Gazdaság
Az LG bemutatta, hogyan képzeli el a jövőt a közösségi távolságtartás korában
Az LG technológiai igazgatója a vállalat nyílt innovációs stratégiájáról és arról beszélt, miért fontos együttműködni egy közös cél érdekében
Dr. I.P. Park, az LG Electronics (LG) elnöke és technológiai igazgatója a teljesen digitális formában megrendezett CES® 2021 virtuális színpadán osztotta meg a kiállítás közönségével a vállalat inspiráló jövőképét a nyílt innovációkról a közösségi távolságtartás korában. Az LG Future Talk házigazdájaként Dr. Park ismertette és bemutatta, hogyan épülnek a vállalat legújabb technológiai áttörései a nyílt innovációk alapelvére.
A példátlan változások évében az LG szilárdan kitartott célkitűzése mellett, hogy jobbá tegye a fogyasztók életét, csakúgy, mint amellett, hogy mindig kiszolgálja az emberek változó igényeit. Ennek bizonyítására Dr. Park olyan úttörő termékekről beszélt, mint az LG PuriCare viselhető légtisztító vagy az LG okos hőkamera, melyek erőfeszítés nélkül segítik elő a fogyasztók egészségének és biztonságának megőrzését. Az LG CLOi robotjait is a különféle környezetekhez és feladatokhoz alakítja — a forgalmas köz- és kereskedelmi területek fertőtlenítésétől kezdve, az ajtótól-ajtóig házhozszállításon át, az éttermi kiszolgálásig — hogy elősegítse a higiénét, valamint minimalizálja a munkavállalók és a vendégek egészségügyi kockázatát.
Az előadás középpontjában a nyílt innováció állt. Dr. Parkhoz csatlakozott Gary Shapiro, a Consumer Technology Association (Fogyasztói Technológiai Szövetség) elnök-vezérigazgatója, aki arról beszélt, hogy a fogyasztók számára leginkább megfelelő termékek fejlesztéséhez egyre fontosabbá válik a szakterületeken és iparágakon átívelő együttműködés. Az LG Innovációs Tanácsa jól mutatja az LG közös együttműködést célzó kezdeményezéseinek erejét, mivel a technológiai szektor számos szereplőjét hozza össze a tanulás, közös munka, új lehetőségek felfedezése és az emberek életét jobbá tevő újítások kidolgozása érdekében.
„Az, hogy a különféle technológiák és szakterületek így összeérnek, lehetővé tesz egy sor digitális innovációt — az MI-t, az 5G mobilkapcsolatot, az IoT-t, a felhőt, szenzorokat, navigációt, új akkumulátortechnológiákat — és ezzel teljesen átalakítják a mobilitást, ami életünk meghatározó része” — mondta Shapiro. „Annyi más területen látunk ilyen változásokat: a közlekedésben, logisztikában, mezőgazdaságban, egészségügyben, még az élelmiszerek terén is.”
Ez a fajta nyílt innovációs hozzáállás a sarokköve mindannak, amiért az LG dolgozik, különösen az LG ThinQ, a vállalat MI és IoT-kompatibilis eszközeinek ernyőmárkája alatt. Dr. Park ismertette az LG izgalmas terveit: olyan ökoszisztémát építenek, amelyben összeköthetik a különböző kategóriákban versenyző termékeiket és szolgáltatásaikat, ezáltal nagyszerű felhasználói élményt és páratlan kényelmet kínálva vásárlóiknak.
„Nem csupán egy-egy mesterséges intelligenciával felruházott háztartási gépről, mobileszközről beszélünk, hanem egy olyan ökoszisztémáról, amelyben partnereinkkel közösen dolgozunk azon, hogy többet, jobbat és jobb élményt biztosítva szolgálhassuk vevőinket”
— mondta Dr. Park.
A virtuális színpadon ezután David Rabie, a Tovala vezérigazgatója csatlakozott a vezetőhöz. A vállalat sütésre kész, otthon elkészíthető fogásai hamarosan megrendelhetők lesznek az LG ThinQ Store-ból. Dr. Park elmondta, hogyan képzeli el a ThinQ alkalmazás továbbfejlesztett változatát, amely nem csupán irányító és monitoring funkciókat lát el, hanem teljes digitális életmód-platformmá válik. Sokszínű partnerkapcsolatai és az olyan új funkciók által, mint a „Szkennelj és Főzd meg” („Scan-to-Cook”), amely egyes előkészített ételek csomagolásán elhelyezett vonalkód leolvasásával azonnal a megfelelő beállításokat alkalmazza a sütőn, az LG egyszerűbbé teszi a háztartási feladatokat, hogy a vásárlók olyan dolgokkal foglalkozhassanak, amelyek fontosak számukra.
Ismét csatlakozott Dr. Parkhoz Jean-François Gagné, az Element AI vezérigazgatója, aki tavaly is jelen volt, amikor Dr. Park a CES 2020 kiállításon bejelentette a Mesterséges Intelligencia Szintjei keretrendszert. A két vállalat partnercégeikkel együtt egy új innovatív platform, az AIX Exchange fejlesztésén dolgozik, amely lehetővé teszi majd, hogy az iparági vezetők, a kutatók, a törvényhozók és a vásárlók közvetlen párbeszédet indíthassanak arról, hogyan lehet mindannyiuk számára a legelőnyösebb formában megvalósítani a mesterséges intelligenciát. Dr. Park bemutatott néhány intelligens technológiát, amelyeken az LG a közelmúltban dolgozott, köztük a Vision Pack-et, amivel kiegészítik a vállalat ThinQ hűtőszekrényei és okostükrei MI képességeit.
Az előadás egy másik kulcseleme az LG jövőképére összpontosított: az egységes, hálózatba kapcsolt felhasználói élményre, amely a fogyasztók életének minden területét behálózza. Dr. Park Dmitry Loschininnel, a DXC Technology alelnökével és a Luxoft elnök-vezérigazgatójával közösen bejelentette az LG és a DXC Luxoft új vegyes vállalatát, az Alluto-t, amelyet a gépjárművekben töltött idő újragondolására hoztak létre. Az együttműködés az LG webOS Auto megoldására épülve köti össze az autókat otthonunkkal és munkahelyünkkel. A webOS-ben rejlő potenciál demonstrálására Dr. Park bemutatott egy új okos utasfülke-koncepciót, amely izgalmas interaktív élményt kínál az utasok számára, valamint felvillantja egy felhőalapú mobilitási ökoszisztéma lehetőségét, amely számos kereskedelmi és közéleti felhasználásra alkalmas, például intelligens flottakezelésre a jövő okosvárosaiban.
„Visszatértünk az iparágakon átívelő együttműködés fontosságához, mivel egy ilyen ökoszisztéma felépítése és kiszélesítése multidiszciplináris erőfeszítést kíván” — hangsúlyozta Dr. Park. „A legfontosabb a csapatmunka, az együttműködés és a partneri viszony, ezek elengedhetetlenek egy jobb életet kínáló innovációhoz a digitális transzformáció korában.”
Az LG Future Talk című előadása és az LG legújabb innovációi a vállalat virtuális CES 2021 kiállításán tekinthetők meg.
Gazdaság
Hol vásároljunk élelmiszert idén karácsonyra, ha a Földnek is jót akarunk?
Szezonális kutatást végzett a Carbon.Crane online karbonlábnyom csökkentéssel foglalkozó magyar startup: megvizsgálta a nyolc legnépszerűbb ételrendelő weboldalt fenntarthatósági szempontból.
A mérésükből kiderül, hogy a közismert platformok milyen energia- és vízigénnyel rendelkeznek, a különbségek pedig szemmel láthatóak: míg az egyik weboldalon egy kattintás csupán pár csepp vizet igényel, a másikon mért vízigénnyel akár koccintani is lehet.
Az egyes cégek között akár ötszörös különbség is lehet
A karácsonyi készülődés idején minden perc számít, így nem meglepő, hogy az online bevásárlás népszerűsége ebben az időszakban még nagyobb. Bár természetesen nagy segítség, hogy akár több órát is megspórolhatunk a házhozszállítással, fontos kiemelni, hogy minden internetes tevékenység károsanyag-kibocsátással jár: a karbonlábnyom mellett a szerverek energia-, illetve vízigénye sem elhanyagolható. A Carbon.Crane csapatának célja, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók figyelmét felhívja erre a jelenségre, ezzel elősegítve vállalati oldalról az optimalizálást, a felhasználók számára pedig a legkörnyezettudatosabb döntés meghozatalát.
A mérés során a nyolc legnépszerűbb platform főoldalát, szezonális terméklistáját, illetve tíz különböző termék oldalát vizsgálták. A termékek kiválasztásában a szezonalitás, illetve a változatosság is szerepet játszott: a kutatásba egyaránt bevonták az alapélelmiszereket, illetve a prémium kategóriás termékeket is. Minden esetben ugyanazt az útvonalat járták végig a mérés készítői, így a következő eredményt kapták a karbonlábnyom mértékéről:
- Kifli: 15,75 gramm
- Ecofamily: 20,81 gramm
- Auchan: 20,95 gramm
- Foodora: 30,77 gramm
- Wolt: 33,76 gramm
- GRoby Online: 34,36 gramm
- Aldi: 34,55 gramm
- Tesco: 73,00 gramm
A számokból kiolvasható, hogy a Kifli oldalán keresztül majdnem öt (4,63) mintabevásárlást megrendelhetnénk, mielőtt annyi karbont bocsátunk ki, mint a Tesco platformján egyetlen vásárlással.
(Nem) egy csepp a tengerben
Kevesen tudják, hogy a weboldalaknak vízre és energiára is szükségük van, hiszen az online térben látható tartalmak kivétel nélkül fizikai szerverparkokon futnak, az ott található számítógépeket pedig üzemeltetni és hűteni kell. Ezért fontos kihangsúlyozni, hogy bár van némi eltérés, a weboldalak karbon-, energia- és vízlábnyoma szinte kéz a kézben jár: a legszennyezőbb oldalak energiából és vízből is kiemelkedően sokat fogyasztanak, a legjobban optimalizáltak pedig mindkettőt minimálisra szorítják. Annak ellenére, hogy a kibocsátások terén grammokról és mililiterekről beszélünk, ezek nem elhanyagolható mennyiségek, hiszen például tavaly csak a Kifli oldalán közel hat tonna szaloncukrot vásároltak karácsony előttig. 1
A számok igazolják többek között, hogy ugyanaz a bevásárlás a Tesco oldalán háromszoros vízigénnyel (38.38 mililiter) jár az Ecofamilyhez képest (11,51 ml). A hatalmas eltérések okai minden mutatónál az optimalizálásban, illetve a háttérrendszerekben keresendőek. A Tesconál a háttérben futó scriptek felelősek a karbonkibocsátás 80%-ért, illetve a fő- szezonális oldalakon ebben az időszakban nagyméretű GIF-eket használnak, ami többszörösére növeli a környezeti terhelést az amúgy viszonylag jól optimalizált termékoldalak mellett is. Pedig ha valami, a főoldalak optimalizálása igazán fontos lenne, hiszen szinte minden felhasználó innen indítja a vásárlást. Ezzel szemben a Kifli, a Wolt és az Auchan példaként járhatnak az iparági szereplők előtt, ugyanis az optimalizálás terén ez a három weboldal volt a legkiemelkedőbb. Érdekesség, hogy a Tesco többi oldala is jól optimalizált és viszonylag kis lábnyomú: a 73 grammos vásárlási útvonalból a fő- és a szezonális oldal felelős 52 gramm kibocsátásért.
Forrás:
1: https://www.kifli.hu/targy/kifli-toplistak-eddig-6-tonna-szaloncukrot-vittunk-ki-nektek
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint
Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.
A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.
A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.
A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.
A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.
„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”
– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.
Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között
A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.
A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.
A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.
„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”
– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Rekorddöntő Black Friday – Rekorddöntő Black Friday
A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot.
A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.
Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?
A Black Friday akciók idén felülmúlták az előzetes várakozásokat: a PwC október végi kutatásában előrejelzett 17%-hoz képest az online vásárlók 44%-a, mintegy 1,9 millió fő vásárolt a Black Friday (BF) időszak akcióiban. A magas szám azt jelzi, hogy az előzetesen bizonytalanok köréből sokakat sikerült megszólítani egy-egy jó ajánlattal. Miközben a realizált és a tervezett fejenkénti költés – 138 ezer és 130 ezer forint – nem tér el érdemben egymástól, a vásárlók tényleges száma végül jóval nagyobb vásárlási összeget eredményezett: az online költés elérte a 260 milliárd forintot (az előzetesen becsült 175-220 milliárdhoz képest).
„A kiemelkedő részvétel mögött az idei, valóban kedvező akciók állnak, amelyek sokakat ösztönöztek vásárlásra. Másrészt az év közbeni óvatosabb költést felváltotta a bátrabb vásárlás. Ez a két tényező együtt jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előzetes várakozásokat ilyen mértékben túlszárnyalják a Black Friday-költések”
– mutatott rá Timár Szabolcs, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.
A vásárlók 55%-a olyan terméket vett saját részre, amelyet egyébként is megvásárolt volna, de most olcsóbban jutott hozzá. 48% karácsonyi ajándékot is vásárolt, sőt, a karácsonyi ajándékok 30%-a már a BF-időszak alatt került a kosarakba. Ez arra utal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban használják ki az akciós időszakokat az ünnepi készülődés során.
„Az online vásárlás tovább erősödött, a külföldi webáruházak szerepe is nőtt, miközben a fizikai boltok háttérbe szorultak. A vásárlók tudatosabbá váltak, jobban kihasználják az akciókat, és egyre többen tervezik előre az ünnepi költéseket”
– hívta fel a figyelmet a Timár Szabolcs.
Az online vásárlók 78%-a hazai webáruházat választott, de minden harmadik vásárló külföldi webshopból is rendelt. A hagyományos boltok szerepe visszaszorult: mindössze 16% vásárolt BF-akció keretében fizikai üzletben. A legnépszerűbb termékkategóriák a műszaki cikkek (39%), ezen belül is az okostelefonok és tartozékaik, de a ruházati termékek (25%), smink (17%), játékok és könyvek (14-14%) is előkelő helyen szerepeltek. A vásárlói elégedettség magas, ötfokú skálán 4,14-es értéket ért el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás2 hét ago
Pamkutya könyv – Osbáth Norbert: Amiről nem készült fotó
-
Egészség2 hét ago
Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez
-
Ipar2 hét ago
Európába is megérkezett a Schneider Electric új energiatároló megoldása, a Boost Pro
-
Ipar2 hét ago
3D nyomtatással a hatékony skálázásért
-
Okoseszközök2 hét ago
Digitalizálják a Pergamon-oltárt
-
Szórakozás2 hét ago
Az AOC karácsonyi és újévi ajándék-útmutatója
-
Okoseszközök2 hét ago
Az AI kilépett a képernyőről: Magyarországon elsőként szólította meg egy virtuális ember a közönséget
-
Gazdaság2 hét ago
Mikotoxinnal szennyezett kukorica hasznosítására találtak megoldást a MATE kutatói






