A Continental három díjat is elhoz a 2021-es CES innovációs díjátadóról
A Transparent Trailer technológia és az Advanced Radar Sensor (ARS) 540 érzékelő a „Járműintelligencia és Közlekedés” termékkategóriában kapnak elismerést
Három elismeréssel jutalmazzák a Continental technológiai vállalatot a CES innovációs díjak 2021-es átadóján.
A csúcstechnológiás Transparent Trailer technológiát és az Advanced Radar Sensor (ARS) 540 radaros érzékelőt a „Járműintelligencia és Közlekedés” kategóriában, az Ac2ated hangrendszert pedig a „Járműn Belüli Szórakoztatás és Biztonság” kategóriában díjazzák.
A végső döntéseket egy független szakértői bírákból, többek közt ipari tervezőkből, mérnökökből és a szakmédia tagjaiból álló testület hozta meg annak érdekében, hogy a modern szórakoztató-elektronikai termékekkel kapcsolatos legkiválóbb tervezési és mérnöki munkákat jutalmazzák 28 kategóriában.
„Mindig nagyszerű érzés, amikor a forradalmi termékek kapcsán ismernek el minket a CES innovációs díjátadón”
– mondja Samir Salman, a Continental Automotive Technologies csoportszektorának vezérigazgatója az észak-amerikai régióban.
„Az eredmények nemcsak a technológiánk értékéről tanúskodnak, hanem a globális csapatunk tagjainak elkötelezettségéről is, akik folyamatosan új és figyelemre méltó megoldások létrehozására törekszenek ügyfeleink számára. Az ilyen elismerések arra ösztönöznek minket, hogy még tovább haladjunk előre, hogy lássuk, milyen további mobilitási és biztonsági megoldásokat tudunk még kifejleszteni a jövőben.”
A Transparent Trailer technológia azzal bővíti a Continental vontatást érintő szolgáltatásait, hogy lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy „átlássanak” a vontatott pótkocsin, és így tisztában lehessenek a mögötte és körülötte lévő területtel is. A Continental Surround View rendszerén alapuló megoldás technológiája biztonságosabb vezetést kínál vontatás során. Két kamera és egy vezérlőegység együttesen egy olyan panorámaképet nyújt, amely gyakorlatilag láthatatlanná teszi a pótkocsit. Az eredmény egy zökkenőmentes élő adás formájában jelenik meg a sofőrnek, melyen keresztül láthatja a pótkocsi mögötti utat és az esetleges akadályokat.
A Continental ARS 540 az első gyártásra kész 4D-s képalkotó radar. A részlegestől a teljesen automatizált megoldásokig támogatja az automatizált vezetési rendszereket. Amíg a korábbi rendszerek csak a távolság, a sebesség és az azimut szög kapcsán voltak képesek információkat rögzíteni, az ARS 540 nagy hatótávolságú radarérzékelője az objektumok távolságán, sebességén és azimut szögén kívül kiszámítja helyüket és magasságukat is, hogy egy pontos térképet készítsen a vezetési környezetről 300 méteres körzetben. Továbbá a radarérzékelő magasságmérő képessége még a legváltozatosabb objektumok, akár még kis tárgyak minden eddiginél pontosabb felismerését is lehetővé teszi. Emellett a kibővített funkcióknak köszönhetően az ARS 540 nagyfelbontású részletek felhasználásával azonosítja az objektumokat, annak érdekében, hogy kezelni tudja a komplex, vezetés közben előforduló szituációkat, akár még rossz fény- és időjárási viszonyok közepette is, nagy sebesség mellett.
A harmadik díjat a Continental és a Sennheiser technológiáinak partnerkapcsolata érdemelte ki, melynek eredménye egy magával ragadó hangélmény, amely megszünteti a valóság és a reprodukció közti határokat. A közösen létrehozott megoldás egy skálázható és adaptív hangrendszert kínál, amely támogatja a mobilitás fejlődését az egyre inkább felhasználó-élmény-orientált jövő felé. A Continental Ac2ated Sound rendszerével nincs szükség a hagyományos hangszórók járműbe való telepítésére, helyettük kisméretű és könnyűsúlyú aktuátorok kerülnek elhelyezésre, melyek a felületekkel lépnek kapcsolatba. Az újonnan hozzáadott fejtámla audio-funkció a személyre szabott hallgatási zónák egyedülálló élményét nyújtja, teljesen láthatatlan integrációval. A Sennheiser AMBEO Mobility szolgáltatása az audiospecialista szabadalmaztatott AMBEO 3D hangtechnológiáját alkalmazza, hogy magával ragadó és természetes hangélményt biztosítson az autón belül. Úgy tervezték, kalibrálták és finomhangolták, hogy hihetetlenül élénk hangzásképet és kristálytiszta kommunikációt nyújtson. A két technológia ötvözésével egy láthatatlan, megkapó, valós élményt nyújt a járműben utazó összes hallgató számára.
A díjnyertes technológiákról és a Continental legújabb, a mobilitás jövőjét meghatározó innovációiról a teljes mértékben digitálisan megtartott CES díjátadón tudhat meg többet 2021. január 11. és 14. között.
A három elismerés azt jelenti, hogy a Continental már összesen nyolcszor érdemelt ki CES innovációs díjat, melyek között az alábbi kitüntetések is megtalálhatók:
2020-ban a Continental Transparent Hood rendszerét a „Járműintelligencia és Közlekedés” termékkategóriában,
A CES innovációs díjra pályázókat három szempont alapján értékelik: tervezés és funkcionalitás, megjelenés és dizájn, és, hogy mi teszi egyedivé és innovatívvá a terméket.
A 2021-ben CES innovációs díjakkal kitüntetett termékek itt tekinthetők meg. Kövesse a Continental CES 2021-es szereplését a Facebookon, a LinkedIn-en, és a Twitteren: #ContinentalCES
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!