Connect with us

Mozgásban

A carVertical által leleplezett leginkább visszatekert kilométerórás autók

Egy használt autó vásárlása általában egy bonyolult folyamat. Sok autótulajdonos a legjobb kompromisszumot keresi. Az ideális autó legyen mind megfizethető és minél fiatalabb is. Az autó általános állapotát gyakran a futásteljesítmény határozza meg. De ezt gyakran elfelejtik, vagy csak figyelmen kívül hagyják. Ez azt eredményezheti, hogy amennyiben a futásteljesítményt meghamisítják, a vásárlók sokkal többet fizetnek, mint amennyit az autó valójában ér.

Miért fontos vásárlás előtt ellenőrizni az autó futásteljesítményét?

Minden jármű rendelkezik egy kilométerórával, amely megmutatja, hogy az adott autó hány kilométert futott az élete során. A kilométer-számlálóról leolvasott futásteljesítmény értéke jelzi egy autó általános elhasználódását. Azonban a kilométerórát gyakran visszatekerik, és ez előre nem látható üzemeltetési költségeket eredményezhet. Az autó egy jó vételből pillanatok alatt pénzügyi katasztrófává változhat. Például egy 100 000 kilométerrel visszatekert autó kiszámíthatatlan és nagyon magas karbantartási költségeket is jelenthet. Az autó esetleges jövőbeni újra eladása sem lesz egyszerű.

Kutatási módszertan

A carVertical, az autó előéletét az alvázszám alapján ellenőrző cég, kutatásokat végzett annak kiderítésére, hogy melyek azok az autók, amelyeknek leggyakrabban visszatekerik a kilométeróráját. Az adatokat a carVertical saját kiterjedt adatbázisából gyűjtötték. A lista a visszatekert kilométerórás autók arányát mutatja modellenként – az összes elemzett autómodellre vonatkozóan.

Az elmúlt 12 hónapban (2019 októbere és 2020 októbere között) több mint félmillió jelentés került elemzésre. A carVertical az adatgyűjtést az egész világ különböző piacain végezte, beleértve: Lengyelországot, Romániát, Magyarországot, Franciaországot, Szlovéniát, Szlovákiát, Csehországot, Lettországot, Bulgáriát, Ukrajnát, Szerbiát, Németországot, Horvátországot, Oroszországot és az Amerikai Egyesült Államokat.

TOP 15 legtöbbet visszatekert kilométerórás modell

Itt található a leggyakrabban visszatekert kilométerórás modellek listája. A használt autó vásárlóknak online ellenőrizniük kell a futásteljesítményt, mielőtt a vásárlásra elköteleznék magukat.

carVertical

Az eredmények azt mutatják, hogy a német autók a leggyakrabban visszatekert autók közé tartoznak. Egy másik érdekes megfigyelés az autók szegmentálása. A prémium kategóriás autókat sokkal gyakrabban tekerik vissza, mint az olcsóbb autókat. A luxus BMW 7-es és X5-ös autókat a legvalószínűbb, hogy visszatekerik a gátlástalan kereskedők. A luxusautók vásárlói nagy pénzügyi problémákkal szembesülhetnek, ha az általuk vásárolt autó futásteljesítményével csaltak.

A leginkább visszatekert kilométerórás autók a gyártási év szerint

Az autó futásteljesítményének egyik kulcsfontosságú tényezője az életkor. Az idősebb autókat általában gyakrabban tekerik vissza. A kutatásból kiderült, hogy a legtöbb visszatekert prémium autó idősebb, mint az olcsóbb kategóriák autói.

carVertical

Amint az adatok mutatják, a régebbi prémium autókat érinti leginkább a futásteljesítmény-csalás. A legnépszerűbb BMW-ket 10 és 15 éves koruk között tekerik vissza. A Mercedes-Benz E osztály modelljei közül általában a 2002-2004 gyártásúakat tekerik vissza. Ez régi trükk a csaló autókereskedőknél.

A visszatekert olcsóbb kategóriájú autók valamivel fiatalabbak. A Volkswagen Passat, Skoda Superb és Skoda Octavia modellek adatai azt mutatják, hogy ezeket az autókat leggyakrabban tíz éves kor előtt tekerik vissza.

A leginkább visszatekert kilométerórás autók az üzemanyag típusa szerint

A dízelmotoros járműveket sokkal nagyobb futásteljesítményekre tervezik, és ez magasabb visszatekerési arányhoz is vezet. Nagyon gyakran látni nyugat-európai országokból behozott 300 000 kilométernél többet futott autókat. A kilométeróra visszatekerésével ezeknek az autóknak az ára jelentősen növelhető.

carVertical

A visszatekert kilométerórás autókat üzemanyagtípusonként bemutató adatok a közép-kelet-európai autók sajátos választékát tükrözik. A nyugati országok autótulajdonosai magas futásteljesítménynél és magas karbantartási költségeknél adják el autóikat. Ezek a meghamisított kilométer-órás autók általában Európa keleti országaiban landolnak.

Néhány autó, például az Audi A6, a Volkswagen Touareg és a Mercedes-Benz E-osztály szinte mind dízel. Csak néhány százalék a visszatekert benzinmotoros változat. A benzines autók között csak néhány százalék a visszatekert kilométerórások aránya. A különféle üzemanyag-típusok közötti hatalmas különbség azt jelenti, hogy kisebb az esélye annak, hogy egy visszatekert benzinmotoros autót vásároljon.

A visszatekert kilométerórás autók esetszámának összehasonlítása országonként

A leggyakoribb futásteljesítmény-csalások Közép-Kelet Európában észlelhetők. A nyugati országok kevésbé szenvednek a kilométeróra visszatekerés problémájától.

carVertical

A legnagyobb kilométeróra visszatekerés problémák azokon a piacokon tapasztalhatók, ahová a Nyugat-Európából származó használt autókat importálják. Romániában és Lettországban valószínűleg minden tizedik autó kilométeróráját visszatekerték.

Következtetés

A futásteljesítmény-csalás jelen van az autópiacon és évente több százezer autó túlárazását okozza. Ez azt jelenti, hogy a használt autó vásárlókat átverik a magasabb árakkal, és ez a többlet készpénz általában a feketepiacra kerül.

További cikkünk a témában: A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint

Mozgásban

Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke

A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.

Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.

A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.

A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Elstartol az új „AntOn by Jungheinrich” márka

AntOn by Jungheinrich

A Jungheinrich elindítja új, belépő szintű targoncaválasztékának értékesítését „AntOn by Jungheinrich” márkanév alatt. Az első termékek a CBH 2.5 és 3.0 elektromos targoncák, valamint a PTL 1.5 emelőkocsik, amelyek megbízható teljesítményt garantálnak és modern lítiumion technológiával működnek.

„Az „AntOn by Jungheinrich” márkával egy új termékcsaládot kínálunk, amely ötvözi az egyszerűséget, a megbízhatóságot és a gazdaságosságot” – hangsúlyozza Nadine Despineux, a Jungheinrich értékesítési igazgatója.

„Célzottan olyan vállalatoknak ajánljuk, amelyek költséghatékony és egyszerű megoldásokat keresnek a tipikus raktározási és szállítási feladatokhoz.”

Az „AntOn by Jungheinrich” termékcsaládot a Jungheinrich és az EP Equipment közötti partnerség keretében fejlesztették ki, amelyet mindkét vállalat 2025 májusában jelentett be. Ez az együttműködés ötvözi a német mérnöki tudást a rugalmas, hatékony gyártási struktúrákkal. A fejlesztés és a gyártás terén megvalósuló szinergiák innovatív, megbízható és megfizethető elektromos targoncákat eredményeznek, és így gazdasági szempontból okos intralogisztikai megoldásokat kínálnak a maximális felhasználói előnyök érdekében.

A CBH 2.5 és 3.0 típusú elektromos targoncák névleges teherbírása 2500, illetve 3000 kg. A targoncák sebessége max. 17 km/h, emelési magasságuk pedig eléri az akár 4800 mm-t is. A nagy szabad hasmagasság és a nagyméretű gumiabroncsoknak köszönhetően a targoncák ideálisak változó körülmények között történő használatra. A robusztus technika és az intuitív kezelés megbízható teljesítményt biztosít a mindennapi használat során.

A PTL 1.5 típus kompakt méretű elektromos raklapszállító, amelynek névleges teherbírása 1500 kg, méretei pedig 1550 x 560 x 1230 mm. Rugalmasan használható raktárban, kültéren vagy teherautóban szállítóeszközként. Opcionálisan kaphatók támasztókerekek egyenetlen talajhoz, valamint cserélhető akkumulátorok a teljes üzemben történő hosszabb működési idő érdekében.

Mindkét anyagmozgató eszköz nagy teljesítményű lítiumion technológiával működik, amely rövid töltési időt, hosszú élettartamot és minimális karbantartást tesz lehetővé.

Az európai piaci bevezetés szeptember 30-án kezdődött. Novemberben a targoncák az ázsiai-csendes-óceáni és latin-amerikai ügyfelek számára is elérhetővé válnak. A Jungheinrich 2030+ stratégia keretében egyértelműen többcsatornás értékesítési stratégiát követi. Az AntOn portfólió elsősorban az e-kereskedelemben kerül eladásra, de partnerek, forgalmazók és közvetlen értékesítés útján is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Vissza az irodába vagy győzött a home office?

A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték ki az irodában végzett munka előnyeiként azok a irodai munkakörnyezetben foglalkoztatottak, akik az iO Partners irodahasználatra vonatkozó kutatásában vettek részt.

A felmérésből az is kiderült, hogy az ideális munkahelyi környezet ismérvei között a legerősebb szempontok a rövid utazási idő, a jó megközelíthetőség (tömegközlekedéssel), illetve a közösségi, illetve a társaság és a közösségi élmény.

Az iO Partners a kutatást 2025 júniusában 500 fős mintán végezte, a kvantitatív online kutatás hazai szellemi dolgozók körében vizsgálta az irodisták preferenciáit.

A home office elterjedtsége ma

Öt évvel a COVID-járvány okozta radikális átrendeződés után elmondható, hogy a hibrid munkavégzési modell gyökeret vert, de nem vált egyeduralkodóvá a magyar munkaerőpiacon. A megkérdezett magyar nagyvárosi irodisták közel fele (52%-a) szokott valamilyen rendszerességgel otthonról dolgozni, míg 48%-uk kizárólag irodából dolgozik. Ez az arány azonban nem kizárólag az otthoni munkavégzés elérhetőségétől függ, mivel a megkérdezetteknek csak az egyharmada nyilatkozott úgy, hogy munkahelye egyáltalán nem engedélyezi a home office-t.

A tendenciákban generációs sajátosságok is megfigyelhetők, legkevésbé a 45-60 év közötti X-generációban jellemző az otthoni munkavégzés, míg a huszonéves korosztály különösen aktívan használja a home office lehetőséget.

A hatékony munkavégzés ideális helyszíne

Miközben az otthoni munkavégzés népszerű lehetőség a dolgozók körében, még mindig kérdéses, mennyire bizonyul valóban hatékonynak. A válaszadók 39%-a úgy ítéli meg, hogy otthon hatékonyabban dolgozik, míg 20%-uk inkább az irodára esküszik – de a legtöbben (41%) nem éreznek különbséget, vagy kiegyenlítettnek találják az előnyöket. Érdekes adalék, hogy azok többsége, akik az irodai munkát tartják a hatékonyabbnak, két- vagy több fős irodahelyiségben dolgozik, és nem open office kialakításban.

A kutatás vizsgálta azt is, hogy miben látják az adott munkakörnyezet hatékonyságra gyakorolt előnyeit a válaszadók: a kevésbé meglepő eredmények szerint az irodában jelentősen eredményesebbek a munkatársakkal közös megbeszélések és a csapatmunka, míg az otthoni zavartalan, nyugodt környezet jobban segíti az önálló munkavégzést, valamint az inspirálóbb és kellemesebb otthoni közeg is növeli a hatékonyságot.

Amiben az iroda jobb, mint az otthon

A hatékonyságon kívül fontos szempont az is, hogy miért szeretnek bejárni az irodába a dolgozók, illetve miben látják az irodai munka előnyeit. Összhangban a korábban írtakkal, a legfontosabb érvnek az irodai munkavégzés mellett a kollégák jelenléte bizonyult (61%). Ez a komponens a vezető beosztásúak és a Z-generáció tagjai körében volt a legmagasabbra értékelt. Az irodai munkavégzés kiemelt előnyeinek listáján a következő pont a napi rutin könnyebb betarthatósága (41% értékeli ezt az előnyt), valamint az irodai napok mellett szóló toplistás tényező még a munka–magánélet egyensúly könnyebb fenntarthatósága is (30% emelte ki ezt az érvet).

Az ideális iroda ismérvei

A kutatásból körvonalazódott az a leírás is, hogy milyen a megkérdezettek számára az ideális munkahelyi környezetet. A résztvevők egy tízes lista alapján nevezhették meg a számukra legfontosabbakat. Az eredmények szerint a legfontosabb szempont a lokáció – a rövid utazási időt és a jó tömegközlekedést semmilyen más tényező nem tudta felülmúlni (66% említette ezt). A válaszadók több mint fele fontos szempontként emelte ki még a zavartalan, nyugodt környezetet (56%) és az iroda jó technikai felszereltségét is (56%). Minden második „irodistának” fontos a megfelelő hőmérsékleti kontroll (50%) és a kényelmes, ergonomikus bútorok rendelkezésre állása (49%).

A dolgozói elvárások ismerete abszolút versenyelőny lehet

A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a hazai irodai kultúra kétpólusúvá vált: miközben az otthoni munkavégzés stabil szereplővé nőtte ki magát a pandémiát követően, számos esetben és több tényező mentén továbbra is komoly értéket képvisel a munkavállalók szemében az irodai jelenlét.

Ezeknek az igényeknek a kielégítéséhez azonban a vállalati döntéshozatalt egyre jobban össze kell hangolni a dolgozói elvárásokkal, hiszen modern, jól működő, fenntartható munkatereket nem lehet és nem is érdemes a munkavállalók feje fölött kialakítani. A munkakörnyezet minősége ugyanis nem pusztán a meglévő állomány hatékonyságára és kreativitására hat ösztönzőleg, hanem az új tehetségek bevonzásában is kiemelten fontos szempont. Ráadásul a feladat minden korábbinál lényegesen komplexebb, hiszen nem csupán a lokációról és az ergonómiáról szól, hanem a közösségi terek igények szerinti kialakításáról, vagy a kortárs műalkotásokkal egyedivé és inspirálóvá tett környezetről.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss