Ipar

Mobil robotok támogatják az okostévék összeszerelését is

mirgor

A Mirgor gyárában televíziók, okostévék és monitorok készülnek, 24-től 85 colos méretben, okos 4k és 8k technológiával.

A TV-gyár ellátási folyamatának technológiai továbbfejlesztése érdekében a vállalat lecserélte korábbi félautomata, sofőrök által vezetett szállítójárművekre támaszkodó, szinte manuálisan működtetett rendszerét öt MiR AMR-re, amelyeket a MiR Fleet rendszerén keresztül irányít. Az újítás nagymértékű javulást eredményezett a biztonság, a helykihasználás és az anyagok gyártósorra való érkezése tekintetében.

A Mirgor egy argentin technológiai vállalat, amely Rosario városában létesített üzemeiben szórakoztató elektronikai cikkeket és autóalkatrészeket gyárt, illetve forgalmaz, valamint mezőgazdasági termékeket és olajos magvakat exportál. A Mirgor már több mint 37 éve dolgozik a működési területén élő közösségek integrációján és támogatásán, és elkötelezett aziránt, hogy folyamatosan fejlessze önmagát, valamint alkalmazkodjon a különböző követelményekhez, miközben hű marad a küldetéséhez, azaz a jövő építéséhez.

A televíziókat előállító üzemben dolgozó alkalmazottak különféle biztonsági kockázatoknak voltak kitéve, mivel az elavult ellátórendszer tv-képernyőkkel és –hátlapokkal megpakolt kocsik szinte manuális, emberi munkaerőre támaszkodó mozgatását követelte meg rendkívül forgalmas közlekedési folyosókon keresztül, ami nehézkes átláthatósághoz és a gyártósorhoz való nehezített hozzáféréshez vezetett. A vállalat meg volt győződve arról, hogy nem áll rendelkezésre hatékonyabb módszer a folyamatok optimalizálására vagy skálázására a jövőbeli fejlesztések érdekében, amíg fel nem térképezte, milyen új technológiákat vehetnének igénybe.

A folyamatautomatizálás az okos logisztika egyik fő ismérve, és az új technológiák, mint például az automatikus szállító- ás tárolórendszerek, raktárakban való telepítésének közvetlen következménye. A Mirgornál fontosnak tartottuk, hogy kielemezzük, milyen automatizált megoldásokat lehet alkalmazni az ismétlő feladatok kapcsán a zavartalan munkafolyamat biztosítása érdekében. A MiR robotrendszereivel az a tapasztalatunk, hogy nemcsak felgyorsítják a létesítményeinkben végzett feladatokat, hanem növelik az alkalmazottaink biztonságát és maximális szinten optimalizálják gyártósorunk anyagellátó kapacitását

– mondta Julio Haberle, a Mirgor üzemvezetője.

Okos logisztika: az automatizálás szerepe

A Mirgor célja az volt, hogy javítsa a munkahelyi biztonságot és optimalizálja az okostévék összeszereléséhez szükséges anyagok a gyártósorig vezető útvonalát.

Jelenleg, a MiR Fleet platformon keresztül irányított négy MiR200 Hook és egy MiR500 autonóm mobil robot (AMR) segítségével a Mirgor belső szállítása az egyszerű és centralizált online konfigurációnak köszönhetően gördülékenyen, torlódások és fennakadások nélkül működik.

Ezeknek az új technológiáknak a bevezetésével ma már egyszerűen programozhatjuk és irányíthatjuk robotflottánkat, illetve robotjainkat különböző top modulokkal, vonóhorgokkal vagy egyéb tartozékokkal is felszerelhetjük, amelyek megkönnyítik a gyorsan és a gyártósoron dolgozó alkalmazottak által megkövetelt módon érkező anyagok szállítását

– mondja Miguel Santana, a Mirgor karbantartási menedzsere.

Magas fokú rugalmasság, könnyű használhatóság: az automatizálásból eredő versenyelőnyök

„Robotjaink biztonságosan közlekednek, elkerülik az emberekkel és akadályokkal való ütközést, át tudnak kelni ajtókon, valamint zsúfolt területekre is képesek behajtani, majd elhagyni azokat. Az épület tervrajzának CAD fájljait is közvetlenül a robotra tudjuk tölteni, de az egyszerű online interfészen is beprogramozhatjuk a térképet, amihez nincs szükség előzetes programozási ismeretekre. A robot küldetését egy hálózatba kapcsolt okostelefonon, tableten vagy számítógépen keresztül állíthatjuk be”

– ismerteti Julio Haberle a technológia további előnyeit.

A Mirgor egy hivatalos MiR rendszerintegrátort, a Macon-t bízta meg azzal, hogy biztosítsa a szükséges támogatást a MiR autonóm mobil robotjainak telepítéséhez. „Az autonóm mobil robotok új generációja megváltoztatja azt, ahogyan a vállalkozások az anyagokat létesítményeiken belül szállítják. Ezen a területen pedig a MiR az éllovas. Rendkívüli rugalmasságuknak és intelligens technológiájuknak köszönhetően a MiR AMR-jei gyakorlatilag minden olyan helyzetben használhatók, ahol korábban az alkalmazottak foglalkoztak kocsik, vagy szállítmányok mozgatásával. Most lehetőség nyílt ezen feladatok automatizálására, így a munkavállalók értékesebb feladatokra koncentrálhatnak

– nyilatkozta Emiliano Herrero, a Macon értékesítési vezetője.

A MiR robotok biztonságos és költséghatékony mobil robotok, amelyek gyorsan képesek automatizálni belső szállítási és logisztikai feladatokat. A robotok optimalizálják a munkafolyamatokat, és munkaerőt szabadítanak fel, így a vállalatok növelhetik termelékenységüket, biztonságukat, valamint hatékonyabbá tehetik a folyamataik anyagellátását.

Garantált versenyképesség a jövőben is

“Egyre több vállalat kezdi meglátni az Ipar 4.0 legnépszerűbb technológiájának számító autonóm mobil robotok előnyeit. A Mirgor-nál nem várhattuk tovább versenyképességünk megerősítésével, a MiR személyében pedig kétségtelenül egy remek szövetségesre találtunk, akinek köszönhetően napról napra tovább tudunk fejlődni. Egyértelmű, hogy a technológia alkalmazásával szerzett tapasztalatainkat más gyárainkkal is megosztjuk, hogy a továbbiakban is folytathassuk sikeres jövőnk alakítását az iparágon belül”

– foglalta össze Julio Haberle.

Ipar

Ipar 4.0 Backstage: egy átfogó podcast az ipar digitalizációjának kulisszatitkairól

backstage

Új, ipar 4.0 témájú sorozattal bővült a magyar szakmai podcast szcéna palettája 2022 áprilisában.

Az adásban iparvállalatok kulcsszereplői és szakértők történetei mentén mutatják be, hogy merre tart az ipar. Miben fejlődött, és a többi szektorhoz képest miben maradt le a gyártó szektor a digitalizáció és innováció terén? Milyen buktatókat rejt a fejlődéshez vezető út és vajon milyen technológiai és stratégiai kihívásokat hoz a jövő?

„Nemcsak az elmúlt évek elmaradt konferenciái – és beszélgetései, de a megváltozott tartalomfogyasztási szokások is arra sarkalltak bennünket, hogy az ipari berkeken belül is használjuk ki az új csatornák nyújtotta lehetőségeket, és beszélgessünk”

– vallja Beke Zoltán, a podcast házigazdája. Az alkotók abban bíznak, hogy a kéthetente jelentkező beszélgetések hozzájárulhatnak a hazai gyártószektorban a digitalizációval kapcsolatos viták és tudásmegosztás felpezsdüléséhez. Ezzel a céllal született meg az IPAR 4.0 BACKSTAGE podcast.

A témák közt a különböző technológiák várható térnyerésétől kezdve a változás szervezeti és kulturális oldaláig széles merítés megtalálható. A sikersztorik mellett kitérnek a kudarcokra tanulságokra is, mert úgy gondolják, a digitalizáció útján a hibás döntések is mindenkit közelebb visznek a célhoz.

A műsor vendégei a digitalizációs színtér szereplői, akik közt egyformán megtalálhatók

  • termelő vállalatok fejlesztési és digitalizációs vezetői,
  • kutatók, szakértők,
  • és a piac szolgáltató/megoldásszállító szereplői.

A sorozat nyitó epizódjában jövőkutatók beszélgettek a termelő szektor várható fejlődéséről, a soron következő részekben pedig mikrofon mögé ültek/ülnek többek között a Richter, a Microsoft, a Siemens, a T-Systems szakemberei és vezetői, és a hazai robottechnikai kutatásokban meghatározó szerepet betöltő Bejczy Antal iRobottechnikai Központ igazgatója is. A lista nem teljes, a vendégek sora a hazai ipari színtér további meghatározó szereplőivel bővül.

A szerkesztők a fix műsorterv mellett arra biztatnak minden hallgatót, hogy aktívan is kapcsolódjanak be az adásokba, akár saját, személyes tapasztalataikat is megosztva a gyártásdigitalizáció bármely aspektusáról.

A műsor célcsoportja alapvetően a szakmai döntéshozók, vélemény alkotók és azok az ipari szakemberek, akik érdeklődnek az ipar digitalizációja iránt. Az első publikálást követő két hétben az epizódokat már több százan töltötték le.

Az Ipar 4.0 Backstage követhető az adás saját oldalán a https://podcast.mortoff.hu/ címen, emellett megtalálható minden nagy podcast-lejátszón:

A podcast házigazdája: Beke Zoltán

Stratégiai és digitalizációs tanácsadó, a Mortoff Kft. alapítója és egyik tulajdonosa. Több, mint 20 éve dolgozik együtt különféle iparági területeken működő közép- és nagyvállalatok vezetőivel. Munkájában a vállalati működés és a szervezeti fejlődés emberi tényezői foglalkoztatják, illetve a változás menedzsment iránti elkötelezettsége motiválja. A szisztematikus innováció módszertanának híve: vallja, hogy egy probléma felbukkanásakor a más iparágakban, eltérő szegmensekben szerzett tapasztalatok szintetizálása mindig közelebb visz a megoldáshoz.

A Mortoffban jelenleg is aktív szakember, a cég ipari digitalizációs megoldásokat szállító divízióját vezeti. Csapatának küldetése, hogy a termelőüzemeket adatközpontú, intelligens gyárakká alakítsa a legkorszerűbb big data és IoT technológiák alkalmazásával.

Bővebben: https://mortoff.hu/

Tovább

Ipar

Harmadszor is az Év gyára a budapesti Continental

continental

A Continental technológiai vállalat hazai, Continental Automotive Hungary Kft-jének budapesti gyára harmadik alkalommal nyerte meg az „Év Gyára 2021” díjat nagyvállalati, 15 milliárd éves nettó árbevétel feletti vállalatok kategóriájában.

Az összetett díj mellett a következő négy kategóriában is az élen végzett a Continental Automotive Hungary Kft., úgy mint a Legjobb menedzsment folyamatok, Legeredményesebb gyártástámogató, az Ipar 4.0 és az Energiahatékonyság kategóriákban.

Az Év Gyára megmérettetést a Gyártástrend magazint is kiadó PPH Média már nyolcadik éve szervezi meg, hogy bemutassa a legjobb iparági gyakorlatokat. Komoly szakmai munka és részletes helyszíni audit folyamat során mérik fel az adott kategóriákban induló vállalatokat, így az Év gyára díjjal mérhető és objektív szempontok alapján értékelik a kiemelkedő teljesítményeket.

„A csúcstechnológia alkalmazásának és a munkatársaink elkötelezettségének köszönhetjük, hogy az idei évben már harmadszor kaptuk meg az Év gyára elismerést. Méghozzá az eddigi saját és abszolút rekordnak számító négy kategóriagyőzelem mellett. Annak a ténye, hogy az elmúlt négy évben az élen vagyunk az Év gyára magas szakmai színvonalú megmérettetésében azt jelenti, hogy a célirányosan befektetett munka meghozza az eredményét. Köszönetemet fejezem ki minden munkatársunknak és partnerünknek, akik hozzájárultak a budapesti Continental gyár fejlődéséhez. Számítunk a jövőben is az együttműködésetekre, megyünk tovább az úton, hogy nemzetközi szinten is versenyképes és fenntartható legyen a működésünk”

– értékelt Dr. Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának ügyvezető igazgatója.

A Continental Budapesten a jövő mobilitása számára az önvezető, internetre csatlakozó és elektromosan meghajtott járművek legfontosabb komponenseinek előállítása történik. A gyár innovatív és csúcstechnológiákat alkalmazó gyártási megoldásait, kimagasló eredményeit az elmúlt években is többször elismerték. Elnyerte 2019-ben az Év Gyára fődíjat, mert a „Legjobb termelő“, az „Ipar 4.0”, illetve az „Energiahatékonyság” kategóriában is az első helyen végzett, majd 2020- ban a Legjobb termelő vállalat kategória címet kapta. A 2021- es évben ismét három kategória győzelemmel, a „Legjobb termelő“, az „Ipar 4.0”, illetve az „Energiahatékonyság” területeken az első helyen szerepelt, illetve az összesített, Év gyára díjat is megkapta.

Tovább

Ipar

A Vitesco Technologies teljes körű megoldásokban gondolkodik

Az autóipari beszállítók többsége egyszerűen csak alkatrészekben és különböző komponensekben gondolkodik. A Vitesco Technologies filozófiája más, a német cég ugyanis „teljes csomagos” megoldásokat kínál az elektromos autókhoz is. 

Nem vitás, hogy az autóipar jövője az elektromosságban keresendő, az előrejelzések szerint 2030-ra az újonnan eladott gépjárművek 60%-ában elektrifikált hajtást találunk majd. Sőt, az évtized végére már 320 Low Emission Zone lesz Európában, ahol a környezetbarát járművek előnyt élveznek. Vagyis egyáltalán nem véletlen, hogy a beszállítók a nagy autógyártókhoz hasonlóan átrendezik soraikat. A debreceni gyártóbázissal is rendelkező Vitesco Technologies esetében már egészen korán megkezdődött ez a folyamat. 2016-ban ők voltak az elsők Európában, akik 48 voltos hajtást mutattak be, közben pedig sorra rukkoltak elő azokkal a termékeikkel, amelyek az iparág átalakulásában egyre fontosabbá váltak – jelenleg 7100 mérnök dolgozik a cégnél az elektrifikáción.

Nem hagyhatjuk szó nélkül az első integrált elektromos hajtásrendszerüket sem, hiszen ezzel a Vitesco Technologies különösen vonzóvá vált az OEM (Original Equipment Manufacturer), vagyis a nagy autógyártó márkák körében: komplett hajtási megoldást kínálnak a városi kisautóktól egészen a kompakt szabadidő-autókig (eddig 150 ezer ilyen egység készült a 2019-es gyártásindítás óta). A tengelyre épített rendszer lényege, hogy a villanymotor, a teljesítményelektronika és a reduktor egy fizikai egységet alkot. Ahogyan Gunter Mühlberg, a nagyfeszültségű hajtásláncokkal foglalkozó termékmenedzser mondja, ennek a megoldásnak a legnagyobb előnye, hogy egy plug-and-play rendszerről van szó, vagyis az OEM-ek részéről kisebb integrációs erőfeszítéseket igényel. Jelenleg öt márka használja ezt a hajtást, de több gyártóval már újabb szerződést kötöttek. A 80 kg-os egység igazi benchmarkká vált az iparágban, amit jól mutat, hogy két típus is, amelyben ezt a hajtást találjuk, számos díjat zsebelt be. Az Opel Corsa-e többek között az Arany Kormánykereket kapta meg, míg a Peugeot e-208-ast Nagy-Britannia legjobb elektromos autójának is megválasztották. Ha ez nem lenne elég, a hajtás az FIA Rally-E kategóriájában is bizonyította, hogy az extrém igénybevételt is bírja!

Fontos megjegyezni, hogy a Vitesco Technologies az elektromos autók mellett a 48 voltos rendszerrel működő lágy-hibridek és a plug-in hibridek esetében is teljes csomagot kínál, amelybe beletartozik az okos akkumulátor-menedzsment (termikus is), illetve a konnektoros modellek esetében a töltésvezérlés is. Természetesen amellett, hogy a cég elkötelezett az egyre hatékonyabb és fejlettebb elektromos hajtásláncok gyártását illetően, a fenntarthatóságra is komoly hangsúlyt helyeznek. Ahogyan a járművek és a bennük található hajtásrendszerek egyre inkább megfelelnek a környezetvédelmi törekvéseknek, úgy a gyártásuk során keletkező károsanyagok, illetve melléktermékek kezelését sem veszik félvállról. 2030-ra a Vitesco Technologies gyárai 95%-os hulladék-újrahasznosítási aránnyal működnek majd, illetve ugyanebben az évben a teljes működésüket karbonsemlegesre ígérik!


Kapcsolódó cikkünk: Átlátható és mérhető: megjelent a Vitesco Technologies első fenntarthatósági riportja

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss