Connect with us

Mozgásban

5 tipikus kihívás a kkv-knál, amire jó megoldás az operatív lízing

kkv

Ha autólízingről van szó, a nagy cégekhez képest a kis- és közepes vállalkozásoknak méretükből és működésükből adódóan eltérő igényeik vannak a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban.

A változatos profilú, gyakran mindössze alig egy tucat alkalmazottat foglalkoztató kkv-k anyagi lehetőségei és erőforrásai sok esetben korlátozottak, az üzlet zavartalan működéséhez ugyanakkor elengedhetetlen számukra a cég mobilitását minden körülmények között biztosító vállalati flotta. Az ALD | LeasePlan csokorba szedte a kkv-knál jelentkező leggyakoribb kihívásokat, illetve elvárásokat az autólízinggel kapcsolatban, melyekre az operatív lízing – más néven tartós bérlet – egyszerű megoldást kínál.

1. Korlátozott költségkeret

A kkv-k rendszerint jóval kisebb költségvetéssel gazdálkodnak, mint a nagyvállalatok, ennélfogva likvid eszközeik is limitáltak. A szűkös anyagi források miatt kiemelten fontos, hogy ezek a kis cégek olyan költséghatékony, hosszú távú megoldást találjanak az autólízingre, amely támogatja az üzleti működésüket, ugyanakkor megszorítások nélkül kigazdálkodható.

Operatív lízing esetén a cégek induló költségek nélkül vagy csekély önerővel vehetik használatba a járműveket. Azzal pedig, hogy elkerülik az autók megvásárlásával járó nagyobb beruházást, anyagi forrásokat szabadíthatnak fel, amelyek kamatozhatnak, illetve beforgathatók az alaptevékenységbe. Ezenfelül az autó beszerzési árának és a kapcsolódó szolgáltatásoknak az ÁFA-ját is megtakaríthatják, a bérleti díj után járó forgalmi adót pedig az üzleti használat arányában – minimum 50 százalékban – visszaigényelhetik.

2. Nehézkesen tervezhető flottaköltségek

A gépjárműfenntartással járó tényleges költségek (TCO) becslése szintén nehézséget jelenthet. Sok esetben csak néhány autóról van szó, mégsem mindegy, hogy az induló befizetés, a havi díj, a szervizek, a biztosítások és az egyéb esetlegesen felmerülő kiadások együttesen mekkora összegre rúgnak.
Ezért is előnyös az operatív lízing, amely a ráfordításokat a teljes élettartamra vetítve mutatja meg. A tartós bérlet során csak a tényleges használatra eső finanszírozási és üzemeltetési költségeket kell megfizetni, annak lejárta után a vállalatnak nem kell a későbbi kiadásokkal és a használt autó eladásából származó kockázatokkal törődnie, hiszen a maradványérték is garantált. Mindent összevetve tehát hosszú távon is több maradhat a cég kasszájában.

Az operatív lízing ezenkívül a legtöbb esetben kiszámítható havi díjat is jelent a teljes futamidőre, amely minden fontos tételt, többek között az adókat, a karbantartási költségeket és a biztosítást is fedezi, míg az üzemeltetés és a karbantartás kockázatát a flottakezelő viseli. Így jól tervezhető minden kiadás a teljes futamidő alatt.

3. Limitált erőforrások

A kisebb cégeknél rendszerint egy alkalmazott több különböző olyan tevékenységért is felelős, amelyre a nagyvállalatoknál külön dedikált munkatársak vannak. A minél kisebb időráfordítás ezért kulcsfontosságú, ami érvényes a flottaautókkal kapcsolatos összes teendőre is. A kkv-k többnyire kevés szaktudással rendelkeznek például a flottamenedzsment terén vagy a lízinghez kapcsolódó tételek pénzügyi nyilvántartásában, így mindenképpen hasznos számukra, ha a flottakezelő minél több terhet levesz a vállukról.

Az operatív lízing során a bérbeadó gondoskodik mindenről az adók és illetékek befizetésétől kezdve a gumiabroncs-cserén és egyéb szervizügyintézésen át a biztosítások kezeléséig vagy éppen a kárügyintézést érintő csereautó biztosításáig. A vállalkozásnak tehát nem kell a felesleges feladatok intézésével foglalkoznia, hanem a fő tevékenységére koncentrálhat, ráadásul a több helyről érkező számlák helyett csak egy könyvelési tétel jelentkezik a lízingelőnél, ezáltal a kiadások is jól átláthatók és elemezhetők.

4. Gyorsan változó igények

Egy kkv-t már az enyhébb piaci változások, ingadozások is érzékenyen érinthetnek, melyekre gyorsan kell reagálni akár az üzleti tevékenység átalakításával, gondoljunk csak például a koronavírus-járvány okozta hirtelen keresletfelfutásokra vagy -visszaesésekre. Ezt a fajta agilis vagy épp a működés természetes részét képező szezonális működést gyakran a céges autóflottának is le kell követnie rugalmas skálázhatósággal.

Régebben a hosszú távú autóbérlés ugyanolyan elköteleződést jelentett, mint a vásárlás, ma már azonban számos új lehetőség áll rendelkezésre, és az általánosan jellemző három- vagy négyéves futamidő mellett már akár egyhónapos időtartamra szóló szerződéseket is lehet kötni. Ez alatt a cégek eldönthetik, hogy megfelel-e az adott jármű az igényeiknek, illetve hosszú távra gondolkodva kipróbálhatnak új technológiai megoldásokat is, például elektromos autókat. Az ALD | LeasePlan FlexiPlan és ALD Flex szolgáltatásaival olyan átmeneti helyzetek is hatékonyan áthidalhatók, mint például egy új kolléga azonnali munkába állása vagy külsős munkatárs érkezése határozott időre.

5. Előnytelen tárgyalási pozíció

A kis- és középvállalatok méretüknél fogva hátrányosabb helyzetben vannak a beszállítóknál vagy az autóipari szolgáltatópartnereknél, mint egy nagy cég, amelynek flottája több ezer autóból áll. Miközben rendszerint éppen a kvv-k költségvetése mozog szűk keretek között, így sok múlik számukra az árazáson, a fizetési feltételeken vagy a díjban foglalt szolgáltatások körén.

Az operatívlízing-szolgáltatók azon túl, hogy kiszámítható konstrukciókat és tervezhető havi díjat kínálnak, amely tartalmaz minden szükséges szolgáltatást, márkafüggetlen flottakezelőként rengeteg partnerrel állnak kapcsolatban, ami azt eredményezi, hogy a lízingelő egy rendkívül széles kínálatból bármely gyártó bármelyik modelljét igénybe veheti. Az ALD | LeasePlan piaci pozíciója és kiterjedt ügyfélköre lehetővé teszi, hogy pénzügyileg előnyös megállapodásokat kössön a kereskedőkkel, valamint a szervizekkel, és a kapott kedvezményeket beépítse ajánlataiba. Emellett a vállalat már az alapoktól segít az igényeknek mindenben megfelelő flotta kialakításában, illetve későbbi esetleges optimalizálásában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Jungheinrich PowerCube – világpremier Svájcban

Jungheinrich PowerCube

Raktározási kapacitásának és versenyképességének növelése érdekében a Schönenberger, az elektromos, dekorációs és világítástechnikai termékek nagykereskedője úgy döntött, hogy a világ első Jungheinrich PowerCube rendszerét telepíti a mellingeni logisztikai központjába – egy lenyűgöző, 11 méter magas, 18 000 tárolóhelyet, nyolc szatellit kocsiból és óránként akár 150 komissiózási teljesítményt biztosító tárolórendszert. Az anyagmozgatást vezérlő Jungheinrich WMS rendszerrel és a gyors hibaelhárításhoz szükséges professzionális szervizzel, valamint támogatással kombinálva az automatizált kompakt konténerraktár a modern logisztika alapját képezi, amely rugalmasan együtt nő az ügyféllel, és teret ad a jövőbeni további elképzeléseinek.

Jungheinrich PowerCube targonca

MÉRETEZHETŐ KOMPAKT TÁROLÓRENDSZER

Automatizált, ultrakompakt és méretezhető – a Jungheinrich PowerCube segítségével a Schönenberger megtalálta a korábban kézzel szervezett komissiózás ideális helyettesítőjét. A hosszú gyaloglási távolságok és a magas hibaarány sok időt vettek igénybe, amelyet most hatékonyabban tud kihasználni a rendkívül innovatív PowerCube-nak köszönhetően. A Jungheinrich mindössze 400 m2 alapterületen egy nagy teljesítményű és fenntartható logisztikai rendszert valósított meg, amely óránként akár 150 be- és kitárolási műveletet is könnyedén képes elvégezni. Akár 20 szatellit kocsi alkalmazásával ez a teljesítmény szükség esetén még tovább növelhető.

A HATÉKONYSÁG ÚJ DIMENZIÓJA

A Jungheinrich PowerCube tárolórendszer akár 12 méteres magasságával a legmagasabb kompakt raktár kategóriájában. A tárolóládák 33 tárolási szinten vannak egymásra pakolva, és a nagy teljesítményű lítiumion akkumulátorokkal felszerelt, energiatakarékos PowerCube szatellit kocsik 4 méter/másodperc sebességgel szállítják őket rendeltetési helyükre. A munkaállomásokon történő köztes töltési lehetőségének köszönhetően a kocsik a nap 24 órájában üzemkészek, állásidő nélkül.

„A PowerCube segítségével naponta 30%-kal több terméket tudunk kikomissiózni ugyanannyi munkaerővel” – meséli lelkesen Enzo Guzzo, a Schönenberger ellátási láncának vezetője.

Jungheinrich PowerCube rendszer

SZEMÉLYRE SZABOTT BELSŐ LOGISZTIKA

Annak érdekében, hogy megfeleljenek a szigorú tűzvédelmi előírásoknak a PowerCube oxigéncsökkentett konstrukcióval rendelkezik, amelybe füstérzékelő érzékelőket építettek be. Ezek riasztást adnak, mielőtt az egyik könnyen gyúlékony komponens lángra kapna. A rendszer üzembe helyezése során az ügyfelet oktatásban részesültek arról, hogy az esetleges hibákat akár saját maga is el tudja hárítani.

„Ha probléma merül fel, az irodámból vagy akár otthonról is meg tudom javítani” – számol be lelkesen Enzo Guzzo.

Ezen kívül a szatellit kocsik a folyamatos működés érdekében a rendszeren kívül, külön-külön is karbantarthatók, miközben a többi kocsi továbbra is teszi a dolgát.

SIKERES KÍSÉRLETI PROJEKT

A Schönenberger a világ első PowerCube   rendszerének választásával úttörő szerepet vállalt az ultrakompakt tárolás területén. Az integrált logisztikai megoldás segít az ügyfélnek az áruforgalom növelésében, miközben csökkenti a hibaarányt. Emellett egyedülálló helykihasználásának köszönhetően feleslegessé teszi a további külső raktárakat, és nagy fejlődési lehetőségeket kínál az ügyfél számára. A PowerCube segítségével a Jungheinrich a legmodernebb szoftvereket használja a hatékony folyamatok és az innovatív hardverek közötti kapcsolat megteremtéséhez. Összességében az első PowerCube megépítése értékes tanulási tapasztalat volt a projektben részt vevők számára, amely során Enzo Guzzo szerint igazi barátságok szövődtek.

Jungheinrich PowerCube jármű

További információ: www.jungheinrich.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Gördülő innováció a zöldebb holnapért – így értelmezi újra a fenntartható abroncsgyártást a Hankook

A Hankook Tire a Környezetvédelmi Világnap alkalmából ismételten megerősíti elköteleződését a fenntarthatóság és bolygónk védelme mellett. A vállalat folyamatos erőfeszítéseket tesz a bolygó védelme és a fenntartható jövő megteremtése érdekében, ahogy erről 2024-es ESG (Környezeti, Társadalmi és Irányítási) jelentésében is részletesen beszámol.

A Hankook célja, hogy 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid kibocsátást. Ennek érdekében a vállalat 2030-ra a gyártási fázisból származó Scope 1 és 2 üvegházhatású gázkibocsátásokat 46,2%-kal, míg a Scope 3 kibocsátásokat 27,5%-kal tervezi csökkenteni a 2019-es bázisévhez képest. Ezt a tudományosan is megalapozott karboncsökkentési célkitűzést az SBTi (Science Based Targets initiative) is hitelesítette, összhangban a Párizsi Megállapodás 1,5°C-os céljával.

Kibocsátáscsökkentés és energiahatékonyság

A vállalat 2023-ban a gyártási fázisban 79 energiatakarékossági intézkedést vezetett be, ami 4,45%-os éves csökkenést eredményezett a Scope 1 és 2 kibocsátásokban. Emellett a Hankook aktívan dolgozik a megújuló energiaforrások használatának növelésén.

Körforgásos gazdaság és fenntartható anyagok

A Hankook elkötelezett a körforgásos gazdaság modelljének kiterjesztése mellett. Ennek a törekvésnek a részeként 2023 novemberében indították el 13 vállalat részvételével a Tire-to-Tire Circular Economy Model-t, amelynek célja, hogy újrahasznosítás révén állítson elő fenntartható nyersanyagokat. A vállalat rácalmási üzeme már sorozatgyártásban állít elő 45%-ban fenntartható alapanyagokból készült, ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező abroncsokat. Az abroncsgyártó célja, hogy 2050-re minden Hankook abroncs 100%-ban fenntartható alapanyagokból készüljön.

Fenntartható termékfejlesztés

A vállalat folyamatosan kutatja az innovatív technológiákat a fenntartható termékek fejlesztése érdekében. Ez magába foglalja az abroncsok súlyoptimalizálását, ami csökkenti a gyártás energiaigényét, és a fém 3D nyomtatási technológia alkalmazását az abroncsformák gyártásában, ami 60%-os hulladékcsökkenést és több mint 80%-os energiamegtakarítást eredményezhet. Mindemellett a vállalat bővíti a felújított abroncsok gyártását és kínálatát is, csökkentve ezzel a hulladék mennyiségét és megőrizve az alapanyagokat.

Vízgazdálkodás és hulladékcsökkentés

A Hankook folyamatosan törekszik a fenntartható működésre a globális abroncsiparban, fejleszti gyártási folyamatait, hogy ezzel csökkentse az energia- és vízfelhasználást valamint a gyártási hulladékot. Ennek az eredményeként 2021-ben a vállalat koreai Geumsan gyára az iparágban elsőként szerezte meg az ISCC PLUS tanúsítványt, melyet 2023 augusztusában a cég rácalmási gyára is elnyert. A magyar gyár 2024-ben ráadásul vízgazdálkodása elismeréseként a HVG és a Planet Fanatics’ Network közös listáján elnyerte a „Minden csepp víz számít” különdíját.

A vállalat továbbra is elkötelezett a fenntartható jövő építése mellett, együttműködve partnereivel, munkavállalóival és a közösségekkel egy zöldebb és élhetőbb bolygóért.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Egyre több az e-autó, új megoldással lesz egyszerűbb a töltésük

Az idei első negyedév végére már meghaladta a 77 ezret a hazai utakon közlekedő tisztán elektromos autók száma, a vállalati e-autó program pedig további lendületet ad a terjedésüknek.

Egyre komolyabb kihívást jelent ugyanakkor az ilyen járművek munkahelyi és otthoni töltése, amihez egyszerűen telepíthető, skálázható, távolról is vezérelhető megoldásra van szükség. A Schneider Electric új fejlesztése a kényelmes töltés biztosítása révén támogatja az e-autók további terjedését.

Jelentős hatással van az elektromos autók hazai forgalmára a vállalati e-autó program, amely az Energiaügyi Minisztérium tájékoztatása szerint hozzájárult ahhoz, hogy az idei első negyedévben rekordnak számító, mintegy 7000 ilyen járművet állítottak forgalomba itthon zöld rendszámmal. A sikeresen pályázó vállalkozásoknak járművenként 2,8-4 millió, cégenként pedig akár 64 millió forintos állami hozzájárulást nyújtó program révén számos magyarországi vállalkozás tudja zöldíteni saját flottáját. Az Energiaügyi Minisztérium közlése szerint az eddig beérkezett 6688 kérelemben 7749 gépkocsihoz kértek támogatást a vállalkozások, és már több mint 5000 cég örülhet a számára kedvező támogatói döntéseknek.

Miközben többek között a vállalati e-autó programnak is köszönhetően számottevő mértékben bővül a hazai utakon közlekedő tisztán elektromos autók száma – idén márciusban már átlépte a 77 ezret –, egyre nagyobb kihívást jelent ezek töltése. Egy korábban készült felmérés során a megkérdezett vállalatoknál a válaszadók közel kétharmada vélte úgy, hogy az elektromos cégautók használatának legnagyobb nehézsége munkavállalói és munkáltatói oldalon is a töltési lehetőségek biztosítása az irodaházakban, illetve otthoni környezetben. Az ilyen igények kiszolgálásához olyan töltési megoldásra van szükség, ami gyorsan és egyszerűen telepíthető, igazodik a létesítmény elektromos hálózatához, többféle kivitelben is elérhető, skálázható, képes kapcsolódni távoli felügyeleti rendszerekhez és igény szerint könnyen bővíthető.

A Schneider Electric új, többek között társasházakban vagy akár családi házakban, de céges telephelyeken, irodaházakban is hatékonyan alkalmazható Schneider Charge Pro elektromosautó-töltője egyben kínálja ezeket az előnyöket. A berendezés gyorsan és egyszerűen telepíthető, a vállalat pedig májustól saját fejlesztésű, skálázható terhelésmenedzsment-megoldást is kínál hozzá, így a töltés nem okoz fennakadást vagy kényelmetlenséget a felhasználók számára. A berendezés könnyen összekapcsolható távoli felügyeleti rendszerekkel, és segít leegyszerűsíteni a számlázási folyamatokat is. Az eszköz 22 kW-os töltőteljesítménye korlátozható, az egyedi igényekhez való alkalmazkodást pedig az is segíti, hogy többféle kivitelben is elérhető.

A Schneider Charge Pro képes a felhasználók megkülönböztetésére, akár applikációval távolról is vezérelhető, így a töltés bárhonnan elindítható, szüneteltethető, leállítható, valamint a töltési adatok is lekérhetőek. A Schneider Electric minden, az autótöltőhöz kapcsolódó terméket (szoftver, oszlop, kábeltartó, moduláris védelmi készülékek, elosztószekrények, tokozott áramsínek) tud biztosítani.

„A Schneider Charge Pro skálázható kialakításának köszönhetően a néhány töltős rendszerektől a komolyabb konfigurációkig ideális megoldást jelent. A kisebb rendszerekhez – például flottás autó családi házban történő töltéséhez – rendelkezésre áll egy töltésszabályozó készülék, melynek segítségével megspórolható a hálózatbővítéssel járó költség és idő. Nagyobb rendszerek esetén pedig egy komolyabb szoftveres terhelésmenedzsment-megoldás áll rendelkezésre, amely dinamikusan, az aktuális helyzethez igazodva összehangolja az autótöltők működését a komplexum energiafogyasztásával”

– mondta el Géczy Áron a Schneider Electric marketing igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss