Connect with us

Gazdaság

Komoly az együttműködés Székesfehérvár fejlődéséért

Együttműködési megállapodást írt alá Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Prosperis Alba Kutatóközpont Kft. és az Óbudai Egyetem.

A Felek közös célként határozták meg, a jövőbeni kutatások helyben történő megvalósulását, amelyek alapul szolgálhatnak a gazdasági szereplők, közfeladatokat ellátó és más szervezetek részére egyes fejlesztési irányaik meghatározásához.

Székesfehérvár Önkormányzata és az Óbudai Egyetem, valamint annak Alba Regia Műszaki Kara közötti együttműködés hosszabb múltra tekint vissza a korábban elindult duális képzések szervezése kapcsán, amellyel hosszú távon a helyi gazdaság mérnök utánpótlásának biztosítására, valamint a város és a környékén élő középiskolás diákok számára a piacképes diploma, a gyakorlatorientált képzések, s a biztos karrier lehetőségének megteremtésére törekedtek.

A Prosperis Alba Kutatóközpont Kft. a koordináló és katalizáló szerepével az Óbudai Egyetem kutató műhelyeivel történő együttműködés során olyan elemző, összehasonlító kutatások létrejöttét tudja ösztönözni, amely Székesfehérvár városának fenntartható fejlődését támogatja. Több területet jelöltek meg a közös munka színtereként, mint például a start-upok világát, a smart city fejlesztéseket (Az okosváros geometriai alapjainak – városüzemeltetési, közlekedésszervezési, közmű üzemeltetetési, turisztikai célú – megvalósítása a közösségi adatnyeréssel, mobil felmérő rendszerek fejlesztésével), az iparvezérelte innovációs tervekhez (robotizáció, automatizáció tervezési, megvalósítási folyamatai, valamint robotok programozása, city logisztika stb), smart manufacturing megoldásokhoz való hozzájárulást, valamint a panelházak építőmérnöki vizsgálatát is.

A rendezvényen Dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere gratulált az Óbudai Egyetem rektorának (2019. július 15. napjával) kinevezéshez és jó együttműködést kívánt. Kiemelte, hogy egy élő együttműködésről, sok évtizedes kapcsolatról van szó, amelyben kiemelt stratégiai partner az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kara. Hangsúlyozta egy város életében fontos, hogy az Egyetem jól és otthon érezze magát, így az oktatás mellett olyan kutatási feladatokba is be lehet vonni az Intézményt, amely a jövő kihívásaira segítheti a város egészének felkészítését. A Polgármester hozzátette, az együttműködéstől azt reméli az önkormányzat a következő években, hogy még több tudásra és információra tesz szert annak érdekében, hogy helyes döntéseket hozzon akkor, amikor a város jövőjével kapcsolatos feladatokra ad majd választ.

Prof. Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora, örömét fejezte ki, hogy a kutatási együttműködés aláírásával az elköteleződés egy újabb formája jött létre az Egyetem részéről. A sajtótájékoztatón kiemelte, hogy ebben a digitalizált világban, az Ipar 4.0 korában, a smart city fejlesztések rengeteg műszaki megvalósítást kívánnak, olyan területeken, mint a tömegközlekedés, az adminisztrációs munka, az egészségügy stb. Hangsúlyozta, hogy ezek nemcsak műszaki megoldások, hanem az adatok elemzésével is együtt járó folyamatok, amelyek big data menedzselést, elemzéseket kívánnak meg. Az élhetőbb társadalom érdekében a műszaki megoldásokat az Egyetem fogalmazza meg, az igényeket viszont a társadalom veti fel. Az Óbudai Egyetem tudásával szolgálni tudja ezt a közeget, s a szereplők jelen együttműködését hungarikumnak minősítette a Rektor.

Csanády László, a Prosperis Alba Kutatóközpont Kft. ügyvezetője kifejtette, hogy a kutatóközpont fiatal cég, nagyívű célkitűzésekkel, elképzelésekkel, amellyel Székesfehérvár városának szebbé és jobbá tételéhez kívánnak hozzájárulni. Megemlítette, hogy a szervezet munkája során a jövőt kutatni, olyan mintha egy picit jövőbe pillantanánk. Hangsúlyozta foglalkozni kell azzal a kérdéssel, hogy a technikai változások milyen hatással lesznek a társadalomra. A cég szerepével kapcsolatban megjegyezte, fontos, hogy katalizálni tudja a kutatási folyamatokat, egyfajta enzimként hasson, s a város szolgálatába állíthassa a tudást. Megjegyezte a külföldi példák átvétele, adaptálása fontos lehet az Egyetemmel való együttműködésben, valamint a szervezet a meglévő tudást integrálni és felgyorsítani tudja. A cég egyik legnagyobb értéke a gyorsaság és ezzel kívánja segíteni az együttműködő partnereket, hogy közösen a város jobbá tételéért tevékenykedhessenek.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják

Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.

A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.

A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.

„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”

– fogalmazott Zala Mihály

A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.

A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára

– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.

Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.

A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.

Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.

A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.

A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.

A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.

A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.

Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss