Connect with us
Hirdetés

Egészség

Gyógyszerellátási lánc problémák következményei

gyógyszerellátási lánc zebra

Tíz páciens közül négy tart attól, hogy a gyógyszerellátási lánc problémái megbetegedések, halálesetek kockázatát növelik.

A Zebra felmérése szerint a gyógyszeripar bizalmi válsággal küzd, amit az ágazat vezetői nagyobb átláthatósággal orvosolhatnak.

A Zebra Technologies gyógyszeripari felmérése (Pharmaceutical Supply Chain Vision Study) bizalmatlanságot állapított meg a betegek körében, amely mind az általuk kapott gyógyszerekkel, mind a gyógyszerellátási lánc szereplőivel szemben megnyilvánul, beleértve a gyógyszereket gyártó, forgalmazó, felíró és kiadó szervezeteket is. A páciensek 43 százaléka ugyanis attól tart, hogy az ellátási lánc javítása nélkül több betegség és/vagy haláleset következhet be a szennyezett vagy hamisított gyógyszerek miatt.

A világszerte több mint 3500 beteg, valamint gyógyszeripari döntéshozó körében készült felmérés az ellátási lánc érzékelt stabilitását és felelősségteljességét, a szereplők iránti bizalmat és az átláthatóság javításának igényét mérte fel.

A félelmek forrása – és kezelése

A gyógyszerek hatékonysága és biztonságossága napjainkra a figyelem középpontjába került. Négy beteg közül három valamelyest vagy nagyon aggódik amiatt, hogy a gyógyszerek nem lesznek hatásosak állapotuk vagy betegségük kezelésében. Tíz páciens közül hét pedig attól is tart, hogy:

  • címkézési hibák miatt elrontja az adagolást,
  • lopott, szennyezett, lejárt vagy hamisított gyógyszert vásárol,
  • vagy olyat, amely szállítás, illetve tárolás közben, szabálytalan kezelés következtében sérült, veszített hatóerejéből.

Válaszaikból ítélve a páciensek tisztában vannak azzal, hogy a sérült ellátási lánc veszélyezteti a gyógyszerek minőségét és hatékonyságát, ezért nagyobb biztosítékot várnak gyógyszereik biztonságosságára és hitelességére nézve. Tíz megkérdezett közül kilenc fontosnak tartja, hogy ellenőrizhesse a gyógyszerek eredetiségét és szabályos – pl. előírt hőmérsékleti értékek közötti – kezelését.

A felmérés szerint a páciensek túlnyomó többsége (81-82 százalék) elvárja, hogy ehhez a gyártók információt tegyenek közzé termékeik készítéséről, tárolásáról és szállításáról. A válaszadók hasonlóan magas aránya fontosnak tartja az alapanyagok beszerzéséről szóló nyilatkozatot is, beleértve a forrásországokban érvényben levő szabályok, valamint az alapanyagok és a gyártási folyamatok fenntarthatóságának ismertetését is.

A gyógyszeriparnak meggyőzőbben kell bizonyítania, hogy a betegek igényeit helyezi előtérbe, ha a fogyasztók nagyobb bizalmára és hűségére pályázik, mutat rá a tanulmány.

Átláthatóságot és elszámoltathatóságot várnak a betegek

Tízből több mint nyolc beteg egyetért azzal, hogy a kormányzatoknak, illetve szabályozó hatóságoknak és a gyógyszeripari vállalatoknak jobban együtt kell működniük a páciensek védelme, valamint annak érdekében, hogy a kapott gyógyszerek biztonságosak és hatékonyak legyenek. A betegek és a gyógyszeripari döntéshozók több mint 40 százaléka szerint a hamisított, lopott és szennyezett gyógyszerek elleni küzdelemért elsősorban a szabályozó hatóságok, a gyógyszeripari vállalatok és a gyártók felelnek. A megbízható biztonsági protokollok bevezetése mégis a gyógyszerek gyártását, kiadását és beadását végző szereplőkre hárul, és a páciensek 57 százaléka úgy látja, a felelősség legfőképp a kórházakra hárul.

A gyógyszeripari döntéshozók többsége (84 százaléka) úgy ítéli meg, hogy felkészült a követhetőség és átláthatóság követelményeinek teljesítésére. Háromnegyedük megerősítette, hogy vállalata már bevezette az ehhez szükséges helymeghatározási szolgáltatások technológiáját, vagy ezt 2022-ben megteszi. Beruházásukkal ezek a szervezetek a gyártás munkafolyamatait és a gyógyszerek követését is javítják, így a betegek számára nagyobb rálátást adó információkkal is szolgálni tudnak.

Nagyobb kihívást jelent ezen szereplőknek a keresett gyógyszermennyiség legyártása és szállítása. Az iparági döntéshozók ugyanis a gyártási és szállítmányozási kapacitás korlátaival, a forgalmazás és a tárolás problémáival, késésekkel szembesülnek. Következésképp 92 százalékuk tervezi, hogy a gyógyszeripari gyártás és ellátási lánc monitorozására 2022-től további eszközöket vezet be.

Problémák az értékesítési pontokon – és azokon túl

A megkérdezett betegek több mint háromnegyede mondta, hogy a múltban problémákba ütközött gyógyszerek vásárlásakor vagy szedésekor, és a millenniumi generációhoz tartozók (82 százalék) lényegesen több nehézségről számoltak be, mint a boomer nemzedék tagjai (61 százalék). Az ezredfordulósok ráadásul nem tűrik a hibákat, és kétszer nagyobb valószínűséggel váltanak gyógyszertárat, mint a boomerek. Az összes válaszadó 70 százaléka megerősítette, hogy rossz tapasztalatok miatt már váltott vénykiállító szolgáltatót, gyógyszertárat vagy gyógyszert.

Válaszaik alapján a páciensek az alábbi problémákat tapasztalják a leggyakrabban:

  • olyan gyógyszert keresett, amely nem volt elérhető vagy elfogyott (32 százalék)
  • a szükséges mennyiség csupán egy részéhez jutott hozzá, mert az adott időpontban több nem állt rendelkezésre (29 százalék)
  • ugyanazt a terméket máshol olcsóbban találta meg (27 százalék).
  • nem jutott hozzá a gyógyszerhez időben, vagy nem akkor kapta meg, amikor kellett volna (22 százalék)
  • súlyos mellékhatást tapasztalt (21 százalék)

A betegek többsége elsősorban a gyógyszerek megfizethetősége (76 százalék) és hiánya (73 százalék) miatt aggódik. A gyógyszereket kiadó szereplőknek azonban a biztonságosságra és a hatékonyságra is oda kell figyelniük. A páciensek 85 százaléka szerint ugyanis minden gyógyszertárnak ellenőriznie kell a kiadott gyógyszereket, beleértve a csomagküldő gyógyszertárakat is.

Európában a betegek csupán 64 százaléka, az iparági döntéshozóknak pedig 74 százaléka ért egyet azzal, hogy a gyógyszerek postai úton történő, közvetlen kézbesítése a gyógyszerellátás kényelmes és következetesen biztonságos módja – ez az arány az összes régió közül térségünkben a legalacsonyabb.

https://connect.zebra.com/pharmavs_us_en


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Egészség

A konyhánkon is múlik, hogy stresszmentes lesz-e a karácsony – Az LG tovább bővíti beépíthető konyhai eszközeinek kínálatát

Az alapanyagok gondos megválasztása, a tudatos tervezés és persze a beépíthető eszközeink minősége és funkcionalitása is segíthet abban, hogy az ünnepek alatt megnövekedett konyhai időtöltés ne nyűg, hanem valódi örömforrás legyen

– emelte ki Tóth Szilárd, a budapesti SALT étterem Michelin-csillagos séfje, a Konyhafőnök zsűritagja az LG új, beépíthető eszközeit bemutató eseményen.

Az LG beépíthető mosogatógépei 2022 óta elérhetők Magyarországon, most azonban a termékpaletta egy komplett beépíthető konyhai termékcsaláddá bővül: beépíthető sütők, indukciós főzőlapok és beépíthető mikrohullámú sütők érkeznek a kínálatba. A dél-koreai gyártó az emberek hétköznapi igényeit középpontba helyező filozófiája a hazai piacon frissen bemutatott termékcsalád esetében is megmutatkozik. A magas műszaki minőséget képviselő termékek esetében nem kell kompromisszumot kötni a teljesítmény, a kényelem, a biztonság és a higiénia terén, hiszen minden fő funkció arról szól, hogy időt spórol, könnyebb használatot, kényelmesebb főzést és mosogatást biztosít.

A Konyhafőnökből is ismert Tóth Szilárd, aki az elsők között próbálhatta ki a hazai piacon újonnan megjelenő konyhai eszközöket, természetesen néhány otthon is alkalmazható trükköt is megosztott Michelin-csillagos konyhájából az ünnepek átvészelésére.

Az első és legfontosabb, hogy legyen meg a menünk terve már legalább két héttel az ünnepek előtt

– emelte ki elsőként a séf. Hozzátetette: bármennyire is pártolja a konyhai kreativitást, de épp karácsonykor próbáljunk meg kevés új dolgot kipróbálni egyszerre.  Szilárd szerint sokat segít, ha végiggondoljuk, mire képes a konyhánk, és alaposan megismerjük a konyhagépeinket, illetve kihasználjuk a rendelkezésre álló funkciókat.

Szilárd az ünnepi fogások elkészítése közben nagy hasznát vette az InstaView™ beépíthető sütő Air Sous-Vide funkciójának, hiszen az egyre népszerűbb konyhai technológia lehetővé tette, hogy a húsok lassú, alacsony hőfokú sütése alatt a többi elem elkészítésével haladjon. Ahogy Szilárd elmondta: mivel ez egy hosszú órákon át tartó folyamat, így nyugodtan elindíthatjuk akár éjszakára a programot, hogy reggelre kész legyen, majd elég csak a tálalás előtt kb. 20 percet, fél órát a hús készre pirítására szánni. Ezzel időt tudunk magunkak spórolni.

Több idő, kevesebb stressz

– tette hozzá a séf.

A további különböző sütési módokkal – például Air Fry, gőzsütés vagy pizza programmal – puha süteményeket, ropogós sült krumplit, szaftos húsokat és “pizzériás” pizzát készíthetünk anélkül, hogy külön olajsütőt vagy egyéb plusz profi felszerelést tartanánk otthon. A -sütő tisztántartása is roppant egyszerű az EasyClean™ funkcióval: pár perc alatt gőzzel fellazítjuk a szennyeződéseket, majd egyszerűen áttöröljük a belsőt, ha pedig igazán zsírosra sikerült egy sütés, ott a gyors, körülbelül egyórás pirolitikus tisztítás. A 76 literes sütőtérben kényelmesen elférnek az ünnepi tepsik és a nagyobb fogások, a Wi-Fi kapcsolat és az LG ThinQ™ alkalmazás segítségével pedig a kanapéról vagy akár útközben is ellenőrizhetjük a sütést, és értesítést kapunk, amikor elkészült az étel vagy ideje kitisztítani a sütőt.

Az indukciós főzőlap esetében mind az instant nagyobb főzőfelületet eredményező Flex Zone, mind a gyors felfűtést elősegítő Boost funkció kapóra jött a bemutató során. A gyors és egyszerű kezelést segíti, hogy minden főzőzónához külön csúszkás érintővezérlőt kapunk: egyszerűen „felhúzzuk” az ujjunkkal a kívánt teljesítményszintre, vagy egyetlen érintéssel azonnal kiválasztjuk a szükséges melegítési szintet, így nem kell fokozatonként léptetni a beállítást. A Schott kerámia üveg tartós, prémium érzetet ad, fekete felülete pedig tökéletesen illeszkedik az LG beépíthető sütőhöz és a mikróhoz, így egy letisztult, modern, egységes konyhai összképet kapunk.

Az LG beépíthető mikrohullámú sütője túlmutat a kategóriában megszokott melegítő funkciókon. A 25 literes belső tér elég tágas ahhoz, hogy ne csak tányérokat, hanem kisebb tepsiket és tálakat is betehessünk, a grill és a kombinált üzemmód segítségével pedig akár rápiríthatunk a sajtokra, megpiríthatjuk a rakott ételek tetejét, vagy elkészíthetünk egy gyors, ropogós fogást anélkül, hogy a nagy sütőt bekapcsolnánk. A 8 automata programnak köszönhetően elég kiválasztanunk, mit szeretnénk elkészíteni – például pizzát, húst, zöldséget, tésztát, burgonyát, halat, italt vagy popcornt –, a készülék pedig hozzáigazítja az időt és a teljesítményt. Az egyérintéses nyitás és a gyermekzár mind elengedhetetlen elemei egy gyors, kényelmes és biztonságos mikrónak, amely letisztult tónusú designjával harmonikusan illeszkedik az LG sütőhöz és az indukciós főzőlaphoz, így a konyhánk nemcsak praktikus, hanem vizuálisan is egységes, rendezett képet mutat.

Az együtt elfogyasztott finom fogások és az értük bezsebelt dicséretek örömét nem fogja elhalványítani a mosogatás ránk nehezedő súlya, mivel a QuadWash™ beépíthető gőzös mosogatógéppel valóban elfelejthetjük a kézi mosogatást, és néhány perc alatt újra rendet teremthetünk a konyhában. A TrueSteam™ gőz funkció forró gőzzel segíti a mosogatást, fellazítja a makacs szennyeződéseket, és segít abban is, hogy a poharak és edények kevesebb vízfolttal száradjanak meg. A Smart Rack+™ rendszerrel rugalmasan rendezhetjük el az összegyűlt edényeket: a felső kosarat 3-féle magasságban állíthatjuk, így a nagyobb lábasok és a magas poharak is könnyedén elférnek. Az alsó kosárban a párosan lehajtható edénytartóknak köszönhetően könnyebben helyezhetjük el a tálkákat, tálakat, míg az állítható mélységű evőeszköztálcán a merőkanalak és kis csészék is kényelmesen elhelyezhetők. Az automatikus ajtónyitásnak köszönhetően a ciklus végén a gép résnyire kinyitja az ajtót, beengedi a friss levegőt, és ezzel természetes módon segíti a szárítást. A Dual Zone mosogatással egyszerre tehetünk be erősen szennyezett edényeket az alsó kosárba és kényesebb poharakat felülre, mivel kosaranként igény szerint módosíthatjuk, vízsugár erősségét kímélőbb vagy erősebb fokozatra. A Wi-Fi kapcsolat és az LG ThinQ™ alkalmazás segítségével távolról is nyomon követhetjük a mosogatást, értesítést kapunk a program végéről, és további okos funkciókat is használhatunk.

Az LG beépíthető konyhai készülékei mind egy-egy lépéssel közelebb visznek az emberközpontú, élmény-alapú konyha felé, ahol a főzés nemcsak kellemes időtöltés, de akár egyéni vagy családi örömforrás is lehet”

– mondta Kékesi Martin az LG háztartási elektronikai termékspecialistája.

A beépíthető készülékek azok számára is magas minőségű választást nyújtanak, akik nemcsak az innovatív technológiai megoldások és a teljesítmény felől közelítenek a konyhai gépekhez, hanem az is fontos számukra, hogy konyhájuk egységes, rendezett megjelenést nyújtson, és a rendelkezésre álló teret a lehető legjobban kihasználják

– tette hozzá.

Hazánkban 2025 év végén az LG webáruházban kezdődik meg az új, beépíthető konyhai készülékek értékesítése, ezt követően pedig fokozatosan a hazai kereskedelmi partnerek kínálatában is megjelennek majd. A vállalat célja, hogy néhány éven belül egy egymásra épülő, széles beépíthető palettát kínáljon, amely a sütők, főzőlapok, mikrók és mosogatógépek mellett idővel további beépíthető konyhai készülékeket – többek között beépíthető hűtőket – is magában foglal, és a meglévő kategóriákon belül is bővülő modellszámmal minél többféle vásárlói igényre tud komplett, összehangolt konyhai megoldást adni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez

A Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány és a Haleon együttműködésében elindult ÉletPlusz program célja, hogy új korszakot nyisson Magyarországon a tudatos öregedés és az öngondoskodás témájában.

A kezdeményezés válasz a társadalmi és demográfiai változásokra: a KSH adatai szerint mintegy 4 millió 40 és 69 év közötti magyar tartozik az úgynevezett szendvicsgenerációhoz – azokhoz, akik egyszerre gondoskodnak gyermekeikről és idős szüleikről, miközben maguk is egészséges, aktív és teljes életre törekednek.

Az ÉletPlusz program célja, hogy hosszú távon változást indítson el a társadalom időskorral és önmagunkról való gondoskodással kapcsolatos hozzáállásában, amelyből nemcsak az idősebbek, hanem minden generáció profitálhat. A program országos képzéseken, workshopokon és partnerségi együttműködéseken keresztül támogatja az önkormányzatokat, egészségügyi és szociális intézményeket, civil szervezeteket és szakembereket abban, hogy helyi szinten is működőképes, tudatos öregedést segítő rendszereket alakítsanak ki. A cél, hogy az öngondoskodás ne csupán egyéni, hanem közösségi ügy legyen.

„Az ÉletPlusz program egy közös gondolkodás kezdete. A tudatos öregedés nem csupán az idősek, hanem mindannyiunk ügye, hiszen az életút minden szakaszában felelősek vagyunk magunkért és egymásért”

– hangsúlyozta Milánkovics Kinga a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója.

„A célunk, hogy a szektorok közötti együttműködés révén tartós és látható társadalmi változás induljon el az (ön)gondoskodás terén.”

Hosszú távú kezdeményezés

A program elindítását egy országos attitűdkutatás is megelőzte, amely 2025 elején készült a Haleon „ A kor nem határ” kampányának részeként. A felmérés rámutatott, hogy a negatív sztereotípiák és a saját magunkra szabott korlátok jelentősen rontják az életminőséget.

„A Haleon számára az egészség és az öngondoskodás támogatása mindig is kiemelt érték volt”

– mondta Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere.

„Az ÉletPlusz program célja, hogy ne csak szemléletet formáljon, hanem gyakorlati tudást, eszközöket és kapcsolatokat adjon mindazoknak, akik aktívan szeretnének részt venni a változásban.”

A program következő szakasza már vidéki területekre is kiterjed, így egyre több ember számára válik elérhetővé a tudásbázis.

Az októberi konferenciától a decemberi indulásig: a program új szakaszba lép

A program első szakmai és sajtónyilvános eseményét októberben, az Idősek Világnapjához kapcsolódva tartották Budapesten, az Eötvös10 Művelődési Házban. A rendezvényen szakértők, döntéshozók, civil és akadémiai szereplők, valamint az üzleti szféra képviselői gyűltek össze, hogy közösen rajzolják fel a tudatos öregedés és az (ön)gondoskodás jövőbeli együttműködéseinek térképét. A szakértői panelbeszélgetésen részt vett Eszes Béla, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere, Zentai Violetta, a CEU professzora, Bócsi Rita, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára, valamint Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere. A rendezvény házigazdája Milánkovics Kinga, a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója volt.

Milánkovics Kinga (Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány, társalapító), Kis Jenni (Haleon Magyarország, senior brand manager), Eszes Béla (Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere), Zentai Violetta (CEU professzor), Bócsi Rita (Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára).

 

A program decemberben lép új szakaszba: Sóly községben szervezik meg az első helyi workshopot, amely gyakorlati eszközöket ad a tudatos öregedés támogatásához, és elérhetővé teszi a program tudásanyagát vidéki közösségek számára is.

Bővebb információ az eseményekről és magáról a programról az eletplusz.hu oldalon található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.

 A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.

A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.

Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:

“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”

Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.

Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:

“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”

Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss