Connect with us

Mozgásban

A carVertical által leleplezett leginkább visszatekert kilométerórás autók

Egy használt autó vásárlása általában egy bonyolult folyamat. Sok autótulajdonos a legjobb kompromisszumot keresi. Az ideális autó legyen mind megfizethető és minél fiatalabb is. Az autó általános állapotát gyakran a futásteljesítmény határozza meg. De ezt gyakran elfelejtik, vagy csak figyelmen kívül hagyják. Ez azt eredményezheti, hogy amennyiben a futásteljesítményt meghamisítják, a vásárlók sokkal többet fizetnek, mint amennyit az autó valójában ér.

Miért fontos vásárlás előtt ellenőrizni az autó futásteljesítményét?

Minden jármű rendelkezik egy kilométerórával, amely megmutatja, hogy az adott autó hány kilométert futott az élete során. A kilométer-számlálóról leolvasott futásteljesítmény értéke jelzi egy autó általános elhasználódását. Azonban a kilométerórát gyakran visszatekerik, és ez előre nem látható üzemeltetési költségeket eredményezhet. Az autó egy jó vételből pillanatok alatt pénzügyi katasztrófává változhat. Például egy 100 000 kilométerrel visszatekert autó kiszámíthatatlan és nagyon magas karbantartási költségeket is jelenthet. Az autó esetleges jövőbeni újra eladása sem lesz egyszerű.

Kutatási módszertan

A carVertical, az autó előéletét az alvázszám alapján ellenőrző cég, kutatásokat végzett annak kiderítésére, hogy melyek azok az autók, amelyeknek leggyakrabban visszatekerik a kilométeróráját. Az adatokat a carVertical saját kiterjedt adatbázisából gyűjtötték. A lista a visszatekert kilométerórás autók arányát mutatja modellenként – az összes elemzett autómodellre vonatkozóan.

Az elmúlt 12 hónapban (2019 októbere és 2020 októbere között) több mint félmillió jelentés került elemzésre. A carVertical az adatgyűjtést az egész világ különböző piacain végezte, beleértve: Lengyelországot, Romániát, Magyarországot, Franciaországot, Szlovéniát, Szlovákiát, Csehországot, Lettországot, Bulgáriát, Ukrajnát, Szerbiát, Németországot, Horvátországot, Oroszországot és az Amerikai Egyesült Államokat.

TOP 15 legtöbbet visszatekert kilométerórás modell

Itt található a leggyakrabban visszatekert kilométerórás modellek listája. A használt autó vásárlóknak online ellenőrizniük kell a futásteljesítményt, mielőtt a vásárlásra elköteleznék magukat.

carVertical

Az eredmények azt mutatják, hogy a német autók a leggyakrabban visszatekert autók közé tartoznak. Egy másik érdekes megfigyelés az autók szegmentálása. A prémium kategóriás autókat sokkal gyakrabban tekerik vissza, mint az olcsóbb autókat. A luxus BMW 7-es és X5-ös autókat a legvalószínűbb, hogy visszatekerik a gátlástalan kereskedők. A luxusautók vásárlói nagy pénzügyi problémákkal szembesülhetnek, ha az általuk vásárolt autó futásteljesítményével csaltak.

A leginkább visszatekert kilométerórás autók a gyártási év szerint

Az autó futásteljesítményének egyik kulcsfontosságú tényezője az életkor. Az idősebb autókat általában gyakrabban tekerik vissza. A kutatásból kiderült, hogy a legtöbb visszatekert prémium autó idősebb, mint az olcsóbb kategóriák autói.

carVertical

Amint az adatok mutatják, a régebbi prémium autókat érinti leginkább a futásteljesítmény-csalás. A legnépszerűbb BMW-ket 10 és 15 éves koruk között tekerik vissza. A Mercedes-Benz E osztály modelljei közül általában a 2002-2004 gyártásúakat tekerik vissza. Ez régi trükk a csaló autókereskedőknél.

A visszatekert olcsóbb kategóriájú autók valamivel fiatalabbak. A Volkswagen Passat, Skoda Superb és Skoda Octavia modellek adatai azt mutatják, hogy ezeket az autókat leggyakrabban tíz éves kor előtt tekerik vissza.

A leginkább visszatekert kilométerórás autók az üzemanyag típusa szerint

A dízelmotoros járműveket sokkal nagyobb futásteljesítményekre tervezik, és ez magasabb visszatekerési arányhoz is vezet. Nagyon gyakran látni nyugat-európai országokból behozott 300 000 kilométernél többet futott autókat. A kilométeróra visszatekerésével ezeknek az autóknak az ára jelentősen növelhető.

carVertical

A visszatekert kilométerórás autókat üzemanyagtípusonként bemutató adatok a közép-kelet-európai autók sajátos választékát tükrözik. A nyugati országok autótulajdonosai magas futásteljesítménynél és magas karbantartási költségeknél adják el autóikat. Ezek a meghamisított kilométer-órás autók általában Európa keleti országaiban landolnak.

Néhány autó, például az Audi A6, a Volkswagen Touareg és a Mercedes-Benz E-osztály szinte mind dízel. Csak néhány százalék a visszatekert benzinmotoros változat. A benzines autók között csak néhány százalék a visszatekert kilométerórások aránya. A különféle üzemanyag-típusok közötti hatalmas különbség azt jelenti, hogy kisebb az esélye annak, hogy egy visszatekert benzinmotoros autót vásároljon.

A visszatekert kilométerórás autók esetszámának összehasonlítása országonként

A leggyakoribb futásteljesítmény-csalások Közép-Kelet Európában észlelhetők. A nyugati országok kevésbé szenvednek a kilométeróra visszatekerés problémájától.

carVertical

A legnagyobb kilométeróra visszatekerés problémák azokon a piacokon tapasztalhatók, ahová a Nyugat-Európából származó használt autókat importálják. Romániában és Lettországban valószínűleg minden tizedik autó kilométeróráját visszatekerték.

Következtetés

A futásteljesítmény-csalás jelen van az autópiacon és évente több százezer autó túlárazását okozza. Ez azt jelenti, hogy a használt autó vásárlókat átverik a magasabb árakkal, és ez a többlet készpénz általában a feketepiacra kerül.

További cikkünk a témában: A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint

Mozgásban

Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9

A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.

Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.

A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.

A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.

A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Dróntechnológia mesterfokon

A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban.

Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.

A 30 milliárd eurós kereskedelmi és gazdasági célú drónpiac mellett a drónok az élet minden szegmensében jelen vannak. Becslések szerint az ágazat fejlődésének évente több mint 10 milliárd euró értékű gazdasági hatása várható a jövőben. Ehhez a növekedéshez egyre több szakemberre van szükség, akik nem csak a fejlesztésben, hanem a drónok célirányos alkalmazásában is részt vesznek. Az Európai Bizottság becslése szerint 2035-re a pilóta nélküli légi járművek ágazata több mint 100 000 embert foglalkoztat majd.

„A Gábor Dénes Egyetem az elmúlt 3 évtizedben mindig az oktatási innováció élvonalába tartozott. Képzéseinkkel nemcsak követjük a megjelenő munkaerőpiaci igényeket, hanem mind szakmai tartalomban, mind pedig módszertanban új trendeket határozunk meg. Ennek hátterét – legyen az dróntechnológia, mesterséges intelligencia vagy fintech – kiváló oktatóink, minőségi képzési anyagaink és piaci partnereink biztosítják”

– mondta el Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.

A Mérnökinformatikus dróntechnológia specializációval mesterképzés során a hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítést kapnak a dróntechnológia műszaki alapjairól, a képfeldolgozás elméleti és gyakorlati megoldásairól, valamint ezek mesterséges intelligencia alapú rendszerekbe integrálásáról. A dróntechnológia területének sokszínűségét mi sem igazolja jobban, mint a kilenc végzős hallgató diplomamunka témáinak gazdagsága: Adatbiztonság, Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei az objektumfelismerésben, Hulladéklerakó vizsgálata, Bányaipari alkalmazás, Drónok tengeri, óceáni alkalmazása, Repülésirányítás, Képfeldolgozó szoftver fejlesztése, Gépi tanulási módszerek vizsgálata, Drónok idősoros felvételeinek mezőgazdasági alkalmazása.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az első kilenc végzős hallgatónk nemcsak magas színvonalú diplomamunkával és jeles érdemjeggyel zárta a képzést, hanem kiemelkedő kutatási és fejlesztési eredményeket is elért. Bízunk benne, hogy példájukat és szakmai sikereiket követve egyre többen választják a jövőben a mérnökinformatikus mesterképzés dróntechnológia specializációját, hiszen óriási munkaerőpiaci kereslet van a jól képzett szakemberek iránt”

mondta Dr. Kozma-Bognár Veronika, a Gábor Dénes Egyetem tudományos rektorhelyettese.

A Gábor Dénes Egyetem gyakorlatorientált képzését a jövő szeptemberben megnyíló Drónlabor még magasabb szintre emeli, valamint az intézmény továbbra is aktív szerepet vállal a tudásmegosztásban: tavaly novemberben már második alkalommal rendezte meg a „Dróntechnológia adatfeldolgozási és adatbiztonsági kihívásai” szakmai konferenciáját, amelynek folytatását idén is tervezi.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera

A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric és Panamera modelljeihez.

Mostantól mindkét jármű egyedi tervezésű Bridgestone Potenza Sport ultranagy teljesítményű gumiabroncsokkal kapható. A Porsche harmadik generációs sportos luxusszedánja, a Panamera személyre szabott Bridgestone Blizzak LM005 abroncsokkal is felszerelhető – ez a Bridgestone első téli gyári első szerelése a neves autómárka számára.

„A Porsche Cayenne-en való együttműködésünk után új utat nyitunk partnerségünkben, hogy olyan prémium gumiabroncsokat kínáljunk, amelyek hozzájárulnak az új Porsche modellek vezetési élményének fokozásához”

– nyilatkozta Steven De Bock, a Bridgestone EMEA régiójának OE alelnöke. „Két „első alkalmat” is ünnepelhetünk – a Panamerához tervezett Bridgestone OE (eredeti gyári felszerelés) abroncsot, valamint az első, kifejezetten elektromos Porsche modell számára fejlesztett abroncsunkat a Macan Electrichez. Izgalmas bemutatni, hogy képesek vagyunk olyan prémium felszerelések széles választékát biztosítani, amelyek segítenek a Porschét vezetőknek abban hogy a legtöbbet hozzák ki ebből a két hihetetlen, ugyanakkor nagyon is különböző autóból.”

Porsche-teljesítmény növelése az első teljesen elektromos SUV-jában

A Porsche Macan Electric egyedi Potenza Sport gumiabroncsa olyan futófelületet és keverékkialakítást alkalmaz, amely fokozza a jármű dinamikus sportos teljesítményét, miközben képes kezelni az elektromos városi szabadidő-terepjáró (SUV) nagy súlyát és nyomatékát. A Bridgestone zászlóshajójának számító, ultranagy teljesítményű gumiabroncsa a Macan Electric egyedi követelményeihez igazítva maximalizálja a kezelhetőséget száraz és nedves úton, valamint nagy sebességnél egyaránt. Mindez a maximalizált fékezési teljesítmény és kényelem, valamint a jármű mintegy 600 km-es hatótávolságának támogatása érdekében optimalizált gördülési ellenállás mellett valósul meg.

A teljesítménybeli előnyöket az ENLITEN technológia teszi lehetővé. Az ENLITEN a Bridgestone következő generációs technológiai platformja, amelyet úgy terveztek, hogy kompromisszumok nélküli teljesítményt nyújtson, a fenntarthatósági jellemzők fokozására összpontosítva. A Macan Electric Európában kifejlesztett és gyártott egyedi abroncsai világszerte hatféle változatban, 20”, 21” és 22” méretben kaphatók.

Egész évben a Porsche Panamera vezetőinek szolgálatában

A Bridgestone két egyedi abroncsmegoldással látta el a Porsche Panamera vezetőit, hogy javítsa járművük teljesítményét az évszakok során. A Porsche Panamera 21”-os Bridgestone Potenza Sport abroncsait az ENLITEN technológiával tervezték, amely fokozza a jármű sportos vezetési tulajdonságait és a vezető kényelmét, miközben alacsony gördülési ellenállást biztosít az energiahatékonyság érdekében. A Panamera testre szabott Potenza Sport ultranagy teljesítményű abroncsai olyan mintázati kialakítást és anyagösszetételt alkalmaznak, amely maximalizálja a száraz és nedves útfelületen nyújtott kezelhetőséget, valamint a nagy sebességnél mutatott teljesítményt.

A Panamera egyedi 20”-os Bridgestone Blizzak LM005 téli felszerelése olyan mintázatot alkalmaz, amely maximalizálja a száraz, nedves és havas kezelhetőséget és fokozza az autó teljesítményét téli körülmények között. Mindezeket az egyedi tervezésű abroncsokat Európában tervezik és gyártják.

Valódi hatás, virtuálisan kifejlesztve

Mindkét projekt fejlesztése során a Bridgestone innovatív virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját alkalmazták. A technológia javítja a fejlesztési folyamat hatékonyságát és fenntarthatóságát – a gyári első szerelések fejlesztési szakaszában a nyersanyagfogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 60 százalékos csökkenését is eredményezi.

A Bridgestone virtuális abroncsfejlesztése kulcsfontosságú volt a Porsche Macan Electric és a Panamera esetében a Porsche által támasztott követelmények elérésében. A technológiát különösen a testre szabott gumiabroncsok száraz fékezési képességeinek javítására és a járművek fékrendszeréhez való megfelelő illeszkedés biztosítására használták. A virtuális abroncsfejlesztés hozzájárult ahhoz, hogy a Macan Electric dinamikus, sportos viselkedése párosuljon a SUV elektromos jármű nagy tömegével és nyomatékával, és így nagy sebességnél is magas szintű stabilitást biztosítson.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss