Egyéb kategória

Egyre jobban kiéleződik az elektromos járművek versenye

elektromos járművek

Bár a Tesla jelenleg az élen áll, a többi OEM, különösen a Volkswagen egyre keményebb versenyt támaszt.

A személygépkocsik villamosításáért folytatott verseny egyre gyorsul. Az elektromosautók piacán 2024 vízválasztó évnek ígérkezik, mert várhatóan az akkumulátorok ára átlépi a kulcsfontosságú fogyasztói küszöböt.

Az akkumulátoros elektromos járművek (EV-k) 2050-re a közúti közlekedés domináns formájává válnak, és abban az évben az összes járműeladás 56 százalékát teszik majd ki. Kutatásaink szerint 2050-ben 875 millió elektromos személygépkocsi, 70 millió elektromos haszongépjármű és 5 millió üzemanyagcellás jármű közlekedik majd az utakon. Ezzel az évszázad közepére 950 millióra emelkedik a nulla kibocsátású járművek száma – írta Prachi Mehta, a Wood Mackenzie vezető elemzője.

Emellett 2050-re Kínában, Európában és az Egyesült Államokban minden öt járműből több mint három elektromos lesz, illetve majdnem minden második haszongépjármű elektromos lesz ezekben a régiókban.

A belső égésű motoros járművek értékesítése, beleértve a mikro- és enyhe hibrideket is, 2050-re a globális eladások 20 százaléka alá fog esni. A fennmaradó robbanómotoros-állomány majdnem fele Afrikában, a Közel-Keleten, Latin-Amerikában, Oroszországban és a Kaszpi-tengeri régióban lesz, annak ellenére, hogy ezeken a piacokon a globális járműállománynak csak 18 százaléka van abban az évben.

A nettó nulla energiafelhasználás politikája átalakítja a globális környezetet. A globális autóeladások több mint 50 százalékát adó országok és a globális eladások 80 százalékát képviselő autógyártók kifejezték szándékukat, hogy szén-dioxid-semlegesek legyenek, és sokan konkrét terveket is kidolgoztak ennek megvalósítására.

A Wood Mackenzie által előre jelzett öt vezető EV-autógyártó – Tesla, Volkswagen, General Motors, Nissan-Renault és Hyundai – együttesen 8,9 millió akkumulátoros EV éves értékesítését vállalta 2030-ra, ami a piacelemző cég által prognosztizált globális akkumulátoros EV-eladások közel felét jelenti. A vállalatok a kitűzött cél 39 százalékát fogják elérni erre az időpontra, a Tesla 2030-ig 20 millió éves értékesítésre vonatkozó ambíciója erősen elferdíti a sikerességi arányt. A Tesla nélkül a másik négy autógyártó a 2030-ra kitűzött célértékesítés 79 százalékát érné el – számolt be a PV Magazine.

Bár a Tesla jelenleg az élen áll, hiszen 2020-ig valamivel több mint félmillió elektromos járművet adtak el, a többi OEM, különösen a Volkswagen egyre keményebb versenyt támaszt. A Wood Mackenzie elemzése szerint a Volkswagen a 2020-as évek közepére megelőzi a Teslát, és 2030-ra közel 3 millió elektromos járművet ad el évente. A Tesla közel 1,5 millió járművel lesz lemaradva. A Nissan-Renault és a Hyundai szintén megelőzi a Teslát az éves eladásokban az évtized végére. A General Motors távolmaradása Európától jelentős lesz a következő évtizedben, és a vállalat a globális eladások tekintetében az ötödik helyre szorul.

Az elektromos járművek széles körű elterjedésének akadályaként a töltőinfrastruktúra hiányát és a magas árakat említik. Mindkét fronton előrelépés tapasztalható: az elektromos autókban használt akkumulátorok várható ára folyamatosan csökken. Várakozásaink szerint a 100 UDS/kWh-os küszöbértéket 2024-re, azaz egy évvel korábban érik el, mint amit korábbi előrejelzések alapján várni lehetett.

Az előrejelzések szerint 2030-ra a lakossági és a nyilvános töltőpontok száma 58 millióra, illetve 6 millióra nő. Az ágazat kumulatív beruházási értéke 2020 és 2030 között várhatóan 57 milliárd, illetve 111 milliárd dollár lesz.

A fogyasztók is figyelemmel kísérik a gazdaságosságot. És bár a legtöbbjüket nem kis részben az éghajlati aggályok vezérlik, a zéró emissziós, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos autókra való átállás pénzügyi előnyei is szerepet játszanak. A luxusszedánok szegmensében az eladási árparitás a belső égésű járművekkel már megvalósult, és az eredeti előrejelzéseket megelőzve túl fog terjedni ezen a szegmensen. Ez a változás az elektromos járművek elterjedésének felgyorsulását fogja eredményezni.

A gyorsan változó közlekedési környezet új stratégiákat követel. Ahogy a hagyományos autógyártók beszállnak az EV-versenybe, az egyszerű autógyártó szerepük helyett a cellák és akkumulátorok gyártásába, a bányákba és a töltőinfrastruktúrába történő beruházásokkal bővítik szerepüket. A vertikális integráció kulcsfontosságú lesz a költségek alacsonyan tartásához és a növekedés támogatásához szükséges anyagellátás biztosításához.

Forrás: Computerworld

Egyéb kategória

Arcfelismerő rendszert telepítenek a menzákra

arcfelismerő

Financial Times számolt be róla, hogy hétfőtől kísérleti jelleggel a skóciai North Ayrshire kilenc iskolájában arcfelismerő rendszerrel szerelik fel a menzákat, hogy gyorsabbá váljon a fizetés az ebédért. Az ötlet eredetileg még a járvány miatt merült fel, hiszen így csökkenteni lehet az érintkezések számát, de azóta az ebédeltetés felgyorsítását remélik tőle.

Mint az EnGadget írja, mind az iskolák, mind a rendszert szállító CRB Cunningham azt ígéri, hogy figyelni fognak a privacy- és biztonsági szempontokra, és hogy a rendszer nem fogja élőben pásztázni a tömeget az arcok után, hanem csak az előre betáplált arcmintákat fogja összevetni az előálló diákokéval. Az iskolákban ujjlenyomat-olvasó rendszereket már eddig is használtak, így ez csak egy újabb lépés a teljesebb biometrikus megfigyelés irányába. A körzeti tanács tájékoztatása szerint az érintett szülők 97 százaléka jóváhagyta a rendszer működését.

Ugyanakkor nem örülnek az arcfelismerő tervnek azok a brit szervezetek, melyek a túlzott megfigyeléstől és a biometrikus adatokkal való visszaéléstől félik az állampolgárokat. Az egyik komoly aggodalmuk, hogy az arcfelismerés iskolai bevezetése csak megszokottá, elfogadottá teszi a dolgot, azaz akik már gyerekként azt szokják meg, hogy a napi ügymenet része az arcuk folyamatos leolvasása, később se fognak ez ellen szót emelni.

Forrás: 444

Tovább

Egyéb kategória

A matematika világába is kalauzolna a Duolingo

duolingo

A Duolingo fejlesztői a matematika erejével szaggatnák le a gyerekeket a népszerű közösségi oldalak alkalmazásairól és csökkentenék az emberek közötti egyenlőtlenséget – írja a BBC. Luis von Ahn, az alkalmazás mögött álló cég vezetője azt mondta a brit médiumnak, hogy épp egy, a Duolingohoz hasonló matektanítós alkalmazáson dolgoznak, amit főleg általános iskolás gyerekeknek szánnak.

„Bár a Duolingot a nyelvtanulás miatt ismerik a célunk valójában sokkal általánosabb volt: oktatni szeretnénk. Milliárdokba kerülne iskolákat építeni világszerte, az okostelefonokkal viszont elérjük az emberiség kétharmadát”

– mondta Von Ahn.

Viszont pont emiatt tartja két élű kardnak a technológiát: szerinte a telefonok tele vannak felesleges zavaró tényezőkkel, mint például a TikTok. Azt mondta, hogy sok szülő hasznos képernyős időtöltésként gondol a Duolingóra, aminek ma már havi 40 millió aktív felhasználója van.

Azért kezdtek a nyelvtanítással, mert úgy látták, hogy az embereknek óriási szükségük van arra, hogy megtanuljanak angolul, de mindig is úgy tervezték, hogy más is akarnak tanítani. Még nem döntöttek arról, hogy csak iskoláknak akarják eladni az alkalmazást, vagy egy szélesebb közönségnek, de abban biztosak, hogy ingyenes lesz.

Von Ahn azt mondta, hogy több befektető és alkalmazott is nehezményezi ezt a rendszert, de egyrészt szerinte emiatt terjedt el olyan gyorsan az alkalmazás, másrészt ezt tartja morálisan helyesnek.

„Egy szegény országból, Guatemalából származom, ahol láttam a különbséget azok között, akik hozzáfértek a minőségi oktatáshoz, és akik nem tudtak írni és olvasni, ezért valami olyat akartam csinálni, ami minőségi oktatást nyújt az embereknek”

– mondta.

Forrás: Telex

Tovább

Egyéb kategória

Most már biztosan jön a remasterelt GTA-trilógia

gta

A megjelenésére készülve a jövő héttől eltűnnek az eredeti verzióik a digitális boltokból.

Beismerte a történetének egyik legrosszabbul őrzött titkát a Rockstar Games, leleplezte a rögtön dupla alcímet kapott Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Editiont. A csomag a GTA 3, a GTA Vice City, továbbá a GTA San Andreas felújított változatait tartalmazza, a szűkszavú tájékoztatás szerint grafikai és játékmenetbeli újításokat kaptak a klasszikus címek, de összességében megtartják a jellegzetes kinézetüket és hangulatukat. Képernyőképek és videók nem érkeztek a remasterekből, részletekkel kapcsolatos tájékoztatást a következő hetekben nyújt majd a vállalat.

Ezen túlmenően annyit lehet tudni a csomagról, hogy nagyon hamarosan PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series, Nintendo Switch, továbbá exkluzívan a Rockstar Launcheren keresztül PC platformokra válik elérhetővé, majd 2022 első felében Android és iOS rendszerekre is megjelenik. A Rockstar szerint a Grand Theft Auto 3 huszadik születésnapját kívánja ünnepelni a pakkal, az 2001. október 22-én jelent meg, de a felújított játékok tervezett megjelenési idejét nem tisztázta a vállalat.

Viszont rossz hír, hogy a játékok eredeti változatait a Rockstar már a jövő héttől fogva eltünteti majd a különféle digitális piacterekről, így aki szeretne a többé-kevésbé eredeti változataikra lecsapni, annak kevés ideje maradt megvenni azokat. Természetesen akik már beszerezték a termékek jelenlegi digitális kiadásait, azok a jövőben is tudnak majd játszani velük.

Forrás: ORIGO

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss