Connect with us

Gazdaság

A technológia teljesen átformálja a szállítmányozást

IoT, Mesterséges Intelligencia, Big Data

Mesterséges intelligencia alapú fogyasztásoptimalizálás, Internet of Things (IoT) eszközök segítségével történő fuvarkövetés, Big Data elemzésre épülő logisztikai tervezés.

Mind azt jelzik, hogy egy szállítmányozó cég folyamatosan lépést tart a technológiai fejlődéssel.Az újkori innovációk olcsóbbá és hatékonyabbá tehetik az áruszállítást, az a cég, amely a technológiában is képes lépést tartani, végső soron a partnereinek szerez versenyelőnyt – hangsúlyozza az innováció fontosságát Zafer Özkök, a GEFCO Magyarország ügyvezető igazgatója.

JULIEN LUTT / CAPA Pictures

A GEFCO a nemzetközi logisztika szakértőjeként három pontban gyűjtötte össze azokat az új megoldásokat, amelyekkel a szállítmányozó cégek extra értéket adhatnak az ügyfeleknek.

  1. IoT alkalmazása a flottában

A szállítmányozás fő kulcsszavai: költséghatékonyság, gyorsaság és megbízhatóság. Mindez elképzelhetetlen, ha nem áll rendelkezésre ehhez egy megfelelő szakmai hátterű vállalat. A korszerű járműflotta és szakembergárda elengedhetetlen feltétele a költséghatékonyságnak, de ma már ennél többre van szükség. A különféle technológiai megoldások, mint az IoT eszközök alkalmazása a fuvarkövetésben – például a GEFCO „My car is there” alkalmazása -, mesterséges intelligencia segítségével történő útvonal és fogyasztásoptimalizálási alkalmazások jó fokmérői lehetnek annak, hol tart egy vállalat a technológiában.

A szállítmányozó cégek közötti technológiai különbségek emellett leginkább a váratlan, időkritikus helyzetek kezelésén és magas hozzáadott értékű szolgáltatásokban mérhetőek le. Egy profi szállítmányozó számára nem jelenthet akadályt egy váratlan időjárási helyzet, vagy egy gyártósor leállása, hiszen az innovatív logisztikai megoldások lehetővé teszik, hogy a szállítmány ilyen esetben is időben megérkezzen. A hozzáadott értéket olyan szolgáltatások megléte is jelzi, mint vámügyintézés, adózás, jogi szolgáltatások.

  1. Big Data és kombinált szállítmányozás

Közúton, vízen, vasúton vagy levegőben? Nem mindegy, hogy melyik módot választjuk, de legtöbb esetben ennek eldöntése nem is a megbízó feladata, hiszen egy profi szállítmányozó a megrendelő igényeit felmérve azonnal több lehetséges megoldást is felkínál. A Big Datára épülő, mesterséges intelligenciával támogatott logisztika, a felhasználó igényeinek megfelelő kombinált megoldásokat nyújt. A kombinált intermodális szállítási módok amellett, hogy hatékony és környezetkímélő megoldást nyújtanak, tehermentesítik a közúthálózatot, ami kevesebb tehergépkocsit és ezáltal kisebb környezeti terhelést is jelent.

  1. Innováció & fenntarthatóság: ha innovatív sokszor zöldebb is

A fenntarthatóság egyre fontosabb szemponttá válik, így fokmérője lehet egy szállítmányozási szolgáltató felkészültségének is. Az újrafelhasználható csomagolás, korszerű járműflotta, optimalizált fogyasztási rendszerek és az intermodális szállítási megoldások emellett jelentősen hozzájárulnak a költséghatékonysághoz is. A GEFCO jelentős naperőmű projektje, ha nem is úttörő, de mindenképpen jelentős iparági innováció ezen a téren. A cég Svájcban található ipari parkjára telepített 43 ezer négyzetméteres erőmű, amely 6,7 GWh villamos energia termelésére képes, ez 1550 háztartás éves fogyasztásának felel meg. A termelt energia egy részét közvetlenül, helyben használják fel a GEFCO által szállított és a telephelyen ideiglenesen tárolt elektromos autók töltésére.

Bevonják a dolgozók ötleteit az innovációs stratégiába

A GEFCO belső inkubátorháza, az „Ötletgyár” arra biztosít lehetőséget a cég munkavállalóinak, hogy új ötleteket dolgozzanak ki és valósítsanak meg annak érdekében, hogy még innovatívabb ezáltal hatékonyabb megoldásokat nyújthassanak partnereiknek. „A fenntarthatóság a GEFCO esetében egyszerre jelenti az innovatív környezetbarát technológia alkalmazását és megrendelő számára kívánatos kedvező költségszintet” – összegezte a GEFCO Magyarország ügyvezető igazgatója.

Gazdaság

Magyarországon is elindult a Wolt és a Telekom együttműködése

Május 12-től a Magyar Telekom ügyfelei díjmentesen aktiválhatják a Wolt+ előfizetést, a Wolt havidíjas szolgáltatását, amely ingyenes házhozszállítást és exkluzív kedvezményeket biztosít számos étterem, élelmiszerbolt és egyéb helyi üzlet kínálatához.

A Deutsche Telekom és a Wolt együttműködésének eredményeként a telekomosok ezekhez az előnyökhöz most 6 hónapig díjmentesen férhetnek hozzá a Magenta Moments kedvezményprogramon keresztül. Sőt, a Magenta 1-es ügyfelek ezúttal is még többet kapnak, hiszen ők 12 hónapig élvezhetik a Wolt+ előnyeit.  A díjmentes 6 hónapos Wolt+ előfizetést biztosító egyedi kuponkódot a Telekom alkalmazás Magenta Moments menüpontjában kérhetik le az ügyfelek év végéig.  A Magenta 1-eseknek szóló, 12 hónapos díjmentes Wolt+ előfizetést biztosító kedvezménykód pedig május 18-ig igényelhető, és a lekéréstől számítva 1 hónapig aktiválható a megadott linken keresztül. Az együttműködés tovább erősíti a Telekom azon törekvéseit, hogy a Magenta Moments program ajánlataival megkönnyítse és színesítse az ügyfelek mindennapjait, és extra törődést, odafigyelést biztosítson számukra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Így lesz a feszültségből stratégiai előny a munkahelyen

A vezetőknek új gondolkodásmódra van szükségük ahhoz, hogy a bizonytalanságból és az új típusú munkahelyi feszültségekből előnyt kovácsoljanak.

A mai, egyre gyorsabban változó világban már nem működnek a kivárásra épülő stratégiák vagy a kizárólag pénzügyi eredményekre fókuszáló szemlélet. A Deloitte szakértői szerint ehelyett a döntéshozatal során egyensúlyt kell teremteni az üzleti és emberi szempontok között – ezek ugyanis kölcsönösen erősíthetik egymást.

A szervezetek és a munkavállalók közötti feszültségek várhatóan fokozódni fognak, amiben a mesterséges intelligencia (AI) térnyerése is szerepet játszik. A vezetőknek emiatt olyan döntéshozatali megközelítést kell alkalmazniuk, aminek középpontjában az emberi teljesítmény áll, pontosabban az üzleti és emberi eredmények egyensúlya. A Deloitte legfrissebb Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmányában három kulcsdimenziót (munka, munkaerő, szervezet és kultúra) vizsgáltak. A szakértők szerint mindhárom területen olyan feszültségek azonosíthatóak, amelyeket a szervezetek megfelelő megközelítéssel potenciális lehetőségekké alakíthatnak.

A tavalyi felmérésünk eredményei azt mutatták, hogy növekszik a feszültség az üzleti és emberi szempontok között. Az idei válaszok alapján ezek összehangolása sem megy egyik napról a másikra. A felmérésben résztvevő szervezetek mindössze 6 százaléka tett érdemi lépéseket annak érdekében, hogy beépítse stratégiájukba az emberközpontú értékteremtést. Sokan továbbra is csak a gyors üzleti eredmények elérésére koncentrálnak, háttérbe szorítva a hosszú távon jelentkező emberi eredményeket, pedig ezek nem egymást kizáró tényezők. Az üzleti és emberi szempontok együttes figyelembevétele hozhat valódi és hosszú távon fenntartható eredményt

– mondta Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának igazgatója.

A vezetők szerepe és kihívásai: A vezetők ma olyan, egymással ellentétes kihívásokkal néznek szembe, mint a pénzügyi elvárások rövid távú teljesítése és a hosszú távú stratégiai célok elérésének biztosítása. Emellett az AI térnyerése is újfajta kihívásokat teremt. A vezetőknek bizalmat kell építeniük és csapataikat is fel kell készíteniük a mesterséges intelligenciával való együttműködésre, ugyanis a vezetés célja ma is az, hogy másokkal együttműködve, az emberi teljesítményt kiaknázva teremtsen értéket.

Döntéshozatal a bizonytalanságban: A bizonytalan környezet fegyelmezett, adatvezérelt döntéshozatalt követel. A jó döntésekhez elengedhetetlen releváns adatok használata, az érintettek bevonása, de nem a konszenzus kedvéért, hanem a megalapozott döntések érdekében. Fontos, hogy a döntési jogkörök ott legyenek, ahol valódi tapasztalat van – például az AI integrációját érintő kérdésekben.

A stabilitás és agilitás egyensúlya: A munkavállalók stabilitásra vágynak, a szervezetek viszont agilitásra törekednek. Az új munkamodell kialakítása akkor lehet sikeres, ha lehetőséget teremt mindkettőre – például úgy, hogy időt biztosítanak a munkavállalóknak a valóban értékteremtő feladatokra, és csökkentik a felesleges terheket.

Együttműködés a mesterséges intelligenciával: Az AI térnyerése megköveteli, hogy a szervezetek újragondolják a munkavállalói értékajánlatukat. Az emberek már nemcsak munkát keresnek, hanem olyan környezetet, ahol együtt fejlődhetnek a technológiával. Fontos felismerni, hogy a mesterséges intelligencia nem az emberek helyére lép, hanem kiegészíti a humán képességeket.

Egy másik probléma a tapasztalati szakadék. Sok új belépő nem rendelkezik a szükséges tapasztalattal, miközben a belépő szintű lehetőségek is szűkülnek. Ennek áthidalására a munkáltatók, álláskeresők és oktatási intézmények részéről is új szemléletre van szükség.

Technológia, az új értékalap

A technológiai beruházásokat már nemcsak hatékonysági szempontok alapján kell értékelni, hanem figyelembe kell venni azok hatását az emberi teljesítményre is. Az új technológiai döntésekhez új mérési és értékelési rendszerekre van szükség, amelyek összhangban vannak az üzleti és emberi célokkal.

Teljesítmény és motiváció

A dolgozók motivációjának megértése kulcsfontosságú a teljesítmény felszabadításához. A marketing már régóta alkalmazza a motivációközpontú megközelítést – a HR-nek is érdemes ezt követnie. Ugyanakkor a hagyományos teljesítménymenedzsment nem elegendő. Nem várható el, hogy egyetlen folyamat oldjon meg minden emberi teljesítménnyel kapcsolatos kérdést. Ehelyett rendszerszintű, hosszú távú megközelítésre van szükség.

A szervezetek egyre több feszültséggel néznek szembe, de fontos felismerni, hogy ezek nem problémák, hanem lehetőségek. Az üzleti és emberi szempontokat egyensúlyban tartó vezetés képes ezekből előnyt kovácsolni. Ehhez viszont új gondolkodásmódra, bátor döntésekre, rendszerszintű változtatásokra és a mesterséges intelligencia aktív integrálására van szükség. A siker kulcsa az, hogy a vezetők, hosszú távon is fenntartható módon tudjanak egyensúlyt teremteni a nyereség és az emberi érték között

– összegezte Dankó Nóra, a Deloitte Magyarország HR tanácsadási üzletágának szenior tanácsadója.

A teljes Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmány letölthető a Deloitte weboldaláról: https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/articles/glob187692_global-human-capital-trends/DI_2025-Global-Human-Capital-Trends.pdf


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel marketing igazgatóságának élén

Május 6-tól Simon György irányítja a Yettel lakossági marketing igazgatóságát.

Simon György több mint 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, karrierje jelentős részében az infokommunikációs szektor különböző területein szerzett tapasztalatot, majd az elmúlt három évben a Szerencsejáték Zrt.-nél dolgozott, ahol digitális lottójátékok fejlesztésére összpontosított. Innen tér vissza a telekommunikációba a Yettel Magyarország lakossági marketing igazgatójaként.

György a Budapesti Corvinus Egyetemen szerzett közgazdasági diplomát, az egész életen át tartó tanulás és a fiatalok mentorálása is közel áll a szívéhez – tanárként is kipróbálta magát, egy évben számvitelt tanított középiskolás fiataloknak. Vezetőként nagyra értékeli az együttműködést és a pozitív légkört, hiszi, hogy ezek nélkül hosszú távon nem lehetséges igazán sikeres csapatot építeni. Dolgozott már agilis szervezetekben, a hagyományos marketingstratégiák mellett szenvedélyesen rajong az intelligens digitális megoldásokért, új vagy újragondolt megközelítéseket alkalmaz és szilárdan hiszi, hogy igazi sikert csak valódi ügyfélélmény és értékteremtés révén lehet elérni.

Magánéletében mély szenvedélyt érez a városi vasúti közlekedési hálózatok története iránt, és szeret feleségének és két gyermekének főzni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss