Connect with us

Gazdaság

A VI. kerületi rövidtávú lakáskiadás betiltása – TÜNETI kezelés

A rövidtávú lakáskiadás, különösen az olyan népszerű turisztikai célpontok esetében, mint Budapest VI. kerülete, sok vitát vált ki. A helyi lakosokat számos tényező zavarhatja, amelyeket érdemes alaposabban megvizsgálni. Ezek a tényezők közé tartoznak:

Szerző: Szilber Szilvia a Szilber Ingatlan Menedzsment tulajdonosa

  1. Házirend megszegése: A rövidtávú bérlők gyakran nem tartják be a házirendet. A lakóközösségek szokásaihoz és szabályaihoz nem szokott vendégek gyakran zajosak lehetnek, nem tartják be a csendrendeletet, és ezzel zavarják a helyi lakosok nyugalmát.
  2. Elkoszolt utcák és közterületek: A fokozott turizmus miatt a közterületek gyorsabban koszolódnak, mint ahogy azt a takarítószolgálatok kezelni tudják. A turisták gyakran szemetelnek, ami ronthatja a kerület összképét és az ott élők közérzetét.
  3. Zaj és piszok gócpontok: A rövidtávú bérlemények gyakran szórakozóhelyek közelében találhatók, ahol a zajszint különösen magas lehet. A vendégek késő esti érkezése és távozása, valamint a szórakozóhelyekről érkező zajok különösen zavaróak lehetnek a helyi lakosok számára.
  4. Biztonsági aggályok: Az idegenek folyamatos jövés-menése a lakóépületekben biztonsági kérdéseket vethet fel. A lakosok aggódhatnak a közbiztonság és a személyes biztonságuk miatt, mivel nem ismerik az épületbe érkező idegeneket.
  5. Ingatlanárak és lakbérek emelkedése: A rövidtávú lakáskiadás növelheti az ingatlanárakat és a lakbéreket, ami nehezíti a helyi lakosok számára a megfizethető lakhatást. Az ingatlantulajdonosok inkább rövidtávú bérbeadásra adják ki lakásaikat, mivel ez jövedelmezőbb, ami csökkenti a hosszútávú bérlemények kínálatát.
  6. Épületkarbantartás és állapotromlás: A gyakori bérlőváltás és az intenzív használat miatt az épületek gyorsabban romlanak, és az ingatlanok karbantartási igényei megnövekednek. A tulajdonosok nem mindig fordítanak kellő figyelmet az ingatlan megfelelő karbantartására, ami hosszú távon az épület állapotának romlásához vezethet.

A fenti problémák miatt a VI. kerületi lakosok közül jónéhányan támogatják a rövidtávú lakáskiadás korlátozását vagy tiltását. Az önkormányzati népszavazás lehetőséget biztosít arra, hogy a helyi közösség kifejezze véleményét, és befolyásolja a döntéshozatalt ebben a kérdésben.

De vajon a rövidtávú lakáskiadás tiltása megoldja a problémákat?

A rövidtávú lakáskiadás tiltása önmagában sajnos nem oldja meg az összes problémát, amelyek a helyi lakosokat zavarják. Bár bizonyos zavaró tényezőket csökkenthet, más problémák továbbra is fennmaradhatnak, vagy újabb kihívások jelentkezhetnek. Íme néhány szempont, amit érdemes figyelembe venni:

  1. Zaj és házirend megszegése: A rövidtávú lakáskiadás tiltása csökkentheti a turisták által okozott zajt és a házirend megszegését, de ha a szórakozóhelyek, bárok és vendéglátóhelyek továbbra is működnek, a környék zajos maradhat. Emellett az illegális rövidtávú bérbeadások továbbra is fennmaradhatnak.
  2. Elkoszolt utcák és közterületek: A turisták által okozott szemét csökkenhet, de ha a kerület továbbra is népszerű turisztikai célpont marad, a látogatók száma nem biztos, hogy jelentősen csökken. A közterületek tisztaságának fenntartása érdekében hatékonyabb takarítási és hulladékkezelési intézkedésekre lehet szükség.
  3. Biztonsági aggályok: A rövidtávú bérbeadások tiltása csökkentheti az idegenek áramlását a lakóépületekben, de a közbiztonság és a személyes biztonság javítása érdekében más intézkedések is szükségesek lehetnek, például a rendőri jelenlét növelése vagy a közbiztonsági rendszerek fejlesztése.
  4. Ingatlanárak és lakbérek: A tiltás csökkentheti a rövidtávú bérbeadásra kínált ingatlanok számát, ami hosszú távon hozzájárulhat a lakbérek stabilizálásához. Azonban az ingatlanpiac dinamikája komplex, és más tényezpk is befolyásolják az árakat és a bérleti díjakat. Amennyiben a tiltást megszavazzák, a rövidtávő kiadásra célzó befektetők számára nem lesz célpont a kerület és a kereslet szűkülése az ingatlanok értékcsökkenésével járhat.

Ha a hosszútávú bérlők is rendetlenkednek azt is be fogják tiltani és csak tulajdonosok lakhatnak a kerületben?

És mi lesz, ha a tulajdonosok között is akad, aki zavarja a többi tulajdonost?

Akkor mit/kit fognak betiltani?

  1. Épületkarbantartás és állapotromlás: A rövidtávú bérlők távozásával az ingatlanok állapota javulhat, de a tulajdonosoknak továbbra is fontos figyelmet fordítaniuk a karbantartásra, felújításokra. A jelenleg rövidtávra kiadott ingatlanok egy részét át kell alakítani a hosszú távú bérlők számára vonzóbb feltételeknek megfelelően.

Fontos még tudatosítani azt is, hogy ha a tulajdonosok egy része elveszíti a rövidtávú kiadásból tervezett bevételét, az megakaszthatja a társasházi felújításokra való tartalék képzést. Az épített környezet értékeinek megóvása, a 100-130 éves társasházak méltó felújítása anyagi áldozatokat követel a tulajdonosoktól.

A tető és elektromos hálózat továbbra is avul és nem lesz tekintettel az alacsonyabb jövedelmű tulajdonosokra. Azonban aki nem tudják fizetni az épület magas felújítási költségeit, azok a tiltás után nem tudják majd eladni a turisztikai szempontból remek lokációjú lakásukat egy “pénzes befektetőnek aki majd árbíembíztet”. Sok esetben láttam olyan élethelyzetet, amikor a belvárosi felújítandó ingatlanát valaki eladta és pár metró megállóval a központtól távolabb nagyobb, vagy felújított lakást vagy vidéken házat vett az eladási árból. A rövidtávú kiadásra vásárló vevő pedig örömmel és készségesen járul hozzá a társasházi felújításokhoz, amivel emelni lehet az épület nívóját. Így az eladó jobb minőségű életteret, a vevő bevételi lehetőséget a város pedig biztonságosabb és igényesebb megjelenésű tásasházakat nyert.

  1. Turizmus és gazdasági hatások: A rövidtávú lakáskiadás tiltása gazdasági hatásokkal is járhat. A helyi vendéglátóipar, boltok és egyéb szolgáltatások kevesebb bevételhez juthatnak, ha a turisták száma csökken. Fontos mérlegelni, hogy a turizmusból származó bevételek és munkahelyek hogyan befolyásolják a kerület gazdaságát. Ha bezár a sarki kisbolt, akkor az ott dolgozó – kerületi lakos- jövedelem nélkül, az önkormányzati adóbevételek nélkül marad. Az utolsó majd légyszi kapcsolja le a villanyt!

A probléma megoldása átfogó megközelítést igényel, amely több intézkedést is magában foglalhatna:

  • rövidtávú lakáskiadás szabályozásának finomítása,
  • a közterületek tisztántartásának javítása,
  • a közbiztonság növelése,
  • helyi lakosok és a turisták közötti egyensúly megtalálása

mind hozzájárulhat a helyzet javításához. Fontos, hogy a megoldások valóban megfeleljenek a lakástulajdonosok és lakáshasználók igényeinek és érdekeinek.

Mi lehet a megoldás?

A társasházi együttélés problémái és a rövidtávú lakáskiadás kérdése komplex problémakört alkot, amelynek megoldása átfogó megközelítést és hatékony szabályozást igényel. A lakók közötti konfliktusok és a közösségi szabályok betartatásának hiánya komoly kihívást jelenthet, és nem a rövidtávú lakáskiadás tiltása az egyetlen vagy legjobb megoldás. Az alábbi javaslatok segíthetnek a társasházi együttélés javításában és a konfliktusok mérséklésében:

  1. Szankcionálási eszközök biztosítása: A jogalkotónak olyan törvényi keretet kellene kialakítania, amely lehetővé teszi a társasházak számára, hogy hatékonyan szankcionálják a szabályszegést. Ez magában foglalhatja a pénzbírságok kiszabását, amelyek valódi következményekkel járnak a szabályokat megszegő lakók számára.

! A Házirendben lefektetett szabályok (pardon, de jelenleg szélben lebegő kerti wc ajtó hatásosságával érnek fel) mellet a szankciókat is rögzíthetnék adott keretek között úgy, hogy a lakásvásárlással vagy bérléssel ezeket a szabályokat a lakó elfogadja, vállalja.

  1. Szabályok és bírságok végrehajtása: Fontos, hogy a rendfenntartó szervek és az önkormányzatok ténylegesen végrehajtsák a szabályokat és bírságokat. Ez magában foglalhatja a szemetelés, zajongás, tűzvédelmi szabályok megszegésének szigorú ellenőrzését és büntetését.

! Kapjon a lakosság valós segítséget a rendfenntartó szervektől és ha ismételt indokolt intézkedés szükséges, akkor a szabályszegőre szabják is ki a bírságot! (Jelenleg vagy ki sem jön a rendőrség, vagy távozásuk után 10 perccel ismét felhangosítja a zenét a lakó, rosszabb esetben a dulakodást és ordibálást folytatják.)

  1. Közösségi együttműködés és kommunikáció: A lakók közötti jobb kommunikáció és együttműködés elősegítheti a problémák megelőzését és megoldását. A társasházak szervezhetnek lakógyűléseket, ahol a lakók megbeszélhetik a problémáikat és közösen kereshetnek megoldásokat.

! Sok esetben tapasztaltam társasházkezelői munkám során, hogy a szabályszegő nem szándékosan, csak figyelmetlenségből háborította a lakók nyugalmét, de figyelmeztetés után nem ismétlődött a probléma. Az egymást ismerő tulajdonosi közösségekben jóval kevesebb a kihágás, mint ahol a szomszédok nem fordítanak időt és figyelmet egymás megismerésére.

  1. Befektetők védelme: A szabályozásnak figyelembe kell vennie a befektetési céllal vásárló tulajdonosok érdekeit is. A rövidtávú lakáskiadás szigorú tiltása helyett olyan szabályozást lehetne bevezetni, amely biztosítja a befektetők jogait, miközben védi a helyi lakosok érdekeit is.

! Az általam kezelt társasházakban ritka kivétel a rövidtávú bérlőkkel előforduló probléma, mert az üzemeltetőket a tevékenység megkezdése ELŐTT megkérjük, hogy tegyenek ki a foglalási oldalra házirendet és tájékoztassák a leendő rövidtávú bérlőt, hogy ez egy lakóház, ahol dolgozó emberek laknak, éjjel pihennek, ez biztosítja a bérlőnek is a vakációja alatti nyugodt feltöltődést. Emellett tájékoztató feliratok is vannak a házakban, ami a megérkező vendégeket is figyelmezteti erre.

  1. Technológiai eszközök alkalmazása: A technológiai megoldások, mint például a közös területek felügyelete kamera rendszerekkel, vagy a zajszintmérők használata a szórakozóhelyeknél, segíthetnek a szabályok betartatásában és a problémák gyorsabb azonosításában.

! A kamerának van elrettentő szerepe is, így nálunk ritkábban fordulnak elő rongálások a kamerával védett házainkban. Ha mégis előfordul, az elkövetőt nem egy esetben sikeresen azonosították, amennyiben a házból volt valaki. Egy esetben egy hosszútávú bérlő bedrogozva szétlőtte (igen, lőfegyverrel) a kamerát. A kárt a kiadó lakás tulajdonosa megtérítette, a bérlőnek felmondott, aki ellen rendőrségi eljárás indult. A rövidtávú kiadás tiltása az ilyen eseteket sem megelőzni, sem megoldani nem tudná.

Összegezve:

Tapasztalataim alapján a rövidtávú lakáskiadás önmagában nem okozója minden társasházi problémának, és a teljes tiltás valószínűleg nem oldja meg a hosszútávú bérlőkkel vagy a kulturált társasházi együttélés szabályaira fittyet hányó tulajdonosokkal való konfliktusokat. Átfogóbb szabályozási és szankcionálási rendszer azonban minden problémát felölelő megoldás lehet, amely egyensúlyt teremthet a különböző érdekek között, és elősegíti a békés és harmonikus társasházi együttélést.

Ehhez kívánok minden szavazónak bölcs döntést és az összes társasházi lakónak olyan szomszédot, amilyen ő maga!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Lamborghini vs. Ferrari: most kiderült, melyiket keresik többen Magyarországon

Kevés ikonikusabb autómárka létezik, mint a Ferrari és a Lamborghini, és úgy tűnik, hogy ez a rivalizálás nemcsak a versenypályákon, hanem a hazai használtautó-kereskedelem világában is élénken zajlik.

A Használtautó.hu legfrissebb, 2025 első félévét összegző adatai alapján a Lamborghini-modellek vitték a prímet, de a Ferrari több típussal is bekerült a legkeresettebb szupersportautók közé.

A portál keresési statisztikái alapján összeállított 10-es lista élére a Lamborghini URUS került, ami részben a SUV-szegmens térnyerésének is betudható. Az URUS iránti keresések mögött ráadásul egy viszonylag fiatal kínálat áll: az autók átlagéletkora alig 2,7 év, míg az átlagos hirdetési ár 119 millió forint fölött van. A második helyen szintén egy Lamborghini-modell, a Huracán szerepel, 95 milliós átlagárral és 3,3 éves átlagéletkorral

Az érdeklődők száma alapján tehát a Lamborghini vezet, viszont a Ferrari összességében több modellel van jelen a top 10-ben. Érdekesség, hogy a lista két legfiatalabb modellje – a Ferrari 296 GTS és a 296 GTB – különösen magas áron, 127–153 millió forint között mozog, ami mutatja, hogy a vadonatúj szupersportautókra is mutatkozik kereslet.

„Nem meglepő, hogy a két ikonikus szupersportautó-gyártó, a Lamborghini és a Ferrari hazánkban is stabil piaccal rendelkezik, különösen úgy, hogy mindkét márka hivatalos kereskedelmi és szervizháttérrel is jelen van Magyarországon. Ugyanakkor a használtautó-piac kínálja az igazi különlegességeket: azokat a klasszikus vagy már nem gyártott modelleket, amelyek nemcsak hétköznapi használatra, de akár gyűjtői befektetésként is relevánsak. A hazai keresési toplista élére két Lamborghini-modell került, közülük is toronymagasan az URUS vezet. A második helyezett a Huracán, amely bár hivatalosan már kivezetésre került, továbbra is egy aktuális, erős karakterű modell a márka kínálatában. A harmadik helyen a Ferrari egyik leginkább „elérhető” modellje, a California szerepel, amelynek átlagára jelenleg 40 millió forint körül alakul. A két márka korszakos zászlóshajói, a Lamborghini Aventador és a Ferrari F8 Tributo – a LaFerrarit nem számítva – továbbra is keresettek a hazai használtautó-piacon. Tapasztalataink szerint ez részben spekulatív érdeklődésnek is betudható: egyik modell sincs már gyártásban, elérhetőségük pedig korlátozott, ami várhatóan csak tovább emeli értéküket a következő években”

– emelte ki Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu Senior Brand Managere.

Érdekesség, hogy a legenda szerint Ferruccio Lamborghini eredetileg traktorokat gyártott és azért alapította meg a saját autómárkáját, mert egy személyes konfliktus után úgy érezte, jobban tud sportautót építeni, mint Enzo Ferrari.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Egészségpénztáron keresztül olcsóbb lehet a hitelből vásárolt laptop

Nem kell lemondania az egészségpénztáron keresztül elérhető, akár 15 százalékos megtakarításról annak sem, aki személyi kölcsönből vásárol számítástechnikai eszközöket – mutat rá Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Az egészségpénztárban elérhető iskolakezdési támogatás szolgáltatáson keresztül eddig is elszámolhatók voltak a pénztár terhére tanszerek és tanulási segédeszközök. 2025. július 1-től a lista számos számítástechnikai eszközzel bővült a kör.

Ezentúl laptopot, asztali számítógépet, monitort, nyomtatót, szkennert és egyéb IT kiegészítőket is lehet az egészségpénztári számláról fizetni, jelentősen spórolva a költségeken.

Ezzel együtt eltörölték az önsegélyező szolgáltatásokra – mint amilyen az iskolakezdési támogatás is – érvényes 180 napos várakozási időt is. Így az egészségpénztári számlára befizetett pénz akár azonnal felhasználható.

Az a korábbi korlátozás is megszűnt, amely alapján a nyári szünetben vásárolt termékek nem elszámolhatók az iskolakezdési szolgáltatás keretében. Mostantól bármikor vásárolhatunk iskoláskorú gyermekünknek tanszereket, beleértve a számítástechnikai eszközöket is.

Így kombinálható a hitel és az egészségpénztár

Egy laptop, monitor vagy nyomtató vásárlása önmagában is komoly költség, ha pedig több eszközt is vásárolunk egyszerre, akkor különösen nagy kiadással számolhatunk. 

Emiatt gyakori a személyi kölcsönből történő vásárlás, már csak azért is, mert ezzel együtt is kihasználható az egészségpénztáron keresztül elérhető 20 százalékos adókedvezmény.

A személyi kölcsön előnye, hogy szabadon felhasználható, így a bank felé nem kell igazolni, hogy mire költöttük a pénzt. Az egészségpénztárba pedig eseti befizetés keretében bármikor bármekkora összeget be lehet fizetni, még akkor is, ha egyébként a céges cafeteria keretből a munkáltató utalja a pénztárba a havi egészségpénztári tagdíjunkat.

Nincs tehát akadálya annak, hogy a banktól kapott pénzt, amelyet a számítástechnikai eszközökre szánunk, az egészségpénztárba befizessük, majd onnan vásároljunk – emeli ki Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője.

Mennyi megtakarítás érhető el így?

A pénztártag a befizetések 20 százalékát, évente legfeljebb 150 ezer forintot minden évben visszaigényelheti a személyi jövedelemadójából. A pénztár által levont működési költséget is figyelembe véve így a laptop vagy más eszköz akár 15 százalékkal is olcsóbb lehet.

Mire figyeljünk?

Az iskolakezdési támogatás egy önsegélyező szolgáltatás, amelyre évente gyermekenként az adott évi minimálbér összege igényelhető. Ez jelenleg gyermekenként évi 290 800 forint. Több drága eszköz vásárlása esetén ezért a többgyermekes szülőknek érdemes a számlákat a gyerekek között szétosztani.

A szolgáltatásra való jogosultságot igazolni kell, amelyet óvodás és iskolás gyerekeknél 120 napnál nem régebbi családi pótlékra való jogosultságot igazoló MÁK dokumentummal, 16 év felett diákigazolvánnyal lehet megtenni.

A számítástechnikai eszközökről számlát kell kérni, és ki kell tölteni egy igénylőlapot az iskolakezdési támogatás igénybevételéről. Erre minden pénztárnak saját formanyomtatványa van, amely a legtöbb esetben elektronikus formában kitölthető.

Az egészségpénztárba az eszközök összegét a pénztár működési költségével növelten kell befizetni, ami általában 6 százalék körül van, de pénztáranként eltér.

A legtöbb pénztárnál az sem probléma, ha a kifizetéskor nincs az egészségpénztári számlán megfelelő egyenleg, némelyik pénztár ugyanis tud valamennyit várni a kifizetéssel.

Fejlesztenek az egészségpénztárak is

A pénztárhasználat ma már igen kényelmes is lehet. A nagyobb pénztáraknál szinte minden intézhető elektronikusan, a belépéstől a szolgáltatások megrendelésén át és egészen a kifizetésig.

Az OTP Egészségpénztár honlapján online belépéshez nyomtatvány található, de aki szívesebben intézi az ügyeit személyesen, az a bankfiókokat is felkeresheti. Az OTP bankkártyával összeköthető egészségkártyát kínál, amely rendkívül kényelmes pénztárhasználatot tesz lehetővé. 

A Patika Egészségpénztár kifejezetten törekszik arra, hogy egészségkártyáját minden szerződött partnere elfogadja, így bárhova megyünk, jó eséllyel nem kell számlát kérnünk a vásárlásról. A Patika egészségkártyája szintén bankkártyával összeköthető és automatikusan töltődik.

Az MBH Gondoskodás Egészségpénztárnál szintén modern ügyintézési lehetőségek várják a pénztártagokat, és a kínálatában egy ritkának számító egészségbiztosítás, egy kórházi ellátás költségeit térítő csomag is helyet kapott.

Ne feledjük, hogy az egészségpénztár lényege nem a nagyobb megtakarítás képzése, persze erre is használhatjuk, hisz a pénzünk itt nem értéktelenedik el. A megtakarításunkra ugyanis negyedévente adómentesen elkölthető hozamot kapunk. A lényeg azonban az, hogy az egészségünket úgy őrizhessük meg, hogy a magánorvos is elérhető legyen, és közben az anyagi biztonságunk se kerüljön veszélybe.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete

Társadalmi egyeztetése bocsátotta a kormány a 3 százalékos kamatozású otthonteremtési hitel részletszabályait tartalmazó kormányrendeletét.

Számos kérdéses részletre fény derül az Otthon Start hitellel kapcsolatban a Miniszterelnökség által közzétett tervezetből, amelyre 2025. július 29-ig nyújtható be vélemény.

Akár 50 millió, maximum 3 százalékos éves kamattal

Megerősítést nyertek az eddigi információk, miszerint az Otthon Start program keretében maximum 50 millió forint kölcsön vehető fel, maximum 25 éves futamidővel. Az éves kamatozás fix és nem haladhatja meg a 3 százalékot – tehát akár ez alá is mehet a bank, ahogy a CSOK Plusz esetében is.

A hitel két fő célra használható fel:

  1. Lakás vagy családi ház vásárlására
  2. Lakás vagy családi ház építésére

Fontos kritérium, hogy az ingatlan belterületen, Magyarország területén fekszik.

Az ingatlannal kapcsolatos értékhatárok is meghatározottak:

  • Lakás vásárlása vagy építése esetén: az ingatlan értéke vagy bekerülési költsége legfeljebb bruttó 100 millió forint lehet.
  • Családi ház (egylakásos lakóépület) vásárlása vagy építése esetén: ez az értékhatár legfeljebb bruttó 150 millió forint.

Emellett a hasznos alapterületre jutó négyzetméterár sem haladhatja meg a bruttó 1,5 millió forintot.

Az önerő kérdése is tisztázott: a programhoz legalább 10% önerőre lesz szükség az ingatlan vételárához képest.

Az ingatlan vételára legfeljebb 20 százalékkal térhet el a hitelintézet által megállapított forgalmi értéktől.

A BiztosDöntés.hu szakértői szerint ezzel kívánják megakadályozni a túlzottan magasra árazott, vagy indokolatlanul alacsonyra értékelt ingatlanokkal történő visszaéléseket. Mindemellett biztosítja, hogy a bank ne finanszírozzon olyan ingatlant, amelynek vételára irreális a valós piaci értékéhez képest és védi a vevőt, hogy túlfizessen egy ingatlanért.

Mit jelenhet ez a gyakorlatban? Ha például a bank a megvásárolni kívánt ingatlan forgalmi értékét 50 millió forintban állapítja meg, akkor a vételár legfeljebb 50 millió Ft + 20%, azat 60 millió forint lehet. Ha a vételár 61 millió forint, akkor az ingatlan már nem felel meg a program feltételeinek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss