Connect with us

Gazdaság

PayPal: világszerte nő a mobil eszközökről történő vásárlás aránya

A PayPal friss nemzetközi kutatása szerint minden korábbinál többet vásárolnak a világ fogyasztói mobil eszközök használatával.

Az online értékesítő vállalkozások számára 2020 és az azt követő időszak több lehetőséget kínál mint valaha, hogy a fogyasztói szokásokat és az egyes piacok jellegzetességeit figyelembe véve egyszerűbbé tegyék a vásárlás folyamatát és növeljék a vásárlási élményt.

A kereskedők számára nyitva áll a lehetőség, hogy kihasználják a mobil kereskedelem növekedését és a közösségi platformokon történő vásárlás térnyerését, ha olyan partnerekkel működnek együtt, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy még jobb digitális élményt nyújtsanak vásárlóiknak.

A PayPal megbízásából, az Ipsos piackutató által a fogyasztók és a kereskedők körében készült nemzetközi kutatás áttekintést nyújt a m-kereskedelem (mobil kereskedelem) legfrissebb globális trendjeiről, és olyan meghatározó fogyasztói és kereskedő tendenciákat vizsgál, mint a közösségi platformokon történő vásárlás és a biztonságos mobilfizetés kérdésköre. Mindez különösen hasznos lehet a magyar e-kereskedelem azon szereplői számára is, akik az év legnagyobb globális vásárlási időszaka alatt prioritásként kezelik a legfontosabb e-kereskedelmi piacokra (Egyesült Államok, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína) történő értékesítéseik növelését. A kutatás megállapításainak hasznosításával a vállalkozások képesek lehetnek választ adni az online értékesítés világának legújabb kihívásaira.

A kereskedők számára a legfontosabb a mobilcsatornák előtérbe helyezése

A globálisan megkérdezett fogyasztók közel 80%-a vásárolt már okostelefonon keresztül, miközben a webshopoknak csak 63%-a optimalizált mobil fizetések fogadására. A két érték közötti több mint 15% százalékpontos különbség rámutat, hogy sok vállalkozás nem használja ki a mobil kereskedelem robbanásszerű növekedése által kínált lehetőségeket. A kutatás alapján a vállalkozásoknak mobiloptimalizált élményt kell kínálniuk, különösen, ha a fiatalabb – például Z és Y generáció – korosztályt kívánják megszólítani. Az egyszerű és biztonságos mobil élmény biztosítása eddig nem feltétlenül volt prioritás a világ kisvállalkozásai számára, most azonban a mobilos vásárlók igényeinek előtérbe helyezése kevesebb kosárelhagyáshoz vezethet, és akár 15%-kal több potenciális vásárlót eredményezhet.

Mivel csak néhány héttel vagyunk a legnagyobb nemzetközi vásárlási szezon előtt, fontos, hogy a magyar online értékesítő kereskedők ellenőrizzék, kik a nemzetközi vásárlóik, milyen árucikkeket keresnek a webáruházakban, és hogy miként tudják kielégíteni ezeket az igényeket. Magyarországon a KKV-k csak 13%-a értékesít online – ez valamivel alacsonyabb, mint az EU tagállamok 17%osátlaga. Ugyanakkor, a PayPal adatai szerint a nemzetközi kereskedelmet folytató online vállalkozások növekedési üteme sokkal magasabb (14,3%), mint a csak helyi kereskedelemben érdekelt vállalkozásoké (2%)

– mondta Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.

Tények és trendek a nagyvilágból:

  • India vezető szerepet játszik a mobil kereskedelemben: az indiai fogyasztók 70%-a inkább mobil eszközt használ a vásárláshoz, és az indiai kereskedők 81%-a optimalizálta webhelyét mobilos vásárlására.
  • Az európai piacok közül legtöbben Olaszországban vásárolnak okostelefonon keresztül; ugyanakkor az olasz vállalkozások csak 65%-a számolt be mobiltelefonra optimalizált webhelyről vagy saját alkalmazásról.
  • Az Egyesült Államokban a fogyasztók 72%-a használ okostelefont online fizetéshez, míg a vállalkozások 57%-a optimalizálta a vásárlói élményt mobiltelefonra.

A bizalom hiánya szinte minden földrajzi területen továbbra is jelentős akadályt jelent

A biztonság és a bizalom fontos szempont a mobilos vásárlók fogyasztói döntéseiben. Globálisan a vásárlók 51%-ának vannak aggályai a mobil kereskedelem biztonságosságával kapcsolatban, bár egyes országokban, mint például Japán, csupán a fogyasztók 28%-ának vannak fenntartásai. A biztonsági kérdések miatt leginkább aggódó országok elsősorban az angol nyelvterületek: Egyesült Királyság (64%), Ausztrália (63%) és az Egyesült Államok (58%). A fogyasztók mellett a kereskedőknek szintén vannak fenntartásaik, számukra ez a mobiltelefonra történő optimalizálás egyik legfőbb akadálya: az adatok szerint ötből egy online kereskedő aggódik amiatt, hogy az ügyfelek adatai biztonságban vannak-e mobilvásárlás során.

Az e-kereskedelem szereplői dolgoznak rajta, hogy a közösségi oldalakon történő vásárlás iránti igényeket is ki tudják szolgálni

A kutatás szerint a közöségi kereskedelem kínálati és keresleti oldala egyensúlyban van: jelenleg a kereskedőknek és fogyasztóknak egyaránt a harmada nyitott a közösségi platformokban rejlő lehetőségek kiaknázására. A közösségi kereskedelem népszerűsége országonként eltér, jelenleg Indiában a legnépszerűbb, ahol az elmúlt 6 hónapban már a vásárlók 57%-a használta valamelyik közösségi oldalt vásárlására. Globálisan a leggyakrabban használt platformok a Facebook, az Instagram és a WhatsApp (a közösségi kereskedelmet igénybe vevő válaszadók 35%-a a Facebookot használja).

  • A vásárlói preferenciák mindenek felett: a mobil vásárlások során a vásárlás megszakításának vezető oka az, hogy a kereskedők nem kínálják fel a vásárló által preferált fizetési módot. A kutatás szerint a fogyasztók 21%-a szakította már meg a vásárlást, mert az általuk kedvelt fizetési mód nem volt elérhető. A kutatás szerint a fogyasztók mobiltelefonos fizetéshez legnagyobb arányban PayPal-t használnak (53%), a következő legnépszerűbb fizetési mód pedig a hitelkártya (44%).
  • A bolti vásárláskor is egyre népszerűbb a mobil: A kutatásban résztvevő kereskedők 87%-ának fizettek már érintés nélküli fizetéssel, és ezeknek a tranzakcióknak 50%-a történt okostelefonnal. India az érintés nélküli vásárlás területén is élen jár: az indiai kereskedők 98%-a fogadott el okostelefonos, vagy viselhető készülékes fizetést az elmúlt 6 hónapban.
  • A nők élen járnak a mobil vásárlás alkalmazásában: Az adatok szerint a nők mutatják az utat a mobil kereskedelemben, 48%-uk vásárol az interneten mobil eszközzel, miközben a férfiak csak 39%-a használja ezt a megoldást. A vásárlás helyét tekintve a nők 19%-a, és a férfiak 26%-a használ mobilt a munkahelyen történő vásárláshoz.
Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

A magyarok szerint az influenszer a legkevesebbre tartott szakma

Hiába a milliós követőtábor, a magyar lakosság nem kér a tartalomgyártásból. A No Fluff Jobs megbízásából készült országos kutatásból az is kiderül, hogy a magyarok mennyire szeretik a rendőröket, értékelik a HR-eseket, és kinek a fizetését tartják túl magasnak. A felmérés megmutatta, hogy az orvosokat, tanárokat és ápolókat övezi a legnagyobb társadalmi tisztelet, a TikTok-sztárokat viszont a kérdezettek alig 2%-a tartja hasznosnak.

Gyógyítás, gondoskodás, nevelés – ezek a legnagyobb társadalmi megbecsülésnek örvendő hivatások, derült ki a No Fluff Jobs nemzetközi állásportál megbízásából végzett friss, reprezentatív kutatásból, amely a magyar lakosság szakmákkal kapcsolatos véleményét vizsgálta. A felmérés nemcsak a szakmák fontosságának megítélésére tért ki, hanem az azokhoz kapcsolódó érzelmekre, valamint a bérezés társadalmi megítélésére is, illetve arra is rákérdezett, hogy az egyes szakmákat a válaszadók mennyire tekintik férfiasnak vagy épp nőiesnek.

A legmegbecsültebb szakmák: orvos, ápoló, tanár

A magyar társadalom egyértelműen értékeli azokat a hivatásokat, amelyek közvetlenül hozzájárulnak a testi-lelki jólléthez és a szellemi fejlődéshez. Az orvosokat a megkérdezettek 87%-a tartja „nagyon fontosnak”, az ápolókat 85%, a tanárokat pedig 80%. Ezek a szakmák a pozitív érzelmi megítélésben is élen járnak: az ápolókhoz 81%, az orvosokhoz 77%, a tanárokhoz 73% kapcsol pozitív érzéseket.

A középkategória: rendőrök, gazdálkodók, háttérszakmák

A rendőröket és gazdálkodókat szintén sokan tartják fontosnak, de kevésbé nélkülözhetetlennek érzik, mint az egészségügyi és oktatási szakmákban tevékenykedőket. A könyvelőt, a programozót vagy az ügyvédet a többség inkább hasznosnak, mintsem kiemelten fontosnak tartja.

A legmegosztóbbak: újságírók, marketingesek, influenszerek

Az egyik legérdekesebb tanulság, hogy egyes modern vagy éppenséggel a kommunikációhoz kötődő szakmák erősen megosztják a közvéleményt. Az újságírói munkát például csak minden negyedik ember érzi igazán fontosnak, míg 32% bizonytalan, 9% pedig kifejezetten negatívan vélekedik róla. Hasonló a helyzet a marketingesekkel, HR-esekkel vagy kereskedelmi képviselőkkel kapcsolatban is. A legelutasítottabb foglalkozás az influenszer. A válaszadók 44%-a szerint egyáltalán nem fontos, és csak 2% tekint rá „nagyon fontos”-ként. A negatív érzelmek aránya (63%) itt kiugróan magas, sokan nem érzik ennek a tevékenységnek a társadalmi értékét.

Férfias? Nőies? Semleges?

A kutatás kitért a szakmák nemi megítélésére is. A rendőri, gazdálkodói és programozói munkát a többség még mindig inkább férfiasnak tartja, míg az ápolói és könyvelői szakmák inkább nőiesnek számítanak. Jó hír ugyanakkor, hogy számos területen – például az orvos, tanár, újságíró vagy sportoló hivatások esetében – a válaszadók nagy többsége nem társít nemi szerepet a foglalkozáshoz, ami előremutató változást jelez a társadalmi gondolkodásban.

A kutatás arra is rámutatott, hogy a társadalmi hasznosság érzete, az érzelmi kötődés és a sztereotípiák egyaránt szerepet játszanak abban, ki hogyan viszonyul egy-egy szakmához. A tradicionális, emberközeli hivatások továbbra is a legnagyobb megbecsülésnek örvendenek, míg az újabb vagy kevésbé kézzelfogható munkák elfogadottsága még várat magára.

A CAWI módszerrel végzett online kérdőíves kutatást a 21 Kutatóközpont bonyolította le 2025. április 1–14. között. A reprezentatív, 1000 fős mintán végzett kutatás a 18–64 éves, gazdaságilag aktív magyar lakosság véleményét vizsgálta.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A nyári diákmunka miatt sok fiatal nyit bankszámlát a következő hetekben

Elkezdődött a nyári tanítási szünet, ami sok diák számára nem csupán a vakációt jelenti, hanem nyári munkát is a szünet alatt.

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint vannak, akik először lépnek a munkaerőpiacra és először lesz önálló keresetük. Sok család számára aktuális kérdést vet fel: hol érdemes számlát nyitni a gyereknek a megkeresett pénz kezelésére? 

A diákok alapvetően szülői engedéllyel 16 éves kortól dolgozhatnak, de a nyári szünet alatt a 15 éves nappali tagozatos tanulók is vállalhatnak munkát. A diákmunka adózása roppant kedvező: vonatkozik rá a 25 éves kor alattiak személyi jövedelemadó-mentessége, és a legtöbb esetben egyéb járulékok sem terhelik a bérüket. 

„A nyári diákmunka-szezon elindulásával a fiatalok ezrei tapasztalják meg először, milyen érzés a saját munkájukért fizetést kapni. Amikor a diák már nem csak zsebpénzt kap, hanem munkabért, a bankszámla szerepe is gyökeresen megváltozik. Nem csupán egy digitális persely, hanem a gazdálkodás elsődleges eszközévé válik.” – emelte ki a bankszámla fontosságát Gergely Péter a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.  

A bankok is felismerték ennek a korosztálynak a speciális igényeit 

A diákszámlák jellemzően díjmentes számlavezetést és díjmentes bankkártyát kínálnak, de ennél többet is nyújthatnak: nyitási bónuszokkal, jóváírásokkal és hosszútávú díjmentességgel igyekeznek megnyerni a diákokat, a jövő ügyfeleit, valamint a szüleiket. 

Fontos szempont a bankválasztásnál, hogy a diák megkeresett pénze könnyen hozzáférhető legyen, és a számlahasználat ne járjon extra költségekkel. 

A számlavezetés ezeknél a speciális számláknál jellemzően feltétel nélkül díjmentes, bizonyos életkorig.  

Az OTP Junior számlája 24 éves korig feltétel nélkül díjmentes és 0 forint a számlához kapcsolódó bankkártya éves és kibocsátási díja. Továbbá a 14 év feletti ügyfelek havi 100 ezer forintig díjmentesen utalhatnak elektronikusan, ha a számlához beállításra kerül ez a kedvezményelem. Ezen kívül a fiatalok akár 5-30 százalék pénzvisszatérítést is kaphatnak az OTP Junior Kedvezményprogram partnereinél történő vásárlásaik után, így például a Budapest Parkban, a KFC-ben, vagy a Starbucks-ban. A külföldi nyaralás során pedig a devizaváltás lehet kedvezőbb az Árfolyam+ kedvezménnyel. 

A Gránit Bank Family Junior számlacsomag a 18. életév betöltéséig díjmentes, ugyancsak díjmentes bankkártyával. Az Erstének is kedvező diákszámla ajánlata van: az EgySzámla díjcsomag diák kedvezmény 26 éves korig biztosít díjmentes számlavezetéssel és kedvezményes használatot, a hozzá kapcsolódó diákkártya éves díja is kedvező (jelenleg 2 692 forint).  

A CIB, az UniCredit, a Raiffeisen és a K&H bankoknál is díjmentes a számlavezetés, az első évben a bankkártya éves díját is elengedik. Az MBH Bank pedig a számlanyitástól számított 2 éven keresztül tartja a díjmentességet a Diákszámlájára.

Nyitási bónuszok

Több bank kínál 20-60 ezer forint értékben bónuszokat, pénzvisszatérítéseket az új ügyfeleknek a számlanyitás mellé. A feltételeket is a diákokhoz illesztették és könnyebben teljesíthetők: nincs elvárt beérkező utalás, jellemzően kártyás vásárlást kell teljesíteni (5-10 darab havonta), valamint aktiválni kell a mobilbanki alkalmazást és a bankkártyát. Ezeket a vonzó összegű jóváírásokat akár még nyár vége előtt megkaphatja a számlatulajdonos és a diákmunkával megkeresett pénz kiegészíthető vele. 

Előfordul, hogy a számlanyitási bónusz összege függ a fiatal aktuális életkorától. Az OTP Junior számlánál például egy kiskorú (12 éves kortól) 20 ezer forint jóváírást kaphat, míg 18 éves kortól 30 ezer forint szerezhető.  

A további felmerülő költségek tekintetében bankonként eltérő kondíciókkal találkozhatunk. A bankkártyás vásárlások természetesen díjmentesek, azonban az egyéb tranzakciók, mint az átutalás, készpénzfelvétel már nem. Egy diákszámla esetén ritkábban fordulnak elő az ilyen pénzmozgások, de ezek díjait is fontos átnézni.  

A készpénzfelvétel pénzbe kerül

A kedvezményes, akár a felnőtt számlákénál alacsonyabb díjak jellemzők, de például a jogszabályi ingyenes készpénzfelvételi nyilatkozat csak 16 éves kortól tehető. Emiatt az ATM-es készpénzfelvételnek van díja a diákok számláin, még ha nem is magas összeg.  

A BiztosDöntés.hu diákszámla kalkulátora alapján ezek a díjak 270-1 864 forint között mozognak 30 ezer forintnyi készpénz ATM-ből történő felvétele esetén – tette hozzá a szakértő. A MagNet Banknál van azonban kivétel: a Csillag számlacsomag, amely szintén nulla forintos havi díjú, 14 éves kortól igényelhető, és a bank ettől az életkortól saját ingyenes készpénzfelvételt biztosít. 

„A számla kiválasztásánál célszerű elsődleges szempontként a bankszámla fenntartását vizsgálni, és olyat választani, amivel hosszabb távon is jól jár a gyermek, és még jóváírást is szerezhet.„ – hangsúlyozta a BiztosDöntés.hu szakértője.

Megmarad a szülői kontroll

A gyermekek nagykorúvá válásáig csak szülő jelenlétében és beleegyezésével nyitható bankszámla. A 14. életévüket betöltve már korlátozottan cselekvőképesek jogi értelemben is, és a számlájuk felett ekkor már sokkal nagyobb szabadságot kapnak, több funkciót is érnek el.  

A szülői felügyelet azonban megmarad és 18 éves korukig a bankszámla kezelésében, használatában is vannak korlátozások. Mint például a költési limitek, illetve a szülő rálátása a számlára.  

Gergely Péter kiemelte: „Családonként eltérő, és egyéni döntés, hogy mennyire kontrolláljuk a gyerek bankszámla használatát, de szülőként az megnyugtató szempont, hogy nagyobb biztonságban lehet a gyerek pénze a bankban, mint a zsebében tartva. Vész esetén könnyen küldhetünk pénzt a számlára, letilthatjuk, zárolhatjuk a kártyáját és figyelemmel tudjuk kísérni a költéseit is.” 

A nyári diákmunka nemcsak a pénzkeresetről és a zsebpénz kiegészítéséről szól, hanem kiváló alkalom a pénzügyi tudatosság alapjainak elsajátítására is. Az adómentesség óriási könnyebbség, de emellett fontos, hogy a megkeresett összeget a diák ne csak elkölteni tudja, hanem megtanulja beosztani, félretenni és biztonságosan kezelni. Ehhez pedig egy speciálisan fiataloknak szóló bankszámla jelentheti az ideális megoldást. 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Magyarországra hozza a legforróbb online hirdetési elemző scale-up szolgáltatásait az INTREN

Az online marketing világában most minden forint befektetés számít, az adatvezérelt döntéshozatal szerepe kulcsfontosságúvá vált.

A hirdetők és e-kereskedők számára ma már elengedhetetlen, hogy pontosan lássák: melyik kampány, melyik platform és melyik piac hogyan járul hozzá az üzleti eredményekhez – mindezt gyorsan, átláthatóan és extra erőforrások bevonása nélkül. Az INTREN, Magyarország egyik vezető digitális ügynöksége most bővíti a hazai cégek számára elérhető szolgáltatások listáját. A RedTrack a közelmúltban 3.2 millió dollárt vont be befektetőktől, és most a hazai piacon az Intren-nel közösen vezeti be marketing mix modeling szolgáltatásait.

A RedTrack megoldása biztosítja, hogy az e-kereskedelmi szereplők és más hirdetés- és médiavásárlást alkalmazó vállalatok egyetlen felületen lássák az összes fizetős csatorna valós teljesítményét – még az iOS-es nehezítések, a cookie- és attribúciós hiányosságok után is. A RedTrack szerveroldali mérések, API-integrációk és valós idejű attribúció kombinálásával összekapcsolja a hirdetési kiadásokat a tényleges eladásokkal. A marketing szakemberek így pontosan nyomon követhetik a csatornák teljesítményét, legyen szó Meta, Google, TikTok vagy egyéb platformokról – hackelések és találgatások nélkül. A RedTrack segítségével az online fókuszú márkák visszaszerezhetik az irányítást a ROAS (hirdetések megtérülése) felett, és magabiztosan skálázhatják kampányaikat.

 „A jelenlegi martech környezet, a cookie-k jövője és az adatgyűjtés korlátai miatt kritikus, hogy olyan eszközök álljanak a vállalkozások rendelkezésére, melyek nem csupán gyors és megbízható képet adnak a hirdetésekbe fektetett erőforrások megtérüléséről, hanem segítik az üzleti növekedés hatékony skálázását is. A RedTrack-kel való együttműködésnek köszönhetően mostantól a hazai és régiós ügyfelek is ugyanazokat az AI-alapú, új generációs attribúciós eszközöket használhatják, mint nemzetközi versenytársaik”

– mondta el Tóth Nóra, az INTREN üzletfejlesztési vezetője. A megoldást itthon elsőként az Ecommerce Hungary nagyvállalati tagozatának mutatták be.

A RedTrack vezérigazgatójaként megtanultam: nincs olyan, hogy általános megközelítés. Minden vállalkozás egyedi, ahogy minden piac is az. A csapatommal pontosan tudjuk, hogy amikor olyan piacokra lépünk be, amelyeket kevésbé ismerünk, partnerekkel együttműködve lehetünk csak igazán sikeresek. Úgy gondolom, hogy egy fantasztikus terméket építettünk. Az INTREN csapatának segítségével, a közép-kelet-európai piaci ismereteivel pedig most már a lenyűgöző felhasználói élményt is megteremthetjük.

– nyilatkozta Vlad Zhovtenko, a RedTrack alapítója és vezérigazgatója.

A mostani nem az első meghatározó hír az INTREN cégcsoporttól idén, 2024-ben megnyitott közel-keleti irodájuk után idén májusban jelentették be, hogy a német piacon is bővítették az ügyfeleik számára elérhető szolgáltatásokat az AdStrive nevű berlini digitális ügynökségbe történő befektetés eredményeként.

“A Redtrack-kel való együttműködés egy újabb fontos mérföldkő az INTREN életében. A cél továbbra is az, hogy a hazai ügyfelek is hozzáférjenek a legmodernebb nemzetközi marketingtechnológiai eszközökhöz, és semmilyen hátrányt ne szenvedjenek el a hazai piacot ostromló külföldi cégekkel szemben”

– összegez Tóth Nóra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss