Gazdaság
A felügyelő bizottság jóváhagyta a szervezeti átalakulás következő szakaszát
A fejlett vezetést támogató rendszerek és az automatizált vezetés 2022. január 1-jétől a független Autonomous Mobility (Autonóm Mobilitás) üzleti terület alá kerül
A mai ülésén a Continental AG felügyelő bizottsága jóváhagyta a mobilitási szolgáltató stratégiai átalakításának fontos, következő szakaszát.
A döntés támogatja a vállalat fejlett vezetést támogató rendszerekkel és automatizált vezetéssel foglalkozó üzletágának jövőbeni szervezeti átalakítását. 2022. január 1-jétől ez a terület az Automotive Technologies (Autóipari Technológiák) csoportszektorba kerül, azon belül pedig a független Autonomous Mobility (Autonóm Mobilitás) üzleti területként folytatja. Fő tevékenysége a jelenlegi Advanced Driver Assistance Systems (Fejlett Vezetést Segítő Rendszerek -ADAS) üzleti egységének tevékenységeiből fog állni.
„Céltudatosan hajtjuk végre stratégiánkat. Ennek megfelelően befektetünk növekedési területeinkbe és a jövőbeni technológiáinkba, megragadjuk a piaci lehetőségeket, fejlesztjük reagáló képességünket, és nagyobb átláthatóságot biztosítunk”
– magyarázta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója, majd hozzátette:
„Az autonóm mobilitás piaca több mint kétszeresére fog nőni az elkövetkező három év során. A szükséges technológiák stratégiai jelentőségének és ígéretes növekedési kilátásainak következtében növeljük az ezekre a területekre helyezett hangsúlyt, hogy új struktúrákat hozzunk létre e technológiák kutatására, fejlesztésére és iparosítására. Ez azt is lehetővé teszi számunkra, hogy valamennyi üzleti területünknek további szabadságot adjunk ahhoz, hogy még nagyobb mértékben koncentrálhassanak a legfontosabb tevékenységeikre.”
Autonóm mobilitási megoldások Budapesten
„A mobilitási piac rendkívüli erős üzleti felértékelődése tovább növeli a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központunk fejlődési potenciálját. Magyarországi központunk közel három éve kezdte meg működését, jelenleg már 100 fő feletti létszámmal, jelentős neurális háló alapú fejlesztési kompetenciával, saját tervezésű szuperszámítógép számítási kapacitással, továbbá sikeres projektek tapasztalataival készen állunk a következő növekedési időszakra. Jelenleg Budapesten a nemzetközileg is kiemelkedő, tehetséges kollégáinknak köszönhetően olyan innovációs képességgel rendelkezünk, amivel világszínvonalú eredményeket érhetünk el. Fejlesztési központunk jelentős szerepet vállal a Continental globális stratégiájának megvalósításában”
– emelte ki a döntés hazai vonatkozását Dr. Lóránd Balázs, a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központ vezetője.
Az előzetes éves beszámoló adatok 2021. március 9-én történő közzététele részeként a társaság bejelentette, hogy csak ebben az évben további 200 és 250 millió euró közötti összeget fog fordítani a támogatott és autonóm vezetéshez szükséges technológiák fejlesztésére. Ez azt a célt szolgálja, hogy teljes mértékben ki lehessen használni az érintett piacok gyors fejlődése kapcsán adódó vonzó lehetőségeket, majd nyereséges növekedéssé lehessen változtatni őket.
„Már most is erős pozícióval rendelkezünk a területen”
– tette hozzá Setzer.
„Azonban még tovább erősítjük ezt a pozíciót, amivel nagy lendületet adunk a térségben végzett tevékenységünknek, és az autonóm mobilitási piac vezetőjeként még nagyobb előnyre tudunk szert tenni. Ugyanakkor még nyitottabbá válunk a technológiai partnerekkel és start-up vállalkozásokkal való potenciális, nagyszabású együttműködésre. Végső soron az a célunk, hogy a továbbiakban is vezető globális technológiai szerepet töltsünk be a támogatott és automatizált vezetés terén.”
Csak 2018 és 2020 között a Continental ezen a területen összesen több mint 9 milliárd euró értékben kapott megrendelést ügyfeleitől világszerte. A mobilitási szolgáltató ezt az összeget jelentősen meg kívánja növelni, mivel az ellátás lehetséges körének értéke az elkövetkező évek folyamán a járműautomatizálás növekvő mértékéből adódóan sokszorosára fog emelkedni.
„A szoftver az, ami a legnagyobb hatással lesz a jövőre nézve. Fejlesztése és iparosítása megköveteli, hogy valamennyi régióban rendkívül rövid válaszidőkkel és a lehető legnagyobb rugalmassággal, valamint agilis, interdiszciplináris együttműködéssel rendelkezzünk szervezetünkön belül és külső partnereink esetében egyaránt”
– magyarázta Setzer.
Zöld utat kapott a Vitesco Technologies leválasztása
A felügyelő bizottság jóváhagyta a Vitesco Technologies tervezett leválasztását és későbbi tőzsdei bevezetését is. Amennyiben ezt a 2021. április 29-i éves közgyűlés helybenhagyja, a vállalat tovább folytatja a Powertrain üzletág 2021 második felében történő leválasztását megcélzó törekvéseit.
„A mai nap zöld utat adtunk a Vitesco Technologies vállalkozói függetlenségének megalapozására irányuló eljárások folytatásához. Ha ezzel a részvényesek is egyetértenek, a jövőben egy globális éllovas helyett már kettővel számolhatunk – mindegyikkel a maga területén. A Vitesco Technologies úttörő szerepet játszik a meghajtásrendszerek villamosításának területén, a Continental pedig a hálózatba kapcsolt, biztonságos és fenntartható mobilitás piacainak vezetője. Ennek a lépésnek köszönhetően mindkét technológiai vállalat képes lesz kiaknázni a bennük rejlő maximális potenciált”
– mondta a testület döntése kapcsán Prof. Wolfgang Reitzle, a felügyelőbizottság elnöke.
Változás az igazgatótanácsban: Philip Nelles követi Hans-Jürgen Duensinget
Egy további határozatában a mai nap a felügyelő bizottság Philip Nellest (46), a ContiTech üzleti terület Mobile Fluid Systems üzleti egységének igazgatóját 2021. június 1-jével felvette a Continental AG igazgatótanácsába. Philip Nelles a ContiTech üzleti területért fog felelni, és Hans-Jürgen Duensinget követi ebben a pozícióban, akinek kinevezése 2021. május 31-én, személyes okokból kifolyólag saját kérésére idő előtt, a vállalatnál töltött több mint 35 év után ér véget. Hans-Jürgen Duensing 2015. május 1. óta tagja az igazgatótanácsnak, mely kinevezést 2017 szeptemberében 2023. áprilisának végéig hosszabbították meg.
„Örömmel bízzuk a ContiTech üzleti területünket Philip Nellesre, egy tapasztalt ügyvezetőre, aki hosszú ideje nagy sikerrel dolgozik vállalatunknál. A felügyelő bizottsági kollégáim nevében is minden jót és sok sikert kívánok neki új feladatai ellátáshoz”
– mondta Reitzle, majd hozzátette:
„Ugyanekkor szeretnénk kifejezni mélységes hálánkat elődjének, Hans-Jürgen Duensingnek, sokéves értékes szolgálatáért és a Continental értékteremtésében való közreműködéséért. Sajnáljuk, hogy távozik a vállalattól, mivel folyamatos kiemelkedő szakértelem, elkötelezettség, feddhetetlenség és hűség jellemezte valamennyi vezetői pozíciójában végzett munkája során. Egy figyelemre méltó ügyvezetőt veszítünk most el, aki mindig a Continental sikerére helyezte a hangsúlyt.”
A ContiTech a világ egyik vezető ipari szaktekintélye az intelligens, nagy teljesítményű műanyag és gumi megoldások terén.
„Az elmúlt években Hans-Jürgen Duensing magas szintű koncentrációval felgyorsította és kiterjesztette ennek az üzleti területnek az átalakítását, miközben a magasabb nyereséges növekedéshez igazította annak haladási irányát. Ezzel döntő szerepet játszott abban, hogy a Continental a jelenleg is zajló ipari átalakulás egyik nyertese legyen”
– méltatta Setzer Hans-Jürgen Duensing eredményeit.
„Az elmúlt hat évben Hans-Jürgen Duensing az akvirált vállalatok integrálása mellett növelte a termékek digitalizálásának mértékét és különböző iparágak számára nyújtott szolgáltatásokkal bővítette az üzletág tevékenységeit. A teljes igazgatótanács nevében szeretnék köszönetet mondani sikeres munkájáért és minden jót kívánok neki a jövőben”
– mondta Setzer, majd hozzátette:
„Egy szervezet jövőbeni életképességéhez elengedhetetlen, hogy a felsővezetők tekintetében szisztematikus tervekkel rendelkezzen az utódlást és a személyes fejlődést érintően. Ezért nagy örömmel tölt el, hogy Philip Nellest is az igazgatótanács soraiban tudhatjuk. Karrierjének kezdete óta különböző nézőpontokból szerzett széleskörű tapasztalatának köszönhetően az elejétől a végéig ismeri ContiTech üzletágunkat. A teljes igazgatótanács nevében sok sikert kívánok neki.”
Philip Nelles miután 2000-ben műszaki menedzseri diplomát szerzett, a Continentalnál kezdte meg pályafutását a jelenlegi ContiTech üzleti terület gyakornokaként, ahol a későbbiekben a Mobile Fluid Systems üzleti egységében töltött be különböző vezetői pozíciókat Németországban, Svédországban és Magyarországon 2009 végéig. 2010 és 2015 között a globális Automotive Original Equipment szegmens vezetője volt a ContiTech Power Transmission Group üzleti egységében, 2015 közepétől 2018-ig pedig ezt az üzleti egységet irányította, mielőtt a ContiTech-en belül a Mobile Fluid System élére került volna. Philip Nelles nős és négy gyermek édesapja.
Gazdaság
Már a kis összegű személyi kölcsönökért is lehajolnak a bankok
Bár a személyi kölcsönöknél változatlanul többmilliós hitelösszegnél érhetők el a legalacsonyabb kamatok, egyre több szolgáltató árul kedvező feltételekkel kisebb – pár százezer forintos – összegű konstrukciókat is. Utóbbi azt jelenti, hogy egyes esetekben akár 11-13 százalékos éves kamatok is elérhetők.
A kisebb összegű személyi hitelekben – illetve gyorskölcsönökben – gondolkodó ügyfelekre is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a pénzügyi szolgáltatók, hiszen sorban jelennek meg a piacon a kedvező kondíciókkal futó ajánlatok – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Hozzátette: mind az eleve rövid futamidejű, és néhány százezer forintos összegben limitált gyorskölcsönöknél, mind a klasszikus személyi hiteleknél felfedezhetők versenyképes ajánlatok a pénzügyi szolgáltatók kínálatában.
„Mindez arra utal, hogy a pénzügyi szolgáltatók számára egyre fontosabb az az ügyfélréteg is, amely nem feltétlenül autó vásárlására, vagy egy nagyobb lélegzetű lakásfelújításra fordítaná a hitelt, hanem néhány százezer forintra van szüksége valamilyen célja – például tartós fogyasztási cikk vásárlása – megvalósításához”
– hívta fel a figyelmet a szakértő.
Minden szerződés kell a piac növekedéséhez a személyi kölcsönöknél
Gergely Péter szerint az kétségtelen, hogy a pénzügyi szolgáltatók szempontjából a jó jövedelemmel rendelkező, és jelentős összeget igénylő ügyfelek tekinthetők a leginkább kívánatos célcsoportnak, a piaci verseny az alacsonyabb hitelösszegeknél is egyre lejjebb szorítja a kamatokat.
„Persze a kis összegű személyi kölcsönöknél nem kizárólag az ár az egyetlen, az ügyfél számára fontos tényező: a gyors kiszolgálás éppúgy számít, mint az egyszerű és átlátható igénylési feltételek”
– emlékeztetett a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Az mindenesetre jól látható, hogy a személyi kölcsönök piacán is egyre erősebb a verseny a pénzintézetek között: miközben néhány hónapja – a kellően magas jövedelem mellett – még 7-8 millió forintos hitelösszeg kellett a legjobb, évi tíz százalék alatti, vagy ahhoz közeli kamatok eléréséhez, ma már több szolgáltatónál is 3 millió forintnál húzódik ez a határ.
Az erősödő versenyt az is indokolhatja, hogy a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a személyi kölcsönök piaca igen meggyőző teljesítményt nyújtott az elmúlt időszakban: a tavalyi kihelyezési rekord után az év első két hónapjában megkötött szerződések összege meghaladta a 153 milliárd forintot, ami több mint 45 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi volument.
„Persze a szerződéses összegnél mért újabb rekordhoz az is hozzájárult, hogy egyelőre tovább emelkedik az egy szerződésre jutó átlagos összeg is a személyi kölcsönöknél: 2025 első két hónapjában már elérte a 3,2 millió forintot”
– emlékeztetett Gergely Péter.
Kevéssel tíz százalék felett is lehet a kamat
A pénzügyi szolgáltatók honlapjain szereplő tájékoztatók szerint akár kevéssel tíz százalék feletti éves kamattal is elérhetők kis összegű személyi kölcsönök a piacon. A feltételeknél nincsenek nagy eltérések az egyes szereplők között, bár a helyben történő számlavezetés és a jövedelem oda érkeztetése több banknál is feltétel. A legalább három hónapos munkaviszony szintén általános elvárásnak tekinthető a kisebb összegű hiteleknél is. (Azoknál a szolgáltatóknál, ahol sztenderd személyi kölcsön konstrukció szerepel a kínálatban, 500 ezer forintos hitelösszeg felvételét vizsgáltuk, 6 éves futamidő mellett.)
A CIB Bank előrelépő személyi kölcsönénél félmillió forintos hitelösszeg akár 10,99 százalékos éves kamat mellett is elérhető, 11,73 százalékos teljes hiteldíjmutató (THM) mellett. Ehhez az ügyfélnek 250 ezer forintos havi jövedelmet kell igazolnia: fontos, hogy a CIB Banknál a helyben vezetett számla sem feltétel, viszont az igénylőnek legalább 20 évesnek kell lennie.
A Cofidis 350 ezer forint feletti jövedelem esetén 18,70 százalékos kamat mellett ad 500 ezer forintos kölcsönt 6 éves futamidőre, 20,88 százalékos THM mellett.
Az Erste Bank Most Személyi Kölcsönénél 15,79 százalékos az éves kamat 500 ezer forintos hitelösszeg esetén 6 éves futamidőnél. Feltétel ugyanakkor, hogy az igénylő legalább 23 éves legyen, a havi jövedelme pedig elérje a 300 ezer forintot.
A MagNet Bank 18,5 százalékos éves kamat mellett kínál 500 ezer forintos személyi kölcsönt: a pénzintézetnél feltétel a helyben vezetett számla és az arra érkező jövedelem, amelynek összege el kell érje a 250 ezer forintot. Szintén feltétel, hogy havi legalább 4 bankkártyás vásárlást végezzen az ügyfél, vagy legalább két csoportos beszedési megbízást adjon.
Az MBH Bank Hajrá Személyi Kölcsönének Extra Plus nevű változatánál 12,99 százalék lehet egy félmillió forintos személyi kölcsön kamata, ha az ügyfél jövedelme helyben vezetett folyószámlára érkezik, és eléri a havi 400 ezer forintot.
Az OTP Banknál már 177 ezer forintos havi jövedelemtől is igényelhető személyi kölcsön: félmillió forintos hitelösszeget, 6 éves futamidőt és online igénylést feltételezve 24,99 százalékos az éves kamat. A pénzintézetnél 21 éves kortól lehet személyi kölcsönt igényelni.
A Provident Start kölcsönénél 300 ezer forintos hitel érhető el 19 heti futamidőre, nagyon kedvező, 12,43 százalékos éves kamat és maximum 13,2 százalékos THM mellett. Ez azt jelenti, hogy az ügyfélnek összesen 307 200 forintot kell visszafizetnie. Az igényléshez elegendő 100 ezer forintos jövedelmet igazolni az utolsó 3 hónapra.
A Trive Bank kizárólag online igényelhető, számlanyitáshoz nem kötött gyorskölcsönénél a legfontosabb előny, hogy akár 15 perc alatt is hitelhez juthat az ügyfél: feltétel ugyanakkor, hogy az igénylőnek valamelyik partnerbanknál legyen élő netbanki szerződése, és igazolni tudja, hogy legalább három hónapja rendszeres jövedelem is érkezik az adott számlára. Az eHitel nevű kölcsön összege 450 ezer forint, a futamideje pedig 6 vagy 12 hónap lehet. Az éves kamat 26 százalék.
Az UniCredit Banknál szintén nem szerepel kifejezetten gyorskölcsön jellegű termék a kínálatban, ám félmillió forintos személyi kölcsön 18 százalékos éves kamattal igényelhető. A jövedelmi elvárás minimum a minimálbér nettó összege – 193 382 forint – a pénzintézetnél.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Szintet léphet a hazai e-kereskedelem
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások kulcsfontosságúvá váltak az online vásárlások hatékonyságában.
A DSV globális szinten már bizonyított az e-kereskedelmi logisztika területén: fejlett raktározási megoldásokkal, automatizált rendelésfeldolgozással és teljes körű szállítási szolgáltatásokkal segíti partnereit. A jövőben ezeket a tapasztalatokat Magyarországon is kamatoztatják.
A DSV közel fél évszázados tapasztalatát hasznosítva ma már világszerte olyan e-kereskedelmi szolgáltatásokat nyújt, amelyek segítik a vállalkozásokat a teljes ellátási lánc optimalizálásában. Nemzetközi szinten, több mint 25 nagyobb fulfillment központtal a megrendelések 99,9%-át időben szállítják. Mindezt EcoVadis fenntarthatósági minősítéssel. A cég e-kereskedelmi szolgáltatásaiban induló vállalkozások, KKV-k, de a legnagyobb vállalatok és márkák is egyaránt megbíznak. A mára a világ egyik legnagyobb logisztikai szereplőjévé nőtt vállalat mindegyiküket magas minőségben szolgálja ki. Globálisan a teljesség igénye nélkül olyan brandek is DSV e-kereskedelmi szolgáltatásait választották már, mint például a New Balance, továbbá az Estée Lauder, a Velux és az Under Armour. A vállalat teljes körű logisztikai megoldásokat kínál, a raktározástól a kiszállításig mindent egy kézben tartva. Automatizált rendelésfeldolgozással gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálást tesz lehetővé. Fejlett IT-rendszereiknek hála, a digitális nyomon követés és integrált adatelemzés segíti a pontosabb tervezést. A magyar piac is lépésről lépésre halad ebbe az irányba, és a DSV mostantól aktív szerepet vállal ennek a fejlődésnek a támogatásában.
Új üzletfejlesztési vezetővel erősít a DSV Magyarországon
A logisztikai vállalat kijelölt Magyarországon egy olyan üzletfejlesztési vezetőt, aki a hazai e-kereskedelmi megoldások fejlesztésére összpontosít. A jövőben Magyarországon is gyorsabb kiszállításra és nagyobb ügyfélélményre lehet majd számítani. Az online vásárlók elvárásai folyamatosan növekednek. Ma már nemcsak az ár számít, hanem a szállítás gyorsasága és megbízhatósága is.
„A DSV raktáraiban akár 24/7-ben feldolgozzuk a megrendeléseket, így a webshopok vásárlói rövidebb idő alatt kaphatják meg csomagjaikat”
– emelte ki Péter-Szabó Ottó, a DSV frissen kinevezett magyarországi üzletfejlesztési vezetője.
Az automatizált raktározási megoldások és a hatékony rendeléskezelési folyamatok révén jelentősen csökkenhet a kiszállítási idő, ami nemcsak a webshopok versenyképességét növeli, de hozzájárul a vevői elégedettséghez is. A rugalmasság és a gyors integráció szintén felértékelődik, hiszen egy online áruház számára kulcsfontosságú, hogy a logisztikai rendszere zökkenőmentesen csatlakozzon az e-kereskedelmi platformjához.
„A DSV rendszerei könnyedén integrálhatók különböző webshop motorokhoz, például Shopifyhoz, illetve futárszolgálatokhoz is, így az ügyfelek gyors és költséghatékony módon építhetik be logisztikai megoldásainkat a működésükbe”
– fejtette ki Péter-Szabó Ottó.
Emellett lehetőség van arra is, hogy közvetlenül a megbízó saját rendszerében dolgozzon a cég, így nem szükséges külön infrastruktúrát kiépíteni. Az automatizált raktármegoldások szintén a hatékony működést segítik. A DSV világszerte több raktárában is alkalmaz automatizált, úgynevezett Autostore rendszert, amely nemcsak a folyamatok gyorsaságát, hanem a pontosságot is növeli. A Lengyelországban található lozienicai telephelyükön például 90 000 tárhelyes Autostore rendszert működtetnek 13 kiszedőállomással, amely nagymértékben növeli a napi rendelésfeldolgozási kapacitást. A fenntarthatóság és teljes körű logisztikai támogatás ma már szintén vezérelv. A vállalat ezért nemcsak a raktározási és szállítási folyamatokat biztosítja, de csomagolóanyag-beszerzést is vállal, valamint gondoskodik az operáció során keletkező hulladék környezetbarát elszállításáról.
„Ezzel ügyfeleink számára fenntarthatóbb és hatékonyabb működést teszünk lehetővé, amely egyre fontosabb szempont a tudatos vásárlók számára is”
– összegezte a DSV magyarországi üzletfejlesztési vezetője.
Hazánkban ezek a lehetőségek most kezdenek igazán kibontakozni, és a DSV célja, hogy a jövőben a magyarországi vállalkozások is ugyanazokat a világszínvonalú megoldásokat vehessék igénybe, mint partnereik más piacokon. A logisztikai vállalat elhivatott abban, hogy segítse a magyar e-kereskedelem fejlődését, egyúttal az ágazat szereplői számára biztosítsa a modern logisztikai megoldásokat. A frissen kinevezett magyarországi üzletfejlesztési vezető feladata az lesz, hogy a globális sikerekből merítve hozzájáruljon a magyar piac fejlődéséhez. Péter-Szabó Ottó januárban csatlakozott a DSV Solutions, azaz a vállalat raktárlogisztikai divíziójának sales csapatához. Kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkezik, amelyet hazai és nemzetközi cégeknél szerezett. Pályafutásában a szerződéses logisztika és az e-kereskedelem már a korábbiakban is fontos szerepet töltött be.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Ismét drasztikusan csökkent az elektromos autók átlagára, és egyre többen keresik őket
Több mint egymillió forinttal csökkent a Használtautó.hu-n kínált elektromos gépjárművek átlagára 2024 első negyedévéhez képest, miközben mind a kínálat, mind a kereslet növekszik.
Míg éveken át stabilan a BMW i3 volt az ezen hajtáslánc iránt érdeklődők kedvence, idén megtörtént a trónfosztás – és nem meglepő módon egy Tesla vette át a helyét. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő oldal szakértője megnézte, hogy áll most az elektromos autók helyzete az egy évvel ezelőtti állapothoz mérten.
Néhány éve még elérhetetlennek tűnhetett a tömegek számára az elektromos autózás, azonban évről évre látványosan csökken az ilyen gépjárművek átlagára. Míg 2024 első negyedévében 11,7 millió forint volt az átlagos vételár a Használtautó.hu-n kínált modellek esetében, idén már átlagosan 10,8 millió forintért lehet lecsapni egyre. Ezzel együtt az autók átlagéletkora csak minimálisan nőtt, 3,2-ről 3,6 évre, és bár az átlagos futásteljesítmény 27%-kal nagyobb, még mindig csak 64710 km (2024 január-március között 50983 volt). Az érdeklődés és a kínálat is folyamatosan nő: a – telefonos és online – megkeresések száma 45%-kal, az elérhető hirdetések darabszáma pedig 29%-kal lett több.
A 2025 január-március közti adatokat összegző népszerűségi toplista élén már nem az évekig legkeresettebbnek számító BMW i3 áll, hanem a Tesla Model 3, amit átlagosan 9 731 000 forintért lehet megvásárolni, és átlag 113 700 km-es futásteljesítménnyel kínálják a használt modelleket (tavaly az átlagár 12,3 millió volt, a futásteljesítmény pedig 75900 km). Az ötödik helyen is egy Teslát találunk, a pozícióját stabilan tartó Model Y-t, ami átlagosan 1,5 millió forinttal olcsóbban kapható, viszont meglepő módon a Model S, ami tavaly még a 7. volt, mostanra már a top 10-ből is kicsúszott. Többnyire átrendeződés történt a listán: a Nissan Leaf, a Hyundai Kona, a Renault Zoe, a Hyundai IONIQ és a Dacia Spring maradtak az élvonalban, a Volkswageneket viszont a Golf helyett az ID.3 képviseli, miközben a Kia Niro szintén újoncként bukkant fel. A számokból továbbá az látszik, hogy a megkeresések szinte minden modell esetében nőttek: a Model 3 iránt stílszerűen háromszor annyian érdeklődtek, mint az elmúlt év ugyanezen időszakában.
„A Tesla Model 3 évről évre egyre előkelőbb helyet foglal el toplistáinkon, és idén már sikerült maga mögé utasítania Magyarország korábbi legnépszerűbb elektromos autóját, a BMW i3-at is. Ez részben annak köszönhető, hogy az elektromos autók átlagára folyamatosan csökken, így egyre többek számára válik elérhetővé a villanyautózás.
A Tesla esetében ez különösen látványos: nemcsak az új autók ára csökkent, de a megnövekedett kereslet hatására számos kereskedő hozott be Model 3-asokat külföldről is, így már több példány is megtalálható a 10 millió forintos ársáv alatt. A Nissan Leaf és a Renault Zoe népszerűsége továbbra is töretlen, míg a Volkswagen ID.3 új belépőként került fel a legkeresettebb elektromos modellek listájára – köszönhetően annak, hogy az értékcsökkenés révén jóval megfizethetőbbé vált a tavalyi évhez képest.”
– fűzte hozzá Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu brand managere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
Amit a négyévszakos gumikról tudnod kell
-
Okoseszközök7 nap ago
Professzionális portrék és lehengerlő teljesítmény Megérkezett a vivo V50 széria
-
Okoseszközök5 nap ago
A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
-
Ipar1 hét ago
Kiberbiztonsági ellenőrzés CNC gépekhez
-
Okoseszközök2 hét ago
A Philips Monitors első modellje 5 év garanciával és TCO Certified, generation 10 tanúsítvánnyal
-
Egészség2 hét ago
Kalóriaszükséglet: az étkezés tudománya a hétköznapokban
-
Egészség2 hét ago
Az egészséges fogíny a szervezet fontos védelmi vonala
-
Egészség2 hét ago
Még nem késő: itt az idő felkészülni a Balaton-átúszásra!