Connect with us

Gazdaság

a MiR beindította lízingprogramját, így akár neked is lehet saját robotod

Egy új lehetőség még tovább csökkenti az autonóm mobil robotokba (AMR-ek) való befektetés pénzügyi akadályait – azonnali megtérüléssel jár és a mobil robotok akár 3,58 eurós (kb. 1150 forint) óradíjjal is elérhetőek.

Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) úttörője és piacvezetője, a Mobile Industrial Robots a mai nap egy új lízingprogramot léptetett életbe.

mir_munkaban

A csak „Robot, mint szolgáltatás” (RMSZ, azaz „Robots as a Service”- RaaS) néven emlegetett lízing a start-up cégektől kezdve a multinacionális vállalatokig bármekkora méretű vállalkozás számára lehetővé teszi, hogy mobil robot szolgáltatást vegyen igénybe csekély – vagy semmilyen – előzetes költséggel, alacsony havidíjjal. Így tovább csökkennek az AMR-ekbe való befeketetés pénzügyi akadályai, és szinte azonnali megtérülést biztosít a vásárlóknak.

„Noha a mobil robotjaink eladási számai folyamatosan növekednek, számos vállalat még mindig inkább a bérlésben gondolkozik amikor logisztikai felszerelésről van szó, ahelyett hogy egy kezdeti tőkebefektetést hajtana végreA robotok lízingelése így működési költséggé válik, melynek köszönhetően vásárlóink rendkívül gyorsan elkezdhetik kiélvezni az AMR-ek által nyújtott előnyöket, miközben automatizálják a monoton, ismétlődő és gyakran balesetveszélyes manuális anyagmozgatást igénylő feladatokat.” 

– mondja Thomas Visti, a MiR vezérigazgatója. 

A MiR Finance lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a „teljes csomagot” béreljék ki, mely magukat a robotokat, az integrációt, és a robotokra szerelt fedélzeti modulokat is tartalmazza. A szolgáltatás havidíja a robot típusától, és a bérleti időszak hosszától függ, de egy egyszerű kalkulációval kiszámítható, hogy egy MiR100 robot lízingelésének óradíja 3,58 euró (kb. 1150 forint) lenne (vagy 575 euró havonta – kb. 185 ezer forint), amennyiben az egy egyműszakos (160 levezetett órás) feladatkörben dolgozik. Így tehát a MiR Finance egy igazán vonzó lehetőséget nyújt a mobil robotokba való befektetésre, valamint az intralogisztika optimalizálásának megkezdésére.

MIR og Thomas Visti

MIR og Thomas Visti

Rugalmas feltételek, támogatás és karbartás a csomagban

A MiR forgalmazói hálózata egy harmadik féllel fog együttműködni, hogy a lízingprogramot eljuttassa a vásárlókhoz. A bérleti feltételek rugalmasak, a legnépszerűbb opció 48 hónapot foglal magába. Továbbra is a MiR forgalmazói vállalják az elsőszintű támogatást, valamint a szervizelést és a karbantartási munkálatokat. Így nem sok minden változik a MiR vásárlók számára, mindössze annyi, hogy előttük most egy új fizetési lehetőség is megnyílik. A MiR globális jelenlétéből és regionális kitelepüléseiből fakadó előnyökkel járó szokásos feltételek ebben a megoldásban is fennmaradnak.

Az RMSZ-piac növekszik

Az ABI Research piaci előrejelzéseket készítő tanácsadócég, amely stratégiai iránymutatással szolgál a legütőképesebbnek tartott technológiák esetében. Tavaly azt prognosztizálta, hogy az RMSZ (RaaS) opcióval telepített egységek száma 4442-ről 1,3 millióra fog növekedni 2016 és 2026 között. Az RMSZ szolgáltatók éves bevétele a várakozások szerint a 2016-os 217 millió dollárról 2026-ra, csaknem 34 milliárdra fog nőni.

„Az autonóm mobil robotok a „Robot, mint szolgáltatás (RMSZ azaz „Robots as a Service”- RaaS)” modellel való telepítése hozzásegíti a robotok általi automatizálást abban, hogy olyan új piacokra is eljuthasson, amelyek amúgy nem engedhetnék meg az ebbe a technológiába való befektetést. Ez a modell lehetővé teszi a vásárlók számára azt, hogy csökkentsék a robotikai telepítéssel járó kockázatokat, mivel a kereskedők így nem a robotokat, hanem a robotok használatát és a végeredményt árulják. Úgy látjuk, hogy ez a modell kulcsfontosságú eleme a jelenlegi és folyamatos piaci növekedésnek, mivel ezt a technológiát olyan vásárlókhoz és piacokhoz is eljuttatja, ahol egyébként nem fektetnének be a robotikába.” 

– mondja John Santagate, az IDC kereskedelmi szolgáltató robotika részlegének kutatási igazgatója.

Gazdaság

Magyarországon is elindult a Wolt és a Telekom együttműködése

Május 12-től a Magyar Telekom ügyfelei díjmentesen aktiválhatják a Wolt+ előfizetést, a Wolt havidíjas szolgáltatását, amely ingyenes házhozszállítást és exkluzív kedvezményeket biztosít számos étterem, élelmiszerbolt és egyéb helyi üzlet kínálatához.

A Deutsche Telekom és a Wolt együttműködésének eredményeként a telekomosok ezekhez az előnyökhöz most 6 hónapig díjmentesen férhetnek hozzá a Magenta Moments kedvezményprogramon keresztül. Sőt, a Magenta 1-es ügyfelek ezúttal is még többet kapnak, hiszen ők 12 hónapig élvezhetik a Wolt+ előnyeit.  A díjmentes 6 hónapos Wolt+ előfizetést biztosító egyedi kuponkódot a Telekom alkalmazás Magenta Moments menüpontjában kérhetik le az ügyfelek év végéig.  A Magenta 1-eseknek szóló, 12 hónapos díjmentes Wolt+ előfizetést biztosító kedvezménykód pedig május 18-ig igényelhető, és a lekéréstől számítva 1 hónapig aktiválható a megadott linken keresztül. Az együttműködés tovább erősíti a Telekom azon törekvéseit, hogy a Magenta Moments program ajánlataival megkönnyítse és színesítse az ügyfelek mindennapjait, és extra törődést, odafigyelést biztosítson számukra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Így lesz a feszültségből stratégiai előny a munkahelyen

A vezetőknek új gondolkodásmódra van szükségük ahhoz, hogy a bizonytalanságból és az új típusú munkahelyi feszültségekből előnyt kovácsoljanak.

A mai, egyre gyorsabban változó világban már nem működnek a kivárásra épülő stratégiák vagy a kizárólag pénzügyi eredményekre fókuszáló szemlélet. A Deloitte szakértői szerint ehelyett a döntéshozatal során egyensúlyt kell teremteni az üzleti és emberi szempontok között – ezek ugyanis kölcsönösen erősíthetik egymást.

A szervezetek és a munkavállalók közötti feszültségek várhatóan fokozódni fognak, amiben a mesterséges intelligencia (AI) térnyerése is szerepet játszik. A vezetőknek emiatt olyan döntéshozatali megközelítést kell alkalmazniuk, aminek középpontjában az emberi teljesítmény áll, pontosabban az üzleti és emberi eredmények egyensúlya. A Deloitte legfrissebb Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmányában három kulcsdimenziót (munka, munkaerő, szervezet és kultúra) vizsgáltak. A szakértők szerint mindhárom területen olyan feszültségek azonosíthatóak, amelyeket a szervezetek megfelelő megközelítéssel potenciális lehetőségekké alakíthatnak.

A tavalyi felmérésünk eredményei azt mutatták, hogy növekszik a feszültség az üzleti és emberi szempontok között. Az idei válaszok alapján ezek összehangolása sem megy egyik napról a másikra. A felmérésben résztvevő szervezetek mindössze 6 százaléka tett érdemi lépéseket annak érdekében, hogy beépítse stratégiájukba az emberközpontú értékteremtést. Sokan továbbra is csak a gyors üzleti eredmények elérésére koncentrálnak, háttérbe szorítva a hosszú távon jelentkező emberi eredményeket, pedig ezek nem egymást kizáró tényezők. Az üzleti és emberi szempontok együttes figyelembevétele hozhat valódi és hosszú távon fenntartható eredményt

– mondta Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának igazgatója.

A vezetők szerepe és kihívásai: A vezetők ma olyan, egymással ellentétes kihívásokkal néznek szembe, mint a pénzügyi elvárások rövid távú teljesítése és a hosszú távú stratégiai célok elérésének biztosítása. Emellett az AI térnyerése is újfajta kihívásokat teremt. A vezetőknek bizalmat kell építeniük és csapataikat is fel kell készíteniük a mesterséges intelligenciával való együttműködésre, ugyanis a vezetés célja ma is az, hogy másokkal együttműködve, az emberi teljesítményt kiaknázva teremtsen értéket.

Döntéshozatal a bizonytalanságban: A bizonytalan környezet fegyelmezett, adatvezérelt döntéshozatalt követel. A jó döntésekhez elengedhetetlen releváns adatok használata, az érintettek bevonása, de nem a konszenzus kedvéért, hanem a megalapozott döntések érdekében. Fontos, hogy a döntési jogkörök ott legyenek, ahol valódi tapasztalat van – például az AI integrációját érintő kérdésekben.

A stabilitás és agilitás egyensúlya: A munkavállalók stabilitásra vágynak, a szervezetek viszont agilitásra törekednek. Az új munkamodell kialakítása akkor lehet sikeres, ha lehetőséget teremt mindkettőre – például úgy, hogy időt biztosítanak a munkavállalóknak a valóban értékteremtő feladatokra, és csökkentik a felesleges terheket.

Együttműködés a mesterséges intelligenciával: Az AI térnyerése megköveteli, hogy a szervezetek újragondolják a munkavállalói értékajánlatukat. Az emberek már nemcsak munkát keresnek, hanem olyan környezetet, ahol együtt fejlődhetnek a technológiával. Fontos felismerni, hogy a mesterséges intelligencia nem az emberek helyére lép, hanem kiegészíti a humán képességeket.

Egy másik probléma a tapasztalati szakadék. Sok új belépő nem rendelkezik a szükséges tapasztalattal, miközben a belépő szintű lehetőségek is szűkülnek. Ennek áthidalására a munkáltatók, álláskeresők és oktatási intézmények részéről is új szemléletre van szükség.

Technológia, az új értékalap

A technológiai beruházásokat már nemcsak hatékonysági szempontok alapján kell értékelni, hanem figyelembe kell venni azok hatását az emberi teljesítményre is. Az új technológiai döntésekhez új mérési és értékelési rendszerekre van szükség, amelyek összhangban vannak az üzleti és emberi célokkal.

Teljesítmény és motiváció

A dolgozók motivációjának megértése kulcsfontosságú a teljesítmény felszabadításához. A marketing már régóta alkalmazza a motivációközpontú megközelítést – a HR-nek is érdemes ezt követnie. Ugyanakkor a hagyományos teljesítménymenedzsment nem elegendő. Nem várható el, hogy egyetlen folyamat oldjon meg minden emberi teljesítménnyel kapcsolatos kérdést. Ehelyett rendszerszintű, hosszú távú megközelítésre van szükség.

A szervezetek egyre több feszültséggel néznek szembe, de fontos felismerni, hogy ezek nem problémák, hanem lehetőségek. Az üzleti és emberi szempontokat egyensúlyban tartó vezetés képes ezekből előnyt kovácsolni. Ehhez viszont új gondolkodásmódra, bátor döntésekre, rendszerszintű változtatásokra és a mesterséges intelligencia aktív integrálására van szükség. A siker kulcsa az, hogy a vezetők, hosszú távon is fenntartható módon tudjanak egyensúlyt teremteni a nyereség és az emberi érték között

– összegezte Dankó Nóra, a Deloitte Magyarország HR tanácsadási üzletágának szenior tanácsadója.

A teljes Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmány letölthető a Deloitte weboldaláról: https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/articles/glob187692_global-human-capital-trends/DI_2025-Global-Human-Capital-Trends.pdf


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel marketing igazgatóságának élén

Május 6-tól Simon György irányítja a Yettel lakossági marketing igazgatóságát.

Simon György több mint 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, karrierje jelentős részében az infokommunikációs szektor különböző területein szerzett tapasztalatot, majd az elmúlt három évben a Szerencsejáték Zrt.-nél dolgozott, ahol digitális lottójátékok fejlesztésére összpontosított. Innen tér vissza a telekommunikációba a Yettel Magyarország lakossági marketing igazgatójaként.

György a Budapesti Corvinus Egyetemen szerzett közgazdasági diplomát, az egész életen át tartó tanulás és a fiatalok mentorálása is közel áll a szívéhez – tanárként is kipróbálta magát, egy évben számvitelt tanított középiskolás fiataloknak. Vezetőként nagyra értékeli az együttműködést és a pozitív légkört, hiszi, hogy ezek nélkül hosszú távon nem lehetséges igazán sikeres csapatot építeni. Dolgozott már agilis szervezetekben, a hagyományos marketingstratégiák mellett szenvedélyesen rajong az intelligens digitális megoldásokért, új vagy újragondolt megközelítéseket alkalmaz és szilárdan hiszi, hogy igazi sikert csak valódi ügyfélélmény és értékteremtés révén lehet elérni.

Magánéletében mély szenvedélyt érez a városi vasúti közlekedési hálózatok története iránt, és szeret feleségének és két gyermekének főzni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss