Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

DIGI Communications N.V. Group pénzügyi eredményei a 2020. június 30-án véget ért negyedévre vonatkozóan

A második negyedévben a bevétel elérte a 310 millió eurót, amely 5%-os növekedést jelent 2019 ugyanezen periódusához képest (a szolgáltatásokból származó bevételek 8%-kal növekedtek). A második negyedévben a jövedelemtermelő egységek (RGU-k) bevétele 16.9 millió

A DIGI Communications N.V. Group augusztus 14-én, pénteken hozta nyilvánosságra a június 30-án véget ért második negyedév pénzügyi eredményeit.

Az árbevétel 5%-kal növekedett 2019. június 30-hoz képest (a bevétel a második negyedévben elérte a 310 millió eurót, szemben a 2019. második negyedévi 294 millió euróval). Az RGU-k 9%-os növekedést produkáltak, bevételük 16.9 millióra emelkedett, szemben az egy évvel korábbi 15.5 millió eurós adattal. A kiigazított EBITDA 115 millió eurót tett ki (beleértve az IFRS 16-t), amely 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Összességében elmondható, hogy a DIGI stabil teljesítményt nyújtott 2020 második negyedévében a megváltozott egészségügyi háttér ellenére is. A DIGI – alkalmazkodva a COVID-19 miatt bevezetett egészségügyi szabályok lazításához – május közepétől kezdve működését az új szabályokhoz igazítva folytatta, miközben olyan intézkedéseket vezetett be, melyek biztosítják az ügyfelek, az alkalmazottak és a partnerek egészségét és biztonságát is.

Az előre meg nem jósolható események ellenére a DIGI képes volt minden piacon stabil eredményeket fenntartani, amely megerősítette a közösség minden területe együttműködésének, összekapcsolásának szükségességét a járvány alatt. Ennek eredményeképp a negyedév végén a társaság történelmi szintre növelte a fő szegmensekben az RGU-k számát (vezetékes internet és kábel TV). Vezetékes internet esetében 3.9 millióra emelkedett az RGU-száma, míg a kábel TV esetében megközelítőleg 4.5 millió RGU-ról beszélhetünk, amely az eddigi legmagasabb eredmény.  A mobiltelefon-szolgáltatás 6 millió RGU-t ért el adott időszakban.

„2020 májusában, jelentős gazdasági kihívások és a világot megváltoztató történések közepette ünnepeltük a DIGI Bukaresti Értéktőzsdén való első részvénykibocsájtásának harmadik évfordulóját. Nagy örömmel figyeltük, hogy a DIGI munkatársai és vezetői milyen rugalmasan és felelősségteljesen álltak hozzá az elmúlt 6 hónap egészségügyi kihívásaihoz. Együtt legyőztük a kiszámíthatatlanság okozta nehézségeket és elszántan teljesítettük a részvényeseknek és befektetőknek prezentált üzleti stratégiát.Romániában a Versenyhivatal júliusban engedélyezte három független fél (AKTA, DCS és az ATTP Telecommunications) integrálását a helyi leányvállalatunkba. Ezzel szeretnénk csökkenteni a fő piacunkon jelen lévő különböző régiók közötti összekapcsolódási hiányosságokat, és növelni Románia digitalizációját. A minőségi szolgáltatásokat kedvező ár-érték arányban értékesítjük több ezer előfizetőnknek, hogy zavartalan elérhetőséget biztosítsunk számukra és támogassuk őket a magasabb életszínvonal elérésében.”

– mondta el Serghei Bulgac, a DIGI Communications N.V. vezérigazgatója.

Továbbra is Románia a Csoport fő piaca; a Vállalat bevételének 61%-át adta a második negyedévben, az RGU-k 70%-val, míg a konszolidált EBITDA 75%-val járult hozzá a DIGI sikereihez. A legnagyobb növekedést 2019 ezen időszakához viszonyítva a vezetékes kommunikációs szolgáltatások terén érte el (+13% vezetékes internet RGU és +8% TV RGU).

A mobil kommunikációs szolgáltatások szegmensében a DIGInek sikerült megtartani első helyét mint számhordozási desztináció, annak ellenére, hogy a második negyedévben csökkent a hordozott számok mennyisége 2019 ugyanezen időszakához képest; 80,411 mobil számról 70,236-ra csökkenve. Mindent egybevetve 2020 első félévében a DIGI Mobil hálózat 166,643 telefonszámot hordozott el, amely mérsékelt növekedést mutat a 2019-es 164,830 darabbal szemben. 2020 júniusában a DIGI 44.8%-os részesedést ért el az összes elhordozott mobiltelefonszámokból.

Magyarországon az üzleti környezet és a COVID-19 kapcsán a hatóságok által bevezetett korlátozó intézkedések ellenére a vállalat képes volt tartani a rendes üzletmenetet az év első 6 hónapjában.

A vállalat megkezdte a mobilhálózat fejlesztésének második fázisát azáltal, hogy még nagyobb területen biztosította a lefedettséget. A korszerű technológiai megoldásoknak köszönhetően a már meglévő hálózat minőségét és sűrűségét is továbbfejlesztette. A DIGIMobil szolgáltatás egy évvel 2019. májusi indulása után már 500 településen igénybe vehető és elérte az 50%-os populációs lefedettséget. Az évforduló örömére a DIGI Kft. meghosszabbította a népszerű mobil szolgáltatás ajánlatát 2020. december 31-ig.

Spanyolországban az RGU-k növekedése visszaállt a járvány előtti üteméhez. A DIGI Spain sikeresen meghaladta a 2.1 milliós RGU számot 2020 második negyedévében mobil hang és adatszolgáltatás terén, és növelte a Csoport bevételéhez (21%) és az EBITDA-hoz (12%) való hozzájárulását.

A számelhordozást tekintve a DIGI Spain megerősítette a növekedési trendjét, miután lazítottak a járványügyi intézkedéseken. Május és június során jelentős növekedést ért el a több mint 32,700 hordozott mobil számmal.

A vezetékes kommunikációs szolgáltatások hálózatát is növelte a spanyol leányvállalat, így júniusban a DIGI száloptikás szolgáltatásai még több tartományba jutottak el. A DIGI 50 spanyol régióból jelenleg 25-ben biztosít vezetékes telefon és internet szolgáltatást, a legújabbak: Cádiz, Burgos, Valladolid, Segovia, Badajoz, Girona, a Baleár-szigetek és La Rioja.

Olaszország a negyedik piac, ahol a DIGI jelen van, azonban virtuális mobilszolgáltatóként a szolgáltatások optimalizációja és az ügyfelek számára kínált ajánlatok diverzifikálása a fő cél. A DIGI Olaszországban 245,000 RGU-val rendelkezett 2020. június 30-án, szemben a 2019. június 30-i 213,000-rel.

Június végén az olasz leányvállalat új ajánlatott tett elérhetővé ügyfelei számára: korlátlan beszélgetés olasz belföldi hívószámokkal, illetve DIGIs telefonszámokkal Romániában, Spanyolországban és Olaszországban. Ezen kívül az adatforgalmat is elérhetővé teszi a 4G technológia által biztosított maximum letöltési sebességen, kiváló ár-érték arányban. A csomag aktiválása ingyenes, amely több mint 3000 üzletkötőnél lehetséges Olaszország-szerte.

A pénzügyi eredményekről további információ ezen a linken érhető el.

Gazdaság

Magyar Innováció a szállodaiparban: Bemutatkozik a HotelMentor.ai

A Miskolci Egyetem által szervezett Adatvezérelt és fenntartható vállalat Konferencián debütált a HotelMentor.ai, egy forradalmian új, magyar fejlesztésű mesterséges intelligencia platform, amely a szállodaipar legégetőbb kihívásaira kínál átfogó megoldást.

A platform a több évtizedes szakmai tapasztalatot ötvözi a legmodernebb technológiával, új korszakot nyitva a hazai és nemzetközi vendéglátás digitalizációjában.

A magyar szállodaipar, hasonlóan a nemzetközi trendekhez, komoly kihívásokkal néz szembe: a munkaerőhiány, a feladatkezelés hatékonyságának hiányosságai, a széttagolt adatkezelés és a vendégkommunikáció nehézségei mind a jövedelmezőséget és a szolgáltatás minőségét veszélyeztetik. Ezekre a problémákra válaszul született meg a HotelMentor.ai, amelynek küldetése, hogy a mesterséges és a természetes intelligencia szinergiája révén növelje a hatékonyságot, a vendégelégedettséget és a profitabilitást.

A platform fejlesztői csapata olyan elismert szakemberekből áll, mint Csobota-Kis Árpád, aki több mint 40 éves oktatási és nemzetközi szállodaipari manager tapasztalattal rendelkezik, valamint Oláh Sándor és Benesóczky Ádám, akik a technológiai és programozói hátteret biztosítják. Ez a szakmai fúzió garantálja, hogy a HotelMentor.ai valóban a gyakorlati igényekre épül. A csapatot tanácsadóként támogatja a startup ökoszisztéma veteránja Turcsán Tamás Péter, aki több éve kutatja a mesterséges intelligencia üzleti alkalmazásának lehetőségeit.

A HotelMentor.ai egyedülálló, moduláris rendszerben kínál megoldást a szállodák számára:

Egészen új koncepcióval rendelkezik Feladat-kiosztás és Projektmenedzsment területén. Automatizálja a munkafolyamatokat, és egyedi keretrendszer kialakítására alkalmas formátuma biztosítja, hogy egyetlen feladat se maradjon elfelejtve.

A HotelMentor fejlesztői külön figyelmet szenteltek az értékesítési és foglalási folyamatok támogatására: Egy intelligens chatbot segítségével előszűri az érdeklődőket, akár 90%-kal csökkentve a feleslegesen kiadott ajánlatok számát, és növelve a konverziós rátát.

Nem hiányzik a rendszerből a Recepciós Asszisztens és Ügyféltámogatási modul sem:

A mesterséges intelligencia több nyelven, a nap 24 órájában válaszol a vendégek kérdéseire, tehermentesítve a személyzetet és javítva a vendégélményt, miközben upsell lehetőségeket is azonosít. A projekt természetesen további modulokat fejleszt, amelyek külön-külön bekapcsolhatók és egy központi irányító pulton futnak össze, egy helyre irányítva az adatokat.

Külön a szállodavezetők számára készült egy Vezetői Személyi Asszisztens, amely jelenleg tesztüzemmódban van, de hamarosan minden érdeklődő számára IOS és Android mobil applikáció formában lesz elérhető: Ez támogatja a szállodavezetők mindennapi munkáját az információkezeléstől a döntéshozatalig a tervek szerint ingyenesen.

A platform kiemelt figyelmet fordít az adatbiztonságra, és zökkenőmentesen integrálható a meglévő szállodai szoftverekkel (PMS), banki és egyéb rendszerekkel. A bevezetés egy strukturált folyamat keretében történik, amely egy teljes körű működés-elemzéssel kezdődik a maximális hatékonyság érdekében. A fejlesztők a hivatalos bejelentéskor pilot verzióban egy ismert balatoni szállodában már tesztelik a HotelMentor.ai funkcióit, amelyekkel most élőben is megismerkedhettek a konferencia látogatói.

Az új technológia bevezetését a HotelMentor.ai készítői egy ingyenes, digitális könyv kiadásával is segítik, amelyet a weboldalra feliratkozó érdeklődők a konferencia napjától tölthetnek le. A Mesterséges Intelligencia a szállodavezetésben című könyv végigvezeti az olvasókat a szállodák problémáit megoldó rendszereken és bevezetési tippeket is ad arra, hogy miként érdemes a rendszerszintű automatizálást elkezdeni.

A HotelMentor.ai miskolci bemutatkozása nem csupán egyszerű termékbevezetés, hanem egyben annak a bizonyítéka is, hogy a magyar innováció képes világszínvonalú, iparág-specifikus megoldásokat létrehozni. A cég ambiciózus tervei között szerepel ez egyetem szakembereivel való együttműködésen túl a nemzetközi terjeszkedés is, franchise modell keretében, amellyel a magyar fejlesztésű platform globális szinten is versenyképessé válhat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Az energiaátmenetet segítő tanácsadók élvonalában a Schneider Electric

A vállalkozásokat és szervezeteket az energiaátmenetben segítő tanácsadók között a „Vezetők” közé sorolta a Schneider Electricet az IDC jelentése.

A kutatócég szerint a társaság a saját fejlesztésű digitális platformokra, a fejlett analitikára és a mesterséges intelligencia integrálására összpontosító innovációs stratégiát követ annak érdekében, hogy megfeleljen az energiaátmenet kapcsán felmerülő piaci igényeknek.

 A Schneider Electric, a világ egyik vezető energia-technológiai vállalata a „Vezetők” között szerepel az IDC „MarketScape: Worldwide Energy Transition Professional Services 2025 Vendor Assessment” című jelentésében. Az elemzés az energiaintenzív iparágak nettó zéró kibocsátási céljainak elérését támogató képességeik és stratégiáik szerint értékelte az üzleti szolgáltatókat.

„Az energiaátmenet megköveteli a szervezetektől, hogy túllépjenek azon, hogy kipipálják a jogszabályoknak való megfelelést, és egy technológiailag fejlett, valamint rendkívül hatékony, alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövőkép felé kell elmozdulniuk. Megtisztelő számunkra, hogy az IDC „Vezetőnek” nevezett minket, és úgy véljük, hogy ez tükrözi a Schneider Electric elkötelezettségét amellett, hogy megbízható energia-technológiai partner legyen. Tanácsadási szolgáltatásaink integrálják a globális szakértelmet, az intelligens technológiát és a gördülékeny megvalósítást annak érdekében, hogy ügyfeleink rendelkezzenek a szükséges ellenállóképességgel, amit a gyorsan változó energetikai környezet igényel”

– mondta el Steve Wilhite, az SE Advisory Services ügyvezető alelnöke.

A 192 országban működő SE Advisory Services több mint 4000 tanácsadóból álló globális csapatával biztosítja az energiaátmenethez szükséges projektek és a fenntarthatósági kezdeményezések eredményes megvalósítását különböző földrajzi és szabályozási viszonyok között is. Ezt a tanácsadó hálózatot világszinten a szoftverek, a gépi tanulás, a mérnöki tevékenységek, a klímatudomány és a projektfejlesztés több mint 17.000 szakértője támogatja, biztosítva a stratégiai iránymutatások megvalósulását a gyakorlatban is.

„Az ipari szektorban tevékenykedő ügyfelek olyan professzionális szolgáltatókat keresnek, akik képesek összekapcsolni a fizikai energiainfrastruktúrát a fejlett digitális technológiákkal, lehetővé téve az intelligens és rugalmas működést”

– jelezte Gaia Gallotti, az IDC európai kutatási igazgatója.

Az IDC MarketScape szerint

„a Schneider Electric a saját fejlesztésű digitális platformokra, a fejlett analitikára és a mesterséges intelligencia integrálására összpontosító innovációs stratégiát követ annak érdekében, hogy megfeleljen az energiaátmenet kapcsán felmerülő piaci igényeknek. A cég a belső kutatás-fejlesztési tevékenysége és az 1 milliárd eurós SE Ventures alap révén felgyorsítja az elektrifikáció, a digitalizálás és a dekarbonizáció terén alkalmazott technológiák fejlődését. Ez lehetővé teszi olyan megoldások megvalósítását, mint a mesterséges intelligencián alapuló karbantartás, a prediktív eszközfelügyelet és a moduláris szoftverek az életciklus-menedzsmenthez.”

Az év elején a Schneider Electric az első helyet szerezte meg a TIME és a Statista által összeállított, a világ legfenntarthatóbb vállalatait bemutató 2025-ös listán. A Corporate Knights szintén a világ legfenntarthatóbb vállalatának nevezte a Schneider Electricet, így a cég kétszer is az első helyet szerezte meg a Global 100 indexen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Mikotoxinnal szennyezett kukorica hasznosítására találtak megoldást a MATE kutatói

Az elmúlt időszakban a klímaváltozás hatására a mind intenzívebben terjedő gombakórokozók (pl. Aspergillus fajok) miatt nemcsak mennyiségi, hanem minőségi problémákkal is számolni kell a kukoricatermesztésben.

Ahol nem sikerül a növényvédelem okszerű kivitelezése, ott a gabonákban megengedett határértékeket akár jelentősen meghaladó aflatoxin B1 koncentráció is előfordulhat. A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) kutatói olyan megoldást kerestek az agráriumot sújtó problémára, ami beilleszthető a körforgásos gazdálkodásba is.

A MATE Akvakultúra és Környezetbiztonsági Intézetének munkatársai – egy korábbi MATE proof of concept pályázat eredményei alapján – azt vizsgálták, hogyan lehet azt eredeti funkciója szerint, takarmányként hasznosítani a gombatoxinokkal szennyezett tételeket.

Mint ismeretes, az aflatoxin B1 az egyik legerősebb természetes karcinogén, ami az emberre és a haszonállatokra egyaránt veszélyes, ezért a szennyezett gabonaételeket a továbbiakban sem étkezési, sem takarmányozási célra nem lehet felhasználni, vagyis hulladékká válnak. A MATE kutatói a vizsgálatuk során abból indultak ki, hogy habár a szennyezett termények a klasszikus haszonállatok takarmányozásában tovább nem alkalmazhatók, de egyes, takarmányként is hasznosítható rovarok viszont kifejezetten ellenállóak a toxinnal szemben.

Az intézet kutatói vizsgálataikban a lisztbogár (Tenebrio molitor) lárvájának segítségével hasznosították az szennyezett kukoricát: toxinos kukoricán nevelt lárvákból rovarlisztet készítettek, amelyet pontyivadékok takarmányozására használták fel.

Az analitikai vizsgálatok alapján a szennyezett kukoricán nevelt rovarok aflatoxin B1 tartalma jóval a vonatkozó szennyezettségi határérték alatt maradt, miközben magas zsír- és fehérjetartalma miatt kiváló takarmány-alapanyagnak bizonyult. A vizsgálat alapján a pontyivadékok etetése során sem az elhullásban, sem a halak méretében nem tapasztaltak releváns különbséget az egyes csoportokban, függetlenül attól, hogy az általuk elfogyasztott rovarlisztet gombatoxinnal szennyezett kukoricán nevelték.

A kutatók nemcsak a takarmány hatékonyságát, hanem a rovarok után visszamaradt maradék (frass) aflatoxin-tartalmát és toxicitását is elemezték.

A kutatás eredménye azért kiemelkedő, mert a hazai mezőgazdaságot aktuálisan sújtó problémára kínálhat olyan megoldást, amely egyben beilleszthető a körforgásos gazdálkodásba is. A részletes információkat a kísérletekről a Journal of Molecular Sciences c. tudományos szaklapban megjelent cikkben olvashatnak az érdeklődők.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss