Integrált, biztonságos, fenntartható és hatékony működés egyetlen applikációnak köszönhetően.
Folytatja Európa egyik legnagyobb fuvarozási vállalatának, a Waberer’s-nek a digitalizációját a Vodafone: az instantCMR technológiai startup által fejlesztett és a Vodafone publikus internettől elkülönített hálózatán működő applikáció a fuvarlevelek és egyéb dokumentumok digitalizálása mellett új, a fuvarozási iparág digitalizációját a következő szintre emelő funkciókkal bővül. Tavasztól a Waberer’s gépkocsivezetői egy eszközön és ezen belül is egy applikáció segítségével követhetik nyomon a részletes fuvaradatokat, az útvonalat és navigációt, a vezetési időt és vezetési stílust, továbbá ennek segítségével digitalizálhatják a fuvarleveleket és egyéb dokumentumokat, majd ezeket a zárt chat funkcióval továbbíthatják a központnak. A megoldás integráltabbá, biztonságosabbá, zöldebbé és hatékonyabbá teszi a Waberer’s International működését.
A logisztikai cégek alkalmazottainak egy része fix telephelyen, központban, míg másik részük folyamatos mozgásban, sok esetben több ezer kilométerre dolgozik, akár havi 20-25 napos folyamatos távollét mellett. Ez idő alatt felhalmozódnak a náluk lévő fuvarlevelek, számlák és egyéb dokumentumok, melyeket csak a több tíznapos távollétet követően tudnak átadni a központnak, akik csak ezt követően tudják iktatni ezeket. Mindez komoly likviditási kihívásokat hordoz magában, a nagy terhelés mellett ilyenkor az emberi hibázás lehetősége is megemelkedik, a papíralapú működés környezetterhelő hatásairól nem is beszélve.
A Vodafone évekkel ezelőtt értékesítette a Waberer’s International-nek az instantCMR által fejlesztett Workflow Management nevű alkalmazást, amihez a Vodafone biztosítja SIM-kártyákat, eszközöket és a publikus internettől elkülönült hálózatot. Az applikáció az előbb említett likviditási és fenntarthatósági kihívásra kínál megoldást: alapfunkciója a papír alapú szállítólevelek digitalizálása, továbbá egyéb dokumentumok (baleseti, munkaügyi) küldése/fogadása, ami a vállalatirányítási rendszerbe csatornázva felgyorsítja a munkafolyamatokat. Az integrált szolgáltatás segítségével a sofőrök bárhol le tudják fotózni a számlákat, szállítóleveleket és egyéb dokumentumokat, amit aztán a rendszerbe feltöltve azonnal továbbítani is tudnak a központnak. A megoldásnak köszönhetően az adatok biztonságosan és gyorsan célba érnek, a számlákat nem hetek múlva, hanem napokon belül teljesíteni tudják. Így javul a cég likviditása, csökken a hibázás lehetősége, gyorsabban tudnak reagálni egy-egy kialakult helyzetre – például egy baleset esetén – és mindezt kevesebb emberi beavatkozással, időhatékonyan.
Az előbbiek mellett az applikáció tavasztól más, a fuvarozási iparágban felmerülő kihívásokra is megoldást fog kínálni. A gépjárművezetők fuvarokhoz szükséges információkkal való ellátása eddig nem volt standardizálva és nem is működött hatékonyan. A gépjárművezetőknek számtalan adatra van szükségük a fuvar teljesítéséhez: állomásokra, ügyféladatokra, címekre, útvonaltervre, utasításokra, vezetési és pihenőidő-kalkulációra, üzenetváltásra. Az új fejlesztéseknek köszönhetően tavasztól ezeket a már említett Workflow Management applikáció segítségével követhetik nyomon, ugyanis az alkalmazás olyan funkciókkal bővül, mint a részletes fuvaradatok megjelenítése, útvonaltervezés és navigáció, zárt chat funkció, vezetési idő és vezetési stílus monitorozása. Mindennek köszönhetően a sofőröknek kevesebb eszközt kell használniuk, ami koncentráltabb figyelmet eredményez; a vezetési szokások monitorozásával csökkenthetőek a működési költségek és az ökológiai lábnyom; a vezetési idő kalkulációval csökkenthetők a figyelmetlenségből, fáradtságból adódó balesetek, elkerülhetők a vezetési idő megszegéséből származó büntetések; míg a zárt chat funkció csökkenti a digitális támadások esélyét.
„Nagy öröm számunkra, hogy ismét egy olyan fejlesztést mutathatunk be, amelyben a digitalizáció révén jelentős előrelépés érhető el az ország gazdasági fejlődése szempontjából egyik legfontosabb iparágban, a logisztikában. A Vodafone-nál folyamatosan keressük azokat a partnereket, akikkel közösen olyan innovációkon és fejlesztéseken tudunk együtt dolgozni, amelyek a folyamatok optimalizálásában segítenek. Az instantCMR és a Waberer’s esetében épp ilyen partnerekre leltünk. Sok logisztikai cég még mindig teljes mértékben papír alapú, a digitalizációt mellőző rendszereket használ, ami egyrészt nem környezetbarát, másrészt jelentősen lassítja a folyamatokat és nem is biztonságos. A Workflow Management applikáció mindössze egy telefonon elérhető applikáció segítségével biztonságos, integrált, fenntartható és nem utolsósorban digitális megoldást kínál a logisztikai iparág legégetőbb kihívásaira.”
– mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone Vállalati Szolgáltatások Üzletág vezérigazgató-helyettese.
„A Waberer’s csoport működésének egyik motorja, hogy képesek legyünk a piac előtt járni és az innovatív megoldásokat időben feltérképezni. Elkötelezettek vagyunk a jövő technológiái iránt, de fontos, hogy ezeket tökéletesen implementálni tudjuk logisztikai folyamatainkba, hiszen nem elég csak beruházni a jövőbe. Az új technológiákat az ellátási láncban szereplők összehangolt munkája révén lehet maximálisan kihasználni, ezáltal minden közös lépésünk garancia lesz a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért. Az instantCMR-rel és a Vodafone-nal való közös projektünk mindezen törekvéseinket tökéletes példázza. Képesek voltunk egy olyan digitális és felhasználóbarát applikációt bevezetni, ami nem csupán megkönnyíti és átláthatóbbá teszi kollégáink számára a mindennapi munkát, de a vezetési stílus monitorozása révén csökkentheti a Co2 kibocsátást, növeli az operáció hatékonyságát és megkönnyíti a kommunikációt a munkavállalóink között.”
– mondta el Erdélyi Barna, a Waberer’s International Nyrt. Igazgatósági Tagja.
„Az instantCMR szolgáltatás innovatív és költséghatékony felhőalapú megoldást kínál bármilyen méretű nemzetközi fuvarozó vállalat számára CMR szkennelésre, fuvarfeladat menedzsmentre és a gépjárművezetőkkel történő kommunikációra. A minden korosztály számára könnyen használható mobilalkalmazásnak, az irodai háttérrendszernek és az egyszerű integrálhatóságnak köszönhetően az instantCMR egyszerre teszi könnyebbé a gépkocsivezetők, fuvarszervezők és informatikai csapatok munkáját. Büszkék vagyunk arra hogy a Vodafone Magyarországgal karöltve már 5 éve támogatjuk a Waberer’s International és számtalan más fuvarozó vállalat digitalizációját piacvezető teherfuvarozási megoldásunkkal.”
– mondta el Deák Norbert, az instantCMR vezérigazgatója.
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!