prototípus-készítéstől a gyártószerszámokon át a beépülő alkatrészekig.
  3. STUDIO: A VIIO 250 elődje, amely hasonló munkateret kínál kedvezőbb áron és valamivel korlátozottabb alapanyag választási lehetőségekkel.
  4. ONE: A BigRep legnépszerűbb modellje nem csak ipari felhasználók számára. A köbméteres munkaterű, díjnyertes BigRep ONE negyedik generációja egy elérhető árú, kiforrott 3D nyomtató a nagy formátumú gépek piacán.

Készen áll arra, hogy additív gyártási képességeit a következő szintre emelje? Lépjen kapcsolatba a FreeDee Kft-vel, az ADMASYS International cégcsoport magyarországi tagjával!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Hogyan alakítják át az AI PC-k a vállalati IT-rendszereket?

A beépített mesterséges intelligencia funkciókat tartalmazó személyi számítógépek piaca elképesztően gyors ütemben nő, amivel a vállalatoknak is lépést kell tartaniuk a hatékony és sikeres működés érdekében.

Az előrejelzések szerint az AI-alapú PC-k száma a következő négy évben több mint négyszeresére nő majd, a jelenlegi 48 millióról 205 millióra, 2025 végére pedig a globális PC-szállítmányoknak már a 40 százalékát fogják kitenni a mostani 19 százalékhoz képest. Ezekben a rendszerekben kulcsszerepet játszanak a fejlett memória- és tárolómegoldások, amelyek biztosítják a szervezetek számára a szükséges teljesítményt és megbízhatóságot. A Kingston Technology szakértői összefoglalják az AI PC-k, valamint az azokat támogató memória- és tárolómegoldások szervezeti előnyeit.

A hagyományos PC-k korlátai

Az AI-technológia térnyerésével a hagyományos számítógépek teljesítménye egyre kevésbé elegendő az új üzleti kihívások kezelésére. Bár a hagyományos eszközök megfelelők az általános irodai feladatok elvégzéséhez, gyakran nem felelnek meg az AI-folyamatokkal járó nagy terhelések kezeléséhez. Ez a hiányosság vezetett a mesterséges intelligencia számításokra optimalizált eszközök megjelenéséhez, amelyek gyorsabb adatfeldolgozást, fokozott adatbiztonságot és valós idejű elemzést kínálnak a vállalatok számára. Ezek a funkciók elengedhetetlenek a modern munkahelyeken, éppen ezért egyre több szervezet ismeri fel a hardverfrissítés szükségességét, hogy lépést tudjanak tartani az AI-alkalmazások növekvő igényeivel.

Az AI-kompatibilis PC-k előnyei

Az AI PC-k képesek összetett feladatokat kezelni, mint például a gépi tanulás, az adatelemzés és a prediktív modellezés, amelyek egyre inkább beépülnek a különböző üzleti funkciókba. A felhőalapú mesterségesintelligencia-megoldásokkal ellentétben az AI PC-k helyben végzik el ezeket a feladatokat, ami lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy az adatokat valós időben dolgozzák fel. Ez nemcsak felgyorsítja a döntéshozatali folyamatokat, hanem növeli az adatbiztonságot is, mivel az érzékeny információk a vállalat ellenőrzése alatt maradnak. Emellett az AI PC-k csökkentik az internetkapcsolattól való függőséget, biztosítva, hogy a kritikus műveletek akkor is zavartalanul folytatódhassanak, ha hálózati problémák merülnek fel.

Az AI PC-k motorjai: memóriák és SSD-meghajtók

Az AI számítógépek kiemelkedő teljesítményének kulcselemei a bennük alkalmazott fejlett memória- és tárolómegoldások. A Kingstonnak, mint a memóriatermékek és technológiai megoldások piacvezetőjének, kiemelkedő szerepe van ebben. A gyártó DDR5 memóriamoduljai például az AI feladatokhoz szükséges nagy sebességű adatátviteli követelményeknek megfelelően lettek kialakítva. A DDR5 memória jelentős javulást kínál elődjéhez, a DDR4-hez képest, beleértve a gyorsabb sebességet, a nagyobb kapacitást és a jobb energiahatékonyságot. Ezek a fejlesztések elengedhetetlenek az AI alkalmazásokhoz, amelyek gyors hozzáférést igényelnek a nagy adatállományokhoz, valamint a több művelet egyidejű végrehajtásának képességét.

A csúcstechnológiás memóriamegoldások mellett az NVMe SSD-k is alapvető fontosságúak az AI PC-k teljesítménye szempontjából. Az NVMe SSD-k kivételes sebességükről és megbízhatóságukról ismertek, így ideálisak az AI terhelésekhez kapcsolódó nagy mennyiségű adatok kezelésére. Ezek az SSD-k gyorsabb rendszerindítást és alkalmazásbetöltést, valamint alacsonyabb késleltetést biztosítanak, amelyek mind kritikusak az AI folyamatok hatékonyságának fenntartásához. Legyen szó gépi tanulási modell tréningjéről vagy valós idejű elemzések végrehajtásáról, az adatok hozzáférésének és feldolgozásának sebessége közvetlen hatással van az AI feladatok teljesítményére.

Jövőbiztos megoldások a szervezeti infrastruktúrában

Az AI PC-k bevezetése nemcsak a jelenlegi igények kielégítéséről szól, hanem a szervezeti infrastruktúra jövőállóságáról is. A mesterséges intelligencia folyamatos fejlődésével a vállalatoknak egyre nagyobb és bonyolultabb adatmennyiséget kell feldolgozniuk. Azok a szervezetek pedig, amelyek befektetnek a Kingston memória- és tárolási megoldásaival ellátott AI PC-kbe, nemcsak az aktuális technológiai kihívásokat tudják kezelni, hanem egyúttal előnyt szereznek az AI gyorsan fejlődő területén.

Mindazonáltal az AI PC-k meglévő IT-környezetbe történő integrálása kihívásokkal jár, ami miatt a szervezeteknek gondosan fel kell mérniük az AI feladatok speciális követelményeit, és olyan hardvert kell választaniuk, amely támogatja mind a jelenlegi, mind a jövőbeli igényeket. Ez stratégiai megközelítést kíván a hardverfrissítésekkel kapcsolatban, amely biztosítja a választott megoldások skálázhatóságát és a fejlődő AI technológiákkal való kompatibilitást. Továbbá a vállalkozásoknak figyelembe kell venniük a teljes birtoklási költséget, és egyensúlyba kell hozniuk az AI PC-kbe való kezdeti befektetést az általuk nyújtott hosszú távú előnyökkel a termelékenység, a hatékonyság és az innováció terén.

„A Kingston termékeivel és szakértelmével egyaránt támogatja a szervezeteket a jövőbiztos infrastruktúra kialakításában. Nagy teljesítményű memóriáink és tárolómegoldásaink segítenek növelni mind a meglévő, mind az új technológiai eszközök teljesítményét, hatékonyságát és meghosszabbítani az élettartamukat. Ask an Expert szakértői konzultációs szolgáltatásunk keretében segítünk a vállalatoknak kiválasztani a szükségleteikre szabott legjobb megoldást, amit bármikor igénybe vehetnek”

– mondta Kaszál Norbert, a Kingston Technology Magyarországért és Szlovéniáért felelős üzletfejlesztési menedzsere.

Összeségében tehát az AI-ra optimalizált számítógépek a modern üzleti működés sarokkövévé válnak, lehetővé téve a szervezetek számára a mesterséges intelligencia teljes potenciáljának kihasználását. A Kingston DDR5 memóriái és NVMe SSD-i a transzformáció élvonalában vannak, biztosítva az AI-alkalmazásokhoz szükséges sebességet, kapacitást és megbízhatóságot. A technológia elsajátításával párhuzamosan a nagy teljesítményű hardverek fontossága is nő, így az AI PC-k és az ezeket meghajtó fejlett alkatrészek alapvető eszközökké válnak a digitális korban való sikerhez.

További információért látogasson el a kingston.com oldalra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

25 éves a Dachser Magyarországon

25 éve, 1999 óta a magyar logisztikai piac meghatározó szereplője a Dachser Hungary.

A német anyacég a kelet-európai régióban elsőként Magyarországon alapított – akkor még Liegl & Dachser néven – leányvállalatot, fejlődési potenciált látva az országban. A várakozások beigazolódtak: az elmúlt évtizedekben az alkalmazottak száma mintegy 400-ra, az éves nettó árbevétel 2023-ra 40,5 milliárd forintra nőtt, és országosan 7 telephelyén a Dachser teljes szolgáltatási portfóliója – például a közúti, légi és tengeri szállítmányozás, az élelmiszer- és szerződéses logisztika – elérhető már Magyarországon. A vállalat világszerte hangsúlyt helyez az ügyfélközpontú megoldásokra, rugalmasságra és lojalitásra – ez a hazai leányvállalatra is jellemző, így nem véletlen, hogy a Dachser Hungarynál vannak olyan munkatársak, akik negyed évszázada dolgoznak a céggel.

1999 eseménydús év volt: az egész világ aggódott amiatt, hogy vajon okoz-e informatikai problémákat a 2000. év, Európa lakói tanúi lehettek egy teljes napfogyatkozásnak, az unió államaiban elszámolási egységként megjelent az euró, amely a közös valuta bevezetésének első lépése volt, Magyarország pedig csatlakozott a NATO-hoz. A világgazdaság lassú felívelést élt át, a magyar gazdasághoz hasonlóan, amely eddigre nagyrészt kiheverte a rendszerváltás okozta turbulenciákat. Az 1930-as években alapított német családi vállalkozás, a logisztikai szolgáltató Dachser ebben a környezetben döntött a kelet-európai nyitás mellett, és azon belül is először Magyarországon hozta létre akkor még 50%-os tulajdonrészű leányvállalatát, a Liegl & Dachsert, valamint kezdte el építeni logisztikai központját Pilisvörösváron.

A múlt évezred végén a cég elsősorban az importra koncentrált, csak később jelentek meg nagy számban exportra termelő vállalatok a magyar piacon, és később indult a Dachser belföldi szállítása is. Mivel Magyarország ekkor még nem volt tagja az Európai Uniónak, a csatlakozás előtti években óriási tudás halmozódott fel a cégnél a vámkezelés vonatkozásában – ez egészen a mai napig jelentős előnyt jelent az uniós piacon kívüli, például az Egyesült Királyságba irányuló szállítmányozás esetében.

A vállalat a 2000-es években gyors növekedésnek indult. 2000-ben megnyitott a pilisvörösvári logisztikai központ, amelyet 2001-ben a tiszaújvárosi, 2002-ben a kecskeméti, 2003-ban pedig a pécsi és zalaegerszegi telephely követett. A közúti szállítás (European Logistics) mellett 2006-tól légi és tengeri szállítmányozást is biztosít a hazai Air & Sea Logistics üzletág vecsési központtal, és ugyanebben az évben kezdték a különleges eljárások és előírások betartását megkövetelő veszélyesáru-szállítást és -raktározást Pilisvörösváron és Tiszaújvárosban. 2008-ban elindult a Food Logistics, a vállalat teljes körű élelmiszerlogisztikai tevékenysége.

A szolgáltatási portfóliót a szerződéses logisztika tette teljessé. Ennek keretében igényekre szabott, átfogó szállítási, raktározási megoldásokat, valamint tanácsadást, folyamatelemzést, tervezést és megvalósítást, és ún. értéknövelt szolgáltatásokat (például csomagolás, címkézés, árazás, merchandising, termékbemutató állványok építése) kínál a cég az ügyfeleknek.

A Liegl & Dachser vegyesvállalatot 2022-ben vásárolta meg teljes egészében a német anyavállalat. A Dachser Hungary mára az ország egyik vezető logisztikai szolgáltatójává vált. 2023-ban 634 800 küldeményt kezelt a cég összesen, 519 000 tonna árut mozgatott meg az itt dolgozó mintegy 400 munkatárs segítségével, 69 000 négyzetméter raktárkapacitást biztosított ügyfelei számára, és nettó 40,5 milliárd forint árbevételt ért el.

„A Dachser sikerének egyik alapja a német precizitással szervezett, igen sűrű hálózat világszerte, valamint a szintén az egész világon egységes, folyamatos nyomon követést lehetővé tevő informatikai rendszer, amelyet állandóan fejlesztünk”

– mondta el Szabó Péter, a Dachser Hungary country managere.

„A másik, ennél is fontosabb bázis viszont az emberi tényező. Bár az egykori német kisvállalkozás világcéggé nőtt az elmúlt majdnem 100 évben, mégis meg tudta őrizni családias jellegét, ami nem csak az itt dolgozók, hanem az ügyfelek számára is vonzó. Magyarországon vannak kollégáink, akik negyed évszázada a Dachserrel tartanak – ez a legnagyobb elismerés, amit 25 év után kaphatunk, és ezúton is szeretném megköszönni nekik és ügyfeleinknek, hogy lehetővé tették a sikereinket.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss