Connect with us

Mozgásban

Május 9-én rajtol a XII. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny Powered by Emerson

Ismét összecsapnak a mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek, az idei versenyen nyolc ország 41 csapata méri össze a tudását.

Ismét összecsapnak a mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek, az idei versenyen nyolc ország 41 csapata méri össze a tudását.

Tizenkettedik alkalommal, május 9-11. között rendezik meg Egerben a mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek versenyét, az immár az Emerson szervezésében megvalósuló Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt. A háromnapos eseményen a kitartásukról, az irányíthatóságukról és a gyorsaságukról tehetnek tanúbizonyságot az Emerson AVENTICSTM pneumatika komponenseivel épült járművek.

AZ EGRI ÉRSEKKERTBEN ÖSSZESEN NYOLC ORSZÁG (CSEHORSZÁG, ÉSZTORSZÁG, LENGYELORSZÁG, LETTORSZÁG, LITVÁNIA, MAGYARORSZÁG, ROMÁNIA ÉS SZLOVÁKIA) 41 CSAPATA ÁLL RAJTHOZ, ÉS MUTATJA BE A TECHNIKAI TUDÁSÁT.

Magyarországról majdnem az összes műszaki felsőoktatási intézmény képviselteti magát, összesen 22 csapat érkezik a Budapesti Műszaki Gazdaságtudományi Egyetemről, a Debreceni Egyetem Műszaki Karáról, a Miskolci Egyetemről, a Neumann János Egyetemről, a Nyíregyházi Egyetemről, az Óbudai Egyetemről, a Pannon Egyetemről, a zalaegerszegi Pannon Egyetemről, a Pécsi Tudományegyetemről és a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karáról.

A diákok idén is három versenyszámban feszülnek egymásnak: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik három pilótacserével és egy palacktöltettel a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán, a kötelező minimális 15 km/h átlagsebesség mellett. Az ügyességi futam három menetből áll, melyben a versenyzők szlalompályán mutathatják meg pneumobiljuk irányíthatóságát, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti.

„Kétezernyolcban olyan lehetőséget kerestünk, amely által cégünk szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között. A célunk az volt, hogy a gyakorlatorientált képzést a verseny izgalmával ötvözzük. Akkor született meg egy olyan jármű gondolata, melynek működését sűrített levegős hajtás biztosítja. Így jött létre a Pneumobil Verseny.”

– mondta Gödri István, az Emerson-csoporthoz tartozó AVENTICS Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Az idei verseny fővédnöke Dr. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Gazdaságstratégiáért és Szabályozásért Felelős Államtitkára. A győztes csapatok 500-500 ezer forintos pénzjutalomban részesülnek, a legutóbbi három év legeredményesebb egyeteme pedig egymillió forintos különdíjat vihet haza. A fődíjat, az „AVENTICS Legjobb Pneumobilja 2019” címet a szakmai zsűri ítéli oda az elmúlt három évben elért eredmények átlaga alapján.

„Meglátásunk szerint a Pneumobil Verseny járműépítési feladata kiváló módja annak, hogy a leendő mérnökgeneráció elsajátítsa az Ipar 4.0 alkalmazásához szükséges képességeket. Nagy hangsúlyt fektetünk a résztvevő mérnökhallgatók szemléletformálására, amely során az Ipar 4.0 program irányába orientálhatjuk a fiatalokat. Éppen ezért az általános szervezési feladatok mellett folyamatosan dolgozunk azon, hogy a viadal technikailag is megújuljon és az ipari fejlődést követve új szintre lépjen.” 

– mondja Gödri István.

A verseny az elmúlt évtizedben hozzájárult ahhoz, hogy közel 1600 mérnökhallgató tegyen szert kivételes gyakorlati tudásra, nem csak a pneumatikai szakismeretek elsajátításán keresztül, hanem a csapatmunka és projektmenedzsment területén szerzett tapasztalatok révén. Ez jól példázza az Emerson teljes elkötelezettségét a jövő munkaerejét építő STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) programok iránt, amelyekkel közel 350 oktatási intézményt támogat világszerte. A Pneumobil Verseny, amely megmutatja, hogy a mérnöki munka izgalmas és szórakoztató, szintén arra bátorítja a fiatalabb generáció tagjait, hogy STEM karriert válasszanak.

A PNEUMOBIL VERSENY PROGRAMJA:

 2019. MÁJUS 9. (CSÜTÖRTÖK); EGER, ÉRSEKKERT

Körcsarnok

8.00–12.00      regisztráció

9.00–17.00      gépátvétel

14.00–18.00    szabadedzés

18.00–18.30    technikai megnyitó

AVENTICS Hungary Kft. telephelye:

14.00–17.00    tanári konferencia és gyárlátogatás

 2019. MÁJUS 10. (PÉNTEK); EGER, ÉRSEKKERT

Körcsarnok

7.00–8.00        érkezés

7.30–14.30      zsűrizés

14.00–15.15    felkészülés a városi felvonulásra, palackcsere

Egyéb helyszín

8.00–15.00      prezentációk

15.15–15.45    versenyzői eligazítás

15.45–16.00    felsorakozás a városi felvonulásra

16.00–18.00    városi felvonulás

16.30–17.30    megnyitó és egyéb bemutató a Dobó téren

18.00–20.00    Selejtező 1

 2019. MÁJUS 11. (SZOMBAT); EGER, ÉRSEKKERT

6.30–8.00        Selejtező 2

8.15–9.45        Hosszú távú futam

10.00–10.30    Ünnepélyes megnyitó, vendégek köszöntése

10.30–12.30    Ügyességi futam

10.30–11.30    Verseny 1

11.30–11.40    szünet 1

11.40–12.00    Verseny 2

12.00–12.10    szünet 2

12.10–12.30    Verseny3

12.30–13.00    Bemutatók 1 (járműbemutatók, kiegészítő versenyek eredményhirdetése)

13.00–13.30    Gyorsulási futam

13.30–14.00    Bemutatók 2 (járműbemutatók, kiegészítő versenyek eredményhirdetése)

14.00–15.00    VIP- és tanári futamok

15.00–16.00    Eredményhirdetés

16.00               A verseny hivatalos zárása

További információért látogasson el a www.pneumobil.hu vagy a facebook.com/PNEUMOBIL oldalra.

Mozgásban

Újra megjelenik a Honda választékában a Prelude

Hamarosan megérkezik Európába a vadonatúj Prelude e:HEV sportkupé. A fejlett hibrid hajtásláncra épülő, Honda S+ Shift rendszerrel felszerelt modell a Hondákra jellemző vezetési élménnyel ajándékozza meg a tulajdonosokat és energiahatékonyság terén is a maximumot hozza.

A Prelude 25 év után tér vissza a márka választékába, és immáron hatodik nemzedékét ismerheti meg a közönség. Az újoncot a vitorlázórepülők időtlen kecsessége és eleganciája ihlette, s mivel nemcsak könnyen kezelhető, hanem elképesztően gyors is, szinte szárnyal az utakon. Ez az alacsony, széles arányokon felül a Civic Type R-ből átvett futóműnek is betudható, melynek szerves része az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer és a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer (AHA).

Ez a gondolkodásmód érhető tetten a hívogató utastéren is, ami a vitorlázók pilótafülkéjére hasonlít, ugyanakkor kényelmes, praktikus és kizárólag prémium anyagokból épül fel. Mindezt a Honda SENSING vezetéstámogató rendszerrel fejelték meg a szakemberek, így a menetbiztonság is elsőrangú.

Hans de Jaeger, a Honda Motor Europe vezető alelnöke így nyilatkozott:

„A Honda Prelude visszatérése azóta tartja lázban a vezetés megszállottjait, hogy 2023 októberében bemutattuk tanulmánymodellt. Ez a név mindig egyet jelentett a jövőbe mutató, újító szellemiségben fogant műszaki megoldásokkal, s nincs ez másként most sem. Végtelenül kecses és elegáns megjelenésével, Honda S+ Shift rendszerével és ultramodern, teljes értékű hibrid hajtásláncával a vezetőt és az utasokat is elkényezteti. Ebből az autóból soha senki nem szeretne majd kiszállni.”

Honda S+ Shift

A gyors, automatikus fokozatváltások hangját, illetve érzetét szimuláló Honda S+ Shift új szintre emeli a vezetési élményt, különösképp, hogy az Aktív Hangszabályozóval (ASC) dolgozik együtt, ami mindig a fordulatszámhoz, illetve a jármű sebességéhez igazítja a motorhangot, ezáltal még természetesebbek a gyorsítások. A rendszert Linear Shift Control névre keresztelte a Honda és egy nyolcfokozatú váltó működését utánozza, hogy még szorosabb legyen a kötelék a vezető és az autó között.

További előnye, hogy a kormány mögött elhelyezett fülekkel kezelhető, tehát ha a Honda S+ Shift aktív, a lassítás mértékének szabályozása helyett a „sebességfokozatok” között kapcsolhat a pilóta, akárcsak egy robotizált erőátvitel esetében. A visszaváltások szintén precízek, ugyanis a Honda S+ Shift a motorfékhatást és a fordulatszámot igazító gázfröccsöt is utánozza a még hitelesebb benyomás érdekében.

Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupe

Fejlett e:HEV hajtáslánc

A Honda több mint 25 éve fejleszt hibrid hajtásláncokat, és egyedülállóan gazdag tapasztalatait a Prelude e:HEV rendszerének kidolgozásakor is kamatoztatta. A teljes értékű, azaz full hibrid hajtáslánc egy 2,0 literes, benzines erőforrásra és két kis tömegű villanymotorra épül, s nem kevesebb, mint 184 LE-s (135 kW) összteljesítményt ad le. Rugalmassága, közvetlensége, hatékonysága és kifinomultsága egyaránt példaértékű, nem meglepő hát, hogy a vezetési élmény is lehengerlő.

Hogy működése mindig az aktuális viszonyokhoz, illetve a vezető kedvéhez, stílusához igazodjon, a mérnökök négyfokozatú, egyetlen gombbal kezelhető üzemmód-szabályozóval is ellátták a modellt. Ezzel Komfort, GT, Sport és Egyéni (individual) program közül választhat a vezető, és annak tudatában módosíthatja a karakterisztikát, hogy a hajtáslánc, a felfüggesztés és a kormánymű viselkedése is elvárásainak megfelelően változik.

Páratlan kezelhetőség, kényelem és használati érték

Az új Prelude fejlesztésekor az volt az egyik legfőbb célkitűzés, hogy minden helyzetben erős, fordulékony és közvetlen legyen, s a lehető legpontosabb visszajelzéseket adja, ezért a legendás Civic Type R futóművét kapta meg. A fejlett, több lengőkaros, adaptív lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztés működését a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer legújabb változata felügyeli, így tényleg mindig remek az úttartás és a menetkomfort.

A vezetőközpontú, széles látómezőt biztosító, zavaró részletektől mentes utastérből ösztönösen és élvezetesen irányítható az autó, s mivel az összeszerelési és az anyagminőség messze átlagon felüli, a minőségérzet is az. A vásárlók kétféle kétszínű kárpitozás közül választhatnak: fehér-kék és fekete-kék.

A személyre szabható 10,2”-os képátlójú digitális műszeregység egyedi Prelude-grafikákat és színösszeállításokat kínál a különféle menetüzemmódokhoz. A mobilkommunikációs rendszer középpontjában Apple CarPlay- (vezeték nélküli) és Android Auto-kompatibilis, 9”-os érintőképernyő áll, ehhez kapcsolódik a Bose-zal közösen fejlesztett, nyolc hangszórós hifi.

Miként a hatalmas hátsó ajtó mögött megbúvó, 663 literes csomagtartó is bizonyítja, a letisztult, áramvonalas kocsitest ellenére az új, négyszemélyes Prelude helykínálat és használhatóság tekintetében is az élvonalba tartozik. A vásárlók négy fényezés közül választhatnak, melyek között a Meteoroid Grey Metallic, a Crystal Black Pearl és a Racing Blue Pearl mellett az új, gyönyörű Moonlit White Pearlt is ott találjuk.

Ahogy azt a Hondától megszokhattuk, a menetbiztonság most is elsődleges volt, ezért a Honda SENSING rendszer legújabb változatát kapta meg a Prelude. Mindemellett az Adaptív Sebességrögzítőt, az Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszert és a Sávtartó Asszisztenst is továbbfejlesztették, hogy minden eszköz a sportkupék sajátos jellemvonásainak megfelelően végezze feladatát, és a vadonatúj Prelude e:HEV a lehető legtöbbet adhassa tulajdonosának.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke

A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.

Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.

A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.

A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Elstartol az új „AntOn by Jungheinrich” márka

AntOn by Jungheinrich

A Jungheinrich elindítja új, belépő szintű targoncaválasztékának értékesítését „AntOn by Jungheinrich” márkanév alatt. Az első termékek a CBH 2.5 és 3.0 elektromos targoncák, valamint a PTL 1.5 emelőkocsik, amelyek megbízható teljesítményt garantálnak és modern lítiumion technológiával működnek.

„Az „AntOn by Jungheinrich” márkával egy új termékcsaládot kínálunk, amely ötvözi az egyszerűséget, a megbízhatóságot és a gazdaságosságot” – hangsúlyozza Nadine Despineux, a Jungheinrich értékesítési igazgatója.

„Célzottan olyan vállalatoknak ajánljuk, amelyek költséghatékony és egyszerű megoldásokat keresnek a tipikus raktározási és szállítási feladatokhoz.”

Az „AntOn by Jungheinrich” termékcsaládot a Jungheinrich és az EP Equipment közötti partnerség keretében fejlesztették ki, amelyet mindkét vállalat 2025 májusában jelentett be. Ez az együttműködés ötvözi a német mérnöki tudást a rugalmas, hatékony gyártási struktúrákkal. A fejlesztés és a gyártás terén megvalósuló szinergiák innovatív, megbízható és megfizethető elektromos targoncákat eredményeznek, és így gazdasági szempontból okos intralogisztikai megoldásokat kínálnak a maximális felhasználói előnyök érdekében.

A CBH 2.5 és 3.0 típusú elektromos targoncák névleges teherbírása 2500, illetve 3000 kg. A targoncák sebessége max. 17 km/h, emelési magasságuk pedig eléri az akár 4800 mm-t is. A nagy szabad hasmagasság és a nagyméretű gumiabroncsoknak köszönhetően a targoncák ideálisak változó körülmények között történő használatra. A robusztus technika és az intuitív kezelés megbízható teljesítményt biztosít a mindennapi használat során.

A PTL 1.5 típus kompakt méretű elektromos raklapszállító, amelynek névleges teherbírása 1500 kg, méretei pedig 1550 x 560 x 1230 mm. Rugalmasan használható raktárban, kültéren vagy teherautóban szállítóeszközként. Opcionálisan kaphatók támasztókerekek egyenetlen talajhoz, valamint cserélhető akkumulátorok a teljes üzemben történő hosszabb működési idő érdekében.

Mindkét anyagmozgató eszköz nagy teljesítményű lítiumion technológiával működik, amely rövid töltési időt, hosszú élettartamot és minimális karbantartást tesz lehetővé.

Az európai piaci bevezetés szeptember 30-án kezdődött. Novemberben a targoncák az ázsiai-csendes-óceáni és latin-amerikai ügyfelek számára is elérhetővé válnak. A Jungheinrich 2030+ stratégia keretében egyértelműen többcsatornás értékesítési stratégiát követi. Az AntOn portfólió elsősorban az e-kereskedelemben kerül eladásra, de partnerek, forgalmazók és közvetlen értékesítés útján is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss