Connect with us

Mozgásban

A Continental három díjat is elhoz a 2021-es CES innovációs díjátadóról

A Transparent Trailer technológia és az Advanced Radar Sensor (ARS) 540 érzékelő a „Járműintelligencia és Közlekedés” termékkategóriában kapnak elismerést

Három elismeréssel jutalmazzák a Continental technológiai vállalatot a CES innovációs díjak 2021-es átadóján.

A csúcstechnológiás Transparent Trailer technológiát és az Advanced Radar Sensor (ARS) 540 radaros érzékelőt a „Járműintelligencia és Közlekedés” kategóriában, az Ac2ated hangrendszert pedig a „Járműn Belüli Szórakoztatás és Biztonság” kategóriában díjazzák.

A végső döntéseket egy független szakértői bírákból, többek közt ipari tervezőkből, mérnökökből és a szakmédia tagjaiból álló testület hozta meg annak érdekében, hogy a modern szórakoztató-elektronikai termékekkel kapcsolatos legkiválóbb tervezési és mérnöki munkákat jutalmazzák 28 kategóriában.

„Mindig nagyszerű érzés, amikor a forradalmi termékek kapcsán ismernek el minket a CES innovációs díjátadón”

– mondja Samir Salman, a Continental Automotive Technologies csoportszektorának vezérigazgatója az észak-amerikai régióban.

„Az eredmények nemcsak a technológiánk értékéről tanúskodnak, hanem a globális csapatunk tagjainak elkötelezettségéről is, akik folyamatosan új és figyelemre méltó megoldások létrehozására törekszenek ügyfeleink számára. Az ilyen elismerések arra ösztönöznek minket, hogy még tovább haladjunk előre, hogy lássuk, milyen további mobilitási és biztonsági megoldásokat tudunk még kifejleszteni a jövőben.”

A Transparent Trailer technológia azzal bővíti a Continental vontatást érintő szolgáltatásait, hogy lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy „átlássanak” a vontatott pótkocsin, és így tisztában lehessenek a mögötte és körülötte lévő területtel is. A Continental Surround View rendszerén alapuló megoldás technológiája biztonságosabb vezetést kínál vontatás során. Két kamera és egy vezérlőegység együttesen egy olyan panorámaképet nyújt, amely gyakorlatilag láthatatlanná teszi a pótkocsit. Az eredmény egy zökkenőmentes élő adás formájában jelenik meg a sofőrnek, melyen keresztül láthatja a pótkocsi mögötti utat és az esetleges akadályokat.

A Continental ARS 540 az első gyártásra kész 4D-s képalkotó radar. A részlegestől a teljesen automatizált megoldásokig támogatja az automatizált vezetési rendszereket. Amíg a korábbi rendszerek csak a távolság, a sebesség és az azimut szög kapcsán voltak képesek információkat rögzíteni, az ARS 540 nagy hatótávolságú radarérzékelője az objektumok távolságán, sebességén és azimut szögén kívül kiszámítja helyüket és magasságukat is, hogy egy pontos térképet készítsen a vezetési környezetről 300 méteres körzetben. Továbbá a radarérzékelő magasságmérő képessége még a legváltozatosabb objektumok, akár még kis tárgyak minden eddiginél pontosabb felismerését is lehetővé teszi. Emellett a kibővített funkcióknak köszönhetően az ARS 540 nagyfelbontású részletek felhasználásával azonosítja az objektumokat, annak érdekében, hogy kezelni tudja a komplex, vezetés közben előforduló szituációkat, akár még rossz fény- és időjárási viszonyok közepette is, nagy sebesség mellett.

A harmadik díjat a Continental és a Sennheiser technológiáinak partnerkapcsolata érdemelte ki, melynek eredménye egy magával ragadó hangélmény, amely megszünteti a valóság és a reprodukció közti határokat. A közösen létrehozott megoldás egy skálázható és adaptív hangrendszert kínál, amely támogatja a mobilitás fejlődését az egyre inkább felhasználó-élmény-orientált jövő felé. A Continental Ac2ated Sound rendszerével nincs szükség a hagyományos hangszórók járműbe való telepítésére, helyettük kisméretű és könnyűsúlyú aktuátorok kerülnek elhelyezésre, melyek a felületekkel lépnek kapcsolatba. Az újonnan hozzáadott fejtámla audio-funkció a személyre szabott hallgatási zónák egyedülálló élményét nyújtja, teljesen láthatatlan integrációval. A Sennheiser AMBEO Mobility szolgáltatása az audiospecialista szabadalmaztatott AMBEO 3D hangtechnológiáját alkalmazza, hogy magával ragadó és természetes hangélményt biztosítson az autón belül. Úgy tervezték, kalibrálták és finomhangolták, hogy hihetetlenül élénk hangzásképet és kristálytiszta kommunikációt nyújtson. A két technológia ötvözésével egy láthatatlan, megkapó, valós élményt nyújt a járműben utazó összes hallgató számára.

A díjnyertes technológiákról és a Continental legújabb, a mobilitás jövőjét meghatározó innovációiról a teljes mértékben digitálisan megtartott CES díjátadón tudhat meg többet 2021. január 11. és 14. között.

A három elismerés azt jelenti, hogy a Continental már összesen nyolcszor érdemelt ki CES innovációs díjat, melyek között az alábbi kitüntetések is megtalálhatók:

A CES innovációs díjra pályázókat három szempont alapján értékelik: tervezés és funkcionalitás, megjelenés és dizájn, és, hogy mi teszi egyedivé és innovatívvá a terméket.

A 2021-ben CES innovációs díjakkal kitüntetett termékek itt tekinthetők meg. Kövesse a Continental CES 2021-es szereplését a Facebookon, a LinkedIn-en, és a Twitteren: #ContinentalCES

Mozgásban

A női autóvezetők több mint negyede napi szinten él át negatív megkülönböztetést az utakon

A magyarok döntő többsége találkozott már olyan közlekedési helyzettel, ahol egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg – derül ki a drivingcamp Hungary megbízásából készített reprezentatív kutatásból.

A női vezetők 28 százaléka napi rendszerességgel él át megkülönböztetést, ugyanakkor a fővárosi sofőrök egyharmada is mindennapos jelenségnek tartja ezt. A lakosság 17 százaléka rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket. Egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt a magyarok több mint fele hasznosnak tartana.

A női autóvezetőkkel szembeni megkülönböztetésről készített felmérést a drivingcamp vezetéstechnikai központ. A kutatási eredmények rámutatnak, hogy szinte minden ötödik magyar (17 százalék) rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket a férfiaknál, a megkérdezettek több mint fele azonban nem ért egyet ezzel az állítással, 29 százalékuk pedig semleges választ adott erre. Érthető okokból a nők döntő többsége elutasítja ezt a sztereotípiát, 60 százalékuk megalapozatlannak tartja a kijelentést.

A lakosság 86 százaléka már tapasztalt olyat, hogy egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg, a válaszadók csupán 14 százalékának volt ismeretlen ez az élethelyzet. A megkérdezettek közel kétharmada ritka jelenségnek tartja ezt, azonban a nők 28 százaléka jelezte, hogy napi szinten él át ilyen jellegű megkülönböztetést. A fővárosban autózók egyharmada is rendszeresnek érzi a nemi alapú ítélkezést, amely összefüggésben állhat a magas stresszfaktorú helyi közlekedéssel.

A személyes tapasztalatok is erősen formálják a női vezetőkkel szembeni előítéleteket

A nőkkel kapcsolatos vezetői sztereotípiákat a legtöbben (45%) a kulturális és társadalmi hagyományoknak tudják be, ezt a választ a 60-69 évesek és a diplomások magasabb arányban jelölték meg. A magyarok ötöde szerint személyes tapasztalatok befolyásolják ezt, míg a média és a közösségi oldalak hatását 16 százalék jelölte meg kiváltó tényezőként. A megkérdezettek 13 százaléka úgy véli, statisztikai adatok és tények támasztják alá a nők gyengébb vezetői képességeit. Eközben a családon belüli mintáknak mindössze 7 százalék tulajdonít megkülönböztetett jelentőséget.

Sokan jó ötletnek tartják a szemléletformáló kampányt

A magyarok többsége (58 százalék) hasznosnak tartana egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt. Ezt az ötletet a nők 60 százaléka támogatta a férfiak 56 százalékával szemben.  Érdekesség, hogy a 60-69 éves korosztály mutatta a legmagasabb elkötelezettséget egy ilyen típusú potenciális kampány kapcsán, ők 68 százalékban voksoltak erre az opcióra. A lakosság közel negyede szerint azonban nincs szükség ilyen megmozdulásra, 18 százalék pedig nem tudta megítélni ennek létjogosultságát.

A nők kiváló vezetők, de a társadalmi sztereotípiák miatt gyakran hátrányból indulnak. Ők a biztonságot helyezik előtérbe, kevésbé kockáztatnak, és alaposabban átgondolják a helyzeteket. Ezért is fontos, hogy a megfelelő tréningekkel növeljük az önbizalmukat és megmutassuk nekik, hogy a vezetési készségek fejleszthetők, így a tréningek végére magabiztosabban ülnek vissza az autóba. A cél nem az, hogy versenyzőket neveljünk, hanem hogy mindenki, legyen férfi vagy nő, biztonságosabban
és tudatosabban vezessen az utakon

– mondta Csörgő László, a drivingcamp vezető trénere.

Nem attól lesz valaki jó vezető, hogy több évtizedes rutinnal rendelkezik

A vezetéstechnikai központ továbbá felmérte azt is, hogy mely vezetői készségeket tartják a legfontosabbnak az emberek. A válaszokból kiderül, hogy a magyarok közel fele (48 százaléka) a jó vezetést elsősorban azzal azonosítja, ha valaki mindig a forgalmi helyzetnek, az időjárási és az útviszonyoknak megfelelő sebességgel és stílusban vezet. Ezt a lehetőséget a férfiak magasabb arányban (52 százalék) jelölték meg, mint a nők (45 százalék). A megkérdezettek a második leghasznosabb készségnek a gyors reflexet tartották, amellyel helyesen lehet reagálni a váratlan közlekedési helyzetekre. Erre a nők magasabb arányban szavaztak, mint a férfiak. A harmadik legfontosabb tényezőnek pedig a közlekedési szabályok pontos betartása bizonyult. Csupán 9 százalék volt azok aránya, akik úgy gondolják, a több évtizedes rutin tesz valakit jó vezetővé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Márciustól egy órán belül érkezhet az online rendelés: a Wolt-ra költözik a SPAR online shopja

Nem szűnik meg, hanem 2025. március 21-től a Wolt-ra költözik a SPAR online vásárlási szolgáltatása.

Ezzel az eddigieknél gyorsabb lesz a kiszállítás: az online vásárlók már egy órán belül megkaphatják a megrendelt termékeket, de emellett továbbra is élhetnek a drive-in, azaz az előre összeállított csomagok áruházi átvételi lehetőségével.

„Új fejezet kezdődik a SPAR online értékesítési tevékenysége tekintetében márciustól. Az online áruházunk a Wolt felületére költözik – hála a két vállalat között tavaly nyáron elindult együttműködésnek – ezáltal csökken a kiszállítás ideje és bővítjük a szolgáltatási területet is. Az új rendelési lehetőséggel a Wolt 40 településen, mintegy 3,9 millió lakos számára biztosítja a kiszállítást 73 SPAR és INTERSPAR üzletből. A Wolt révén a szolgáltatás megjelenik olyan városokban is, mint például Eger, Szeged és Mosonmagyaróvár, ahol korábban nem szállítottunk ki és a jövőben újabb térségeket vonunk majd be az online rendelési és kiszállítási lehetőségbe. Vállalatunk ezen felül a termékkör jelentős bővítését is megvalósítja a közeljövőben”

– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Mint Maczelka Márk elmondta: március 21-től már csak a Wolt felületéről lehet rendelést indítani a SPAR és INTERSPAR áruházakból. A megrendelés menete egyszerű: a Wolt applikáción vagy a weboldalon a SPAR/INTERSPAR üzlet megjelölése után a vásárló kiválaszthatja a megrendelni kívánt termékeket az adott áruház választékából, majd jelzi, hogy házhoz szállítást, vagy a helyszíni átvételt kéri. A személyes átvételi lehetőség országszerte 40 településen érhető el.

Az online rendelési lehetőség jelenleg mintegy 10 ezer terméket érint, ebben minden olyan élelmiszerkategória – zöldség-gyümölcs, pékáru, tejtermék, csemege, hús, vegyi áru, ital, és állateledel – benne van, amelyek lefednek egy napi, de akár egy nagyobb bevásárlást is. A szállítás során a hűtési lánc nem szakad meg, a kiszállítást erre megfelelő eszközzel biztosítja a Wolt, a rendelés felvétele után pedig a futár rögtön a vásárlóhoz viszi a termékeket. A folyamatosan frissített készletadatoknak köszönhetően minimálisra csökkenthető az esetleges termékhiány a megrendelt áruk tekintetében. Ha mégsem lenne készleten egy-egy termék, akkor a vásárló megadhatja a termékhelyettesítési preferenciáit, de úgyis dönthet, hogy nem kér helyettesítést.

A Wolt az ünnepnapok kivételével hétfőtől-vasárnapig, az üzletek nyitva tartásának figyelembe vételével szállítja ki a megrendelt árucikkeket. A kiszállítás 399 forinttól érhető el, a díja pedig függ az áruház és kiszállítási cím távolságától. A Wolt+ szolgáltatás igénybevételével minden SPAR üzletből 0 Ft-ért érhető el a kiszállítás 6000 forintos kosárérték felett.

Az átállást részletes vásárlói tájékoztatás segíti majd, illetve a SPAR kuponnal is kedveskedik régi és új vásárlóinak. A vállalat Vevőszolgálata pedig a megszokott elérhetőségeken áll rendelkezésre kérdés esetén: https://www.spar.hu/vevoszolgalat

A kiszállításban és a személyes átvételi szolgáltatásban érintett települések és üzletek listája a következő linkeken érhető el: https://www.spar.hu/wolt és https://wolt.com/hu/discovery/spar_uzletek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Fenntartható szállítmányozás: a cargo-partner újabb lépéseket tett a HHLA Pure programban

HHLA

A cargo-partner magyarországi, szlovákiai és csehországi kirendeltségei 2024-ben összesen 15 706 TEU-t szállítottak környezetbarát módon, jelentősen meghaladva az előző évi mennyiséget.

A vállalat célja, hogy a jövőben tovább növelje klímasemleges szállítmányainak arányát.

A cargo-partner, a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoport tagjaként, tovább erősíti elköteleződését a fenntartható logisztikai megoldások iránt azzal, hogy egy újabb évre meghosszabbítja együttműködését a HHLA Pure programmal. A 2023-ban indult partnerség keretében a cargo-partner Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is lehetővé teszi ügyfelei számára a környezetbarát szállítást Európa kulcsfontosságú kikötőiből. A Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) és a METRANS által kidolgozott kezdeményezés az energiahatékony vasúti szállítás, az elektromos terminálüzemeltetés és a fennmaradó kibocsátások tanúsított klímavédelmi projektek révén történő kompenzálása révén csökkenti a CO-kibocsátást.

Elkötelezettek a fenntarthatóság iránt

Az együttműködés meghosszabbításával a cargo-partner tovább növelte klímasemleges szállítmányainak volumenét Közép-Európában. 2024-ben a vállalat összesen 15 706 TEU-t szállított környezetbarát módon, ebből 2 611 TEU-t Csehországban, 4 870 TEU-t Szlovákiában és 8 225 TEU-t Magyarországon. Az előző évi 12 885 TEU-hoz képest ez jelentős éves növekedést jelent, amely tovább erősíti a cargo-partner elköteleződését a fenntartható logisztika mellett.

„A HHLA Pure programmal való együttműködésünk a hosszú távú stratégiánk része, melynek keretében minimalizáljuk a cargo-partner ökológiai lábnyomát és környezetbarát szállítmányozási megoldásokat kínálunk az ügyfeleink számára”

– hangsúlyozza Luca Ferrara, a cargo-partner vezérigazgatója.

„A klímasemleges szállítmányok kiterjesztésével azon dolgozunk, hogy a logisztika a jövőben még fenntarthatóbbá váljon, hiszen egyre keresettebbé válnak az ilyen megoldások az ügyfeleink körében.”

Klímasemleges szállítmányok Csehországban és Szlovákiában

Csehországban és Szlovákiában a cargo-partner és a METRANS együttműködése lehetővé teszi a CO-mentes szállítást a legfontosabb kikötők, köztük Hamburg, Bremerhaven és Koper irányába és onnan vissza. Különösen erőteljes növekedés volt tapasztalható a szlovákiai kirendeltségnél, ahol a klímasemleges módon szállított TEU 3 181-ről 4 870-re emelkedett 2024-re. Ez a bővülés összhangban áll a cargo-partner fenntarthatósági törekvéseivel, beleértve a dunaszerdahelyi raktár közvetlen összeköttetését a konténerterminállal, valamint az elektromos rakodógépek hosszú távú használatát.

Még „zöldebb” logisztika Magyarországon

A magyarországi cargo-partner meghatározó üzletfele a TÜV NORD által tanúsított HHLA/METRANS Pure projektnek; 2024-ben 6 054 TEU-ról 8 225 TEU-ra növelte a klímasemleges szállítmányok mennyiségét. A magyarországi cég lehetővé teszi az ügyfelei számára a tengeri konténerek klímasemleges szállítását a nagy európai kikötőkből, például Hamburgból, Bremerhavenből, Koperból, Duisburgból, az Inđija terminálról (Szerbia), Gdańskból, Wilhelmshavenből, Rotterdamból, Triesztből és Fiuméből. A cargo-partner Magyarország kiemelt figyelmet fordít az ügyféligények kielégítésére, miközben hozzájárul a logisztikai iparág szénlábnyomának csökkentéséhez, ezzel is bizonyítva környezeti felelősségvállalását.

A cargo-partner nemcsak ebben a programban vesz részt, hanem egyéb környezettudatos üzleti tevékenységekkel is folyamatosan törekszik a negatív környezeti hatások csökkentésére: a papírmentes irodától és a fenntartható repülőgép-üzemanyagtól kezdve egészen a több telephelyen alkalmazott nagy kiterjedésű napelemes rendszerekig. A HHLA Pure programmal való együttműködés meghosszabbítása révén a cargo-partner tovább erősíti vezető szerepét a fenntartható logisztika területén, továbbá megbízható és környezetbarát megoldásokat kínál az ügyfeleinek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss