Mozgásban
Bemutatkozik az Audi Q3 Sportback
Kompakt SUV kupé kifejező dizájnnal és rendkívül dinamikus kezelhetőséggel
Az Audi egy kupé formájú SUV-val egészíti ki modellpalettáját: az Audi Q3 Sportback. Az új modell ötvözi egy SUV erőteljes megjelenését és sokoldalú kényelmét a sportos eleganciával és a kupé könnyed vezethetőségével.
Ez jellemzi az Audi márka első kompakt crossoverét.
Alacsony tetővonal, sportos megjelenés: a dizájn
Az Audi Q3 Sportbacket az erő és a precizitás egyaránt jellemzi, és ezt minden dizájn részletében tükrözi. A nyolcszögletű Singleframe fekete rácsa erősen háromdimenziós kialakítású, ami rendkívül sportossá teszi. Ugyanez vonatkozik a trapéz alakú légbeömlőkre és a hangsúlyos, vízszintes lamelákkal rendelkező lökhárítóra is. A coupé-szerű utastér ellentétben áll a kontrasztos színekre fényezett jellegzetes kiegészítőkkel, melyek kiemelik az autó SUV karakterét. Az alacsony tetővonal a sík D oszlopokhoz vezet, és egy tetőlégterelőben végződik. Ennek eredményeként az Audi Q3 Sportback sokkal hosszabbnak tűnik, mint a Q3 testvérmodellje. Ezen túlmenően a SUV-coupé közel három centiméterrel alacsonyabb, és így erőteljesebb megjelenést mutat. A kerekek fölött az erős kontúrok hívják fel a figyelmet a quattro-meghajtásra, amely a legtöbb motor esetében szériatartozék. Számos fény- és árnyékhatás keletkezik a plasztikus kialakítású hátsó részen. Az alacsony ablak, melyet légterelők szegélyeznek, és a sportos lökhárító, aminek a megjelenését a légbeömlőnyílások határozzák meg, hangsúlyozza az Audi Q3 Sportback szélességét. A hátrameneti lámpák is ehhez járulnak hozzá: kúpos alakban futnak be, csakúgy mint a lapos fényszórók. Az Audi az utóbbit három változatban kínálja egészen a Matrix LED technológiáig, melynek adaptív, magas fényereje intelligensen, a vezetési helyzetnek legmegfelelőbb módon világítja meg az utat.
Sportos az úton és terepen is: a futómű
Az Audi Q3 Sportback vezetési élményét kínálja különböző terepeken. A városban, a hosszú távú útvonalakon vagy a könnyű terepen – a kompakt crossover egy dinamikus all-rounder. Szériában sport felfüggesztéssel és progresszív kormányzással rendelkezik, melynek áttételezése a kormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebb. Kérésre a felfüggesztés csillapítás szabályozással is elérhető, ami tovább növeli a dinamizmus és a kényelem közötti tartományt. A vezetési helyzettől, az útviszonyoktól és a személyes preferenciáktól függően a járművezető a hagyományos dinamikus kezelőrendszeren, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerben, hat profilban, beleértve az offroad módot is, megváltoztathatja az autó jellemzőit. A motor és a sebességváltó beállításai mellett ez a rendszer befolyásolja az elektronikusan állítható lengéscsillapítók és a kormányzás segédprogramját is. Opcionálisan a lejtmenet vezérlő is támogatást biztosíthat: a vezető által kiválasztott sebességet folyamatosan megtartja 6% -nál nagyobb lejtőn.
TFSI, TDI, S tronic, quattro: a meghajtás
Európai bevezetéskor az Audi Q3 Sportback számára egy benzin és dízelmotor áll rendelkezésre. A 169 kW-os (230 LE) teljesítményt nyújtó 2,0 TFSI a legerősebb motor (Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic: Kombinált üzemanyag-fogyasztás l / 100 km * -nél: 7,7 – 7,3 (30,5 – 32,2 US mpg); kibocsátás g / km *: 174 – 166 (280,0 – 267,2 g / mi). A 2.0 TDI teljesítménye 110 kW (150 lóerő) (Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic: Kombinált üzemanyag-fogyasztás l / 100 km * -ban: 4,9 – 4,7 (48,0 – 50,0 US mpg); km *: 129 – 123 (207,6 – 197,9 g / mi)). Röviddel a piaci bevezetés után manuális sebességváltóval és quattro hajtással is elérhető lesz. Az év folyamán további motorok fognak megjelenni, többek között egy erősebb dízel és egy belépő szintű benzinmotor, amely egy 48 V-os mild-hibrid rendszert kap kiegészítésnek. Fékezés során visszanyeri az energiát; az alacsony sebességről való gyorsítás során támogatja a motort. A valós vezetési helyzetekben akár 0,4 l üzemanyagot is megtakaríthat 100 km-enként (62,1 mérföld).
A nagyobb motoroknál a quattro hajtáslánc alapfelszereltségként biztosítja az erőátvitelt. Központi alkatrésze a hátsó tengelyen található hidraulikus többlemezes tengelykapcsoló. Elektronikus menedzsmentje a kiváló stabilitást és a nagy vonóerőt ötvözi a magas szintű vezetési élvezettel. A teljesítmény mellett a quattro hajtás szorosan együttműködik a kerék-szelektív nyomatékvezérléssel. Ez a quattro hajtás esetén a belső oldali kerekekre, elsőkerék hajtás esetén az első, belső oldali kerékre kifejtett gyenge fékhatás révén teszi még dinamikusabbá és stabilabbá az autót.
Változtatható kényelem: Belső és tér koncepció
Az Audi Q3 Sportback 4,50 m (14,8 ft) hosszú, 1,84 m széles és 1,56 m magas; tengelytávja 2,68 m (8,8 láb). Ez egy tágas és nagymértékben változtatható belső teret eredményez. A hátsó ülések három személy számára biztosítanak helyet. Ezek 130 mm-es (5.1 hüvelyk) hosszirányban mozgathatóak; a háttámla három részre osztott, és dőlésük hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata 530 l (18,7 cu ft) és 1400 l (49,4 cu ft) között mozog. A raktér padlómagassága két szintre állítható, a hátsó polc ez alatt helyezkedik el. Opcióként az Audi egy elektromos hátsó ajtót is kínál, amelyet lábmozdulattal is lehet nyitni és lezárni. Az elektromosan állítható és igény szerint fűthető első ülések sportos pozíciót és magas szintű kényelmet biztosítanak. A kontrasztos varrással ellátott sportülések és színes díszítőcsíkok az ajtópaneleken felszereléstől függőek. Emellett az Alcantara felületek a műszerfalon és a kartámaszokon hangsúlyozzák a progresszív tervezési filozófiát. A sötétben az opcionális kontúr / hangulat világításcsomag 30 választható színnel világít.
Digitális világ: Kijelzők és kezelés
A kezelési és megjelenítési koncepció bizonyítja, hogyan halad előre az Audi a digitalizálással: már az alapfelszereltség része a 10,25 hüvelykes képátlójú digitális műszerfal, melyet a vezető a többfunkciós kormányról működtet. Az MMI navigation plus csúcskategóriás rendszerben, a jelzések az Audi virtual cockpit 10,25 col átlójú kijelzőfelületén jelennek meg, amely számos további funkciót kínál. A műszerfal közepén egy 10,1 hüvelykes méretű érintőképernyő található. Funkcióválasztásnál akusztikus visszajelzést ad. Csakúgy, mint a márka felső kategóriás modelljeiben, széles, magasfényű fekete keret veszi körül. Az alatta elhelyezkedő légkondicionáló vezérlőegységgel együtt a kijelző ergonómikusan 10 fokkal a vezető felé fordul. Kérésre a 12,3 hüvelykes Audi virtual cockpit plus is elérhető három választható megjelenéssel, beleértve egy különösen dinamikus megjelenésűt is.
Az átlátható menüstruktúrát hangvezérlés egészíti ki, mely a mindennapos élőbeszéd jellemző fordulatait is felismeri. A navigációs célállomás és az MMI-keresés megadása a szabad szövegbevitelen alapul. A rendszer a korábbi utazások alapján felismeri a vezető leggyakoribb célpontjait a megfelelő javaslatok megadásában. Ennek során statisztikai empirikus értékeket vesz figyelembe a napszakra és forgalmi viszonyokra vonatkozóan.
Átfogó hálózatkezelés: Infotainment és Audi connect
Az MMI navigation plus-szal az Audi connect online szolgáltatásai LTE Advanced sebességgel érhetők el egy állandóan telepített SIM-kártyán keresztül. Ide tartoznak például az online forgalmi információk és az online point-of-interest POI szolgáltatása, amely az útvonal megmutatását fényképekkel, nyitvatartási idővel és felhasználói értékelésekkel egészíti ki. Az Audi flotta konnektivitásának köszönhetően a Q3 Sportback a fedélzeti kamera és a jármű érzékelőinek segítségével kap és nyújt tájékoztatást az útszéli parkolóhelyről, a veszélyeztetett területekről és a sebességkorlátozásokról. A közlekedési lámpákra vonatkozó információ új funkció a Car-to-X szolgáltatások között. Az autó adatokat fogad a város forgalmirányító számítógépéről, aminek eredményeként a járművezető az Audi virtual cockpitben kap tájékoztatást a közlekedési lámpák helyzetéről. Ez a járművezetők számára lehetővé teszi, hogy előre beállítsák sebességüket, ami növeli a hatékonyságot és javítja a forgalom haladását. Ez az ajánlat kezdetben csak egyes európai városokban elérhető, és a városi terület infrastruktúrájának fejlődésétől függően fokozatosan bővül.
Egy újabb újdonság az Amazon Alexa felhőalapú hangszolgáltatás, amely zenét és hangoskönyveket közvetít, és több mint 80 000 Alexa Skill-hez is hozzáférést biztosít. A Google Earth™ navigáció és a hibrid rádió, amely a vétel körülményeitől függően automatikusan vált az FM, DAB és az online streaming között, szintén az Audi connect navigation és infotainment plus csomag részét képezi. A hangvezérlő rendszer a felhőben rögzített részletes tudásbázist használja, hogy válaszoljon a vezetői kérdésekre és parancsokra.
Az ingyenes myAudi App és az Audi okostelefon interfész biztosítja az összekapcsolhatóságot az autó és a smartphone között. Ez integrálja az Android és iOS mobiltelefonokat a fedélzeti információs és szórakoztató rendszerbe. Az okostelefon tartalma az MMI kijelzőn az Apple CarPlay-en vagy az Android Auto-n keresztül jelenik meg, és nincs szükség kábelre, ha a csúcskategóriás információs és szórakoztató rendszert használják egy iPhone készülékkel. Az Audi phone box és a Bang & Olufsen Premium Sound System virtuális 3D-s hangzással egészíti ki ezt az átfogó ajánlatot.
Kiváló minden helyzetben: az asszisztensrendszerek
Az Audi Q3 Sportback esetében négy alaprendszert használnak a biztonság érdekében. Ezek közé tartozik a sáv elhagyásra figyelmeztetés és a sávváltás figyelmeztetés. Míg az előbbi segít a sofőrnek a sávban maradni, az utóbbi a sávváltáskor adódó kritikus helyzetekre figyelmeztet, például, ha egy jármű van a holttérben. A Németországban forgalmazott modellek az Audi pre sense rendszert is megkapják. Ha ütközésveszély lép fel, vizuális, akusztikus és haptikus figyelmeztetést küld a vezetőnek. Vészhelyzetben teljes fékezést generál, és megindítja az Audi pre sense alapvető biztonsági intézkedéseit. Ez magában foglalja az első biztonsági övek meghúzását, az ablakok és az opcionális tolótető bezárását, és aktiválja a figyelmeztető lámpákat.
Az adaptive cruise assist az opcionális rendszerek kiemelkedő része. A rendszer leveszi a vezetőről a hosszanti és keresztirányú irányítás terhét. Az ultra-modern rendszerek, például a 360 fokos kamerák segítséget nyújtanak a parkoláshoz és a manőverezéshez. Az MMI kijelzőjén az SUV kupé közvetlen környezetét mutatják, és a vezető több perspektíva közül is választhat. A park assist automatikusan be- és kiparkolja az autót. Ha például a vezető egy bejáratból szeretne kitolatni, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő asszisztens figyelmeztet a rendszer értékelése szerint veszélyesen közeledő járművekről.
Kereskedelmi forgalomban ősztől kapható: piaci bevezetés és bevezető modell
Az Audi Q3 Sportback szállítása Európában ősszel kezdődik. Németországban a 35 TDI S tronic** ára 40 200 €, míg a 45 TFSI quattro S tronic** 46 200 € kezdőártól érhető el. A forgalmazás kezdetekor egy exkluzív “Edition” modell lesz elérhető két dizájnnal. A karosszéria fényezésétől függően “edition one dew silver” és “edition one mythos black.” nevet kapták. Mindkét modell az S-Line vonalaira alapoz fekete stíluscsomaggal. A sötét dekoratív panelek a mátrix LED-es fényszórókban és a 20 collos kerekek még sportosabb megjelenést biztosítanak.
Az ezüst sorozat egy élénk színekkel díszített előkelő belső kialakítást, míg a fekete modell az S-Line sötét belsőjére épül, amelyet a műszerfalon és az ajtók kartámaszain lévő kék Alcantara felületek egészítenek ki.
Mozgásban
Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban
A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.
Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.
Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.
Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.
„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”
– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.
„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”
Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.
„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”
A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”
– értékelt Martin.
„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”
– összegzett Mark Salmon.
„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”
– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.
A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg
Anyák napja alkalmából a Hankook Tire elismerését fejezi ki minden édesanya iránt.
A vállalat most két olyan édesanyát mutat be, akik sikeresek a családi élet és a karrier egyensúlyának megteremtésében. Ráadásul mindkét hölgy egy alapvetően férfiak által uralt iparágban, a motorsportban ért el kiemelkedő eredményt.
Egy úton anya és lánya
A kenyai származású Tinashe Gatimu, a Formula E utánpótlásprogramjának (FIA Girls on Track) egyik legígéretesebb fiatal tehetsége, már kisgyerekként kapcsolatba került a motorsporttal édesanyja, Caroline Gatimu révén, aki mérnökként, csapatmenedzserként és vezetőként is dolgozott több autósport-csapatnál. Caroline Gatimu nemcsak szakmai tudásával, hanem példamutató kitartásával is támogatta lánya karrierjét: Caroline a műszaki háttérterületeken szerzett tapasztalatát arra használta, hogy Tinashét nemcsak versenyzőként, hanem tudatos, a sportág műszaki oldalát is ismerő sportolóvá nevelje. Tinashe első nemzetközi sikereit édesanyja támogatásával érte el, így számára a motorsport nem csupán hivatás, hanem családi örökség is. Jelenleg egy csapatban versenyeznek, és a Safari Rally történetében ők lettek az első női páros, akik teljesítették az extrém pályát, míg Tinashe a legfiatalabb női versenyző lett a kenyai rallyverseny történetében.
Pályáról a vezetői székbe
A skót származású Susie Wolff hosszú versenyzői pályafutást tudhat maga mögött, amely során a DTM (német túraautó-bajnokság) mezőnyében, majd később a Williams Formula–1-es csapatának tesztpilótájaként is bizonyított. Miután édesanya lett, nem vonult vissza a motorsport világából, hanem új szerepben folytatta: alapítója és vezetője lett a ’Dare to Be Different’ (Merj más lenni!) kezdeményezésnek, amely a fiatal lányok és nők autósportban való részvételét támogatja.
Jelenleg a F1 Academy ügyvezető igazgatójaként dolgozik azon, hogy fiatal női tehetségek számára nyisson utat a motorsport legmagasabb szintjei felé. Susie személyes tapasztalatai révén jól ismeri az anyaság és a versenysport követelményei közötti egyensúly megteremtésének nehézségeit, és aktívan dolgozik azon, hogy a motorsport környezete támogatóbb legyen a női versenyzők és szakemberek számára.
A Hankook technológiai partnerként működik közre a Formula E világbajnokságban, továbbá a WRC (World Rally Championship) hivatalos abroncsbeszállítójaként látja el gumiabroncsokkal a sportág legnagyobb kihívást jelentő terepversenyeit. Anyák napja alkalmából a vállalat nemcsak néhány kiemelkedő példaképet, hanem minden olyan édesanya előtt fejet hajt, akik kitartásukkal, szakmai elhivatottságukkal és családi szerepvállalásukkal hozzájárulnak a motorsportok, különösen pedig a Formula E és a WRC fejlődéséhez.
Boldog anyák napját kíván a Hankook!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
Elindította a VIP-jegyek értékesítését a MotoGP és a World Superbike hazai futamaira a magyar promóter HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.
Ezzel egy időben leterítették a záró aszfaltréteget a mezőnyöket fogadó balatonfőkajári Balaton Park Circuit versenypálya új nyomvonalán.
A végéhez közeledik a Balaton Park Circuit átépítése, amire azért van szükség, hogy Magyarország legújabb versenypályája megkapja a FIM, azaz a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség legmagasabb, Grade A licencét, és így vendégül lássa 2025 nyarán a MotoGP és a World Superbike gyorsaságimotoros világbajnoki sorozatok magyar futamait. Április közepén leterítették a kivitelezők a záró aszfaltréteget abban a három kanyarban, amelyekben a nyomvonal kiegészítésére volt szükség, miközben a megnövelt bukóterek kialakítása, a kavicságy elterítése gyakorlatilag befejeződött.
A módosításokra azért van szükség, hogy a MotoGP és a Superbike futamain esetenként 300 km/h-nál is gyorsabban száguldó motorosok biztonságosan versenyezhessenek a Balaton Park Circuiten. Ennek érdekében a bukóterek területe az eddigi háromszorosára nőtt, új helyre került az úgynevezett első védelmi vonal, azaz a háromszintes szalagkorlát- és alkatrészfogó kerítésrendszer, három kanyarban pedig új, kiegészítő nyomvonal készül.
A munkálatokat rendszeresen ellenőrzi a nemzetközi versenysorozatokat sportszakmai és biztonsági szempontból felügyelő FIM, amelynek képviselői legutóbb áprilisban jártak a Balaton Park Circuiten. Akkor Bartolome Alfonso Ezpeleta, az FIM MotoGP-ért felelős biztonsági ellenőre elmondta, hogy elégedettek a munkavégzés minőségével.
A Balaton Park Circuit, a HUMDA, a Magyar Motorsport Szövetség, valamint a nemzetközi kereskedelmi jogokat birtokló Dorna közben közösen dolgozik a versenyek sportszakmai és biztonságtechnikai előkészítésén.
Közben megkezdődik a VIP-jegyek értékesítése a két versenyre. A MotoGP és a Superbike hétvégékre is kétféle VIP-jegyet lehet kapni a motogpofhungary.com és a superbikeofhungary.com oldalakon. A MotoGP esetében a VIP 360 jegy körpanorámás teraszos kilátást biztosít a pályára, a célegyenes és számos kanyar is jól látható innen, így a nézők az akciók középpontjába kerülhetnek. Itt a vendégek street food-élményt kapnak finom ételekkel és open bar szolgáltatással. A sátrak és a fedett területek gondoskodnak arról, hogy a naptól és az esőtől is védve legyenek a vendégek. A HUMDA Lounge jegyek vásárlói a boxutca épületéből felülről nézhetik a célegyenest és a csapatok munkáját. Az open bar szolgáltatás mellett az élő közvetítést időmérő képernyők egészítik ki. A World Superbike Pit Lounge a paddock szívében található, az első sorból lehet nézni a futamot kivételes kiszolgálással, valamint a kényelem, a stílus és az élő motorsport hangulatának tökéletes keverékével. Az SBK Executive Lounge pedig személyre szabott vállalati vendéglátási csomagokkal tökéletesen illeszkednek az egyes cégek üzleti céljaihoz és vendégei érdeklődéséhez, hatásos hálózatépítést és emlékezetes beszélgetéseket biztosít. Mindegyik csomag magas szintű gasztronómiai csomagot és tökéletes VIP-élményeket tartalmaz azok számára, akik értékelik a luxust és a kényelmet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök1 hét ago
Megérkeztek az LG új QNED evo televíziói
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkezett a felhőalapú Xbox játékélmény az LG okostévékre
-
Mozgásban2 hét ago
Egyre több SPAR-üzletnél tölthetőek az elektromos autók, a vállalat interaktív térképen mutatja be a töltőpontokat
-
Gazdaság2 hét ago
Kiszolgáltatottság helyett kiszolgálás
-
Okoseszközök1 hét ago
Az egyetemek mindennapjait is átírja a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Bizonytalanabbá váltak a munkáltatók a külföldi munkaerő-kölcsönzésben
-
Okoseszközök2 hét ago
A TCL 2025-ben elismert nemzetközi design díjakkal erősíti meg vezető szerepét
-
Ipar2 hét ago
Aumovio néven folytatja tevékenységét a Continental Csoport autóipari szektora