Connect with us

Gazdaság

A HMD Global Finnországba költözteti adatközpontját

A CGI Finland és a Google Cloud együttműködéssel az adatelemzés is hatékonyabbá válik, ami hatással lehet a fejlesztések irányára és javíthatja azok sebességét

A HMD Global, a Nokia telefonok otthona együttműködést jelentett be a CGI tanácsadó céggel és a Google Clouddal, ennek eredményeképp a finnországi Hamina városába kerül áthelyezésre és tárolásra a telefonok aktiválására és teljesítményére vonatkozó összes adat.

Ez a lépés a jövőben még tovább javítja a Nokia telefonok fejlesztésének sebességét és pontosságát, magasabb szintre emelve a felhasználói- és eszközélményt a Nokia felhasználók számára.

A Google Cloud fejlett adatelemzési és gépi tanulási technológiáját felhasználva (kombinálva a CGI felhő- és adattudományi szakértelmével) a HMD Global maximális hatékonysággal dolgozhatja fel a beérkező adatokat, az adatelemzésből pedig a Nokia telefonok felhasználói profitálhatnak világszerte. Az első Nokia okostelefonok, melyek adatait az új központban tárolják, az új készülékek lesznek a Nokia 3.2, a Nokia 4.2 és a Nokia 2.2 modellekkel kezdődően. A korábbi Nokia okostelefon modellekről származó adatok áthelyezése az Android Q frissítés után, az idei évben kezdődik meg és 2020-ra fejeződik be.

„A rajongók világszerte értékelik az egyedülálló termékígéretünket; hogy minden Nokia okostelefonon Android One fut és rendszeres biztonsági frissítéseket kapnak 3 évig, az operációs rendszer 2 éven át tartó frissítése mellett. Azt akarjuk, hogy minden Nokia okostelefon hosszabb ideig maradjon naprakész, és mindenki élvezhesse a Google legújabb innovációit. Emiatt igyekszünk a lehető leggyorsabban kiadni a legújabb operációs rendszerfrissítéseket a készülékeinkhez, gyorsabban mint bármelyik másik gyártó. A fogyasztók tehát számíthatnak a Nokia okostelefonjaira, melyek idővel egyre csak jobbak és jobbak lesznek „

– nyilatkozta Juho Sarvikas, a HMD Global termékekért felelős vezetője.

„Ma újabb jelentős lépést teszünk a bizalom fenntartásáért. Finn örökségünkhöz híven úgy döntöttünk, hogy együttműködünk a CGI-al és a Google Cloud platformmal a növekvő adattárolási igények kiszolgálására, és természetesen azért is, hogy az európai otthonunkban növeljük a befektetések mértékét”

– tette hozzá Sarvikas.

Új, a felhasználói élmény által vezérelt biztonsági szintek, kontroll és analitika

A bejelentett együttműködés tovább erősíti a HMD Global elkötelezettségét, hogy betartsa az összes alkalmazandó európai biztonsági intézkedést és jogszabályt, beleértve az uniós adatvédelmi szabályokat, például az általános adatvédelmi rendeletet (GDPR) is.

„A Google Cloud és a CGI stratégiai felhőpartnerekké tétele magától értetődő, hiszen már korábban is közeli együttműködésben álltunk velük. Ez a garancia arra, hogy vezető, világszínvonalú adatbiztonsági és analitikai megoldásokat tudunk biztosítani. Továbbra is nyitottak és átláthatók maradunk abban a tekintetben, hogy hogyan és milyen készülék- és aktivációs adatokat tárolunk, illetve szeretnénk, ha az emberek megértenék, hogyan és miért javítja a telefonos élményüket mindez. A most bejelentett változások is arra irányulnak, hogy betarthassuk a rajongóinknak tett ígéretünket és tiszta, biztonságos és naprakész Androiddal szolgálhassunk számukra, ami a finn adatközponttal kiegészülve extra biztonságot jelent”

– mondta  a bejelentéssel kapcsolatban Sarvikas.

„A Google teljes globális, éves áramigényét megújuló energiából nyeri, így a Google Cloud Platform nem csupán a HMD Global szoftveres és adattárolási igényeit szolgálja ki, egyúttal abban is segít a vállalatnak, hogy teljesen fenntartható és jövőálló legyen”

– nyilatkozta Eva Fors, a Google Cloud Észak-Európai vezérigazgatója.

A CGI világszínvonalú infrastruktúrát alakított ki a back-end adatgyűjtés és az okostelefonok között, amely hatékony architektúrával és optimalizált költségstruktúrával rendelkezik. A HMD Global maximális mértékben profitálhat a CGI szakértelméből a fejlett analitika területén, ezáltal maximalizálhatja a technológiában rejlő potenciált, miközben biztonságban tudhatja adatait.

„A legújabb adatgyűjtési és analitikai technológiák, illetve a CGI adatmérnökeinek és tudósainak szakértelme a HMD Global számára még jobb adatbiztonságot és az ügyfélélményből való tanulás lehetőségét adja. A telefonok használatának elemzése és a felhasználói elégedettség betekintést nyújt abba, hogy milyen irányban érdemes fejleszteni a telefonokat – ezáltal a rajongók még jobb felhasználói élményt és szolgáltatásokat kaphatnak”

– mondta Martti Reilander, a CGI Finland AAS alelnöke.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.

A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.

Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.

A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.

A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.

A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.

A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.

Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét

A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív mesterséges intelligencia használatával (GenAI) és globális tehetséggondozással reagálnak a gyorsan változó üzleti környezet kihívásaira – derült ki a Deloitte friss felmérésből.

A kutatás öt kulcsterületre fókuszál – a technológiai fejlesztésektől és vezetői hatékonyságtól kezdve a működésre legalkalmasabb országok feltérképezésén át, a képzett munkaerő megtartásáig – bemutatva, hogyan válhatnak ezen szolgáltatóközpontok a vállalatokban az üzleti transzformáció és hatékonyság hajtóerejévé.

A Deloitte 2025-ös Global Business Services (GBS) felmérésben vizsgált vállalatok működésüket tekintve globális és többfunkciós megközelítést alkalmaznak. Stratégiai prioritásként kezelik a mesterséges intelligencia felhasználását és a digitális fejlesztéseket a működési folyamatok hatékonyságának javítása, a költségcsökkentés és a jobb ügyfélélmény elérése érdekében. Működésükben és a hagyományos üzleti szolgáltatásokon túlmutató tevékenység-portfóliójuk bővítésében pedig egyre meghatározóbb szerephez jut a specializált kompetencia központok felépítése, valamint a világ minden tájáról toborzott tehetségek bevonzása és fejlesztése.

A 2025-ös GBS felmérés öt markáns trendet elemez:

  1. Az új generációs képességek (next-gen skills) és a kiemelkedő ügyfélélmény növekvő jelentősége

A kutatás eredménye szerint a szervezetek a következő három évben egyre nagyobb figyelmet fordítanak új generációs kompetenciáik fejlesztésére, és digitális képességeik továbbfejlesztésére. A digitalizációt prioritásként kezelő vállalatok csaknem fele működtet GBS-központokat a jelentős digitális és adatkezelési kompetenciákat kínáló Indiában. Mindemellett az ügyfélélmény javítása azért válik még inkább jelentőssé, mert a szervezetek az ügyfelek hűségének növelése mellett így tudják megkülönböztetni magukat versenytársaiktól.

  1. Egységes vezetés, növekvő megtakarítások

A globális üzleti szolgáltatásokban jellemzően a stratégia meghatározása globálisan történik, míg az ügyfélélményt javító és a napi működést befolyásoló döntések meghozatala a helyi GBS és szakterületi vezetők feladata. A kutatás szerint a globális GBS-vezető pozíciót működtető és hatékony, központi döntéshozatali rendszert kiépítő vállalatok 55 százaléka átlagosan 20 százalékot meghaladó megtakarítást ért el.

  1. Befektetés a generatív mesterséges intelligenciába (GenAI) és az adatbiztonságba

A globális szolgáltató cégek elsősorban technológiai fejlesztésekkel és üzleti folyamataik fejlesztésével igyekeznek elérni hatékonyságnövelési és költségcsökkentési céljaikat, melyek magukban foglalják például a GenAI technológia alkalmazását, különféle automatizációs megoldások bevezetését vagy adatelemzési képességeik javítását. A kutatásban részt vevő vállalatok 58 százaléka már elindult (vagy tervezi az indulást) a generatív mesterséges intelligencia világába. Elsősorban a pénzügyek és az informatika területén alkalmaznak a cégek AI megoldásokat jellemzően a számlakezelésben, chatbotok alkalmazásában és az adatelemzés területén.

  1. A legvonzóbb országok a globális üzleti szolgáltatók szemszögéből

A mezőnyből kiemelkedő India, az Egyesült Államok és Lengyelország 2019 óta minden alkalommal szerepelt a kedveltségi lista első öt helyezettje között. Mexikó a munkaerő és a technológia elérhetősége és a versenyképes költségszint miatt tartja a két éve megszerzett harmadik pozícióját. Feljövőben van és idén bekerült Portugália is a Top 10-be, ahol Magyarország, Malajzia és Spanyolország évek óta stabil szereplők.

  1. Nagy a kereslet a jól képzett munkaerőre

Szolgáltató tevékenységük bővüléséhez igazodva a globális üzleti szolgáltató szervezetek fele tervez létszámbővítést új feladataik ellátására, de a tehetségek felkutatása és megtartása komoly kihívást jelent. A jelentkezők egy részénél a képességek és a képzettség hiánya jelent gondot, míg egyes országokban a magas fluktuáció és a megnövekedett munkaerőköltségek állítják kihívás elé a cégeket. A vállalatok erős és vonzó vállalati kultúra kialakításával, a helyi munkaerőpiaci viszonyokhoz igazított javadalmazási rendszerrel és az ahhoz kapcsolódó, a munkavállók jólétét támogató intézkedésekkel, például a hibrid munkavégzési modell bevezetésével igyekeznek kezelni a problémát.

A Deloitte a globális üzleti szolgáltatások piacát áttekintő, sorrendben a 14. Global Business Services (GBS) Survey című felmérését (korábbi nevén Global Shared Services and Outsourcing Survey) 2024 harmadik és negyedik negyedévében állította össze. A kutatásban több mint 30 ország kétezer iparági szereplőjének válaszait használta fel a Deloitte, amelyeket az elmúlt 8 évben gyűjtött.

A teljes tanulmány ide kattintva érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss