Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

A felügyelő bizottság jóváhagyta a szervezeti átalakulás következő szakaszát

A fejlett vezetést támogató rendszerek és az automatizált vezetés 2022. január 1-jétől a független Autonomous Mobility (Autonóm Mobilitás) üzleti terület alá kerül

A mai ülésén a Continental AG felügyelő bizottsága jóváhagyta a mobilitási szolgáltató stratégiai átalakításának fontos, következő szakaszát.

A döntés támogatja a vállalat fejlett vezetést támogató rendszerekkel és automatizált vezetéssel foglalkozó üzletágának jövőbeni szervezeti átalakítását. 2022. január 1-jétől ez a terület az Automotive Technologies (Autóipari Technológiák) csoportszektorba kerül, azon belül pedig a független Autonomous Mobility (Autonóm Mobilitás) üzleti területként folytatja. Fő tevékenysége a jelenlegi Advanced Driver Assistance Systems (Fejlett Vezetést Segítő Rendszerek -ADAS) üzleti egységének tevékenységeiből fog állni.

„Céltudatosan hajtjuk végre stratégiánkat. Ennek megfelelően befektetünk növekedési területeinkbe és a jövőbeni technológiáinkba, megragadjuk a piaci lehetőségeket, fejlesztjük reagáló képességünket, és nagyobb átláthatóságot biztosítunk”

– magyarázta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója, majd hozzátette:

„Az autonóm mobilitás piaca több mint kétszeresére fog nőni az elkövetkező három év során. A szükséges technológiák stratégiai jelentőségének és ígéretes növekedési kilátásainak következtében növeljük az ezekre a területekre helyezett hangsúlyt, hogy új struktúrákat hozzunk létre e technológiák kutatására, fejlesztésére és iparosítására. Ez azt is lehetővé teszi számunkra, hogy valamennyi üzleti területünknek további szabadságot adjunk ahhoz, hogy még nagyobb mértékben koncentrálhassanak a legfontosabb tevékenységeikre.”

Autonóm mobilitási megoldások Budapesten

„A mobilitási piac rendkívüli erős üzleti felértékelődése tovább növeli a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központunk fejlődési potenciálját. Magyarországi központunk közel három éve kezdte meg működését, jelenleg már 100 fő feletti létszámmal, jelentős neurális háló alapú fejlesztési kompetenciával, saját tervezésű szuperszámítógép számítási kapacitással, továbbá sikeres projektek tapasztalataival készen állunk a következő növekedési időszakra. Jelenleg Budapesten a nemzetközileg is kiemelkedő, tehetséges kollégáinknak köszönhetően olyan innovációs képességgel rendelkezünk, amivel világszínvonalú eredményeket érhetünk el. Fejlesztési központunk jelentős szerepet vállal a Continental globális stratégiájának megvalósításában”

– emelte ki a döntés hazai vonatkozását Dr. Lóránd Balázs, a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központ vezetője.

Az előzetes éves beszámoló adatok 2021. március 9-én történő közzététele részeként a társaság bejelentette, hogy csak ebben az évben további 200 és 250 millió euró közötti összeget fog fordítani a támogatott és autonóm vezetéshez szükséges technológiák fejlesztésére. Ez azt a célt szolgálja, hogy teljes mértékben ki lehessen használni az érintett piacok gyors fejlődése kapcsán adódó vonzó lehetőségeket, majd nyereséges növekedéssé lehessen változtatni őket.

„Már most is erős pozícióval rendelkezünk a területen”

– tette hozzá Setzer.

„Azonban még tovább erősítjük ezt a pozíciót, amivel nagy lendületet adunk a térségben végzett tevékenységünknek, és az autonóm mobilitási piac vezetőjeként még nagyobb előnyre tudunk szert tenni. Ugyanakkor még nyitottabbá válunk a technológiai partnerekkel és start-up vállalkozásokkal való potenciális, nagyszabású együttműködésre. Végső soron az a célunk, hogy a továbbiakban is vezető globális technológiai szerepet töltsünk be a támogatott és automatizált vezetés terén.”

Csak 2018 és 2020 között a Continental ezen a területen összesen több mint 9 milliárd euró értékben kapott megrendelést ügyfeleitől világszerte. A mobilitási szolgáltató ezt az összeget jelentősen meg kívánja növelni, mivel az ellátás lehetséges körének értéke az elkövetkező évek folyamán a járműautomatizálás növekvő mértékéből adódóan sokszorosára fog emelkedni.

„A szoftver az, ami a legnagyobb hatással lesz a jövőre nézve. Fejlesztése és iparosítása megköveteli, hogy valamennyi régióban rendkívül rövid válaszidőkkel és a lehető legnagyobb rugalmassággal, valamint agilis, interdiszciplináris együttműködéssel rendelkezzünk szervezetünkön belül és külső partnereink esetében egyaránt”

– magyarázta Setzer.

Zöld utat kapott a Vitesco Technologies leválasztása

A felügyelő bizottság jóváhagyta a Vitesco Technologies tervezett leválasztását és későbbi tőzsdei bevezetését is. Amennyiben ezt a 2021. április 29-i éves közgyűlés helybenhagyja, a vállalat tovább folytatja a Powertrain üzletág 2021 második felében történő leválasztását megcélzó törekvéseit.

„A mai nap zöld utat adtunk a Vitesco Technologies vállalkozói függetlenségének megalapozására irányuló eljárások folytatásához. Ha ezzel a részvényesek is egyetértenek, a jövőben egy globális éllovas helyett már kettővel számolhatunk – mindegyikkel a maga területén. A Vitesco Technologies úttörő szerepet játszik a meghajtásrendszerek villamosításának területén, a Continental pedig a hálózatba kapcsolt, biztonságos és fenntartható mobilitás piacainak vezetője. Ennek a lépésnek köszönhetően mindkét technológiai vállalat képes lesz kiaknázni a bennük rejlő maximális potenciált”

– mondta a testület döntése kapcsán Prof. Wolfgang Reitzle, a felügyelőbizottság elnöke.

Változás az igazgatótanácsban: Philip Nelles követi Hans-Jürgen Duensinget

Egy további határozatában a mai nap a felügyelő bizottság Philip Nellest (46), a ContiTech üzleti terület Mobile Fluid Systems üzleti egységének igazgatóját 2021. június 1-jével felvette a Continental AG igazgatótanácsába. Philip Nelles a ContiTech üzleti területért fog felelni, és Hans-Jürgen Duensinget követi ebben a pozícióban, akinek kinevezése 2021. május 31-én, személyes okokból kifolyólag saját kérésére idő előtt, a vállalatnál töltött több mint 35 év után ér véget. Hans-Jürgen Duensing 2015. május 1. óta tagja az igazgatótanácsnak, mely kinevezést 2017 szeptemberében 2023. áprilisának végéig hosszabbították meg.

„Örömmel bízzuk a ContiTech üzleti területünket Philip Nellesre, egy tapasztalt ügyvezetőre, aki hosszú ideje nagy sikerrel dolgozik vállalatunknál. A felügyelő bizottsági kollégáim nevében is minden jót és sok sikert kívánok neki új feladatai ellátáshoz”

– mondta Reitzle, majd hozzátette:

„Ugyanekkor szeretnénk kifejezni mélységes hálánkat elődjének, Hans-Jürgen Duensingnek, sokéves értékes szolgálatáért és a Continental értékteremtésében való közreműködéséért. Sajnáljuk, hogy távozik a vállalattól, mivel folyamatos kiemelkedő szakértelem, elkötelezettség, feddhetetlenség és hűség jellemezte valamennyi vezetői pozíciójában végzett munkája során. Egy figyelemre méltó ügyvezetőt veszítünk most el, aki mindig a Continental sikerére helyezte a hangsúlyt.”

A ContiTech a világ egyik vezető ipari szaktekintélye az intelligens, nagy teljesítményű műanyag és gumi megoldások terén.

„Az elmúlt években Hans-Jürgen Duensing magas szintű koncentrációval felgyorsította és kiterjesztette ennek az üzleti területnek az átalakítását, miközben a magasabb nyereséges növekedéshez igazította annak haladási irányát. Ezzel döntő szerepet játszott abban, hogy a Continental a jelenleg is zajló ipari átalakulás egyik nyertese legyen”

– méltatta Setzer Hans-Jürgen Duensing eredményeit.

„Az elmúlt hat évben Hans-Jürgen Duensing az akvirált vállalatok integrálása mellett növelte a termékek digitalizálásának mértékét és különböző iparágak számára nyújtott szolgáltatásokkal bővítette az üzletág tevékenységeit. A teljes igazgatótanács nevében szeretnék köszönetet mondani sikeres munkájáért és minden jót kívánok neki a jövőben”

– mondta Setzer, majd hozzátette:

„Egy szervezet jövőbeni életképességéhez elengedhetetlen, hogy a felsővezetők tekintetében szisztematikus tervekkel rendelkezzen az utódlást és a személyes fejlődést érintően. Ezért nagy örömmel tölt el, hogy Philip Nellest is az igazgatótanács soraiban tudhatjuk. Karrierjének kezdete óta különböző nézőpontokból szerzett széleskörű tapasztalatának köszönhetően az elejétől a végéig ismeri ContiTech üzletágunkat. A teljes igazgatótanács nevében sok sikert kívánok neki.”

Philip Nelles miután 2000-ben műszaki menedzseri diplomát szerzett, a Continentalnál kezdte meg pályafutását a jelenlegi ContiTech üzleti terület gyakornokaként, ahol a későbbiekben a Mobile Fluid Systems üzleti egységében töltött be különböző vezetői pozíciókat Németországban, Svédországban és Magyarországon 2009 végéig. 2010 és 2015 között a globális Automotive Original Equipment szegmens vezetője volt a ContiTech Power Transmission Group üzleti egységében, 2015 közepétől 2018-ig pedig ezt az üzleti egységet irányította, mielőtt a ContiTech-en belül a Mobile Fluid System élére került volna. Philip Nelles nős és négy gyermek édesapja.

Gazdaság

Hol vásároljunk élelmiszert idén karácsonyra, ha a Földnek is jót akarunk?

Szezonális kutatást végzett a Carbon.Crane online karbonlábnyom csökkentéssel foglalkozó magyar startup: megvizsgálta a nyolc legnépszerűbb ételrendelő weboldalt fenntarthatósági szempontból.

A mérésükből kiderül, hogy a közismert platformok milyen energia- és vízigénnyel rendelkeznek, a különbségek pedig szemmel láthatóak: míg az egyik weboldalon egy kattintás csupán pár csepp vizet igényel, a másikon mért vízigénnyel akár koccintani is lehet.

Az egyes cégek között akár ötszörös különbség is lehet

A karácsonyi készülődés idején minden perc számít, így nem meglepő, hogy az online bevásárlás népszerűsége ebben az időszakban még nagyobb. Bár természetesen nagy segítség, hogy akár több órát is megspórolhatunk a házhozszállítással, fontos kiemelni, hogy minden internetes tevékenység károsanyag-kibocsátással jár: a karbonlábnyom mellett a szerverek energia-, illetve vízigénye sem elhanyagolható. A Carbon.Crane csapatának célja, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók figyelmét felhívja erre a jelenségre, ezzel elősegítve vállalati oldalról az optimalizálást, a felhasználók számára pedig a legkörnyezettudatosabb döntés meghozatalát.

A mérés során a nyolc legnépszerűbb platform főoldalát, szezonális terméklistáját, illetve tíz különböző termék oldalát vizsgálták. A termékek kiválasztásában a szezonalitás, illetve a változatosság is szerepet játszott: a kutatásba egyaránt bevonták az alapélelmiszereket, illetve a prémium kategóriás termékeket is. Minden esetben ugyanazt az útvonalat járták végig a mérés készítői, így a következő eredményt kapták a karbonlábnyom mértékéről:

  • Kifli: 15,75 gramm
  • Ecofamily: 20,81 gramm
  • Auchan: 20,95 gramm
  • Foodora: 30,77 gramm
  • Wolt: 33,76 gramm
  • GRoby Online: 34,36 gramm
  • Aldi: 34,55 gramm
  • Tesco: 73,00 gramm

A számokból kiolvasható, hogy a Kifli oldalán keresztül majdnem öt (4,63) mintabevásárlást megrendelhetnénk, mielőtt annyi karbont bocsátunk ki, mint a Tesco platformján egyetlen vásárlással.

(Nem) egy csepp a tengerben

Kevesen tudják, hogy a weboldalaknak vízre és energiára is szükségük van, hiszen az online térben látható tartalmak kivétel nélkül fizikai szerverparkokon futnak, az ott található számítógépeket pedig üzemeltetni és hűteni kell. Ezért fontos kihangsúlyozni, hogy bár van némi eltérés, a weboldalak karbon-, energia- és vízlábnyoma szinte kéz a kézben jár: a legszennyezőbb oldalak energiából és vízből is kiemelkedően sokat fogyasztanak, a legjobban optimalizáltak pedig mindkettőt minimálisra szorítják. Annak ellenére, hogy a kibocsátások terén grammokról és mililiterekről beszélünk, ezek nem elhanyagolható mennyiségek, hiszen például tavaly csak a Kifli oldalán közel hat tonna szaloncukrot vásároltak karácsony előttig. 1

 

 

A számok igazolják többek között, hogy ugyanaz a bevásárlás a Tesco oldalán háromszoros vízigénnyel (38.38 mililiter) jár az Ecofamilyhez képest (11,51 ml). A hatalmas eltérések okai minden mutatónál az optimalizálásban, illetve a háttérrendszerekben keresendőek. A Tesconál a háttérben futó scriptek felelősek a karbonkibocsátás 80%-ért, illetve a fő- szezonális oldalakon ebben az időszakban  nagyméretű GIF-eket használnak, ami többszörösére növeli a környezeti terhelést az amúgy viszonylag jól optimalizált termékoldalak mellett is. Pedig ha valami, a főoldalak optimalizálása igazán fontos lenne, hiszen szinte minden felhasználó innen indítja a vásárlást. Ezzel szemben a Kifli, a Wolt és az Auchan példaként járhatnak az iparági szereplők előtt, ugyanis az optimalizálás terén ez a három weboldal volt a legkiemelkedőbb. Érdekesség, hogy a Tesco többi oldala is jól optimalizált és viszonylag kis lábnyomú: a 73 grammos vásárlási útvonalból a fő- és a szezonális oldal felelős 52 gramm kibocsátásért.

Forrás:

1: https://www.kifli.hu/targy/kifli-toplistak-eddig-6-tonna-szaloncukrot-vittunk-ki-nektek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint

Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.

A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.    

A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.

A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.

A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.

„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”

– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.

Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között

A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.

A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.

A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.

„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”

– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Rekorddöntő Black Friday – Rekorddöntő Black Friday

A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot.

A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.

 Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?

 A Black Friday akciók idén felülmúlták az előzetes várakozásokat: a PwC október végi kutatásában előrejelzett 17%-hoz képest az online vásárlók 44%-a, mintegy 1,9 millió fő vásárolt a Black Friday (BF) időszak akcióiban. A magas szám azt jelzi, hogy az előzetesen bizonytalanok köréből sokakat sikerült megszólítani egy-egy jó ajánlattal. Miközben a realizált és a tervezett fejenkénti költés – 138 ezer és 130 ezer forint – nem tér el érdemben egymástól, a vásárlók tényleges száma végül jóval nagyobb vásárlási összeget eredményezett: az online költés elérte a 260 milliárd forintot (az előzetesen becsült 175-220 milliárdhoz képest).

„A kiemelkedő részvétel mögött az idei, valóban kedvező akciók állnak, amelyek sokakat ösztönöztek vásárlásra. Másrészt az év közbeni óvatosabb költést felváltotta a bátrabb vásárlás. Ez a két tényező együtt jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előzetes várakozásokat ilyen mértékben túlszárnyalják a Black Friday-költések”

– mutatott rá Timár Szabolcs, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.

A vásárlók 55%-a olyan terméket vett saját részre, amelyet egyébként is megvásárolt volna, de most olcsóbban jutott hozzá. 48% karácsonyi ajándékot is vásárolt, sőt, a karácsonyi ajándékok 30%-a már a BF-időszak alatt került a kosarakba. Ez arra utal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban használják ki az akciós időszakokat az ünnepi készülődés során.

„Az online vásárlás tovább erősödött, a külföldi webáruházak szerepe is nőtt, miközben a fizikai boltok háttérbe szorultak. A vásárlók tudatosabbá váltak, jobban kihasználják az akciókat, és egyre többen tervezik előre az ünnepi költéseket”

– hívta fel a figyelmet a Timár Szabolcs.

Az online vásárlók 78%-a hazai webáruházat választott, de minden harmadik vásárló külföldi webshopból is rendelt. A hagyományos boltok szerepe visszaszorult: mindössze 16% vásárolt BF-akció keretében fizikai üzletben. A legnépszerűbb termékkategóriák a műszaki cikkek (39%), ezen belül is az okostelefonok és tartozékaik, de a ruházati termékek (25%), smink (17%), játékok és könyvek (14-14%) is előkelő helyen szerepeltek. A vásárlói elégedettség magas, ötfokú skálán 4,14-es értéket ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss