Gazdaság
PayPal: világszerte nő a mobil eszközökről történő vásárlás aránya
A PayPal friss nemzetközi kutatása szerint minden korábbinál többet vásárolnak a világ fogyasztói mobil eszközök használatával.
Az online értékesítő vállalkozások számára 2020 és az azt követő időszak több lehetőséget kínál mint valaha, hogy a fogyasztói szokásokat és az egyes piacok jellegzetességeit figyelembe véve egyszerűbbé tegyék a vásárlás folyamatát és növeljék a vásárlási élményt.
A kereskedők számára nyitva áll a lehetőség, hogy kihasználják a mobil kereskedelem növekedését és a közösségi platformokon történő vásárlás térnyerését, ha olyan partnerekkel működnek együtt, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy még jobb digitális élményt nyújtsanak vásárlóiknak.
A PayPal megbízásából, az Ipsos piackutató által a fogyasztók és a kereskedők körében készült nemzetközi kutatás áttekintést nyújt a m-kereskedelem (mobil kereskedelem) legfrissebb globális trendjeiről, és olyan meghatározó fogyasztói és kereskedő tendenciákat vizsgál, mint a közösségi platformokon történő vásárlás és a biztonságos mobilfizetés kérdésköre. Mindez különösen hasznos lehet a magyar e-kereskedelem azon szereplői számára is, akik az év legnagyobb globális vásárlási időszaka alatt prioritásként kezelik a legfontosabb e-kereskedelmi piacokra (Egyesült Államok, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína) történő értékesítéseik növelését. A kutatás megállapításainak hasznosításával a vállalkozások képesek lehetnek választ adni az online értékesítés világának legújabb kihívásaira.
A kereskedők számára a legfontosabb a mobilcsatornák előtérbe helyezése
A globálisan megkérdezett fogyasztók közel 80%-a vásárolt már okostelefonon keresztül, miközben a webshopoknak csak 63%-a optimalizált mobil fizetések fogadására. A két érték közötti több mint 15% százalékpontos különbség rámutat, hogy sok vállalkozás nem használja ki a mobil kereskedelem robbanásszerű növekedése által kínált lehetőségeket. A kutatás alapján a vállalkozásoknak mobiloptimalizált élményt kell kínálniuk, különösen, ha a fiatalabb – például Z és Y generáció – korosztályt kívánják megszólítani. Az egyszerű és biztonságos mobil élmény biztosítása eddig nem feltétlenül volt prioritás a világ kisvállalkozásai számára, most azonban a mobilos vásárlók igényeinek előtérbe helyezése kevesebb kosárelhagyáshoz vezethet, és akár 15%-kal több potenciális vásárlót eredményezhet.
„Mivel csak néhány héttel vagyunk a legnagyobb nemzetközi vásárlási szezon előtt, fontos, hogy a magyar online értékesítő kereskedők ellenőrizzék, kik a nemzetközi vásárlóik, milyen árucikkeket keresnek a webáruházakban, és hogy miként tudják kielégíteni ezeket az igényeket. Magyarországon a KKV-k csak 13%-a értékesít online – ez valamivel alacsonyabb, mint az EU tagállamok 17%–osátlaga. Ugyanakkor, a PayPal adatai szerint a nemzetközi kereskedelmet folytató online vállalkozások növekedési üteme sokkal magasabb (14,3%), mint a csak helyi kereskedelemben érdekelt vállalkozásoké (2%)”
– mondta Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.
Tények és trendek a nagyvilágból:
- India vezető szerepet játszik a mobil kereskedelemben: az indiai fogyasztók 70%-a inkább mobil eszközt használ a vásárláshoz, és az indiai kereskedők 81%-a optimalizálta webhelyét mobilos vásárlására.
- Az európai piacok közül legtöbben Olaszországban vásárolnak okostelefonon keresztül; ugyanakkor az olasz vállalkozások csak 65%-a számolt be mobiltelefonra optimalizált webhelyről vagy saját alkalmazásról.
- Az Egyesült Államokban a fogyasztók 72%-a használ okostelefont online fizetéshez, míg a vállalkozások 57%-a optimalizálta a vásárlói élményt mobiltelefonra.
A bizalom hiánya szinte minden földrajzi területen továbbra is jelentős akadályt jelent
A biztonság és a bizalom fontos szempont a mobilos vásárlók fogyasztói döntéseiben. Globálisan a vásárlók 51%-ának vannak aggályai a mobil kereskedelem biztonságosságával kapcsolatban, bár egyes országokban, mint például Japán, csupán a fogyasztók 28%-ának vannak fenntartásai. A biztonsági kérdések miatt leginkább aggódó országok elsősorban az angol nyelvterületek: Egyesült Királyság (64%), Ausztrália (63%) és az Egyesült Államok (58%). A fogyasztók mellett a kereskedőknek szintén vannak fenntartásaik, számukra ez a mobiltelefonra történő optimalizálás egyik legfőbb akadálya: az adatok szerint ötből egy online kereskedő aggódik amiatt, hogy az ügyfelek adatai biztonságban vannak-e mobilvásárlás során.
Az e-kereskedelem szereplői dolgoznak rajta, hogy a közösségi oldalakon történő vásárlás iránti igényeket is ki tudják szolgálni
A kutatás szerint a közöségi kereskedelem kínálati és keresleti oldala egyensúlyban van: jelenleg a kereskedőknek és fogyasztóknak egyaránt a harmada nyitott a közösségi platformokban rejlő lehetőségek kiaknázására. A közösségi kereskedelem népszerűsége országonként eltér, jelenleg Indiában a legnépszerűbb, ahol az elmúlt 6 hónapban már a vásárlók 57%-a használta valamelyik közösségi oldalt vásárlására. Globálisan a leggyakrabban használt platformok a Facebook, az Instagram és a WhatsApp (a közösségi kereskedelmet igénybe vevő válaszadók 35%-a a Facebookot használja).
- A vásárlói preferenciák mindenek felett: a mobil vásárlások során a vásárlás megszakításának vezető oka az, hogy a kereskedők nem kínálják fel a vásárló által preferált fizetési módot. A kutatás szerint a fogyasztók 21%-a szakította már meg a vásárlást, mert az általuk kedvelt fizetési mód nem volt elérhető. A kutatás szerint a fogyasztók mobiltelefonos fizetéshez legnagyobb arányban PayPal-t használnak (53%), a következő legnépszerűbb fizetési mód pedig a hitelkártya (44%).
- A bolti vásárláskor is egyre népszerűbb a mobil: A kutatásban résztvevő kereskedők 87%-ának fizettek már érintés nélküli fizetéssel, és ezeknek a tranzakcióknak 50%-a történt okostelefonnal. India az érintés nélküli vásárlás területén is élen jár: az indiai kereskedők 98%-a fogadott el okostelefonos, vagy viselhető készülékes fizetést az elmúlt 6 hónapban.
- A nők élen járnak a mobil vásárlás alkalmazásában: Az adatok szerint a nők mutatják az utat a mobil kereskedelemben, 48%-uk vásárol az interneten mobil eszközzel, miközben a férfiak csak 39%-a használja ezt a megoldást. A vásárlás helyét tekintve a nők 19%-a, és a férfiak 26%-a használ mobilt a munkahelyen történő vásárláshoz.
Gazdaság
175 év után új fejezet kezdődik a gazdasági kamarák életében
Egy új, határmenti gazdasági együttműködési kezdeményezés elindítását, valamint egy nagyszabású kulturális és kreatív ipart támogató mecenatúra program bevezetését jelentette be Nagy Elek, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke a szervezet a 175 éves jubileumi rendezvényén.
Nagy Elek, aki tavaly, frissen megválasztott elnökként meghirdette a kamarai megújulás programját, felidézte a 19. század közepére visszanyúló kezdetekről, hogy Magyarországon 1850-ben Sopronban alakult meg az első kereskedelmi és iparkamara, majd rögtön ezt követően Pozsonyban és Pest-Budán, hogy aztán az egész országban elinduljon útjára a kamarai rendszer. 175 év után is ugyanaz a cél: erősíteni a gazdaságot, segíteni a vállalkozásokat, és a jövő kihívásaira választ adni.
A kamarai rendszer fennállásának 175. évfordulója alkalmából az MKIK a Magyar Nemzeti Bankkal együttműködésben kibocsát egy 175 Ft névértékű jubileumi emlékérmét. A magyar gazdaság önszerveződését ünneplő, limitált példányszámú érme különlegessége, hogy kereskedelmi forgalomban is érvényes.
Bejelentésre került, hogy az Eurochambres, az Európai Kereskedelmi és Iparkamarák Szövetsége támogatásával új Határmenti Bizottságok alakulására lesz lehetőség, amelyek célja a munkaerő szabad áramlásából fakadó feszültségek enyhítése, a gazdasági kapcsolatok erősítése, valamint az infrastrukturális és jogi akadályok csökkentése.
„A közös programban külön figyelmet kap a magyar–osztrák kapcsolatokban a közlekedési infrastruktúra fejlesztése és munkaerő-piaci integráció támogatása. Ez ebben a régióban kiemelten fontos”
– fűzte hozzá Pintér-Péntek Imre, az MKIK általános alelnöke, a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.
A Kamara és a Magyar Művészeti Akadémia együttműködésében elindul egy országos mecenatúra program, amelynek célja a társadalmi felelősségvállalás erősítése, a vállalkozói szféra és a kulturális élet összekapcsolása, a kreatív ipar erősítése, valamint a fiatal művészek és alkotók támogatása.
„A gazdasági szféra és a művészet találkozása különleges értéket teremt a társadalomban. A partnerség révén a művészek szélesebb közönséghez juthatnak el, biztosabb anyagi háttérrel és inspiratív szakmai közeggel dolgozhatnak. Az együttműködés nemcsak két világ találkozása, hanem hidak építése: értékek, gondolatok és élmények áramlása a gazdaság és a kultúra között”
– hangoztatta Turi Attila, a Magyar Művészeti Akadémia elnöke.
Az MKIK és a Kormány májusban aláírt stratégiai megállapodása keretében a Kamara gazdaságfejlesztési javaslatokat dolgozott ki a vállalkozások érdekében az iparstratégia átfókuszálásáról, az innovatív vállalkozások támogatásáról, a legkisebb vállalkozók terheink csökkentéséről és a vámintézkedések negatív hatásainak mérsékléséről.
„Többek között az áfa alanyi adómentesség értékhatárának emelését javasoltuk, eszerint 2026-ban 20 millióra, 2027-ben 22 millióra, 2028-ban pedig 24 millió forintra emelkedne a határ. A KKV-k adóterheinek a csökkentésére és az adóegyszerűsítésre is készítettünk egy ajánlást, az átalányadózók költséghányadának 40-ről 50 százalékra emelését, valamint a szociális hozzájárulási adó 112,5 százalékos szorzójának eltörlését szorgalmazzuk”
– nyilatkozta Balog Ádám, az MKIK alelnöke.
„A reneszánsz idején az ember került a középpontba, a kamarai megújulás középpontjában pedig a vállalkozó ember áll. A kamarai reneszánsz programja nem pusztán intézményi átalakulás, hanem szemléletváltás. A célunk, hogy a magyar vállalkozók érezzék: a kamara értük van, az ő lehetőségeiket segíti, támogatja. Ez a mi víziónk, és minden lépésünket ez vezérli”
– emelte ki Nagy Elek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Jelentős megtakarítás az önkormányzatoknál ‒ a tudatos településeknek áll a zászló
A nemzeti lobogó használata nemcsak hagyomány, de az önkormányzatok számára kötelezettség és költség is, ami még a falvakban is százezres kiadást jelent, a városokban pedig milliókról van szó.
Egy friss technológia segítségével a települések a zászlóhasználat költségein akár 50%-os megtakarítást is elérhetnek.
Sok olyan költség terheli a hazai önkormányzatok mindig forráshiányos kasszáját, amire a lakosság zöme nem is gondol. Ezek egyike, hogy Magyarországon nemcsak a hagyomány, hanem a törvény is kötelezi az önkormányzatokat a középületek fellobogózására az év minden napján, de bizonyos alkalmakkor is — mint például nemzeti ünnepek és egyéb helyi események ‒ szintén emelik az ünnep hangulatát. A nemzeti jelképekről szóló jogszabály nemcsak a zászlók használatát írja elő, de azt is, hogy ezeket megfelelő állapotban szabad csak kitűzni, hiszen egy megfakult, szakadt vagy koszos zászló nyilvánvalóan méltatlan az eredeti küldetésére. Ennek ellenére ‒ nyilván forráshiány miatt ‒ országszerte sok rossz példát látni. A helyzet oka, hogy a területenként változó erősségű szél, a hazánkban jellemző, magas UV-sugárzás idő előtt tönkreteszi a kültéri zászlókat. Egy itthon újdonságnak számító, friss technológia azonban érdemben tud javítani ezen a helyzeten, akár kétszeresére emelve azok hasznos élettartamát.
Nyári időszakban egy folyamatosan kihelyezett zászló funkcionális élettartama mindössze néhány hónap lehet, különösen például az Észak-Dunántúlhoz hasonló, erősen széljárta helyeken. Ha figyelembe vesszük, hogy egy kültéri zászlónak hosszú ideig színhelyesnek, élénknek, kontrasztosnak kell lennie, ez gyakran ennél is kevesebb lehet ‒ mutatott rá Papp János, az egyik legnagyobb múltú magyar gyártó, a Poliform vezetője.
Ezt az élettartamot emeli nagyjából duplájára a speciálisan kezelt, erősített kivitelű anyagok használata és egy új, ehhez illeszkedő, hazánkban unikálisnak számító nyomtatási technológia. Ez akár kevesebb, mint a felére csökkentheti a magyar települések vonatkozó éves költségét. Ez a teljes büdzsében nyilván nem domináns tétel, de plusz néhány százezer vagy millió forintnak minden önkormányzatnál van helye, miközben ez nemcsak pénz kérdése. Ugyanilyen fontos, hogy az önkormányzatok a zászlókultúrával is példát mutassanak a települések lakosainak, vállalkozásainak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
További adócsökkentéseket javasol a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
A Magyarország Kormánya és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közötti stratégiai megállapodás keretében múlt héten lezajlott egyeztetésen Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter és Nagy Elek, az MKIK elnöke elvekben állapodtak meg a vállalkozások működését támogató intézkedésekről.
Ennek folyományaként a Kamara első körben a KKV-k adóterheinek a csökkentésére és az adóegyszerűsítésre tesz javaslatokat a kormánynak.
Az MKIK múlt csütörtökön bejelentette az áfa alanyi adómentességi határ többlépcsős emelésére tett javaslatát, amely szerint a következő három évben 20, 22, majd 24 millió forintra nőne a határ. A legkisebb vállalkozások érdekében a kamara most újabb intézkedéseket is javasol:
- az átalányadózók költséghányadának 40-ről 50 százalékra emelését, valamint
- a szociális hozzájárulási adó 112,5 százalékos szorzójának eltörlését.
Ezek a javaslatok összességében mintegy 5 százalékpontos adócsökkentést jelentenének az érintett vállalkozások számára.
A Kamara a különböző nagyságú KKV-kat érintő adórendszer könnyítésén dolgozik. Míg az előző intézkedések a legkisebbeknek áfa- és átalányadó-könnyítéseket tartalmaztak, addig a növekedésnek indult vállalkozások részére a kisvállalati adó (KIVA) bővítése hozhat tehercsökkentést. Jelenleg a KIVA-ba legfeljebb 50 fő létszám és 3 milliárd forintos árbevétel mellett lehet belépni, bennmaradási korlátként pedig 100 fő és 6 milliárd forint érvényes. Ezek a határok évek óta változatlanok.
Az MKIK javaslata szerint a mutatókat célszerű megduplázni – így 100 főig és 6 milliárd forint árbevételig lehetne belépni, illetve 200 főig és 12 milliárd forint árbevételig maradni a rendszerben. Ez lehetőséget teremtene arra, hogy több ezer, növekedni szándékozó kis- és középvállalkozás is élhessen ezzel az egyszerűbb és kedvezőbb adózási formával. Az intézkedés a kamara számításai szerint mintegy 3–5 ezer vállalkozást és nagyjából 150 ezer munkavállalót érinthet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság6 nap ago
Otthon Start hitel: ezért lehet életveszélyes már most lefoglalózni bizonyos ingatlanokat
-
Ipar2 hét ago
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
-
Gazdaság7 nap ago
Több milliós megtakarítás: még ingatlanár-robbanáskor is verhetetlen lesz a 3 százalékos lakáshitel
-
Mozgásban2 hét ago
Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin
-
Tippek2 hét ago
Idén is a budapesti PlayIT ad otthont a T-esports Championship döntőjének
-
Gazdaság1 hét ago
Sokmilliós egyszeri kiadást jelent majd Otthon Start hitelből vásárolni ingatlant
-
Ipar1 hét ago
2,7 milliárd forintos beruházással lép szintet a SPAR logisztikája
-
Mozgásban1 hét ago
Így alakítja át a jövőt a töltés, a parkolás és a navigáció digitalizációja