Gazdaság
Új stratégia a céges flottakezelésében
Használtautó-eladás piaci értéken, három év garanciával, 30 nap alatt
A használtautó-értékesítés és különösen a céges flották kezelése gyakran nagy kihívást jelent a magyar vállalkozások számára. A piac gyors változása mellett az autók piaci értékének helyes meghatározása és a megbízható üzleti partner kiválasztása komoly fejtörést okozhat. Azonban az új, innovatív megoldások, mint a holland módszeren alapuló bizományos értékesítés, lehetővé teszik a flották hatékonyabb, kockázatmentes kezelését és rekordidő alatt, tűpontos piaci áron történő értékesítését.
A hagyományos használtautó-értékesítési megoldások gyakran nem felelnek meg a modern kor elvárásainak, ami lassítja az értékesítési ciklusokat és csökkenti a vállalkozások piaci versenyképességét. Ezzel szemben hatékony alternatívát kínál a magánszemélyek körében már bevált, átláthatóságra, gyorsaságra és a bizományos értékesítés előnyeire épülő holland módszer. Ez a megközelítés a flottakezelés új dimenzióját nyitja meg, hozzájárulva ezzel a vállalkozások növekedéséhez és piaci pozíciójuk erősítéséhez is.
„A flottakezelés terén új megközelítésre van szükség. A holland módszer az elmúlt években megreformálta a magyar használtautó-piacot a magánszemélyek körében azzal, hogy lehetővé teszi az autók akár 30 napon belüli, valós piaci áron történő értékesítését, három éves alap garanciával. Ez egyedülálló előnyöket kínál a céges flották esetében is, hiszen így a cégek, flottakezelők és autókereskedők problémamentesen, a felvásárlók által kínált vételi árnál 25-35%-kal magasabb áron tudják értékesíteni a járműveket, elősegítve ezzel a vállalkozásuk folyamatos fejlődését és pénzügyi stabilitásának megőrzését.” – avat be Orczy Rafael, az Auto26 kommunikációs vezetője, a márka arca.
Garantált eladás erőfeszítések nélkül
A vállalatok számára nem csak az eladási ár, hanem az értékesítéssel kapcsolatos teendők egyszerűsége és átláthatósága is döntő jelentőségű. Az értékesítés körüli teljes folyamat, mint például a járművek előkészítése, karbantartása és a szükséges adminisztratív teendők intézése, jelentősen megnehezítheti ezt a feladatot, különösen a nagy flottával rendelkező cégek számára. További nehézséget jelent, hogy jelenleg áll a használtautó piac, azaz a legideálisabb körülmények között is hónapokba telhet az autók eladása. A holland módszerre épülő értékesítési modellnek köszönhetően a teljes flotta garantáltan 30 nap alatt lecserélhető, ami hatalmas versenyelőnyt jelent a vállalkozásoknak.
„A vállalatok, új gépkocsikat értékesítő kereskedések számára kulcsfontosságú, hogy az autók értékesítésével járó folyamatokra ne kelljen a saját erőforrásaikat pazarolni. A holland módszerre épülő bizományos értékesítéssel a flottakezelőknek is lehetőségük nyílik arra, hogy alaptevékenységükre koncentráljanak, miközben mi biztosítjuk számukra az autóik gyors és hatékony értékesítését. Ez a megközelítés nem csak időt és energiát takarít meg számukra, hanem optimalizálja a flotta értékesítés folyamatát is, biztosítva a járművek tűpontos beárazását, valós piaci értéken történő meghirdetését, az érdeklődőkkel való kapcsolattartást és az adás-vételi folyamat teljes körű levezénylését.” – sorolja a bizományos értékesítés előnyeit a szakértő.
Flottakezelés gondtalanul
Amikor egy magánszemély vagy cég elad egy járművet, számolnia kell azzal a lehetőséggel, hogy ha az autóval valami történik, a vevő reklamálni fog, esetleg jogi lépéseket tesz. A Polgári Törvénykönyv ugyanis kellékszavatossági kötelezettséget ír elő, ami magánszemélyek esetében 6+6 hónapot, cégeknél pedig 1+1 évet jelent. Ez komoly problémát okozhat az eladónak, ha a jármű hibája miatt pereskedésre kerülne sor, ami hosszadalmas és költséges folyamatot indíthat el. Mindez azonban elkerülhető a bizományos értékesítéssel.
„A holland módszer alkalmazásával a használtautó-piac szereplői, mint például az autókereskedők, flottakezelők és más vállalkozások, jelentős előnyökhöz juthatnak. Ennek egyik legfontosabb eleme a három év alapgarancia, amit minden autóra biztosítunk, beleértve a motor, váltó és futóművére vonatkozó garanciát. Ez a fajta ‘Műszaki Casco’ biztosítás azt jelenti, hogy ha a vásárlás után bármi probléma merül fel a járművel, a vevő közvetlenül a biztosítóhoz fordulhat és nem az eladót terheli a felelősség. Ezáltal az eladók mentesülnek a szavatossági kötelezettségek alól, ami a flottakezelés során különösen fontos. Emellett lehetőség van a biztosítás gyári garancia szintig történő emelésére is, így például egy 5 éves Opel Astra esetében is biztosítani tudjuk a legmagasabb szintű védelmet, korlátlan kilométerfutással és a legmagasabb minőségű alkatrész csomaggal.” – mutat rá az egyedülálló biztosítási konstrukció előnyeire Orczy Rafael.
Nagyker ár helyett kisker áron is lehet
A céges flották értékesítése jellemzően nem a magánszemélyek felé történik, hanem a vállalatok más cégeknek adják el a járműveiket, mert ezzel elkerülhetik az autók bemutatását, és a kellékszavatossági kötelezettségeket. Ezek az ügyletek általában a kiskereskedelmi ár 65-75%-ának megfelelő nagykereskedelmi áron történnek, ami ugyan elősegíti a gyors és egyszerű tranzakciókat, viszont lényegesen alacsonyabb bevételt jelentenek az eladónak, mintha piaci áron történt volna az adás-vétel.
„A holland módszerrel a B2B és a B2C ügyfelek felé is kiskereskedelmi áron tudjuk értékesíteni a céges flottákat, ami kedvezőbb feltételeket jelent az eladók számára. A jutalék pedig alacsonyabb, mint az elérhető árrés, miközben az autókra garancia is jár az új tulajdonosnak. Így a flottakezelők és vállalatok nem csak a gyors eladást, hanem a magasabb árat és a jogi biztonságot is maximálisan élvezhetik” – emeli ki az Auto26 kommunikációs vezetője.
Orczy Rafael, az Auto26 kommunikációs vezetője
Új horizont az exportértékesítésben
Az európai autópiac sokszínűsége és dinamikája különleges lehetőségeket kínál az exportértékesítésre, különösen a flottakezelők és autókereskedők számára, akik szélesebb vevőkört szeretnének elérni. Az Auto 26 szolgáltatása lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy járműveiket nem csak helyben, hanem nemzetközi piacokon is értékesíthessék, optimalizálva ezzel bevételeiket és bővítve az üzleti lehetőségeiket. Az ilyen típusú értékesítés különösen előnyös lehet az olyan járműveknél, amelyek bizonyos piacokon magasabb értéket képviselnek, mint máshol.
„Az exportértékesítés egy komplex folyamat, ami magas szintű piaci ismereteket és speciális logisztikai képességeket igényel. Az európai használtautó-piac sokszínűsége miatt bizonyos járműtípusok különösen exportképesek lehetnek. Egyes modellek, amelyek egy adott országban kevésbé keresettek, más piacon kiválóan értékesíthetők. Például egy dízel hajtású jármű, amely Belgiumban már nem használható a belvárosi korlátozások miatt, Olaszországban gyorsan eladható. Ráadásul az Uniós cégek nettóban vásárolhatnak tőlünk, ami jelentős adóelőnyöket jelenthet, fokozva ezzel az értékesítés vonzerejét és hatékonyságát.” – hangsúlyozza az iparági szakértő, aki hozzátette: „Az exportértékesítési folyamat során is teljes körű támogatást nyújtunk, beleértve a vámügyintézést és a szükséges logisztikai feladatokat, hogy ügyfeleink gond nélkül értékesíthessék a járműveiket a lehető legmagasabb áron.”
Csak tegye le a kocsit és dőljön hátra
A bizományos értékesítés során az egyik figyelemre méltó kompromisszum, hogy az eladásra szánt autót le kell parkolni az Auto 26 telephelyén, ami azt jelenti, hogy nem áll rendelkezésre az eladás ideje alatt. Ez kihívást jelenthet azok számára, akik folyamatosan szükségük van járművükre. Azonban ez a korlátozás jelentős előnyökkel is jár, mint a kivételes feltételek, amelyek lehetővé teszik a cégek számára, hogy akár 30 napon belül, 100%-ban problémamentesen megújítsák a flottájukat.
„Az autók átadása és az, hogy ezután nem használhatók, bizonyos cégek számára hátránynak tűnhet, de a gyorsaság és a szinte azonnali értékesítési lehetőség, amit kínálunk, jelentős előnyöket rejt. Különösen azok számára, akik a lizingszerződésük vagy tartós bérlet lejártával, maradványérték felett szeretnék értékesíteni a flottájukat. A jutalék alapú elszámolás, a járművek előkészítésének alacsony költsége és a garantált 30 napos értékesítési időszak, ami alatt vállaljuk az autók valós piaci értéken történő hirdetését és eladását, kivételes lehetőséget biztosít a flottakezelők számára, hogy gazdaságosan és hatékonyan megújíthassák járműparkjukat.” – zárta gondolatait az Auto 26 kommunikációs vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Digitális banki megoldásait fejleszti a CIB Bank a Kyndryllel együttműködve
A Kyndryl (NYSE: KD), a kritikus fontosságú vállalati technológiai szolgáltatások vezető globális szállítója, valamint a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja, és az Intesa Sanpaolo Csoport Nemzetközi Bankok Divíziójának tagja bejelentették, hogy a Kyndryl közreműködésével és egyéb szakértők bevonásával a bank modernizálta informatikai működését, és fejlesztette az automatizációs és monitorozási képességeit.
A projekt célja az üzemeltetési komplexitás csökkentése, a valós idejű felügyelet biztosítása és a rugalmasság fokozása annak érdekében, hogy a digitális banki szolgáltatások magas rendelkezésre állással működjenek.
A Budapesten 1979-ben alapított CIB Bank ma közel 455 000 ügyfelet szolgál ki Magyarországon. A pénzintézet immár több mint 20 éve tagja az Intesa Sanpaolo Csoportnak, amely Olaszország vezető bankcsoportja, és Európa egyik kiemelkedő szereplője a vagyonkezelés és a pénzügyi szolgáltatások terén. A bővülő digitális szolgáltatások és a növekedés támogatására a CIB Bank tovább egyszerűsítette és fejlesztette felügyeleti rendszereit a gyorsabb teljesítmény, a nagyobb rendelkezésre állás és az ügyfelek fokozott bizalmának érdekében.
A Kyndryl hosszú ideje támogatja a CIB Bank központi IT-infrastruktúráját, beleértve a banki alkalmazásokat és az ügyféloldali szolgáltatásokat működtető kritikus rendszerek menedzselését is. A bank már korábban bevezette a Dynatrace Managed megoldást, egy mesterséges intelligencia által támogatott monitorozási platformot. Ennek tapasztalatai nyomán született döntés a meglévő eszközök konszolidálásáról és kiváltásáról, amelynek eredményeként a Dynatrace vált az egységes felügyeleti platformmá.
A Kyndryl a korábbi rendszerből migrálta a szükséges konfigurációkat, konszolidálta több mint 600 szerver felügyeletét, majd kivezette a régi megoldást. A folyamat során felülvizsgálták a több év alatt kialakított egyedi beállításokat, eltávolították az elavult konfigurációkat, és szoros együttműködésben dolgoztak a bank szakértőivel a zökkenőmentes átállás érdekében. Jelenleg a Kyndryl menedzseli a CIB Dynatrace Managed megoldását és annak környezetét, támogatva az üzletmenet-folytonosságot és az üzemeltetés stabilitását.
„Ügyfeleink állnak minden tevékenységünk középpontjában, ezért folyamatosan fejlesztjük digitális szolgáltatásaink hatékonyságát”
– mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működési és transzformációs vezérigazgató-helyettese.
„Azzal, hogy a Kyndryllel egységesítettük monitorozási képességeinket, tovább erősítettük rendszereink megbízhatóságát és ellenállóképességét. Ezáltal felgyorsul az innováció, miközben ügyfeleink számára zökkenőmentes és biztonságos banki élményt nyújtunk.”
Az átállás eredményeként a Dynatrace Managed ma már a CIB Bank összes kulcsfontosságú IT-környezetére kiterjed. A bank mostantól képes kihasználni az automatizált gyökérok-elemzésből, a proaktív incidensészlelésből és a megbízható digitális szolgáltatásokból fakadó előnyöket. Az AI által támogatott, egyszerűen kezelhető, webalapú irányítópult gyorsabb reakcióidőt tesz lehetővé, így a munkatársak több figyelmet fordíthatnak az innovációra. A platform zökkenőmentesen illeszkedik a bank meglévő IT- és fejlesztési rendszereihez, megkönnyítve az új alkalmazások támogatását és a jövőbeli digitális fejlesztési célok megvalósítását.
„Ez a projekt jól tükrözi a CIB Bankkal fennálló partnerségünk erejét, és közös elkötelezettségünket a digitális transzformáció mellett”
– mondta Tóth András, a Kyndryl Magyarország országigazgatója.
„A bonyolult monitorozási környezetek átállításával egyetlen, AI-alapú platformra hozzájárultunk az üzemeltetési komplexitás csökkentéséhez és az automatizáció lehetőségeinek kibontásához. Együtt olyan alapot teremtettünk, amely nagyobb agilitást, gyorsabb innovációt és erősebb ügyfélbizalmat biztosít.”
A CIB Bank és a Kyndryl partnersége 2016-ra nyúlik vissza. Ezalatt a Kyndryl támogatta a bank kritikus IT-rendszereit, lehetővé téve az ügyfelek számára a zavartalan bankolást. 2024-ben a Kyndryl közreműködésével a CIB Bank tovább modernizálta alkalmazásait, és megújította hitelezési folyamatait is. Ez a hosszútávú együttműködés tovább erősíti a CIB Bank elkötelezettségét a biztonságos, rugalmas és ügyfélközpontú szolgáltatások nyújtása iránt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Egyre nagyobb probléma az öregedő hazai járműpark
Az Europ Assistance közelmúltban végzett reprezentatív felmérése rávilágít, hogy a magyar autósok közel fele (49%) 16 évesnél idősebb gépjárművet használ.
Ez azért is aggasztó, mert felmérés szerint a gépkocsi tulajdonosok csupán kicsivel több mint kétötöde (43%) rendelkezik olyan anyagi kockázatot csökkentő megoldással, mint a casco biztosítás és/vagy az asszisztencia-szolgáltatás így a tulajdonosok nagy többsége teljesen védtelen egy-egy autós vészhelyzet (karosszéria sérülés, vagy meghibásodás) esetén. A felmérésből az is kiderül, hogy a magyar háztartások közel háromnegyede (72%) rendelkezik saját gépkocsival, az autósok több mint fele (57%) pedig legalább negyedévente tesz meg 100 kilométernél hosszabb belföldi utat.
Az Europ Assistance a közelmúltban végzett átfogó, reprezentatív felmérést a magyarok autóhasználati és gépjárművel kapcsolatos biztosítási szokásai kapcsán. A kutatás megállapítja, hogy a 18-69 éves lakosság közel háromnegyedének (72%) háztartásában van saját autó, minden ötödik személy háztartásában pedig több gépjármű is megtalálható. A felmérés szerint hazai autók 49 százaléka legalább 16 éves, a 6-15 éves gépjárművek aránya 34 százalék, és csupán minden hatodik gépkocsi fiatalabb évjáratú: 1-5 éves. A megállapítások összecsengenek a KSH által közölt adatokkal is, melyek szerint a magyarországi személyautók átlagéletkora 2024-ben már elérte a 16,2 évet.
A kutatás továbbá rámutat, hogy a magyar autósok több mint fele (57%) legalább negyedévente tesz meg 100 kilométernél hosszabb belföldi utat autójával, minden harmadik autótulajdonos pedig havonta legalább egyszer. A lakosság másik harmada évente 1-3 alkalommal autózik országhatáron belül, és csak minden ötödik autósra igaz, hogy sosem vagy két évnél is ritkábban utazik ilyen távon.
Növelni kell a tudatosságot – vannak kockázatcsökkentő megoldások
Az elöregedő járműpark egyik szomorú következménye, hogy gyakrabban fordulnak elő meghibásodások, így emelkedik annak veszélye, hogy az autótulajdonosoknak hirtelen mélyen a zsebükbe kelljen nyúlni, ha valamilyen meghibásodás, vagy karosszéria sérülés történik. Ennek ellenére az autósok 53 százaléka semmilyen asszisztencia vagy CASCO biztosítással sem rendelkezik, melyek anyagi segítséget jelentenek a váratlan helyzetekben.
Legyen szó új vagy több éves járműről, bármikor történhet váratlan meghibásodás. Gyakran jelentkezhetnek akkumulátor problémák vagy elektromos hibák, előfordulhat a hűtőfolyadék szivárgása vagy hiánya, a vezérműlánc elszakadása, de egy defekt is komoly gondot okozhat. Modernebb autók esetében a szoftver és szenzorok hibái jelentkezhetnek.
„Mindössze a magyar autótulajdonosok alig több mint negyede (27%) köt asszisztencia biztosítást, ami professzionális vészhelyzeti, útközbeni segítségnyújtást jelent. Pedig érdemes előrelátónak lenni, hiszen az elöregedő autók esetében egyre nő a meghibásodás veszélye akár menetközben is, ami miatt az esetleges mentési, szállítási költségek is hirtelen megterhelhetik a családi kasszát, míg a havi körülbelül 1400 forinttól elérhető gépjármű asszisztencia-szolgáltatás egyfajta pénzügyi és pszichés védőhálót biztosít az útközben bekövetkező vészhelyzetek esetére, kiszámíthatóbbá téve a családi költségtervezést is”
– mondta Timár Gábor Szabolcs, az Europ Assistance operációs vezetője.
A háztartásban saját autóval rendelkező 18-69 éves magyarok körülbelül ötöde rendelkezik CASCO biztosítással, 14 százalék kapott ingyenesen gépjármű asszisztencia szolgáltatást (márkakereskedéstől vagy szervíztől), 13 százalékuk pedig önálló asszisztencia szolgáltatást (amiért külön fizetnek egy szolgáltatónak) vesz igénybe.
A kutatás rámutat továbbá, hogy az autósok 91 százaléka hasznosnak tartja a gépjárműasszisztenciát, kétharmaduk számára pedig lényeges szempont, hogy a szolgáltatás bármilyen korú és kilométeróra-állású autóra is megköthető legyen.
Érdemes elővigyázatosnak lenni, rövidebb utakon is megtörténhet a baj
A vezetés során is érdemes körültekintően eljárni, baleset ugyanis rövidebb utakon, akár egy gyors városi bevásárlás alkalmával is megtörténhet. A KSH adatai szerint 2025 első félévében összesen 6629 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, tehát nem kell külföldre utazni, hazánk határain belül, kisebb távolságokon is megtörténhet a baj.
„Koccanás vagy az autó meghibásodása esetén senki sem szeretne az autópálya mentén vagy adott esetben egy forgalmas út közepén vesztegelni. Ilyen esetekben nyújt megnyugtató megoldást az AutoSOS szolgáltatás. Egyetlen telefonszám tárcsázásával érhető el a gyors, 0-24 órában hívható segítség, a szolgáltató kiérkezéséről pedig e-mail vagy SMS üzenet formájában kapnak automatikus értesítést az érintettek. Szakértő kollégáink többek között az autó helyszíni javítását és szervízbe szállítását is intézik. Azoknak sem kell aggódniuk, akik idősebb autóval rendelkeznek, hiszen asszisztencia-szolgáltatásunk bármilyen korú, és futásteljesítményű autóra vonatkozik”
– mondta Timár Gábor Szabolcs, az Europ Assistance operációs vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A teljes nyomdai szektort veszélyezteti a brutális adóemelés
Egyik napról a másikra több mint duplájára, 114%-kal, kilogrammonként 94 Ft-ról 204 Ft-ra emelte a reklámhordozó papírok EPR-díját egy, a Magyar Közlöny 2025/106. számában szeptember 22-én kihirdetett minisztériumi rendelet.
A nyomdák, illetve nyomdai anyagokat megrendelő vállalkozások által közvetlenül a Mol Hulladékgazdálkodási Zrt.-nek fizetendő összeg súlyos csapást mér a nyomdaágazatra, ezért az annak jelentős részét tömörítő Nyomda- és Papíripari Szövetség írásban tiltakozott a rendeletet hozó Energiaügyi Minisztériumnál, illetve Lantos Csaba Energiaügyi miniszternél, kérve a rendelet haladéktalan felülvizsgálatát és az ágazati egyeztetést.
Mint kifejtik, a döntés teljesen felkészületlenül éri az iparágat, és indokolatlanul rontja az üzleti bizalmat a nyomdatermékekkel szemben. Mindezt annak ellenére, hogy a papír az összes reklámhordozó közül az egyik legjobban újrahasznosítható anyag, melynek újrahasznosítási aránya itthon is meghaladja a 80%-ot, így a lépés környezetvédelmi szempontokkal sem indokolható. Emiatt az intézkedés teljes mértékben figyelmen kívül hagyja a Kiterjesztett Gyártói Felelősség rendszerének alapelveit, különösen az „indokolt költség” elvét. Nem véletlen, hogy az EU-ban sehol máshol nem működik olyan EPR-rendszer, ami külön „büntetné” a reklámhordozó papírt ‒ hiszen újrahasznosítás szempontjából mindegy, mi áll a papíron. Ennek EPR-díjai eddig is a legmagasabbak között voltak Magyarországon, miközben más, európai országokban ez a 40-80 Ft közötti ársávban mozog.
A Nyomda- és Papíripari Szövetség tiltakozó levelet is jegyző elnöke, Orgován Katalin rámutatott: az október 1-től hatályos intézkedés azonnal 50-80%-kal emeli a nyomdai papírok árát, ami nemcsak közvetlen inflációs hatással jár, hiszen végül a költség a lakosságra hárul, de közel lehetetlen helyzetbe hozza azokat a nagy nyomdai vállalkozásokat, amelyek megbízóikkal éves megállapodások alapján dolgoznak, rögzített díjakon. Mindez többezer iparági munkahelyet veszélyeztet, és nemcsak a szegmenst, de az idősebb korosztályt és a nyugdíjasokat is sújtja, illetve azokat, akik elsősorban papíralapú kommunikációt használnak, innen tájékozódnak. A rendelet a gyakorlatban a szomszédos országok vállalkozásait, a szürke importot és a feketegazdaságot támogatja majd, további versenyhátrányba hozva az itthon adózó, tisztességes hazai vállalkozásokat.
A Szövetség indoklásában szerepel az is, hogy az intézkedés fiskális szempontból is kontraproduktív lehet. A döntés látszólag a MOHU bevételeit hivatott növelni, de szakmai tapasztalatok alapján minden ilyen, akár ennél enyhébb intézkedésnél is drasztikusan visszaesnek a nyomdai megrendelések. Egy ilyen mértékű emelés várhatóan 40-50%-os megrendelés-csökkenést hoz majd, így még a MOHU-nak sem jelent majd többletbevételt. Ha pedig emiatt a nagy megrendelők végleg a digitális csatornák felé fordulnak, az hamar a MOHU számára is kiesést jelent majd, miközben a hirdetésre fordított díjak nem a hazai nyomdáknál, hanem a jellemzően külföldi tulajdonú, nagy, nemzetközi digitális hirdetési hálózatoknál csapódnak majd le.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Miközben az AI-felkészültségünk javul, a mesterséges intelligencia iránti bizalmatlanságunk fokozódik
-
Okoseszközök2 hét ago
Így válhat a Samsung Galaxy Watch8 okosóra-széria a biohackerek ideális technológiai társává
-
Ipar2 hét ago
Új kutatásokat és kezdeményezést jelentett be a Schneider Electric a New York-i Klímahéten
-
Mozgásban2 hét ago
Kupé és cabrio kivitelben is megérkezett a Maserati új szupersportautója, az MCPURA
-
Tippek2 hét ago
A tudatos AI-használat a túlélőképesség záloga
-
Szórakozás2 hét ago
HackTheMall: Innovációs verseny a jövő vásárlói élményéért
-
Ipar1 hét ago
Magyar siker: Dunavecsén készül az adatközpontok szíveként emlegetett kapcsolóberendezés
-
Gazdaság1 hét ago
Egyre kevesebb a csúszásban lévő adós, miközben kapkodnak a hitelekért a magyarok