Mozgásban
A magyar nők több mint fele rendszeresen vásárol webshopokból, legnagyobb arányban élelmiszert
A nők online vásárlási szokásait és szállítási elvárásait vizsgálta a DODO.
Havi és heti szinten is legtöbbször élelmiszert rendelnek Magyarországon a nők internetes vásárlásaik során, de a ruházati, gyógyászati vagy épp drogériás termékek online beszerzése is kifejezetten népszerű körükben. A kisállattartáshoz kapcsolódó cikkek esetén azonban közel kétharmaduk továbbra is a személyes vásárlást preferálja, az aznapi kiszállításra specializálódott, utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO legfrissebb, reprezentatív magyarországi kutatása alapján.
A reprezentatív kutatásban részt vevő nők több mint fele rendszeresen él az online rendelés lehetőségével. A válaszadók több mint harmada havonta többször vásárol élelmiszert webshopokból, közel negyedük pedig rendszeresen az interneten keresztül szerzi be a különböző divatcikkeket. Hasonló népszerűségnek örvend a gyógyszerek és étrend-kiegészítők, valamint a kozmetikai és drogériás termékek házhoz szállítása. A különböző termékkategóriákban a női vevők mindössze 1-3 százaléka vásárol hetente többször online, az élelmiszert kivéve, amely közel 20 százalékos arányával kiemelkedik a többi terméktípus közül. Lakberendezési és kertfelszerelési tárgyakat, valamint elektronikai eszközöket 5 nőből 1 vásárol negyedévente legalább egyszer online, míg sportfelszerelést csak fele ennyien. Amit azonban a női vevők legnagyobb százaléka továbbra is személyesen szeret megvenni, az a kisállatfelszerelés és állateledel – több mint fele nyilatkozott ugyanis úgy, hogy szinte sosem vásárol online ilyen termékeket.
A női vevők számára a szállítás gyorsasága döntő tényező lehet a webáruház kiválasztása során
A megfelelő minőségen és a kedvező árakon túl, online vásárláskor a nők háromnegyede kifejezetten fontosnak tartja a gyors kiszállítást – közel harmaduk 2000 forintot meghaladó plusz díjat is hajlandó lenne ezért kifizetni -, de csupán 38 százalékuk elégedett a kézbesítés jelenlegi sebességével. Az élelmiszerek házhoz szállításakor 3 nőből 1 azt várná el, hogy 90 percen belül megkapja a megrendelt árut, az online ruházati, drogériai, elektronikai és sportfelszerelés-rendelés esetén azonban ez az elvárás némiképp módosul, 2-3 napon belül vagy gyorsabban szeretnék megkapni a megvásárolt terméket.
A tavalyi évben a nők közel fele legalább egy alkalommal szakította meg az online vásárlást, mert nem talált a kézbesítési lehetőségek között elég gyors szállítást, és az elmúlt évben több mint negyedük azért nem vásárolt újra egy webáruházban, mert túl hosszúnak érezte a korábbi kiszállítást. A kézbesítési idő mellett, 10-ből 8 nő fontosnak tartja, hogy a rendelése leadásakor ki tudja választani az általa preferált szállítási lehetőséget – a legnépszerűbb az otthonra vagy a munkahelyre kért kézbesítés, illetve a csomagpont. A nők kétharmada továbbá azt is hangsúlyosnak tartja, hogy az általuk kiválasztott időintervallumon belül kapják meg a megrendelésüket, tehát az időablakos-kiszállítás kiszámíthatóságát szeretnék élvezni.
Az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai vállalat, a DODO kutatása alapján kijelenthető, hogy a Magyarországon élő nők többsége rendszeresen rendel webáruházakból – a legnépszerűbb kategória egyértelműen az élelmiszer-, és komoly vásárlást befolyásoló tényezőnek tartják a kiszállítás gyorsaságát és azt, hogy mennyire igazodik a saját napirendjükhöz, tehát az online rendeléskor az elérhető kényelmi funkciókat is figyelembe veszik.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Az új Kia Sportage – Kalandra tervezve, stílusosan megújulva
A Kia legsikeresebb modellje – több mint 7 millió eladott példánnyal – most minden eddiginél jobb formában debütál Európában.
Az új Sportage számos fejlesztéssel érkezik a dizájn, az innováció, a technológia és a kényelem terén, hogy új mércét állítson a rendkívül versenyképes kompakt SUV szegmensben.
A Kia felelős mobilitás iránti elkötelezettségének részeként az új Sportage villamosított hajtásláncokkal is elérhető, így az ügyfelek szabadon választhatják ki az életstílusukhoz legjobban illő változatot. A kifejezetten az európai vásárlói igényekhez igazított rövidített tengelytáv nemcsak a dizájnt szolgálja, hanem úgy biztosít tágas belső teret, hogy közben a méretkompromisszumokat elkerüli.
„Az új Sportage minden szempontból megújult, és készen áll minden kalandra – ez a modell minden eddiginél kifinomultabb, és széles vásárlói réteg számára kínál vonzó megoldást. Akár hűséges ügyfeleinkről, akár új érdeklődőkről van szó, mindenki megtalálja benne a számára fontos kényelmet, sokoldalúságot és modern megoldásokat”
– mondta Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.
Dizájn – karakteres külső, luxus belső tér
A Kia „Egyesült ellentétek” formanyelv merész, új megjelenést kölcsönöz az új Sportage-nek. A lágy, sima felületek és a robusztus formák tökéletes egyensúlyt alkotnak, így a Sportage egyaránt otthonosan mozog a városi környezetben és a kalandos terepeken. Az új első és hátsó lökhárítók dinamikus sziluettet adnak az autónak, amit a figyelemfelkeltő LED Star Map fényszórók és a Kia ikonikus „tigrisorros” hűtőrácsa tesznek teljessé. A vadonatúj keréktárcsák 17, 18 és 19 colos méretekben elérhetők, a GT-Line modellhez pedig exkluzív 18 és 19 colos változatok is választhatók.
Az utastér igazi prémium élményt nyújt, tágas kialakítással, ahol minden utas kényelmesen elfér. A kormánykerék új, kéttüskés dizájnt kapott, míg a letisztult műszerfal és az elrejtett szellőzők modern, minimalista hatást keltenek. Az új üléskárpitok tovább növelik a komfortérzetet, a GT-Line kivitel pedig stílusos fekete-fehér belsőt kínál műbőr és velúr kombinációjával.
Fenntarthatóság és prémium anyaghasználat a belső térben
A Kia a Dinamica® márkával együttműködve felelős anyagokat integrál a Sportage utasterében. A prémium, nem szőtt mikroszálas velúrszövet a GT-Line alapfelszereltségében az ajtó- és ülésbetétekben kap helyet, opcióként pedig az ajtóbetétekben és az üléskialakítás egyes részein is elérhető. A vízbázisú gyártási eljárás, valamint a magas újrahasznosított anyagtartalom is jól tükrözi a Kia elkötelezettségét a fenntartható járműgyártás iránt.
Az elmúlt közel 30 év során a Dinamica – japán anyavállalatával, az Asahi Kasei-jel közösen – jelentősen megnövelte az újrahasznosított poliészter arányát, amely a Kia modelljeiben ma már eléri a 73–75%-ot. A jövőben a Dinamica egy szinte 100%-ban újrahasznosított poliésztert tartalmazó monomateriál változatban is elérhető lesz.
A Sportage továbbra is kiemelkedő helykínálattal és rugalmas csomagtérrel szolgálja a mindennapi és a hosszabb utazások igényeit. Az utastér második sorában több mint egy méteres lábtér áll az utasok rendelkezésére. A csomagtartó alapkapacitása akár 587 liter, lehajtott hátsó ülésekkel pedig egészen 1.776 literig bővíthető. A két szintű csomagtérpadló, amely az MHEV és HEV modellekben érhető el, tovább növeli a pakolási lehetőségeket.
Technológia – kapcsolódás, kényelem és praktikum
A Sportage továbbfejlesztett vezetési élményének középpontjában a Connected Car Navigation Cockpit (CCnC) áll, amely két 12,3 colos, ívelt panorámakijelzőt és egy új 10 colos head-up display-t (HUD) tartalmaz. Az összes funkció és információ – beleértve a vezetéstámogató rendszereket, az infotainmentet és a navigációt – könnyen elérhető és a vezető számára jól látható helyen van.
A konnektivitás és az autóban elérhető opciók tovább bővülnek a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatásával. A Kia Connect és az OTA (vezeték nélküli frissítések) lehetővé teszik bizonyos funkciók és szolgáltatások elérését, az autó zárt állapotának ellenőrzését, az útvonaltervezést és sok mindn mást. A Sportage Feature-onDemand (FOD) platformja lehetőséget ad arra, hogy a vezetők ’arcade’ játékokat, YouTubeot, egyéb videóstreaming szolgáltatásokat (WebOS rendszeren keresztül), valamint új kijelző témákat adjanak hozzá az infotainment rendszerhez.
A Kia In-Car Payment funkcióval az autó használói kényelmesen fizethetnek például utcai parkolásért, közvetlenül az autóból, míg a Wi-Fi Hotspot funkció akár öt eszköz csatlakozását is lehetővé teszi a 4G LTE-alapú internethez. A Connected Routing élő és előrejelzett forgalmi adatok alapján kiszámítja az optimális útvonalat, sőt, képes megtanulni a felhasználók kedvenc útvonalait is. Az elérhető Digital Key 2.0 funkció lehetővé teszi az autó okoseszközökkel történő elérését fizikai kulcs nélkül, sőt a digitális kulcs meg is osztható családtagokkal vagy barátokkal. Továbbá az autóban egy Harman Kardon prémium hangrendszer is található.
A Sportage számos olyan technológiát kínál, amely támogatja a vezetőt az utazások során. A multimédiás képernyő alatt található egy többfunkciós érintőpanel, amely az audió- és klímavezérlést teszi elérhetővé. A funkciók közötti váltás mostantól természetesebb és intuitívabb, legyen szó a hőmérséklet beállításáról vagy a hangerő szabályozásáról. Emellett a 360 fokos körpanorámás kamera (Surround-View Monitor) 3D nézettel madártávlati képet nyújt az autó környezetéről. Végezetül egy vezeték nélküli telefontöltő található a felső tálcában.
Vezetés – villamosított hajtásláncok és vezetéstámogató rendszerek
Az új, továbbfejlesztett Sportage modell elektrifikált hajtáslánc-választékot kínál. Az ügyfelek kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb hibrid hajtásláncot. A Sportage még dinamikusabb vezetési élményt nyújt, köszönhetően a nagy teljesítményű turbós hibrid hajtásláncnak, az új generációs váltónak, a jármű aerodinamikus kialakításának és az alacsony súlypontnak.
Ahogy a Kia modellpaletta minden járművében, úgy a Sportage is teljes körű fejlett vezetéstámogató rendszereket kínál:
- Alapfelszereltségként elérhető automatikus vészfékrendszer gyalogos-, kerékpáros- és járműfelismeréssel: érzékelők és kamera segítségével pásztázza az utat. Amennyiben ütközésveszélyt észlel, automatikusan fékez.
- Highway Driving Assist 2: az előre néző kamera, a radarérzékelők és a navigációs adatok segítségével támogatja az előre beállított sebesség és követési távolság tartását az elöl haladó jármű mögött. Bizonyos helyzetekben képes segíteni a kormányzásban is, például sávváltásnál (az irányjelző aktiválásával), illetve kitérő manőverek során.
Az új Sportage a Kia zsolnai (Szlovákia) gyárában készül, és a modellek várhatóan 2025 harmadik negyedévében érkeznek meg a márkakereskedésekbe. Az árak a mai naptól publikusak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines fenntartható repülőgép-finanszírozásáért
A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég -, elismerve azt az úttörő jelentőségű tranzakcióját, amely elsőként integrált fenntarthatósághoz kötött hitelstruktúrát egy többdevizás JOLCO finanszírozási modellbe, két új generációs, üzemanyag-hatékony Airbus A321neo repülőgép beszerzése kapcsán.
A Societe Generale által lebonyolított innovatív tranzakció a finanszírozás feltételeit a Turkish Airlines fenntarthatósági teljesítménycéljaihoz köti, különös tekintettel a flotta szén-dioxid-intenzitásának csökkentésére.
A díj kapcsán a Turkish Airlines Igazgatósági és Végrehajtó Bizottsági tagja, valamint pénzügyi igazgatója (CFO), Murat Şeker így nyilatkozott:
„Büszkék vagyunk arra, hogy nemzetközi elismerést kaptunk azért, mert fenntarthatóságra épülő finanszírozási modellt integráltunk repülőgép-finanszírozási stratégiánkba. Meggyőződésünk, hogy ez a struktúra nemcsak flottamegújítási és növekedési céljainkat támogatja, hanem hosszú távú elkötelezettségünket is megerősíti amellett, hogy 2050-re karbonsemleges légitársasággá váljunk.”
A Turkish Airlines az elmúlt tíz évben mintegy 16 milliárd amerikai dollár értékben hajtott végre repülőgép-finanszírozási tranzakciókat és eddig több mint 30 nemzetközi díjat nyert el rangos szervezetektől, köztük a Global Transport Finance, az Airline Economics, az Airfinance Journal és a Bonds, Loans & Sukuk Türkiye elismeréseit. A most elnyert „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díj tovább erősíti a nemzeti légitársaság vezető szerepét a fenntarthatósági szempontok integrálásában a légiközlekedési finanszírozás területén.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Jungheinrich PowerCube – világpremier Svájcban
Raktározási kapacitásának és versenyképességének növelése érdekében a Schönenberger, az elektromos, dekorációs és világítástechnikai termékek nagykereskedője úgy döntött, hogy a világ első Jungheinrich PowerCube rendszerét telepíti a mellingeni logisztikai központjába – egy lenyűgöző, 11 méter magas, 18 000 tárolóhelyet, nyolc szatellit kocsiból és óránként akár 150 komissiózási teljesítményt biztosító tárolórendszert. Az anyagmozgatást vezérlő Jungheinrich WMS rendszerrel és a gyors hibaelhárításhoz szükséges professzionális szervizzel, valamint támogatással kombinálva az automatizált kompakt konténerraktár a modern logisztika alapját képezi, amely rugalmasan együtt nő az ügyféllel, és teret ad a jövőbeni további elképzeléseinek.
MÉRETEZHETŐ KOMPAKT TÁROLÓRENDSZER
Automatizált, ultrakompakt és méretezhető – a Jungheinrich PowerCube segítségével a Schönenberger megtalálta a korábban kézzel szervezett komissiózás ideális helyettesítőjét. A hosszú gyaloglási távolságok és a magas hibaarány sok időt vettek igénybe, amelyet most hatékonyabban tud kihasználni a rendkívül innovatív PowerCube-nak köszönhetően. A Jungheinrich mindössze 400 m2 alapterületen egy nagy teljesítményű és fenntartható logisztikai rendszert valósított meg, amely óránként akár 150 be- és kitárolási műveletet is könnyedén képes elvégezni. Akár 20 szatellit kocsi alkalmazásával ez a teljesítmény szükség esetén még tovább növelhető.
A HATÉKONYSÁG ÚJ DIMENZIÓJA
A Jungheinrich PowerCube tárolórendszer akár 12 méteres magasságával a legmagasabb kompakt raktár kategóriájában. A tárolóládák 33 tárolási szinten vannak egymásra pakolva, és a nagy teljesítményű lítiumion akkumulátorokkal felszerelt, energiatakarékos PowerCube szatellit kocsik 4 méter/másodperc sebességgel szállítják őket rendeltetési helyükre. A munkaállomásokon történő köztes töltési lehetőségének köszönhetően a kocsik a nap 24 órájában üzemkészek, állásidő nélkül.
„A PowerCube segítségével naponta 30%-kal több terméket tudunk kikomissiózni ugyanannyi munkaerővel” – meséli lelkesen Enzo Guzzo, a Schönenberger ellátási láncának vezetője.
SZEMÉLYRE SZABOTT BELSŐ LOGISZTIKA
Annak érdekében, hogy megfeleljenek a szigorú tűzvédelmi előírásoknak a PowerCube oxigéncsökkentett konstrukcióval rendelkezik, amelybe füstérzékelő érzékelőket építettek be. Ezek riasztást adnak, mielőtt az egyik könnyen gyúlékony komponens lángra kapna. A rendszer üzembe helyezése során az ügyfelet oktatásban részesültek arról, hogy az esetleges hibákat akár saját maga is el tudja hárítani.
„Ha probléma merül fel, az irodámból vagy akár otthonról is meg tudom javítani” – számol be lelkesen Enzo Guzzo.
Ezen kívül a szatellit kocsik a folyamatos működés érdekében a rendszeren kívül, külön-külön is karbantarthatók, miközben a többi kocsi továbbra is teszi a dolgát.
SIKERES KÍSÉRLETI PROJEKT
A Schönenberger a világ első PowerCube rendszerének választásával úttörő szerepet vállalt az ultrakompakt tárolás területén. Az integrált logisztikai megoldás segít az ügyfélnek az áruforgalom növelésében, miközben csökkenti a hibaarányt. Emellett egyedülálló helykihasználásának köszönhetően feleslegessé teszi a további külső raktárakat, és nagy fejlődési lehetőségeket kínál az ügyfél számára. A PowerCube segítségével a Jungheinrich a legmodernebb szoftvereket használja a hatékony folyamatok és az innovatív hardverek közötti kapcsolat megteremtéséhez. Összességében az első PowerCube megépítése értékes tanulási tapasztalat volt a projektben részt vevők számára, amely során Enzo Guzzo szerint igazi barátságok szövődtek.
További információ: www.jungheinrich.hu
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás4 nap ago
A Balaton Park Circuit készen áll a MotoGP-re és a World Superbike-ra
-
Ipar3 nap ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Okoseszközök2 hét ago
Lezárult a 2025-ös okoszebra-szavazás
-
Ipar2 hét ago
Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies
-
Tippek2 hét ago
Ezek szabotálják leggyakrabban a családi utazásokat
-
Egyéb kategória2 hét ago
Tizedik alkalommal választották Európa legjobb légitársaságának a Turkish Airlines-t
-
Gazdaság1 hét ago
Bitget – Ez lesz az új Revolut?
-
Tippek1 hét ago
Fókuszban a pénzügyi biztonság: így védi ügyfeleit a K&H a digitális térben