Connect with us
Hirdetés

Mozgásban

Hogyan ellenőrizhető a használtautó a vásárlás előtt

Az autóvásárlás nem egy egyszerű folyamat, hiszen egy jelentős összegű vásárlásról van szó, sokszázezres vagy több milliós tételről döntünk és a vásárlási folyamatban is gyakran nem rendelkezünk elegendő tapasztalattal. Ez különösen igaz, ha álmaink autóját szeretnénk megvásárolni, amikor még az érzelmi faktor is elhomályosíthatja a reális döntésünket. Így a használtautó vásárlás során sokszor kavarognak az érzések a vásárlóban. Annak érdekében, hogy enyhítse a szorongást, hogy megfelelően döntsön, használjon technológia-vezérelt megoldásokat, hogy jobban megismerhesse a kiválasztott használt autó múltját. Próbálja megkeresni és megtudni az esetleges súlyos rejtett hibákat vagy problémákat a kiszemelt használt autóban.

Keressen a neten, a közösségi médiában

Napjainkban a közösségi média jó hely lehet egy adott jármű vagy modell kutatásának megkezdésére. Szinte minden autómodellnek van tulajdonos közössége vagy klubja a Facebookon vagy egy internetes oldalon. Miután kiválasztotta a vásárolni kívánt modellt, olvasson utána ezeken az oldalokon a tapasztalatokról, véleményekről. Csatlakozzon a csoporthoz, és kérjen bátran tanácsot egy jövőbeli vásárlásról. A lelkes tulajdonosok tudni fogják, mely modellek éveiben vagy kiadásaiban voltak különös hibái, és hogyan lehet ezeket azonosítani. Ismerje meg az adott modellhez kapcsolódó általános kérdéseket. Miután felkészült a tudással, már sokkal pontosabban célzott kérdéseket tehet fel az eladónak.

Emellett akár még arra is lehet esély, hogy az egyik rajongó tag már látta vagy kipróbálta az Ön által kiszemelt használt gépkocsit. Ne habozzon, kérdezzen vagy akár ossza meg az autóhirdetés linkjét is. A rajongói csoportok legtöbb tagja szívesen segítenek, és megosztják saját tapasztalataikat. Ha úgy dönt, hogy megvásárolja ezt a modellt, akkor a közösség a jövőben is hasznos lehet, ha valamilyen kisebb problémája van, vagy alkatrészeket, vagy esetleg egy megbízható szerelőt keres.

Nézzük meg az autó titkait

Kis horpadásokat és karcolásokat könnyedén észreveheti a világosban, de ezek viszonylag könnyen, olcsón javíthatóak és nincsenek hatással a jármű vezetési dinamikájára.

Nem ez a helyzet mechanikai vagy villamos alkatrészekkel. Az átlagos felhasználóknak ezeket már nehéz észrevenni, ugyanakkor ezen kérdések figyelmen kívül hagyása a jármű sokkal komolyabb meghibásodására utalhatnak.

A modern autók az ilyen jellegű problémákról a motorellenőrző lámpák vagy hibajelzések révén tájékoztatnak a műszerfalon. De nézzünk szembe a szomorú tényekkel, hogy az ügyeskedő, trükköző autónepperek a kódok törlésével könnyen elrejthetik az első jeleket.

Profi szakszervízekben ellenőriztesse le a vásárolni kívánt autót egy OBD (Onboard Diagnostics) leolvasó eszközzel. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy egyszerűen bedugnak egy univerzális csatlakozót a jármű OBD-II diagnosztikai csatlakozójába. Manapság az OBD rendszereknek már léteznek még felhasználóbarátibb megoldásai is és Bluetooth-on keresztül kapcsolódnak az okostelefonhoz.

Az OBD eszköz meg tudja mutatni, hogy a motor, sebességváltó, légzsák, fékek, elektromos rendszerek és egyéb alkatrészek rendben vannak-e. Néhány másodperc múlva megtudhatja, hogy mely alkatrészeknek vannak problémái, és ha vannak, akkor ezek mennyire súlyosak. Még ha az eladó tulajdonos törölte is a hibákat, és már nem jelennek meg az műszerfalon, akkor is a rendszer memóriájában benne vannak, és az OBD képes rámutatni. Az OBD-vizsgálat mindenképpen hasznos lehet, mert ha nem is mutat fennálló konkrét problémát, meghibásodást, pontosan meg tudja mondani, mi a jelenlegi állapot és az alkatrészek jövőbeni karbantartása során mimre lehet számítani a jövőben, megelőzve mielőtt bármi komoly meghibásodás történne.

használtautó járműtörténet carvertical


Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!


Hiteles járműtörténet

Minden autó rendelkezik egyedi azonosítószámmal, az alvázszámmal, aminek a nemzetközi rövidítése a VIN. Ez a sorozatszám az autó karosszériáján található, és a gépjármű dokumentumában is megtalálható. A korunkban elérhető digitális technológiáknak köszönhetően a vásárló használhatja ezt az azonosítószámot arra, hogy megbizonyosodjon az autó múltjáról, hogy a jármű szenvedett-e komolyabb sérülést, nem lopták-e el vagy netán árvízkárosodott-e. Az interneten találhatunk többféle online alvázszám- alapú keresőt, ún. VIN dekódereket.

Probléma lehet az is, hogy még ezeket az adatokat is néha meghamisíthatják, különösen akkor fordulhat elő iyen eset, ha a viszonteladó azt állítja, hogy majd ők biztosítják ezt a már elkészített autójelentést. Keressen rá a neten Ön a használtautó múltjára.

Az internet legújabb technológia megoldásaként, a blokklánc decentralizálja az adatokat, és lehetetlen hamisítani vagy bármilyen más módon megváltoztatni azokat.

A blokkláncon alapuló carVertical járműtörténeti jelentéseknek a legmegbízhatóbbnak kell lenniük az használtautó üzletágban. Csak annyit kell tennie, hogy beírja az autó alvázszámát (VIN számát) a weboldalon és vásárol egy teljes körű jelentést.

Az alapvető tények (motor teljesítmény, üzemanyag vagy sebességváltó típusa stb.) mellett a jelentések pontosabb és hasznosabb adatokat is tartalmaznak. Magában foglalja az autentikus futásteljesítményt és a korábban, különböző időpontokban elkészült archív fényképeket, valamint ha a jármű bármilyen sérülést szenvedett, ha ellopták stb. Ha netán eltérő adatokkal rendelkezik a különböző időpontokból, összehasonlíthatja azokat, és észlelheti futásteljesítmény-csalást, a kilóméteróra valószínűsíthető módosítását, a rejtett baleseteket vagy egyéb más eltéréseket az eladó autó történetében.

Vásárlás előtt tehát mindenképp ajánlott az autók előéletének lekérdezése, amihez a carVertical fizetős (autónként 4799 forintos) rendszere mellett van ingyenes segítség is: a szuf.magyarorszag.hu felületéről minden hazai, magyar rendszámos autó múltjából láthatunk adatokat. Az Ügyfélkapu-regisztrációval elérhető felületről azonban csak a hazai műszaki vizsgákon és tulajdonosváltásokkor rögzített óraállások láthatók, továbbá a biztosítási információk (kártörténeti adatok) tekintetében is csak a 2019. január 1-től és csakis a kgfb biztosítás terhére rendezett károk ismerhetők meg, a cascós kifizetések nem. A CarVertical fizetős rendszere utóbbiakat is látja (nem csak hazánkból, hanem külföldről is), de az természetesen esetében is elmondható, hogy a nem legális műhelyek munkáira nincs rálátása, így bár vásárlás előtt ajánlott a lehető legalaposabb múltlekérdezés, azt követően egy szervizes használtautó-átvizsgálás is erősen javasolt – annak érdekében, hogy a megvásárolt autó ne okozzon kellemetlen meglepetéseket.

Az összes információ ismeretében kérdéseket tehet fel az eladónak, megbeszélheti az árat, vagy dönthet arról, hogy inkább egy másik használt járművet választana. A legfejlettebb digitális keresőeszközök mindig elérhetőek az interneten. Döntsön előrelátóan.


Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!

Mozgásban

Növekedés, új élmények és egy szokatlan mentés tette emlékezetessé a wigo évét

Többet és hosszabb utakon vezettek 2025-ben a wigo carsharing felhasználói, akik közül a legaktívabb csaknem 1000 alkalommal pattant autóba az év során.

A legnagyobb fegyvertényt viszont az a wigo-sofőr hajtotta végre, aki egy bajba került négylábú életét mentette meg az autóval szállított vérrel.

A wigo számára a növekedés, az újítások és a meglepetések éve volt 2025. A felhasználók nem csupán többet autóztak, hanem jóval messzebbre is mentek: átlagosan több mint 15 %-kal hosszabb utakat tettek meg, összesen 6%-kal több kilométert vezetve, mint tavaly.

Egyértelműen hosszabbá váltak tehát az autós túrák, bár a leghosszabb egybefüggő út 1490 kilométeres, még tavaly felállított rekordját megdönteni nem, csak újra beállítani sikerült. Szintén nem volt trónfosztás a legnépszerűbb városi autó kategóriában, ahol 2025-ben a is Renault Clio lett a bajnok.

A fővároson belül Terézváros volt a legkedveltebb indulási és érkezési pont, míg a hosszabb kiruccanásoknál magasan vezetett a Balaton térsége: Siófokra, Balatonfüredre és Zamárdiba irányult a vidéki wigos túrák zöme.

A legaktívabb felhasználó 954 utat tett meg egy év alatt, ami közel 70-nel magasabb a tavalyi csúcsértéknél. A flotta közben megőrizte fiatalos lendületét, hiszen átlagéletkora továbbra is mindössze 1,5 év, és több új autótípussal gazdagodott. Az emblematikus MINI Cooper Cabrio-k, valamint rövidebb ideig a wigo flottájában vendégeskedő MINI Countrymanek mellett számos Opel kishaszongépjármű (Vivaro, Combo, Movano) érkezett. Utóbbiak a wigo max zászlaja alatt futnak, amely mára Budapesten és Fehérváron, összesen hét ponton érhető el. A három különböző modellel az idén közel 1000 tonna rakományt szállíthattak a felhasználók.

A kényelmes, rugalmas, nagyfokú szabadságot biztosító mobilitási formát preferáló közösség létszáma már a 145 ezer főt is meghaladta.

A wigo komoly mérföldkőnek tartja a kilométeralapú árazás bevezetését, amellyel párhuzamosan elindult a wigo kalkulátor is, hogy még kiszámíthatóbbá váljon a szolgáltatás használata az útvonalak előzetes, pontos tervezésének lehetőségével. Stabilan terjed a biztonságosabb vezetést jelentő wigo care+ is: ebben az évben minden harmadik önrészcsökkentett útra ezt a kiegészítő biztonsági opciót választották a felhasználók.

Az idén több új és régi partnerség is zajlott: a Sziget, a Hungaroring, az Under Armour, a Diverzum, Auchan Korzó, Majomkenyér és MOTO Pizza is a wigo mellett tette le a voksát, ami nem véletlen: a cég szolgáltatása egyszerre lett modernebb, élménydúsabb és sokszínűbb.

Az év egyik legszívmelengetőbb története egy mentett kutyához kötődik: egy felhasználó wigoval szállított sürgősen vért egy bajba került négylábúnak, akinek így sikerült megmenteni az életét. Természetesen ebben az évben is akadtak ottfelejtett tárgyak az autókban; közülük a legfurcsább és egyben legméretesebb egy komplett gázkazán volt.

2025-ben tehát továbbra is beigazolódott, hogy a wigo nem pusztán közlekedési alternatíva, hanem egyben olyan közösség is, amelyben minden nap váratlan, jó történetek születhetnek.

A karácsonyi időszakban mindehhez különleges kedvezmények és nyereményjáték is társulnak, az utazást pedig egy megújult, még informatívabb app teszi egyszerűbbé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Látványosan csökkent a dízelek iránti érdeklődés, több mint 40%-os növekedéssel az elektromos autók nyerték a novembert

2025 novemberében folytatódott a hazai használtautó-piac szerkezetének átalakulása: több olyan trend is egyértelműen kirajzolódott, amely hosszabb távon is meghatározhatja a piac működését.

A Használtautó.hu adatai szerint a dízelek iránti érdeklődés meredeken visszaesett, miközben az elektromos és hibrid modellek iránti kereslet tovább erősödött. A kínálat minősége közben látványosan javult: fiatalabb, kevesebbet futott és magasabb értékű járművek kerültek fel a portálra, a meghirdetett autók száma pedig jóval meghaladta a tavalyit.

A Használtautó.hu-n mért megkeresések száma novemberben 404 000 volt, ami mindössze 2,7%-kal marad el a 2024-es értéktől. Bár az érdeklődés megtorpanást mutatott, a kínálati oldal ezzel párhuzamosan kifejezetten erős hónapot zárt. Az átlagos vételár 8,9%-kal emelkedett, elérve az 5,35 millió forintot, ami azt jelzi, hogy a friss hirdetések között arányaiban több a magasabb értékű, jobb felszereltségű modell. A kínálat is nőtt: novemberben 97 000 élő hirdetés szerepelt a portálon, szemben a tavalyi 96 000 darabbal. A feladott hirdetések száma még nagyobb arányban, 7,1%-kal bővült.

A kínálati minőség javulását mutatja, hogy az autók átlagos életkora 12,66 évről 12,39 évre csökkent, az átlagos futásteljesítmény pedig 174 ezer km-re mérséklődött — közel 4400 kilométerrel alacsonyabb értékre, mint egy évvel korábban. A modellranglista élmezőnye ezúttal sem változott: az Astra, a Golf és a Swift továbbra is a három legnépszerűbb modell a vásárlók körében.

A novemberi hajtásláncbontás alapján a dízelautók iránti érdeklődés közel 10%-kal esett vissza: a 2024-es 157 500 érdeklődés helyett idén novemberben 142 500 érkezett. Bár a dízelek átlagára kissé emelkedett (+3,6%), a kereslet csökkenése egyértelmű: a vásárlók egyre nagyobb arányban fordulnak más hajtástípusok felé.

Az elektromos autók ezzel szemben kiemelkedően erős hónapot zártak. Az érdeklődések száma 27 000-ra nőtt, ami több mint 40%-os növekedést jelent tavalyhoz képest. Az átlagár lényegében változatlan maradt (10,72 millió forint), vagyis a kereslet élénkülése nem okozott érdemi drágulást – a piac egyre kiegyensúlyozottabbá válik.

A hibridek iránti érdeklődés is jelentősen nőtt (+17,3%), miközben az átlagáruk 1,5%-kal csökkent. Ez egy olyan piaci helyzet, ahol a kínálat bővülése (sok frissen meghirdetett hibrid modell), lefelé húzza az árakat, miközben a kereslet tovább erősödik. A benzines autók esetében az érdeklődés enyhén csökkent (–3,1%), ugyanakkor az átlagár jelentősen, 9,6%-kal emelkedett.

A személyautó-piac mellett a motoros szegmens is aktív hónapot zárt. A motorok iránti érdeklődés 11,3%-kal nőtt, 9700 érdeklődés érkezett a novemberi időszakban. A kínálat is bővült (+6,3%), az átlagár pedig 1,86 millió forintra emelkedett, ami közel 6%-os növekedést jelent.

„A novemberi hónap ugyan minimális visszaesést hozott az érdeklődések számában, az egész éves tendenciát nézve még így is nagy, 2,9% százalékos növekedést látunk a megkereséseket tekintve. A novemberi számok viszont egy olyan piacot jósolnak, amely pozitív irányba fejlődik: a növekvő átlagár és csökkenő futásteljesítmény, valamint átlagéletkor arra ad magyarázatot, hogy a hazai jelenleg látható használtautó-kínálat minősége javulásnak indult, míg a meghirdetett autók száma egyre csak nő. Készletből nincs hiány, aminek a minősége hónapról-hónapra javul” 

– mondta Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Amikor a forma találkozik a teljesítménnyel: bemutatkozik a Wilier Filante SLR ID2

Wilier Filante SLR ID2 kerékpár

Amikor egy ikonikus olasz márka új országúti kerékpárt mutat be, a kerékpáros világ felkapja a fejét. És nem véletlenül, hiszen a Wilier legfrissebb aero modellje, a Filante SLR ID2 nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy a legendás gyártó eddigi leggyorsabb országútiját testesítse meg.

És ha valamit tudunk a Rossano Veneto-i mesterekről, az az, hogy a sebességet nemcsak számokban, hanem érzésben is mérik. Most megmutatjuk, hogyan válik ez az érzés valósággá a Filante SLR ID2-vel.

Új fejezet az aero országúti kerékpárok történetében

Ha kerékpározásról van szó, a Wilier mindig is két irányban gondolkodott: egy modell azoknak, akik a hegyekben érzik otthon magukat, és egy azoknak, akik a síkon szeretnek száguldani. A Filante SLR ID2 ebbe a kategóriába tartozik – sőt, annak csúcsát képviseli. Egy igazi aero országúti, amely minden pedálfordulatnál a sebesség és a hatékonyság szolgálatában áll.

Míg sok gyártó arra törekszik, hogy egyetlen, minden terepen bevethető versenykerékpárt kínáljon, addig a Wilier más utat jár. Ők hisznek abban, hogy a csúcsteljesítményhez nem kompromisszumokra, hanem célzott fejlesztésre van szükség. Aki ugyanis a maximumot akarja kihozni magából, annak a legjobb társra van szüksége – ez a társ pedig jelenleg a Filante SLR ID2.

Öt év fejlesztés, egy pillanatnyi tökéletesség

A Filante SLR első generációja 2020-ban mutatkozott be, és rövid idő alatt az egyik legelismertebb aero országútivá vált. Azóta eltelt öt év, és ez az öt év az országúti technológia világában valóságos generációváltást hozott. Az új Filante SLR ID2 teljesen újratervezett, modern kerékpár, amely a több mint 120 éves Wilier-tapasztalatot ötvözi az olasz dizájn szenvedélyével.

A kerékpár már most bizonyított a legnagyobb versenyeken – köztük a Tour of Lombardia mezőnyében, ahol a Groupama–FDJ csapat tehetsége, Romain Grégoire hajtotta a prototípust. Nem véletlenül esett rá a választás: a Filante SLR ID2-t kifejezetten WorldTour-szintű teljesítményre fejlesztették, hogy a legkeményebb körülmények között is képes legyen megállni a helyét.

A tervezés művészete és tudománya

Akik már ismerik a Wiliert, azok tudják, hogy a cégnél a technológia és az esztétika mindig kéz a kézben jár, sőt, az egyik nem létezhet a másik nélkül. Éppen ezért a Filante SLR ID2 fejlesztése során a mérnökök nemcsak a tervezőasztal felett görnyedtek – a kerékpárt a brit Silverstone Sports Engineering szélcsatornájában is tesztelték.

Wilier Filante SLR ID2 bicikli

Az eredmény pedig önmagáért beszél: a Wilier adatai szerint a Filante SLR ID2 még a legnagyobb WorldTour-versenykerékpárokhoz képest is átlagosan 2,4%-kal kedvezőbb aerodinamikai együtthatóval rendelkezik. Ez a különbség nem csupán a laborban mérhető – hanem a valóságban is érezhető: a sprinthajrákban, a hosszú sík szakaszokon és a lejtmenetekben is.

Forma, ami a funkciót szolgálja

A Filante SLR ID2 váza a TorayCa T800, T1100 és M46JB karbonszálak precíz kombinációjából épül fel. Ez a kompozíció garantálja az ideális egyensúlyt a merevség, a megfelelő tömeg és a hatékony rezgéselnyelés között. Az Ultegra Di2 váltórendszerrel szerelt, M-es méretű modell mindössze 7,1 kilogramm, így a Filante SLR ID2 a kategória egyik legkönnyebb aero országútijának számít.

A villa teljesen új, „pengés” formát kapott, ami nemcsak látványos, de valódi aerodinamikai előnyt is biztosít. Az aprólékosan kidolgozott részletek mind azt bizonyítják, hogy a Wilier számára a kompromisszum ismeretlen fogalom.

Innováció a kormány mögött

A kerékpárhoz teljesen új, integrált karbonkormány készült, a Wilier F-BAR ID2, amely letisztult, csavarmentes megjelenésével és ergonomikus kialakításával tökéletesen illeszkedik a Filante SLR ID2 karakteréhez. Az egyedi OEF (Optimal Ergonomic Flare) geometria révén a kormány az alsó fogásban 3 centiméterrel szélesebb, ami nagy sebességnél is stabilabb testtarást garantál és jobb irányíthatóságot biztosít.

A F-BAR ID2 hét különböző szélességben és öt stucnihosszban elérhető, így minden kerékpáros megtalálhatja a számára ideális beállítást – legyen szó profi versenyzőről vagy lelkes amatőrről, aki ugyanazzal a szenvedéllyel hajt, mint a legjobbak.

Aerodinamika újragondolva

A sebességért folytatott versenyben a részletek döntik el, ki nyer. Éppen ezért született meg a Wilier új Aerokit kulacsrendszere, amely tökéletesen illeszkedik a váz formájához. Az Elite-tel közösen fejlesztett kulacsok és tartók nem csupán elegánsak, hanem mérhetően csökkentik a légellenállást is, akár kétharmaddal kevesebb turbulenciát okozva, mint a hagyományos megoldások.

Wilier Filante SLR ID2 kerékpárok bicaj

De az aerodinamikailag optimalizált alsócső és az új nyeregcső nemcsak a légellenállást minimalizálja, hanem a kényelmet és a teljesítményt is növeli. Sőt, az akkumulátor helye is új: a Shimano Di2 egységet a középcsapágy fölötti műgyanta házba helyezték, így végeredményképp jobb hozzáférést és még kedvezőbb súlyelosztást kapunk.

A számok mögött: mérhető fejlődés

A Wilier a fejlesztés során CFD modellezést, szélcsatorna-teszteket és profi versenyzői visszajelzéseket ötvözött. Az eredmények pedig magukért beszélnek:

  • 40 km/h-nál akár 14,15 watt teljesítménynyereség az előző modellhez képest
  • 50 km/h-nál az Aerokit rendszerrel ez az érték 28,8 wattra nő
  • A váz merevebb, ugyanakkor komfortosabb, és 1,6%-kal jobb aerodinamikai eredményt ért el a CFD-előrejelzéseknél

Ezek a számok nem csupán papíron mutatnak jól, hanem minden pedálfordulatban érezhető előnyt jelentenek a valós versenyeken.

Méret, forma, illeszkedés – testre szabott teljesítmény

A kerékpár hatféle vázméretben, háromféle kormánymérettel és két nyeregcső-opcióval érhető el, a tervezők pedig a geometriát is aprólékosan finomították: a modell valamivel hosszabb, magasabb és stabilabb lett, miközben megőrizte azt a közvetlen, élénk reagálást, amit az elődje is kínált.

A Wilier Filante SLR ID2 tehát nem csupán egy újabb modell, hanem a márka filozófiájának valódi megtestesülése: itt találkozik egymással az olasz dizájn, a mérnöki precizitás és a szenvedély. Az amatőrök új dimenzióban élhetik át az országúti élményt, a profik kezében pedig ez a győzelem egyik kulcsa – könnyű, elegáns és brutálisan gyors, és a Biondo Bike szakemberei által is ajánlott.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss