Mozgásban
Bemutatták a legújabb LEGO szuperautót
Bemutatták a legújabb méretarányosan kicsinyített LEGO® szuperautót, a LEGO® TECHNIC™ Lamborghini Sián FKP 37 modellt
A LEGO Csoport és az Automobili Lamborghini stílusosan mutatta be a régóta várt LEGO® Technic™ Lamborghini Sián FKP 37 modellt. A látványos eseményt ugyanaz az izgalom és felfokozott várakozás övezte, mint más szuperautók leleplezését, csakhogy ez miniatűr méretű volt és teljes egészében LEGO Technic elemek segítségével valósult meg.
A show sztárja, az 1:8-as méretarányú LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 megtestesíti a limitált kiadású olasz szuper sportautó páratlan erejét, jövőbemutató designját és futurisztikus eleganciáját. A Lamborghini Sián FKP 37 modellt 2019 szeptemberében mutatták be a Frankfurti Autószalonon, és csak 63 darabot gyártanak belőle. Így a 3696 darabból álló replika egy valódi gyűjtői darab a luxusautók szerelmeseinek és azoknak a LEGO rajongóknak, akik várják a következő építési kihívást.
Az élénk lime-zöld színben pompázó, elegáns arany felnikkel felszerelt modell 13 cm magas, 60 cm hosszú és 25 cm mély. A különleges modell bármely LEGO gyűjtemény kihagyhatatlan darabja.
A LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 2020. június 1-től elérhető a LEGO üzletekben* és a www.LEGO.com/Technic-Lamborghini-Sian weboldalon, augusztus 1-től pedig további üzletekben is kapható lesz.
A lélegzetelállító bemutató
A mérnöki csoda, a lenyűgöző LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37, bármely valódi sportautóhoz méltó belépővel robbant be a LEGO Csoport első 1:8 méretű bemutatóján.
A teljes élményt LEGO Technic elemekből rakták össze, kezdve az elegáns díszlettől a futurisztikus fényeken át, az autó összetéveszthetetlen sziluettjének kirobbanó leleplezéséig – ezzel is megmutatva, hogy a LEGO Technic elemekből bármi megépíthető, amit csak elképzelünk.
A világszerte követhető bemutatót azért tartották, hogy a luxusautók és a LEGO rajongói megtapasztalhassák a valódi autóbemutatók varázsát és hangulatát. A videó a bemutatóról és az előkészületekről itt nézhető meg.
A design, amely megelőzi a korát
A LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37, mind designban mind stílusban megtestesíti a Lamborghini Sián összetéveszthetetlen erejét és lenyűgöző megjelenését. A szuper sportautó futurisztikus vonalai kifinomultan és hiteles részletességgel jelennek meg, ami közelebb hozza a büszke tulajdonosokat az eredeti modellhez, amiről álmodnak. A különleges részletek közé tartozik a Lamborghini Sián összehasonlíthatatlan V12-es motorja, a hátsó szárny, ami a valódihoz hasonlóan emelkedik ki, a hátsó és első felfüggesztés, valamint a kormánykerék, ami az Automobili Lamborghini emblémával van díszítve.
Igazi Lamborghini stílusban, az ajtók az olló megoldással felfelé nyílnak a modellen, megmutatva a valódinak tökéletesen megfelelő vezetőfülkét. Belül, az autó luxus kialakítását teljes mértékben megalkották a mozgatható, füles sebességváltóval ellátott 8 fokozatú hajtóművel.
A jövőbemutató designról beszélve, Niels B. Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója így fogalmazott:
„Ez az új modell igazán megtestesíti azt a kiválóságra való folyamatos törekvést, ami az Automobili Lamborghini és a LEGO Csoport génjeiben is megvan. Mind az 1:8-as modell és maga a bemutató is a műszaki innovációt élteti, amit két üzletágunk hihetetlenül tehetséges csapatai hoztak össze. A LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 egy valódi kinyilatkoztatása annak, hogy LEGO® Technic elemekből bármi megépíthető, amit csak szeretnél. Alig várom, hogy megépítsem ennek a futurisztikus sportautónak a valósághű másolatát.”
„A LEGO kocka egy ikon, csakúgy, mint a Lamborghini a sportautók között”
– mondta Stefano Domenicali, az Automobili Lamborghini vezérigazgatója és elnöke.
„A folyamatos kutatásnak és fejlesztésnek köszönhetően mindkettő a tökéletesség iránti elkötelezettség ékes példája, minden megnyilvánulásuk érzelmeket vált ki, és generációk ismerik el őket. Az Ad Personam programunknak köszönhetően minden Lamborghini sportautó egyedi, személyre, és minden tulajdonos vezetési stílusára szabható, csakúgy, mint a LEGO kockák, amelyek az építők minden korosztályának végtelen lehetőséget kínálnak az alkotáshoz. Ez a LEGO Csoport által megalkotott kimagasló Lamborghini Sián FKP 37 replika hihetetlen új építési élményt ad mind a sportautó, mind a LEGO rajongóknak. A Lamborghini kiváltságos, hogy osztozhat ebben a lehetőségben a LEGO Csoporttal.”
Ahhoz, hogy olyan izgalmas és magával ragadó legyen az építési élmény, mint egy kör egy valódi autó kormánya mögött, a büszke tulajdonosok kinyithatják az első motorháztetőt, ahol egy stílusos Lamborghini bőröndöt találnak, illetve egy egyedi számsort, ami különleges tartalomhoz ad hozzáférést a www.LEGO.com/lamborghini-sian weboldalon.
Egy exkluzív, 13 videóból álló sorozat az Automobili Lamborghini és a LEGO szakértőivel szintén elérhető a QR kódok segítségével, amelyek a modellhez járó két gyűjtői könyvben találhatóak. Amíg a rajongók felfedezik az összetett építési útmutatót, ezek a videók bemutatják, mi inspirálta az alkotókat a tervezés különböző szintjein. Azonban nemcsak az építési élmény teljesen egyedülálló: a LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 egy különleges dobozban érkezik, amit az eredeti Lamborghini Sián ikonikus vonalai, megkülönböztető fényszórói, és szembetűnő színe inspirált.
Mozgásban
Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke
A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.
A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.
A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elstartol az új „AntOn by Jungheinrich” márka
A Jungheinrich elindítja új, belépő szintű targoncaválasztékának értékesítését „AntOn by Jungheinrich” márkanév alatt. Az első termékek a CBH 2.5 és 3.0 elektromos targoncák, valamint a PTL 1.5 emelőkocsik, amelyek megbízható teljesítményt garantálnak és modern lítiumion technológiával működnek.
„Az „AntOn by Jungheinrich” márkával egy új termékcsaládot kínálunk, amely ötvözi az egyszerűséget, a megbízhatóságot és a gazdaságosságot” – hangsúlyozza Nadine Despineux, a Jungheinrich értékesítési igazgatója.
„Célzottan olyan vállalatoknak ajánljuk, amelyek költséghatékony és egyszerű megoldásokat keresnek a tipikus raktározási és szállítási feladatokhoz.”
Az „AntOn by Jungheinrich” termékcsaládot a Jungheinrich és az EP Equipment közötti partnerség keretében fejlesztették ki, amelyet mindkét vállalat 2025 májusában jelentett be. Ez az együttműködés ötvözi a német mérnöki tudást a rugalmas, hatékony gyártási struktúrákkal. A fejlesztés és a gyártás terén megvalósuló szinergiák innovatív, megbízható és megfizethető elektromos targoncákat eredményeznek, és így gazdasági szempontból okos intralogisztikai megoldásokat kínálnak a maximális felhasználói előnyök érdekében.
A CBH 2.5 és 3.0 típusú elektromos targoncák névleges teherbírása 2500, illetve 3000 kg. A targoncák sebessége max. 17 km/h, emelési magasságuk pedig eléri az akár 4800 mm-t is. A nagy szabad hasmagasság és a nagyméretű gumiabroncsoknak köszönhetően a targoncák ideálisak változó körülmények között történő használatra. A robusztus technika és az intuitív kezelés megbízható teljesítményt biztosít a mindennapi használat során.
A PTL 1.5 típus kompakt méretű elektromos raklapszállító, amelynek névleges teherbírása 1500 kg, méretei pedig 1550 x 560 x 1230 mm. Rugalmasan használható raktárban, kültéren vagy teherautóban szállítóeszközként. Opcionálisan kaphatók támasztókerekek egyenetlen talajhoz, valamint cserélhető akkumulátorok a teljes üzemben történő hosszabb működési idő érdekében.
Mindkét anyagmozgató eszköz nagy teljesítményű lítiumion technológiával működik, amely rövid töltési időt, hosszú élettartamot és minimális karbantartást tesz lehetővé.
Az európai piaci bevezetés szeptember 30-án kezdődött. Novemberben a targoncák az ázsiai-csendes-óceáni és latin-amerikai ügyfelek számára is elérhetővé válnak. A Jungheinrich 2030+ stratégia keretében egyértelműen többcsatornás értékesítési stratégiát követi. Az AntOn portfólió elsősorban az e-kereskedelemben kerül eladásra, de partnerek, forgalmazók és közvetlen értékesítés útján is elérhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Vissza az irodába vagy győzött a home office?
A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték ki az irodában végzett munka előnyeiként azok a irodai munkakörnyezetben foglalkoztatottak, akik az iO Partners irodahasználatra vonatkozó kutatásában vettek részt.
A felmérésből az is kiderült, hogy az ideális munkahelyi környezet ismérvei között a legerősebb szempontok a rövid utazási idő, a jó megközelíthetőség (tömegközlekedéssel), illetve a közösségi, illetve a társaság és a közösségi élmény.
Az iO Partners a kutatást 2025 júniusában 500 fős mintán végezte, a kvantitatív online kutatás hazai szellemi dolgozók körében vizsgálta az irodisták preferenciáit.
A home office elterjedtsége ma
Öt évvel a COVID-járvány okozta radikális átrendeződés után elmondható, hogy a hibrid munkavégzési modell gyökeret vert, de nem vált egyeduralkodóvá a magyar munkaerőpiacon. A megkérdezett magyar nagyvárosi irodisták közel fele (52%-a) szokott valamilyen rendszerességgel otthonról dolgozni, míg 48%-uk kizárólag irodából dolgozik. Ez az arány azonban nem kizárólag az otthoni munkavégzés elérhetőségétől függ, mivel a megkérdezetteknek csak az egyharmada nyilatkozott úgy, hogy munkahelye egyáltalán nem engedélyezi a home office-t.
A tendenciákban generációs sajátosságok is megfigyelhetők, legkevésbé a 45-60 év közötti X-generációban jellemző az otthoni munkavégzés, míg a huszonéves korosztály különösen aktívan használja a home office lehetőséget.
A hatékony munkavégzés ideális helyszíne
Miközben az otthoni munkavégzés népszerű lehetőség a dolgozók körében, még mindig kérdéses, mennyire bizonyul valóban hatékonynak. A válaszadók 39%-a úgy ítéli meg, hogy otthon hatékonyabban dolgozik, míg 20%-uk inkább az irodára esküszik – de a legtöbben (41%) nem éreznek különbséget, vagy kiegyenlítettnek találják az előnyöket. Érdekes adalék, hogy azok többsége, akik az irodai munkát tartják a hatékonyabbnak, két- vagy több fős irodahelyiségben dolgozik, és nem open office kialakításban.
A kutatás vizsgálta azt is, hogy miben látják az adott munkakörnyezet hatékonyságra gyakorolt előnyeit a válaszadók: a kevésbé meglepő eredmények szerint az irodában jelentősen eredményesebbek a munkatársakkal közös megbeszélések és a csapatmunka, míg az otthoni zavartalan, nyugodt környezet jobban segíti az önálló munkavégzést, valamint az inspirálóbb és kellemesebb otthoni közeg is növeli a hatékonyságot.
Amiben az iroda jobb, mint az otthon
A hatékonyságon kívül fontos szempont az is, hogy miért szeretnek bejárni az irodába a dolgozók, illetve miben látják az irodai munka előnyeit. Összhangban a korábban írtakkal, a legfontosabb érvnek az irodai munkavégzés mellett a kollégák jelenléte bizonyult (61%). Ez a komponens a vezető beosztásúak és a Z-generáció tagjai körében volt a legmagasabbra értékelt. Az irodai munkavégzés kiemelt előnyeinek listáján a következő pont a napi rutin könnyebb betarthatósága (41% értékeli ezt az előnyt), valamint az irodai napok mellett szóló toplistás tényező még a munka–magánélet egyensúly könnyebb fenntarthatósága is (30% emelte ki ezt az érvet).
Az ideális iroda ismérvei
A kutatásból körvonalazódott az a leírás is, hogy milyen a megkérdezettek számára az ideális munkahelyi környezetet. A résztvevők egy tízes lista alapján nevezhették meg a számukra legfontosabbakat. Az eredmények szerint a legfontosabb szempont a lokáció – a rövid utazási időt és a jó tömegközlekedést semmilyen más tényező nem tudta felülmúlni (66% említette ezt). A válaszadók több mint fele fontos szempontként emelte ki még a zavartalan, nyugodt környezetet (56%) és az iroda jó technikai felszereltségét is (56%). Minden második „irodistának” fontos a megfelelő hőmérsékleti kontroll (50%) és a kényelmes, ergonomikus bútorok rendelkezésre állása (49%).
A dolgozói elvárások ismerete abszolút versenyelőny lehet
A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a hazai irodai kultúra kétpólusúvá vált: miközben az otthoni munkavégzés stabil szereplővé nőtte ki magát a pandémiát követően, számos esetben és több tényező mentén továbbra is komoly értéket képvisel a munkavállalók szemében az irodai jelenlét.
Ezeknek az igényeknek a kielégítéséhez azonban a vállalati döntéshozatalt egyre jobban össze kell hangolni a dolgozói elvárásokkal, hiszen modern, jól működő, fenntartható munkatereket nem lehet és nem is érdemes a munkavállalók feje fölött kialakítani. A munkakörnyezet minősége ugyanis nem pusztán a meglévő állomány hatékonyságára és kreativitására hat ösztönzőleg, hanem az új tehetségek bevonzásában is kiemelten fontos szempont. Ráadásul a feladat minden korábbinál lényegesen komplexebb, hiszen nem csupán a lokációról és az ergonómiáról szól, hanem a közösségi terek igények szerinti kialakításáról, vagy a kortárs műalkotásokkal egyedivé és inspirálóvá tett környezetről.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Zöld2 hét ago
Kiszárad a Balaton? – Az AI mondja meg?
-
Szórakozás2 hét ago
November 6-án indul a magyar mozikban a Bölöni-film
-
Gazdaság2 hét ago
Új korszak jön: nyilvánosak lesznek a fizetések az álláshirdetésekben
-
Szórakozás2 hét ago
Flipperláz Budapesten: októberben a Ráday utcára figyel Európa
-
Ipar2 hét ago
A tűzvédelem új kihívásai 2025-ben
-
Okoseszközök2 hét ago
„A jövő kényelmétől elvárás az intelligencia” – Keleti Arthur jövőkutató szerint a jövő
-
Tippek2 hét ago
Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken
-
Ipar2 hét ago
Papír helyett digitalizáció: nemzetközi trendekhez illeszkedő megoldásokkal spórol több tonna papírt a SPAR









