Connect with us

Ipar

Új LCL-járatok Európa és Ázsia között

LCL

Jelentősen bővíti szolgáltatási körét a Dachser légi és tengeri szállítmányozási logisztikával, raktározással és egyedi igényekre szabott szolgáltatásokkal foglalkozó Air&Sea Logistics üzletága: tavaly év végén és az idei év során új LCL (less than container load – részrakomány) járatokat indítottak egyebek mellett Európa és számos ázsiai kikötő között.

Ez a heti rendszerességgel, fix időpontokban induló szállítás azon ügyfelek számára előnyös, akiknek árui egy szállítmányon belül nem töltenek meg egy teljes konténert. Az LCL szolgáltatás Magyarországon is nagyon népszerű, ennek köszönhetően a kínai Sanghajból és Ningboból minden héten indul Dachser LCL konténer közvetlen budapesti érkezéssel.

2023 végén indultak el a Dachser új, heti fix export- és importjáratai: a hollandiai Rotterdam kikötőjéből a kínai Sanghajba, az indiai Nhava Shevába, valamint Dubajba, amely az Öböl-menti országok jelentős elosztópontja, illetve a kínai Sanghajból és Senchenből Európába. Az idei év során várhatóan további LCL-összeköttetésekkel bővül a kínálat.

A részrakományok a tengeri szállítmányozásban alapvetően arra szolgálnak, hogy a küldemények feladói megosztozzanak egy konténer férőhelyén és költségein, ha a rakományuk egyébként nem töltené meg az egészet. A Dachser szolgáltatása azonban többet kínál, mint a puszta osztozás. A heti rendszerességgel induló LCL-járatok egyrészt rendkívül rugalmassá teszik a szállítást, nagyobb gyakorisággal kisebb küldeményeket adhatnak fel az ügyfelek, és nem kell várniuk arra, amíg egy teljes konténer megtelik. Másrészt a Dachser hálózatán belül az LCL szállítmányozás egy eleme csak az igen hatékony hálózatnak, amelyen belül tengeri, légi, közúti és vasúti szállítás köti össze akár a világ legtávolabbi pontjait is.

A Dachser a küldemények teljes ellátási láncát menedzseli. Egy ázsiai célállommással rendelkező exportküldeményt például Európán belüli feladójától közúton, teherautóval szállítja a vállalat egyik kijelölt European Logistics (EL) raktárába. Itt állítják össze a konténereket, az egyes küldeményeket más szállítmányokkal együtt berakodják, majd a konténert a kikötőbe szállítják, végül hajón eljuttatják a tengerentúli célállomásra. Itt a Dachser Air & Sea Logistics munkatársai gondoskodnak a vámkezelésről és a végső rendeltetési helyre szállításról. Ellenkező irányban ugyanígy tengeren és szárazföldön is utazik a konténer – a konténerszállító hajóval történő utazás után kamion viszi a vállalat raktárába, ott szétbontják a küldeményeket, és az EL-hálózaton keresztül juttatják el őket a célállomásukra. A European Logistics telephelyekkel rendelkező országokban – mivel a Dachser saját logisztikai létesítményeiben történik minden – a folyamatban harmadik fél nem vesz részt, még a szállítmányok ki- és berakodásában sem.

„Megbízhatóan kezeljük és optimalizáljuk az ügyfelek teljes ellátási láncát az LCL-járatok és a Dachser gyűjtőszállítmányozási hálózata révén”

– mondta el Christian Kruse, a Dachser Global Ocean Freight LCL vezetője.

„Nemzetközi csapataink minden kontinensen professzionális munkát nyújtanak, pedig nincsenek könnyű helyzetben – a COVID-válság után a Vörös-tengeri krízis nehezíti a tengeri áruszállítást. Az általuk megvalósított integrált, hálózatorientált szolgáltatás ezek ellenére a piacon egyedülálló.”

Magyarországra Sanghajból és Ningboból érkeznek minden héten részrakomány-szállítmányok.

„Ahogy a Dachsernél mindenütt, a mi esetünkben is sokan dolgoznak azon a hálózaton belül, hogy a legoptimálisabb úton célba érjenek a világ másik feléről az országba küldött áruk”

– mondta Tamás György, a Dachser Hungary Air & Sea Logistics country managere, aki a közeljövőben tervezi további közvetlen járatok elindítását is.

„A Dachser ázsiai kollégái intézik az áruk felvételét, konténerbe rakodását. Miután megérkezett a célkikötőbe, mi gondoskodunk arról, hogy közúton/vasúton át eljusson a küldemény a hazai raktárba. Az adott ügyfél által kiválasztott vámkezelési megoldásunk után a European Logistics üzletágunk továbbítja a végső címzettig. A gépezet olajozottan, rugalmasan működik a szállítási folyamatban részt vevő irodákkal, kollégákkal.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Új telephelyvezető a Dachser Hungary Food Logistics élén

Prazsák Gábor irányítja telephelyvezetőként 2025 májusától a Dachser Hungary Food Logistics budapesti élelmiszerlogisztikai kirendeltségét.

A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező szakember a raktározási tevékenységért, a szerződéses logisztikáért, a belföldi disztribúcióért, az ügyfélszolgálatért és az értékesítési területért felel a Dachser budapesti telephelyén.

Prazsák Gábor közgazdász, ezen belül logisztikai szakirányon végzett. Több mint 20 éve dolgozik a logisztika területén, az elmúlt 11 évben pedig a hőmérséklet-szabályozott áruszállítás gyakorlatilag minden területével foglalkozott az értékesítéstől, operatív irányítástól kezdve a nemzetközi területeken át az üzletfejlesztésig. Május elején csatlakozott a Dachser Food Logistics csapatához, és a budapesti telephely vezetőjeként a hűtött és szárazélelmiszer-raktározási és szállítmányozási feladatokért felel. Közel 70 kolléga munkáját irányítva dolgozik az operatív vezetés mellett a folyamatok optimalizálásán, szabványos rendszerszerű működtetésén, valamint az üzletfejlesztésen.

„A fenntarthatóságra és az innovációkra, például a digitalizációra való törekvés tette számomra igazán vonzó lehetőséggé a munkavállalást a Dachsernél”

– mondta el Prazsák Gábor.

„Úgy vélem, csak ezen szempontok mentén lehet egy logisztikai vállalat hosszú távon is magas minőségben hangsúlyos szereplője a piacnak, és teljes mértékben azonosulni tudok ezekkel a vállalati értékekkel. Mindemellett remek csapat fogadott a Dachsernél, nagyon jók a kezdeti tapasztalataim, sok támogatást kapok a kollégáktól. Jó volt egy ilyen közegbe megérkezni.”

„Az élelmiszerlogisztika egy különösen kényes, nagy szakértelmet, odafigyelést, precizitást igénylő terület a tevékenységeinken belül”

– mondta el Szabó Péter, a Dachser Hungary cégvezetője.

„Ahogy mindenben, itt is a legmagasabb minőségre törekszünk, bőven az előírások betartásán túl, célunk, hogy ügyfeleink megbízható partnerei legyünk. Gábor kiváló szakember, aki pontosan érti az élelmiszerlogisztika mögött rejlő felelősséget, látja a fejlődési lehetőségeket, így nagyon örülünk, hogy csatlakozott a csapathoz.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies

A Robotizálunk Kft. 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról írtak alá szándéknyilatkozatot a Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai.

Az akvizíció növekedési lehetőséget nyújt mindkét cég számára, egyúttal erősödnek szakmai kompetenciáik. A Delta akvizíciós stratégiájába szorosan illeszkedő tranzakciót várhatóan a közeljövőben továbbiak is követni fogják. 

A Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai az átvilágításokat követően szándéknyilatkozatot írtak alá a társaság 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról. A megállapodás egyúttal rögzíti a további részesedésnövelés lehetőségét is középtávon. A tranzakció zárásának előfeltétele a felek közötti adásvételi szerződés aláírása, valamint az abban meghatározott esetleges zárási feltételek teljesülése.

A Delta Technologies Nyrt. hosszútávú stratégiájában meghirdetettek szerint a vállalat keresi az olyan, többek között az ipari automatizáció (Ipar 4.0) területén működő társaságokat, amelyekkel fejlesztheti a jelenlegi szolgáltatás portfólióját. A mostani tranzakció a stratégiával összhangban egyrészt tovább erősíti a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat piaci pozícióját, másrészt mérföldkövet jelent a cégcsoport szakmai profiljának erősítésében az ipari automatizáció és a digitalizáció területén. Céljuk, hogy nagyságrendileg 6 milliárd forintos tőkebevonással 3-5 év alatt további értékteremtő akvizíciókat hajtsanak végre, melynek során első körben főként a hazai, majd középtávon a releváns régiós piacokon keresnek potenciális akvizíciós célpontokat.

A Robotizálunk Kft.-t 2017-ben alapították, győri székhelyén 20 munkavállalót foglalkoztat. Az elmúlt évek során a cég stabil szereplővé vált az ipari automatizálás és robottechnológia hazai piacán. Fő tevékenységük az ipari automatizálás, azon belül is a robotizálás, a robottechnológiai tervezés és kivitelezés. Szakembereik több mint egy évtizedes tapasztalata a célgéptervezés, illetve robotprogramozás területén garanciát nyújt az elvégzett munka minőségére, melynek köszönhetően számos iparágban építettek ki hosszú távú, stabil kapcsolatokat ügyfeleikkel. A Robotizálunk Kft.-t a mérnöki precizitás, a testreszabott műszaki megoldások és a partnereik versenyképességét támogató hozzáállás határozza meg. Céljuk, hogy továbbra is meghatározó és megbízható technológiai partnerként segítsék ügyfeleiket a gyártási hatékonyság és minőség növelésében.

A Delta Technologies Nyrt. az akvizícióval a meglévő ügyfélbázisára és meghatározó piaci jelenlétére alapozva támogatni szeretné a Robotizálunk Kft. további növekedését, valamint elősegítené a társaság külpiaci terjeszkedését, kihasználva a Robotizálunk Kft. komplex ipari automatizációs referenciáit. A tranzakció zárását követően a társaság változatlan formában fog tovább működni.

Az elmúlt időszakban a Delta Technologies Nyrt. és 100%-os tulajdonú leányvállalata, Magyarország egyik legjelentősebb rendszerintegrátora, a Delta Systems Kft. is számos organikus üzletfejlesztést és hatékonyságjavító kezdeményezést valósított meg, új szakmai képviselőkkel erősítette meg felügyelőbizottságát, ezáltal is növelve a befektetők bizalmát.

Az akvizíciókkal és a további üzletfejlesztéssel céljuk a jövedelmezőség javítása, a szinergikus lehetőségek kihasználása, a rugalmasságuk erősítése és a cégcsoporton belüli digitalizációs kompetencia biztosítása.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ez mentheti meg az e-töltős benzinkutakat

Nem fog elszállni a villanyszámla.

Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt, lehetőleg gyorstöltést biztosító berendezés. Ezek az akár 300-400 kW teljesítményű töltők jelentős villamosenergia-igénnyel bírnak, az üzemeltetőnek ráadásul fel kell készülnie, hogy elegendő teljesítmény álljon rendelkezésre akkor is, ha egyszerre használják az összes töltőpontot.

Biztosíthatják ezt úgy, hogy a csúcskapacitásnak megfelelő hálózati teljesítményt kötik le az áramszolgáltatónál, ezért azonban a kihasználtságtól függetlenül fizetniük kell. Ez nem túl költséghatékony megoldás, ráadásul a kapacitásbővítést lehetővé tevő, új villamos infrastruktúrák kiépítése is költséges, illetve akár éveket jelentő, időigényes folyamat. Ha azonban alacsonyabb teljesítménylimitet határoznak meg, és átlépik, bírságot kell fizetniük, illetve a védelmi készülékek esetleges működésbe lépése pedig átmeneti áramszünethez, így üzemkimaradáshoz is vezethet.

Erre nyújt megoldást a Siemens új fejlesztése. A dinamikus terhelésmenedzsmentet biztosító eszköz plug-and-play kialakítással, könnyen telepíthető hardveregységgel nem csupán a töltőberendezések, hanem a teljes telephely teljesítményét egyetlen közös rendszerben szabályozza. Azaz optimalizálható úgy a villamosenergia-gazdálkodás, hogy szükség esetén kielégítő töltési teljesítmény álljon rendelkezésre minden egyes töltőponton, miközben az akár alacsonyabb teljesítménylimitet sem lépi át az üzemeltető.

Ez az előrekonfigurált, és szabadon paraméterezhető hardvereszköz egyszerűbbé teszi az elektromos hálózat és a hozzá kapcsolódó eszközök felügyeletét, irányítását. Az ún. Multipurpose Automation Box hidat képez az elektromos fogyasztók, termelők és a szoftveres vezérlőrendszerek között, lehetővé téve az eszközök egy platformon történő vizualizációját, adatainak gyűjtését, illetve kezelését, elemzését.

A megoldás bármilyen Modbus-kommunikációval rendelkező készülékkel összeköthető, így például e-töltők mellett napelem, kiserőmű vagy mikrogrid szabályozásra is alkalmas. Egy automatizációs egység legalább 10 töltő menedzsmentjére képes, gyártótól függetlenül, de skálázhatóságának köszönhetően akár 250 eszköz is kezelhető ezzel a megoldással. Integrálható a távoli felügyeletet biztosító, felhőalapú szoftveres alkalmazásokba, így a Siemens Electrification X portfóliójába is, amelynek segítségével például helyszíni kiszállás nélkül elvégezhető a töltőberendezések hibaelhárítása vagy újraindítása.

Az egység tervezésekor a helytakarékos kialakítás és a zord környezeti feltételekkel szembeni ellenállóképesség mellett kiemelt figyelmet kapott az kiberbiztonság is, ezáltal megbízható, erőforrás- és költséghatékony, valamint fenntartható energiaoptimalizálási megoldást biztosít.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss