Connect with us

Gazdaság

A HMD Global Finnországba költözteti adatközpontját

A CGI Finland és a Google Cloud együttműködéssel az adatelemzés is hatékonyabbá válik, ami hatással lehet a fejlesztések irányára és javíthatja azok sebességét

A HMD Global, a Nokia telefonok otthona együttműködést jelentett be a CGI tanácsadó céggel és a Google Clouddal, ennek eredményeképp a finnországi Hamina városába kerül áthelyezésre és tárolásra a telefonok aktiválására és teljesítményére vonatkozó összes adat.

Ez a lépés a jövőben még tovább javítja a Nokia telefonok fejlesztésének sebességét és pontosságát, magasabb szintre emelve a felhasználói- és eszközélményt a Nokia felhasználók számára.

A Google Cloud fejlett adatelemzési és gépi tanulási technológiáját felhasználva (kombinálva a CGI felhő- és adattudományi szakértelmével) a HMD Global maximális hatékonysággal dolgozhatja fel a beérkező adatokat, az adatelemzésből pedig a Nokia telefonok felhasználói profitálhatnak világszerte. Az első Nokia okostelefonok, melyek adatait az új központban tárolják, az új készülékek lesznek a Nokia 3.2, a Nokia 4.2 és a Nokia 2.2 modellekkel kezdődően. A korábbi Nokia okostelefon modellekről származó adatok áthelyezése az Android Q frissítés után, az idei évben kezdődik meg és 2020-ra fejeződik be.

„A rajongók világszerte értékelik az egyedülálló termékígéretünket; hogy minden Nokia okostelefonon Android One fut és rendszeres biztonsági frissítéseket kapnak 3 évig, az operációs rendszer 2 éven át tartó frissítése mellett. Azt akarjuk, hogy minden Nokia okostelefon hosszabb ideig maradjon naprakész, és mindenki élvezhesse a Google legújabb innovációit. Emiatt igyekszünk a lehető leggyorsabban kiadni a legújabb operációs rendszerfrissítéseket a készülékeinkhez, gyorsabban mint bármelyik másik gyártó. A fogyasztók tehát számíthatnak a Nokia okostelefonjaira, melyek idővel egyre csak jobbak és jobbak lesznek „

– nyilatkozta Juho Sarvikas, a HMD Global termékekért felelős vezetője.

„Ma újabb jelentős lépést teszünk a bizalom fenntartásáért. Finn örökségünkhöz híven úgy döntöttünk, hogy együttműködünk a CGI-al és a Google Cloud platformmal a növekvő adattárolási igények kiszolgálására, és természetesen azért is, hogy az európai otthonunkban növeljük a befektetések mértékét”

– tette hozzá Sarvikas.

Új, a felhasználói élmény által vezérelt biztonsági szintek, kontroll és analitika

A bejelentett együttműködés tovább erősíti a HMD Global elkötelezettségét, hogy betartsa az összes alkalmazandó európai biztonsági intézkedést és jogszabályt, beleértve az uniós adatvédelmi szabályokat, például az általános adatvédelmi rendeletet (GDPR) is.

„A Google Cloud és a CGI stratégiai felhőpartnerekké tétele magától értetődő, hiszen már korábban is közeli együttműködésben álltunk velük. Ez a garancia arra, hogy vezető, világszínvonalú adatbiztonsági és analitikai megoldásokat tudunk biztosítani. Továbbra is nyitottak és átláthatók maradunk abban a tekintetben, hogy hogyan és milyen készülék- és aktivációs adatokat tárolunk, illetve szeretnénk, ha az emberek megértenék, hogyan és miért javítja a telefonos élményüket mindez. A most bejelentett változások is arra irányulnak, hogy betarthassuk a rajongóinknak tett ígéretünket és tiszta, biztonságos és naprakész Androiddal szolgálhassunk számukra, ami a finn adatközponttal kiegészülve extra biztonságot jelent”

– mondta  a bejelentéssel kapcsolatban Sarvikas.

„A Google teljes globális, éves áramigényét megújuló energiából nyeri, így a Google Cloud Platform nem csupán a HMD Global szoftveres és adattárolási igényeit szolgálja ki, egyúttal abban is segít a vállalatnak, hogy teljesen fenntartható és jövőálló legyen”

– nyilatkozta Eva Fors, a Google Cloud Észak-Európai vezérigazgatója.

