Connect with us

Mozgásban

Úttörő digitális megoldás a fuvarozásban

digitális

Integrált, biztonságos, fenntartható és hatékony működés egyetlen applikációnak köszönhetően.

Folytatja Európa egyik legnagyobb fuvarozási vállalatának, a Waberer’s-nek a digitalizációját a Vodafone: az instantCMR technológiai startup által fejlesztett és a Vodafone publikus internettől elkülönített hálózatán működő applikáció a fuvarlevelek és egyéb dokumentumok digitalizálása mellett új, a fuvarozási iparág digitalizációját a következő szintre emelő funkciókkal bővül. Tavasztól a Waberer’s gépkocsivezetői egy eszközön és ezen belül is egy applikáció segítségével követhetik nyomon a részletes fuvaradatokat, az útvonalat és navigációt, a vezetési időt és vezetési stílust, továbbá ennek segítségével digitalizálhatják a fuvarleveleket és egyéb dokumentumokat, majd ezeket a zárt chat funkcióval továbbíthatják a központnak. A megoldás integráltabbá, biztonságosabbá, zöldebbé és hatékonyabbá teszi a Waberer’s International működését.

A logisztikai cégek alkalmazottainak egy része fix telephelyen, központban, míg másik részük folyamatos mozgásban, sok esetben több ezer kilométerre dolgozik, akár havi 20-25 napos folyamatos távollét mellett. Ez idő alatt felhalmozódnak a náluk lévő fuvarlevelek, számlák és egyéb dokumentumok, melyeket csak a több tíznapos távollétet követően tudnak átadni a központnak, akik csak ezt követően tudják iktatni ezeket. Mindez komoly likviditási kihívásokat hordoz magában, a nagy terhelés mellett ilyenkor az emberi hibázás lehetősége is megemelkedik, a papíralapú működés környezetterhelő hatásairól nem is beszélve.

A Vodafone évekkel ezelőtt értékesítette a Waberer’s International-nek az instantCMR által fejlesztett Workflow Management nevű alkalmazást, amihez a Vodafone biztosítja SIM-kártyákat, eszközöket és a publikus internettől elkülönült hálózatot. Az applikáció az előbb említett likviditási és fenntarthatósági kihívásra kínál megoldást: alapfunkciója a papír alapú szállítólevelek digitalizálása, továbbá egyéb dokumentumok (baleseti, munkaügyi) küldése/fogadása, ami a vállalatirányítási rendszerbe csatornázva felgyorsítja a munkafolyamatokat. Az integrált szolgáltatás segítségével a sofőrök bárhol le tudják fotózni a számlákat, szállítóleveleket és egyéb dokumentumokat, amit aztán a rendszerbe feltöltve azonnal továbbítani is tudnak a központnak. A megoldásnak köszönhetően az adatok biztonságosan és gyorsan célba érnek, a számlákat nem hetek múlva, hanem napokon belül teljesíteni tudják. Így javul a cég likviditása, csökken a hibázás lehetősége, gyorsabban tudnak reagálni egy-egy kialakult helyzetre – például egy baleset esetén – és mindezt kevesebb emberi beavatkozással, időhatékonyan.

Az előbbiek mellett az applikáció tavasztól más, a fuvarozási iparágban felmerülő kihívásokra is megoldást fog kínálni. A gépjárművezetők fuvarokhoz szükséges információkkal való ellátása eddig nem volt standardizálva és nem is működött hatékonyan. A gépjárművezetőknek számtalan adatra van szükségük a fuvar teljesítéséhez: állomásokra, ügyféladatokra, címekre, útvonaltervre, utasításokra, vezetési és pihenőidő-kalkulációra, üzenetváltásra. Az új fejlesztéseknek köszönhetően tavasztól ezeket a már említett Workflow Management applikáció segítségével követhetik nyomon, ugyanis az alkalmazás olyan funkciókkal bővül, mint a részletes fuvaradatok megjelenítése, útvonaltervezés és navigáció, zárt chat funkció, vezetési idő és vezetési stílus monitorozása. Mindennek köszönhetően a sofőröknek kevesebb eszközt kell használniuk, ami koncentráltabb figyelmet eredményez; a vezetési szokások monitorozásával csökkenthetőek a működési költségek és az ökológiai lábnyom; a vezetési idő kalkulációval csökkenthetők a figyelmetlenségből, fáradtságból adódó balesetek, elkerülhetők a vezetési idő megszegéséből származó büntetések; míg a zárt chat funkció csökkenti a digitális támadások esélyét.

