Connect with us

Mozgásban

Technológiai versenyfutás a teherautó- és autóbusz abroncsok terén

Napjainkban a közlekedési ágazatban tapasztalható technológiai fejlődés, valamint az egyre növekvő igény a hatékonyabb, fenntarthatóbb és környezettudatos mobilitási megoldások iránt jelentősen felgyorsítják a változások ütemét.

A prémium gumiabroncsgyártók jelenleg kemény technológiai versenyben vannak egymással, hogy egyre jobb menetteljesítményt nyújtsanak az utakon, mindezt fenntarthatóbb anyagok felhasználásával, kisebb szén-dioxid kibocsátással, a teljes termelési folyamaton keresztül, az alapanyagoktól egészen az abroncsok végfelhasználásáig. Emellett azt tapasztaljuk, hogy az új járművek jelentette kihívások még nagyobb nyomást gyakorolnak a gyártókra az innováció területén.

Az innovációnak három kulcsfontosságú irányzata van, amelyek lehetővé teszik, hogy az abroncsok jobb menetteljesítményt nyújtsanak az utakon, és konzisztens minőséget biztosítsanak a futófelület első milliméterétől az utolsóig: a mesterséges intelligencia, az anyagtudomány és a vulkanizáló formák 3D nyomtatása. Ez a három technológiai ágazat olyan gyors ütemben fejlődik, hogy alig néhány éve még a mai abroncsok megtervezése és gyártása szinte lehetetlen feladat lett volna.

MI/ szuperszámítógépek

A digitális átalakulás teljes sebességre kapcsolt az autóiparban. A Hankook új tehergépjármű- és autóbusz-termékeket fejleszt egy virtuális gumiabroncsmodell segítségével. Rendszerint a gumiabroncs-fejlesztési folyamat a tényleges gumiabroncsminták gyártásából és számos alkalommal történő teszteléséből áll a kívánt teljesítmény elérése érdekében. A virtuális gumiabroncs-modellel a termékfejlesztés egy számítógépes programot használ, amely megtervezi a virtuális gumiabroncsot, valamint felbecsüli és ellenőrzi a teljesítményt a különböző fizikai adatok, korábbi tesztadatok és MI-algoritmusok alapján. Ez a folyamat csak egy végső fizikai ellenőrző tesztet igényel, így a fejlesztési költség és idő hatékonyan csökkenthető.

A gumikeverék a gumiabroncs legfontosabb alkotóeleme. Ez különböző alapanyagok összekeverésével készül, mint például természetes és szintetikus kaucsuk, valamint korom. A fejlesztési folyamat meglehetősen összetett, mivel a tulajdonságok olyan változóktól függenek, mint a hőmérséklet, a keverési folyamat és a nyomás. A keverékek tulajdonságainak kiszámítására a Hankook kifejlesztette a Virtual Compound Design (VCD) modellt. A gumiabroncs-keverék fejlesztése közben a VCD-technológia az MI által készített elemzéseket használja és optimális keverékkombinációkat hoz létre. A legújabb VCD-rendszer a számítások eredményeit többször teszteli virtuális szimulációkkal egy felhőplatformon. Az adatok felhasználásával a fejlesztési idő jelentősen csökkenhet, mivel a keverékek tényleges létrehozása és tesztelése immár nem szükséges.

Anyagtechnika

A Hankook „E.Circle” fenntarthatósági stratégiája alapján a cég elkötelezett aziránt, hogy 2050-re a hagyományos, kőolaj-alapú alapanyagokat 100%-ban fenntartható anyagokra cserélje, ezáltal csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást, nem csak a haszongépjárművekre gyártott termékek esetében. Ma a Hankook csaknem 30%-ban fenntartható alapanyagokat használ a legújabb teherautó- és autóbuszabroncs generációhoz.

Az általánosságban használatos fenntartható nyersanyagok közé tartozik a természetes gumi, a visszanyert szén, az újrahasznosított gumi stb. Tervezik továbbá a különböző fenntartható anyagok használatát, köztük az újrahasznosított mezőgazdasági hulladékból készült biotöltőanyagokat, valamint az ISCC által ellenőrzött szintetikus kaucsukot, amelyet újrahasznosított műanyagból kinyert nyersanyagokból készítenek.

Európában az új Euro-7 előírás van érvényben, amely – amellett, hogy szabályozza a kibocsátást – tartalmaz szabályozásokat a TRWP (gumikopásból és útkopásból adódó részecskék) tekintetében. Emellett az elektromos teherautók és buszok elterjedése is várhatóan egyre gyorsabb lesz, így a Hankook támogatja a gumiabroncs-keverékek fejlesztését és javítását, elsősorban a kopás és a gördülési ellenállás csökkentését célozva.

3D nyomtatott vulkanizáló formák fémből

A fém 3D nyomtatási technológiának köszönhetően a Hankook prémium abroncsok futófelületének kialakítása tartalmazhat olyan funkciókat, amelyek nem láthatók az új gumiabroncson. Ezek a rejtett barázdák és futófelületi elemek növelik a futófelületi blokkok merevségét azáltal, hogy alakzáró kapcsolatot hoznak létre az úttal való érintkezés során. A stabilabb futófelületi blokkok kevesebb hőt, kisebb mértékű kopást és alacsonyabb gördülési ellenállást jelentenek, megnövelve ezáltal az üzemanyag-hatékonyságot és az élettartamot. Az abroncs kopásával a gumiabroncs rejtett elemei megjelennek, ez pedig új tapadási felületeket és vízelvezető csatornákat eredményez. A gumiabroncs ezáltal megőrzi tapadását és vontatási teljesítményét még akkor is, ha az abroncs 70%-os vagy annál nagyobb mértékben kopott.

Szinte lehetetlen ilyen típusú mintázatokat létrehozni kifinomult 3D nyomtatott vulkanizálóformák és gyártási technológia nélkül. A Hankook már 2013-ban megkezdte az additív gyártási technológia, a „3D nyomtatás” tanulmányozását, valamint a gumiabroncs-tervezési iparágba való integrálásának lehetőségeit. A Hankook immár ezt a technológiát használja a 3D lamellák, barázdák és csatornák gyártásához a prémium abroncsok legújabb generációjánál. Mára a Hankooknak sikerült fokozatosan javítania az élettartamot, a tapadást, az üzemanyag-hatékonyságot és a kormányozhatóságot a futófelület első milliméterétől az utolsóig.

Az előző generációs termékekhez képest 20%-os javulás érhető el e három kulcsfontosságú technológia gyors fejlődésének köszönhetően. Ez az oka annak, hogy a Hankook megújítja a termékpalettát. Mára az európai eladások több mint 80%-át a kevesebb mint 3 évvel ezelőtt bevezetett abroncsok teszik ki, és ez a szám növekedni fog a legújabb generációs termékek bevezetésének köszönhetően, amelyek ezeket a technológiákat használják.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Fedezze fel a megújult Honda HR-V dinamikus stílusát!

honda

A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a színeket és tökéletesítette a vezethetőséget – valamint egy új kiadást is kínál.

Reagálva a korábbi vásárlók visszajelzéseire az eredmény a Honda jelenlegi legkelendőbb európai modelljének továbbfejlesztett változata, amely változatlanul egy középkategóriás hibrid SUV minden előnyét kínálja.

Megújult külső és belső kialakítás

Valamennyi felszereltségi szinthez tartozik egy új, markánsabb első lökhárító és átalakított hűtőrács, amely kristályfekete felső díszítéssel és sötétített fényszóróbelsővel rendelkezik. Ezek az elemek erőteljesebb, karakteresebb megjelenést kölcsönöznek az autónak, ami még jobban kiemeli az autó stílusát és modern arculatát.

A HR-V első lökhárítójához egy magasfényű fekete, alsó szegélyrész kapcsolódik, amellyel elegánsabbnak hat. Az autó új fényszórói hangsúlyosabb nappali menetfénnyel (DRL) rendelkeznek, melyek belső elemeit sötétebb színű bevonattal látták el, ezzel biztosítva a modern megjelenést. Az Advance felszereltségtől fölfelé a vezető az Adaptív menetfényszóró (ADB) előnyeit is élvezheti, ami a rendszer automatikus alkalmazkodását jelenti az adott forgalmi körülményekhez.

A gépkocsi hátulján található, a teljes szélességet átfogó LED-lámpatest belső szerkezete szintén megújult, az autó új színei pedig tovább fokozzák a jármű formatervezési jegyeinek hangsúlyosságát. A paletta három új árnyalattal bővül –  Sage Green, Seabed Blue és Urban Grey – így kínálnak további lehetőséget a vásárlóknak az autó személyre szabásához.

A műszerfal középső alsó részét és a magasfényű, zongoralakk fekete felülettel rendelkező középső konzolt áttervezték, hogy mind a vezető, mind az utas könnyebben hozzáférhessen a vezeték nélküli töltőhöz; mely laposabbá vált és egyben ergonomikusabb is, megkönnyítve a használatát. A felhasználói élmény érdekében további belső módosításokat eszközöltek a japán gyártó mérnökei, például növelték az utastér hangszigetelését ezáltal csökkentve a zajszintet, így fokozva a kényelmet.

Az új Advance Style Plus panoráma üvegtetővel rendelkezik, emellett minden felszereltségi szinthez alapfelszereltségként jár a sötétített üveg, amely a melegebb napokon védelmet nyújt a napsütés ellen, ugyanakkor nagyobb biztonságot és kényelmet biztosít az utasok számára.

Vadonatúj Advance Plus felszereltség

A megújult HR-V megjelenésével egyidőben Honda bemutatja az Advance Plust, amely különleges stílusjegyekkel rendelkezik.

Ennek a kivitelnek az alapja az Advance Style felszereltség, melyet különleges fényezéssel látták el. Az alsó lökhárítók, a kerékívek és az alsó ajtó díszlécei a karosszéria színével harmonizálnak, ami egységes, esztétikus megjelenést kölcsönöz a modellnek. A harmóniát a „Crystal Black” hűtőrács ellensúlyozza, amely kontrasztot teremt és kiemeli a jármű karakterét. Az autó egyedi könnyűfém keréktárcsákat kapott, amelyek még inkább hangsúlyozzák a HR-V exkluzív stílusát.

Átgondolt helykihasználás hibrid hatékonysággal ötvözve

A legújabb HR-V megőrizte azt a rendkívül variálható belső terét, amely a korábbi generációk védjegyévé vált. Mivel az üzemanyagtartály az alváz közepén kapott helyet, így sokkal több tér maradt az első ülések alatt. Ez a kialakítás lehetővé teszi a hátsó „Magic Seats” ülésrendszer használatát, amely igény szerint lehajtható vagy felhajtható, így növelve a csomagtér módosítását.

Köszönhetően a Honda erőteljes és hatékony kétmotoros (az egyik meghajt, a másik generátorként működik) hibrid e:HEV hajtásláncának, amely kiemelkedő üzemanyag-takarékosságot biztosít, a legújabb HR-V dinamikus vezetési élményt is kínál.

Honda SENSING – az átfogó menetbiztonsági csomag

A HR-V e:HEV kategóriájában a legátfogóbb fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszereket kínálja, beleértve a többnézetű kamerarendszert (Multi View Camera System) is. A központi érintőképernyőn aktiválható rendszer 360°-os panorámaképet mutat a jármű környezetéről, választható oldal- vagy felülnézetben.

A széles látószögű, nagyfelbontású kamera lehetővé teszi a jármű környezetének pontosabb észlelését, például a padka nélküli szegélyek és út menti közlekedési jelzések felismerését. Az aktív biztonsági rendszerek felülvizsgálata során arra törekedtek a mérnökök, hogy ezek a rendszerek kevésbé befolyásolják a pilótát, így zavartalanul adhassa át magát a vezetés páratlan élményének.

Az új Forgalmi Torlódás Asszisztens, (Traffic Jam Assist) már 0 km/órától is működik, ami csökkenti a forgalmi dugók okozta fáradtságot. További előny, hogy a rendszernek köszönhetően jobb lett az ütközés elleni védelem, így még magasabb szintű biztonságot nyújt.

A megújult Honda HR-V e:HEV 2025 év elejétől érhető el a hazai márkakereskedésekben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Erre is fel kell készülniük az e-járművásárlási támogatást igénylőknek

Az e-járművek terjedésével a speciális tűzvédelmi irányelvekre is érdemes figyelni.

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret, és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt, 2026-ra pedig várhatóan ez ismét megduplázódik. Ehhez az is hozzájárult, hogy a vállalatok tavaly februártól, október óta pedig könnyített feltételekkel igényelhetnek állami támogatást tisztán elektromos személyautó, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. Ezzel a lehetőséggel 2024-ben mintegy 4600 vállalkozás élt, akik összesen 5400 gépkocsi megvásárlásához pályáztak a támogatásra az Energiaügyi Minisztérium 2025. január 1-jén közölt adatai alapján.

Ez amellett, hogy hozzájárul az ország CO2-kibocsátásának csökkentéséhez,

„számos vállalat, illetve épület- és irodaház-üzemeltető számára új kihívást is jelent: az e-járművek által használt parkolóházaknak ugyanis speciális tűzbiztonsági megfontolásoknak is eleget kell tenniük. 2024-ben a katasztrófavédelem tűzvédelmi műszaki irányelvei is frissültek”

hívja fel a figyelmet Seres Zoltán, a Siemens Zrt. tűzvédelmi szakértője.

Az ezeknek való megfelelés, tehát a magas szintű tűzbiztonság megteremtése érdekében az üzemeltetőknek mielőbb érdemes lépniük, többek közt a még gyorsabb tűzérzékelést és beavatkozást lehetővé tevő tűzvédelmi megoldások alkalmazása felé.”


Mit kell tudni a tűzvédelmi műszaki irányelvekről?

A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság által publikált tűzvédelmi műszaki irányelvek az országos tűzvédelmi rendeletben (OTSZ) előírt követelmények teljesítésére tartalmaznak gyakorlati megoldásokat. Az irányelvek alkalmazása ugyan önkéntes, de ezeknek az ajánlásoknak a megfogadásával az épületek üzemeltetői, valamint a gyártók, tervezők és más, érintett szereplők biztosak lehetnek benne, hogy megfelelnek a rendeletben előírt biztonsági szintnek. Az irányelvek között útmutatást találhatunk többek között az épületek kiürítésére, a beépített tűzjelző és tűzoltó berendezések tervezésére, illetve telepítésére, a szabadtéri rendezvények védelemre, valamint a robbanások elleni védekezésre vonatkozóan is. Emellett pedig a témaspecifikusan foglalkoznak a Li-ion akkumulátorok gyártásával, tárolásával az akkumulátorgyárak területén, valamint az elektromos személyautók töltésével és tárolásával a gépjárműtárolókban.


  1. Megállítani a láncreakciót: tűzterjedés elleni védelem

A 2024-ben közzétett irányelvek az épületszerkezetet, a parkoló elrendezését, valamint a hő- és füstelvezetést tekintve is új ajánlásokat fogalmaznak meg, és kiemelten foglalkoznak az elektromos járművek által használt gépjárműtárolókban való tűzterjedés elleni védelemmel. E téren a korai tűzérzékelés kulcsfontosságú, amelyhez a hagyományos eszközökön túl, már innovatív, még hatékonyabb megoldások is rendelkezésre állnak.

Az egyik ilyen lehetőség a levegőmintavételes füstérzékelő (ASD) technológia. Ez az integrált füstérzékelő rendszer a védendő, akár több mint 6 ezer négyzetméteres beltéri területet fokozott érzékenységgel, folyamatosan monitorozza, úgy, hogy a csőhálózatán elhelyezett lyukakon keresztül levegőmintákat szív be, és ezeket értékeli ki egyetlen központban. Ezt a megoldást egy épületmenedzsment rendszerrel összekötve, füst érzékelése esetén, akár további tűzvédelmi intézkedések is automatikusan életbe léphetnek: lekapcsolható például az érintett e-töltősor áramellátása, vagy azonnal elindítható a HVAC-rendszeren keresztül a füstelvezetés, ezekkel is csökkentve az esélyét a tűz elterjedésének, illetve további károk keletkezésének.

Ezt a védelmet kiegészíthetik továbbá az olyan pontszerű füstérzékelők, amelyek az intelligens jelkiértékelő algoritmusok alapján alkalmasak a zavaró tényezők, például a por vagy a kipufogógáz kiszűrésére. Azaz valóban csak a „megfelelő típusú” füst esetén jelezzenek, megbízhatóbbá téve így az egész rendszert.”

– magyarázza a szakértő.


Speciális tűzbiztonsági megfontolások e-járművek esetén

Bár többször fordulnak elő a hagyományos járművekhez kapcsolódó tűzesetek, az EV-akkumulátorok tüze kémiai energiát szabadít fel, ami a hőmérséklet gyors emelkedését, ún. „hőmegfutást” okoz. Ez az akkumulátor elektrolitgőzének robbanásszerű égését eredményezi, ami miatt a tűz, különösen a zsúfolt parkolóházakban, könnyen átterjedhet a környező járművekre is. Ezért jellemzően nehezebb és hosszabb ideig tart eloltani az EV-tüzeket, mint a hagyományos autókban keletkezetteket, és tudnak akár strukturális kárt is okozni egy épületben. Egy másik kritikus tűzbiztonsági pont lehet az infrastruktúra (pl. akkumulátoros energiatároló berendezések) és a töltőállomások védelme is, ahol például túlfeszültség, túlmelegedés vagy egy sérült kábel is okozhat tüzet.


  1. Észlelni a problémát: vizuális füst- és lángérzékelés

Azzal is értékes másodpercek takaríthatóak meg a tűzterjedés elleni védekezésben, ha nem csak a füstöt, hanem már a parázsló tüzet is felismeri a tűzvédelmi rendszer. – mutat rá Seres Zoltán. – „Erre képesek már a képváltozásokat egy algoritmus alapján folyamatosan analizáló, videós tűzérzékelő kamerák. Ezek optikai úton, folyamatosan pásztázva és elemezve a környezetet azonosítják akár a legapróbb füst- és lángforrásokat, szintén különbséget téve azok forrása között.”

Ez a megoldás nagy belmagasságú, félig nyitott terek esetén vagy akár kültéren is alkalmazható, mivel a légáramlás nem tudja megzavarni az optikai érzékelőket, és alacsony intenzitású megvilágítás esetén is működik. Azaz ideális kiegészítő védelmet biztosít például kültéri e-töltőknél, ahol a nagyértékű berendezések és a járművek védelmét más módon egyáltalán nem, vagy csak nagyon körülményesen lehetne megoldani.

  1. Ha már megtörtént a baj: oltás vízköddel

A korai tűzérzékelést korszerű oltási technológiákkal párosítva az akkumulátoroknál keletkező tüzek is hatékonyan megfékezhetőek. Magasnyomású vízködös – azaz magas nyomáson porlasztott vízzel történő – oltással gyorsan lehűthetőek az akkumulátorcellák, megszakítva ezzel az égési láncreakciót, és megakadályozva a tűz átterjedését.

Ennél az oltási technológiánál a hűtési hatás elérése érdekében a rendszer akár négyszázszorosára is képes megnövelni egy vízcsepp felszínét, ezzel is megsokszorozva a víz hűtési és oltási hatékonyságát. Az akkumulátortüzeknél pedig különösen fontos a hűtés így elért folyamatossága, mivel a tűz újragyulladásának kockázata is magas.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Digitális lopásvédelmet mutatott be az elektromos kerékpárok akkumulátoraihoz a Bosch eBike Systems

Aki elektromos kerékpár vásárlása mellett dönt, a lehető leghatékonyabban szeretné megvédeni járművét lopás ellen.

Annak érdekében, hogy még jobban megnehezítse a tolvajok dolgát, a Bosch eBike Systems az akkumulátorokra is kiterjeszti a digitális lopásvédelmet. A Bosch a CES 2025 szakkiállításon mutatta be akkumulátorzár (Battery Lock) megoldását. Ez a piacon egyedülálló funkció gondoskodik arról, hogy lopás esetén az elektromos kerékpár akkumulátora használhatatlanná, így a tolvajok számára értéktelenné váljon. Az új megoldás kiegészíti az eBike Lock és az eBike Alarm funkciók köré épülő intelligens rendszer digitális lopásvédelmi portfólióját.

„Az akkumulátor az eBike egyik legértékesebb alkatrésze. Az akkumulátorzárral az elektromos kerékpárok tulajdonosai egy olyan intelligens biztonsági funkcióhoz juthatnak, amellyel járművüket még hatékonyabban védhetik a lopástól”

– ismertette Gregor Dasbach, a Bosch eBike Systems digitális részlegének vezetője.

„Digitális lopásvédelmi portfóliónk bővítésével nagy lépést tehetünk víziónk felé, amely szerint a jövőben már egyetlen Bosch-rendszerrel szerelt elektromos kerékpárt sem lophatnak el.”

Akkumulátorzár: az eBike akkumulátor kiegészítő digitális védelme

A kivehető akkumulátorokat – mint például a PowerTube és a PowerPack – mechanikus zár biztosítja, az új akkumulátorzár (Battery Lock) digitálisan egészíti ki ezt a védelmet. Amint az eBike Flow alkalmazásban aktiválják az akkumulátorzár funkciót, az akkumulátor az eBike leállításakor automatikusan lezárul. Ha ezt egy másik, szintén intelligens rendszerrel felszerelt elektromos kerékpárba helyezik, a rendszer automatikusan megszakítja a motor energiaellátását, ezzel a teljes kerékpárt használhatatlanná teszi a felhasználó számára. Így a lopott akkumulátor értékesítése is értelmetlenné válik, ami tovább csökkenti a lopás kockázatát.

Teljes rugalmasság: az intelligens rendszerben minden akkumulátorral, illetve akkumulátorkombinációval kompatibilis

Az akkumulátorzár (Battery Lock) funkcióhoz több digitális kulcs, így az eBike Flow alkalmazással rendelkező okostelefon, valamint a Kiox 300 vagy a Kiox 500 kijelző is használható egyidejűleg. Az eBike Flow alkalmazással ezek a digitális kulcsok rugalmasan kezelhetők, így az akkumulátorzár akár ki is kapcsolható, ha a tulajdonos például barátaival vagy családtagjaival szeretné megosztani az akkumulátort. Az akkumulátorzár emellett az intelligens rendszerben minden akkumulátorral, illetve akkumulátor-kombinációval kompatibilis, illetve a DualBatteries technikával és a PowerMore 250 hatótávnövelővel (Range Extender) is működik.

Optimális kiegészítő lopásvédelem

Új akkumulátorzár (Battery Lock) funkcióval a Bosch eBike Systems tovább bővíti digitális biztonsági portfólióját, még hatékonyabb lopásvédelmet kínál az elektromos kerékpárok tulajdonosai számára. A már elérhető eBike Lock funkció esetében az okostelefon, valamint a Kiox 300 és Kiox 500 kijelzők szolgálnak digitális kulcsként a motor energiaellátásának aktiválásához. Az eBike Alarm funkció a kerékpár pontos helyéről tájékoztatja a felhasználókat, és gyanús mozgás esetén riasztást ad. Az eBike eltulajdonításakor a felhasználó push-értesítést kap okostelefonjára, és elindul a helymeghatározás. Eltulajdonítás esetén a lopási jelentés foglalja össze az elektromos kerékpár azonosítóit és a bűncselekménnyel kapcsolatos összes fontos adatot, amely azután az élő nyomkövetés linkjével együtt továbbítható a rendőrség felé. Az eBike Pass egyfajta digitális járműnyilvántartási okmányként szolgál, amely az eBike-tulajdonosok a kerékpár összes fontos adatát könnyen és egyszerűen áttekinthetik.

2025 nyarától elérhető

Az akkumulátorzár (Battery Lock) funkció az eBike Flow alkalmazáson keresztül táveléréssel (Over the Air) telepíthető az intelligens rendszerrel rendelkező Bosch eBike modellekre. A Flow+ előfizetés részeként 2025 nyarától jelenik meg a kínálatban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss