Mozgásban
A legújabb Renault Zoe már Magyarországon is kapható
Az új generáció az elektromos teljesítmény és a könnyed vezetés egy új szintjét lépi meg, hiszen elődjéhez képest a gyártó növelte a hatótávolságot, erősebb motorral és olyan funkciókkal látta el, amelyek a kényelmet és a vezetői élményt egyaránt növelik.
Hazánkba is megérkezett Európa vezető városi elektromos modelljének legfrissebb változata, az Új Renault ZOE.
Évtizedes tapasztalat az elektromos-autó fejlesztésben
Tíz éve, 2009-ben mutatta be a Renault a ZOE elnevezésű elektromos-jármű koncepcióját, majd ezután hamarosan megjelent a ZOE sorozatgyártásban is. Az eltelt idő alatt a Renault vezető szerepet ért el az elektromos mobilitás területén, ami nem utolsó sorban a zászlóshajó-modell sikerének is köszönhető. 2019. augusztus végéig ugyanis összesen 160 ezer regisztráció érkezett a gyártóhoz, és az összesített értékesítési adatok alapján ez a leggyakoribb elektromos modell a kontinensen. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a modell 18,2%-os piaci részesedést ért el 2018-ban Európában, és a közel 40 ezer darabra érkező regisztráció alapján öt elektromos autóból egy ZOE az európai utakon.
A modell Magyarországon is hasonló sikert ért el, amelyből csak 2019. november végéig 83 db kelt el. Ebben az eredményben komoly szerepe van az állami támogatás mellé, az importőr által kínált azonos mértékű kedvezménynek is, hiszen a gyártó 2019. első 11 hónapjában szinte megduplázta a megelőző 3 évben értékesített teljes elektromosautó-mennyiségét.
„Hasonló sikerekre számítunk az új modell esetében itthon is, hiszen számos olyan újítást rejt, ami az egyik legnagyobb hatótávval rendelkező modellt még élhetőbbé és praktikusabbá teszi. A Renault elektromos járműfejlesztési koncepcióját az a törekvés vezérli, hogy a teljes egészében elektromos járműveink is a könnyebb használatot szolgálják és élvezetesebb vezetési élményt tegyenek lehetővé – legyen szó a modellek hatótávolságáról, teljesítményéről, vagy az azokban elérhető szolgáltatásokról.”
– mondta el Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezetője.
Karakteresebb külső, újrahasznosított belső
Az előző generáció finom vonalait egy formabontóbb, kifejezőbb külső váltotta. Ez egyrészt köszönhető az újratervezett, domború motorháztetőnek, a ködlámpa körül található szellőzőnyílásoknak, amik a jobb légellenállást segítik; valamint az új Renault modellekre jellemző C-alakú LED-es fényjegyeknek és a 100%-ban LED-es első és hátsó fényszóróknak, amik a láthatóságot növelik.
A belső tér anyaghasználatában az újrahasznosítás játszott kulcsszerepet. A gyártó ugyanis újrahasznosított alapanyagokból egy olyan innovatív szövetet fejlesztett ki, ami nóvumnak számít az autóiparban is, megfelel a körforgásos gazdaság elveinek, és több mint 60%-kal csökkenti a kapcsolódó szén-dioxid kibocsátást. Ehhez átlagosan 50%-ban gyári szövethulladékokat és használt biztonsági öveket, 50%-ban pedig műanyag palackokból származó rostokat használtak fel. Az ezekből előállított anyagot az Új Renault ZOE-ban először az utastérben is alkalmazták: ebből készül például az üléskárpit, de a műszerfal és a középkonzol alapja is – összesen 22,5 kg kerül belőle egyetlen autóba, úgy, hogy eközben továbbra is megmarad a beltér magas minőségérzete.
Középpontban a könnyebb és élvezetesebb vezetés
A Renault Easy Life koncepciója jegyében számos vezetést segítő funkció jelent meg az új modellben. Ennek köszönhetően a középkonzolra került az „e-Shifter” elnevezésű sebességváltó kar, amivel a különböző vezetési módok közül választhatunk. Az egyik ilyen az ún. B üzemmód, a könnyebb fékezést segítő rendszer, ami kifejezetten a városi közlekedés során, vagy lassú forgalomban lehet hasznos. Mindemellett számos egyéb vezetéstámogató funkció is elérhető még, ezek között automata parkolófék, holttérfigyelés, sebességkorlátozó táblák felismerése, sávtartást segítő funkció (ami szükség esetén korrigál is), automata vészfékező rendszer (később válik elérhetővé), illetve sebességhatárra történő figyelmeztetés.
A kényelmesebb autózást segítik a Renault olyan szolgáltatásai is, mint az EASY CONNECT, amely ötvözi az új EASY LINK multimédia rendszerét és a MY Renault applikáció funkcióit. Az applikáción keresztül például távolról szabályozható az autó hőmérséklete is töltés közben anélkül, hogy az a hatótávot csökkentené. Az új EASY LINK multimédia rendszer a 9,3”-os érintőkijelzőn valós időben jeleníti meg az ismert elektromos töltőhelyeket, és az útvonaltervező ezekkel is számol az optimális útvonal kialakítása során. A 10”-os digitális műszeregységen pedig többek között a sofőr visszajelzést kaphat akár a saját vezetési stílusáról is, annak érdekében, hogy a lehető legenergiatakarékosabb módon közlekedhessen.
Budapest-Tisza-tó akár fél óra alatt
Az Új ZOE kiemelkedő teljesítményét új, 52 kWh-s akkumulátorral éri el, mellyel a gyártó 25%-al növelte a hatótávot 395 km-re anélkül, hogy az akkumulátor mérete nagyobb lenne. Az eszközben elérhető fejlesztéseknek köszönhetően az autó váltóárammal (max. 22 kW-ig) és egyenárammal is tölthető (max. 50 kW-ig), amivel így az elektromos modellek közül a legváltozatosabb töltési módok állnak rendelkezésünkre. Ennek megfelelően akár egy bevásárlás alatt visszatölthetünk 125 kilométerre elegendő hatótávot egy plázában (22 kW – 1 óra), míg egy városi nyilvános töltőről (11 kW) ugyanezt 2 óra alatt érhetjük el. Amennyiben autópályán töltjük (50 kW), egy fél órás pihenőidő alatt egy Budapest-Tisza-tó (150 km) távolság megtételére elegendő energiát érhetünk el. Hazaérve pedig akár másnapra teljesen feltölthetjük az autót egy 7 kW-os fali aljzaton keresztül (9 óra 25 perc töltési idő).
Megnövekedett teljesítmény a motorháztető alatt
Az akkumulátor által leadható megnövekedett áramerősség szintén hozzájárult ahhoz, hogy a modell egy olyan nagyobb teljesítményű,100 kW-os motorral is elérhető lehessen, aminek teljesítménye egy 136 lóerős belsőégésű motoréval egyenértékű és az előző, 80 kW-os egységhez képest 2,2 mp-el rövidebb idő alatt repíti az autót 80 km/h-ról 120 km/h-ra. De legyen szó akár az előző verzióból ismert 80 kW-os motorról, vagy az új Z.E. 50-es változatról, mindkettő esetében érvényes, hogy a modell vezetés közben zéró káros anyagot bocsát ki.
Az Új Renault ZOE hazánkban januártól lesz elérhető 10 399 000 forintos kezdő listaártól. Az új modell bevezetését a gyártó az állami támogatáson felül akár további 1,5 millió Ft induló kedvezménnyel segíti. Így egy Zen felszereltségű Új ZOE már 8 349 000 Ft-tól vihető haza.
Mozgásban
Molnár Martin szárnyalt Spában: a rekordbajnokot szorongatta a brit F3 tesztjén
Szenzációs teljesítményt nyújtott a Forma–1-es Belga Nagydíj helyszínéül szolgáló legendás spái pályán Molnár Martin. A brit F4 idei harmadik helyezettjeként magasabb kategóriába lépő magyar versenyző ismét a brit F3-nak beillő GB3-ban tesztelt, és nem sokkal maradt el az idei szezon bronzérmesétől.
Spában folytatódott Molnár Martin tesztsorozata a GB3-ban. A 17 esztendős sportoló a múlt héten, Snettertonban ismerkedett meg a brit Forma–3-nak beillő sorozat F4-esnél jóval gyorsabb autójával és a Rodin Motorsporttal, majd ezen a héten már Belgiumban körözött a legutóbbi három szezon bajnokát adó istállóval.
És nemcsak körözött, hanem egyenesen szárnyalt, ugyanis a 18 GB3-as autót és számos, már az idén is ebben a sorozatban versenyző pilótát felvonultató mezőnyben mindkét tesztnapot a 2. helyen zárta a Hitech GP pilótája, Deagen Fairclough mögött. A 19 esztendős brit onnan lehet ismerős sokaknak, hogy 2023-ban rekordnak számító 14 győzelemmel lett bajnok a brit F4-ben, majd az idén teljes idényt ment a GB3-ban, ahol az összetett harmadik helyén zárt, jóval tapasztaltabb tehát Martinnál, aki ehhez képest az első napon mindössze 0,128 másodperccel maradt el tőle a 7 kilométer hosszú körön – amelyen a GB3-as autók bőven 2 perc fölötti időket teljesítenek –, majd a második napon úgy kapott 0,488 másodpercet, hogy Fairclough a leggyorsabb körében levágta az utolsó sikánt, amivel rengeteg időt nyert.
„Ismét nagyon jó két tesztnapunk volt. A csapattal továbbra is nagyon jó együtt dolgozni, az autóra pedig mostanra teljes mértékben ráéreztem – kezdte értékelését Martin. – Innentől azon lesz a hangsúly, hogy megtanuljam a számomra ismeretlen pályákat, azokon a helyszíneken pedig, amelyeken már korábban vezettem, átálljak arra, hogy ez egy sokkal gyorsabb autó, mint az F4-es. Spa nagyon tetszik, élvezetes itt vezetni. Azért még mindig Zandvoort a kedvencem, de Spa felkerült a listámon a második helyre.”
„Ami a programunkat illeti, a tesztet pályatanulással kezdtük. Ekkor még kopott gumikon mentünk, mert azon volt a hangsúly, hogy ráérezzek a pálya ritmusára, aztán a második menetre már feltettünk egy frissebb gumiszettet, és ekkor már ott tudtam lenni a mezőny elejében, majd a harmadik menetben egy tizedes hátrányban a második helyen álltam, miként az első nap összesítésében is ez a helyet foglaltam el. Az utolsó menetben még javíthattam volna új gumin, de mindegyik körömön forgalomba kerültem. Mindkét napon nehéz volt jó kört futni, mert F4-es autók is voltak a pályán, és bármennyire is furán hangzik, nehéz volt őket megelőzni, mert mi a kanyarokban vagyunk sokkal gyorsabbak, nem az egyenesekben. A második napot aztán rögtön a tabella elején kezdtük, majd ahogy folyamatosan változtattunk a beállításokon és én is alakítottam a vezetésemen, úgy gyorsultunk menetről menetre.”
Nem magától értetődő ez a kezdés
Mivel Martin Spában életében másodszor ült GB3-as autóban, és a múlt héten mindössze egyetlen napot tesztelt száraz pályán, senki nem várta tőle, hogy egy számára ismeretlen aszfaltcsíkon így fog teljesíteni. Még Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását egyengető Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője sem.
„Még most sem térek magamhoz attól, hogy Martin milyen teljesítményt nyújtott ezen a két tesztnapon, mert amit produkált, az abszolút nem elvárható. Már az első teszten is voltak pozitív jelek, hiszen a második napon csak az idei bajnok Alex Ninovic autózott nála jobb kört, de ott még úgy voltam vele, hogy Snettertont jól ismeri és jól is megy ott. Persze az autóra nagyon rá kellett érezzen, különben nem tudott volna ennyire gyors lenni, de akadt több, óvatosságra intő jel.”
„Spában viszont az történt, hogy egy számára ismeretlen, ráadásul nagyon gyors pályán, összességében a második száraz pályán teljesített tesztnapján hatalmasat villantott. Én akkor értettem meg, hogy megérkezett a következő lépcsőfokra és megtalálta a helyét, amikor az első spái tesztnap végén beszéltünk és azt mondta, hogy el sem fáradt, annyira jó az összhang közte és a csapat között. A Rodin teljes mértékben azt az irányt képviseli a beállításokkal, amit Martin szeret, miközben már most félszavakból értik egymást, és pontosan annyi információt adnak neki, ami ahhoz kell, hogy gyors legyen. Ha megvan a kémia, megvan az összhang, akkor minden sokkal flottabbul megy.”
„Az, hogy ilyen hamar ilyen teljesítményre képes, emellett azt is mutatja, hogy megérett rá, egyre tapasztaltabb, és nagyon passzol hozzá a nagyobb kategóriájú autó. Benne van a zsigereiben, és meg tudja valósítani azokat a dolgokat, amelyekről úgy gondolta, hogy a kisebb kategóriájú autóval is meg lehet, míg annak értelemszerűen megvoltak a korlátai. Attól pedig, hogy ezzel az autóval ez működik, olyan önbizalma lett, amit nagyon jó látni. Kimegy a pályára, és rögtön érzi a gumikat, a tapadáshatárt, majd az első gyorskörében fut egy legjobb időt. Nem arról van szó, hogy ott van az első ötben, és akkor még egy kicsit jobban oda kell tennie magát, hogy javuljon, hanem konkrétan az történik, hogy kimegy, odateszi az első gyorskört és tudja, hogy első, vagy legrosszabb esetben második lesz.”
Kiss Pál Tamás szerint az eddig látottak azt is mutatják, hogy jó az az irány, amit a MOTAM kijelölt Martinnak.
„A filozófiánkat ezek a tesztek annyira jól visszaigazolják és motiválnak minket, hiszen mindig azt mondtuk, hogy a cél a lehető legrövidebb idő alatt a legtöbbet fejlődni. Ezt Martin tökéletesen hozza és bizonyítja, hogy az a munka és az az út, amit követünk, működik. A Rodin pedig nagyon elégedett Martin hozzáállásával, munkamoráljával, alázatosságával. Szerethető, kedves srácnak tartják, ami látszik is, mert nagyon hamar befogadták.”
A GB3 szezon utáni tesztsorozata a jövő héten, a Red Bull Ringen folytatódik.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Kia EV4 bekerült a 2026-os Év Autója díj döntősei közé
A Kia EV4 hivatalosan is bejutott a 2026-os Év Autója (COTY) díj döntőjébe. A 23 ország 60 zsűritagjából álló testület válogatása alapján az EV4 a 35 modellből álló hosszú listáról bekerült a hét döntős közé.
Ez a mérföldkő a Kia nyolcadik COTY-döntős szereplését jelenti – ami páratlan eredmény egy koreai márka számára –, és jól mutatja a Kia növekvő befolyását az európai autóiparban, amely 2008-ban kezdődött, amikor a Kia Ceed először került be a döntősök közé.
Még figyelemreméltóbb, hogy ez már az ötödik egymást követő év, amikor a Kia döntős az Év Autója (COTY) megmérettetésen. Az EV6 2022-es győzelmét követte a Niro 2023-ban, az EV9 2024-ben, majd az EV3 2025-ben, amely rekordot döntve a Kia történetének legmagasabb pontszámát érte el, és második helyen végzett. Ez a következetesen kiemelkedő teljesítmény bizonyítja, hogy a Kia komoly, hosszú távú versenyzővé vált Európa legrangosabb autóipari díján.
Európának készült, Európában
A Kia EV4 a márka első, teljesen elektromos modellje, amelyet Európában gyártanak – a vállalat zsolnai (Szlovákia) üzemében, az Electric Global Modular Platform (E-GMP) alapjain. A hatchback akár 625, a Fastback pedig akár 633 kilométeres hatótávot kínál, rendkívül alacsony légellenállási együtthatóval (0,261 Cd a hatchback, 0,23 Cd a Fastback esetében), valamint fejlett, 58,3 és 81,4 kWh kapacitású akkumulátor-opciókkal, amelyek körülbelül 30 perc alatt képesek 10-ről 80%-ra feltöltődni. Az EV4 az európai vezetők igényeire szabva egyesíti a hatékonyságot, a sokoldalúságot és a mindennapi használhatóságot.
Az európai mérnökök a Hyundai Motor Europe Technical Centre (HMETC) központjában finomhangolták a futóművet, hogy magabiztos kezelhetőséget, pontos kanyarvételt és kényelmes, hosszú távú utazást biztosítson. Az EV4 emellett élvezi a Kia egyre bővülő töltőhálózatának előnyeit, amely immár több mint egymillió nyilvános töltőpontot foglal magában Európa-szerte.
Az utastérben az EV4 a Kia „Opposites United” formanyelvét képviseli: a vezetőre összpontosító kabin intuitív technológiákat kínál, mint például a Kia App, a Digital Key 2, valamint a vezeték nélküli szoftverfrissítések (OTA), amelyek zökkenőmentes, összekapcsolt élményt biztosítanak. A 2025-ös EV Day eseményen előzetesen bejelentették, hogy az EV4 GT 2026-ban kerül piacra.
„Büszke vagyok rá, hogy az Év Autója zsűri továbbra is elismeri a Kiát”
– mondta Marc Hedrich, a Kia Europe elnöke és vezérigazgatója.
„Az EV4 az EV6 és az EV3 nyomdokain halad, és bizonyítja, hogy a Kia nem csupán részt vesz, hanem a legmagasabb szinten versenyez Európában. Az EV4, amelyet Európában terveztek, hangoltak és gyártottak, megmutatja, hogy a magas minőségű, felelős elektromos mobilitás lehet egyszerre inspiráló és elérhető.”
A 2026-os Év Autója győztesét a Brüsszeli Autószalonon hirdetik ki, az ünnepélyes díjátadóra 2026. január 9-én kerül sor.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Hankook téli gumiabroncsai öt aktuális teszten is kiváló eredményeket értek el
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó kiváló eredményeket ért el a legutóbbi téli gumiabroncs-teszteken: a kompakt terepjárókhoz és középkategóriás személyautókhoz készült Hankook Winter i*cept RS3, a személyautókra szabott Hankook Winter i*cept evo 3, valamint a terepjárókhoz ajánlott Hankook Winter i*cept evo 3 X öt összehasonlító tesztben is jól teljesített, kiegyensúlyozott teljesítményével, kiváló biztonsági tartalékaival és lenyűgöző hatékonyságával.
Hankook Winter i*cept RS3: biztonságos kezelhetőség kedvezőtlen körülmények között
A népszerű 215/55 R17 méretben a Hankook Winter i*cept RS3 „példás” minősítést kapott az Auto Bild Allrad kompakt SUV modellek téli gumiabroncs-tesztjén (2025. október 16-i szám). Összesen tizenkét teszt után a tesztelők a következőre jutottak: „fékezési szakértő havas és nedves utakon, kiváló tapadás havon”. A Hankook Winter i*cept RS3 a tesztben szereplő összes téli gumiabroncs közül a legjobb eredményeket érte el a havas és nedves utakon történő fékezés, az aquaplaning értékelések, a nedves körpálya és a száraz kezelhetőség terén.
A Hankook Winter i*cept RS3 – 215/55 R17 méretben az „Auto, Motor und Sport” magazin téli gumiabroncs-tesztjén is „nagyon jó” minősítést kapott a kombi és kis SUV-k kategóriában, (2025. szeptember 25-i szám). „A legrövidebb féktávolság havon, biztonságos kanyarodás nedves úton, a legjobb védelem aquaplaning ellen. Nagyon pontos vezetési jellemzők, szinte hasonlóak a nyári gumiabroncsokéhoz, bőséges tartalékkal a száraz kanyarokban” – dicsérte a magazin.
Hankook Winter i*cept evo 3: jó teljesítmény a havon, alacsony kopás
Top értékeléseket kapott a Hankook Winter i*cept evo 3 is, a sportos kompakt modellek esetében népszerű 225/40 R18 méretben. Az Auto Bild nagy téli gumiabroncs összehasonlításán (2025. október 9-i szám) a prémium gumiabroncs „jó” minősítést szerzett. A gumiabroncs különösen a kezelhetőség és a tapadás terén mutatta meg erősségeit a havon. Az ítélet: „hóspecialista” „remek ár-érték aránnyal.” A Hankook Winter i*cept evo 3 ugyanakkor a „kanyarodási aquaplaning nedves utakon” kategóriában is lenyűgöző volt, a legjobb oldalgyorsulási értékkel az összes tesztelt téli gumiabroncs közül.
A Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18 méretben szintén „jó” minősítést szerzett az ADAC értékelésén. Európa legnagyobb autóklubjának tesztelői különösen pozitív értékelést adtak a környezeti- és költség kategóriákban. A Hankook Winter i*cept evo 3 “nagyon magas várható élettartamot és minimális kopást mutat. A hatékonysága lenyűgöző, köszönhetően alacsony súlyának és üzemanyag-fogyasztásának.” A biztonsággal kapcsolatos kategóriákban a gumiabroncs szintén jó eredményeket ért el nedves és száraz utakon.
Hankook Winter i*cept evo 3 X: a legjobb SUV-gumiabroncs
A Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19 méretben szintén szintén kiválóan teljesített az Auto Bild Sportscars téli gumiabroncs sportos SUV-modellek téli gumiabroncsainak tesztjén (11/2025 szám), ahol szintén „jó” minősítést kapott. A tesztelők ítélete: „minden kategóriában egyenletesen jó teljesítményt nyújtó, sokoldalú gumiabroncs”. A Hankook gumiabroncs különösen a biztonság szempontjából fontos, havas és nedves felületen történő fékezés tesztjein teljesített kiválóan. A havas felületen végzett szlalom tesztben is az egyik legjobbnak bizonyult.
| Téli gumiabroncsteszt | |||
| Média | Gumiabroncs | Méret | Teszteredmény |
| Auto Bild Allrad | Hankook Winter i*cept RS3 | 215/55 R17 | Példás |
| Auto Motor und Sport | Hankook Winter i*cept RS3 | 215/55 R17 | Nagyon jó |
| Auto Bild | Hankook Winter i*cept evo 3 | 225/40 R18 | Jó |
| ADAC | Hankook Winter i*cept evo 3 | 225/40 R18 | Jó |
| Auto Bild Sportscars | Hankook Winter i*cept evo 3 X | 235/50 R19 | Jó |
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Olimpikonokkal tesztelték a Xiaomi 15T Pro okostelefonok fotós képességeit
-
Gazdaság2 hét ago
Mínuszban az e-kereskedelmi mérleg: ezek a cégek javíthatják az egyensúlyt
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia EV4 bekerült a 2026-os Év Autója díj döntősei közé
-
Okoseszközök2 hét ago
A Nothing bejelentette a Phone (3a) Lite okostelefont
-
Okoseszközök2 hét ago
Színek és fények ünnepe: így kel életre a mexikói Día de Muertos a MIDO karóráin
-
Okoseszközök2 hét ago
Gigantikus, átlátszó OLED tévékből készült csillárral nyűgözte le az LG az APEC látogatóit
-
Okoseszközök2 hét ago
iRobot Roomba Max 705 Combo 2 az 1-ben robotporszívó
-
Gazdaság1 hét ago
Új házi fejlesztésű AI-platform a K&H-nál