„Nagy öröm számunkra, hogy ismét egy olyan fejlesztést mutathatunk be, amelyben a digitalizáció révén jelentős előrelépés érhető el az ország gazdasági fejlődése szempontjából egyik legfontosabb iparágban, a logisztikában. A Vodafone-nál folyamatosan keressük azokat a partnereket, akikkel közösen olyan innovációkon és fejlesztéseken tudunk együtt dolgozni, amelyek a folyamatok optimalizálásában segítenek. Az instantCMR és a Waberer’s esetében épp ilyen partnerekre leltünk. Sok logisztikai cég még mindig teljes mértékben papír alapú, a digitalizációt mellőző rendszereket használ, ami egyrészt nem környezetbarát, másrészt jelentősen lassítja a folyamatokat és nem is biztonságos. A Workflow Management applikáció mindössze egy telefonon elérhető applikáció segítségével biztonságos, integrált, fenntartható és nem utolsósorban digitális megoldást kínál a logisztikai iparág legégetőbb kihívásaira.”

 – mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone Vállalati Szolgáltatások Üzletág vezérigazgató-helyettese.

„A Waberer’s csoport működésének egyik motorja, hogy képesek legyünk a piac előtt járni és az innovatív megoldásokat időben feltérképezni. Elkötelezettek vagyunk a jövő technológiái iránt, de fontos, hogy ezeket tökéletesen implementálni tudjuk logisztikai folyamatainkba, hiszen nem elég csak beruházni a jövőbe. Az új technológiákat az ellátási láncban szereplők összehangolt munkája révén lehet maximálisan kihasználni, ezáltal minden közös lépésünk garancia lesz a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért. Az instantCMR-rel és a Vodafone-nal való közös projektünk mindezen törekvéseinket tökéletes példázza. Képesek voltunk egy olyan digitális és felhasználóbarát applikációt bevezetni, ami nem csupán megkönnyíti és átláthatóbbá teszi kollégáink számára a mindennapi munkát, de a vezetési stílus monitorozása révén csökkentheti a Co2 kibocsátást, növeli az operáció hatékonyságát és megkönnyíti a kommunikációt a munkavállalóink között.” 

– mondta el Erdélyi Barna, a Waberer’s International Nyrt. Igazgatósági Tagja.

„Az instantCMR szolgáltatás innovatív és költséghatékony felhőalapú megoldást kínál bármilyen méretű nemzetközi fuvarozó vállalat számára CMR szkennelésre, fuvarfeladat menedzsmentre és a gépjárművezetőkkel történő kommunikációra. A minden korosztály számára könnyen használható mobilalkalmazásnak, az irodai háttérrendszernek és az egyszerű integrálhatóságnak köszönhetően az instantCMR egyszerre teszi könnyebbé a gépkocsivezetők, fuvarszervezők és informatikai csapatok munkáját. Büszkék vagyunk arra hogy a Vodafone Magyarországgal karöltve már 5 éve támogatjuk a Waberer’s International és számtalan más fuvarozó vállalat digitalizációját piacvezető teherfuvarozási megoldásunkkal.” 

 – mondta el Deák Norbert, az instantCMR vezérigazgatója.

Mozgásban

A Continental a jövő világítási ökoszisztémáját hozza el az autóiparba

A Continental a biztonságot és a vezetési élményt új szintre emelő világítástechnikai megoldásokat helyezi fókuszba az idei Auto Shanghai kiállításon, amelyet április 23. és május 2. között rendeznek meg Kínában. A technológiai vállalat a járművilágítási megoldások teljes skáláját mutatja be: az alacsonyabb költségű megoldásoktól – mint például a Headlamp Control Module (HCM) Air vezérlőegység – kezdve, az intelligens szoftverfunkciókon – például az automatikus tompított fényszóró-szintezésen – át, egészen a csúcstechnológiás újdonságokig, mint a jármű környezetére vetítő lézeres rendszer (LBS). A technológia jelentősen kibővíti a jelenlegi vetítési megoldások lehetőségeit a színek használatával, nagyobb mélységélességgel és élesebb felbontással.

„Teljes ökoszisztémát kínálunk a prémium autóipari világítási megoldásokhoz – az egyedi aktuátoroktól a digitális megoldásokig, beleértve az elektronikai és szoftveres integrációt is”

– hangsúlyozta Jean-François Tarabbia, a Continental E/E architektúrákért és hálózati megoldásokért felelős vezetője.

Lézeralapú technológia nyit új távlatokat a közeli vetítésekben

A Continental új fejlesztésű LBS technológiája rugalmas, hatékony és precíz megoldást kínál a jármű közvetlen környezetébe vetített dinamikus képek és információk megjelenítésére. A nagy felbontású, fókuszmentes mélységélességgel rendelkező rendszer képes navigációs útmutatást, biztonsági figyelmeztetéseket vagy személyre szabott vezetői üzeneteket a talajra vetíteni – akár színes (RGB) formában is.

Kiemelkedő képélessége, gyors reakcióideje és különböző felületeken is stabil megjelenítési teljesítménye megkülönbözteti más közeli vetítési technológiáktól. Az autógyártók számára további előnyt jelent a rendszer rendkívül rugalmas integrálhatósága: az LBS modulok mindössze 40 x 50 x 30 mm méretűek, így kis helyigényüknek köszönhetően a jármű bármely sarkában könnyedén elhelyezhetők.

„A Vision Zero iránti elkötelezettségünk azt jelenti, hogy nemcsak az utastérben ülők, hanem a jármű környezetében tartózkodók biztonságát is javítani szeretnénk. Ügyfeleink visszajelzései alapján ezért továbbfejlesztettük közeli vetítési rendszerünket, hogy még hatékonyabban csökkenthessük a balesetek és sérülések számát”

– mondta Maximilian Austerer, a Continental világítástechnikai innovációs vezetője.

Szoftveralapú újítások az intelligens világítási funkciókért

A hardverek mellett a Continental a szükséges szoftveres megoldásokat is biztosítja – úgynevezett SaaP (Software as a Product) formájában –, amelyek lehetővé teszik az új világítási funkciók zökkenőmentes integrálását a járműrendszerekbe. Ilyen például a szenzorfúziós elven működő automatikus fényszóró-szintezés, amely 2027-től minden új típusú jármű esetében kötelező lesz Európában. A megoldás lehetővé teszi a gyártók számára, hogy csökkentsék az elektronikus vezérlőegységek és szenzorok számát a járműben. A funkció célja, hogy a jármű a lehető legnagyobb megvilágítási távolságot biztosítsa anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A Continental algoritmusa a gyorsulás- és giroszkópadatok alapján generál vezérlési jelet a fényszóró dőlésének szabályozásához. A megoldás a már meglévő szenzorok jeleit használja, így nincs szükség új kábelezésre vagy extra hardverre – ezzel pedig csökken a rendszer súlya és költsége. Emellett a Continental különálló vezérlőegységet is kínál, amely saját inerciális mérőegységgel működik.

Új vezérlőegységek a rugalmasabb rendszerkialakításért

Az aktuátorok és innovatív szoftverfunkciók mellett a Continental különböző világításvezérlő egységeket is bemutat.

Az egyik ilyen az új HCM Air, amely optimalizált hőtervezésével és rugalmasabb csatornakiosztásával még jobban támogatja a könnyűszerkezetes kialakítást, miközben csökkenti a rendszerköltségeket is. A vezérlőegység a Continental saját fejlesztésű Celsius LED-meghajtó chipjét használja, amely többféle alkalmazási követelménynek is megfelel: több mint 90%-os energiahatékonyságot, kiváló hőelvezetést és rugalmasan konfigurálható áram- és feszültségszabályozási módokat kínál.

A komplexebb igényekhez a Continental a Central Light Computer (CLC) intelligens központi egységet kínálja, amely egyfajta vezérlőközpontként működik: képes fogadni és feldolgozni a jármű különféle jeleit – például világítási utasításokat vagy szenzoradatokat –, valamint irányítani a hagyományos és nagy felbontású fényaktuátorokat, az interaktív külső kijelzőket, a dinamikus belső világítást és a közeli vetítőket. Az integrált szoftvermeghajtók zökkenőmentes kommunikációt biztosítanak az Edge típusú fényvezérlő egységekkel, így a rendszer prémium minőségű, rugalmasan skálázható és jövőbiztos világításvezérlést tesz lehetővé – a teljes körű, holisztikus fényélmény megvalósításához.

Continental az Auto Shanghai 2025 kiállításon

A Continental legújabb technológiai megoldásait öt fókuszterületen mutatja be: szoftveralapú járművek, autonóm mobilitás, biztonság, élményközpontú közlekedés, valamint fenntarthatóság. A vállalat standja a sanghaji National Exhibition and Convention Center 2.2-es csarnokában, a 2BC009-es standszámon látogatható 2025. április 23. és május 2. között.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába

A NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partner sikeresen megszervezte a világ legnagyobb mozgatható (lengő) harangjának szállítását Lengyelországból Brazíliába.

A monumentális, Vox Patris – magyarul „Az Atya hangja” – névre keresztelt harang súlya 55 tonna és 4 méter magas, ami miatt a szállítása kiemelkedő precizitást és magas szintű logisztikai szakértelmet követelt meg.

Ez az összetett nemzetközi projekt – amelyet a cargo-partner helyi és nemzetközi partnereivel szoros együttműködésben valósított meg – remekül szemlélteti a vállalat szakértelmét a túlméretes szállítmányok kezelésében és szállításában.

„Számunkra ez egy különösen fontos megbízás volt”

– mondta Stanisław Bochenek, a cargo-partner lengyelországi ügyvezetője.

„A feladat mérete és összetettsége alapos előkészítést és összehangolt csapatmunkát igényelt. Büszkék vagyunk rá, hogy közreműködhettünk egy ilyen egyedülálló és jelentőségteljes szállításban.”

Vox Patris – a világ legnagyobb harangja

A Vox Patris lenyűgöző, 55 tonnás tömegével körülbelül tíz afrikai elefánt súlyának felel meg, magassága 4 méter, átmérője pedig 4,5 méter – ezzel jelentősen meghaladja például Lengyelország leghíresebb harangját, a krakkói Wawel-katedrálisban található Zsigmond-harangot, amelynél ötször nehezebb. A harang réz-ón ötvözetből készült, és hangzását, valamint megjelenését tekintve is különleges.

A harang útja

A szállítás Dél-Lengyelországból, a Jan Felczyński harangöntödéből indult, ahol a Vox Patris harang a Rduch Bells & Clocks közreműködésével készült el. A monumentális harangot daruval emelték teherautóra, majd gondos csomagolás után elszállították egy, a gdański Baltic Hub terminál közelében található raktárba. Innen indult tovább tengeren túlméretes (OOG) rakományként, két kisebb harang és a tartószerkezet egyes elemeinek kíséretében.

A raktárból kamion szállította a kikötőbe a harangot, amit közvetlenül a teherautóról emeltek át a hajóra, ahol három egymás mellé helyezett flat-rack konténerben, a hajófedélzet alatt rögzítették – fontos megjegyezni, hogy nem mindennapi intézkedéseket hoztak a rakomány stabilitásának biztosítása érdekében. A kisebb harangokat és kiegészítő elemeket egy flat-rack és két nyitott tetős (open-top) konténerben szállították. Az egyes konténerek bruttó tömege megközelítőleg 20–22 tonna volt.

A rakomány 2025. április 10-én hagyta el a Gdański kikötőt, úti célja a brazíliai Santos kikötő. Érkezés után a harang további több mint 1.600 kilométert tesz meg szárazföldön végső rendeltetési helyére, a közép-brazíliai Trindade városába. Ezt az útvonalat a brazil Windlog szállítmányozási cég koordinálja, amely megbízta a cargo-partner-t a harang előfutásának kezelésére és tengeri szállítására.

„Ekkora méretű és jelentőségű rakomány mozgatása rendkívüli precizitást, valamint a teljes logisztikai folyamat tökéletes összehangolását igényli”

– emelte ki Stanisław Bochenek.

„Csapatunk kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a harang mind a szárazföldi, mind a tengeri szállítás során a lehető legnagyobb biztonságban jusson el rendeltetési helyére.”

A teljes logisztikai folyamatot a cargo-partner gdyniai irodája koordinálta, beleértve a lengyelországi közúti szállítást, az átrakodást és a vámkezelést a Baltic Hub kikötőben. A projekt újabb meggyőző példája annak, hogy a cargo-partner felkészült és tapasztalt szereplője a komplex, nemzetközi szállítmányozási feladatok teljes körű lebonyolításának.

Miután megérkezik Brazíliába, a Vox Patris egy 100 méter magas harangtoronyban, 30 méter magasan kap helyet a „Minden Örökkévaló Atyaisten” szentélyében, Trindadéban. Itt jelenleg is épül egy új katedrális, amely 12.000 hívő befogadására lesz alkalmas – ezzel a világ legnagyobb templomává válik. A zarándokhelyet már most is évente több mint négymillió hívő keresi fel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Forradalmi autómosási módszerek a jövő jegyében

autómosás

Az autómosás világa gyorsan változik, a technológiai fejlődés itt is új utakat nyitott. Ám gondoltál már arra, hogy autódat végre anélkül tisztíthatod meg, hogy aggódnod kéne a vízfüggőség vagy az eszközigény miatt? Az innovatív megoldások között egyre inkább teret nyer a gyors autómosás technikája, amely elhozza neked a jövő technológiáját, miközben csökkenti az ökológiai lábnyomot.

Működik megújuló energiák nélkül?

A hagyományos autómosók által használt százliteres vízfelhasználást a gyors autómosás váltotta fel, amely mindössze fél liter vizet igényel. De hogyan lehetséges ez? A nanotechnológia segítségével a tisztítószerek molekulái olyan hatékonyan oldják fel és vonják körbe a szennyeződéseket, hogy azok egyszerűen letörölhetők, karcolások nélkül. Az ilyen innovációval dolgozó csapatok igyekeznek bebizonyítani, hogy a jármű tisztítása nem jelent egyet a pazarlással. Emellett az eszközeik többsége akkumulátoros, így az áramhasználatot is minimalizálják.

Védelem a karcolások ellen

Többen kérdezik, nem rongálja-e a fényezést ez az új módszer? Gyakran hallani, hogy a hagyományos autómosó szivacsok karcolásokat hagynak a kocsi felületén. Ennek elkerülése végett a nanotechnológiás tisztítószerek védőréteget képeznek a szennyeződéseken, így azok nem karcolják a fényezést. A prémium mikroszálas törlőkendőkkel történő tisztítás pedig biztosítja, hogy járműved ragyogó és sértetlen maradjon.

Mobilitás a zsebben

Ahogyan az életünk egyre inkább a digitális térbe terelődik, úgy az autómosó szolgáltatások is átléptek erre a színtérre. Egy applikáció segítségével gyerekjáték megtekinteni a különféle szolgáltatásokat és árakat, majd akár a kanapéról időpontot foglalni. A rendszer automatikusan besorolja a járműved méretét, így biztosan az arányos díjszabás szerint fizetsz. Ha már a modern kényelemmel élünk, miért ne lehetne a tiszta autó is egy kattintásra?

Hogyan működik a fizetési rendszer?

A digitális korban a fizetési lehetőségek is átalakultak. Bár sokan még a készpénzhez ragaszkodnak, itt főként bankkártyás, valamint Google és Apple Pay opciók állnak rendelkezésre. Ez megkönnyíti a folyamatot, és az alkalmazás gyors és biztonságos tranzakciókat garantál. Elavult a készpénz, amikor a telefonod úgyis mindig nálad van, nem?

Hogyan talál rád az autómosó szakember?

Megvan a helyed, lefixáltad az időpontot. De mi történik akkor, ha megérkezik az autómosó szakember? A munkavállalók a megadott időben felveszik veled a kapcsolatot telefonon, így nem kell a távollét miatt aggódnod, hiszen minden gördülékenyen zajlik. A munka befejeztével szintén értesítenek, így átnézheted az elkészült munkát és elismerheted, hogy járműved tisztán és ragyogóan vár rád.

Mi van, ha extra szolgáltatásra lenne szükséged?

Előfordulhat, hogy az alap mosás mellett további tisztítási igényed merül fel a helyszínen. Ebben az esetben is egyszerű a dolog, elég szólnod a helyszínen lévő szakembernek, aki továbbítja a kérésedet. A további költségeket banki átutalással tudod rendezni, ezzel elkerülve a készpénzes fizetést.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss