Ipar

A robotok pontos és alkalmazkodóképes elektronikai gyártást biztosítanak

robotok

A robotok segíthetnek az elektronikai gyártóknak optimalizálni a gyártást, valamint gyorsan és rugalmasan adaptálni folyamataikat, hogy lépést tudjanak tartani a fogyasztási termékek rövid életciklusaival.

HT Choong, az ABB Robotics elektronikai szegmensének értékesítési és marketing menedzsere elmagyarázza, hogyan.

Legyen szó hordható elektronikai eszközökről, mobiltelefonokról, otthoni szórakoztató rendszerekről vagy intelligens járművekről, megállapíthatjuk, hogy a modern fogyasztók imádják az elektronikus kütyüket. Az ezek iránti lelkesedés nem látszik enyhülni, mivel az előrejelzések szerint az elektronikai cikkek globális fogyasztási piacának volumene 2030-ra meghaladja majd az 1050 milliárd dollárt. Ugyanakkor a növekvő kereslet kielégítése során az iparágnak kihívásokkal kell szembenéznie.

Az elektronikai gyártás rendkívül összetett. A nagy alkatrészsűrűség, a többrétegű struktúrák és az apró, kényes alkatrészek hatalmas pontosságot igényelnek az összeszerelés során. A pontosság és az ismételhetőség elengedhetetlen, miközben a gyártási megoldásoknak gyorsnak, hatékonynak, kompaktnak és megbízhatónak kell lenniük.

Eközben a fogyasztók továbbra is ki vannak éhezve a legújabb, „kötelezően beszerzendő” készülékre, ami arra kényszeríti a gyártókat, hogy folyamatosan módosítsák a gyártósorokat az új termékek iránti állandó kereslet kielégítése érdekében. Csak a legrugalmasabb megoldások képesek lépést tartani a változó piaci igényekkel és megóvni a meglévő beruházásokat.

A robotok kiválóan alkalmasak a fogyasztási elektronikai ipar támogatására a gyártás minden szakaszában, az alkatrészgyártástól és a NYÁK-összeszereléstől (nyomtatott áramköri lapok összeszerelése) a tesztelésig és a késztermékek csomagolásáig. Sőt, a szimulációs szoftverek legújabb generációja lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a robotokat virtuálisan „megtanítsák” új feladatokra, mielőtt bármilyen változtatást eszközölnének a fizikai gyártósoron. Ez az új feladatok és eljárások zökkenőmentesebb bevezetését eredményezi, lehetővé téve a gyártók számára, hogy szükség szerint gyorsabban és rugalmasabban alkalmazkodjanak az új igényekhez.

Megfelelni a kihívásoknak, megragadni a lehetőségeket

A robotok általában rugalmasabbak, mint a hagyományos gépek, mivel szükség szerint programozhatók új feladatok elvégzésére. Az ABB robottervezési és programozási szoftvere, a RobotStudio® ezt az alkalmazkodóképességet a következő szintre emeli.

A RobotStudio kategóriájában legjobb virtuális vezérlőtechnológiája a képernyőn megjelenő szimulációt (vagy digitális ikreket) használja arra, hogy pontosan megjelenítse, a robot miként fog mozogni élőben, a gyártósoron. Ez a modell lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy virtuális környezetben építsenek, teszteljenek és finomhangoljanak robotberendezéseket, még mielőtt bármilyen változtatást tennének a valós gyártósoron. Ez felgyorsítja az üzembe helyezést, minimalizálja az üzemzavarok számát, és nagyságrendekkel növelheti a termelékenységet.

Az ABB robotok előnyei azonban itt még nem érnek véget.

Az elektronikai alkatrészek aprók, és az összeszerelés során felmerülő bármilyen pontatlanság súlyosan befolyásolhatja a gyártási teljesítményt és a hibák számát. Az ABB robotjai pontosak, és magas fokon biztosítják az ismétlődő pozícionálást és stabilitást, amelyek együttesen növelik a termelés mennyiségét, hatékonyságát és kibocsátóképességét. Ezt az ABB TrueMove és QuickMove mozgásvezérlési technológiái teszik lehetővé, amelyek nagy pontosságot, sebességet, ciklusidőt, programozhatóságot és külső eszközökkel való szinkronizálást tesznek lehetővé.

A sebességet és a pontosságot tovább növeli az innovatív High Speed Alignment szoftver, amely vizuális szervótechnológiát biztosít a hattengelyes robotokhoz. Ez az elektronikai gyártáshoz kifejlesztett, egyedülálló technológia 70 százalékkal csökkenti a ciklusidőt, miközben 50 százalékkal növeli a pontosságot, így lehetővé teszi a nagy precizitást olyan alkalmazásokban, mint az összeszerelés, az alkatrészek rendezése/irányba állítása, a munkadarab szerszámba való befogása vagy behelyezése, valamint az alkatrész készülékbe helyezése.

Az ABB robotportfóliójában olyan modellek is megtalálhatók, amelyek alkalmasak tisztatéri használatra, ahol több funkció együttesen minimalizálja a szennyeződés kockázatát. Ezek közé tartozik az ellenálló külső festés, amely nem oldódik fel, ha tisztítószerekkel érintkezik, és a kialakítás, amely minimalizálja a baktériumoknak megtelepedést elősegítő rések mennyiségét. A részecskeszűrő és a teljesen zárt kialakítás megakadályozza, hogy a zsír, az olaj és a részecskék beszennyezzék a termékeket.

Az ABB ESD (elektrosztatikus kisülés) elleni védelemmel ellátott robotokat is kínál.

Az ABB helytakarékos kisméretű robotjai különösen hasznosak a kisebb elektronikai készülékek gyártásához. Ezek közé tartozik az IRB 1010, amely akár 1,5 kg hasznos terhet is képes kezelni, és kategóriájában vezető, 0,01 mm-es ismétlési pontosságot kínál. Emellett 30 százalékkal kisebb, mint a korábbi modellek. Hasonlóképpen, az IRB 1100 optimalizált, 10 százalékkal kisebb helyigénnyel és több mint 20 százalékkal kisebb tömeggel rendelkezik a szűk helyen való könnyebb telepítés érdekében.

A vezető globális beszállítónak számító ABB Robotics globális szerviztámogatást és a robotok, az alkalmazásspecifikus robotcellák és a funkciócsomagok széles termékportfólióját kínálja, amelyek célja a specifikáció és a telepítés megkönnyítése. A legmagasabb szintű teljesítmény, üzemidő és élettartam biztosítása érdekében egyedi szolgáltatási csomagok alakíthatók ki, legyen szó akár egyetlen robotról, alkalmazáscelláról vagy teljes rendszerről. A több mint 53 országban és több mint 100 helyszínen működő, több mint 1300 szervizes szakemberből álló globális támogatási hálózat biztosítja, hogy bármilyen probléma vagy kérdés gyorsan megoldható legyen, és a szakértői segítség és támogatás éjjel-nappal elérhető legyen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss