Connect with us

Mozgásban

Május 9-én rajtol a XII. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny Powered by Emerson

Ismét összecsapnak a mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek, az idei versenyen nyolc ország 41 csapata méri össze a tudását.

Ismét összecsapnak a mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek, az idei versenyen nyolc ország 41 csapata méri össze a tudását.

Tizenkettedik alkalommal, május 9-11. között rendezik meg Egerben a mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek versenyét, az immár az Emerson szervezésében megvalósuló Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt. A háromnapos eseményen a kitartásukról, az irányíthatóságukról és a gyorsaságukról tehetnek tanúbizonyságot az Emerson AVENTICSTM pneumatika komponenseivel épült járművek.

AZ EGRI ÉRSEKKERTBEN ÖSSZESEN NYOLC ORSZÁG (CSEHORSZÁG, ÉSZTORSZÁG, LENGYELORSZÁG, LETTORSZÁG, LITVÁNIA, MAGYARORSZÁG, ROMÁNIA ÉS SZLOVÁKIA) 41 CSAPATA ÁLL RAJTHOZ, ÉS MUTATJA BE A TECHNIKAI TUDÁSÁT.

Magyarországról majdnem az összes műszaki felsőoktatási intézmény képviselteti magát, összesen 22 csapat érkezik a Budapesti Műszaki Gazdaságtudományi Egyetemről, a Debreceni Egyetem Műszaki Karáról, a Miskolci Egyetemről, a Neumann János Egyetemről, a Nyíregyházi Egyetemről, az Óbudai Egyetemről, a Pannon Egyetemről, a zalaegerszegi Pannon Egyetemről, a Pécsi Tudományegyetemről és a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karáról.

A diákok idén is három versenyszámban feszülnek egymásnak: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik három pilótacserével és egy palacktöltettel a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán, a kötelező minimális 15 km/h átlagsebesség mellett. Az ügyességi futam három menetből áll, melyben a versenyzők szlalompályán mutathatják meg pneumobiljuk irányíthatóságát, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti.

„Kétezernyolcban olyan lehetőséget kerestünk, amely által cégünk szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között. A célunk az volt, hogy a gyakorlatorientált képzést a verseny izgalmával ötvözzük. Akkor született meg egy olyan jármű gondolata, melynek működését sűrített levegős hajtás biztosítja. Így jött létre a Pneumobil Verseny.”

– mondta Gödri István, az Emerson-csoporthoz tartozó AVENTICS Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Az idei verseny fővédnöke Dr. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Gazdaságstratégiáért és Szabályozásért Felelős Államtitkára. A győztes csapatok 500-500 ezer forintos pénzjutalomban részesülnek, a legutóbbi három év legeredményesebb egyeteme pedig egymillió forintos különdíjat vihet haza. A fődíjat, az „AVENTICS Legjobb Pneumobilja 2019” címet a szakmai zsűri ítéli oda az elmúlt három évben elért eredmények átlaga alapján.

„Meglátásunk szerint a Pneumobil Verseny járműépítési feladata kiváló módja annak, hogy a leendő mérnökgeneráció elsajátítsa az Ipar 4.0 alkalmazásához szükséges képességeket. Nagy hangsúlyt fektetünk a résztvevő mérnökhallgatók szemléletformálására, amely során az Ipar 4.0 program irányába orientálhatjuk a fiatalokat. Éppen ezért az általános szervezési feladatok mellett folyamatosan dolgozunk azon, hogy a viadal technikailag is megújuljon és az ipari fejlődést követve új szintre lépjen.” 

– mondja Gödri István.

A verseny az elmúlt évtizedben hozzájárult ahhoz, hogy közel 1600 mérnökhallgató tegyen szert kivételes gyakorlati tudásra, nem csak a pneumatikai szakismeretek elsajátításán keresztül, hanem a csapatmunka és projektmenedzsment területén szerzett tapasztalatok révén. Ez jól példázza az Emerson teljes elkötelezettségét a jövő munkaerejét építő STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) programok iránt, amelyekkel közel 350 oktatási intézményt támogat világszerte. A Pneumobil Verseny, amely megmutatja, hogy a mérnöki munka izgalmas és szórakoztató, szintén arra bátorítja a fiatalabb generáció tagjait, hogy STEM karriert válasszanak.

A PNEUMOBIL VERSENY PROGRAMJA:

 2019. MÁJUS 9. (CSÜTÖRTÖK); EGER, ÉRSEKKERT

Körcsarnok

8.00–12.00      regisztráció

9.00–17.00      gépátvétel

14.00–18.00    szabadedzés

18.00–18.30    technikai megnyitó

AVENTICS Hungary Kft. telephelye:

14.00–17.00    tanári konferencia és gyárlátogatás

 2019. MÁJUS 10. (PÉNTEK); EGER, ÉRSEKKERT

Körcsarnok

7.00–8.00        érkezés

7.30–14.30      zsűrizés

14.00–15.15    felkészülés a városi felvonulásra, palackcsere

Egyéb helyszín

8.00–15.00      prezentációk

15.15–15.45    versenyzői eligazítás

15.45–16.00    felsorakozás a városi felvonulásra

16.00–18.00    városi felvonulás

16.30–17.30    megnyitó és egyéb bemutató a Dobó téren

18.00–20.00    Selejtező 1

 2019. MÁJUS 11. (SZOMBAT); EGER, ÉRSEKKERT

6.30–8.00        Selejtező 2

8.15–9.45        Hosszú távú futam

10.00–10.30    Ünnepélyes megnyitó, vendégek köszöntése

10.30–12.30    Ügyességi futam

10.30–11.30    Verseny 1

11.30–11.40    szünet 1

11.40–12.00    Verseny 2

12.00–12.10    szünet 2

12.10–12.30    Verseny3

12.30–13.00    Bemutatók 1 (járműbemutatók, kiegészítő versenyek eredményhirdetése)

13.00–13.30    Gyorsulási futam

13.30–14.00    Bemutatók 2 (járműbemutatók, kiegészítő versenyek eredményhirdetése)

14.00–15.00    VIP- és tanári futamok

15.00–16.00    Eredményhirdetés

16.00               A verseny hivatalos zárása

További információért látogasson el a www.pneumobil.hu vagy a facebook.com/PNEUMOBIL oldalra.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss