Connect with us

Mozgásban

Bemutatkozik az Audi Q3 Sportback

Kompakt SUV kupé kifejező dizájnnal és rendkívül dinamikus kezelhetőséggel

Az Audi egy kupé formájú SUV-val egészíti ki modellpalettáját: az Audi Q3 Sportback. Az új modell ötvözi egy SUV erőteljes megjelenését és sokoldalú kényelmét a sportos eleganciával és a kupé könnyed vezethetőségével.

Ez jellemzi az Audi márka első kompakt crossoverét.

Alacsony tetővonal, sportos megjelenés: a dizájn

Az Audi Q3 Sportbacket az erő és a precizitás egyaránt jellemzi, és ezt minden dizájn részletében tükrözi. A nyolcszögletű Singleframe fekete rácsa erősen háromdimenziós kialakítású, ami rendkívül sportossá teszi. Ugyanez vonatkozik a trapéz alakú légbeömlőkre és a hangsúlyos, vízszintes lamelákkal rendelkező lökhárítóra is. A coupé-szerű utastér ellentétben áll a kontrasztos színekre fényezett jellegzetes kiegészítőkkel, melyek kiemelik az autó SUV karakterét. Az alacsony tetővonal a sík D oszlopokhoz vezet, és egy tetőlégterelőben végződik. Ennek eredményeként az Audi Q3 Sportback sokkal hosszabbnak tűnik, mint a Q3 testvérmodellje. Ezen túlmenően a SUV-coupé közel három centiméterrel alacsonyabb, és így erőteljesebb megjelenést mutat. A kerekek fölött az erős kontúrok hívják fel a figyelmet a quattro-meghajtásra, amely a legtöbb motor esetében szériatartozék. Számos fény- és árnyékhatás keletkezik a plasztikus kialakítású hátsó részen. Az alacsony ablak, melyet légterelők szegélyeznek, és a sportos lökhárító, aminek a megjelenését a légbeömlőnyílások határozzák meg, hangsúlyozza az Audi Q3 Sportback szélességét. A hátrameneti lámpák is ehhez járulnak hozzá: kúpos alakban futnak be, csakúgy mint a lapos fényszórók. Az Audi az utóbbit három változatban kínálja egészen a Matrix LED technológiáig, melynek adaptív, magas fényereje intelligensen, a vezetési helyzetnek legmegfelelőbb módon világítja meg az utat.

Dynamic photo, Color: pulse orange

Dynamic photo,
Color: pulse orange

Sportos az úton és terepen is: a futómű

Az Audi Q3 Sportback vezetési élményét kínálja különböző terepeken. A városban, a hosszú távú útvonalakon vagy a könnyű terepen – a kompakt crossover egy dinamikus all-rounder. Szériában sport felfüggesztéssel és progresszív kormányzással rendelkezik, melynek áttételezése a kormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebb. Kérésre a felfüggesztés csillapítás szabályozással is elérhető, ami tovább növeli a dinamizmus és a kényelem közötti tartományt. A vezetési helyzettől, az útviszonyoktól és a személyes preferenciáktól függően a járművezető a hagyományos dinamikus kezelőrendszeren, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerben, hat profilban, beleértve az offroad módot is, megváltoztathatja az autó jellemzőit. A motor és a sebességváltó beállításai mellett ez a rendszer befolyásolja az elektronikusan állítható lengéscsillapítók és a kormányzás segédprogramját is. Opcionálisan a lejtmenet vezérlő is támogatást biztosíthat: a vezető által kiválasztott sebességet folyamatosan megtartja 6% -nál nagyobb lejtőn.

TFSI, TDI, S tronic, quattro: a meghajtás

Európai bevezetéskor az Audi Q3 Sportback számára egy benzin és dízelmotor áll rendelkezésre. A 169 kW-os (230 LE) teljesítményt nyújtó 2,0 TFSI a legerősebb motor (Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic: Kombinált üzemanyag-fogyasztás l / 100 km * -nél: 7,7 – 7,3 (30,5 – 32,2 US mpg); kibocsátás g / km *: 174 – 166 (280,0 – 267,2 g / mi). A 2.0 TDI teljesítménye 110 kW (150 lóerő) (Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic: Kombinált üzemanyag-fogyasztás l / 100 km * -ban: 4,9 – 4,7 (48,0 – 50,0 US mpg); km *: 129 – 123 (207,6 – 197,9 g / mi)). Röviddel a piaci bevezetés után manuális sebességváltóval és quattro hajtással is elérhető lesz. Az év folyamán további motorok fognak megjelenni, többek között egy erősebb dízel és egy belépő szintű benzinmotor, amely egy 48 V-os mild-hibrid rendszert kap kiegészítésnek. Fékezés során visszanyeri az energiát; az alacsony sebességről való gyorsítás során támogatja a motort. A valós vezetési helyzetekben akár 0,4 l üzemanyagot is megtakaríthat 100 km-enként (62,1 mérföld).

A nagyobb motoroknál a quattro hajtáslánc alapfelszereltségként biztosítja az erőátvitelt. Központi alkatrésze a hátsó tengelyen található hidraulikus többlemezes tengelykapcsoló. Elektronikus menedzsmentje a kiváló stabilitást és a nagy vonóerőt ötvözi a magas szintű vezetési élvezettel. A teljesítmény mellett a quattro hajtás szorosan együttműködik a kerék-szelektív nyomatékvezérléssel. Ez a quattro hajtás esetén a belső oldali kerekekre, elsőkerék hajtás esetén az első, belső oldali kerékre kifejtett gyenge fékhatás révén teszi még dinamikusabbá és stabilabbá az autót.

Változtatható kényelem: Belső és tér koncepció

Az Audi Q3 Sportback 4,50 m (14,8 ft) hosszú, 1,84 m széles és 1,56 m magas; tengelytávja 2,68 m (8,8 láb). Ez egy tágas és nagymértékben változtatható belső teret eredményez. A hátsó ülések három személy számára biztosítanak helyet. Ezek 130 mm-es (5.1 hüvelyk) hosszirányban mozgathatóak; a háttámla három részre osztott, és dőlésük hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata 530 l (18,7 cu ft) és 1400 l (49,4 cu ft) között mozog. A raktér padlómagassága két szintre állítható, a hátsó polc ez alatt helyezkedik el. Opcióként az Audi egy elektromos hátsó ajtót is kínál, amelyet lábmozdulattal is lehet nyitni és lezárni. Az elektromosan állítható és igény szerint fűthető első ülések sportos pozíciót és magas szintű kényelmet biztosítanak. A kontrasztos varrással ellátott sportülések és színes díszítőcsíkok az ajtópaneleken felszereléstől függőek. Emellett az Alcantara felületek a műszerfalon és a kartámaszokon hangsúlyozzák a progresszív tervezési filozófiát. A sötétben az opcionális kontúr / hangulat világításcsomag 30 választható színnel világít.

Interior

Interior

Digitális világ: Kijelzők és kezelés

A kezelési és megjelenítési koncepció bizonyítja, hogyan halad előre az Audi a digitalizálással: már az alapfelszereltség része a 10,25 hüvelykes képátlójú digitális műszerfal, melyet a vezető a többfunkciós kormányról működtet. Az MMI navigation plus csúcskategóriás rendszerben, a jelzések az Audi virtual cockpit 10,25 col átlójú kijelzőfelületén jelennek meg, amely számos további funkciót kínál. A műszerfal közepén egy 10,1 hüvelykes méretű érintőképernyő található. Funkcióválasztásnál akusztikus visszajelzést ad. Csakúgy, mint a márka felső kategóriás modelljeiben, széles, magasfényű fekete keret veszi körül. Az alatta elhelyezkedő légkondicionáló vezérlőegységgel együtt a kijelző ergonómikusan 10 fokkal a vezető felé fordul. Kérésre a 12,3 hüvelykes Audi virtual cockpit plus is elérhető három választható megjelenéssel, beleértve egy különösen dinamikus megjelenésűt is.

Az átlátható menüstruktúrát hangvezérlés egészíti ki, mely a mindennapos élőbeszéd jellemző fordulatait is felismeri. A navigációs célállomás és az MMI-keresés megadása a szabad szövegbevitelen alapul. A rendszer a korábbi utazások alapján felismeri a vezető leggyakoribb célpontjait a megfelelő javaslatok megadásában. Ennek során statisztikai empirikus értékeket vesz figyelembe a napszakra és forgalmi viszonyokra vonatkozóan.

Átfogó hálózatkezelés: Infotainment és Audi connect

Az MMI navigation plus-szal az Audi connect online szolgáltatásai LTE Advanced sebességgel érhetők el egy állandóan telepített SIM-kártyán keresztül. Ide tartoznak például az online forgalmi információk és az online point-of-interest POI szolgáltatása, amely az útvonal megmutatását fényképekkel, nyitvatartási idővel és felhasználói értékelésekkel egészíti ki. Az Audi flotta konnektivitásának köszönhetően a Q3 Sportback a fedélzeti kamera és a jármű érzékelőinek segítségével kap és nyújt tájékoztatást az útszéli parkolóhelyről, a veszélyeztetett területekről és a sebességkorlátozásokról. A közlekedési lámpákra vonatkozó információ új funkció a Car-to-X szolgáltatások között. Az autó adatokat fogad a város forgalmirányító számítógépéről, aminek eredményeként a járművezető az Audi virtual cockpitben kap tájékoztatást a közlekedési lámpák helyzetéről. Ez a járművezetők számára lehetővé teszi, hogy előre beállítsák sebességüket, ami növeli a hatékonyságot és javítja a forgalom haladását. Ez az ajánlat kezdetben csak egyes európai városokban elérhető, és a városi terület infrastruktúrájának fejlődésétől függően fokozatosan bővül.

Egy újabb újdonság az Amazon Alexa felhőalapú hangszolgáltatás, amely zenét és hangoskönyveket közvetít, és több mint 80 000 Alexa Skill-hez is hozzáférést biztosít. A Google Earth™ navigáció és a hibrid rádió, amely a vétel körülményeitől függően automatikusan vált az FM, DAB és az online streaming között, szintén az Audi connect navigation és infotainment plus csomag részét képezi. A hangvezérlő rendszer a felhőben rögzített részletes tudásbázist használja, hogy válaszoljon a vezetői kérdésekre és parancsokra.

Az ingyenes myAudi App és az Audi okostelefon interfész biztosítja az összekapcsolhatóságot az autó és a smartphone között. Ez integrálja az Android és iOS mobiltelefonokat a fedélzeti információs és szórakoztató rendszerbe. Az okostelefon tartalma az MMI kijelzőn az Apple CarPlay-en vagy az Android Auto-n keresztül jelenik meg, és nincs szükség kábelre, ha a csúcskategóriás információs és szórakoztató rendszert használják egy iPhone készülékkel. Az Audi phone box és a Bang & Olufsen Premium Sound System virtuális 3D-s hangzással egészíti ki ezt az átfogó ajánlatot.

Kiváló minden helyzetben: az asszisztensrendszerek

Az Audi Q3 Sportback esetében négy alaprendszert használnak a biztonság érdekében. Ezek közé tartozik a sáv elhagyásra figyelmeztetés és a sávváltás figyelmeztetés. Míg az előbbi segít a sofőrnek a sávban maradni, az utóbbi a sávváltáskor adódó kritikus helyzetekre figyelmeztet, például, ha egy jármű van a holttérben. A Németországban forgalmazott modellek az Audi pre sense rendszert is megkapják. Ha ütközésveszély lép fel, vizuális, akusztikus és haptikus figyelmeztetést küld a vezetőnek. Vészhelyzetben teljes fékezést generál, és megindítja az Audi pre sense alapvető biztonsági intézkedéseit. Ez magában foglalja az első biztonsági övek meghúzását, az ablakok és az opcionális tolótető bezárását, és aktiválja a figyelmeztető lámpákat.

Az adaptive cruise assist az opcionális rendszerek kiemelkedő része. A rendszer leveszi a vezetőről a hosszanti és keresztirányú irányítás terhét. Az ultra-modern rendszerek, például a 360 fokos kamerák segítséget nyújtanak a parkoláshoz és a manőverezéshez. Az MMI kijelzőjén az SUV kupé közvetlen környezetét mutatják, és a vezető több perspektíva közül is választhat. A park assist automatikusan be- és kiparkolja az autót. Ha például a vezető egy bejáratból szeretne kitolatni, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő asszisztens figyelmeztet a rendszer értékelése szerint veszélyesen közeledő járművekről.

Engine compartment

Engine compartment

Kereskedelmi forgalomban ősztől kapható: piaci bevezetés és bevezető modell

Az Audi Q3 Sportback szállítása Európában ősszel kezdődik. Németországban a 35 TDI S tronic** ára 40 200 €, míg a 45 TFSI quattro S tronic** 46 200 € kezdőártól érhető el. A forgalmazás kezdetekor egy exkluzív “Edition” modell lesz elérhető két dizájnnal. A karosszéria fényezésétől függően “edition one dew silver” és “edition one mythos black.” nevet kapták. Mindkét modell az S-Line vonalaira alapoz fekete stíluscsomaggal. A sötét dekoratív panelek a mátrix LED-es fényszórókban és a 20 collos kerekek még sportosabb megjelenést biztosítanak.

Az ezüst sorozat egy élénk színekkel díszített előkelő belső kialakítást, míg a fekete modell az S-Line sötét belsőjére épül, amelyet a műszerfalon és az ajtók kartámaszain lévő kék Alcantara felületek egészítenek ki.

Mozgásban

Széles körben elterjedhet jövőre az időablakos házhoz szállítás

Az időablakos kiszállítás alkalmazására ösztönzik a hazai piaci szereplőket a külföldi webshopok térnyerése nyomán átalakuló vásárlói igények.

Jövőre ezért az e-kereskedelem egyre több szegmensében elérhetővé válhat ez a szolgáltatás.  Emellett olyan új szolgáltatásmodellek terjedhetnek el a házhoz szállításban, mint az előfizetéses rendszer vagy a dinamikus árképzés – ezek a trendek fogják meghatározni 2025-ben az e-kereskedelem fejlődését Magyarországon az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO szakértői szerint.

Mozgalmas évet tudhat maga mögött a hazai e-kereskedelmi piac, amely a hazai webáruházak és a futárcégek számára egyaránt új kihívásokat hozott, s ezek a változások 2025-ben is döntő hatást gyakorolnak az e-kereskedelem és a házhoz szállítási szolgáltatások fejlődésére. Az innovatív logisztikai megoldásaival Európa hat országában jelenlévő DODO szakértői összegyűjtötték azokat a trendeket, amelyek e téren meghatározó szerepet töltenek be az előttünk álló évben.

Az ázsiai webáruházak előretörése ösztönzőleg hat a kiszállítási szolgáltatások fejlesztésére

A hazai webshopokat komoly kihívás elé állítják a határokon túli versenytársaik, amelyek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a magyar vásárlók online költéseiből: az év első felében a külföldi online megrendelések értéke megközelítette, majd a Black Friday idején meg is haladta a belföldi webes vásárlások összegét. Mindez lépéskényszerbe hozza a hazai piaci szereplőket. A megrendelések számának hirtelen, dömpingszerű megugrása a hagyományos eljárások és technológiák alkalmazásával egyre több esetben már nem volt kezelhető, ez pedig bizonyos esetekben fennakadásokat okozott a kézbesítési feladatok teljesítésében. Mivel az ilyen esetek jelentősen befolyásolják a webshopok iránti vásárlói bizalmat, a jövőben a fogyasztók elvárásainak egyre precízebb teljesítése döntő szerepet kap a futárcégek piaci versenyében.

Az időablakos kiszállítás széles körben elterjed, az időkeretek tovább szűkülnek

Az idei év tapasztalatai nyomán már a magyarországi online vásárlók döntő többsége, mintegy 85% szeretné előre tudni, sőt, ki is választani, hogy a futár mikor, melyik napon és azon belül is melyik idősávban kézbesíti a megrendelt terméket. Mivel a vásárlók közel négyötöde szívesebben vásárol olyan webshopokban, amelyek ilyen precíz kiszállítási szolgáltatást kínálnak, 2025-ben az időablakos egyre szélesebb körű térnyerésére érdemes számítani. Nemcsak egyre több terméktípus, e-kereskedelmi szegmens esetén válik majd elérhetővé ez a vásárlóbarát megoldás, de a piaci verseny erősödésével az időablakok is szűkülni fognak, s nem lesz ritka az egyórás kiszállítási időkeret sem.

Mesterséges intelligencia, adatelemzés, robotika

Az időablakos kiszállítás terjedésének hatására 2025-ben még inkább fel fognak értékelődni azok a mesterséges intelligencia és adatalapú megoldások, amelyek a hatékonyság fokozása és a kiszállítások optimalizása révén kiszámíthatóbbá teszik a megrendelések kézbesítését. Mivel a fogyasztói élmény egyre fontosabb a webshopok számára, a vásárlás és a kiszállítás személyre szabhatóságát segítő algoritmusok, illetve AI-megoldások fokozott terjedésére lehet számítani. Elsősorban a csomag nyomon követése, a kézbesítési időablak pontos meghatározása, továbbá a termék egyszerűbb visszaküldésének biztosítása terén várható érdemi előrelépés. Még fontosabbá válik emellett az adatelemzés, amelyre támaszkodva a vállalatok jobban megérthetik a fogyasztók igényeit, és ehhez igazíthatják szolgáltatásaikat. Ez nagymértékben segíti egyebek mellett az aznapi kiszállítás további elterjedését, igazodva ezzel a vásárlók elvárásaihoz. A hatékonyság növeléséhez a logisztikában a raktározási folyamatok automatizálása, a robotika alkalmazása járulhat hozzá.

Stabil kereslet a divatáru, az élelmiszerek és a gyógyszerek házhoz rendelése iránt

Továbbra is eltérően reagálnak a gazdasági környezet alakulására a különböző terméktípusok. A ruházati termékek és kiegészítők, az élelmiszerek, valamint az egészséggel összefüggő árucikkek az idei évhez hasonlóan várhatóan 2025-ben is dobogós helyeken fognak szerepelni az online vásárlások rangsorában. Ezek az alapvető fogyasztási cikkek közé tartoznak, amelyekről utoljára mondanának le a vásárlók, s így ezek értékesítését a külső körülmények változásai kisebb mértékben befolyásolják. Az építőanyagok, a barkácsáru, a lakberendezési cikkek és a járművek, illetve járműalkatrészek iránti érdeklődés ezzel szemben jóval érzékenyebben reagálhat a különböző gazdasági mutatók alakulására.

Új szolgáltatásmodellek elterjedése

A vásárlók és a futárcégek számára egyaránt kiszámíthatóbbá és egyben költséghatékonyabbá teheti a jövőben az online rendelések kézbesítését az előfizetéses modellek elterjedése. Ezek lehetővé teszik, hogy a fogyasztók egy havidíj ellenében korlátlan számban kérjenek házhoz szállítást, s emellett elsőbbségi kiszállítást is igénybe vehetnek, de az új szolgáltatásokat is elsőként próbálhatják ki. Ez a más országokban már látványosan terjedő megoldás nemcsak a vásárlói hűség erősítését segíti, de az „ingyenes kiszállítás” iránti igény kielégítésére is fenntartható alternatívát kínál. Hasonlóképpen szélesebb körben alkalmazhatják 2025-ben a dinamikus árképzés gyakorlatát, egyre több vásárlónak megadva a lehetőséget arra, hogy a kiszállítási díj csökkentése érdekében egy adott napon a csúcsidőn kívüli időszakra kérjék csomagjaik kézbesítését. Ez nemcsak a vásárlók számára jelent megtakarítási lehetőséget, de az eddigi tapasztalatok alapján a webshopok forgalmát is növelheti.

Az idei év több olyan változást hozott az e-kereskedelemben Magyarországon, amelyekre a vásárlók bizalmának megőrzése és erősítése érdekében a webáruházaknak reagálniuk kell. Várakozásaink szerint 2025-ben a fogyasztók elvárásaihoz igazodva az időablakos kiszállítás még inkább felértékelődik. Így azok az internetes üzletek tehetnek szert előnyre, akik a vásárlók által előre kiválasztott, akár egyórás időkeretekben tudják kézbesíteni az online rendeléseket. Az olyan, általunk is használt innovatív, okoslogisztikai megoldások, mint az adatelemzés vagy a mesterséges intelligencia alkalmazása, kulcsszerepet fognak játszani ebben”

mondta el Peter Menky, a DODO kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Forradalom a légi közlekedésben

A légi közlekedés karbonkibocsátása hosszú ideje áll a repülés nagy ökológiai lábnyomát érő kritikák kereszttüzében.

Most azonban egy új fejlesztés ígéri, hogy jelentősen növeli a légi áruszállítás fenntarthatósági szintjét. A Natilus egy innovatív kaliforniai startup, amely a Siemensszel közösen újragondolta az áruszállító repülőgépek tervezését, ötvözve a legmodernebb mérnöki technológiát és a környezettudatosságot.

Blended-wing: aerodinamikai forradalom

A Natilus nevű, innovatív startup San Diegóban, Kaliforniában működik. A cég 2015-ben alakult tapasztalt repülőgépipari és mérnöki szakemberek csapataként, azzal a ”szerény” céllal, hogy forradalmasítsák a légi közlekedést. A vállalat pilóta nélküli áruszállító repülőgépek fejlesztésére specializálódott, amelyek a kevert szárny-test (blended wing body) kialakítás révén nemcsak hatékonyabbak, hanem fenntarthatóbbak is, jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

„A probléma, amit meg akarunk oldani, az, hogy a légi teherszállítás túl drága, de gyors, míg a tengeri teherszállítás olcsó, de nagyon lassú”

– magyarázza a cég vezérigazgatója.

„Hogy perspektívát adjak: az áruk tengeren történő szállítása Ázsiából az Egyesült Államokba akár egy hónapot is igénybe vehet, de olcsó. A légi szállítás tízszer drágább, viszont két-három nap alatt teljesíthető. A mi megoldásunk az, hogy áthidaljuk ezt a szakadékot, és megőrizzük a légi teherszállítás gyorsaságát, de 50–60 százalékos költségcsökkentéssel közelítsük a tengeri szállítás árkategóriájához. Ezzel a mi repülőgépeink súlykategóriájában a légi teherszállítás válhat az új normává, és a tengeri szállítás szinte eltűnhet.”

A vállalat fejlesztéseinek középpontjában a blended-wing body design, azaz a kevert szárny-test kialakítás áll. Ez az aerodinamikai megoldás nemcsak a hatékonyságot javítja, hanem újraértelmezi a szállítási kapacitást is. Egy-egy repülés során a Natilus gépei akár 50%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, miközben másfélszer több rakományt képesek szállítani. Ezek az eredmények új mércét állítanak fel a fenntartható légi közlekedésben, és jelentős mértékben csökkenthetik az iparág üvegházhatású gázkibocsátását.

A Natilus már több mint 6 milliárd dollár értékben kapott előrendeléseket világszerte jelentős légitársaságoktól és ügyfelektől, több mint 400 repülőgépre. A cég közlése szerint a teherszállító légitársaságok működési árrése csekély, mindössze három-négy százalék, és csak jó években nyereségesek. Ha a jelenlegi Boeing- és Airbus-flottáikat ilyen gépekre cserélnék, ez az árrés 33 százalékra nőhetne, ami óriási változást hozna az eredményességben.

A cég megoldása egy másik iparági kihívást is kezel – a jól képzett pilóták világméretű hiányát. A becslések szerint az utasszállító forgalom 2035-re megduplázódik, és a teherszállító pilóták várhatóan részt vesznek ennek az űrnek a betöltésében. A Natilus távirányítású rendszerei lehetővé teszik, hogy egyetlen pilóta egyszerre három repülőgépet irányítson.

A Natilus jelenleg három terméket fejleszt- többek közt a Siemens technológiájának segítségével-, amelyek mindegyike szénszálas kompozit vázszerkezetű. Az első egy 19 000 font (kb. 8600 kg) súlyú repülőgép, 90 láb (kb. 27 méter) szárnyfesztávolsággal. A második egy 60 tonnás repülőgép, amely méretében egy Boeing 767-eshez hasonlítható, és elsősorban belföldi szolgáltatásokra szánják az Egyesült Államokban, de képes Európa és Ázsia kiszolgálására is. A zászlóshajó termék egy 700 tonnás modell, amely a Boeing 777-es versenytársa lesz, 10 százalékkal nagyobb szárnyfesztávolsággal, és képes csendes-óceáni repülésre.

A startup fejlesztései egyúttal túlmutatnak az üzemanyag-hatékonyságon. A repülőgépek kialakítása kompatibilis az úgynevezett fenntartható repülőgép-üzemanyagokkal (SAF). Sőt a cégnél felkészültek a jövő hidrogénalapú hajtási technológiáinak implementálására is. A kérdés így már csak az, hogy megoldásaik mikor fognak megjelenni a hétköznapokban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Kiberbiztonsági tanúsítványt szerzett az LG

A 3. szintű CSMS tanúsítvány a vállalat innovatív mobilitási megoldásainak digitális biztonságát bizonyítja.

Az LG Electronics (LG) a közelmúltban megszerezte a globális tesztelő és tanúsító ügynökség, a TÜV Rheinland 3. szintű bizonyítványát kiberbiztonsági irányítási rendszerére (CSMS) vonatkozóan. Ez a kategóriában elérhető legmagasabb szintű minősítés, amely jól szemlélteti az LG elkötelezettségét a biztonságos termékfejlesztés, gyártás és valós felhasználói alkalmazás iránt.

A CSMS-tanúsítvány – amely az ISO/SAE 21434 szabványnak és az UN R155 rendelet előírásainak való megfelelést igazolja – ma már 56 piacon kötelező elvárás az autógyártók számára. A minősítés átfogó értékeléseket foglal magában, beleértve olyan szimulált kibertámadásokat is, amelyek célja a biztonsági intézkedések és folyamatok sebezhetőségének azonosítása. Az LG az új CSMS tanúsítvánnyal a másodikról a harmadik szintre lépett, ami a társaság elkötelezettségét mutatja amellett, hogy megfeleljen az egyre szigorodó kiberbiztonsági elvárásoknak.

Az LG az iparág legjobb gyakorlataival összhangban az ASPICE (Automotive SPICE, egy széles körben elismert nemzetközi szabvány az autóipari szoftverfejlesztési folyamatok értékelésére) keretrendszert követi. A számos ismert európai autógyártót tömörítő Automotive Special Interest Group által kifejlesztett ASPICE szisztematikus megközelítést biztosít a járműszoftver-fejlesztési folyamatok értékeléséhez és javításához. Az LG elismerést kapott az ASPICE for Cybersecurity bevezetéséért, amely az ASPICE számos további kiberbiztonsági értékelést tartalmazó kiterjesztése.

Miközben az autóipar egyre inkább a szoftveralapú járművekre fókuszál, az LG továbbra is élen jár a változó kiberbiztonsági kihívások kezelésében. Az olyan globálisan elismert tanúsítványok, mint a CSMS, illetve az ASPICE keretrendszer alkalmazása mellett az LG stratégiai kezdeményezésekkel is megerősítette pozícióját az iparágban, például 2021-ben felvásárolta az izraeli Cybellum autóipari kiberbiztonsági céget.

„Az LG élen jár a legmodernebb biztonsági technológiák és eljárások alkalmazásában, hogy minél megbízhatóbb megoldásokat nyújtson az autógyártók és a végfelhasználók számára” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműipari megoldások üzletágának elnöke. „Folyamatosan fejlesztjük biztonsági rendszereinket, hogy azok a mobilitási ágazatot célzó, egyre kifinomultabb kiberfenyegetésekkel szemben is felvegyék a küzdelmet.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss