Ipar

Az ipari vállalatok mindössze harmada halad jó úton fenntarthatósági céljai eléréséhez

ipari

Az ipari vállalatok több mint fele célul tűzte ki, hogy elérje a nettó zéró üvegházhatású-gázkibocsátást, ugyanakkor kevesebb mint egyharmaduk halad jó úton ahhoz, hogy el is érje ezt – derül ki a Schneider Electric és az Omdia közös kutatásából.

A felmérés szerint az energiafelhasználás csökkentése áll leggyakrabban az ilyen kezdeményezések mögött, de a teljesítményük javítása és a költségcsökkentés is fontos motiváció a cégek számára.

Bár az ipari vállalatok ambiciózus fenntarthatósági célokat fogalmaznak meg, azok megvalósítása még nehézkesen megy – ez az egyik legfontosabb tanulsága a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, valamint az Omdia technológiai kutató- és tanácsadó csoport közös felmérésének. A kutatásban részt vevők több mint fele (57%) a nettó zéró kibocsátás elérését tűzte ki célul az üvegházhatású gázok (ÜHG) kapcsán. Az ehhez szükséges, fenntarthatósági beruházások esetében az energiafogyasztás csökkentése a leggyakoribb ösztönző, de a vállalkozások 49 százaléka számít arra is, hogy általában javul a teljesítményük és költségmegtakarítást is elérhetnek a zöldebb működés révén.

A kutatásból ugyanakkor az is kiderült, hogy a válaszadók közel fele (48%) még nem indította el teljes mértékben az elhatározott fenntarthatósági kezdeményezéseket, és kevesebb mint egyharmaduk (30%) halad jó úton ahhoz, hogy elérje a károsanyag-kibocsátás visszafogására vonatkozó célkitűzéseit.

A technológia segíti a fenntarthatósági kezdeményezéseket

A kutatás – melynek során számos ágazatból több száz ipari vállalatot kérdeztek meg világszerte – kiderítette azt is, hogy a vezetők ezen iparágakban megértik, hogy milyen hasznos támogatást nyújthat a technológia a környezeti hatásuk mérésében és csökkentésében. Az ipari vállalatok számos megoldást vizsgálnak a fenntarthatóságuk javítására, akár közvetlenül, akár közvetve, és a következő öt technológiáról gondolják úgy, hogy ezek lesznek legnagyobb hatással a fenntarthatósági kezdeményezéseikre:

  • Hatékonyabb automatizálás
  •  Energiagazdálkodási rendszerek
  • Felhőtechnológiák
  • Az ellátási lánc nyomon követése
  • Több érzékelő

Ezeken a területeken már most is folynak beruházások. A válaszadók 54 százaléka már használja a digitális ikertechnológiát a létesítmények fenntarthatóságot szem előtt tartó (újra)tervezéséhez, és több mint 50 százalékuk azt jósolja, hogy három éven belül energiagazdálkodási és megújuló energiaforrásokat hasznosító rendszereket fog bevezetni.

A változás ösztönzése

Míg egyes kihívások technológiai jellegűek voltak, a kutatás arra is rávilágított, szervezeti akadályokat is le kell küzdeni a fenntarthatósági célok eléréséhez. A válaszadók közel egynegyede (23%) a konkurens prioritásokat nevezte meg problémaként, míg a kulturális változás 19 százalékuk számára jelent kihívást. Sokan megjegyezték azt is, hogy a fenntarthatósági kezdeményezések sikeréhez szükség van valakire a menedzsmentben, aki ezek mögé áll és ennek megfelelően a felmérésben részt vevő cégek 78 százalékánál már a felsővezetés egyik tagja felelős ezért a témáért.

A feldolgozóipar egyre inkább megérti a fenntarthatósági és hatékonysági célok értékét. Ma már egyértelmű bizonyíték van arra, hogy az emberek és a bolygó megbecsülése nagyobb nyereséghez vezet. A változáshoz azonban a hagyományos gondolkodásmód átalakítására van szükség, a fenntarthatóságnak és a jólétnek a vállalati folyamatokban, a hardverek, szoftverek kiválasztásánál és a szervezeti kultúrában is központi szerepet kell játszania, hogy azonosítani lehessen a nem hatékony működést és a pazarlást. Innen indul az ipar következő generációja

– mutatott rá Barbara Frei, a Schneider Electric ipari automatizálásért felelős ügyvezető alelnöke.

Stratégiák a sikerhez

Ahhoz, hogy az ipari vállalatok elérjék fenntarthatósági céljaikat, világos stratégiára és az azt alátámasztó adatokra lesz szükségük. A technológia kulcsfontosságú tényező lesz, beleértve a jobb érzékelő és vizualizációs eszközöket a fenntarthatósági adatok rögzítéséhez és a használható következtetésekhez.

Az ipari vállalatok számára óriási lehetőség kínálkozik. Sokuknak energiaigényes műveletekkel és hulladékkal kell megküzdeniük. A megújuló energiaforrások, az újrahasznosítás és a körkörös modellek kihasználása nemcsak a környezetnek kedvez, hanem jelentős megtérülést is biztosít. A fenntarthatósági kezdeményezéseik hatását bizonyító mérőszámokkal felvértezve a fenntarthatósági vezetők bevonhatják a dolgozókat a folyamatokba és igazolhatják a további beruházásokat – ez egy hasznos körforgás

– jelezte Alex West, az Omdia IoT és fenntarthatóság vezető elemzője.

Ipar

A szentgotthárdi motorgyárban elkezdték a négyhengeres motorok sorozatgyártását

A Stellantis autóipari csoportosulás tagjaként működő szentgotthárdi motorgyárban a napokban megkezdték a négyhengeres 1,6 literes turbó benzinmotorok gyártását.

A gyártást a meglévő motorgyár területén, az ideiglenesen pihenő megmunkáló és szerelősorok átépítésével és újbóli beindításával valósították meg a gyár szakemberei, és az így létrejött gyártási kapacitás éves szinten 220 ezer négyhengeres benzinmotor gyártását teszi lehetővé. Az új motor a Stellantis európai plug-in hibrid modelljeibe kerül, de egyes motortípusokat a tengerentúlra is fog szállítani a gyár.

Az új motor bevezetésével párhuzamban a gyárban zavartalanul tovább gyártják a háromhengeres 1,2 literes erőforrást is, valamint az év elején bejelentették, hogy 2026-tól kezdődően elektromos hajtásmodulokat (EDM) is fognak gyártani Szentgotthárdon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Már 25 éve támogatja a növényvédelmet a nyírségi agrovállalat

25. születésnapját ünnepli idén a Nyír-Chem Kft., a Szabolcs Szatmár-Bereg vármegyei és környéki gazdálkodók megbízható szakmai partnere.

A vállalat mezőgazdasági szakáruházzal, szaktanácsadással, különleges szolgáltatásokkal és egyedülálló kínálattal is a minőségi növényvédelem éllovasa a környéken.

A Nyír-Chem Kft. 1999-es megalakulása óta a Dél-Nyírség és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye egyik meghatározó növényvédőszer és műtrágya kereskedőjévé vált. Családi vállalkozásból mára a környék egyik legjelentősebb szereplőjévé nőtte ki magát. Mindössze szűk negyed évszázad elegendő volt, hogy a Nagykállótól nem messze található Balkány legnagyobb árbevételű cégévé is felnőjön. A vállalat csak a 2022-es pénzügyi évben közel 6 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert. Ezzel az évek során azonban nemcsak munkahelyeket teremtett, de a környék fejlődéséhez is érdemben hozzá tudott járulni.

A 25 év alatt folyamatosan bővült az áru- és szolgáltatáskínálatuk

A kemikáliák mellett szántóföldi és kertészeti vetőmagvak, valamint természetesen a termeléshez szükséges kellékek is megtalálhatóak árukínálatukban. A társaság üzletpolitikája a korrekt piaci magatartás betartása, ezért fontosnak tartják, hogy a termelők számára mindig az optimális terméket javasolják, ami nem feltétlenül a legdrágábbat jelenti. A versenyképes árak mellett nagy hangsúlyt fektetnek a gyors és hatékony kiszolgálásra, továbbá a termékkiszállításra, ezzel is megkönnyítve a termelők mindennapi munkáját. Ma már komplex szaktanácsadással, termelés-finanszírozással, sőt még növénybiztosítás közvetítésével is partnereik rendelkezésére állnak, mindezekkel szintén alátámasztva azt, hogy a cég kínálata valóban több mint növényvédelem.

„A 25 év alatt számunkra mindig is fontos volt, hogy személyes kapcsolatot ápoljunk a gazdákkal, valamint a környékbeliekkel is. Megértsük az igényeiket és rendszerint tudjunk rá megoldást kínálni”

– mondta dr. Gerda Anikó növényorvos, a Nyír-Chem Kft. ügyvezetője.

Támogatják a fenntarthatóbb mezőgazdaságot a Nyírségben

2021-ben megnyitotta kapuit a vállalat 250 m2 területű mezőgazdasági kisáruháza is Balkányban. Ennek köszönhetően, ezt követően már a kiskereskedelmi vásárlók számára is elérhetővé vált a kertészeti és háztartási termékek több ezer termékből álló széles választéka. Így ma már nemcsak a nagyobb gazdálkodók, de akár a hobbikertészek is szakmai segítségre lelhetnek a környéken. Mindemellett a vállalatnál a bio gazdálkodást is segítik, hiszen a nyírségi vállalat számára is igen fontos a fenntarthatóság. Ennek részeként olyan termékek használatát is szorgalmazzák, amelyek segítségével az ökológiai gazdálkodást, valamint a fenntarhatóbb gazdálkodást is elősegítik.

„Manapság megkerülhetetlen téma a fenntarthatóság. Nincs ez másként a mezőgazdaságban sem, amelynek fenntarthatóbb működését szolgáltatásainkkal és termékkínálatunkkal is igyekszünk támogatni. Ennek részeként például olyan termékek is megtalálhatóak kínálatunkban, amelyek akár bio gazdaságokban is kiválóan segítik a termesztést”

– mondta a Nyír-Chem Kft. ügyvezetője.

Naprakészen a növénytermesztésben

A növénytermesztési munkafolyamatok során felmerülő kérdésekben a gazdák számára igazi szakértői gárda áll a rendelkezésre a nyírségi vállalatnál. Többek között növényvédő-, agrár- és kertészmérnök végzettséggel rendelkező szakemberek segítik a döntéshozatalokat, akik nemcsak az időjárást kísérik nap mint nap figyelemmel a jobb tanácsadás érdekében, hanem a mezőgazdasági innovációkat is.

„Törekszünk növényvédelem terén nemcsak megbízható, de naprakész partnerei is lenni a gazdáknak, annak érdekében, hogy a következő 25 évben is minket válasszanak. Ebből adódóan a legmodernebb technológiákat is folyamatosan figyelemmel kísérjük, alkalmazásukat pedig folyamatosan mérlegeljük. Példaként csupán, a térségben elsők között vezettünk be drón monitoring szolgáltatást, amellyel szintén támogatni tudjuk a gazdákat a legjobb terméshozam elérésében”

– tette hozzá dr. Gerda Anikó.

A vállalkozásnál mindemellett kizárólag minőségi vetőmag, műtrágya és növényvédőszer kerül fel a termékpalettára, akár hagyományos, akár bio növénytermesztéshez szeretné azt a vásárló használni. Ezzel is elősegítve, hogy magasabb terméseredményt és jobb termésbiztonságot érjen el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Integrált B2B és B2C e-kereskedelmi megoldások a cargo-partner Kft.-nél

cargo

A nemzetközi szállítmányozási és logisztikai szolgáltató speciális szolgáltatásokat kínál világszerte, hogy optimalizálja ügyfelei ellátási láncait.

Az elmúlt hónapokban a cég  magyarországi csapata sikeres B2B (Buisness to Buisness) és B2C (Buisness to Customer) logisztikai folyamatot épített ki egy magyar tulajdonban lévő kozmetikai vállalat számára, lehetővé téve így ügyfelüknek, hogy webáruházuk rendeléseit egy kézben tartsák.

Hatalmas teret hódít a világban az e-kereskedelem, így nem csoda, hogy Magyarországon is egyre nagyobb figyelmet kap. Egyre több kisvállalkozás dönt saját webshop indítása mellett, amelyek szeretnék minél jobban leegyszerűsíteni logisztikai folyamataikat. A versenyképesség megőrzése érdekében a hatékony és gyors kiszállítások, valamint az integrált és rugalmas raktározási megoldások elengedhetetlenek. A cargo-partner innovatív, iparág-specifikus B2B és B2C megoldásokat kínál ezeknek a kihívásoknak a kezelésére és a vállalkozások növekedésének elősegítésére.

A cargo-partner több iparágat kiszolgáló raktárai nagyobb volumenű termékek kezelésére is alkalmasak, ami elengedhetetlen a B2B és B2C logisztikai folyamatok működéséhez. Ez az infrastruktúra lehetővé teszi a cargo-partner számára, hogy erős és skálázható logisztikai megoldásokat nyújtson, amelyek kielégítik a különböző iparágak és üzletek sokrétű igényeit.

Egy sikeres együttműködés kezdete

A közel egyéves tárgyalásokat és előkészületeket követően idén májusban a cég magyarországi csapata sikeres együttműködést kötött egy neves kozmetikai termékek forgalmazására és kereskedelmére specializálódott vállalattal, amelynek keretében komplex B2B és B2C logisztikai megoldásokat valósít meg.

„A kozmetikai céggel korábban még nem dolgoztunk együtt, így izgatottan vágtunk bele a közös munkába. A vállalat online áruházával való API kapcsolat integrálásának köszönhetően az ügyfél- és partnermegrendelések azonnal megjelennek a cargo-partner rendszerében, elkülönítve a B2B és B2C rendeléseket. Ez az integrált megoldás a webshop rendelésfeldolgozáshoz és nyomon követéshez szükséges API-kat használja, és biztosítja a teljes művelet ügyfélközpontú front-endjét a SPOT eWarehouse platformon.”

mondta Becze Attila, a cargo-partner magyarországi és romániai régiójának ügyvezetője.

A cargo-partner elsődleges szolgáltatása a kozmetikai cég számára a B2B és B2C bejövő és kimenő szállítási és raktározási szolgáltatásokat foglalja magába. B2B esetén standard raklapos szállítást, belföldi elosztást, karton- és darabszintű összekészítést, címkézést valamint kiszállítást végez a logisztikai cég. B2C esetén a csomagok összekészítését, címkézését és CEP partnerrel történő kiszállítását bonyolítják le. Fontos megjegyezni, hogy a B2B és B2C ügyfelek különböző igényekkel rendelkeznek, ezért különböző üzleti folyamatokra és webáruház funkciókra van szükségük. A B2B ügyfelek kiszolgálása érdekében a cargo-partner egyedi árajánlatot és fizetési lehetőségeket, valamint speciális funkciókat is kínál.

„Ez az első alkalom a cargo-partner magyarországi történelmében, hogy egy ügyfél számára egyidejűleg kezelünk B2B és B2C igényeket, ami egy jelentős lépés a digitalizációs törekvéseinkben és az E2E (Exchange to Exchange) megoldások terén. Ezzel a fejlesztéssel nemcsak hatékonyságunkat növeljük, hanem ügyfeleink számára is egyedülálló, integrált szolgáltatási élményt nyújtunk. Kezdetben ez a kettős menedzsment kihívások elé állított minket, de kiváló csapatunknak és a cég „személyes ügynek tekintjük” filozófiájának köszönhetően zökkenőmentes megoldásokat dolgoztuk ki ezekre a rendelési igényekre is.”

– ismertette Becze Attila.

Ezzel a projekttel Magyarország csatlakozik azon országok sorához, ahol a cargo-partner már sikeresen szolgálja ki ügyfeleit, egyszerre kezelve B2C és B2B igényeiket. A cargo-partner azon képessége, hogy különböző piacokon ügyfeleket fogadjon, lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy zökkenőmentesen terjeszkedjenek hazai határaikon túlra. Ez különösen előnyös az európai, amerikai és ázsiai online kiskereskedők számára, akik a magas keresletű piacokat, mint például az Egyesült Királyságot célozzák meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss