Connect with us
Hirdetés

Egészség

Együtt a koronavírus ellen: világszerte összefognak a Continental alkalmazottai

A termelés átcsoportosítása: a Continental szakértelmét az egészségügyben használt egyéni védőeszközök és – felszerelések gyártásához hasznosítja

A Continental alkalmazottai világszerte összefognak a koronavírus-járvány terjedésének és következményeinek megfékezése érdekében, és különféle kezdeményezéseken keresztül nyújtanak testre szabott segítséget, többek közt egyéni védőeszközök gyártása révén.

Most, hogy a társadalmi távolságtartás már a mindennapi élet részévé vált, saját ötleteket osztanak meg és innovatív koncepciókat dolgoznak ki e téren, amivel hozzájárulnak az egészség és a közjó védelméhez.

„Büszkék vagyunk a Continental egységére, valamint munkatársaink kezdeményezéseire és kreativitására a válság idején. A négy vállalati értékünk egyike most kifejezetten előtérbe kerül, ami nem más, mint az „egymásért” koncepció. Szolidaritással, együttérzéssel, empátiával és felelősségtudattal közösen túl tudunk lendülni a kihívásokon. Vállalati értékeink tehát ismét értéket teremtenek a társadalom számára.”

– magyarázta Dr. Ariane Reinhart, a Continental Igazgatótanácsának emberi kapcsolatokért felelős vezetője.

„Azzal, hogy a „szociális távolságtartást” „távoli szocializálássá” változtatjuk, azaz ha a társadalmi kapcsolatokat célzott módon, a jelenlegi lehetőségeken belül és a biztonsági óvintézkedések betartásával tartjuk fenn, globális közösségként még közelebb kerülhetünk egymáshoz a válság alatt.”

Összefogtak a Continental hazai vállalatai is

A tíz lokációban működő magyarországi gyárak és irodák a saját helyi közösségeikben mutatták meg az “egymásért” vállalati érték erejét. A váci ContiTech gyár a városi önkormányzat szociális feladatok ellátásáért felelős intézményének igénye szerint adományozott öltöző szekrényeket, a budaörsi kereskedelmi és logisztikai központ a Mentőmotor Alapítvány motorkerékpárjaihoz adott segítséget az abroncsok beszerzésében. A vállalat Szegeden hevedereket és ipari tömlőket előállító gyára igazi hősként jellemezte a munkavállalóit, akik azzal segítették egymást, hogy akár többlet munkát is vállaltak, figyelembe véve azon munkatársaikat, akiknek otthon kellett maradni gyerekmekei mellett vagy idős szülő ápolása miatt. Az elektromobilitás területén érdekelt debreceni Vitesco Technologies Hungary Kft. csapata az új gyár építése mellett virtuális játékkal inspirálta az otthoni munkavégzést folytató tagjait, gondoskodva a távolságtartás időszakában is az összetartásról és a motivációról. A veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. áprilisban egy gépkocsit adott át használatra a helyi Országos Mentőszolgálat részére, hogy erősítse a szolgálat mobilitási lehetőségeit a közügyek ellátása során. A budapesti gyár mérnökei egy ajtókilincsekre szerelhető kiegészítő eszközt terveztek és saját maguk le is gyártották 3D nyomtatóikkal. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy az ajtókat – a kilincs kézzel való érintése nélkül – az alkarunkkal tudjuk kinyitni.

Az alkalmazottak 3D nyomtatóval gyártanak egyéni védőfelszereléseket

Az alkalmazottak világszerte cserélnek ötleteket jelenleg a Continental különféle hálózatain, például munkacsoportokon és belső együttműködési platformokon keresztül, és olyan projekteket indítanak, amelyek szerte a világon segítséget nyújtanak az embereknek. A Continental egyik spanyolországi helyszínén, Rubíban például több mint 30 munkatárs csatlakozott a Coronavirus Makers kezdeményezéshez, mely során orvosi védőfelszerelés előállításához bocsátják rendelkezésre szakértelmüket. Az alkalmazottak kis tételekben gyártanak hitelesített egészségügyi arcvédőket otthonaikban, vállalati, vagy saját 3D nyomtatójuk segítségével. Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban további helyszíneken aktív hálózatokkal veszik ki közösen részüket a kórházakban létfontosságú orvosi arcmaszkok elemeinek gyártásából.

A Continental a krízis alatt is kamatoztatja szakértelmét

A Continental szakértői országhatárokon és szervezeti egységeken átívelően működnek együtt a meglévő ismeretek és berendezések kiaknázása érdekében, hogy ezzel is segítséget nyújtsanak a krízis ideje alatt. Az Egyesült Államokban, a Virginia állambeli winchesteri Continental gyárban alapjáraton személyautók és haszongépjárművek felszereléseinek külső és belső felületéhez készülnek különféle fóliák. Itt rövid időn belül átalakították a termelést, és a meglévő szakértelmet a gyár naponta több mint 6000 arcvédő előállításához alkalmazza, melyeket helyi kórházakba, egészségügyi intézményekbe, rendőrségekre és tűzoltóságokra szállítanak.

További tevékenységek jelenleg is kidolgozás alatt, vagy a végrehajtás korai szakaszában állnak. A hangsúly a Continental szoftvermegoldásainak alkalmazására irányul, amelyek pontosabbá képesek tenni a pandémiás folyamatokkal kapcsolatos előrejelzéseket. Emellett a fertőzésekkel szembeni hatékonyabb védelmet szolgáló speciális felületek alkalmazása, és az orvostechnikai eszközök elektronikus alkatrészeinek fejlesztése és gyártása is kiemelt szerepet kap.

oznorCOBR_vivi

További képzések a „virtuális tanteremben”

Annak érdekében, hogy a munkavállalók számára még a világjárvány ideje alatt is hitelesített képesítési lehetőségeket tudjon biztosítani, a Continental hamar a krízis követelményeihez igazította a Technológiai és Átalakulási Intézet (Continental Institute of Technology and Transformation – CITT) által nyújtott képzések választékát.

A tavaly alapított, személyes oktatáson alapuló továbbképzési intézet összes meglévő tanfolyamát a virtuális tanterembe helyezte  át 2020 márciusában, melyeket hitelesített online képzésként ismernek el. A már megkezdett  tanfolyamok is a CITT Mobile Learning név alatt, otthonról folytathatók tovább.

Több mint 50 résztvevő már sikeresen le is tette az elméleti vizsgát otthonról, további 200 alkalmazott pedig jelenleg is folytatja szakmai gyakorlatát folyamat- vagy mechatronikai mérnökként.

„Ez a siker azt mutatja, hogy elkötelezett tanárokkal és hallgatókkal a tanagyag átadása online is működik. Az elkövetkező hónapokban körülbelül 500 fősre bővítjük a programot”

– mondta Reinhart.

Egészség

Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez

A Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány és a Haleon együttműködésében elindult ÉletPlusz program célja, hogy új korszakot nyisson Magyarországon a tudatos öregedés és az öngondoskodás témájában.

A kezdeményezés válasz a társadalmi és demográfiai változásokra: a KSH adatai szerint mintegy 4 millió 40 és 69 év közötti magyar tartozik az úgynevezett szendvicsgenerációhoz – azokhoz, akik egyszerre gondoskodnak gyermekeikről és idős szüleikről, miközben maguk is egészséges, aktív és teljes életre törekednek.

Az ÉletPlusz program célja, hogy hosszú távon változást indítson el a társadalom időskorral és önmagunkról való gondoskodással kapcsolatos hozzáállásában, amelyből nemcsak az idősebbek, hanem minden generáció profitálhat. A program országos képzéseken, workshopokon és partnerségi együttműködéseken keresztül támogatja az önkormányzatokat, egészségügyi és szociális intézményeket, civil szervezeteket és szakembereket abban, hogy helyi szinten is működőképes, tudatos öregedést segítő rendszereket alakítsanak ki. A cél, hogy az öngondoskodás ne csupán egyéni, hanem közösségi ügy legyen.

„Az ÉletPlusz program egy közös gondolkodás kezdete. A tudatos öregedés nem csupán az idősek, hanem mindannyiunk ügye, hiszen az életút minden szakaszában felelősek vagyunk magunkért és egymásért”

– hangsúlyozta Milánkovics Kinga a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója.

„A célunk, hogy a szektorok közötti együttműködés révén tartós és látható társadalmi változás induljon el az (ön)gondoskodás terén.”

Hosszú távú kezdeményezés

A program elindítását egy országos attitűdkutatás is megelőzte, amely 2025 elején készült a Haleon „ A kor nem határ” kampányának részeként. A felmérés rámutatott, hogy a negatív sztereotípiák és a saját magunkra szabott korlátok jelentősen rontják az életminőséget.

„A Haleon számára az egészség és az öngondoskodás támogatása mindig is kiemelt érték volt”

– mondta Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere.

„Az ÉletPlusz program célja, hogy ne csak szemléletet formáljon, hanem gyakorlati tudást, eszközöket és kapcsolatokat adjon mindazoknak, akik aktívan szeretnének részt venni a változásban.”

A program következő szakasza már vidéki területekre is kiterjed, így egyre több ember számára válik elérhetővé a tudásbázis.

Az októberi konferenciától a decemberi indulásig: a program új szakaszba lép

A program első szakmai és sajtónyilvános eseményét októberben, az Idősek Világnapjához kapcsolódva tartották Budapesten, az Eötvös10 Művelődési Házban. A rendezvényen szakértők, döntéshozók, civil és akadémiai szereplők, valamint az üzleti szféra képviselői gyűltek össze, hogy közösen rajzolják fel a tudatos öregedés és az (ön)gondoskodás jövőbeli együttműködéseinek térképét. A szakértői panelbeszélgetésen részt vett Eszes Béla, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere, Zentai Violetta, a CEU professzora, Bócsi Rita, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára, valamint Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere. A rendezvény házigazdája Milánkovics Kinga, a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója volt.

Milánkovics Kinga (Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány, társalapító), Kis Jenni (Haleon Magyarország, senior brand manager), Eszes Béla (Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere), Zentai Violetta (CEU professzor), Bócsi Rita (Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára).

 

A program decemberben lép új szakaszba: Sóly községben szervezik meg az első helyi workshopot, amely gyakorlati eszközöket ad a tudatos öregedés támogatásához, és elérhetővé teszi a program tudásanyagát vidéki közösségek számára is.

Bővebb információ az eseményekről és magáról a programról az eletplusz.hu oldalon található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.

 A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.

A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.

Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:

“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”

Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.

Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:

“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”

Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál

Az otthoni porszívók vásárlásánál célszerű figyelmet fordítani arra, hogy olyan fejlett szűrőrendszerrel legyenek felszerelve, amelyek megakadályozzák a leapróbb pollenek, baktériumok, vagy vírusok visszajutását a kitakarított helyiség levegőjébe.

Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a szűrő rendszeres takarításáról és cseréjéről sem!

A porszívóknál – kialakítástól függetlenül – a készülékből kiáramló levegő szűrésére van szükség. A Sencor SVC 1080TI esetében például a Multi Cyclone rendszer és a Clean Air HEPA H13-as szűrő biztosítja, hogy legapróbb porszemcsék, valamint allergizáló hatással bíró pollenek se jussanak vissza a helyiség levegőjébe.

Kevéssé ismert tény, de a HEPA H13-as szűrő 99,95%-os hatékonysággal távolítja el a PM10 méretű részecskéket a kibocsátott levegőből (a mérési pontnál – MPPS).  Ezek közé tartoznak a poratkamaradványok, a fékpor, vagy a homokszemek. A PM 2,5 méretű szemcséket is képes megszűrni, amelyek gyakran korom- és koromrészecske, vagy különféle aeroszolok formájában vannak jelen a levegőben. A 2,5 nano mikrométernél kisebb szemcsék már le tudnak jutni a tüdő léghólyagocskáiba és onnan közvetlenül a véráramba is bekerülhetnek, növelve ezáltal bizonyos érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

„Egy nappaliban, vagy hálószobában számtalan olyan apró részecske fedezhető fel, ami az emberi szem számára vagy láthatatlan, vagy nehezen észrevehető. Ilyen a por, a pollen, a penészspóra, a házi kedvencek szőrszálai, az esetlegesen előforduló bőrpikkelyek, vagy baktériumok”

– figyelmeztetett Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának termékmenedzsere.

„Ahhoz, hogy a HEPA H13-as szűrő megőrizze a hatékonyságát, nem szabad megfeledkezni a rendszeres tisztításról. Amennyiben csak kis mértékben szennyezett, akkor elég, ha a szabad ég alatt kirázzuk belőle a port. Erősebb szennyezés esetén azonban érdemes a szűrőt gyenge vízárammal és langyos vízzel kiöblíteni úgy, hogy a hajlatokból a víz ki tudja mosni a szennyeződéseket. Ezt azonban csak akkor tegyük, ha a gyártó javasolja a szűrő vízzel történő öblítését a használati utasításban”

– hangsúlyozta a szakember. Ezt követően elegendő, ha hagyjuk szobahőmérsékleten megszáradni, majd miután ez megtörtént a szűrő visszahelyezhető a gépbe.

Fontos, hogy a HEPA H13-as tartozékra rendszeres használat esetén javasolt félévente cserélni. Az eltömődött szűrő miatt a készüléknek többet kell dolgoznia a kívánt légáramlás fenntartásához, ami hangosabb működést és nagyobb energiafelhasználást eredményezhet. Az elhanyagolt szűrőn idővel felhalmozódnak a por- és pollen szemek, a korom és egyéb részecskék, ami csökkentheti a szűrés hatékonyságát.

Mindezekre ügyelve biztosítható, hogy otthonunk levegője mindig friss és egészséges maradjon, hiszen „jobb félni, mint megijedni”, ha egészségünkről van szó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss