Connect with us

Mozgásban

Hogyan ellenőrizhető a használtautó a vásárlás előtt

Az autóvásárlás nem egy egyszerű folyamat, hiszen egy jelentős összegű vásárlásról van szó, sokszázezres vagy több milliós tételről döntünk és a vásárlási folyamatban is gyakran nem rendelkezünk elegendő tapasztalattal. Ez különösen igaz, ha álmaink autóját szeretnénk megvásárolni, amikor még az érzelmi faktor is elhomályosíthatja a reális döntésünket. Így a használtautó vásárlás során sokszor kavarognak az érzések a vásárlóban. Annak érdekében, hogy enyhítse a szorongást, hogy megfelelően döntsön, használjon technológia-vezérelt megoldásokat, hogy jobban megismerhesse a kiválasztott használt autó múltját. Próbálja megkeresni és megtudni az esetleges súlyos rejtett hibákat vagy problémákat a kiszemelt használt autóban.

Keressen a neten, a közösségi médiában

Napjainkban a közösségi média jó hely lehet egy adott jármű vagy modell kutatásának megkezdésére. Szinte minden autómodellnek van tulajdonos közössége vagy klubja a Facebookon vagy egy internetes oldalon. Miután kiválasztotta a vásárolni kívánt modellt, olvasson utána ezeken az oldalokon a tapasztalatokról, véleményekről. Csatlakozzon a csoporthoz, és kérjen bátran tanácsot egy jövőbeli vásárlásról. A lelkes tulajdonosok tudni fogják, mely modellek éveiben vagy kiadásaiban voltak különös hibái, és hogyan lehet ezeket azonosítani. Ismerje meg az adott modellhez kapcsolódó általános kérdéseket. Miután felkészült a tudással, már sokkal pontosabban célzott kérdéseket tehet fel az eladónak.

Emellett akár még arra is lehet esély, hogy az egyik rajongó tag már látta vagy kipróbálta az Ön által kiszemelt használt gépkocsit. Ne habozzon, kérdezzen vagy akár ossza meg az autóhirdetés linkjét is. A rajongói csoportok legtöbb tagja szívesen segítenek, és megosztják saját tapasztalataikat. Ha úgy dönt, hogy megvásárolja ezt a modellt, akkor a közösség a jövőben is hasznos lehet, ha valamilyen kisebb problémája van, vagy alkatrészeket, vagy esetleg egy megbízható szerelőt keres.

Nézzük meg az autó titkait

Kis horpadásokat és karcolásokat könnyedén észreveheti a világosban, de ezek viszonylag könnyen, olcsón javíthatóak és nincsenek hatással a jármű vezetési dinamikájára.

Nem ez a helyzet mechanikai vagy villamos alkatrészekkel. Az átlagos felhasználóknak ezeket már nehéz észrevenni, ugyanakkor ezen kérdések figyelmen kívül hagyása a jármű sokkal komolyabb meghibásodására utalhatnak.

A modern autók az ilyen jellegű problémákról a motorellenőrző lámpák vagy hibajelzések révén tájékoztatnak a műszerfalon. De nézzünk szembe a szomorú tényekkel, hogy az ügyeskedő, trükköző autónepperek a kódok törlésével könnyen elrejthetik az első jeleket.

Profi szakszervízekben ellenőriztesse le a vásárolni kívánt autót egy OBD (Onboard Diagnostics) leolvasó eszközzel. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy egyszerűen bedugnak egy univerzális csatlakozót a jármű OBD-II diagnosztikai csatlakozójába. Manapság az OBD rendszereknek már léteznek még felhasználóbarátibb megoldásai is és Bluetooth-on keresztül kapcsolódnak az okostelefonhoz.

Az OBD eszköz meg tudja mutatni, hogy a motor, sebességváltó, légzsák, fékek, elektromos rendszerek és egyéb alkatrészek rendben vannak-e. Néhány másodperc múlva megtudhatja, hogy mely alkatrészeknek vannak problémái, és ha vannak, akkor ezek mennyire súlyosak. Még ha az eladó tulajdonos törölte is a hibákat, és már nem jelennek meg az műszerfalon, akkor is a rendszer memóriájában benne vannak, és az OBD képes rámutatni. Az OBD-vizsgálat mindenképpen hasznos lehet, mert ha nem is mutat fennálló konkrét problémát, meghibásodást, pontosan meg tudja mondani, mi a jelenlegi állapot és az alkatrészek jövőbeni karbantartása során mimre lehet számítani a jövőben, megelőzve mielőtt bármi komoly meghibásodás történne.

használtautó járműtörténet carvertical


Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!


Hiteles járműtörténet

Minden autó rendelkezik egyedi azonosítószámmal, az alvázszámmal, aminek a nemzetközi rövidítése a VIN. Ez a sorozatszám az autó karosszériáján található, és a gépjármű dokumentumában is megtalálható. A korunkban elérhető digitális technológiáknak köszönhetően a vásárló használhatja ezt az azonosítószámot arra, hogy megbizonyosodjon az autó múltjáról, hogy a jármű szenvedett-e komolyabb sérülést, nem lopták-e el vagy netán árvízkárosodott-e. Az interneten találhatunk többféle online alvázszám- alapú keresőt, ún. VIN dekódereket.

Probléma lehet az is, hogy még ezeket az adatokat is néha meghamisíthatják, különösen akkor fordulhat elő iyen eset, ha a viszonteladó azt állítja, hogy majd ők biztosítják ezt a már elkészített autójelentést. Keressen rá a neten Ön a használtautó múltjára.

Az internet legújabb technológia megoldásaként, a blokklánc decentralizálja az adatokat, és lehetetlen hamisítani vagy bármilyen más módon megváltoztatni azokat.

A blokkláncon alapuló carVertical járműtörténeti jelentéseknek a legmegbízhatóbbnak kell lenniük az használtautó üzletágban. Csak annyit kell tennie, hogy beírja az autó alvázszámát (VIN számát) a weboldalon és vásárol egy teljes körű jelentést.

Az alapvető tények (motor teljesítmény, üzemanyag vagy sebességváltó típusa stb.) mellett a jelentések pontosabb és hasznosabb adatokat is tartalmaznak. Magában foglalja az autentikus futásteljesítményt és a korábban, különböző időpontokban elkészült archív fényképeket, valamint ha a jármű bármilyen sérülést szenvedett, ha ellopták stb. Ha netán eltérő adatokkal rendelkezik a különböző időpontokból, összehasonlíthatja azokat, és észlelheti futásteljesítmény-csalást, a kilóméteróra valószínűsíthető módosítását, a rejtett baleseteket vagy egyéb más eltéréseket az eladó autó történetében.

Vásárlás előtt tehát mindenképp ajánlott az autók előéletének lekérdezése, amihez a carVertical fizetős (autónként 4799 forintos) rendszere mellett van ingyenes segítség is: a szuf.magyarorszag.hu felületéről minden hazai, magyar rendszámos autó múltjából láthatunk adatokat. Az Ügyfélkapu-regisztrációval elérhető felületről azonban csak a hazai műszaki vizsgákon és tulajdonosváltásokkor rögzített óraállások láthatók, továbbá a biztosítási információk (kártörténeti adatok) tekintetében is csak a 2019. január 1-től és csakis a kgfb biztosítás terhére rendezett károk ismerhetők meg, a cascós kifizetések nem. A CarVertical fizetős rendszere utóbbiakat is látja (nem csak hazánkból, hanem külföldről is), de az természetesen esetében is elmondható, hogy a nem legális műhelyek munkáira nincs rálátása, így bár vásárlás előtt ajánlott a lehető legalaposabb múltlekérdezés, azt követően egy szervizes használtautó-átvizsgálás is erősen javasolt – annak érdekében, hogy a megvásárolt autó ne okozzon kellemetlen meglepetéseket.

Az összes információ ismeretében kérdéseket tehet fel az eladónak, megbeszélheti az árat, vagy dönthet arról, hogy inkább egy másik használt járművet választana. A legfejlettebb digitális keresőeszközök mindig elérhetőek az interneten. Döntsön előrelátóan.


Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!

Mozgásban

Nagyobb fenntarthatóság lítiumion technológiával

Jungheinrich lítiumionos targonca

Innovatív megoldások a modern logisztikához a CEVA Logistics-nál.

A CEVA Logistics a világ egyik vezető logisztikai szolgáltatója, amely egyértelműen a fenntarthatóságra és a hatékonyságra összpontosít. Az átfogó fenntarthatósági stratégia központi alkotóeleme a járműpark átállítása savas ólomakkumulátorról lítiumion meghajtásra, amely zöld árammal működik. Ehhez a Jungheinrichben találták meg a tökéletes partner.

LOGISZTIKAI KÖZPONT HOZZÁADOTT ÉRTÉKKEL ÉS JÖVŐKÉPPEL

A belgiumi Grobbendonkban található európai elosztóközpont öt, egyenként 10 000 négyzetméter alapterületű csarnokból áll és a világ egyik legnagyobb cipőgyártója számára a B2B logisztika központjaként szolgál. Átlagosan naponta tizenkét konténert szállítanak ide az antwerpeni kikötőből a szomszédos konténerterminálba. A telephely a raktározáson és szállításon kívül értéknövelt szolgáltatásokat is kínál, és innovatív technológiákra támaszkodik a jövőbiztos logisztikai folyamatok érdekében.

ZÖLD ÁRAM A NAGY TELJESÍTMÉNYŰ TECHNOLÓGIÁÉRT.

A CEVA világszerte arra törekszik, hogy csökkentse CO2-kibocsátását és fenntarthatóbbá tegye működését. „A fenntarthatóság elengedhetetlen számunkra” – nyilatkozta a telephely vezetője. A logisztikai szolgáltató célja, hogy néhány éven belül világszerte mindenhol átálljon a lítiumion technológiára. Ez itt Grobbendonkban már megtörtént.

54 Jungheinrich lítiumionos targoncával és 20 napenergiával működő energiatárolóval.

Az akkumulátorokat a vállalat saját, 40 000 négyzetméter nagyságú, a tetőre telepített napelemes rendszeréből származó villamos energiával töltik, ami egy újabb lépés a kibocsátásmentes logisztika felé.

EGY LÉPÉS, SOK ELŐNY

A lítiumion akkumulátorokra történő átállással a CEVA Logistics nemcsak fenntartható, hanem előremutató lépést is tett. Az átállás ugyanis számos előnnyel jár. Először is, nincs szükség többé az ólomsavas akkumulátorok időigényes és mindig kockázatos cseréjére. Ehelyett az új lítiumion akkumulátorok fixen a gépekbe vannak beépítve, rugalmasan és kényelmesen tölthetők akár rövid szünetekben is, így elegendő kapacitással rendelkeznek a két műszakos üzemhez.

MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY

Az energiaellátás alapjául egy teljesen új és központosított töltési infrastruktúra szolgál: a Jungheinrich minden egyes töltőállomást powerbankokkal lát el, amelyek a tetőn lévő napelemekhez csatlakoznak. A Jungheinrich összesen 20 darab, egyenként 32,5 kWh tárolókapacitású energiatárolót szállított. Ezáltal sikeresen elkerülhetők a hálózati csúcsterhelések. De ez még nem minden: az optimalizált targoncaflotta az erőforrások intelligens felhasználásának kiváló példája.

A több mint 60 jármű és a hasonlóan nagyszámú cserélhető akkumulátor helyett most 54 korszerű targonca elegendő. A gépek nagy része a POWERLiNE sorozatból származik. Ezeket a targoncákat a beépített lítiumion akkumulátor köré tervezték, ezért kompaktabbak, fordulékonyabbak és könnyebben kezelhetőek. Ez egy igazi pluszpont a felhasználók számára, és fontos szempont a Jungheinrich javára történő döntéskor.

NAGYOBB SZABADSÁG: BÉRLÉS A BEFEKTETÉS HELYETT

A Jungheinrich innovatív bérleti modellje maximális rugalmasságot kínál: a CEVA könnyen a változó igényekhez igazíthatja flottáját. Legyen szó szezonális csúcsokról vagy új kihívásokról, a skálázható megoldás garantálja a maximális rendelkezésre állást és csökkenti a felesleges költségeket. Ugyanakkor a proaktív flottakezelés biztosítja, hogy a CEVA mindig egy lépéssel előrébb járjon, anélkül, hogy kapacitást veszítene. És ezzel a koncepcióval a Jungheinrich nem is annyira a tényleges teherautókat, hanem elsősorban a flotta bevetésének optimalizálásán alapuló szolgáltatást nyújt.

ENERGIÁVAL A JÖVŐÉRT

A CEVA továbbá előre gondolkodik. Az elosztóközpont tetején lévő 40 000 négyzetméteres napelemes rendszer lényegesen több energiát szolgáltat, mint amennyire jelenleg az energiabankok és a járművek számára szükség van. A következő lépés? A Jungheinrich és a CEVA együtt dolgozik azon, hogy ezt a többlet zöldenergiát a válogatórendszerek, a szállítópályák és más folyamatok számára hasznosítsák. Így Grobbendonk nem csak a fenntartható logisztika zászlóshajójává válik, hanem a teljes mértékben hatékony energiafelhasználás úttörőjévé is, ami valódi elkötelezettség a jövőre nézve.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég

Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.

A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.

A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.

A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.

A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.

Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Innováció a sportban: neves szakemberekkel indít technikaisport-menedzser szakot a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzést indít szeptembertől.

A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.

A Széchenyi István Egyetem nemcsak a járműmérnökképzésben és a mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és innovációs területeken rendelkezik jelentős hagyományokkal, de az autó- és motorsport világának is egyre meghatározóbb szereplője. Az intézmény hallgatói olyan, a világ élvonalába tartozó csapatokban szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, mint a többszörös világcsúcstartó SZEnergy Team, vagy a Formula Studentben sikeresen szereplő Arrabona Racing Team. Közülük később többen neves versenycsapatok szakembereiként kamatoztatják tudásukat. Van, aki már egyetemi évei alatt Forma–1-es csapat gyakornokaként tevékenykedik, míg a győri egyetem Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzésén több, a Forma–1 világában nevet szerzett személyiség is oktat. A technikai sporthoz egyre erősebben kötődő intézménynek saját motorsportszakosztálya van, és jelentős sikereket ér el Uni Győr WMS gokartcsapata is. Az intézmény e területen nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.

A színes képzési paletta szeptembertől egy újabb elemmel, a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzéssel bővül. A kurzus jelentkezési feltétele bármely képzési területen szerzett, minimum BSc, BA vagy ezzel egyenértékű főiskolai, illetve egyetemi diploma.

„A képzés célja azoknak a szakembereknek a felkészítése, akik segítséget nyújtanak a technikai sportokban versenyzőknek a sportkarrierjük építésében, képesek rentábilisan működtetni a versenypályákat, valamint különféle egyéb infrastruktúrákat, létesítményeket, továbbá sikeres technikai sport – ezen belül autó- és motorsport – rendezvények szervezését, lebonyolítását menedzselik”

– fogalmazott Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense.

Mint mondta, a hallgatók a terület kiemelkedő személyiségeitől tanulhatnak, hiszen az oktatói gárdát erősíti többek között Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnok, Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző (Révész Racing Team), aki a Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatának is tagja, Matics Zsolt, a Fit4Race alapítója, Nagy Dani autóversenyző, szakkommentátor, Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és Wéber Gábor autóversenyző, televíziós szakkommentátor is.

A budapesti helyszínen megvalósuló képzés szakfelelőse dr. Kovács Barnabás címzetes egyetemi docens, volt barcelonai főkonzul, aki az intézmény nagy népszerűségnek örvendő sportdiplomáciai szaktanácsadói képzésének felelőse is.

„A hallgatóknak a két félév alatt összesen 60 kreditnyi tantárgyat kell teljesíteniük, amelyek a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, valamint projektmunkát is tartalmaznak. A választható tantárgyak három specializációt ölelnek fel: versenyzőmenedzser, sportrendezvény- és létesítményüzemeltető menedzser

– fogalmazott.

Kiemelte: a sportdiplomácia, a marketing, a sportpszichológia és a technikai sportok területéről érkező oktatók örömmel álltak a program mellé, széles körű szakmai tapasztalatukkal biztosítva a magas színvonalat. A szakfelelős elárulta, hogy a képzés részismereti ágaiba már az érettségivel rendelkezők is bekapcsolódhatnak, akik így tanúsítványt szerezhetnek azok elvégzéséről.

A képzésre augusztus 31-ig lehet jelentkezni ezen a felületen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss