Ipar
Csúcstechnológiás gumiabroncsok és mobilitási megoldások a jövő járműflottái számára
A Bridgestone és világszerte megbízható flottakezelési megoldása, a Webfleet a 2022-es IAA Transportation kiállításon mutatja be prémium gumiabroncsok, abroncsközpontú technológiák és fejlett mobilitási megoldások portfólióját.
Az újítások egyszerre szolgálják a flották hatékonyságát, fenntarthatóságát és kényelmét.
Hannoverben, a 2022. szeptember 19-25 között megrendezésre kerülő IAA Transportation kiállítás egyedülálló lehetőséget nyújt a flották üzemeltetőinek, hogy többet megtudjanak azokról a termékekről és adatvezérelt, fenntartható mobilitási megoldásokról, amelyeket a Bridgestone és a Webfleet közösen kínálhat számukra.
Az IAA résztvevői – legyenek azok flották, OEM-ek vagy technológiai vezetők – a Bridgestone standján megtalálják a legújabb gumiabroncs-innovációkat, fejlett mobilitási megoldásokat és integrált flottakezelési megoldásokat. Ezek között szerepel a Bridgestone prémium kategóriás, flottáknak szánt gumiabroncs-portfóliója is:
- Bridgestone Ecopia H002 – lehetővé teszi a távolsági flották számára, hogy csökkentsék az üzemeltetési költséget, a kategóriájukban legjobb üzemanyag-hatékonyság és nedves úton tapadás révén még kihívást jelentő időjárási körülmények között is képesek legyenek haladni, miközben csökkentik a CO2-kibocsátást és egész évre szóló teljesítményt nyújtanak. *1
- Bridgestone Duravis R002 – úgy tervezték, hogy segítsen a flottáknak a kiemelkedő kopásállóság és az optimalizált üzemanyag-hatékonyság révén jelentősen csökkenteni a működési és kilométerenkénti költségeiket. *2
- Bridgestone U-AP 002 – nagy futásteljesítményű, üzemanyag- és energiatakarékos városi buszabroncs, amely a CO2-kibocsátás és a teljes üzemeltetési költség csökkentése révén fokozza a fenntartható és hatékony városi mobilitást (beleértve az EV-ket is).*3
- Bandag – a Bridgestone tulajdonában lévő Bandag az újrafutózási megoldások globális vezetőjeként bemutatja néhány kulcsfontosságú termékét, többek között:
- Bandag Regionals 002 – kompromisszumok nélküli gumiabroncsok, amelyek fokozott kopásállósággal, minimális kilométerenkénti költséget, optimalizált üzemanyag-hatékonyságot és egész éves biztonságot kínálnak.
- Bandag U-AP 002 – hozzájárul a városi fenntartható mobilitáshoz kiváló futásteljesítménnyel, miközben télen is használható és minden típusú hajtáslánccal (beleértve az EV-ket is) kompatibilis
- És még sok más – a Bridgestone is izgalmas bejelentéseket tesz az új termékekkel kapcsolatban a kiállításon.
Fleetcare – egyedülálló integrált gumiabroncs- és flottakezelési megoldás
A Bridgestone a prémium gumiabroncs-portfólióján túl, az egyedülálló integrált gumiabroncs- és flottakezelési megoldást, a Fleetcare-t is bemutatja, amely egyetlen mobilitási partnertől származó teljes csomagnak köszönhetően nagyobb hatékonyságot és alacsonyabb üzemeltetési költségeket biztosít a flották számára.
A Fleetcare a Bridgestone prémium gumiabroncsait és abroncskezelési megoldásait a Webfleet flottakezelési megoldással ötvözi, hogy a flottáknak segítse a gyors előrelépést. A bevált technológiákkal támogatott Fleetcare a flották egyedi igényeihez igazítható, és célja a teljes üzemeltetési költség csökkentése, az ügyfelek elégedettségének növelése, az időmegtakarítás támogatása, a biztonság és a védelem maximalizálása, valamint a fenntarthatóság fokozása.
A Fleetcare kínálat részeként a Bridgestone a kiállításon bemutatja a kis- és közepes teherautó- és buszflották, a kereskedelmi furgonok és a személygépkocsi-flották számára kifejlesztett új, dedikált és készleten kívüli megoldását is.
Fejlett és integrált mobilitási megoldások
Számos más, fejlett mobilitási megoldás is bemutatásra kerül, többek között:
- Fuelcare – hatékony megoldás a flották üzemanyag-fogyasztását befolyásoló szempontok optimalizálására, beleértve a járművenkénti adatvezérelt gumiabroncs-konfigurációt, a vezetési stílus nyomon követését és oktatását, a professzionális navigációnak köszönhető kilométer-csökkentést, valamint a részletes üzemanyag-figyelést és elemzést.
- Trailercare – egy mindenre kiterjedő, kilométer-alapú megoldás a pótkocsik kezelésére, GPS-pozícióval és mozgásállapottal, azonnali figyelmeztetésekkel (lopásmegelőzés), karbantartási értesítésekkel és eszközhasználati jelentésekkel, kilométer- és helymeghatározáson alapuló gumiabroncs-kezeléssel, valamint a pótkocsik számára abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS) megoldás hozzáadásának lehetőségével.
- Számos digitalizált, összekapcsolt és előre jelző abroncskarbantartási megoldás a telematikai adatok alapján, beleértve az RFID-alapú abroncsellenőrzést, az eszköz kihasználtságán és az előre jelzett kopáson alapuló abroncsok forgatását és karbantartását, a jármű helyzete alapján történő hatékony abroncskarbantartást, valamint a gumiabroncsok teljesítményének pontos nyomon követését és a lehetséges problémák korai felismerését.
A Webfleet a kiállításon bemutatja innovatív flottakezelési megoldásait is, többek között:
- Webfleet TPMS – valós időben ellenőrzi a gumiabroncsok nyomását és hőmérsékletét. A prediktív gumiabroncs-kezeléssel a problémák még azelőtt észlelhetők, mielőtt azok költséges javításhoz vagy állásidőhöz vezetnének. Mindez csökkenti az üzemeltetési költségeket, javítja a közúti biztonságot és csökkenti a környezetre gyakorolt hatást.
- Webfleet Video – kombinálja a műszerfali kamera felvételeit a vezetési adatokkal, a közúti balesetek valós időben történő felismerésével, tájékoztatásával. Az AI technológia automatikusan azonosítja a kockázatos viselkedést, és értesíti a vezetőt, segít elkerülni a veszélyes helyzeteket.
- Webfleet Tachograph Manager – a megbízható, minden egyben megoldás a tachográf adatainak letöltésére, elemzésére és archiválására.
- Webfleet Vehicle Check – digitalizálja a járművezetők mindennapos helyszíni ellenőrzését. A mobilalkalmazás minimalizálja a papírmunkát és egyszerűsíti a megfelelőségi folyamatot, így gyorsan cselekedhet a járműhibák megoldása és a biztonságosabb üzemeltetési feltételek érdekében.
- Webfleet Work App – segít a járművezetőknek a napi feladatok kezelésében és a kategória legjobb navigációjához való hozzáférésben.
A Webfleet a flottaügyfelek számára biztosítja az adatvezérelt betekintést és eszközöket, amelyekkel az üzemeltetők javíthatják flottájuk és mobilitási teljesítményüket. További lépéseket téve az üzemanyag-fogyasztás csökkentése, a biztonság növelése, az elektromos meghajtás és a termelékenység növelése érdekében, megfelelve a tachográfiai előírásoknak.
Taco van der Leij, a Webfleet európai alelnöke elmondta:
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Bridgestone-nal együtt vehetünk részt a 2022-es IAA Transportation kiállításon, ahol legújabb innovációink mellett bemutatjuk, mit tud a Webfleet a legjobban: a vállalkozások optimalizálhatják flottájuk teljesítményét és a teherautóik gond nélkül úton lehetnek. A Webfleet 1999-es lipcsei születése óta a német szállítmányozási iparág egyik alapterméke és vezetője volt, és lesz is a jövőben.”
Elkötelezettség a fenntartható mobilitási megoldások mellett
A Bridgestone fenntartható megoldásokkal foglalkozó vállalatként és a flották vezető partnereként határozottan elkötelezett amellett, hogy prémium gumiabroncsok, abroncsközpontú technológiák és fejlett mobilitási megoldások – köztük a Webfleet – portfóliójával hatékonyabbá és fenntarthatóbbá tegye a vállalkozásokat.
Ez csak egy példa arra, hogy a Bridgestone egyik legfontosabb alapelve a fenntarthatóság, és folyamatos erőfeszítéseket tesz a fenntartható társadalom megvalósításának támogatására a társadalmi és fogyasztói értékek biztosításával. Ennek középpontjában a Bridgestone nyolc fókuszterületet tartalmazó E8 kötelezettségvállalás áll, mint Energy (energia), Ecology (ökológia), Efficiency (hatékonyság), Extension (kiterjesztés), Economy (gazdaságosság), Emotion (érzelem), Ease (könnyebbség), Empowerment (felhatalmazás).
„A gumiabroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások globális vezetőjeként örömmel térünk vissza az IAA Transportation kiállításra, nemcsak prémium gumiabroncs-portfóliónkkal, hanem a Webfleet-tel és a fejlett mobilitási megoldások kivételes kínálatával is. Alig várjuk, hogy bemutathassuk a Fleetcare-t a világnak, és újra kapcsolatba léphessünk ügyfeleinkkel, partnereinkkel. A Bridgestone elkötelezett amellett, hogy a flották számára maximális hatékonyságot, kényelmet és fenntarthatóságot biztosítson, alig várjuk, hogy mindezt a kiállításon is bemutathassuk!”
– mondta Mark Tejedor, a Bridgestone EMIA másodlagos teherabroncspiac és OE alelnöke.
Ipar
Hidrogénmeghajtás a repülésben – magyar kutatók írják a légiközlekedés jövőjét
A gazdaságosabb és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb repülés jövője a hidrogénmeghajtás.
A repülőgépgyártók már ígéretes eredményekre jutottak, de az elterjedéshez még több kutatás-fejlesztésre van szükség. A technológián a HUN-REN SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutatólaboratóriumának (HUN-REN SZTAKI SCL) szakemberei az iparág legfontosabb szereplőivel dolgoznak együtt.
A repüléshez használt jelenlegi üzemanyagok – elsősorban a kerozin – nagy mennyiségű üvegházhatású gázt juttatnak a légkörbe, ezért elengedhetetlen a fenntarthatóbb alternatívák keresése. A repülés dekarbonizációja, károsanyag-kibocsátásának csökkentése felé a hidrogén az egyik legígéretesebb út – a hidrogén a vízből kinyerhető, és elégetésekor széndioxid nem szabadul fel.
Az Európai Unió szorgalmazza – és például adópolitikájával is támogatja –, hogy a légitársaságok a hidrogénmeghajtás felé mozduljanak el. A megoldás azonban csak akkor működhet, ha ebben a világ más meghatározó gazdasági térségei, legfőképpen Ázsia és az Egyesült Államok is lépéseket tesznek.
Technológiai kihívások és eredmények
A hidrogén alacsony energiasűrűsége miatt ugyanakkora táv megtételéhez nagyobb üzemanyagtárolókra van szükség, és a repülőgépekben használt jelenlegi üzemanyagtankok egyébként sem alkalmasak a hidrogén elraktározására. A nagy repülőgépgyártók már aktívan dolgoznak a megoldáson: egy Airbus A380-at kísérleti célból már felszereltek hidrogénmeghajtású hajtóművel és tárolórendszerrel. A cél az, hogy a töltésben, tárolásban és a tartályok elöregedésének vizsgálatában minél több tapasztalatot gyűjtsenek.
A hidrogén használata – egyelőre legalábbis – különösen a hosszú- és középtávú repülésnél indokolt, rövid távolságra a teljesen elektromos meghajtásé a jövő. Prototípus szinten léteznek már 10–20 fős hidrogénmeghajtású gépek, illetve például Norvégiában teljesen elektromos gépek, ahol két fjord között kis távolságokra szállítanak utasokat, a magyar Magnus Aircraft pedig pilótaképzéshez gyárt kisebb elektromos gépeket.
A hidrogénhez kapcsolódó repülőtéri infrastruktúra és ellátási lánc kialakítása szintén megoldandó feladat. Az Airbus a hidrogénmeghajtású utasszállítók sorozatgyártásának céldátumát a közelmúltban módosította 2050-re – nem műszaki okok miatt, hanem mert a repülőterek és a légitársaságok egyelőre nem tudják követni a gyártók fejlesztéseit.
Hidrogénalapú hajtás – dróntól az utasszállító repülésig
A hidrogén közvetlenül is elégethető, de üzemanyagcellák segítségével is átalakítható villamos energiává. A drónok hibrid meghajtással működnek: az üzemanyagcella nem képes gyorsan, hirtelen nagy teljesítmény leadására – amire például felszállásnál van szükség –, ezért ehhez akkumulátorral kell kombinálni. A cél: megtalálni az ideális kombinációt az akkumulátor, az elektromos hajtás és az üzemanyagcella között. Ha előre ismert a repülési pálya, akkor a rendszer előre tartalékolhat energiát a fel- vagy leszálláshoz, amivel a hatékonyság javítható.
A HUN-REN SZTAKI SCL hidrogénhajtású drónokkal és kisebb járművekkel foglalkozik – a kutatólabor reptetett elsőként hidrogénmeghajtású drónt Magyarországon.
„Szakembereink a drónszinttől építkezve dolgoznak azon, hogy a technológia kiterjeszthető legyen nagyobb járművekre, hajtóműves nagygépekre is – mondta el Vanek Bálint, a HUN-REN SZTAKI SCL vezetőhelyettese. – Az ilyen esetekben a drónok, kisebb járművek tulajdonképpen repülő laborként működnek, amelyeken modellezhető a nagy gépek viselkedése.”
Egy 1:10 arányú maketten – azaz a 30 méteres nagy gép esetében egy 3 méteres modellen – így meg lehet vizsgálni a felszállás, a repülés és a leszállás fázisait, illetve ezek energiaigényét. Ez alapján lehet optimalizálni, milyen energiát – áramot vagy hidrogént – használjunk.
A megoldás kidolgozásához szoros együttműködés szükséges az üzemanyagcella gyártójával. A kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységeket finanszírozó Tématerületi Kiválósági Program által támogatott magyar védelmi projekt keretében a HUN-REN SZTAKI SCL a cellák angol gyártójával dolgozik együtt: egyik fő feladatuk az üzemanyagcella matematikai modellezése és annak finomítása.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Stratégiai előnnyé válhat a debreceni jelenlét
Miközben a hazai vállalkozások többsége még mindig Budapest központúságában gondolkodik, egyre több szereplő látja meg a növekedés lehetőségét a keleti régiókban is.
A közel négy évtizede működő, teljesen magyar tulajdonú OMIKRON Informatika Kft. most Debrecenben nyitott irodát, hangsúlyozva, hogy a régiós jelenlét nem csupán operatív kérdés, hanem hosszú távú üzleti stratégia is lehet.
A budapesti központú OMIKRON Informatika Kft. hosszú távon is elkötelezett amellett, hogy ne csupán a fővárosban, hanem regionális szinten is aktívan jelen legyen. A vállalat már több éve dolgozik Debrecenből is elérhető projekteken, a helyi jelenlét megerősítése így a következő logikus lépés volt a működésükben. Az új iroda megnyitása egyértelmű üzenet a hazai üzleti közösség számára is: a keleti országrészben is érdemes erőforrást fektetni, és lehetőségként tekinteni a régióra.
„Debreceni kötődésűként pontosan látom, hogy milyen lendületben van a város és az egész térség”
– mondja Nagy Csaba, az OMIKRON Informatika Kft. ügyvezetője.
„A piaci dinamika, a fejlesztések volumene és a partnercégeink helyi jelenléte mind azt indokolják, hogy ne csupán beszállítóként, hanem valódi regionális szereplőként legyünk jelen Debrecenben is. Ez számunkra és partnereink számára is mérhető üzleti előnyt jelent”
– hangsúlyozta az ügyvezető.
A 2025 szeptemberében megnyitott iroda a vállalat első önálló irodája a keleti régióban, mely a Xanga Csoport által fejlesztett belvárosi irodaházban kapott helyet. A bővülés hátterében nemcsak helyi üzleti lehetőségek, hanem az erősebb mérnöki jelenlét és a gyorsabb reakcióidő iránti igény is meghúzódik.
Regionális jelenlét, üzleti racionalitás
Az elmúlt években látványosan felértékelődött az ország keleti részének gazdasági szerepe, különösen Debrecen és környéke vált meghatározóvá az ipari fejlesztések és nemzetközi beruházások szempontjából. A térségben sorra nyílnak új gyárak, logisztikai központok és technológiai hubok, amelyek egyre több hazai beszállítónak kínálnak növekedési lehetőséget. Az OMIKRON Informatika Kft. működése szorosan kapcsolódik ezekhez a folyamatokhoz: a cég egyik fő tevékenysége az üzleti informatikai rendszerek, hálózatok és infrastruktúrák kiépítése, üzemeltetése és védelme. A szolgáltatások között szerepel például nagyvállalati wifi-telepítés, ipari kiberbiztonság, IT-üzemeltetés és mérnöki tanácsadás is.
„Nemcsak a távolságot csökkentjük, hanem a reakcióidőt is”
– fogalmazott Marton András, az OMIKRON másik ügyvezető igazgatója.
„Ha egy stratégiai partnerünk telephelyén – például egy erőműben vagy gyártóüzemben – gond adódik, a debreceni jelenlét révén akár néhány órán belül helyszíni támogatást tudunk biztosítani. Ez olyan szintű rugalmasság, amit a partnereink értékelnek, és amit máshonnan nem feltétlenül tudnának megkapni.”
A cég mérnöki csapatának háromnegyede műszaki végzettségű szakemberekből áll, akik a beépített rendszerek működését nemcsak technikailag támogatják, hanem szakmai tanácsadóként is részt vesznek a partnerek döntéseiben. A debreceni iroda így nemcsak fizikai jelenlétet, hanem tudásbázist is jelent az OMIKRON partnerei számára.
Partnerségben a fejlődés helyi motorjaival
Az OMIKRON debreceni bővülése nem jöhetett volna létre erős helyi partner nélkül. A vállalat a Xanga Csoporttal évek óta együttműködik: korábban közösségi munkaállomásokat béreltek a fejlesztőcég irodai környezetében, mostanra azonban egy teljes, saját irodát nyitottak a belvárosban.
„Hiszünk abban, hogy a magyar vállalatok együttműködése lehet a gazdasági fejlődés egyik motorja”
– mondta el Herdon István, a Xanga Csoport ügyvezető igazgatója.
„Az, hogy egy budapesti központú, országosan aktív IT-cég minket választott első vidéki irodájának helyszíneként, megerősít bennünket abban, hogy jó úton járunk. A rugalmas, gyors és testreszabott fejlesztések éppen ezt a célt szolgálják.”
A Xanga fejlesztési portfóliója mára kiterjed ipari, logisztikai, irodai, lakó- és szállodai projektekre is. A cég célja, hogy az ország keleti felében is olyan üzleti környezetet biztosítson, amely technológiai és infrastruktúra szempontból is versenyképes alternatívája lehet a fővárosnak, különösen azoknak a cégeknek, amelyek a helyi gyártásra, kiszolgálásra vagy logisztikai rugalmasságra építik működésüket.
Példamutató bővülés, tudatos építkezés
Az OMIKRON Informatika Kft. debreceni irodanyitása jól példázza, hogy a tudatos, stratégiai bővülés nem csak Budapest központú lehet. Egyre több hazai vállalkozás ismeri fel, hogy a keleti régiók – különösen Debrecen – nem csupán ipari beruházásoknak adnak otthont, hanem komplex üzleti ökoszisztémát is kínálnak, ahol a szolgáltatók és beszállítók is hosszú távon gondolkodhatnak.
„Számomra személyes jelentősége is van annak, hogy éppen Debrecenben nyitottuk meg az új irodánkat”
– mondja Nagy Csaba, az OMIKRON egyik ügyvezetője.
„Ezzel nemcsak szakmai válaszokat adunk a régióban zajló fejlesztésekre, de azt is megmutatjuk, hogy magyar cégként, magyar partnerekkel együttműködve is lehet stabilan és hosszú távon építkezni.”
A vállalat célja, hogy debreceni jelenlétével tovább erősítse szolgáltatásait az ipari informatika, kiberbiztonság és IT-üzemeltetés terén, és megmutassa, hogyan lehet technológiai tudást lokálisan érvényesíteni egy országos szintű gazdasági környezetben is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
A 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt. geostacionárius műholdpálya-használati szerződést írt alá
A 4iG SDT a műholdpályához tartozó frekvenciaerőforrásokat is az Eutelsattól bérli majd, ezért a most megkötött szerződés kulcsfontosságú lépés a HUSAT műholdprogram megvalósításában.
- A 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt. (4iG SDT) geostacionárius pályahasználati és frekvenciahasználati bérleti szerződést írt alá a francia Eutelsat SA (Eutelsat) vállalattal, a világ egyik legrégebbi és legelismertebb műholdas távközlési szolgáltatójával.
- A HUSAT műholdprogram megvalósításának alapját jelentő szerződés keretében az Eutelsat a felbocsátástól számított 15 évre biztosítja a HUGEO geostacionárius műhold működtetéshez szükséges kizárólagos licencet a szerződésben szereplő geostacionárius pályapozícióra és a hozzá tartozó frekvenciákra.
- A kelet-közép-európai régióban legnagyobb, magánkezdeményezésben és finanszírozásban megvalósuló HUSAT műholdprogram keretében a 4iG SDT egy geostacionárius telekommunikációs műholdat (HUGEO) és nyolc, alacsony földkörüli pályán keringő földmegfigyelési műholdat (HULEO) állít pályára 2032-ig, ezzel a térség meghatározó űripari szereplőjévé válik.
A 4iG SDT, űr és védelmi ipari vállalat és a francia Eutelsat, Európa egyik vezető többpályás műholdas szolgáltatója műholdpálya- és frekvenciahasználati szerződést írtak alá a HUSAT program geostacionárius távközlési műholdja, a HUGEO pályapozíciója és a hozzá kapcsolódó frekvenciahasználati jogok biztosításáról. Az Eutelsattal 2025 augusztusában kötött kötelező érvényű Együttműködési Megállapodást (MoU) követően aláírt szerződés a HUSAT program megvalósításának új szakaszát nyitja meg.
A szerződés értelmében az Eutelsat 15 évre kizárólagos licencet biztosít a 4iG SDT számára a szerződésben meghatározott geostacionárius pályapozíció használatára és az ahhoz tartozó frekvenciaerőforrásokra, ami lehetővé teszi, hogy a 4iG SDT a felbocsátást követően ezen az orbitális pályán üzemeltesse a HUGEO telekommunikációs műholdat. A pontos pályapozíciót és frekvencia jogokat, valamint a műholdak által lefedett területeket a vállalatok a szerződésben foglaltak szerint bizalmasan kívánják kezelni.
„Együttműködésünk az Eutelsattal a HUSAT műholdprogram megvalósításának következő meghatározó mérföldkövét jelenti, emellett nemzetközileg is tovább erősíti a 4iG vállalatcsoport vezető technológiai szerepét a régióban. Ez a megállapodás is aláhúzza, hogy a magyar űripari törekvéseket és műholdprogramot a legnagyobb szereplők is elismerik, illetve lehetőséget látnak a partnerségre”
– mondta Dr. Sárhegyi István, a 4iG SDT vezérigazgatója.
Az Eutelsat több mint 40 éves tapasztalattal rendelkezik a műholdüzemeltetésben, jelenleg 34 geostacionárius és mintegy 600 alacsony pályás műholddal biztosít műholdas kommunikációs szolgáltatásokat világszerte, együttműködésben a nemzetközi és a francia szabályozó hatóságokkal.
A HUSAT program a legnagyobb magánkezdeményezésben és finanszírozásban megvalósuló műholdprogram Magyarországon és a kelet-közép-európai régióban. A HUSAT keretében a 4iG S&D egy geostacionárius pályán keringő telekommunikációs műholdat (HUGEO), valamint további nyolc, alacsony földkörüli pályán keringő, nagyfelbontású földmegfigyelési műholdat (HULEO) tervez 2032-ig pályára állítani és a műholdak élettartama során üzemeltetni.
A két vállalat közötti hosszú távú technológiai partnerség biztosítja Magyarország helyét Európa űripar térképén és új távlatokat nyithat a hazai műholdas technológiák fejlődésében. Hozzájárul a 4iG Csoport műholdas infrastruktúrájának kiépítéséhez, a digitális szuverenitás megteremtéséhez és a földmegfigyelési és következő generációs távközlési szolgáltatások kialakításához.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
Újra megjelenik a Honda választékában a Prelude
-
Okoseszközök2 hét ago
Olimpikonokkal tesztelték a Xiaomi 15T Pro okostelefonok fotós képességeit
-
Gazdaság2 hét ago
Már most keresik a diákokat a karácsonyi szezonra
-
Zöld2 hét ago
Az Allee a kelet-európai régió legjobb fenntarthatósági teljesítményt nyújtó kiskereskedelmi létesítménye
-
Gazdaság2 hét ago
Mínuszban az e-kereskedelmi mérleg: ezek a cégek javíthatják az egyensúlyt
-
Okoseszközök2 hét ago
3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG
-
Mozgásban1 hét ago
A Kia EV4 bekerült a 2026-os Év Autója díj döntősei közé
-
Ipar2 hét ago
Egy kompakt megoldás – a nitrogéntermelő rendszer


