Ipar
Magasabb fokozatba kapcsol a Cafe Frei
Hamarosan okosgyárra válik a Café Frei szécsényi üzeme, melybe két csomagológépet szállít a Raab-Prog Kft.
A Siemens technológiáját felhasználva az új berendezések olyan kommunikációval rendelkeznek, amelyek révén magasabb szintű központi irányítás és adatgyűjtés válik megvalósíthatóvá.
Nagy Ferenctől, a Raab-Prog Kft. cégvezetőjétől megtudtuk, hogy az egyik csomagológép a Cafe Frei új termékét, az ízesített őrölt kávé csomagolását végzi, a másik a jelenleg is polcokon található kapszulás kávé automata csomagolására hivatott. Az új gépekkel a Café Frei szécsényi üzemében olyan okosgyár fog megvalósulni, amelyben a teljes kávégyártás folyamata nyomon követhető és szabályozható a kávé őrlésétől a készre csomagolt termékekig.
Milyen szerepet töltenek be az új gépek a Cafe Frei értékláncában?
N.F.: A Café Frei hazánk legnagyobb kávéházlánca. A hazai piac mellett több más országban is jelen vannak. A cég üzletfilozófiája, hogy csúcsminőségű termékeket kínáljon a vásárlóinak verhetetlen áron. A Cafe Frei ár-érték arányban kíván elsőszámú szereplő lenni, valamint kiemelten fontosan tartja a lelkiismeretes kereskedelem mellett megvalósuló kávéüzletet.
A koncepció sikerességét mutatja, hogy termékeik a saját és franchise kávézókon túl számos üzletlánc polcán megtalálhatóak. Azért, hogy a növekvő igényeket ki tudják elégíteni, hatékonyan kell növelniük a termelésüket: a jelenlegi manufakturális termelést fokozatosan felváltja az automata gépek által támogatott termelés. Szécsényben végzik a világ számos pontjára menő kávékapszulák gyártását. Ebben segít a Raab-Prog.
Milyen Siemens megoldások támogatják a gép működését?
N.F.: A fél év alatt megvalósult projektben a megrendelő szakembereivel közösen határoztuk meg a folyamatokat és technológiákat. A gépek vezérlését olyan Siemens megoldások végzik, mint a CPU 1215C vezérlés, KTP700-as kijelző, és G120C frekvenciaváltókat használtunk a motorhajtásokhoz. Cégünk két gépet szállít a Café Frei számára. Az ízesített őrölt kávé csomagoló gép ciklusideje 2 másodperc, tehát 30 db-ot képes percenkét csomagolni. A kapszulás kávé csomagoló gép ciklusideje 6 másodperc, teljes kamerás ellenőrzéssel és selejt eltávolítással, azaz 10 db dobozt csomagol le percenként. Ebből kiszámolható, hogy műszakonként jelentős mennyiségű kapszulát lesz képes feldolgozni a berendezés. De a mennyiség nem akadály, az előbbi technológia révén magasabb szintű központi irányítás és adatgyűjtés valósítható meg.
Milyen kihívások voltak a gép megépítésében?
N.F.: Az egyik kihívás a gépek mérete volt. Kiemelném a kapszula csomagoló berendezést, mert annak egy aránylag kis hely áll rendelkezésre, így egy kompakt gépet kellett tervezni, ami elfér a megadott helyen és még megfelelően hozzáférhető is. Élelmiszeripari termékek lévén nagy hangsúlyt fektettünk a gépalkatrészek könnyű karbantartására és takarítására.
Mit lehet tudni a Raab-Prog-ról, mi a cég főbb erőssége?
N.F.: A Raab-Prog projektjeibe szinte csak Siemens eszközöket építünk be azok megbízhatósága, elérhetősége miatt. Sok esetben már a vevők is Siemens termékek használatát írják elő. Programozó, gépész és villamos kollégáink is több éves nemzetközi tapasztalattal rendelkeznek Siemens termékek terén, így nem volt kérdés, hogy a Café Frei projektjeibe is a Siemens Zrt. által biztosított eszközöket használunk.
Cégünk a technológiai problémák megoldására specializálódott. Profilunk az automatizálás, manipulátorok, robottechnika, komplett gyártósorok és rendszerintegrálás. Erősségünk a magas szakmai tudás és a rugalmasság. Gyorsan tudunk reagálni ajánlatkérésekre, gyorsan tudunk dönteni és képzett munkatársaink megtalálják a lehető legjobb műszaki megoldásokat a vevői igényekre. Nagy tapasztalatunk van mind kis kézi-/automata állomások, mind akár egész csarnokot betöltő gépsorok kivitelezésében is. Jelentős referenciákkal bírunk az autóipar területén is.
Ipar
ESG Elismerés: cargo-partner elnyerte az EcoVadis Ezüst Minősítését
A NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partner, az EcoVadis Ezüst Minősítésében részesült, miután összpontszámát 58-ról 72 pontra növelte.
Ezzel a vállalat az EcoVadis által értékelt összes vállalat 8%-ába, valamint az „Egyéb szállítmányozási támogató tevékenységek” szektor legjobb 3%-ába került.
„Az ESG szerves része a stratégiánknak, és az EcoVadis elismerése megerősíti elkötelezettségünket a felelős üzleti gyakorlatok iránt”
– nyilatkozta Luca Ferrara, a cargo-partner vezérigazgatója.
„Folyamatosan dolgozunk azon, hogy minimalizáljuk környezeti hatásunkat, javítsuk hatékonyságunkat és támogassuk ügyfeleink fenntarthatósági céljait. Az Ezüst Minősítés további ösztönzést jelent számunkra, hogy még nagyobb erőfeszítéseket tegyünk egy fenntarthatóbb jövőért.”
Az EcoVadis a világ vezető vállalati fenntarthatósági értékelési rendszere, amely több mint 125.000 vállalatot vizsgál különböző iparágakban. Az értékelés négy fő területre összpontosít: környezetvédelem, munkaügyi és emberi jogok, etika, valamint fenntartható beszerzés. A vállalatokat 0 és 100 pont között értékelik, és teljesítményük alapján különböző szintű minősítéseket kapnak.
Egy év alatt bronzról ezüstre
Alig egy évvel ezelőtt a cargo-partner Bronz Minősítést szerzett, miután pontszámát 44-ről 58-ra növelte. A most elért Ezüst Minősítés jól tükrözi a vállalat folyamatos elkötelezettségét a fenntarthatóság, a felelős üzleti gyakorlatok és az ESG terén történő állandó fejlődés iránt.
Fenntarthatósági kezdeményezések a cargo-partnernél
A cargo-partner aktívan csökkenti károsanyag-kibocsátását számos fenntarthatósági kezdeményezéssel, többek között a vasúti szállítás, elektromos teherautók és alternatív üzemanyagok – például Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF), Fenntartható Tengeri Üzemanyag (SMF) és Hidrogénezett Növényi Olaj (HVO) – alkalmazásával. A vállalat több telephelyén fotovoltaikus rendszereket telepített, és további bővítéseket tervez európai raktáraiban. Emellett a cargo-partner „iLogistics” Központja, amely 2018-ban nyílt meg a Bécsi Nemzetközi Repülőtér közelében, teljes egészében fából épült, ezzel 8 400 tonnával csökkentve a CO₂-kibocsátást.
A fenntarthatóság iránti elkötelezettségét bizonyítja, hogy a cargo-partner telephelyeinek 52%-a rendelkezik ISO 14001 környezetirányítási tanúsítvánnyal, amely garantálja a nemzetközileg elismert környezetvédelmi szabványoknak való megfelelést. Emellett a vállalat a UN Global Compact tagjaként biztosítja, hogy működését az emberi jogi, munkaügyi és környezetvédelmi alapelvekhez igazítsa.
A cargo-partner célja, hogy tovább erősítse fenntarthatósági törekvéseit, beleértve a 2030-ra kitűzött ambiciózus kibocsátáscsökkentési célokat, a megújuló energiaforrások szélesebb körű alkalmazását és a zöld logisztikai megoldások folyamatos fejlesztését. Az EcoVadis Ezüst Minősítés jelentős mérföldkő ebben a folyamatban, és tovább erősíti a cargo-partner szerepét, mint felelős és innovatív logisztikai szolgáltató.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
A Volvo FH Aero nyerte a Green Truck 2025 díjat
A Volvo eddigi legüzemanyag-hatékonyabb modellje – a Volvo FH Aero – nyerte a 2025-ös Green Truck (Zöld Teherautó) díjat.
A független teszt eredménye szerint a Volvo FH Aero aerodinamikus formatervezésének és hatékony hajtásláncának köszönhetően bizonyul rendkívül üzemanyag-hatékony és környezetbarát tehergépjárműnek.
A Green Truck (Zöld Teherautó) egy átfogó és független sajtóteszt, amelynek során minden évben két német szaklap, a Trucker és a Verkehrs-Rundschau díjazza a leginkább üzemanyag-hatékony távolsági tehergépjármű modellt.
“Büszke vagyok arra, hogy független tesztek is bizonyítják, hogy a Volvo FH Aero egy igazán üzemanyag-hatékony modell, amellyel minden nap költséget lehet megtakarítani a CO2-kibocsátás csökkentése mellett”
– mondja Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks Termékmenedzsment osztályának vezetője.
“Továbbra is törekszünk az üzemanyag-hatékonyság növelésére, hiszen ez nem csak a klímavédelem miatt fontos, de ügyfeleink számára is jelentős termelékenységi előnyökhöz vezet. Az üzemanyag-fogyasztás teszi ki az áruszállítási vállalatok működési költségeinek egyik legnagyobb részét, ezért a mi törekvéseink valóban kifizetődőek.”
A független újságírói teszt 2025-ös nyertese a 13 literes, 420 lóerős motorral, és az I-Save gazdaságossági csomaggal felszerelt Volvo FH Aero, amelyet tükrök helyett kamerás monitorrendszerrel láttak el. Ez utóbbi az aerodinamikus kialakítása révén járul hozzá az üzemanyag-hatékonysághoz. A tesztelt jármű a szervező által kijelölt útvonalat 21,20 l/100 km átlagfogyasztással teljesítette.
Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke így nyilatkozott:
“A Green Truck díj elnyerésével a Volvo Trucks igazi mesterhármasra tett szert. Először is, a Volvo Trucks volt az egyetlen márka, amely a maximális, ötcsillagos értékelést érte el az Euro NCAP első teherautó-biztonsági tesztjén. Ezt követően elsők lettünk 2024-ben az európai tehergépjárművek piacán, és most pedig a Volvo FH Aero nyerte a független teszten a legüzemanyag-hatékonyabb modell díját! Nagyon büszke vagyok ezekre az eredményekre!”
A Volvo FH Aero modellt 2024. év elején mutatták be, és aerodinamikus fülke-kialakításának köszönhetően az egyenes homlokfalú FH modellhez képest akár 5% üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele. Az újságírói teszten részt vevő modellt a Volvo megbízható és hatékony, 13 literes dízelmotorja hajtja, és I-Save gazdaságossági csomaggal szerelték fel, ami egy üzemanyag-hatékony hajtásláncot és szoftverezést takar.
Az új Volvo FH Aero modell négy változatban érhető el: FH Aero, elektromos FH Aero, gázüzemű FH Aero és FH16 Aero. A Volvo FH és FH Aero termékének dízel- és gázüzemű verziója akár megújuló energiaforrásokkal is üzemeltethető, úgy mint a biogáz, a biodízel és a HVO, ezzel jelentős CO2-kibocsátás-csökkenést érve el.
A Green Truck tesztről
- A tesztben részt vevő járművek specifikációja: 32 tonna szerelvényössztömeg, magas fülke, 390 +/- 50 lóerős dízelmotor, új gumiabroncsok, 3-tengelyes, 24 tonnás félpótkocsi.
- A tesztet egy 343 kilométeres, főutakból és autópályás szakaszokból álló tesztpályán bonyolították le Dél-Németországban.
- A tesztben részt vevő Volvo tehergépjármű átlagsebessége 80,14 km/h volt.
Forrás: Volvo Trucks Hungary
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Célegyenesben a BMW Group Gyár Debrecen
Az összeszerelőüzem beindításával dobogni kezd a gyár szíve.
A BMW Group leendő debreceni gyára a célegyenesben van, hiszen az összeszerelőüzem beindításával dobogni kezd a gyár szíve. Ez a részleg adja a gyár összes technológiájának az ütemet, és itt dolgozik a legtöbb munkatárs. Az összeszerelés beindítása tehát egy újabb mérföldkő elérését jelenti.
„A rendkívül hatékony és ergonomikus összeszerelősorunk azonnal, minden probléma nélkül beindult” – mondta Hans-Peter Kemser, a BMW Group Gyár Debrecen elnök-vezérigazgatója. „Ezt a virtuális tervezésnek és teszteknek, valamint az új, rendkívül motivált debreceni munkatársaink és a BMW Group globális termelési hálózatán belüli szakértőink kiváló együttműködésének köszönhetően értük el.”
Az összeszerelés során az egyes alkatrészeket és rendszereket építik be a fényezési folyamaton már átment karosszériába – a folyamat végén pedig egy menetkész autó gördül le a gyártósorról. A Neue Klasse innovatív járműarchitektúrája teljesen új lehetőségeket nyit meg az összeszerelés tekintetében: nagyobb hatékonyság a modularizációnak köszönhetően, alacsonyabb számú csatlakozóelem, valamint a kábelköteg egyszerűsített beépítése. Az innovatív, előre összeszerelt műszerfalmodul rendelkezésre állása szintén felgyorsítja a folyamatot.
A BMW Group debreceni üzemében már most is készülnek a Neue Klasse első X modelljének, az új BMW iX3-nak a tesztjárművei.* Ilyen módon az új üzem fokozatosan felkészül a sorozatgyártásra.
A Neue Klasse egyszerű, gyors összeszerelési folyamatot tesz lehetővé
A Neue Klasse számos jellemzője mindenki számára új terület. A korábbi modellekkel ellentétben a kábelköteg több részre van osztva, ami egyszerűbbé és ergonomikusabbá teszi a beépítést. A zónás kábelköteg-architektúra 600 méterrel kevesebb vezetéket igényel és 30 százalékkal könnyebb, mint az előző generáció.
Másrészt egyes alkatrészek modulárisak, ahol egy modul sok kis egyedi alkatrészből áll össze. A Neue Klasse esetében a csatlakozóelemek variációja is radikálisan csökkent. Ez pedig csökkenti a különböző dugók, csavarok és kapcsok számát. Mindez jelentős mértékben egyszerűsíti az összeszerelés folyamatát.
Továbbá a Neue Klasse segítségével a minőségellenőrzések széles köre digitálisan elvégezhető, még a gyártósoron. Ezt az eljárást a debreceni kezdeti alkalmazás után más telephelyeken is bevezetik: következőnek a BMW müncheni központi gyárában, amely 2026-tól a Neue Klasse limuzin modelljét fogja gyártani.
Az innovatív, előre összeszerelt műszerfalmodul felgyorsítja a folyamatokat a debreceni gyárban. Ez az egyik legkompaktabb a BMW Group termelési hálózatában, mégis teljes rugalmasságot és változatosságot tesz lehetővé. A BMW Brilliance Automotive Kínában működő, lydiai üzeméhez hasonlóan az előre összeszerelt műszerfalmodult készítő részleg közvetlenül a fő gyártósor mellett található. Az elkészült műszerfalmodulokat közvetlenül a járműbe szerelik be, mindössze néhány méterrel arrébb.
A debreceni összeszerelőüzem átveszi a már meglévő üzemek innovatív megoldásait
A BMW Group az új magyarországi gyártóüzem tervezésekor teljesen virtuális tervezési folyamatot alkalmazott. A BMW iFACTORY elveinek megfelelően gyakran alkalmazták a már meglévő üzemek bevált standardjait és csúcstechnológiai megoldásait. Például a kínai lydiai és a német lipcsei gyár számos ötlete és jól bevált struktúrája megtalálható a debreceni összeszerelőüzemben is.
A lipcsei „ujjakra hasonlító struktúra” továbbfejlesztése
Ezek közé tartozik az úgynevezett ujjakra hasonlító vagy más néven fésűs struktúra, amelyet a BMW Group kifejezetten a 2005-ben megnyitott lipcsei gyár számára fejlesztett ki. Ez a struktúra lehetővé teszi, hogy a beszállított alkatrészeket és az előre összeszerelt modulokat közvetlenül a szerelősorokhoz szállítsák. Debrecenben az alkatrészek rekordmennyiségű, akár 80%-os arányát tudják közvetlenül a szerelősorokig szállítani, mivel az ujjas struktúrában most először valósították meg a logisztikai ellátást mindkét oldalról. Ez a legmagasabb arány a BMW Group termelési hálózatában. Az ujjas struktúra lehetővé teszi a későbbi bővítést és további összeszerelési lépések integrálását, hiszen a rugalmasság a BMW Group termelésének egyik jellemzője.
Gyártási folyamatok a lydiai gyár mintájára
A 2022-ben megnyitott BMW Group Gyár Lydia szintén számos struktúra és folyamat számára szolgált inspirációval a debreceni összeszerelőüzemben. Ez volt a BMW Group első olyan gyára, amelynek a tervezése és szimulációja a kezdetektől fogva teljes egészében a virtuális térben történt. A debreceni összeszerelősor és a teljes szállítószalag-rendszer teljesen a Kínában működővel azonos módon lett kialakítva. Így a már kipróbált és bizonyított technológia gyorsan rendelkezésre állt, ami leegyszerűsítette egy teljesen új gyártósor üzembe helyezését.
Az új BMW iX3 sorozatgyártása 2025 végén indul a BMW Group debreceni gyárában. A magyarországi üzemet kifejezetten a tisztán elektromos hajtású járművek gyártására tervezték. Mint minden új modell vagy új üzem beindításakor, a gyártási kapacitások a termelés beindítását követően fokozatosan emelkednek. A debreceni lesz a BMW Group első olyan autógyára, amely teljes egészében fosszilis tüzelőanyagok felhasználása nélkül működik majd normál gyártásmenetben.
A debreceni gyárban mindenki szaktudása fontos értéket képvisel, egy biztonságos, tiszta munkakörnyezetben, stabil munkahelyen, a dolgozók megbecsülésén alapuló vállalati kultúrában, és munkába járást is biztosító, folyamatosan bővülő juttatásokkal a Neue Klasse megszületésén dolgozni egy kivételesen izgalmas karrierlehetőség a csapat minden tagjának. A vállalat pozíciói iránt érdeklődők a jelentkezésüket a Karrieroldalon nyújthatják be, ahol folyamatosan elérhetők a legfrissebb nyitott álláslehetőségek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Egyre népszerűbb az ADA P1 Meter – de nem csak a HMKE felhasználók körében
-
Okoseszközök2 hét ago
A Sony bemutatja az új WF-C710N fülhallgatót
-
Ipar1 hét ago
Kik Európa innovátorai?
-
Mozgásban2 hét ago
Öt csapat is Bridgestone abroncsokon száguld a „motorsport Le Mans-jának” számító FIM Endurance Világbajnokságon
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung bemutatja a legújabb Odyssey gaming monitorokat
-
Gazdaság2 hét ago
Húsvéti felkészülés: csaknem 500 prémium termékét akciózta le a SPAR az ünnepi időszak előtt
-
Okoseszközök1 hét ago
A Samsung bemutatja az új hűtőszekrény-kínálatát
-
Egészség2 hét ago
Egyre rosszabb az egészségügyi helyzet, de van rá megoldás