Ipar

Mobil robotok támogatják az okostévék összeszerelését is

mirgor

A Mirgor gyárában televíziók, okostévék és monitorok készülnek, 24-től 85 colos méretben, okos 4k és 8k technológiával.

A TV-gyár ellátási folyamatának technológiai továbbfejlesztése érdekében a vállalat lecserélte korábbi félautomata, sofőrök által vezetett szállítójárművekre támaszkodó, szinte manuálisan működtetett rendszerét öt MiR AMR-re, amelyeket a MiR Fleet rendszerén keresztül irányít. Az újítás nagymértékű javulást eredményezett a biztonság, a helykihasználás és az anyagok gyártósorra való érkezése tekintetében.

A Mirgor egy argentin technológiai vállalat, amely Rosario városában létesített üzemeiben szórakoztató elektronikai cikkeket és autóalkatrészeket gyárt, illetve forgalmaz, valamint mezőgazdasági termékeket és olajos magvakat exportál. A Mirgor már több mint 37 éve dolgozik a működési területén élő közösségek integrációján és támogatásán, és elkötelezett aziránt, hogy folyamatosan fejlessze önmagát, valamint alkalmazkodjon a különböző követelményekhez, miközben hű marad a küldetéséhez, azaz a jövő építéséhez.

A televíziókat előállító üzemben dolgozó alkalmazottak különféle biztonsági kockázatoknak voltak kitéve, mivel az elavult ellátórendszer tv-képernyőkkel és –hátlapokkal megpakolt kocsik szinte manuális, emberi munkaerőre támaszkodó mozgatását követelte meg rendkívül forgalmas közlekedési folyosókon keresztül, ami nehézkes átláthatósághoz és a gyártósorhoz való nehezített hozzáféréshez vezetett. A vállalat meg volt győződve arról, hogy nem áll rendelkezésre hatékonyabb módszer a folyamatok optimalizálására vagy skálázására a jövőbeli fejlesztések érdekében, amíg fel nem térképezte, milyen új technológiákat vehetnének igénybe.

A folyamatautomatizálás az okos logisztika egyik fő ismérve, és az új technológiák, mint például az automatikus szállító- ás tárolórendszerek, raktárakban való telepítésének közvetlen következménye. A Mirgornál fontosnak tartottuk, hogy kielemezzük, milyen automatizált megoldásokat lehet alkalmazni az ismétlő feladatok kapcsán a zavartalan munkafolyamat biztosítása érdekében. A MiR robotrendszereivel az a tapasztalatunk, hogy nemcsak felgyorsítják a létesítményeinkben végzett feladatokat, hanem növelik az alkalmazottaink biztonságát és maximális szinten optimalizálják gyártósorunk anyagellátó kapacitását

– mondta Julio Haberle, a Mirgor üzemvezetője.

Okos logisztika: az automatizálás szerepe

A Mirgor célja az volt, hogy javítsa a munkahelyi biztonságot és optimalizálja az okostévék összeszereléséhez szükséges anyagok a gyártósorig vezető útvonalát.

Jelenleg, a MiR Fleet platformon keresztül irányított négy MiR200 Hook és egy MiR500 autonóm mobil robot (AMR) segítségével a Mirgor belső szállítása az egyszerű és centralizált online konfigurációnak köszönhetően gördülékenyen, torlódások és fennakadások nélkül működik.

Ezeknek az új technológiáknak a bevezetésével ma már egyszerűen programozhatjuk és irányíthatjuk robotflottánkat, illetve robotjainkat különböző top modulokkal, vonóhorgokkal vagy egyéb tartozékokkal is felszerelhetjük, amelyek megkönnyítik a gyorsan és a gyártósoron dolgozó alkalmazottak által megkövetelt módon érkező anyagok szállítását

– mondja Miguel Santana, a Mirgor karbantartási menedzsere.

Magas fokú rugalmasság, könnyű használhatóság: az automatizálásból eredő versenyelőnyök

„Robotjaink biztonságosan közlekednek, elkerülik az emberekkel és akadályokkal való ütközést, át tudnak kelni ajtókon, valamint zsúfolt területekre is képesek behajtani, majd elhagyni azokat. Az épület tervrajzának CAD fájljait is közvetlenül a robotra tudjuk tölteni, de az egyszerű online interfészen is beprogramozhatjuk a térképet, amihez nincs szükség előzetes programozási ismeretekre. A robot küldetését egy hálózatba kapcsolt okostelefonon, tableten vagy számítógépen keresztül állíthatjuk be”

– ismerteti Julio Haberle a technológia további előnyeit.

A Mirgor egy hivatalos MiR rendszerintegrátort, a Macon-t bízta meg azzal, hogy biztosítsa a szükséges támogatást a MiR autonóm mobil robotjainak telepítéséhez. „Az autonóm mobil robotok új generációja megváltoztatja azt, ahogyan a vállalkozások az anyagokat létesítményeiken belül szállítják. Ezen a területen pedig a MiR az éllovas. Rendkívüli rugalmasságuknak és intelligens technológiájuknak köszönhetően a MiR AMR-jei gyakorlatilag minden olyan helyzetben használhatók, ahol korábban az alkalmazottak foglalkoztak kocsik, vagy szállítmányok mozgatásával. Most lehetőség nyílt ezen feladatok automatizálására, így a munkavállalók értékesebb feladatokra koncentrálhatnak

– nyilatkozta Emiliano Herrero, a Macon értékesítési vezetője.

A MiR robotok biztonságos és költséghatékony mobil robotok, amelyek gyorsan képesek automatizálni belső szállítási és logisztikai feladatokat. A robotok optimalizálják a munkafolyamatokat, és munkaerőt szabadítanak fel, így a vállalatok növelhetik termelékenységüket, biztonságukat, valamint hatékonyabbá tehetik a folyamataik anyagellátását.

Garantált versenyképesség a jövőben is

“Egyre több vállalat kezdi meglátni az Ipar 4.0 legnépszerűbb technológiájának számító autonóm mobil robotok előnyeit. A Mirgor-nál nem várhattuk tovább versenyképességünk megerősítésével, a MiR személyében pedig kétségtelenül egy remek szövetségesre találtunk, akinek köszönhetően napról napra tovább tudunk fejlődni. Egyértelmű, hogy a technológia alkalmazásával szerzett tapasztalatainkat más gyárainkkal is megosztjuk, hogy a továbbiakban is folytathassuk sikeres jövőnk alakítását az iparágon belül”

– foglalta össze Julio Haberle.

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss