Connect with us

Gazdaság

Az LG bemutatta, hogyan képzeli el a jövőt a közösségi távolságtartás korában

Az LG technológiai igazgatója a vállalat nyílt innovációs stratégiájáról és arról beszélt, miért fontos együttműködni egy közös cél érdekében

Dr. I.P. Park, az LG Electronics (LG) elnöke és technológiai igazgatója a teljesen digitális formában megrendezett CES® 2021 virtuális színpadán osztotta meg a kiállítás közönségével a vállalat inspiráló jövőképét a nyílt innovációkról a közösségi távolságtartás korában. Az LG Future Talk házigazdájaként Dr. Park ismertette és bemutatta, hogyan épülnek a vállalat legújabb technológiai áttörései a nyílt innovációk alapelvére.

A példátlan változások évében az LG szilárdan kitartott célkitűzése mellett, hogy jobbá tegye a fogyasztók életét, csakúgy, mint amellett, hogy mindig kiszolgálja az emberek változó igényeit. Ennek bizonyítására Dr. Park olyan úttörő termékekről beszélt, mint az LG PuriCare viselhető légtisztító vagy az LG okos hőkamera, melyek erőfeszítés nélkül segítik elő a fogyasztók egészségének és biztonságának megőrzését. Az LG CLOi robotjait is a különféle környezetekhez és feladatokhoz alakítja — a forgalmas köz- és kereskedelmi területek fertőtlenítésétől kezdve, az ajtótól-ajtóig házhozszállításon át, az éttermi kiszolgálásig — hogy elősegítse a higiénét, valamint minimalizálja a munkavállalók és a vendégek egészségügyi kockázatát.

Az előadás középpontjában a nyílt innováció állt. Dr. Parkhoz csatlakozott Gary Shapiro, a Consumer Technology Association (Fogyasztói Technológiai Szövetség) elnök-vezérigazgatója, aki arról beszélt, hogy a fogyasztók számára leginkább megfelelő termékek fejlesztéséhez egyre fontosabbá válik a szakterületeken és iparágakon átívelő együttműködés. Az LG Innovációs Tanácsa jól mutatja az LG közös együttműködést célzó kezdeményezéseinek erejét, mivel a technológiai szektor számos szereplőjét hozza össze a tanulás, közös munka, új lehetőségek felfedezése és az emberek életét jobbá tevő újítások kidolgozása érdekében.

Az, hogy a különféle technológiák és szakterületek így összeérnek, lehetővé tesz egy sor digitális innovációt az MI-t, az 5G mobilkapcsolatot, az IoT-t, a felhőt, szenzorokat, navigációt, új akkumulátortechnológiákat és ezzel teljesen átalakítják a mobilitást, ami életünk meghatározó része” — mondta Shapiro. Annyi más területen látunk ilyen változásokat: a közlekedésben, logisztikában, mezőgazdaságban, egészségügyben, még az élelmiszerek terén is.”

Ez a fajta nyílt innovációs hozzáállás a sarokköve mindannak, amiért az LG dolgozik, különösen az LG ThinQ, a vállalat MI és IoT-kompatibilis eszközeinek ernyőmárkája alatt. Dr. Park ismertette az LG izgalmas terveit: olyan ökoszisztémát építenek, amelyben összeköthetik a különböző kategóriákban versenyző termékeiket és szolgáltatásaikat, ezáltal nagyszerű felhasználói élményt és páratlan kényelmet kínálva vásárlóiknak.

Nem csupán egy-egy mesterséges intelligenciával felruházott háztartási gépről, mobileszközről beszélünk, hanem egy olyan ökoszisztémáról, amelyben partnereinkkel közösen dolgozunk azon, hogy többet, jobbat és jobb élményt biztosítva szolgálhassuk vevőinket”

— mondta Dr. Park.

A virtuális színpadon ezután David Rabie, a Tovala vezérigazgatója csatlakozott a vezetőhöz. A vállalat sütésre kész, otthon elkészíthető fogásai hamarosan megrendelhetők lesznek az LG ThinQ Store-ból. Dr. Park elmondta, hogyan képzeli el a ThinQ alkalmazás továbbfejlesztett változatát, amely nem csupán irányító és monitoring funkciókat lát el, hanem teljes digitális életmód-platformmá válik. Sokszínű partnerkapcsolatai és az olyan új funkciók által, mint a „Szkennelj és Főzd meg” („Scan-to-Cook”), amely egyes előkészített ételek csomagolásán elhelyezett vonalkód leolvasásával azonnal a megfelelő beállításokat alkalmazza a sütőn, az LG egyszerűbbé teszi a háztartási feladatokat, hogy a vásárlók olyan dolgokkal foglalkozhassanak, amelyek fontosak számukra.

Ismét csatlakozott Dr. Parkhoz Jean-François Gagné, az Element AI vezérigazgatója, aki tavaly is jelen volt, amikor Dr. Park a CES 2020 kiállításon bejelentette a Mesterséges Intelligencia Szintjei keretrendszert. A két vállalat partnercégeikkel együtt egy új innovatív platform, az AIX Exchange fejlesztésén dolgozik, amely lehetővé teszi majd, hogy az iparági vezetők, a kutatók, a törvényhozók és a vásárlók közvetlen párbeszédet indíthassanak arról, hogyan lehet mindannyiuk számára a legelőnyösebb formában megvalósítani a mesterséges intelligenciát. Dr. Park bemutatott néhány intelligens technológiát, amelyeken az LG a közelmúltban dolgozott, köztük a Vision Pack-et, amivel kiegészítik a vállalat ThinQ hűtőszekrényei és okostükrei MI képességeit.

Az előadás egy másik kulcseleme az LG jövőképére összpontosított: az egységes, hálózatba kapcsolt felhasználói élményre, amely a fogyasztók életének minden területét behálózza. Dr. Park Dmitry Loschininnel, a DXC Technology alelnökével és a Luxoft elnök-vezérigazgatójával közösen bejelentette az LG és a DXC Luxoft új vegyes vállalatát, az Alluto-t, amelyet a gépjárművekben töltött idő újragondolására hoztak létre. Az együttműködés az LG webOS Auto megoldására épülve köti össze az autókat otthonunkkal és munkahelyünkkel. A webOS-ben rejlő potenciál demonstrálására Dr. Park bemutatott egy új okos utasfülke-koncepciót, amely izgalmas interaktív élményt kínál az utasok számára, valamint felvillantja egy felhőalapú mobilitási ökoszisztéma lehetőségét, amely számos kereskedelmi és közéleti felhasználásra alkalmas, például intelligens flottakezelésre a jövő okosvárosaiban.

Visszatértünk az iparágakon átívelő együttműködés fontosságához, mivel egy ilyen ökoszisztéma felépítése és kiszélesítése multidiszciplináris erőfeszítést kíván” — hangsúlyozta Dr. Park. A legfontosabb a csapatmunka, az együttműködés és a partneri viszony, ezek elengedhetetlenek egy jobb életet kínáló innovációhoz a digitális transzformáció korában.”

Az LG Future Talk című előadása és az LG legújabb innovációi a vállalat virtuális CES 2021 kiállításán tekinthetők meg.

Gazdaság

Leveri a kamatokat a piaci verseny a hitelpiacon

Nemhogy kamatemelési, de kamatcsökkentési hullámmal érkezik a tavasz a lakossági hitelpiacra. Ráadásul piaci innovációra, az állampapírokból érkező pénzekre adott kamatkedvezményes hitelre is látunk példát a piacon – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Beigazolódott a BiztosDöntés.hu korábbi prognózisa, amely szerint alaptalanok azok a hangok, amely szerint a tavaszi lakáshitel-kihelyezési boomra a bankok kamatemeléssel fognak ráfordulni. A március elsejétől érvényes új kondíciós listákon egyetlen kamatemelést sem találunk a lakáshitelek esetében. 

Az állampapírokra is ráhajtanak a hitelezés felfuttatásához

Sőt, ahogy arra Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője felhívja a figyelmet, a CIB Bank piaci innovációval is igyekszik meglovagolni az állampapír hozamfizetés után a piacra érkező pénzeket: a legalább havi 800 ezer forintot a kölcsönszerződésben megjelölt bankszámlára befizető ügyfelek a banknál vezetett betét- és értékpapírszámlák egyenlege alapján még komoly kamatkedvezményre jogosultak a 10 éves futamidejű Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel és a 11-30 évre felvett lakáshiteleik után.  

A standard, 7,99 százalékos kamat a Mozgástér Kedvezménycsomagban 10 millió forint alatti megtakarítási egyenleg esetén 6,59 százalékra, 10 millió felett 6,19 százalékra csökken. A 20-40 milliós megtakarítási egyenleggel bírók kamata benéz 6 százalék alá, 5,99 százalékra, 60 millióig 5,79 százalék, míg a 60 millió forint feletti megtakarítással bíró ügyfelek 240 bázis pontos kamatkedvezményt kapnak, így hitelük kedvezményes kamata 5,59 százalék. 

A CSOK-hiteleseknek is van kedvező ajánlat

A CIB Bank a CSOK Plusz hitelt piaci hitellel kiegészítőknek ajánlja a CIB Kamatkedvezmény Duó termékét, ahol a CSOK hitellel együtt igényelt kiegészítő kölcsön 5,75 százalékon érhető el – itt elegendő 600 ezer forintos havi jóváírást teljesíteni. 

Kamatcsökkentésről szól a személyi kölcsön piac is

Éles verseny van a személyi kölcsönök piacán is – emlékeztet a BiztosDöntés.hu szakértője. Az Erste ennek hatására visszacsökkentette a február elején megemelt kamatait a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel esetében. A mostani kamatcsökkentés 9-29 bázispontos volt, a legkomolyabban az 1,5-8 millió forintos 66-84 hónapra igényelt hiteleknél van – itt a kamat 17,01 százalékról 16,72 százalékra csökkent.

Az OTP Bank is csökkentette március 1-től a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel kamatát a legalacsonyabb hitelösszegsávban 2-3,1 millió forint között 16,99 százalékról 16,72 százalékra.

Március elsejétől a CIB Bank is csökkentette a személyi kölcsön kamatait a legkedvezőbb “A” és “B” ügyfélminősítésű sávban a kamatcsökkentés mértéke 0,3-1,3 százalékpont közötti. A legnagyobb csökkentés a “B” ügyfélminősítésű sávban a 7 millió forintot meghaladó hitelösszeg esetén volt, itt 11,99 százalékról 10,69 százalékra csökkent a kamat. A legkisebb kamatot a 7 millió forintot meghaladó összegű kölcsönt igénylő A ügyfélminősítéssel bíró ügyfelek élvezhetik – nekik 9,64 százalékon hitelez a CIB. 

Korábban, február közepén az MBH Bank nyeste meg a Személyi Kölcsön Extra Plus hitelének kamatait. A csökkentés 6,99 millió forintig 50 bázispontos volt, ám az újonnan létrehozott 7 millió forint feletti sávban így már immár az MBH is egyszámjegyű, 9,99 százalékos kamatot kínál – hívja fel a figyelmet Gergely Péter. 

Az UniCredit Bank nem nyúlt a kamatokhoz, de május végéig meghosszabbította a Fix Kamat személyi kölcsönnél, a Green személyi kölcsönnél és Felújítási személyi kölcsönnél az egy havi törlesztő visszajár, illetve Online Plusz 30 000 forint visszajár akcióját. 

Márciusi emelésről a BiztosDöntés.hu összegzése szerint egyedül a Raiffeisen Bank adott hírt – itt a 450 ezer forintos jövedelmet igazoló ügyfeleknek múlt szombattól a korábbi 8,09 százalékpont helyett csak 7,5 százalékpontos kamatkedvezmény jár, így a kedvezményes kamat mértéke 9,9 százalékról 10,49 százalékra nőtt – ám a bank még ezzel a kamattal is versenyképes – emlékeztet Gergely Péter.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Lehet a termékelőfizetés az e-kereskedelem jövője?

Egyelőre a 18-79 éves magyar lakosság alig fele hallott a termékelőfizetéses e-kereskedelemről és mindössze 8 százalék próbálta már ki ennek valamilyen formáját – derült ki a Reacty Digital 2025. januári felméréséből.

A megoldás gyerekcipőben jár még hazánkban, azonban az egyre változatosabb szolgáltatók és elérhető termékkategóriák segíthetik a kipróbálók arányának emelkedését. A 30 év alattiak körében általánosságban is népszerűbbek az előfizetések, ami pozitív jövőképet jelenthet a modell szélesebb körű elterjedése szempontjából.

Online termékelőfizetés alatt elsődlegesen azt értjük amikor a vásárló rendszeres időközönként (pl. negyedévente) kap egy csomagot, ami tartalmazhat általa összeválogatott dolgokat (pl. eledel a háziállatainak), vagy akár a webáruház által összeállított termékcsomagot (pl. tematikus könyvcsomag). A kérdőív szempontjából szintén a termékelőfizetések közé soroltuk azt, ha az előfizetés egy fix összeg kifizetése által állandó kedvezményeket biztosít (pl. ingyenes kiszállítás minden rendelésre vagy kedvezményes ár egyes termékekre).

Felmenő rendszerben gyűrűzhet be a termékelőfizetés a magyar piacra

A januári kutatás alapján egyelőre a 18-79 éves magyar lakosság kevesebb mint fele (45%) hallott arról, hogy termékekre is lehet online előfizetni, ami azt mutatja, hogy ez a koncepció még nem kifejezetten elterjedt hazánkban. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy van tudomása ilyen lehetőségről: míg a 60 év felettiek közül tízből hárman (29%), addig a 30 év alattiak közül tízből heten (73%) hallottak már online termékelőfizetésekről. A fiatalabbak egyébként mindenféle előfizetés irányába nyitottabbak, legyen szó akár streaming szolgáltatásról vagy újságelőfizetésről. A körükben való ismertség a jövőben elősegítheti ennek a termékelőfizetéses üzleti modellnek a szélesebb körű elterjedését is, hiszen hosszabb távon a jelenlegi fiatalok válnak idősebbé, a későbbi fiatalok pedig már egy ilyen szempontból sokkal érettebb piacra lépnek be.

A modell terjedését természetesen nem csak a lakossági érdeklődés befolyásolja, kínálati oldalról is szükség van a lehetőség biztosítására, de a kereskedők nyitottnak mutatkoznak a modell irányába.

Az elköteleződéstől való félelem és az érzékelt haszon hiánya jelent akadályt a termékelőfizetésnek

A felnőtt magyarok bő fele (55%) nem szívesen vállalna hosszú távú (pl. egy éves) elköteleződést termékelőfizetések esetén, ami egy kifejezetten nagy visszatartó erő lehet a modell terjedésével szemben. Ugyanakkor ellensúlyozható azzal, ha például havi vagy negyedéves fizetési konstrukciót biztosít a webáruház, ezáltal lehetőséget adva arra, hogy a fogyasztó egyszerre kisebb összeget fektessen csak az előfizetésbe, illetve könnyebben lemondhassa azt, amennyiben mégsem felel meg az igényeinek.

Mindössze tízből hárman érzik azt, hogy az előfizetéses modell kényelmesebb lehet számukra, illetve időt spórolhat az egyedi rendelésekhez viszonyítva, és csupán a felnőttek negyede (24%) jelezte, hogy szívesen előfizetne olyan termékre, amit amúgy is rendszeresen vásárol. A 18-79 évesek közel fele (45%) viszont úgy érzi, hogy a termékelőfizetési modell inkább csak marketingfogás, nem pedig valódi előny a fogyasztók számára, 38 százalék kifejezetten lehúzásnak érzékeli ezt a megoldást. Tízből négy (43%) felnőtt magyar szerint pedig felesleges vásárlásra ösztönzi az embereket egy-egy ilyen termékelőfizetési lehetőség. A fiatalabb korosztályok minden szempontból pozitívabban fordulnak a termékelőfizetéses modellek irányába: minél fiatalabb valaki, annál nyitottabb arra, hogy kipróbáljon egy ilyen csomagot, annál inkább érez pozitív velejárókat (pl. kényelem, időspórolás), és annál kevésbé szkeptikus az előfizetések vásárlói hasznával kapcsolatban (pl. csak marketingfogás).

A szolgáltatáselőfizetéseket már megszoktuk, a termék még újdonságként hat

A 18-29 évesek háromnegyedének (74%) van, vagy volt valaha valamilyen előfizetése, míg a 60-79 évesek körében ez az arány csupán 23 százalék. A legnépszerűbbek egyértelműen a streaming szolgáltatások (pl. Netflix, Spotify), tízből hat (61%) szolgáltatáselőfizetőnek van vagy volt ilyen csomagja, minden negyedik (25%) pedig valamilyen közösségi médiának a prémium csomagjára fizet(ett) elő.

Bár a felnőtt lakosság kifejezetten kis hányada (8%) rendelkezik jelenleg termékelőfizetéssel, akiknek van ilyesmijük, azok többnyire elégedettek vele, aminek oka elsősorban az időmegtakarítás, valamint a kényelmes használat és a kedvező ár-érték arány. Bár a többség inkább a mérleg pozitív oldalára helyezi az ár-érték arányt, az elégedetlenkedők elsődleges indoka a túl drága előfizetési csomag, ami a lakosság árérzékenységét tükrözi.

Az árérzékenység az előfizetéseknél is megjelenik

Ami a jövőbeli terveket illeti, a legtöbben egészséghez kapcsolódó termékekre fizetnének elő, illetve élelmiszerre vagy állateledelre. Ezek a választások könnyen megérthetőek, hiszen az említett termékkategóriák gyorsan forgó fogyasztási cikknek minősülnek, vásárlásuk általában nem opcionális és sokszor rendszeres, illetve jól előre jelezhető.

A termékelőfizetésre nyitottak közül tízből hatan (61%) csak akkor fizetnének elő a jövőben, ha ez anyagi kedvezménnyel (is) jár számukra, tízből hárman (28%) fizetnének ugyanannyit a termékért, mint egyedi vásárlás során és csupán tízből egy fő (11%) érzi úgy, hogy az előfizetés kényelme érdekében akár 5-10 százalékkal többet is fizetne az adott termékért.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A Zyxel Networks Ken Tsait nevezi ki új elnöknek

A biztonságos és AI-alapú felhőalapú hálózati megoldások terén vezető szerepet betöltő Zyxel Networks bejelentette, hogy 2025 februárjától Ken Tsai a Zyxel Networks új elnöke.

A Zyxel Networks a Zyxel Communicationsből 2019-ben történt kiválása óta a kis- és középvállalati (SMB) hálózati piacra összpontosít, és a hálózatbiztonsági megoldások mellett a Nebula felhőkezelő platformja révén sikeresen építi erős piaci pozícióját. Ken Tsai vezetésétől az vállalat az várja, hogy olyan előremutató stratégiákat alakítson ki és olyan piaci megközelítéseket hozzon, amelyek tovább fokozzák a gyártó növekedési lendületét a globális piacokon.

Ken Tsai elkötelezett a növekedés mellett

„A Zyxel Networks az első perctől kezdve elkötelezett a kivételes hálózati megoldások biztosítása mellett a kis- és középvállalkozások számára”

mondta Tsai.

„A Nebula felhőkezelési platformmal, biztonsági megoldásainkkal és K+F tevékenységünkkel sikeresen kitűnünk a nemzetközi piacokon és az évek alatt szilárd üzleti modellt hoztunk létre. Erre a sikerre építve magabiztosan haladunk előre. Nagy a felelősség ennek a sikernek a tovább építésében. A jövőben teljes mértékben a Zyxel Networks folyamatos növekedésének és innovációjának vezetésére fogom magam szentelni.”

Ken Tsai 19 éves tapasztalattal rendelkezik a Zyxel Csoportnál, ahol különböző stratégiai műveleti és termékmenedzsment egységekben töltött be kulcspozíciókat, beleértve a Gateway stratégiai üzleti egységet, a menedzsment központot, a vállalati HR szolgáltatási részleget és az üzleti támogató központot.

A márkamenedzsment, a piacfejlesztés és az ügyfélélmény terén szerzett széleskörű tapasztalata – amelyet a globális központban betöltött szerepek és az európai piacokon eltöltött többéves külföldi tartózkodás során szerzett – garancia arra, hogy vezetőként képes lesz a részlegeken és kultúrákon átívelő csapatokat az üzleti célok elérése érdekében irányítani. Ez a tapasztalat szilárd alapot jelent a Zyxel Networks jövőbeli fejlődéséhez.

Segítség a kis- és középvállalkozásoknak a kihívások leküzdésében

A kis- és középvállalkozások előtt jelenleg világszerte széles körben álló kihívások közé tartozik a szabályozási nyomás, a korlátozott erőforrások és a munkaerő-felvételi nehézségek, amelyek hatékonyabb működési gyakorlatokat és erőforrás-elosztást igényelnek. A növekvő biztonsági támadások is indokolják a biztonságos és megbízható megoldások sürgős továbbfejlesztését.

A Zyxel Networks Nebula felhőkezelési megoldását kifejezetten ezekre a fájdalmas pontokra tervezték, mivel egyetlen platformon keresztül integrálja a vezetékes, vezeték nélküli és biztonsági eszközöket, amely a felhőkezelés és a mesterséges intelligencia segítségével analitikus felügyeletet biztosít. Ez a megközelítés leegyszerűsíti a kezelési folyamatokat, miközben csökkenti a kiberfenyegetésekkel kapcsolatos kockázatokat, enyhítve a kkv-k terheit.

A Zyxel Networks hangsúlyozza, hogy Tsai gazdag, több funkciót átfogó együttműködési tapasztalata és a csapatba vetett bizalma elősegíti a vállalaton belüli mélyebb integrációt, és fokozza a lehetőségek megragadásának képességét a gyorsan fejlődő piacon. Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy továbbra is olyan innovatív megoldásokat nyújtson, amelyek megfelelnek az ügyfelek igényeinek, miközben támogatja a kkv-kat a kihívások leküzdésében és az üzleti növekedés előmozdításában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss