Ipar

Csúcstechnológiás gumiabroncsok és mobilitási megoldások a jövő járműflottái számára

mobilitási

A Bridgestone és világszerte megbízható flottakezelési megoldása, a Webfleet a 2022-es IAA Transportation kiállításon mutatja be prémium gumiabroncsok, abroncsközpontú technológiák és fejlett mobilitási megoldások portfólióját.

Az újítások egyszerre szolgálják a flották hatékonyságát, fenntarthatóságát és kényelmét.

Hannoverben, a 2022. szeptember 19-25 között megrendezésre kerülő IAA Transportation kiállítás egyedülálló lehetőséget nyújt a flották üzemeltetőinek, hogy többet megtudjanak azokról a termékekről és adatvezérelt, fenntartható mobilitási megoldásokról, amelyeket a Bridgestone és a Webfleet közösen kínálhat számukra.

Az IAA résztvevői – legyenek azok flották, OEM-ek vagy technológiai vezetők – a Bridgestone standján megtalálják a legújabb gumiabroncs-innovációkat, fejlett mobilitási megoldásokat és integrált flottakezelési megoldásokat. Ezek között szerepel a Bridgestone prémium kategóriás, flottáknak szánt gumiabroncs-portfóliója is:

  • Bridgestone Ecopia H002 – lehetővé teszi a távolsági flották számára, hogy csökkentsék az üzemeltetési költséget, a kategóriájukban legjobb üzemanyag-hatékonyság és nedves úton tapadás révén még kihívást jelentő időjárási körülmények között is képesek legyenek haladni, miközben csökkentik a CO2-kibocsátást és egész évre szóló teljesítményt nyújtanak. *1
  • Bridgestone Duravis R002 – úgy tervezték, hogy segítsen a flottáknak a kiemelkedő kopásállóság és az optimalizált üzemanyag-hatékonyság révén jelentősen csökkenteni a működési és kilométerenkénti költségeiket. *2
  • Bridgestone U-AP 002 – nagy futásteljesítményű, üzemanyag- és energiatakarékos városi buszabroncs, amely a CO2-kibocsátás és a teljes üzemeltetési költség csökkentése révén fokozza a fenntartható és hatékony városi mobilitást (beleértve az EV-ket is).*3
  • Bandag – a Bridgestone tulajdonában lévő Bandag az újrafutózási megoldások globális vezetőjeként bemutatja néhány kulcsfontosságú termékét, többek között:
    • Bandag Regionals 002 – kompromisszumok nélküli gumiabroncsok, amelyek fokozott kopásállósággal, minimális kilométerenkénti költséget, optimalizált üzemanyag-hatékonyságot és egész éves biztonságot kínálnak.
    • Bandag U-AP 002 – hozzájárul a városi fenntartható mobilitáshoz kiváló futásteljesítménnyel, miközben télen is használható és minden típusú hajtáslánccal (beleértve az EV-ket is) kompatibilis
  • És még sok más – a Bridgestone is izgalmas bejelentéseket tesz az új termékekkel kapcsolatban a kiállításon.

Fleetcare – egyedülálló integrált gumiabroncs- és flottakezelési megoldás

A Bridgestone a prémium gumiabroncs-portfólióján túl, az egyedülálló integrált gumiabroncs- és flottakezelési megoldást, a Fleetcare-t is bemutatja, amely egyetlen mobilitási partnertől származó teljes csomagnak köszönhetően nagyobb hatékonyságot és alacsonyabb üzemeltetési költségeket biztosít a flották számára.

A Fleetcare a Bridgestone prémium gumiabroncsait és abroncskezelési megoldásait a Webfleet flottakezelési megoldással ötvözi, hogy a flottáknak segítse a gyors előrelépést. A bevált technológiákkal támogatott Fleetcare a flották egyedi igényeihez igazítható, és célja a teljes üzemeltetési költség csökkentése, az ügyfelek elégedettségének növelése, az időmegtakarítás támogatása, a biztonság és a védelem maximalizálása, valamint a fenntarthatóság fokozása.

A Fleetcare kínálat részeként a Bridgestone a kiállításon bemutatja a kis- és közepes teherautó- és buszflották, a kereskedelmi furgonok és a személygépkocsi-flották számára kifejlesztett új, dedikált és készleten kívüli megoldását is.

Fejlett és integrált mobilitási megoldások

Számos más, fejlett mobilitási megoldás is bemutatásra kerül, többek között:

  • Fuelcare – hatékony megoldás a flották üzemanyag-fogyasztását befolyásoló szempontok optimalizálására, beleértve a járművenkénti adatvezérelt gumiabroncs-konfigurációt, a vezetési stílus nyomon követését és oktatását, a professzionális navigációnak köszönhető kilométer-csökkentést, valamint a részletes üzemanyag-figyelést és elemzést.
  • Trailercare – egy mindenre kiterjedő, kilométer-alapú megoldás a pótkocsik kezelésére, GPS-pozícióval és mozgásállapottal, azonnali figyelmeztetésekkel (lopásmegelőzés), karbantartási értesítésekkel és eszközhasználati jelentésekkel, kilométer- és helymeghatározáson alapuló gumiabroncs-kezeléssel, valamint a pótkocsik számára abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS) megoldás hozzáadásának lehetőségével.
  • Számos digitalizált, összekapcsolt és előre jelző abroncskarbantartási megoldás a telematikai adatok alapján, beleértve az RFID-alapú abroncsellenőrzést, az eszköz kihasználtságán és az előre jelzett kopáson alapuló abroncsok forgatását és karbantartását, a jármű helyzete alapján történő hatékony abroncskarbantartást, valamint a gumiabroncsok teljesítményének pontos nyomon követését és a lehetséges problémák korai felismerését.

A Webfleet a kiállításon bemutatja innovatív flottakezelési megoldásait is, többek között:

  • Webfleet TPMS – valós időben ellenőrzi a gumiabroncsok nyomását és hőmérsékletét. A prediktív gumiabroncs-kezeléssel a problémák még azelőtt észlelhetők, mielőtt azok költséges javításhoz vagy állásidőhöz vezetnének. Mindez csökkenti az üzemeltetési költségeket, javítja a közúti biztonságot és csökkenti a környezetre gyakorolt hatást.
  • Webfleet Video – kombinálja a műszerfali kamera felvételeit a vezetési adatokkal, a közúti balesetek valós időben történő felismerésével, tájékoztatásával. Az AI technológia automatikusan azonosítja a kockázatos viselkedést, és értesíti a vezetőt, segít elkerülni a veszélyes helyzeteket.
  • Webfleet Tachograph Manager – a megbízható, minden egyben megoldás a tachográf adatainak letöltésére, elemzésére és archiválására.
  • Webfleet Vehicle Check – digitalizálja a járművezetők mindennapos helyszíni ellenőrzését. A mobilalkalmazás minimalizálja a papírmunkát és egyszerűsíti a megfelelőségi folyamatot, így gyorsan cselekedhet a járműhibák megoldása és a biztonságosabb üzemeltetési feltételek érdekében.
  • Webfleet Work App – segít a járművezetőknek a napi feladatok kezelésében és a kategória legjobb navigációjához való hozzáférésben.

A Webfleet a flottaügyfelek számára biztosítja az adatvezérelt betekintést és eszközöket, amelyekkel az üzemeltetők javíthatják flottájuk és mobilitási teljesítményüket. További lépéseket téve az üzemanyag-fogyasztás csökkentése, a biztonság növelése, az elektromos meghajtás és a termelékenység növelése érdekében, megfelelve a tachográfiai előírásoknak.

Taco van der Leij, a Webfleet európai alelnöke elmondta:

Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Bridgestone-nal együtt vehetünk részt a 2022-es IAA Transportation kiállításon, ahol legújabb innovációink mellett bemutatjuk, mit tud a Webfleet a legjobban: a vállalkozások optimalizálhatják flottájuk teljesítményét és a teherautóik gond nélkül úton lehetnek. A Webfleet 1999-es lipcsei születése óta a német szállítmányozási iparág egyik alapterméke és vezetője volt, és lesz is a jövőben.”

Elkötelezettség a fenntartható mobilitási megoldások mellett

A Bridgestone fenntartható megoldásokkal foglalkozó vállalatként és a flották vezető partnereként határozottan elkötelezett amellett, hogy prémium gumiabroncsok, abroncsközpontú technológiák és fejlett mobilitási megoldások – köztük a Webfleet – portfóliójával hatékonyabbá és fenntarthatóbbá tegye a vállalkozásokat.

Ez csak egy példa arra, hogy a Bridgestone egyik legfontosabb alapelve a fenntarthatóság, és folyamatos erőfeszítéseket tesz a fenntartható társadalom megvalósításának támogatására a társadalmi és fogyasztói értékek biztosításával. Ennek középpontjában a Bridgestone nyolc fókuszterületet tartalmazó E8 kötelezettségvállalás áll, mint Energy (energia), Ecology (ökológia), Efficiency (hatékonyság), Extension (kiterjesztés), Economy (gazdaságosság), Emotion (érzelem), Ease (könnyebbség), Empowerment (felhatalmazás).

„A gumiabroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások globális vezetőjeként örömmel térünk vissza az IAA Transportation kiállításra, nemcsak prémium gumiabroncs-portfóliónkkal, hanem a Webfleet-tel és a fejlett mobilitási megoldások kivételes kínálatával is. Alig várjuk, hogy bemutathassuk a Fleetcare-t a világnak, és újra kapcsolatba léphessünk ügyfeleinkkel, partnereinkkel. A Bridgestone elkötelezett amellett, hogy a flották számára maximális hatékonyságot, kényelmet és fenntarthatóságot biztosítson, alig várjuk, hogy mindezt a kiállításon is bemutathassuk!”

mondta Mark Tejedor, a Bridgestone EMIA másodlagos teherabroncspiac és OE alelnöke.

Ipar

Viharfelhők gyűlnek az építőipar felett, a gyártók adhatnak esernyőt

építőipar

A tömegesen felfüggesztett állami beruházások, az építési projektek számának csökkenése, a fizetési nehézségekkel küzdő megrendelők számának emelkedése félreérthetetlenül jelzik az építőipar lassulását.

Az ágazatnak fel kell készülnie a helyzet kezelésére a Mapei Kft. szerint.

A háború okozta bizonytalanság, az egekbe szökő energia- és alapanyagárak, a magas infláció és devizaárfolyam, a megrendelők óvatossága együttesen fékezik az építőipart.

A helyzet különösen a kisebb építőipari vállalkozásokat érinti érzékenyen. Érezhetően csökkent a cégek likviditása. Mivel a folyamatban lévő beruházások költsége megnőtt és a költségnövekedést nem tudják teljes mértékben a megrendelőikre hárítani, ezért a vállalkozások jövedelmezősége jelentősen lecsökkent. Komoly finanszírozási problémákkal kell szembenézniük, amit tetéz, hogy a megemelkedett banki kamatokat nem tudják kigazdálkodni, emiatt az elmúlt években bevált finanszírozási láb hiányzik működésükből – árulta el Nagy Lenke, a Mapei Kft. pénzügyi vezetője.

Hozzátette: A kialakult helyzetben egyre gyakrabban találkozunk a KKV szektorba tartozó kivitelező partnereink szerződéskötésében az előleg fizetés alkalmazásával.

Mindezek alapján előrevetíthető, hogy nagyobb finanszírozási teher hárul majd a gyártókra, beszállítókra. Végső soron ők tudják segíteni a kivitelezőket rugalmasabb fizetési konstrukciókkal. Azonban mindez rendkívül fegyelmezett és szigorú cégminősítést, követeléskezelést és folyamatos monitoringot követel részünkről – magyarázza Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

Tovább

Ipar

Nyilvánosan elérhető a SAS iparágvezető analitikai szoftvere

analitikai

A platform már letölthető az Microsoft Azure Marketplace-en.

A vezető analitikai vállalatként ismert SAS fizetős alapon elérhetővé tette SAS Viya programját, ami már le is tölthető a Microsoft Azure Marketplace felületén. A felhasználók a szoftverrel teljeskörű hozzáférést kapnak a SAS működéséhez, beleértve az alapvető adatfeltárási, gépi tanulási és modelltelepítési analitikát, továbbá a csomag tartalmaz egy tanulási központot is, amely az alapoktól nyújt széleskörű bevezetést. A program az alábbi linken elérhető.

„Ennek a stratégiai lépésnek köszönhetően a SAS nagy mértékben könnyíti meg az analitikához való hozzáférést”

– mondta Dan Vesset, az IDC analitikai és információkezelési csoportjának alelnöke.

„A SAS Viya kategóriája a legátfogóbb platform jelenleg a piacon. A felhasználók rendelkezésére áll a teljes analitikai folyamat, az adatoktól a telepített és kezelt modellig, ráadásul azonnal használható és telepíthető a Microsoft Azure Marketplace-en keresztül. A beépített támogatással és képzéssel együtt pedig jelentős produktivitási előnyökhöz juttathatja majd az analitikai, informatikai és üzleti cégcsoportokat világszerte.”

Átfogó hozzáférés, széles körű nyelvi támogatás

A SAS Viya célja, hogy kiszélesítse az analitikai hozzáférést a vállalatokon belül, és olyan gépi tanulási képességekkel lássa el őket, amelyek lehetővé teszik minden felhasználó számára a termelékenység növelését és a zökkenőmentes együttműködést. A Microsoft Azure-on keresztül a felhasználók hozzáférést kapnak a Viya csomag teljes egészéhez, ami többek közt olyan programokat tartalmaz, mint a SAS Visual Analytics, a SAS Visual Statistics, a SAS Visual Data Mining and Machine Learning és a SAS Model Manager. A SAS és a nyílt forráskódú nyelvek, köztük a Python és az R támogatásával a felhasználók az általuk választott nyelvek és technikák segítségével írhatnak kódot.

Folyamatos elkötelezettség az ügyfelek sikere mellett

„A felhő és az AI innováció iránti elkötelezettségünk elengedhetetlen fontosságú ügyfeleink sikere szempontjából, akár egyszerű jelentések, akár kritikus üzleti kérdések megoldására fejlesztett AI esetén”

– mondta Bryan Harris, a SAS ügyvezető alelnöke és technológiai igazgatója.

„Célunk, hogy a SAS Viya analitikai platformja könnyebben elérhető legyen szervezetek számára, függetlenül a képzettségi szinttől, a munkaerőtől vagy a preferált programozási nyelvtől. Azt szeretnénk, ha a Viya lenne az alapja ügyfeleink innovációs sikereinek.”

A SAS Viya a világ minden táján, minden iparágában jelen van. Felhasználói között egyaránt megtalálhatók üzleti elemzők, adattudósok és információfogyasztók, a futószalagi dolgozóktól kezdve egészen a vezetőkig valamennyi pozícióban. A szoftveren belül megtalálható SAS Communities felületen ezek a felhasználók megoszthatják majd egymással tapasztalataikat.

További információk a SAS Viya programról az alábbi linken.

Tovább

Ipar

Az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli

vállalati

A verseny által kikényszerített folyamatos költségcsökkentési spirál, a munkaerőhiány pótlására fejlesztett informatikai megoldások és robotizáció, valamint a technológia fejlődése mind a digitalizáció irányába hat.

Ennek következtében komplex, sok területet lefedő, integrált rendszerek és célrendszerek jelennek meg a vállalati IT-környezetben. A folyamatosan változó körülmények újabb és újabb alkalmazások megjelenését teszik szükségessé egészen addig, míg egy nagyon nehezen átlátható, egymással direkt és indirekt függőségi kapcsolatban lévő applikációhalmaz alakul ki a vállalaton belül. Ezek a különböző korú, komplexitású és gyártói támogatással rendelkező, vagy egyedi fejlesztésű rendszerek nem pusztán a mindennapi működésüket és működtetésüket tekintve okoznak egyre nagyobb fejfájást: sokszor válnak az innováció, a megújulás gátjává. A Deloitte szakértői összegyűjtötték, hogyan lehet elkerülni ezt a csapdahelyzetet.

Értékeld a rendszereidet!

Ahhoz, hogy „ne nőjön a fejünkre” a túlburjánzott informatika, megkerülhetetlen a rendszerek értékelése és az értékelési adatok rendszeres karbantartása, felülvizsgálata. Tévedés azt gondolni, hogy az informatikai környezet átvilágítása, a kockázatok feltérképezése csak az akvizíciókat megelőző időszakban elengedhetetlen: ez a nagyvállalati működésben hétköznapi gyakorlattá kell váljon.

Munkánk során nem egyszer találkozunk olyan komplexitású IT-környezetekkel, ahol több száz alkalmazás segíti a vállalat üzleti tevékenységét. Arra a kérdésre azonban, hogy érdemes-e ezen rendszerek mindegyikét fenntartani és ha igen, milyen áron, sokszor kitérő választ kapunk.”

– mondta el Szathmáry András, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója. Pedig a szakértő szerint a kérdésre könnyen kiolvasható lenne a válasz egy, a rendszerek értékelését megjelenítő koordinátarendszerből.

Értékelési szempontok

Az értékelés egyik dimenziója az alkalmazás állapota. Ennek felmérése során meg kell vizsgálni a rendszert kiszolgáló infrastruktúra- és szoftverkörnyezet korát és verzióját, az elérhető szállítói támogatásokat, az alkalmazott termékek várható életciklusát, a termékfejlesztés ismert irányát, az upgrade-ek lehetőségét. Ugyanígy részét képezi az állapotfelmérésnek a rendszerben végzett tranzakciók, műveletek sebességének, az egyidejűleg elvégezhető műveletek számának vagy a feldolgozott adatmennyiség méretének összehasonlítása a piaci benchmark értékekkel. Fontos jellemzője a rendszereknek a működtetésükhöz szükséges tudás, illetve annak elérhetősége, egyedisége, valamint a potenciális kiszolgáltatottság valamely szállítótól, cégtől vagy a munkavállalók egy szűk csoportjától.

Az értékelés másik dimenzióját az alkalmazás üzlethez való hozzájárulása adja. Az üzleti érték kiértékelésekor figyelembe kell venni a rendszer üzemeltetéséhez kapcsolódó direkt költségeket, köztük a hardver és szoftverelemek támogatására, a működtetéshez szükséges emberi erőforrásokra, az infrastruktúrára és a kibervédelmi eszközökre jutókat.

Az elemzésnek ez a része jellemzően nagyobb kihívást jelent, hiszen itt sokszor kell olyan szempontokat forintosítani, mint például egy új termék használatba vételének sebessége, a rendszer fejlesztési lehetőségei és azok jövőbeli hatásai, esetleg korlátai, az új termékek vagy szolgáltatások bevezetését támogató folyamatok megvalósíthatósága.

Néha kísért a múlt

Gyakran futunk bele stabilan, megbízhatóan működő, nyolc-tíz évvel ezelőtti, vagy még korábbi igények alapján kialakított rendszerbe, amely olyan nyelven és környezetben íródott, amelyhez ma már lasszóval sem lehet fejlesztőt fogni. Könnyű belátni, hogy ez a rendszer már rövidebb távon sem képes kiszolgálni az aktuális, folyamatosan változó üzleti igényeket.”

– szögezi le Wenczel Richárd, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának szenior menedzsere.

Az üzlethez való hozzájárulás erősen függ attól is, hogy milyen folyamatokat és milyen mértékben egyszerűsít az alkalmazás, összehasonlítva alternatív megoldásokkal. A rendszer döntéstámogató képessége és ennek sebessége is nagy súllyal esik latba az értékeléskor, ahogyan a rendelkezésre állás, vagy az üzletmenet-folytonosság – az elérhető IT-támogatás valós hozzáférhetőségén múló – biztosítása is. Célszerű az elemzés részévé tenni a fenntarthatóságra fókuszáló költségvizsgálatot is, ahogyan azzal is érdemes tisztában lenni, mennyire illeszkednek a rendszer elemei üzleti stratégiánkhoz, milyen időtávon képesek azt kiszolgálni.

Fogadtatás és értelmezés

Ha egy ügyfeleket is kiszolgáló rendszerről beszélünk, fontos annak értékelése is, hogy mennyire szeretik a külső felhasználók, milyen reakciókat váltana ki az esetleges csere. Általános és igen fontos tapasztalat, hogy a felhasználói élmény nemcsak az elérhető funkcionalitáson múlik, hanem a felület egyszerűségén és esztétikáján is.

Wenczel Richárd úgy véli, a rendszeres felmérés és az eredmények naprakészen tartása nagymértékben hozzájárulhat az IT-környezet ideálishoz közeli állapotban tartásához. Ez pedig támogatólag hat az ideális erőforrásgazdálkodás kialakítására, a működtetés optimalizálására, a hosszú távon is fenntartható költségszint elérésében, sőt mérséklésében.

„A megfelelő felmérés eredményeiből szinte azonnal látható a követendő IT-stratégia, és az is, mennyire képes az informatika hozzájárulni az üzleti stratégia megvalósításához, a növekedés támogatásához.”

– teszi hozzá a szakértő.

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss