Mozgásban
Széles körben elterjedhet jövőre az időablakos házhoz szállítás
Az időablakos kiszállítás alkalmazására ösztönzik a hazai piaci szereplőket a külföldi webshopok térnyerése nyomán átalakuló vásárlói igények.
Jövőre ezért az e-kereskedelem egyre több szegmensében elérhetővé válhat ez a szolgáltatás. Emellett olyan új szolgáltatásmodellek terjedhetnek el a házhoz szállításban, mint az előfizetéses rendszer vagy a dinamikus árképzés – ezek a trendek fogják meghatározni 2025-ben az e-kereskedelem fejlődését Magyarországon az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO szakértői szerint.
Mozgalmas évet tudhat maga mögött a hazai e-kereskedelmi piac, amely a hazai webáruházak és a futárcégek számára egyaránt új kihívásokat hozott, s ezek a változások 2025-ben is döntő hatást gyakorolnak az e-kereskedelem és a házhoz szállítási szolgáltatások fejlődésére. Az innovatív logisztikai megoldásaival Európa hat országában jelenlévő DODO szakértői összegyűjtötték azokat a trendeket, amelyek e téren meghatározó szerepet töltenek be az előttünk álló évben.
Az ázsiai webáruházak előretörése ösztönzőleg hat a kiszállítási szolgáltatások fejlesztésére
A hazai webshopokat komoly kihívás elé állítják a határokon túli versenytársaik, amelyek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a magyar vásárlók online költéseiből: az év első felében a külföldi online megrendelések értéke megközelítette, majd a Black Friday idején meg is haladta a belföldi webes vásárlások összegét. Mindez lépéskényszerbe hozza a hazai piaci szereplőket. A megrendelések számának hirtelen, dömpingszerű megugrása a hagyományos eljárások és technológiák alkalmazásával egyre több esetben már nem volt kezelhető, ez pedig bizonyos esetekben fennakadásokat okozott a kézbesítési feladatok teljesítésében. Mivel az ilyen esetek jelentősen befolyásolják a webshopok iránti vásárlói bizalmat, a jövőben a fogyasztók elvárásainak egyre precízebb teljesítése döntő szerepet kap a futárcégek piaci versenyében.
Az időablakos kiszállítás széles körben elterjed, az időkeretek tovább szűkülnek
Az idei év tapasztalatai nyomán már a magyarországi online vásárlók döntő többsége, mintegy 85% szeretné előre tudni, sőt, ki is választani, hogy a futár mikor, melyik napon és azon belül is melyik idősávban kézbesíti a megrendelt terméket. Mivel a vásárlók közel négyötöde szívesebben vásárol olyan webshopokban, amelyek ilyen precíz kiszállítási szolgáltatást kínálnak, 2025-ben az időablakos egyre szélesebb körű térnyerésére érdemes számítani. Nemcsak egyre több terméktípus, e-kereskedelmi szegmens esetén válik majd elérhetővé ez a vásárlóbarát megoldás, de a piaci verseny erősödésével az időablakok is szűkülni fognak, s nem lesz ritka az egyórás kiszállítási időkeret sem.
Mesterséges intelligencia, adatelemzés, robotika
Az időablakos kiszállítás terjedésének hatására 2025-ben még inkább fel fognak értékelődni azok a mesterséges intelligencia és adatalapú megoldások, amelyek a hatékonyság fokozása és a kiszállítások optimalizása révén kiszámíthatóbbá teszik a megrendelések kézbesítését. Mivel a fogyasztói élmény egyre fontosabb a webshopok számára, a vásárlás és a kiszállítás személyre szabhatóságát segítő algoritmusok, illetve AI-megoldások fokozott terjedésére lehet számítani. Elsősorban a csomag nyomon követése, a kézbesítési időablak pontos meghatározása, továbbá a termék egyszerűbb visszaküldésének biztosítása terén várható érdemi előrelépés. Még fontosabbá válik emellett az adatelemzés, amelyre támaszkodva a vállalatok jobban megérthetik a fogyasztók igényeit, és ehhez igazíthatják szolgáltatásaikat. Ez nagymértékben segíti egyebek mellett az aznapi kiszállítás további elterjedését, igazodva ezzel a vásárlók elvárásaihoz. A hatékonyság növeléséhez a logisztikában a raktározási folyamatok automatizálása, a robotika alkalmazása járulhat hozzá.
Stabil kereslet a divatáru, az élelmiszerek és a gyógyszerek házhoz rendelése iránt
Továbbra is eltérően reagálnak a gazdasági környezet alakulására a különböző terméktípusok. A ruházati termékek és kiegészítők, az élelmiszerek, valamint az egészséggel összefüggő árucikkek az idei évhez hasonlóan várhatóan 2025-ben is dobogós helyeken fognak szerepelni az online vásárlások rangsorában. Ezek az alapvető fogyasztási cikkek közé tartoznak, amelyekről utoljára mondanának le a vásárlók, s így ezek értékesítését a külső körülmények változásai kisebb mértékben befolyásolják. Az építőanyagok, a barkácsáru, a lakberendezési cikkek és a járművek, illetve járműalkatrészek iránti érdeklődés ezzel szemben jóval érzékenyebben reagálhat a különböző gazdasági mutatók alakulására.
Új szolgáltatásmodellek elterjedése
A vásárlók és a futárcégek számára egyaránt kiszámíthatóbbá és egyben költséghatékonyabbá teheti a jövőben az online rendelések kézbesítését az előfizetéses modellek elterjedése. Ezek lehetővé teszik, hogy a fogyasztók egy havidíj ellenében korlátlan számban kérjenek házhoz szállítást, s emellett elsőbbségi kiszállítást is igénybe vehetnek, de az új szolgáltatásokat is elsőként próbálhatják ki. Ez a más országokban már látványosan terjedő megoldás nemcsak a vásárlói hűség erősítését segíti, de az „ingyenes kiszállítás” iránti igény kielégítésére is fenntartható alternatívát kínál. Hasonlóképpen szélesebb körben alkalmazhatják 2025-ben a dinamikus árképzés gyakorlatát, egyre több vásárlónak megadva a lehetőséget arra, hogy a kiszállítási díj csökkentése érdekében egy adott napon a csúcsidőn kívüli időszakra kérjék csomagjaik kézbesítését. Ez nemcsak a vásárlók számára jelent megtakarítási lehetőséget, de az eddigi tapasztalatok alapján a webshopok forgalmát is növelheti.
„Az idei év több olyan változást hozott az e-kereskedelemben Magyarországon, amelyekre a vásárlók bizalmának megőrzése és erősítése érdekében a webáruházaknak reagálniuk kell. Várakozásaink szerint 2025-ben a fogyasztók elvárásaihoz igazodva az időablakos kiszállítás még inkább felértékelődik. Így azok az internetes üzletek tehetnek szert előnyre, akik a vásárlók által előre kiválasztott, akár egyórás időkeretekben tudják kézbesíteni az online rendeléseket. Az olyan, általunk is használt innovatív, okoslogisztikai megoldások, mint az adatelemzés vagy a mesterséges intelligencia alkalmazása, kulcsszerepet fognak játszani ebben”
– mondta el Peter Menky, a DODO kereskedelmi igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
You may like
-
Az ultragyors kiszállítás tündöklése és bukása: a gyorsaság önmagában már nem elég
-
Mesterséges intelligencia és alternatív meghajtású járművek
-
A magyarok szeretik a legjobban csomagautomatában átvenni online rendeléseiket a közép-európai régióban
-
2023-ban az élelmiszerek rendelése nőtt a legdinamikusabban Magyarországon
-
A magyar nők több mint fele rendszeresen vásárol webshopokból, legnagyobb arányban élelmiszert
-
Már vény nélkül kapható gyógyszereket is házhoz szállít a DODO
Mozgásban
Forradalom a légi közlekedésben
A légi közlekedés karbonkibocsátása hosszú ideje áll a repülés nagy ökológiai lábnyomát érő kritikák kereszttüzében.
Most azonban egy új fejlesztés ígéri, hogy jelentősen növeli a légi áruszállítás fenntarthatósági szintjét. A Natilus egy innovatív kaliforniai startup, amely a Siemensszel közösen újragondolta az áruszállító repülőgépek tervezését, ötvözve a legmodernebb mérnöki technológiát és a környezettudatosságot.
Blended-wing: aerodinamikai forradalom
A Natilus nevű, innovatív startup San Diegóban, Kaliforniában működik. A cég 2015-ben alakult tapasztalt repülőgépipari és mérnöki szakemberek csapataként, azzal a ”szerény” céllal, hogy forradalmasítsák a légi közlekedést. A vállalat pilóta nélküli áruszállító repülőgépek fejlesztésére specializálódott, amelyek a kevert szárny-test (blended wing body) kialakítás révén nemcsak hatékonyabbak, hanem fenntarthatóbbak is, jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
„A probléma, amit meg akarunk oldani, az, hogy a légi teherszállítás túl drága, de gyors, míg a tengeri teherszállítás olcsó, de nagyon lassú”
– magyarázza a cég vezérigazgatója.
„Hogy perspektívát adjak: az áruk tengeren történő szállítása Ázsiából az Egyesült Államokba akár egy hónapot is igénybe vehet, de olcsó. A légi szállítás tízszer drágább, viszont két-három nap alatt teljesíthető. A mi megoldásunk az, hogy áthidaljuk ezt a szakadékot, és megőrizzük a légi teherszállítás gyorsaságát, de 50–60 százalékos költségcsökkentéssel közelítsük a tengeri szállítás árkategóriájához. Ezzel a mi repülőgépeink súlykategóriájában a légi teherszállítás válhat az új normává, és a tengeri szállítás szinte eltűnhet.”
A vállalat fejlesztéseinek középpontjában a blended-wing body design, azaz a kevert szárny-test kialakítás áll. Ez az aerodinamikai megoldás nemcsak a hatékonyságot javítja, hanem újraértelmezi a szállítási kapacitást is. Egy-egy repülés során a Natilus gépei akár 50%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, miközben másfélszer több rakományt képesek szállítani. Ezek az eredmények új mércét állítanak fel a fenntartható légi közlekedésben, és jelentős mértékben csökkenthetik az iparág üvegházhatású gázkibocsátását.
A Natilus már több mint 6 milliárd dollár értékben kapott előrendeléseket világszerte jelentős légitársaságoktól és ügyfelektől, több mint 400 repülőgépre. A cég közlése szerint a teherszállító légitársaságok működési árrése csekély, mindössze három-négy százalék, és csak jó években nyereségesek. Ha a jelenlegi Boeing- és Airbus-flottáikat ilyen gépekre cserélnék, ez az árrés 33 százalékra nőhetne, ami óriási változást hozna az eredményességben.
A cég megoldása egy másik iparági kihívást is kezel – a jól képzett pilóták világméretű hiányát. A becslések szerint az utasszállító forgalom 2035-re megduplázódik, és a teherszállító pilóták várhatóan részt vesznek ennek az űrnek a betöltésében. A Natilus távirányítású rendszerei lehetővé teszik, hogy egyetlen pilóta egyszerre három repülőgépet irányítson.
A Natilus jelenleg három terméket fejleszt- többek közt a Siemens technológiájának segítségével-, amelyek mindegyike szénszálas kompozit vázszerkezetű. Az első egy 19 000 font (kb. 8600 kg) súlyú repülőgép, 90 láb (kb. 27 méter) szárnyfesztávolsággal. A második egy 60 tonnás repülőgép, amely méretében egy Boeing 767-eshez hasonlítható, és elsősorban belföldi szolgáltatásokra szánják az Egyesült Államokban, de képes Európa és Ázsia kiszolgálására is. A zászlóshajó termék egy 700 tonnás modell, amely a Boeing 777-es versenytársa lesz, 10 százalékkal nagyobb szárnyfesztávolsággal, és képes csendes-óceáni repülésre.
A startup fejlesztései egyúttal túlmutatnak az üzemanyag-hatékonyságon. A repülőgépek kialakítása kompatibilis az úgynevezett fenntartható repülőgép-üzemanyagokkal (SAF). Sőt a cégnél felkészültek a jövő hidrogénalapú hajtási technológiáinak implementálására is. A kérdés így már csak az, hogy megoldásaik mikor fognak megjelenni a hétköznapokban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Kiberbiztonsági tanúsítványt szerzett az LG
A 3. szintű CSMS tanúsítvány a vállalat innovatív mobilitási megoldásainak digitális biztonságát bizonyítja.
Az LG Electronics (LG) a közelmúltban megszerezte a globális tesztelő és tanúsító ügynökség, a TÜV Rheinland 3. szintű bizonyítványát kiberbiztonsági irányítási rendszerére (CSMS) vonatkozóan. Ez a kategóriában elérhető legmagasabb szintű minősítés, amely jól szemlélteti az LG elkötelezettségét a biztonságos termékfejlesztés, gyártás és valós felhasználói alkalmazás iránt.
A CSMS-tanúsítvány – amely az ISO/SAE 21434 szabványnak és az UN R155 rendelet előírásainak való megfelelést igazolja – ma már 56 piacon kötelező elvárás az autógyártók számára. A minősítés átfogó értékeléseket foglal magában, beleértve olyan szimulált kibertámadásokat is, amelyek célja a biztonsági intézkedések és folyamatok sebezhetőségének azonosítása. Az LG az új CSMS tanúsítvánnyal a másodikról a harmadik szintre lépett, ami a társaság elkötelezettségét mutatja amellett, hogy megfeleljen az egyre szigorodó kiberbiztonsági elvárásoknak.
Az LG az iparág legjobb gyakorlataival összhangban az ASPICE (Automotive SPICE, egy széles körben elismert nemzetközi szabvány az autóipari szoftverfejlesztési folyamatok értékelésére) keretrendszert követi. A számos ismert európai autógyártót tömörítő Automotive Special Interest Group által kifejlesztett ASPICE szisztematikus megközelítést biztosít a járműszoftver-fejlesztési folyamatok értékeléséhez és javításához. Az LG elismerést kapott az ASPICE for Cybersecurity bevezetéséért, amely az ASPICE számos további kiberbiztonsági értékelést tartalmazó kiterjesztése.
Miközben az autóipar egyre inkább a szoftveralapú járművekre fókuszál, az LG továbbra is élen jár a változó kiberbiztonsági kihívások kezelésében. Az olyan globálisan elismert tanúsítványok, mint a CSMS, illetve az ASPICE keretrendszer alkalmazása mellett az LG stratégiai kezdeményezésekkel is megerősítette pozícióját az iparágban, például 2021-ben felvásárolta az izraeli Cybellum autóipari kiberbiztonsági céget.
„Az LG élen jár a legmodernebb biztonsági technológiák és eljárások alkalmazásában, hogy minél megbízhatóbb megoldásokat nyújtson az autógyártók és a végfelhasználók számára” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműipari megoldások üzletágának elnöke. „Folyamatosan fejlesztjük biztonsági rendszereinket, hogy azok a mobilitási ágazatot célzó, egyre kifinomultabb kiberfenyegetésekkel szemben is felvegyék a küzdelmet.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Amit a Black Friday utáni és a karácsony előtti csomagszállításról tudni érdemes
A Black Friday és a karácsonyi ajándékozás időszaka óriási terhet ró a logisztikai ágazatra.
A vásárlók az egyre gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatást alapnak tekintik, és könnyen elvérzik, aki egyszer hibázik. Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója az Ipar Hangjai podcast legfrissebb adásában beszélt arról, hogy ma már az expressz szállítás gyorsaságát nemigen lehet fokozni a fizikai adottságok miatt, így sokkal fontosabbá válik a megbízhatóság. De a beszélgetésből az is kiderült, hogy az automatizáció és a drónok milyen szerepet kapnak a folyamatban, és fény derült arra is, hogyan csökkentették 60 százalékkal a Coldplay idei turnéjának karbonlábnyomát.
Székesfehérvár–Róma egy napon belül
Tapasztalt kanapé csomagrendelő nemzet vagyunk. Jól tudjuk, hogy 1-2 nap késés komoly érv lehet egy másik szolgáltató választása mellett. De a gyorsaság önmagában szinte nem is mérvadó már, a vevői elégedettség kulcsa, hogy ne várjuk hiába a futárt, és már az első alkalommal megkapjuk a csomagot. A DHL-nél ezért minden a gyorsaság és precizitás köré épül. Ez érthető, hiszen a világ 220 országába és területére szállítanak egy, két vagy három nap alatt küldeményeket, a félkilós borítéktól egészen egy háromtonnás, sok-sok raklapos ipari szállítmányokig. A cég gyorsaságát érzékeltetve Mészáros Ádám az Ipar Hangjai podcast legfrissebb epizódjában elmondta, ha délután Székesfehérváron felvesznek egy csomagot, az délután négyig beér a depóba, majd este 10 előtt el is indul Budapestről, majd éjjel Lipcsén keresztül Rómába repül, ahová reggel 6-ra érkezik, és reggel 9 órakor már ki is tudják szállítani azt. Ez a gyorsaság a DHL több évtizedes szakértelmének, zárt logisztikai hálózatának köszönhető. Ennek lényege, hogy minden csomag a cég saját rendszerében mozog, nem jár kézről kézre, így minimalizálhatók a hibalehetőségek és rövidül le a szállítási idő.
A száguldó cirkusz is DHL kamionokkal utazik
A DHL immár két évtizede a Forma–1 hivatalos logisztikai partnere és nélkülözhetetlen szereplője. A versenyautóktól kezdve az üzemanyagon át a csapatok felszereléséig több mint 1400 tonna eszközt mozgatnak meg versenyről versenyre, precízen összehangolva a szállítási láncot, hogy minden a megfelelő időben és helyen legyen. Azonban a gyorsaság mellett a fenntarthatóság is reflektorfénybe kerül: a DHL bioüzemanyaggal működő kamionjai és fenntartható repülőgép-üzemanyaggal közlekedő repülőgépei évente több ezer tonnával csökkentik a Forma–1 szén-dioxid-kibocsátását. És hogy a sebesség ideája ne csak a pályán, hanem azon kívül is érvényesüljön, a DHL minden szezonban díjazza a leggyorsabb köröket (DHL Fastest Lap Award) és boxkiállásokat (DHL Fastest Pit Stop Award ) – mert ahogy a logisztikában, a pályán is minden másodperc számít.
Drónok, automata szortírozó és mesterséges intelligencia
A DHL Logisztikai Trend Radar legfrissebb jelentése rávilágít arra. hogy a logisztika jövője is a technológiai innovációban rejlik, de nem minden újítás érkezik meg azonnal a mindennapi gyakorlatba. A drónok technikailag készen állnak, de a szabályozás komoly korlátokat jelent. Zárt környezetekben, például üzemeken belül, kórházak vagy gyárak között, már most is jól működnek, de még idő kell, hogy szemberepüljenek velünk a Váci úton – utalt rá Mészáros Ádám. Példaként említette a Németországot, ahol a vállalat többek között gyógyszereket szállított drónokkal, így látva el egy szigetet a kontinensről.
Az automatizálás szintén kulcsszerepet kap a DHL működésében. A budapesti depóban található, teljesen automatizált szortírozó rendszer óránként akár 6000 csomagot képes kezelni. Ez percenként 100 csomagot jelent, amelyhez a Siemens technológiája biztosítja a hátteret, így ez is hozzájárul a megrendelt áruk gyors célba juttatásához. A mesterséges intelligencia pedig nemcsak a vámkezelésben nyújt segítséget, automatizálva a folyamatokat, hanem például a számítógépes képfeldolgozás pontosabb nyomon követést tesz lehetővé a raktárakban, miközben testreszabott szolgáltatásokat kínálhatnak. De a mesterséges intelligenciának az utolsó mérföldes logisztikában is szerepe van, valós időben elemezhetőek a forgalmi adatok, így segítve az útvonal optimalizálását. A robotok bevetése pedig a hatékonyságnövelés következő lépcsőjét jelenti a telephelyen belüli logisztika fejlesztése terén, illetve várható, hogy idővel a városon belüli kiszállításnál is megjelenik a robotfutár.
Coldplay, GoGreen és elektromos járművek a fenntartható logisztikáért
„A repülőgép-üzemanyagunk egy része már fenntartható forrásból származik, és célunk, hogy 2030-ra ez az arány elérje a 30 százalékot”
– mondta el a beszélgetés során Mészáros Ádám. Példaként kiemelte a Coldplay „Music of the Spheres” világ körüli turnéját, amelynek logisztikáját a DHL GoGreen Plus szolgáltatásának segítségével 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyagokkal (SAF) oldották meg. Ezek az üzemanyagok megújuló forrásokból, például használt sütőolajból és mezőgazdasági hulladékokból készülnek, és használatukkal a turné karbonlábnyomát sikerült több mint 60 százalékkal csökkenteni. A repülőgépek mellett azonban a fenntartható földi szállítás is kiemelt cél. A DHL budapesti flottájának 70 százaléka már most elektromos járművekből áll. A cég e-furgonjai egy töltéssel teljesítik a napi kiszállításokat, a futárok vezetési tréningeken is részt vesznek, hogy a leghatékonyabban tudják használni azokat.
Emellett a környezettudatos ügyfelek választhatnak egy zöldebb, fenntarthatóbb szállítási szolgáltatást is, mellyel ők is hozzájárulhatnak a DHL azon törekvéséhez, hogy a logisztika a karbonsemlegesség irányába mozduljon el.
Divat és logisztika: a DHL a kifutón is
Az Ipar Hangjai podcast legfrissebb adásából az is kiderül, hogy nemcsak a zeneiparban, hanem a divatban is fontos szerepet játszik a DHL. Nagy figyelmet keltett Gigi Hadid, a neves szupermodell, aki a párizsi divathéten egy különleges, DHL csomagolószalagból készült miniruhában lépett a kifutóra. A sárga és piros DHL logóval ellátott szalagból készült ruha mellé passzoló, ugyancsak szalaggal borított magas sarkú cipőt viselt. Mészáros Ádám a podcast adásában kifejtette, hogy
„A divatiparággal tényleg összenőtt a DHL sok évtizede, és nemcsak a divathetekre szállítjuk a különböző szállítmányokat és tervezzük ott le a logisztikát, hanem nagyon sok márkának segítettünk abban is, hogy nemzetközileg terjeszkedjen és nőni tudjon a világ nagyon sok országában.”
A DHL a divatipar egyik globális logisztikai partnereként kulcsszerepet játszik a világ legelismertebb divatrendezvényein. Többek között a Mercedes-Benz Fashion Week hivatalos logisztikai partnere, de az elmúlt években részt vett a milánói, tokiói, sydney-i divatheteken és támogatták már szolgáltatásaikkal a Budapest Central European Fashion Weeket is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Érkezik a HONOR MagicPad2
10 panasz, amit elkerülhetsz, ha mozogsz a munkahelyeden
IKEA Soroksár: A jövő áruháza
Idén befagyott a hőszigetelési piac, de tavasszal fellendülés jöhet
Új verzióval jelentkezik a Siemens fejlesztői környezete
A Samsung csatlakozik a Carbon Trusthoz
A gazdasági élet legnagyobb szereplői fognak össze a fiatalokért
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
Most érlelődnek az újévi karrierfogadalmak
Ünnepi hajóutak: ezek a magyarok kedvenc távoli úti céljai karácsonykor
Van olyan autó Magyarországon, amelynek 17 tulajdonosa volt
A biogáz jövője a mi jövőnk is
Top ár-érték arányú okostelefonok, amiket érdemes választani
Magyarországon az első brownfield megközelítésű RISE with SAP bevezetést hajtották végre sikeresen az Alteonál
A Kyndryl Magyarország elnyerte a 2024-es Great Place To Work® minősítést
Forradalom a légi közlekedésben
Kevesebb stressz, több öröm
Innováció az aukciók világában!
Műszaki-Magazin.hu
Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
Forradalom a légi közlekedésben
Az öt legértékesebb cég a világon
A Hexagon új, MI-alapú megoldása 75%-kal csökkenti a szerszámgépek programozási idejét
Új rakétát fejleszt a BME Suborbitals
Világszínvonalú logisztikai szimulációs laborokat adtak át a Miskolci Egyetemen
A CATL és a Stellantis közösen épít akkumulátorgyárat Spanyolországban
Így hat a mesterséges intelligencia az energiafelhasználásunkra
ESG: miért mindenki csak a nagyvállalatokról beszél?
Intelligens robotok: nekünk, velünk, helyettünk dolgoznak
Ajánljuk
Friss
-
Zöld2 hét ago
Gyerekrajzok a természetvédelemről a Nádudvari joghurtok csomagolásán
-
Okoseszközök2 hét ago
Karácsonyi ajándéktrendek: a technológiai eszközök az öt legnépszerűbb kategória között
-
Gazdaság2 hét ago
Mesterséges intelligencia egy kkv mindennapjaiban
-
Tippek2 hét ago
A HONOR Magic V3 és V2 a tökéletes randipartnerek
-
Ipar2 hét ago
Már a virtuális térben növelik beruházásaikat a vállalatok
-
Gazdaság2 hét ago
Változások a Magyar Telekom felsővezetésében
-
Okoseszközök2 hét ago
Kezdd az ünnepeket stílusosan a Braun S9 Pro+ elektromos borotvával
-
Ipar2 hét ago
3D-s szkennelés érkezik a Siemens épületmenedzsment szoftverébe