A CGI világszínvonalú infrastruktúrát alakított ki a back-end adatgyűjtés és az okostelefonok között, amely hatékony architektúrával és optimalizált költségstruktúrával rendelkezik. A HMD Global maximális mértékben profitálhat a CGI szakértelméből a fejlett analitika területén, ezáltal maximalizálhatja a technológiában rejlő potenciált, miközben biztonságban tudhatja adatait.

„A legújabb adatgyűjtési és analitikai technológiák, illetve a CGI adatmérnökeinek és tudósainak szakértelme a HMD Global számára még jobb adatbiztonságot és az ügyfélélményből való tanulás lehetőségét adja. A telefonok használatának elemzése és a felhasználói elégedettség betekintést nyújt abba, hogy milyen irányban érdemes fejleszteni a telefonokat – ezáltal a rajongók még jobb felhasználói élményt és szolgáltatásokat kaphatnak”

– mondta Martti Reilander, a CGI Finland AAS alelnöke.

Gazdaság

Megnyílt a Huawei webáruháza Magyarországon

Elindult a HUAWEI hazai online áruháza. Az új webáruház a Huawei teljes hazai termékpalettáját kínálja, okosórákat, audioeszközöket, táblagépeket, okostelefonokat és kiegészítőket, közvetlenül a gyártótól, gyártói garanciával és támogatással.

A Huawei webshop célja, hogy a hazai vásárlók közvetlenül a gyártótól, egy helyen szerezhessék be a legújabb termékeket, miközben teljes körű szolgáltatások teszik kényelmesebbé és biztonságosabbá a vásárlást. A rendeléseket 1-3 munkanapon belül szállítják ki, a vásárlók igénybe vehetik a Huawei Support ügyféltámogatást, és 14 napon belül ingyenesen visszaküldhetik a megvásárolt terméket. Emellett egyes eszközökhöz kiterjesztett gyártói garancia és elvesztésvédelem is társul.

Exkluzív nyitási ajánlatok

A nyitási időszakban, 2025. szeptember 8. és október 31. között a vásárlók számos exkluzív ajánlattal találkozhatnak. Hírlevél-feliratkozás esetén automatikusan egy 20% kedvezményre jogosító kupont kaphatnak a látogatók, emellett a felhasználók részt vehetnek a Huawei nyereményjátékában is, amelyben a szerencsés nyertesek a megadott időszakban számos értékes nyereménnyel gazdagodhatnak, így például:

  • multiszenzoros ujjbegyes mérést kínáló WATCH 5,
  • vagy a vérnyomásmérő funkcióval ellátott WATCH D2 okosórát
  • vagy HUAWEI FreeClip fülhallgatóval,
  • vagy további, bármely Huawei termékre beváltható 25%-os kedvezménykuponnal gazdagodhatnak.

A sorsolás során a nyertes vásárlók szimbolikus, 1 forintos áron juthatnak hozzá a fenti Huawei termékekhez.

Mindemellett a promóció részeként a nyitási időszak minden rendelésére ingyenes DHL Express házhozszállítás jár, a viselhető okoseszközökhöz, táblagépekhez és okostelefonokhoz 12 hónapos gyártói garancia, a Huawei audio termékekhez pedig 12 hónapos elvesztésvédelem kapcsolódik.

A Huawei újonnan nyíló hivatalos online áruháza így a gyártó teljes hazai termékportfólióját közvetlenül elérhetővé teszi a fogyasztók számáravalamint olyan kiegészítők (például óraszíjak) és csomagok is kaphatók, amik más kereskedőnél nem. Ilyen csomag. a MatePad 11.5 tablet, amely kizárólag a HUAWEI webáruházában lesz elérhető csomagban billentyűzettel, illetve az M-Pencil tollra is nagyértékű kedvezményt kínál a gyártó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Mesterséges intelligencia-kutatással növeli a képzési hatékonyságot a Kamara

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) munkájában a mesterséges intelligencia és ahhoz kapcsolódóan az oktatás is hangsúlyos szerepet kap.

A hatékonyság növelése érdekében a Nagy Elek vezetésével megújuló Kamara kérdőívvel térképezi fel a kis- és középvállalkozások tudását, hozzáállást és tapasztalatait a mesterséges intelligenciáról.

Az oktatás és a digitalizáció kiemelten fontos a vállalkozások működése során, mert a képzettebb, valamint a modern megoldásokat hatékonyan használó munkavállalók nagyobb hozzáadott érték előállítására képesek, illetve magasabb nyereség érhető el ott, ahol modern, innovatív megoldásokat alkalmaznak. A digitális fejlődést a kamara számos programja gyorsítja. Az intézkedések egyszerre kínálnak választ a rövid távú kihívásokra és alapozzák meg a magyar gazdaság hosszú távú versenyképességét, biztosítva, hogy a hazai vállalkozások tudásra, innovációra és együttműködésre építve aktív alakítói legyenek a jövő gazdaságának, miközben megőrzik hagyományos értékeinket.

A mesterséges intelligencia (MI) gyors fejlődése alapjaiban formálja át a vállalkozások működését és versenyképességét. Az MKIK ebben kiemelt szerepet vállal, hiszen megbízható információt és gyakorlati támogatást nyújt tagjai számára az új technológiák alkalmazásában. Ennek részeként tavasszal elindította a „Digitális Ébresztő!” című szemináriumsorozatot, amely kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára kínál üzleti folyamatokban is hasznosítható megoldásokat Kerek István AI-szakértő irányításával. A program ősszel kibővítve, sorozatként folytatódik azzal a céllal, hogy tízezer vállalkozáshoz jusson el. Ezeken az eseményeken a szakértők akár egy nap alatt is kínálhatnak megoldásokat az egyes vállalkozások digitális kihívásaira.

A kis- és középvállalkozások tudását feltérképező felmérés eredményeinek feldolgozása után még relevánsabb és gyakorlatiasabb oktatást tud majd nyújtani a kkv-knak, amely után a vállalatok folyamatai gyorsabbá, pontosabbá és egyszerűbbé válhatnak az adatalapú döntési folyamatok révén. A kutatást ezen a linken (https://app.cooltool.com/psrv3dpztvn) lehet kitölteni.

Az MKIK a stratégiai együttműködés keretében már javasolta a kormánynak az áfa alanyi adómentességi határ többlépcsős emelését, amely szerint a következő három évben 20, 22, majd 24 millió forintra nőne a határ. A legkisebb vállalkozások érdekében az átalányadózók költséghányadának 40-ről 50 százalékra emelését, valamint a szociális hozzájárulási adó 112,5 százalékos szorzójának eltörlését is javasolt a Kamara, amely újabb konkrét ajánlások részletein dolgozik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Fontos változások a FOXPOST működésében: megkezdődik a Z-BOX-ok integrációja

Ősszel megkezdődik a Packeta Z-BOX automaták integrálása a FOXPOST hálózatába.

Az első szakasz szeptember 8-án indul: ettől a naptól a FOXPOST hálózatában kétféle automata lesz elérhető. A már ismert érintőképernyős készülékek FOXPOST A-BOX néven működnek tovább, emellett megjelennek a Packeta rendszeréből ismert, gombos kezelőpanelű automaták, FOXPOST Z-BOX néven.

A két automatatípus egy hálózatban, egységes megjelenéssel működik, az eligazodást az automatákon elhelyezett A-BOX és Z-BOX logók segítik. A csomagátvétel mindkét automatánál ugyanúgy működik, de néhány dologban különböznek.

Az A-BOX automaták a FOXPOST-nál megszokott érintőképernyős felülettel működnek, csomagfeladáshoz nem szükséges előzetes regisztráció, a fizetés pedig POS-terminálon történik. A Z-BOX nyomógombos kezelőpanelt használ, csomagfeladáshoz online regisztráció kell, a fizetés pedig fizetési linken keresztül zajlik. A webshopokban külön jelölések mutatják, melyik típus milyen lehetőségeket kínál.

Az első lépésben 18 automata kerül telepítésre. Ezt követően néhány hetes tesztüzem indul, amely során a cég figyeli és értékeli a működési tapasztalatokat. A tesztidőszak után az idén összesen 139 FOXPOST Z-BOX automata kerül kihelyezésre új helyszínekre. A teljes Packeta-hálózat integrálása 2026-ban folytatódik.

A változásokkal együtt megújul az automata-kereső modul és az adatkapcsolati rendszer (widget/JSON). Az új rendszer pontosabb, valós idejű telítettségi adatokat mutat, így a felhasználók könnyebben választhatják ki a legszabadabb automatát.

A FOXPOST pontos, részletes tájékoztatással segíti a felhasználókat, a webshopokat és a webáruházmotor-fejlesztőket az átállásban. Az elérhető információk között szerepelnek az automaták használatát bemutató leírások, a különböző típusok funkcióit összehasonlító anyagok, valamint az integrációhoz szükséges technikai útmutatók is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss