Gazdaság
Új stratégia a céges flottakezelésében
Használtautó-eladás piaci értéken, három év garanciával, 30 nap alatt
A használtautó-értékesítés és különösen a céges flották kezelése gyakran nagy kihívást jelent a magyar vállalkozások számára. A piac gyors változása mellett az autók piaci értékének helyes meghatározása és a megbízható üzleti partner kiválasztása komoly fejtörést okozhat. Azonban az új, innovatív megoldások, mint a holland módszeren alapuló bizományos értékesítés, lehetővé teszik a flották hatékonyabb, kockázatmentes kezelését és rekordidő alatt, tűpontos piaci áron történő értékesítését.
A hagyományos használtautó-értékesítési megoldások gyakran nem felelnek meg a modern kor elvárásainak, ami lassítja az értékesítési ciklusokat és csökkenti a vállalkozások piaci versenyképességét. Ezzel szemben hatékony alternatívát kínál a magánszemélyek körében már bevált, átláthatóságra, gyorsaságra és a bizományos értékesítés előnyeire épülő holland módszer. Ez a megközelítés a flottakezelés új dimenzióját nyitja meg, hozzájárulva ezzel a vállalkozások növekedéséhez és piaci pozíciójuk erősítéséhez is.
„A flottakezelés terén új megközelítésre van szükség. A holland módszer az elmúlt években megreformálta a magyar használtautó-piacot a magánszemélyek körében azzal, hogy lehetővé teszi az autók akár 30 napon belüli, valós piaci áron történő értékesítését, három éves alap garanciával. Ez egyedülálló előnyöket kínál a céges flották esetében is, hiszen így a cégek, flottakezelők és autókereskedők problémamentesen, a felvásárlók által kínált vételi árnál 25-35%-kal magasabb áron tudják értékesíteni a járműveket, elősegítve ezzel a vállalkozásuk folyamatos fejlődését és pénzügyi stabilitásának megőrzését.” – avat be Orczy Rafael, az Auto26 kommunikációs vezetője, a márka arca.
Garantált eladás erőfeszítések nélkül
A vállalatok számára nem csak az eladási ár, hanem az értékesítéssel kapcsolatos teendők egyszerűsége és átláthatósága is döntő jelentőségű. Az értékesítés körüli teljes folyamat, mint például a járművek előkészítése, karbantartása és a szükséges adminisztratív teendők intézése, jelentősen megnehezítheti ezt a feladatot, különösen a nagy flottával rendelkező cégek számára. További nehézséget jelent, hogy jelenleg áll a használtautó piac, azaz a legideálisabb körülmények között is hónapokba telhet az autók eladása. A holland módszerre épülő értékesítési modellnek köszönhetően a teljes flotta garantáltan 30 nap alatt lecserélhető, ami hatalmas versenyelőnyt jelent a vállalkozásoknak.
„A vállalatok, új gépkocsikat értékesítő kereskedések számára kulcsfontosságú, hogy az autók értékesítésével járó folyamatokra ne kelljen a saját erőforrásaikat pazarolni. A holland módszerre épülő bizományos értékesítéssel a flottakezelőknek is lehetőségük nyílik arra, hogy alaptevékenységükre koncentráljanak, miközben mi biztosítjuk számukra az autóik gyors és hatékony értékesítését. Ez a megközelítés nem csak időt és energiát takarít meg számukra, hanem optimalizálja a flotta értékesítés folyamatát is, biztosítva a járművek tűpontos beárazását, valós piaci értéken történő meghirdetését, az érdeklődőkkel való kapcsolattartást és az adás-vételi folyamat teljes körű levezénylését.” – sorolja a bizományos értékesítés előnyeit a szakértő.
Flottakezelés gondtalanul
Amikor egy magánszemély vagy cég elad egy járművet, számolnia kell azzal a lehetőséggel, hogy ha az autóval valami történik, a vevő reklamálni fog, esetleg jogi lépéseket tesz. A Polgári Törvénykönyv ugyanis kellékszavatossági kötelezettséget ír elő, ami magánszemélyek esetében 6+6 hónapot, cégeknél pedig 1+1 évet jelent. Ez komoly problémát okozhat az eladónak, ha a jármű hibája miatt pereskedésre kerülne sor, ami hosszadalmas és költséges folyamatot indíthat el. Mindez azonban elkerülhető a bizományos értékesítéssel.
„A holland módszer alkalmazásával a használtautó-piac szereplői, mint például az autókereskedők, flottakezelők és más vállalkozások, jelentős előnyökhöz juthatnak. Ennek egyik legfontosabb eleme a három év alapgarancia, amit minden autóra biztosítunk, beleértve a motor, váltó és futóművére vonatkozó garanciát. Ez a fajta ‘Műszaki Casco’ biztosítás azt jelenti, hogy ha a vásárlás után bármi probléma merül fel a járművel, a vevő közvetlenül a biztosítóhoz fordulhat és nem az eladót terheli a felelősség. Ezáltal az eladók mentesülnek a szavatossági kötelezettségek alól, ami a flottakezelés során különösen fontos. Emellett lehetőség van a biztosítás gyári garancia szintig történő emelésére is, így például egy 5 éves Opel Astra esetében is biztosítani tudjuk a legmagasabb szintű védelmet, korlátlan kilométerfutással és a legmagasabb minőségű alkatrész csomaggal.” – mutat rá az egyedülálló biztosítási konstrukció előnyeire Orczy Rafael.
Nagyker ár helyett kisker áron is lehet
A céges flották értékesítése jellemzően nem a magánszemélyek felé történik, hanem a vállalatok más cégeknek adják el a járműveiket, mert ezzel elkerülhetik az autók bemutatását, és a kellékszavatossági kötelezettségeket. Ezek az ügyletek általában a kiskereskedelmi ár 65-75%-ának megfelelő nagykereskedelmi áron történnek, ami ugyan elősegíti a gyors és egyszerű tranzakciókat, viszont lényegesen alacsonyabb bevételt jelentenek az eladónak, mintha piaci áron történt volna az adás-vétel.
„A holland módszerrel a B2B és a B2C ügyfelek felé is kiskereskedelmi áron tudjuk értékesíteni a céges flottákat, ami kedvezőbb feltételeket jelent az eladók számára. A jutalék pedig alacsonyabb, mint az elérhető árrés, miközben az autókra garancia is jár az új tulajdonosnak. Így a flottakezelők és vállalatok nem csak a gyors eladást, hanem a magasabb árat és a jogi biztonságot is maximálisan élvezhetik” – emeli ki az Auto26 kommunikációs vezetője.
Orczy Rafael, az Auto26 kommunikációs vezetője
Új horizont az exportértékesítésben
Az európai autópiac sokszínűsége és dinamikája különleges lehetőségeket kínál az exportértékesítésre, különösen a flottakezelők és autókereskedők számára, akik szélesebb vevőkört szeretnének elérni. Az Auto 26 szolgáltatása lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy járműveiket nem csak helyben, hanem nemzetközi piacokon is értékesíthessék, optimalizálva ezzel bevételeiket és bővítve az üzleti lehetőségeiket. Az ilyen típusú értékesítés különösen előnyös lehet az olyan járműveknél, amelyek bizonyos piacokon magasabb értéket képviselnek, mint máshol.
„Az exportértékesítés egy komplex folyamat, ami magas szintű piaci ismereteket és speciális logisztikai képességeket igényel. Az európai használtautó-piac sokszínűsége miatt bizonyos járműtípusok különösen exportképesek lehetnek. Egyes modellek, amelyek egy adott országban kevésbé keresettek, más piacon kiválóan értékesíthetők. Például egy dízel hajtású jármű, amely Belgiumban már nem használható a belvárosi korlátozások miatt, Olaszországban gyorsan eladható. Ráadásul az Uniós cégek nettóban vásárolhatnak tőlünk, ami jelentős adóelőnyöket jelenthet, fokozva ezzel az értékesítés vonzerejét és hatékonyságát.” – hangsúlyozza az iparági szakértő, aki hozzátette: „Az exportértékesítési folyamat során is teljes körű támogatást nyújtunk, beleértve a vámügyintézést és a szükséges logisztikai feladatokat, hogy ügyfeleink gond nélkül értékesíthessék a járműveiket a lehető legmagasabb áron.”
Csak tegye le a kocsit és dőljön hátra
A bizományos értékesítés során az egyik figyelemre méltó kompromisszum, hogy az eladásra szánt autót le kell parkolni az Auto 26 telephelyén, ami azt jelenti, hogy nem áll rendelkezésre az eladás ideje alatt. Ez kihívást jelenthet azok számára, akik folyamatosan szükségük van járművükre. Azonban ez a korlátozás jelentős előnyökkel is jár, mint a kivételes feltételek, amelyek lehetővé teszik a cégek számára, hogy akár 30 napon belül, 100%-ban problémamentesen megújítsák a flottájukat.
„Az autók átadása és az, hogy ezután nem használhatók, bizonyos cégek számára hátránynak tűnhet, de a gyorsaság és a szinte azonnali értékesítési lehetőség, amit kínálunk, jelentős előnyöket rejt. Különösen azok számára, akik a lizingszerződésük vagy tartós bérlet lejártával, maradványérték felett szeretnék értékesíteni a flottájukat. A jutalék alapú elszámolás, a járművek előkészítésének alacsony költsége és a garantált 30 napos értékesítési időszak, ami alatt vállaljuk az autók valós piaci értéken történő hirdetését és eladását, kivételes lehetőséget biztosít a flottakezelők számára, hogy gazdaságosan és hatékonyan megújíthassák járműparkjukat.” – zárta gondolatait az Auto 26 kommunikációs vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabályai
A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat.
A változás sokrétű, hiszen a mellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is.
Magyarországon 2023. július 1-vel lépett életbe a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az EPR. A hazai hulladékgazdálkodási rendszer új szabályozása a kezdetek óta kettős adminisztratív terhet rótt az érintettekre, mivel a termékdíj kötelezettségnek és az ahhoz kapcsolódó negyedéves bevallásoknak az EPR rendszer bevezetése után is eleget kellett tenniük a társaságoknak. Egy 2024 decemberében kihirdetett törvénymódosítás ezt a kettősséget szüntette meg 2025. január elsejével, úgy, hogy a termékdíj alól kikerültek azok a termékek, melyek az EPR alá is tartoznak.
„Az év végi változások talán legfontosabb hozadéka, hogy a jogalkotó a hulladékgazdálkodási bírságról szóló kormányrendelet módosításával bevezette az EPR-díj fizetéséhez kapcsolódó szankciórendszert. Ennek jelentőségét az adja, hogy bár az EPR-díjra az adókhoz hasonló szabályok vonatkoznak, az nem adónak, hanem szolgáltatási díjnak minősül, így az adóeljárások során megszokott szankciók nem voltak erre vonatkoztathatóak”
– tette hozzá Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.
A módosított kormányrendelet értelmében, ha a gyártó az általa forgalomba hozott körforgásos termék mennyiségéről nem vagy tévesen szolgáltat adatot, akkor a bírság mértéke az EPR-díj hiány fele. Amennyiben a hiányt nem lehet anyagtípusra (például biológiailag lebomló műanyag vagy papír) vonatkozóan tételesen megállapítani, akkor az érintett csomagolásokra vonatkozó legmagasabb díjtétellel kell számolni.
„Az EPR-rendszer további változásait okozta és egyben számos könnyítést is hozott magával az EPR-rendelet szintén decemberben történt módosítása. Például a gyártók számára kedvező változás, hogy az egyes tárgynegyedévekre vonatkozó adatszolgáltatás módosítására egy hónappal hosszabb idő áll rendelkezésükre”
– tette hozzá Kovács István, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!
Sokan azt gondolják, hogy cafeteria rendszert csak az év elejével érdemes bevezetni, és ha lecsúsztak januárról, jobb inkább a következő évig várni. Ez azonban tévedés. A tavaszi bevezetés akár számos előnnyel is járhat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére.
Későbbi bevezetés, átgondoltabb döntések
Az évkezdés sok cég számára kaotikus időszak: zárul a pénzügyi év, indul az új költségvetés, ráadásul minden feszített tempóban. Ilyenkor a cafeteria rendszer bevezetése könnyen elkapkodott, meggondolatlan döntéssé válhat – amit később nemcsak a munkáltató, de a munkavállalók is megéreznek. És sokszor éltük meg azt is, hogy a friss cafeteria szabályozások alkalmazása még nem teljesen átlátható rögtön január elején.
Tavasszal azonban már nyugodtabbak a körülmények. A céges élet ritmusa megtalálja a normál kerékvágást, és elegendő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy alaposan átgondolt, jól felépített döntések szülessenek.
Ráadásul az év elején életbe lépő új adózási és jogszabályi változások, amelyek januárban még sok fejtörést okoznak, tavaszra már teljesen letisztulnak. Így egy később bevezetett juttatási rendszer átláthatóbb és könnyebben igazítható a cég igényeihez.
Évközi bevezetés esetén is a teljes keretösszeg jár
Tévhit, hogy a nem év elején bevezetett cafeteria rendszer kevesebbet ér vagy bonyolultabb lesz. A későbbi bevezetés valójában nem csökkenti a munkavállalóknak járó éves keretösszeget, hiszen a cafeteria visszamenőlegesen is adható. Ez azt jelenti, hogyha például a keretösszeg a teljes évre 400.000 forint, egy márciusban induló cafeteria esetén is mind a 400.000 forint jár a munkavállalónak – feltéve, hogy január 1-jén már a cégnél dolgozott. Időarányosításra csak azoknál a dolgozóknál van szükség, akik később csatlakoztak a vállalathoz.
Dolgozói igényfelmérés a sikeres bevezetésért
A béren kívüli juttatások esetében viszont nemcsak az időzítés fontos, hanem az is, hogy a cafeteria rendszer a vállalkozás céljaival összhangban legyen. Még a bevezetés előtt érdemes lehet felmérni, hogy milyen lehetőségekre lenne igény a munkavállalók részéről. Egy jól összeállított, a munkavállalók igényeire szabott juttatási rendszer nemcsak a dolgozói elégedettséget növeli, de hosszabb távon az elköteleződésüket is erősítheti a vállalat iránt.
A cafeteria bevezetése természetesen a munkáltatóknak is megéri: a kedvező adózású elemekkel az egyszerű béremelésnél költséghatékonyabban növelhető a dolgozók fizetése.
Az elérhető juttatási lehetőségek között könnyű elveszni, de egy jól összeállított cafeteria kézikönyv segíthet. Ez az egyszerű útmutató átláthatóvá teszi az egyes elemek működését és előnyeit, így a döntés gyorsabb és megalapozottabb lesz. Tehát ha úgy érzi cégvezetőként, hogy eljött az idő a béren kívüli juttatások bevezetésére, ne várjon az év végéig: lépjen amint megszületett az elhatározás!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé
Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé.
A banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz kevesebb, mint 4 százalékkal emelkednek. A vállalkozók számára a folyamatos, egyre emelkedő díjak ellen ma már van megoldás – írja a BiztosDöntés.hu.
Fél éven belül ez már a második, általános díjemelés a vállalkozói számlákon
2024 őszén már végigsöpört a vállalkozói (pénzforgalmi) számlákon a pénzügyi tranzakciós illeték másfélszeresére emelkedésének hatása, ami bankoktól függően tavaly augusztus és október között emelte meg az átutalások és a készpénzfelvételek díjait.
Most a banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz 3,7 százalékkal emelkednek meg. Erre a díjemelésre a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény teremt lehetőséget.
Azok a bankok, amelyek nem használják ki teljes mértékben az egyik év inflációs díjemelési lehetőségét, a későbbiekben még érvényesíthetik azt, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Már 9 bank jelentett be inflációs díjemelést
Eddig az alábbi bankok jelentettek be díjemelést a vállalkozásoknak kínált pénzforgalmi számlákon:
- CIB Bank: 2025. április 1.
- KDB Bank: 2025. április 1.
- K&H Bank: 2025. április 7.
- MBH Bank: 2025. április 12.
- Oberbank: 2025. április 1.
- OTP Bank: 2025. február 15.
- Polgári Bank: 2025. április 1.
- Raiffeisen Bank: 2025. április 1.
- UniCredit Bank: 2025. március 1-től
Részben jelentett be díjemelést a Gránit Bank is 2025. április 15-től, de eddig még csak két pénzforgalmi díjcsomagjára.
Nem jelentett még be inflációs díjemelést a pénzforgalmi bankszámlákra az Erste, a MagNet Bank, és részben a Gránit Bank. Nagy eséllyel ezek a bankok is érvényesíteni fogják a lehetőségként előttük álló inflációs díjemeléseket.
A vállalkozók kedvezőbb díjért is bankolhatnak
Az inflációs díjemelést egyik banknál sem lehet kikerülni. Viszont minden vállalkozó számára rendelkezésre áll egy új és kedvező díjú számlavezetési lehetőség, mely e-pénz alapon kínál pénzforgalmi számlát a hazai vállalkozások számára. Egykoron a Revolut is ezzel indult el hódító útjára.
Az e-pénz egy törvényes pénzfajta az Európai Unióban a készpénz és a hagyományos bankszámlapénz mellett, segítségével teljes értékű pénzforgalmi számlavezetés érhető el, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Tavaly robbant be a köztudatba a BinX Zrt., mely magát az első neobankként azonosítja. A friss pénzügyi szolgáltató a hazai bankokéval megegyező pénzforgalmi számla szolgáltatást kínál, méghozzá jóval kedvezőbb díjazással.
Jelenleg feltétel nélkül, díjmentes számlavezetés mellett tranzakciónként fix 199 forintért bármennyi belföldi átutalást küldhetnek a vállalkozások a hazai bankok felé. A bevezető árazás megszűnésével, 2025. március 1-től az átutalás díja fix 399 forintra emelkedik és megjelenik két új díjcsomag is.
Az egyikben 2 990 forintos havidíj mellett fix 299 forintra csökken egy-egy átutalás díja. A másikban pedig 9 990 forintos havidíj mellett fix 199 forintra. A vállalkozások ezáltal a nekik megfelelő díjcsomagot választhatják.
Ha két vállalkozás a BinX-nél bankol, akkor közöttük az átutalás teljesen díjmentes.
A BinX ugyanakkor jelenleg még nem vezet devizaszámlát és nem végez devizakonverziót, így exportra termelő vagy importáló vállalkozásokat nem tud kiszolgálni. Szintén nem alkalmas most megalapítandó cégek első bankszámlájának, mivel a szelfis számlanyitási folyamat nem megfelelő a cég bejegyzéséhez. Bankpénztár híján a BinX-nél nem lehetséges készpénzt befizetni sem, készpénzfelvétel pedig csak ATM-ekből megoldható.
A BinX-et ugyanakkor egyéni vállalkozók is választhatják, akár a vállalkozás alapításakor is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába