Connect with us
Hirdetés

Mozgásban

Extreme E: Nem kell aggódni az Arab-sivatagban versenyző pilótáikért

A hétvége az Extreme E-ről, minden idők egyik legextrémebb autóverseny-sorozatáról fog szólni.

Az első futamnak Szaúd-Arábia ad otthont, ahol 12, többek közt a sportág legendái – Hamilton, Button és Rosberg – által vezetett csapat áll rajthoz, hogy kihozzák az extrém maximumot a versenyautóikból. A bajnokság egy sivatagi oázisban, Al-Ula városában kezdődik, ami arab nyelven annyit tesz, „első ugrás”. Az időmérőre április 4-én, a futamra pedig másnap kerül sor.

Az öt extrém helyszín közül az elsőn a versenyzőknek a forró sivatagi homok, a por és a tűző nap által felállított kihívásokkal kell majd szembenézniük. Azonban a pontokért és trófeákért folytatott küzdelem mellett a pilóták a bolygó megóvásáért is versenyeznek, amely az Extreme E egyik kitűzött célja. Az adatok azt mutatják, hogy az elkövetkező évtizedekben az ivóvízforrások a világ egyes helyszínein 10-30 százalékkal csökkenhetnek, és ez 2,4 milliárd embert fog közvetlenül is érinteni. Becslések szerint 700 millió embernek kell majd emiatt elhagyni lakóhelyét. Emellett továbbá évente 12 millió hektárnyi szántóföld válik használhatatlanná aszály következtében.

A könyörtelen sivatagi körülményekkel való küzdelem során kulcsfontosságú szerepet játszik az ODYSSEY 21 elnevezésű versenyautó, és mindenekelőtt annak kimondottan fontos alkotóelemei, a gumiabroncsai. Mivel, ha a motor az autó szíve, akkor az abroncsok jelentik az izmokat, amelyek a hátukon cipelik a karosszériát. Ahhoz, hogy az abroncs képes legyen kezelni az átállást forró homokról jégre, az őserdő magas páratartalmára, vagy a világ többi extrém helyszíneinek jellegzetességére, egy, az autóversenyzésben forradalmi jelentőségű termék kifejlesztésére volt szükség. Ez a Continental szakembereinek sikerült is.

94 centiméternyi csúcstechnológia

A Continental CrossContact gumiabroncs oldalfalán a 37×12.5 R17 jelölés áll, ami azt jelenti, hogy átmérője 93,98 cm, szélessége 31,75 cm, magassága 94 cm, és 43,18 cm-es kerékhez alkalmas. A futófelület mintázatát a minden terepen nyújtott lehető legjobb teljesítményre optimalizálták, a gumikeveréket pedig kifejezetten ehhez az abroncshoz fejlesztették ki.  Emellett a gumiabroncs vázszerkezete is megerősítésre került.

„Az oldalfalnak fontos szerepe van a gumiabroncs általános felépítésében, a szó legszorosabb értelmében. A modern középkategóriás járművek jelenlegi megengedett össztömege 1500 és csaknem 2000 kilogramm közül mozog. Az egyre népszerűbb SUV-k esetében ugyanez a súly három tonna. Mindezek tudatában valójában az oldalfal jelenti a leggyengébb elemet, nem pedig a futófelület, amely összeköti a járművet az útfelülettel, vagy a perem, ami a gumiabroncsot tartja a felnin.  Egy gumiabroncsban a teherhordó elem lényegében a túlnyomás alatt beszorított levegő vagy gázkeverék. A szakemberek az ideális membrán terhelhetőségét a „belső nyomás x érintkező felület” képlet segítségével számítják ki. A gumiabroncsok esetében a merev szerkezet további 10-15 százalékos teherhordó elemet jelent”

– mondta Nico Meier, a Continental termékfejlesztője.

Az érzékelőknek és a ContiPressureCheck technológiának köszönhetően az olyan abroncsadatok, mint a nyomás és a hőmérséklet, láthatók lesznek a pilóták számára a vezetőfülkében a verseny során, aminek köszönhetően extrém helyzetek esetén az adatoknak megfelelően módosíthatják vezetési stílusukat.

„Az ODYSSEY 21 egy igazán egyedülálló jármű: ha egy 1,8 tonnás autó 550 lóerőt szeretne átvinni a földön megtalálható bármilyen típusú terepre, akkor a gumiabroncsoknak a maximumig ki kell tolni saját teljesítőképességük határát. Számunkra az elektromos meghajtás és a belsőégésű motor közötti fő különbséget az energiahatékonyság jelenti. Az elektromos motorokhoz képest a belsőégésű motorok jellemzően jóval alacsonyabb energiahatékonysággal szolgálnak, amikor a bejövő energiát (az üzemanyagban vagy az akkumulátorban lévő kémiai energiát) mechanikus vonóerővé kell alakítani. A belsőégésű motorok hatékonysága a 60 százalék körüli elméleti maximumra korlátozódik, ami jóval alacsonyabb, mint az elektromos motorok tipikus hatásfoka, amelyek esetén nincs elméleti határ. Összefoglalva, az ODYSSEY 21 által generált nyomaték kivételes erőknek fogja kitenni a gumiabroncsokat”

– mondta Anuj Jain, a Continental abroncsfejlesztője.

Versenyzés a végletekig extrém helyszíneken

Az Extreme E verseny tetszeni fog az adrenalin szerelmeseinek, hiszen elektromos terepjárók versengenek a világ legvadabb területein. A szezon Szaúd-Arábiában, az Al-Ula oázisnál indul (április 3-4), majd a Szenegál kellős közepén található rózsaszínű tónál, a Lac Rose-nál folytatódik (május 29-30). Ezután következik Grönland és Kangerlussuaq, azaz a „nagy fjord” (augusztus 28-29), ezt pedig a brazíliai esőerdőben található Santarem városa (október 23-24) követi. A fináléra Ushuaia-ban, Argentína Tűzföld tartományának fővárosában fog sor kerülni (december 11-12).

Az útvonalak 6-10 km hosszúak és mindegyik 5, vagy 6 virtuális kapuból áll. A bajnokság lebonyolítása úgy néz ki, hogy először hat-hat csapat két csoportra osztva küzd meg egymással a körversenyek során, majd a négy legjobb helyezést elérő csapat továbbjut az egyenes kieséses szakaszba, ahol a versenyzők egy az egy ellen mérik össze erejüket a helyezésekért.

Csapatok

Az egymással híresen rivalizáló Lewis Hamilton és Nico Rosberg saját maguk által alapított csapataikkal, az X44-el és a Rosberg Xtreme Racing-gel vesznek részt a versenyen. A futamokon az alábbi pilóták fognak rajthoz állni: Mikaela Ahlin Kottulinsky és Jenson Button (JBXB), Mattias Ekström és Claudia Hürtgen (ABT), Laia Sanz és Carlos Sainz (XE), Jamie Chadwick és Stephane Sarrazin (Veloce Racing), Katie Munnings és Timmy Hansen (Andretti United), Kristine Giampaoli Zonca és Oliver Bennett (Hispano Suiza Xite Energy), Sarah Price és Kyle Leduc (Chip Ganassi Racing). Ahogyan az feltűnhetett, valamennyi csapat színeiben egy női és egy férfi versenyző is indul, mivel a verseny a nemek közötti esélyegyenlőségre is fel kívánja hívni a figyelmet.

A St. Helena hajó

Az egykori brit királyi postahajó most a versenyzőket szállítja helyszínről helyszínre a világ körül. A 63 konténerrel megrakott St. Helena pár hete hagyta el Liverpool kikötőjét, majd megkerülte Spanyolországot, és a Szuezi-csatornán, valamint a Vörös-tengeren keresztül érte el Szaúd-Arábiát.

ODYSSEY 21

550 lóerős teljesítményével, 1,8 tonnás súlyával és 2,3 méteres szélességével ez az E-SUV igazán egyedi járműnek mondható. Mindössze 4,5 másodperc kell neki ahhoz, hogy 99,79 km/h-s sebességet érjen el még akár 130 százalékos emelkedőkön is.

Fenntarthatóság

Az Extreme E inspirációval kíván szolgálni az emberek számára annak érdekében, hogy sikerüljön közösen 1,5 ° C-ra korlátozni a globális felmelegedés mértékét 2030-ra.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrben és a Földön is

Várhatóan a hétvégén, június 8-án új fejezet nyílik a magyar űrkutatás történetében: Kapu Tibor, a következő magyar űrhajós a HUNOR program keretében útnak indul a Nemzetközi Űrállomásra.

Az utazás nemcsak tudományos mérföldkő, hanem egy különleges gasztronómiai küldetés is, hiszen Tibor magával visz egy ikonikus magyar édességet, a Stühmer Pillanat Korfu űrcsokit – amelyet mostantól bárki megkóstolhat.

Ízérzékelés az űrben

Az űrben minden megváltozik – nem csak a gravitáció, de az érzékszervek működése is. A NASA Taste in Space című kiadványa részletesen foglalkozik azzal, hogy az ételek íze megváltozik az űrben. Ennek egyik fő oka, hogy a mikrogravitáció hatására a testben átrendeződnek a folyadékok, az orr- és arcüregek telítődnek, csökkentve a szaglást, ezáltal pedig az ízérzékelést is. Sokan ezt az állapotot „űrnáthaként” írják le. Egy másik tanulmány megállapította, hogy a mikrogravitációs környezetben az ételek aromája, például a kávé, fokhagymás, ánizsos, korianderes és köményes ízek intenzitása csökkenhet, a megszokott ízek tompábbá válnak, ezért az űrhajósok gyakran intenzívebb, fűszeresebb, erőteljesebb ízeket kívánnak.

Űrcsoki mindenkinek: egy falat, amivel egy pillanatra bárki űrhajós lehet

A Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki fejlesztése során figyelembe vették ezeket a tudományos megfigyeléseket. A cél egy olyan csokoládé megalkotása volt, amely nemcsak megfelel a NASA szigorú előírásainak, de az űrbéli körülmények között is élvezetes, az otthon ízeit idéző ízélményt nyújt. A receptúra alapját a legendás Stühmer Korfu szelet adta, és a végeredmény egy különleges csokoládé, amely ellenáll a hőingadozásnak, a nyomásváltozásnak és a súlytalanságnak, és az űrben is igazi kulináris élvezetet kínál.

Ez az ízvilág most bárki számára elérhető: a Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki Földön is elérhető változata mostantól kapható a boltokban és online. Egy falat, amellyel mindenki részese lehet a felfedezésnek, és egy pillanatra Kapu Tibor helyében érezheti magát.

Egy felfedezés azonban nemcsak laboratóriumokban vagy az űrben kezdődhet. Gyakran egy csendes pillanatban születik meg, amikor végre kiszakadunk a mindennapok rohanásából. A Stühmer legújabb csokoládéválogatása, a Stühmer Pillanat ezt az élményt kínálja: egy lehetőséget arra, hogy megálljunk, magunkra figyeljünk, és megéljük a jelent. Mert amikor kikapcsoljuk a külvilág zaját, akkor kapcsol be igazán az alkotó, felfedező énünk.

Stühmer – ahol a hagyomány és a jövő találkozik

A Stühmer mindig is a magyar csokoládékultúra zászlóvivője volt, ahol a több mint százéves múlt találkozik a modern innovációval. A Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki ennek az örökségnek méltó folytatása: egyszerre tisztelgés a múlt előtt és bátor lépés a jövő felé, az eredeti és legelső klasszikus Stühmer recept újragondolva és a világűrre tervezve – mostantól bárki számára elérhető formában.

Programajánló:

HUNIVERZUM Élményközpont – MAGYAROK A VILÁGŰRBEN – május 13-tól október 31-ig

Tapasztald meg testközelből az űrutazás és űrkutatás izgalmas világát! Az interaktív kiállítás emellett bemutatja Kapu Tibor, magyar kutatóűrhajós küldetését a kiválasztástól a visszatérésig és bepillantást nyújt a hazai űrtevékenységek sokoldalúságába. Próbáld ki a szimulátorokat, ismerd meg az űrutazás kihívásait, és kóstold meg a csokoládét, amely hamarosan megjárja a világűrt!

További információ:

https://urcsoki.hu/

https://stuhmer.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Forma–1-es hétvégén versenyez Molnár Martin

A 16 esztendős magyar autóversenyző is ott lesz az F1-es Brit Nagydíj történelmi hétvégéjének F4-es mezőnyében.

Molnár Martin is részt vesz a Forma–1-es Brit Nagydíj történelmi hétvégéjén, amelyen egyedülálló módon nemcsak az F2 és F3, hanem a Forma–4-es kategória is képviseltetni fogja magát a száguldó cirkusz betétsorozataként.

Történelmi eseménnyé vált az idei, július 4-e és 6-a között zajló Forma–1-es Brit Nagydíj, ugyanis először fordul elő, hogy a királykategória mellett a teljes formaautós utánpótlás-ranglétra, azaz az F2, az F3 és az F4 is ugyanazon hétvégén versenyezzen. A legkisebb kategória meghívása Silverstone-ba annak köszönhető, hogy az F1 itt ünnepli fennállásának 75. évfordulóját – 1950. május 13-án ezen a pályán indult újára a világbajnoki sorozat –, ebből az alkalomból pedig az F4-es versenyzők is lehetőséget kapnak arra, hogy a legnagyobb színpadon mutathassák meg magukat.

A mezőnyt a brit F4-es bajnokság csapatai alkotják, ugyanakkor ez a forduló nem számít bele a pontversenybe, így nem volt magától értetődő az sem, hogy a Virtuosi Racinggel második idényét teljesítő, három forduló után az összetett második helyén álló Molnár Martin ott lesz a rajtrácson. Lévén a megszokott maximum 4 helyett minden csapat 6 autót indíthat, a silverstone-i extra hétvége egyfajta nemzetközi F4-es fesztiválként funkcionál, amelyre több rangos F4-es bajnokságból érkeznek pilóták.

„Izgatottak vagyunk, hogy Martin a Forma–1-es Brit Nagydíj alatt is velünk tart az idén. Remek alkalom lesz ez a hétvége arra, hogy megmutassa a világnak és az F1-es topcsapatoknak, hogy mire képes és mennyire tehetséges – mutatott rá a három nap egyik, ha nem a legfontosabb aspektusára Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője. – Remélem, hogy ismét meg tudjuk mutatni azt az erős tempót, amelyet a brit F4-es szezon második hétvégéjén ezen a pályán már megmutattunk, illetve képesek leszünk egy hellyel előrébb lépni és nyerni a Brit Nagydíj hétvégéjén.”

A lebonyolítás is változik a megszokott brit F4-es hétvégékhez képest, hiszen csak egyetlen szabadedzést rendeznek, három helyett pedig csupán két, egyenként 25 perces futam lesz, az egyik szombaton, a másik vasárnap. A programból a fordított rajtrácsos verseny kerül ki, az első futamra az időmérőn elért a második leggyorsabb körök rangsora, az utolsóra pedig a leggyorsabb körök rangsora határozza meg a több mint 30 fős mezőny rajtsorrendjét.

Miként arra Mark Salmon is utalt, Martin az idén másodszor versenyez majd Silverstone-ban, hiszen a brit F4 második versenyhétvégéjén 2. és 3. rajthelyet szerzett, majd ugyanilyen elosztásban két dobogós helyezést ért el, az utolsó futamon pedig megfutotta a leggyorsabb kört. A júliusi hétvége az autósport egyik bölcsőjének számító pályán azonban merőben más lesz.

„Martin karrierjében nagyon fontos lépés volt, hogy az idei év elején a közel-keleti F4-es bajnokságban két Forma–1-es pályán, Abu-Dzabiban és Katarban is lehetősége nyílt versenyezni, utóbbin ráadásul a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) mezőnye mellett. Fokozatosan meg kell szoknia azokat a körülményeket, amelyek a jövőben remélhetőleg várnak majd rá, ebből a szempontból pedig a Forma–1-es Brit Nagydíj hétvégéje újabb mérföldkő – mutatott rá Őry Tamás, a Martin pályafutásának előre vitelében kiemelt szerepet játszó Motorsport Talent Management (MOTAM) ügyvezető igazgatója. – Ezt a versenyhétvégét közel félmillió ember szokta látogatni, Martin pedig részese lesz az F1 körüli felhajtásnak, és sokkal nagyobb figyelem irányul majd rá a média részéről. Nagy lehetőségként tekintek rá és boldog vagyok, hogy ott lehet, mert ezzel történelmi pillanat részesei lehetünk. Mivel ez a forduló nem része a brit F4-es bajnokságnak és az éves programunknak, ezért extra anyagi ráfordítást igényel, úgyhogy itt szeretném megköszönni a főtámogatónknak, a One Magyarország Zrt.-nek, hogy pozitívan állt a projekthez, és a segítségével részt tudunk venni ezen a különleges hétvégén.”

„Ez a versenyhétvége mindenekelőtt extra versenyzési lehetőséget jelent Martinnak, ami mindig hasznos, és mivel a brit F4-es mezőny jelentős része itt lesz, ezért Martin számára is fontos, hogy ne kerüljön tapasztalati hátrányba. – emelte ki a MOTAM sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás. – Az F1-es nyomvonalon rendezett bajnoki fordulón jól teljesített, eggyel viszont az ott elért legjobb eredményénél is van feljebb, ezért én második esélyként tekintek erre a hétvégére, mert amennyiben ő és a csapat is jól felkészül, akkor minden esélye megvan a futamgyőzelemre” – mondta a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás.

A pályafutása során a jelenlegi FIA F3-as bajnokság elődjében, a GP3-ban számos F1-es hétvégén versenyautóba ülő, ott futamot nyerő versenyző tökéletesen tisztában van vele, mivel jár az, ha valakinek ennyire a reflektorfényben kell teljesítenie, de azt szeretné, ha Martin nem tekintene másként a silverstone-i extra fordulóra, mint bármelyik brit F4-es hétvégére.

„Amennyiben jól tud szerepelni egy Forma–1-es hétvége betétfutamán a sportág csúcsszereplői előtt, az természetesen nagy lökést adhat neki és a pályafutásának, de ettől még Martin feladata az lesz, hogy ugyanazzal a fegyelemmel álljon hozzá ehhez a hétvégéhez is, mint a sima brit F4-es hétvégékhez, és ne stresszeljen azért, mert most Forma–1-es nagydíjon van. Folytatni kell azt a munkát, amit a bajnoki címért folyó harcban végez, és tovább kell tökéletesítenie magát” – hangsúlyozta Kiss Pál Tamás.

„Ezzel együtt természetesen több szempontból is nagy lesz a kontraszt a megszokott körülményekhez képes. A legnagyobb különbséget a körítés jelenti majd, hiszen egy F1-es hétvége semmihez sem hasonlítható abból a szempontból, hogy a pályákat ilyenkor maximálisan kicsinosítják: minden frissen van festve, le van vágva a fű, a korlátok tele vannak reklámtáblákkal, és a lelátókon is több a néző. Az egész olyan, mint egy óriási fesztivál, és majdhogynem az az ember érzése, mintha nem ugyanazon a pályán vezetne, mint amit korábban megszokott. Ez biztos, hogy szokatlan lesz Martinnak és az összes F4-es pilótának.”

Maga az érintett egyelőre a silverstone-i F1-es hétvégéig hátralevő két fordulóra koncentrál, de természetesen már nagyon várja, hogy olyan élményben legyen része, amilyenben még soha.

„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy sokat gondolkoztam azon, milyen lesz Forma–1-es hétvégén versenyezni, mert jelenleg az előttünk álló thruxtoni forduló foglalkoztat, de ezzel együtt nagyon várom már és nagyon boldog voltam, amikor megtudtam, hogy ott lehetek. Nem tervezek másként hozzáállni, ez is egy ugyanolyan hétvége lesz, mint a többi, ugyanarra lesz szükség a jó szerepléshez. De persze tisztában vagyok vele, hogy több szempontból is más kihívás vár rám, annak pedig örülök, hogy nem lesz fordított rajtrácsos futam” – tekintett előre a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.

„Nem hiszem, hogy a pályán, az autóban ülve bármilyen különbséget is tapasztalni fogok. Persze nagyobb lesz a mezőny, de remélhetőleg az elejében fogok csatázni, és ebből nem érzékelek majd semmit. Logisztikai szempontból azonban minden bonyolultabb lesz a pályára bejutástól kezdve a versenyek előtt a paddockból a bokszutcába költözésig. Ez a része biztosan nehézséget fog jelenteni, de mindannyian élvezettel viseljük majd, hiszen cserébe mi is részesei lehetünk a Forma–1-es Brit Nagydíjnak.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A modern autók átka: egy vagyonba is kerülhet a szoftverhiba

Az európai közlekedési szokások mélyreható átalakuláson mennek keresztül: egyre nő a hibrid és elektromos modellek száma az utakon – hívja fel a figyelmet az Europe Assistance és az Ipsos által készített 2025-ös Mobilitási Barométer.

A modern autók azonban éppen a bonyolult elektronika és az érzékeny alkatrészek miatt olyan meghibásodásokat generálhatnak, amelyek miatt gépjármű asszisztenciára szorulnak. A J.D. Power 2025-ös felmérése szerint is emelkedett a szoftverhibákhoz kapcsolódó problémák száma. Az ADAC friss meghibásodási statisztikája pedig felhívja a figyelmet, hogy a legtöbb problémát évek óta az indítóakkumulátor okozza: 2024-ben a meghibásodások 44,9 százaléka lemerült akkumulátor számlájára írható.

Növekszik az igény az elektromos és más alternatív hajtásláncokra támaszkodó autók iránt

A 2025-ös Mobilitási Barométer szerint a személyautók továbbra is központi szerepet töltenek be a napi használatban, az Európában élők 86%-a legalább egy autóval rendelkezik. Míg 2023-ban a járművek 10%-a, addig 2025-ben már 13%-uk elektromos és más alternatív hajtásláncokra támaszkodik.

A belső égésű motorral rendelkező járművek továbbra is dominálnak, a személyautók 86%-át teszik ki, de bizonyos országokban, például Németországban, Olaszországban, Portugáliában és Spanyolországban növekszik a hibrid és elektromos modellek tulajdonlása. Emellett minden negyedik európai továbbra is fontolgatja az elektromos jármű vásárlását.

Problémát jelent a szoftverfüggőség

A manapság forgalomba helyezett modern autók egyre inkább szoftverfüggővé válnak, ezáltal a különböző frissítések esetén hibák léphetnek fel. A legtöbb jármű érintőképernyős és digitális vezérlővel rendelkezik, ami sok esetben lelassulhat, lefagyhat vagy elvesztheti az érintésérzékenységét. A különböző vezetéstámogató rendszerek, a sávváltás-figyelés, a vészfékasszisztens, a távolságtartó tempomat, de a különböző szenzorok: a kamera és a radar is meghibásodhat.

Az érzékeny alkatrészek miatt olyan problémák is jelentkeznek, amelyek miatt az autó menetképtelenné válik. A leggyakoribb esetek közé tartozik, hogy lemerül, vagy hibás az akkumulátor. A lefagyott fedélzeti rendszer az alapvető funkciók működését gátolhatja. A kulcs lemerülése is okozhat gondot, ha nem nyílik vagy nem indul az autó. Előfordulhat, hogy az automata váltó nem kapcsol sebességbe, vagy az elektronikus kézifék beragad. Az elektromos és hibrid autóknál a töltés vagy a töltőcsatlakozó hibája merülhet fel.

Amerikai és német felmérések is vizsgálták az autók megbízhatóságát

A J.D. Power 2025-ös felmérése szerint romlik az új autók megbízhatósága. A kutatás az amerikai piacon kínált, 2022-es évjáratú modelleket vizsgálta és a vásárlástól számított három éven belül tapasztalt meghibásodásokat mérte fel közel 35 ezer jármű esetén. A tanulmány rávilágított arra, hogy míg a 2021-es jelentés szerint 100 autónként átlagosan 121 meghibásodást tapasztaltak, addig a 2025-ös kutatásban már 202-re nőtt a hibaszám. Emellett emelkedett a szoftverhibákhoz kapcsolódó problémák száma és nem kielégítő a személyes eszközök integrációja sem.

Európa legnagyobb autóipari szövetsége, az ADAC 2025-ös meghibásodási statisztikája szerint azzal párhuzamosan, hogy az elektromos autók száma növekszik az utakon, a villanyautók meghibásodásainak száma is emelkedik. 2024-ben 43 678 alkalommal hívták ki a sárga angyalokat valamilyen probléma megoldására Németországban, ami 46 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest. Összességében a legtöbb problémát évek óta az indítóakkumulátor okozza: a legutóbb kiértékelt 2024-es évben a meghibásodások 44,9 százaléka egy lemerült akkumulátor számlájára írható.

„Jól látható, hogy a technológia rohamos fejlődésével párhuzamosan a felhasználók is egyre nyitottabbak a modern autók iránt. A korszerű felszereltség ellenére azonban egy új autóval is adódhatnak problémák és a megoldást nehezíti, hogy a javításhoz általában drága, speciális szervizszerszámok és szaktudás szükséges. Ezekben a váratlan helyzetekben nyújt gyors és hatékony segítséget a gépjármű asszisztencia szolgáltatás. Legyen szó műszaki meghibásodásról, balesetről vagy önhibából eredő elakadásról, széleskörű partnerhálózatunknak köszönhetően a hét minden napján, bel- és külföldön egyaránt segítséget tudunk nyújtani. Magyarország területén történt vészhelyzet esetén akár online, egy dedikált link segítségével is azonnali segítséget hívhatnak a bajba jutott autósok”

– mondta Timár Gábor, az Europ Assistance operációs vezetője.

A gépjármű asszisztencia szolgáltatás a helyszíni javítás, szervizbe szállítás vagy a gépjármű tárolása mellett 0-24 órás ügyfélszolgálatának segítségével információt, valamint szükség esetén csereautót vagy szállást is biztosít az érintetteknek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss