Connect with us

Mozgásban

5 tipikus kihívás a kkv-knál, amire jó megoldás az operatív lízing

kkv

Ha autólízingről van szó, a nagy cégekhez képest a kis- és közepes vállalkozásoknak méretükből és működésükből adódóan eltérő igényeik vannak a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban.

A változatos profilú, gyakran mindössze alig egy tucat alkalmazottat foglalkoztató kkv-k anyagi lehetőségei és erőforrásai sok esetben korlátozottak, az üzlet zavartalan működéséhez ugyanakkor elengedhetetlen számukra a cég mobilitását minden körülmények között biztosító vállalati flotta. Az ALD | LeasePlan csokorba szedte a kkv-knál jelentkező leggyakoribb kihívásokat, illetve elvárásokat az autólízinggel kapcsolatban, melyekre az operatív lízing – más néven tartós bérlet – egyszerű megoldást kínál.

1. Korlátozott költségkeret

A kkv-k rendszerint jóval kisebb költségvetéssel gazdálkodnak, mint a nagyvállalatok, ennélfogva likvid eszközeik is limitáltak. A szűkös anyagi források miatt kiemelten fontos, hogy ezek a kis cégek olyan költséghatékony, hosszú távú megoldást találjanak az autólízingre, amely támogatja az üzleti működésüket, ugyanakkor megszorítások nélkül kigazdálkodható.

Operatív lízing esetén a cégek induló költségek nélkül vagy csekély önerővel vehetik használatba a járműveket. Azzal pedig, hogy elkerülik az autók megvásárlásával járó nagyobb beruházást, anyagi forrásokat szabadíthatnak fel, amelyek kamatozhatnak, illetve beforgathatók az alaptevékenységbe. Ezenfelül az autó beszerzési árának és a kapcsolódó szolgáltatásoknak az ÁFA-ját is megtakaríthatják, a bérleti díj után járó forgalmi adót pedig az üzleti használat arányában – minimum 50 százalékban – visszaigényelhetik.

2. Nehézkesen tervezhető flottaköltségek

A gépjárműfenntartással járó tényleges költségek (TCO) becslése szintén nehézséget jelenthet. Sok esetben csak néhány autóról van szó, mégsem mindegy, hogy az induló befizetés, a havi díj, a szervizek, a biztosítások és az egyéb esetlegesen felmerülő kiadások együttesen mekkora összegre rúgnak.
Ezért is előnyös az operatív lízing, amely a ráfordításokat a teljes élettartamra vetítve mutatja meg. A tartós bérlet során csak a tényleges használatra eső finanszírozási és üzemeltetési költségeket kell megfizetni, annak lejárta után a vállalatnak nem kell a későbbi kiadásokkal és a használt autó eladásából származó kockázatokkal törődnie, hiszen a maradványérték is garantált. Mindent összevetve tehát hosszú távon is több maradhat a cég kasszájában.

Az operatív lízing ezenkívül a legtöbb esetben kiszámítható havi díjat is jelent a teljes futamidőre, amely minden fontos tételt, többek között az adókat, a karbantartási költségeket és a biztosítást is fedezi, míg az üzemeltetés és a karbantartás kockázatát a flottakezelő viseli. Így jól tervezhető minden kiadás a teljes futamidő alatt.

3. Limitált erőforrások

A kisebb cégeknél rendszerint egy alkalmazott több különböző olyan tevékenységért is felelős, amelyre a nagyvállalatoknál külön dedikált munkatársak vannak. A minél kisebb időráfordítás ezért kulcsfontosságú, ami érvényes a flottaautókkal kapcsolatos összes teendőre is. A kkv-k többnyire kevés szaktudással rendelkeznek például a flottamenedzsment terén vagy a lízinghez kapcsolódó tételek pénzügyi nyilvántartásában, így mindenképpen hasznos számukra, ha a flottakezelő minél több terhet levesz a vállukról.

Az operatív lízing során a bérbeadó gondoskodik mindenről az adók és illetékek befizetésétől kezdve a gumiabroncs-cserén és egyéb szervizügyintézésen át a biztosítások kezeléséig vagy éppen a kárügyintézést érintő csereautó biztosításáig. A vállalkozásnak tehát nem kell a felesleges feladatok intézésével foglalkoznia, hanem a fő tevékenységére koncentrálhat, ráadásul a több helyről érkező számlák helyett csak egy könyvelési tétel jelentkezik a lízingelőnél, ezáltal a kiadások is jól átláthatók és elemezhetők.

4. Gyorsan változó igények

Egy kkv-t már az enyhébb piaci változások, ingadozások is érzékenyen érinthetnek, melyekre gyorsan kell reagálni akár az üzleti tevékenység átalakításával, gondoljunk csak például a koronavírus-járvány okozta hirtelen keresletfelfutásokra vagy -visszaesésekre. Ezt a fajta agilis vagy épp a működés természetes részét képező szezonális működést gyakran a céges autóflottának is le kell követnie rugalmas skálázhatósággal.

Régebben a hosszú távú autóbérlés ugyanolyan elköteleződést jelentett, mint a vásárlás, ma már azonban számos új lehetőség áll rendelkezésre, és az általánosan jellemző három- vagy négyéves futamidő mellett már akár egyhónapos időtartamra szóló szerződéseket is lehet kötni. Ez alatt a cégek eldönthetik, hogy megfelel-e az adott jármű az igényeiknek, illetve hosszú távra gondolkodva kipróbálhatnak új technológiai megoldásokat is, például elektromos autókat. Az ALD | LeasePlan FlexiPlan és ALD Flex szolgáltatásaival olyan átmeneti helyzetek is hatékonyan áthidalhatók, mint például egy új kolléga azonnali munkába állása vagy külsős munkatárs érkezése határozott időre.

5. Előnytelen tárgyalási pozíció

A kis- és középvállalatok méretüknél fogva hátrányosabb helyzetben vannak a beszállítóknál vagy az autóipari szolgáltatópartnereknél, mint egy nagy cég, amelynek flottája több ezer autóból áll. Miközben rendszerint éppen a kvv-k költségvetése mozog szűk keretek között, így sok múlik számukra az árazáson, a fizetési feltételeken vagy a díjban foglalt szolgáltatások körén.

Az operatívlízing-szolgáltatók azon túl, hogy kiszámítható konstrukciókat és tervezhető havi díjat kínálnak, amely tartalmaz minden szükséges szolgáltatást, márkafüggetlen flottakezelőként rengeteg partnerrel állnak kapcsolatban, ami azt eredményezi, hogy a lízingelő egy rendkívül széles kínálatból bármely gyártó bármelyik modelljét igénybe veheti. Az ALD | LeasePlan piaci pozíciója és kiterjedt ügyfélköre lehetővé teszi, hogy pénzügyileg előnyös megállapodásokat kössön a kereskedőkkel, valamint a szervizekkel, és a kapott kedvezményeket beépítse ajánlataiba. Emellett a vállalat már az alapoktól segít az igényeknek mindenben megfelelő flotta kialakításában, illetve későbbi esetleges optimalizálásában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.

Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.

A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.

Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.

Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:

  • Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
  • Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss