Mozgásban
Bemutatták a legújabb LEGO szuperautót
Bemutatták a legújabb méretarányosan kicsinyített LEGO® szuperautót, a LEGO® TECHNIC™ Lamborghini Sián FKP 37 modellt
A LEGO Csoport és az Automobili Lamborghini stílusosan mutatta be a régóta várt LEGO® Technic™ Lamborghini Sián FKP 37 modellt. A látványos eseményt ugyanaz az izgalom és felfokozott várakozás övezte, mint más szuperautók leleplezését, csakhogy ez miniatűr méretű volt és teljes egészében LEGO Technic elemek segítségével valósult meg.
A show sztárja, az 1:8-as méretarányú LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 megtestesíti a limitált kiadású olasz szuper sportautó páratlan erejét, jövőbemutató designját és futurisztikus eleganciáját. A Lamborghini Sián FKP 37 modellt 2019 szeptemberében mutatták be a Frankfurti Autószalonon, és csak 63 darabot gyártanak belőle. Így a 3696 darabból álló replika egy valódi gyűjtői darab a luxusautók szerelmeseinek és azoknak a LEGO rajongóknak, akik várják a következő építési kihívást.
Az élénk lime-zöld színben pompázó, elegáns arany felnikkel felszerelt modell 13 cm magas, 60 cm hosszú és 25 cm mély. A különleges modell bármely LEGO gyűjtemény kihagyhatatlan darabja.
A LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 2020. június 1-től elérhető a LEGO üzletekben* és a www.LEGO.com/Technic-Lamborghini-Sian weboldalon, augusztus 1-től pedig további üzletekben is kapható lesz.
A lélegzetelállító bemutató
A mérnöki csoda, a lenyűgöző LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37, bármely valódi sportautóhoz méltó belépővel robbant be a LEGO Csoport első 1:8 méretű bemutatóján.
A teljes élményt LEGO Technic elemekből rakták össze, kezdve az elegáns díszlettől a futurisztikus fényeken át, az autó összetéveszthetetlen sziluettjének kirobbanó leleplezéséig – ezzel is megmutatva, hogy a LEGO Technic elemekből bármi megépíthető, amit csak elképzelünk.
A világszerte követhető bemutatót azért tartották, hogy a luxusautók és a LEGO rajongói megtapasztalhassák a valódi autóbemutatók varázsát és hangulatát. A videó a bemutatóról és az előkészületekről itt nézhető meg.
A design, amely megelőzi a korát
A LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37, mind designban mind stílusban megtestesíti a Lamborghini Sián összetéveszthetetlen erejét és lenyűgöző megjelenését. A szuper sportautó futurisztikus vonalai kifinomultan és hiteles részletességgel jelennek meg, ami közelebb hozza a büszke tulajdonosokat az eredeti modellhez, amiről álmodnak. A különleges részletek közé tartozik a Lamborghini Sián összehasonlíthatatlan V12-es motorja, a hátsó szárny, ami a valódihoz hasonlóan emelkedik ki, a hátsó és első felfüggesztés, valamint a kormánykerék, ami az Automobili Lamborghini emblémával van díszítve.
Igazi Lamborghini stílusban, az ajtók az olló megoldással felfelé nyílnak a modellen, megmutatva a valódinak tökéletesen megfelelő vezetőfülkét. Belül, az autó luxus kialakítását teljes mértékben megalkották a mozgatható, füles sebességváltóval ellátott 8 fokozatú hajtóművel.
A jövőbemutató designról beszélve, Niels B. Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója így fogalmazott:
„Ez az új modell igazán megtestesíti azt a kiválóságra való folyamatos törekvést, ami az Automobili Lamborghini és a LEGO Csoport génjeiben is megvan. Mind az 1:8-as modell és maga a bemutató is a műszaki innovációt élteti, amit két üzletágunk hihetetlenül tehetséges csapatai hoztak össze. A LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 egy valódi kinyilatkoztatása annak, hogy LEGO® Technic elemekből bármi megépíthető, amit csak szeretnél. Alig várom, hogy megépítsem ennek a futurisztikus sportautónak a valósághű másolatát.”
„A LEGO kocka egy ikon, csakúgy, mint a Lamborghini a sportautók között”
– mondta Stefano Domenicali, az Automobili Lamborghini vezérigazgatója és elnöke.
„A folyamatos kutatásnak és fejlesztésnek köszönhetően mindkettő a tökéletesség iránti elkötelezettség ékes példája, minden megnyilvánulásuk érzelmeket vált ki, és generációk ismerik el őket. Az Ad Personam programunknak köszönhetően minden Lamborghini sportautó egyedi, személyre, és minden tulajdonos vezetési stílusára szabható, csakúgy, mint a LEGO kockák, amelyek az építők minden korosztályának végtelen lehetőséget kínálnak az alkotáshoz. Ez a LEGO Csoport által megalkotott kimagasló Lamborghini Sián FKP 37 replika hihetetlen új építési élményt ad mind a sportautó, mind a LEGO rajongóknak. A Lamborghini kiváltságos, hogy osztozhat ebben a lehetőségben a LEGO Csoporttal.”
Ahhoz, hogy olyan izgalmas és magával ragadó legyen az építési élmény, mint egy kör egy valódi autó kormánya mögött, a büszke tulajdonosok kinyithatják az első motorháztetőt, ahol egy stílusos Lamborghini bőröndöt találnak, illetve egy egyedi számsort, ami különleges tartalomhoz ad hozzáférést a www.LEGO.com/lamborghini-sian weboldalon.
Egy exkluzív, 13 videóból álló sorozat az Automobili Lamborghini és a LEGO szakértőivel szintén elérhető a QR kódok segítségével, amelyek a modellhez járó két gyűjtői könyvben találhatóak. Amíg a rajongók felfedezik az összetett építési útmutatót, ezek a videók bemutatják, mi inspirálta az alkotókat a tervezés különböző szintjein. Azonban nemcsak az építési élmény teljesen egyedülálló: a LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 egy különleges dobozban érkezik, amit az eredeti Lamborghini Sián ikonikus vonalai, megkülönböztető fényszórói, és szembetűnő színe inspirált.
Mozgásban
Amikor a forma találkozik a teljesítménnyel: bemutatkozik a Wilier Filante SLR ID2
Amikor egy ikonikus olasz márka új országúti kerékpárt mutat be, a kerékpáros világ felkapja a fejét. És nem véletlenül, hiszen a Wilier legfrissebb aero modellje, a Filante SLR ID2 nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy a legendás gyártó eddigi leggyorsabb országútiját testesítse meg.
És ha valamit tudunk a Rossano Veneto-i mesterekről, az az, hogy a sebességet nemcsak számokban, hanem érzésben is mérik. Most megmutatjuk, hogyan válik ez az érzés valósággá a Filante SLR ID2-vel.
Új fejezet az aero országúti kerékpárok történetében
Ha kerékpározásról van szó, a Wilier mindig is két irányban gondolkodott: egy modell azoknak, akik a hegyekben érzik otthon magukat, és egy azoknak, akik a síkon szeretnek száguldani. A Filante SLR ID2 ebbe a kategóriába tartozik – sőt, annak csúcsát képviseli. Egy igazi aero országúti, amely minden pedálfordulatnál a sebesség és a hatékonyság szolgálatában áll.
Míg sok gyártó arra törekszik, hogy egyetlen, minden terepen bevethető versenykerékpárt kínáljon, addig a Wilier más utat jár. Ők hisznek abban, hogy a csúcsteljesítményhez nem kompromisszumokra, hanem célzott fejlesztésre van szükség. Aki ugyanis a maximumot akarja kihozni magából, annak a legjobb társra van szüksége – ez a társ pedig jelenleg a Filante SLR ID2.
Öt év fejlesztés, egy pillanatnyi tökéletesség
A Filante SLR első generációja 2020-ban mutatkozott be, és rövid idő alatt az egyik legelismertebb aero országútivá vált. Azóta eltelt öt év, és ez az öt év az országúti technológia világában valóságos generációváltást hozott. Az új Filante SLR ID2 teljesen újratervezett, modern kerékpár, amely a több mint 120 éves Wilier-tapasztalatot ötvözi az olasz dizájn szenvedélyével.
A kerékpár már most bizonyított a legnagyobb versenyeken – köztük a Tour of Lombardia mezőnyében, ahol a Groupama–FDJ csapat tehetsége, Romain Grégoire hajtotta a prototípust. Nem véletlenül esett rá a választás: a Filante SLR ID2-t kifejezetten WorldTour-szintű teljesítményre fejlesztették, hogy a legkeményebb körülmények között is képes legyen megállni a helyét.
A tervezés művészete és tudománya
Akik már ismerik a Wiliert, azok tudják, hogy a cégnél a technológia és az esztétika mindig kéz a kézben jár, sőt, az egyik nem létezhet a másik nélkül. Éppen ezért a Filante SLR ID2 fejlesztése során a mérnökök nemcsak a tervezőasztal felett görnyedtek – a kerékpárt a brit Silverstone Sports Engineering szélcsatornájában is tesztelték.
Az eredmény pedig önmagáért beszél: a Wilier adatai szerint a Filante SLR ID2 még a legnagyobb WorldTour-versenykerékpárokhoz képest is átlagosan 2,4%-kal kedvezőbb aerodinamikai együtthatóval rendelkezik. Ez a különbség nem csupán a laborban mérhető – hanem a valóságban is érezhető: a sprinthajrákban, a hosszú sík szakaszokon és a lejtmenetekben is.
Forma, ami a funkciót szolgálja
A Filante SLR ID2 váza a TorayCa T800, T1100 és M46JB karbonszálak precíz kombinációjából épül fel. Ez a kompozíció garantálja az ideális egyensúlyt a merevség, a megfelelő tömeg és a hatékony rezgéselnyelés között. Az Ultegra Di2 váltórendszerrel szerelt, M-es méretű modell mindössze 7,1 kilogramm, így a Filante SLR ID2 a kategória egyik legkönnyebb aero országútijának számít.
A villa teljesen új, „pengés” formát kapott, ami nemcsak látványos, de valódi aerodinamikai előnyt is biztosít. Az aprólékosan kidolgozott részletek mind azt bizonyítják, hogy a Wilier számára a kompromisszum ismeretlen fogalom.
Innováció a kormány mögött
A kerékpárhoz teljesen új, integrált karbonkormány készült, a Wilier F-BAR ID2, amely letisztult, csavarmentes megjelenésével és ergonomikus kialakításával tökéletesen illeszkedik a Filante SLR ID2 karakteréhez. Az egyedi OEF (Optimal Ergonomic Flare) geometria révén a kormány az alsó fogásban 3 centiméterrel szélesebb, ami nagy sebességnél is stabilabb testtarást garantál és jobb irányíthatóságot biztosít.
A F-BAR ID2 hét különböző szélességben és öt stucnihosszban elérhető, így minden kerékpáros megtalálhatja a számára ideális beállítást – legyen szó profi versenyzőről vagy lelkes amatőrről, aki ugyanazzal a szenvedéllyel hajt, mint a legjobbak.
Aerodinamika újragondolva
A sebességért folytatott versenyben a részletek döntik el, ki nyer. Éppen ezért született meg a Wilier új Aerokit kulacsrendszere, amely tökéletesen illeszkedik a váz formájához. Az Elite-tel közösen fejlesztett kulacsok és tartók nem csupán elegánsak, hanem mérhetően csökkentik a légellenállást is, akár kétharmaddal kevesebb turbulenciát okozva, mint a hagyományos megoldások.
De az aerodinamikailag optimalizált alsócső és az új nyeregcső nemcsak a légellenállást minimalizálja, hanem a kényelmet és a teljesítményt is növeli. Sőt, az akkumulátor helye is új: a Shimano Di2 egységet a középcsapágy fölötti műgyanta házba helyezték, így végeredményképp jobb hozzáférést és még kedvezőbb súlyelosztást kapunk.
A számok mögött: mérhető fejlődés
A Wilier a fejlesztés során CFD modellezést, szélcsatorna-teszteket és profi versenyzői visszajelzéseket ötvözött. Az eredmények pedig magukért beszélnek:
- 40 km/h-nál akár 14,15 watt teljesítménynyereség az előző modellhez képest
- 50 km/h-nál az Aerokit rendszerrel ez az érték 28,8 wattra nő
- A váz merevebb, ugyanakkor komfortosabb, és 1,6%-kal jobb aerodinamikai eredményt ért el a CFD-előrejelzéseknél
Ezek a számok nem csupán papíron mutatnak jól, hanem minden pedálfordulatban érezhető előnyt jelentenek a valós versenyeken.
Méret, forma, illeszkedés – testre szabott teljesítmény
A kerékpár hatféle vázméretben, háromféle kormánymérettel és két nyeregcső-opcióval érhető el, a tervezők pedig a geometriát is aprólékosan finomították: a modell valamivel hosszabb, magasabb és stabilabb lett, miközben megőrizte azt a közvetlen, élénk reagálást, amit az elődje is kínált.
A Wilier Filante SLR ID2 tehát nem csupán egy újabb modell, hanem a márka filozófiájának valódi megtestesülése: itt találkozik egymással az olasz dizájn, a mérnöki precizitás és a szenvedély. Az amatőrök új dimenzióban élhetik át az országúti élményt, a profik kezében pedig ez a győzelem egyik kulcsa – könnyű, elegáns és brutálisan gyors, és a Biondo Bike szakemberei által is ajánlott.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A fáradtság és a figyelemzavar kockázata: maradj éber a téli utakon
A melegebb hónapok gondtalansága után az ősz és a tél beköszönte a közlekedésben is új kihívásokat tartogat.
A rövidülő nappalok, a romló látási viszonyok és a kiszámíthatatlan időjárás (köd, ónos eső vagy hó) fokozott figyelmet követelnek minden járművezetőtől. A biztonságos vezetés alapja a körültekintés és a felkészülés, mind az autó, mind a sofőr tekintetében. A Hankook szakértői összefoglalták a legfontosabb szempontokat, melyekkel garantálható a biztonság a hideg hónapokra is.
Az autó, mint tényező: Technikai felkészülés
A téli közlekedésben a legkritikusabb szerepet a gumiabroncsok töltik be. A téligumi keverékét kifejezetten a 7°C alatti hőmérsékletre tervezték, így megőrzik rugalmasságukat, és lényegesen rövidebb fékutat, valamint jobb tapadást biztosítanak a csúszós, hideg útfelületen mint a nyári abroncsok.
A megfelelő gumiabroncs kiválasztása mellett kiemelten fontos a nyomás rendszeres ellenőrzése is. A hirtelen hőmérséklet-ingadozások, különösen az alacsonyabb külső hőmérséklet miatt a nyomás csökkenhet, ami rontja a menetstabilitást és növeli a kopást. Emellett az ablakokat és a tükröket mindig jég- és páramentesen kell tartani. A romló látási viszonyok miatt elengedhetetlen a világítás megfelelő használata, így a ködlámpák bekapcsolása, amint a látótávolság 50 méter alá csökken.
Emberi faktor: A koncentráció és a pihenés
A sötétebb, hidegebb időszakban a koncentráció fenntartása különösen nagy kihívást jelent. A téli monotonitás és a korán beálló sötétség bizonyítottan hozzájárul a fáradtsághoz és a figyelem lankadásához. A megnövekedett reakcióidő kritikus helyzeteket teremthet, így jó taktika lehet a rendszeres pihenők beiktatása. Emellett az őszi-téli hónapok alatt gyakrabban jelentkező hangulati változások és enyhébb szezonális tünetek is befolyásolhatják a vezetési képességeket, úgymint a reakcióidőt és a döntéshozatalt. A pszichológiai jóllétnek a volán mögött is prioritást kell élveznie: nagyobb feszültség vagy komolyabb fáradtság esetén halasszuk el az utazást, vagy vegyünk inkább igénybe tömegközlekedési eszközt.
Készüljünk fel a legrosszabbra is: Tippek vészhelyzetre
A felkészültség és az előrelátás elengedhetetlen a téli közlekedésben, hiszen a mentősök szintén korlátozottak az időjárási viszonyok által, így sokszor jóval több időt vesz igénybe, míg segítség érkezik egy baleset során. Egy felelősségteljes autósnak számolnia kell a váratlan helyzetek lehetőségével, ezért javasolt a járműben tartani a legfontosabb vészhelyzeti felszereléseket. Kritikus jelentőségű lehet egy jól felszerelt elsősegélydoboz, valamint meleg takaró, extra kabát. Ezenfelül elengedhetetlen egy zseblámpa az éjszakai műszaki hibákhoz, illetve tartós élelmiszer és ivóvíz a hosszabb, kényszerű várakozási idők áthidalásához. Ezen intézkedésekkel minimalizálhatóak a téli vészhelyzetek kockázatai.
Felelős vezetés télen is
A téli autózás izgalmas és biztonságos élményt nyújthat, feltéve, ha a járművezető tudatosan készül fel a megváltozott körülményekre. A Hankook arra ösztönöz, hogy a körültekintő vezetés mellett mindig jó minőségű, biztonságos abroncsokkal vágjunk neki az útnak, hiszen a felelős és előrelátó felkészülés garancia a zavartalan közlekedésre.
A Hankook prémium téli gumiabroncs kínálatért látogasson el az alábbi weboldalra!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Automatizált logisztika a globális ellátáshoz
A Liebherr a világ egyik vezető mobildaru gyártója. A Jungheinrichhel közösen új központi alkatrészraktárt épített a baden-württembergi Ehingenben található székhelyén.
2024 szeptembere óta innen irányítják a globális alkatrészellátást.
A Liebherr ehingeni termékpalettája magában foglalja a legmodernebb teleszkópos és rácsos gémű darukat különböző méretekben, mobil és lánctalpas futóművel. A kínálat a 35 tonnás terepjáró mobil daruktól a hatalmas, 3000 tonnás teherbírású lánctalpas darukig terjed. Vagyis az új alkatrészraktárhoz maximális térkihasználásra volt szükség.
RENDSZERMEGOLDÁS EGY KÉZBŐL
A Liebherr az alkatrészlogisztika automatizálását a Jungheinrichre bízta, aki a projekt teljes megoldását egy kézből szállította. A rendszer középpontjában egy 6-folyosós, automatikus, silószerkezetű szűkfolyosós magasraktár áll, 18 000 tárolóhellyel – tető- és oldalburkolatokkal együtt.
Hossza körülbelül 80 méter, szélessége 75 méter, magassága 30 méter, méretei tehát figyelemre méltóak. Ehhez jön még egy 2 folyosós, háromszoros mélységű kis alkatrész-shuttle raktár összesen 40 000 tárolóhellyel.
Az automatizált rendszer, valamint a kézi raktározási területek valamennyi folyamatának vezérlését a Jungheinrich Warehouse Management System (WMS) végzi, együttműködve a Liebherr ERP-rendszerével.

A két csatornás kompakt shuttle raktárrendszer 40 000 tárolóhelyet biztosít.
LEGÚJABB TECHNOLÓGIA
A Liebherr ehingeni gyárának rendszermegoldása magában foglalja a raklapos és a tárolóládás magasraktárakat, a legújabb szállítástechnológiát ládák és raklapok számára – beleértve a vezérlést és a vizualizációt –, valamint hat magasraktári felrakógépet. Ezek két-két teherfelvevő eszközzel teszik gyorsabbá a Liebherr alkatrészek be- és kitárolását, valamint teljesen automatizált folyamatokat biztosítanak a problémamentes, 24 órás működéshez.
MESTERSÉGES INTELLIGENCIA IRÁNYÍTJA ÉS KEZELI
A Jungheinrich Warehouse Management System (WMS) mesterséges intelligenciával optimalizálja az anyagáramlást a Liebherrnél. Irányítja és kezeli a teljes automatizált raktárt, miközben számos ügyfélspecifikus funkciót is megvalósít. Így biztosítható az intelligens, átfogó menedzsment valamennyi raktári területen. Ide tartozik például a tárolóládák előzetes összeállítása többféle sorrend szerint, majd a raklapok összeállításakor történő konszolidálás. Ezenkívül több munkaállomáson is pick-and-pack összeállítás történik szállítódobozokban. Cél a maximális hatékonyság és átláthatóság valamennyi intralogisztikai művelet során a központi alkatrészellátásban.

Hat magasraktári felrakógép biztosítja a gyors ki- és betárolást akár 30 méteres magasságban.
KÉSZEN A JÖVŐBENI NÖVEKEDÉSRE
A Jungheinrich megoldásával a tervezést, a projekt kidolgozását és a rendszer építését egy kézből biztosította. Robert Schad, a Jungheinrich értékesítési projektvezetője kiemelte, hogy a Liebherr logisztikai megoldása elsősorban nagyfokú rugalmassága miatt kiemelkedő. Problémamentesen bővíthető, így már ma felkészült a jövőbeli növekedésre.
További információ: www.jungheinrich.hu/referencia-liebherr
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Budapest az újrahasználható csomagolás éllovasa lehetne
-
Okoseszközök2 hét ago
Szabályozta az ELTE a mesterséges intelligencia használatát az oktatásban
-
Mozgásban2 hét ago
A fáradtság és a figyelemzavar kockázata: maradj éber a téli utakon
-
Gazdaság1 hét ago
SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric
-
Szórakozás2 hét ago
A Mattel pályára állítja az UNO Elite-et: megérkezett a Formula–1 hivatalos kiadása
-
Szórakozás2 hét ago
A Varázslatos Magyarország átadta Az év természetfotósa díjat
-
Szórakozás2 hét ago
Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart
-
Gazdaság2 hét ago
Kulcsszerepet játszanak a szoftverek az újgenerációs adatközpontok létrehozásában






